eitaa logo
آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
29.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3هزار ویدیو
2هزار فایل
آستان فاطمی ... یک راه نزدیک به حرم است !!! اینجا میتوان زائر شد و سلام داد میتوان پای منبر و نوای حرم نشست میتوان مهمان حرفهای تازه شد و نفس کشید ... ادمین: @astanqom_admin 📱 تلگرام: https://t.me/astanfatemi 📱 اینستاگرام: Instagram.com/astanfatemi
مشاهده در ایتا
دانلود
30 مرداد1401حجت الاسلام ربانی.mp3
340.3K
📖 💠 حجت الاسلام ربانی ▫️ موضوع : احکام ⏱30 مرداد1401 ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) @astanfatemi
30 مرداد1401حجت الاسلام والمسلمین حسینی #اراکی.mp3
5.96M
🎵 🔸حجت الاسلام والمسلمین حسینی ▫️موضوع: جلوه ملکوتی بلا برای انسان مؤمن رحمت و فضل خداوند است ⏱30 مرداد1401 ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔 @astanfatemi
💠 دو خصلت است که بالاتر از آنها چیزی نیست: ایمان به خدا و سود رساندن به برادران. 🔺امام حسن عسکری"علیه السلام" ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 پادکست مناسبت: «به روایتی سالروز شهادت حضرت (علیه السلام)» موضوع: «حفظ جان حضرت (علیه السلام) در فاجعه کربلا» روز سه‌شنبه، ١۴٠١/٠۶/٠١ @astanfatemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناسبت: روز پزشک و بزرگداشت بوعلی سینا موضوع: ❓حکم مراجعه زن به پزشک مرد یا رادیولوژی، سونوگرافی، تزریقات و جراحی زنان توسط مردان با وجود پزشک زن چیست؟ 🔹امام خمینی (ره): ✅ اگر ضرورت دارد مراجعه به مرد مانع ندارد، ولی بدون ضرورت با وجود دکتر زن به مرد مراجعه نکنند. (استفتائات، ج٣، ص٢٧٩، س٨۵) 🔹امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): ‌✅ اگر معاینه و درمان منوط به نظر و لمس حرام باشد جایز نیست مگر در صورتی که مراجعه به پزشک زن حاذق و متخصص غیرممکن باشد. (اجویة الاستفتائات، ص ٣١١، س١٣٠٢) 🔹آیةالله العظمی سیستانی (دامت برکاته): ✅ اگر مستلزم نگاه یا لمس حرام است با بودن متخصص زن جایز نیست مگر اینکه به متخصص زن در انجام صحیح کار اعتماد نباشد. (مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج١، ص١٨۴) 🔹آیةالله العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته): ✅ در صورتی که پزشک هم جنس به قدر کافی وجود داشته باشد و احساس ضرورتی به غیر هم جنس نشود به غیر هم جنس در جائی که مستلزم نظر و لمس حرام است، جایز نیست. (همان) @astanfatemi
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «حفظ جان حضرت (ع) در فاجعه کربلا» روز سه‌شنبه، ١۴٠١/٠۶/٠١ ✍️ مناسبت روز: امروز به روایتی، سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت زین‌العابدین (ع) است، لذا ضمن عرض تسلیت و تعزیت، سخن امروز را با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می‌نمائیم؛ ❓یکی از شبهاتی که در این ایام در فضای مجازی و حقیقی در رابطه با حضرت سجاد (ع) توسط وهابیون و یزیدیان زمان مطرح می‌شود این است که اگر ماجرای کربلا حقیقت دارد و چنانچه علمای شیعه روایت می‌کنند، لشگر عمر بن سعد حتی از کودک شش ماهه و پيرمرد نود ساله هم نگذشته و همه را قتل‌عام کرده و سر بریده‌اند، پس چطور امکان دارد که از حضرت سجاد (ع) که فرزند امام و جوانی حدوداً ٢۴ ساله بودند، بگذرند و ایشان جان سالم از این واقعه به در ببرند؟! ✅ در جواب به این شبهه، ابتدا باید عرض کنیم که این ادعا که فقط علمای شیعه، فاجعه بزرگ کربلا و جنایات در آن را نقل کرده‌اند، ادعایی کاملاً کذب است! چرا که بسیاری از مورخین و راویان اهل سنت نیز به فجایع کربلا اشاره نموده‌اند و حتی به واسطه این جنایت، یزید را لعن کرده‌اند! که از جمله آن‌ها می‌توانیم به امام شافعی، ابن جوزی، جاحظ، شوکانی و... اشاره نمائیم؛ و این موضوع در بین علمای اهل‌سنت آن‌چنان مشهور و معلوم است که حتی «آلوسی» که افکاری نزدیک به وهابیت دارد، در تفسیر روح المعانی، ج١٣، ص٢٢٨ می‌گوید: «تا چشمی برای امام حسین اشک می‌ریزد، خدا یزید و اتباع او را لعنت کند...» ⬅️ اما در رابطه با این‌که چرا جانیان لشگر بنی‌امیه، حضرت زین‌العابدین (ع) را در کربلا به شهادت نرساندند! باید عرض کنیم که این موضوع به شرايط ویژه حضرت در روز عاشورا مربوط بوده، چنانچه نقل شده، امام سجاد (ع) در روز عاشورا به شدت بيمار بودند، به طوری که حتی توانایی ایستادن و حمل اسلحه را نداشتند، بنابراين اصلاً به میدان نبرد نیامدند و تا قبل از شهادت امام حسين (ع)، دست پليد دشمن به حضرت نرسید؛ و پس از شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) نیز که سپاهيان کفر و نفاق براى غارت اموال اهل‌بیت رسول خدا به سوی خيمه‌ها شتافتند، حضرت زین‌العابدین (ع) را چنان ضعيف و رنجور دیدند که طبق نقل‌های مختلف گفتند: همين بيماری‌ای برای او کافی است و او را خواهد کشت! پس زيرانداز آن حضرت را کشيده و به یغما بردند و ایشان را به رو بر زمین افکندند. (منتهی‌الآمال، ج٢، ص۶٠۴) البته طبق روایات بارها دشمنان در کربلا و کوفه و مسیر شام، تصمیم بر کشتن حضرت سجاد (ع) گرفتند اما هربار با همین تصور که بيمارى آن حضرت، ایشان را خواهد کشت، دلیلی ندیدند که با کشتن امام، خود را بدنام‌تر کنند؛ هرچند که از هيچ‌گونه آزار و آسيبی به آن حضرت دريغ نکردند؛ آزاری همچون سوار کردن ایشان بر مرکب‌ها‌ی برهنه و با غل و زنجيرهای آزار دهنده در آن هواى گرم و سوزان، و همچنین بی‌حرمتی و ضرب و شتم زنان و کودکان در مقابل چشم آن حضرت، چنانچه به عمه بزرگوارشان فرمودند: «سينه‌ام تنگ شده به حالتی که نزديک است جان از تنم خارج شود...» ⬅️ البته علماء و بزرگان دلایل دیگری نیز برای به شهادت نرساندن امام سجاد (ع) در واقعه‌ی کربلا ذکر نموده‌اند، از جمله این‌که يزيدیان پس از کشتن امام حسین (ع) و دیگر فرزندان رسول خدا برای انحراف افکار عمومی، حضرت سجاد (ع) مریض و رنجور را نکشتند تا مردم تصور کنند آن حضرت با یزید مشکلی نداشته و با او بیعت کرده‌اند! و برهمین اساس کشته شدن امام حسین (ع) و دیگران را به‌دلیل خروج بر خلیفه و حبّ به حکومت و دنیا نشان دهند؛ که این توطئه با شجاعت و سخنان آتشین حضرت زین‌العابدین (ع) در شام بی‌نتیجه ماند، و نه تنها یزیدیان به هدف خود نرسیدند بلکه چنان رسوا شدند که یزید مجبور شد تا آن حضرت و کاروان اسرا را به سلامت و با احترام به مدينه بازگرداند؛ ⬅️ و البته مهمترین دلیل برای زنده ماندن حضرت زین‌العابدین (ع)، اراده‌ی الهی بر این مسئله بود، لذا همان خدایی که به مصلحت الهی، حضرت را در روز عاشورا به شدت بیمار نمود، برای حفظ حجت الهی بر روی زمين، آن حضرت را از شر تمام یزیدیان حفظ کرد تا ردای امامت به بر قامت ایشان پوشانده و هدایت امت را در سخت ترین دوران تاریخی، ٣۴ سال به دست آن حضرت قرار دهد؛ چنان‌که حضرت موسی و ابراهيم (ع) را از آسيب طاغوت‌های بزرگی همچون فرعون و نمرود حفظ نمود. ✍️ قضاوت باشما... @astanfatemi
image_2022-08-23_12-18-27.png
9.24M
📸 🔺عکاس:عباس فرامرزی ▫️موضوع: پرچم ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi
31مردادماه حجت الاسلام و المسلمین مومنی.mp3
4.14M
🎵 🔸حجت الاسلام و المسلمین مومنی ▫️موضوع: رسیدن به آرامش روحی ⏱31مردادماه ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi
⏱31مردادماهحجت الاسلام و المسلمین دادسرشت تهرانی.mp3
377.4K
📖 🔘احکام هدیه تولد نوزاد ▫️حجت الاسلام و المسلمین دادسرشت تهرانی ⏱31مردادماه ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها @astanfatemi
31مردادماه حاج عباس حیدرزاده.mp3
3.17M
🎵 💠 حاج عباس حیدرزاده ⏱31مردادماه ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) 🆔 @astanfatemi
31مردادماه حجت الاسلام ربانی.mp3
365.5K
📖 💠 حجت الاسلام ربانی ▫️ موضوع : تعلیم وتعلم ⏱31مردادماه ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) @astanfatemi
💠 سلام ای زینب شاه خراسان... ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناسبت: آغاز موضوع: ❓اموال دولت اسلامی یا غیر اسلامی که در اختیار دولت و حکومت است و همچنین اموال کارخانه‏ها و شرکت‌ها و مؤسساتی که تابع دولت هستند، چه حکمی دارند؟ آیا آنها جزء اموال مجهول‏المالک هستند یا اینکه ملک دولت محسوب می‏شوند؟ ✅ اموال دولت هرچند غير اسلامی باشد، شرعاً ملک دولت محسوب می‏شوند و با آنها مانند ملکی که مالک آن معلوم است رفتار می‏شود و جواز تصرّف در آنها هم متوقف بر اذن فرد مسئولی است که حق تصرّف در اين اموال را دارد. ❓چندین سال است که مقداری از اموال مربوط به بیت‌المال (دولتی) نزد من است و اکنون می‌خواهم خود را برئ‏الذمّه نمایم، وظیفه من چیست؟ ✅ اگر آنچه که از اموال بيت‏المال نزد شماست، از اموال دولتی مختص به اداره خاصی از اداره‏های دولتی باشد بايد در صورت امکان به همان اداره برگردانيد و الا بايد به خزانه عمومی دولت تحويل بدهيد. 📚 استفتائات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) @astanfatemi
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: « ١» روز چهارشنبه، ١۴٠١/٠۶/٠٢ مناسبت روز: دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور وقت) و شهید حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر وقت)، در تقویم به نام «» نامگذاری شده است؛ لذا سخن امروز را با گرامیداشت این هفته و با سلام و صلوات به روح بلند تمامی شهیدان انقلاب اسلامی، آغاز می‌نمائیم؛ ابلاغ دین الهی، بیان و تفسیر احکام و دستورات دین، و رهبری و راهبری جامعه بر اساس دین برای رسیدن بشریت به سعادت در دنیا و آخرت از اصلى‏ترین وظایف انبیاء و اولیاء الهی است؛ و با عنایت به این موضوع که تحقق این امر، تنها از طریق تشکیل حکومت و دولت الهی امکان‏پذیر است، لذا خداوند از ابتدا، بشریت را دعوت به اجتماع و تشکیل «دولت الهی» نموده است؛ دین اسلام نیز به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی از آغاز، با پرچم « قُولُوا لااِلهَ‌اِلااللّه تُفلِحُوا» حرکت سیاسی، فکری و اعتقادی خویش را روشن ساخت و با همین رویکرد، به تشکیل دولت الهی پرداخت؛ به‌گونه‌ای که رسول گرامی اسلام بعد از هجرت به شهر مدینه، بلادرنگ سنگ بنای اولین دولت اسلامی را گذاشتند و به دستور الهی، خودشان مسئولیت اولین دولت اسلامی را برای تحقق ارزش‌ها و اهداف متعالی دین و تحقق سعادت بشریت پذیرفتند و همواره طبق آیات الهی بر حکومت الهی تأکید داشتند؛ آیاتی هم‌چون آیه ٢۶ سوره ملک، که خداوند بر مالکیت خود بر حکومت و دولت اسلامی تأکید کرده و سپس می‌فرماید که آن را به هر که بخواهد می‌دهد و از هر که بخواهد می‌گیرد: «قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِی الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء...»؛ که واژه «مُلک» در این آیه، طبق نظر مفسرین همان سلطنت و دولت الهی است که خداوند بر اساس آن سعادت بشریت را تضمین می‌نماید؛ در اندیشه ناب اسلامی، آدمی علاوه بر سعادت فردی، می‌بایست به سعادت اجتماعی دست یافته و به عالی‌ترین مدارج در همه جنبه‌های انسانی، اجتماعی، مدنی، اخلاقی و... برسد، بنابراین بشریت نیازمند تشکیل حکومت اجتماعی و سیاسی و دولت الهی دارد؛ چنانچه خداوند در آیه ۵٩ سوره نساء، مردم را به اطاعت از خود و رسول و اولی‌الامر از میان خودشان، فرمان می‌دهد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ...» و امام رضا (ع) در پاسخ این پرسش که چرا خداوند مسئله اولی‌الامر را مطرح کرده است، فرمودند: «خداوند برای بندگان خود، حدود و تکالیفی را تعیین کرده که عمل به آنها، مایه سعادت، و مخالفت با آنها، موجب بدبختی آنها خواهد بود... و مطالعه تاریخ بشر، بیانگر این واقعیت است که جوامع بشری هیچ گاه بدون حاکم و سرپرست نبوده‌اند و این امر نشان دهنده‌ی نیاز بشر به حکومت و حاکم در مسائل دینی و دنیوی است؛ بر این اساس، بر خداوند حکیم روا نیست بندگان خود را بدون راهبر و سرپرست واگذارد؛ زیرا او می داند آنان نیازمند به راهبر و زمام دار هستند و اگر خداوند برای بشریت، امام و سرپرست و رهبر معین نمی‌کرد، دین از دست می‌رفت و سنت‌ها و احکام الهی تغییر می‌یافت؛ زیرا وجود رهبر و دولت اسلامی، عامل وحدت و انسجام و پناهگاه مظلومان است» (علل الشرايع، ص٢۵٣) ✍️ بنابر آنچه گذشت، نتیجه می‌گیریم که بشریت برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت، نیازمند تشکیل دولت الهی است؛ و مسلماً بهترین و بالاترین و کاملترین الگوی دولت اسلامی، حکومت نبوی و حکومت علوی است؛ و بر همین اساس امامین انقلاب اسلامی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره بر تشکیل چنین دولتی تأکید نموده‌اند و اساساً تشکیل دولتی به تمام معنا اسلامی که سعادت دین و دنیا و آخرت مردم را تضمین نماید، مهمترین هدف حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار و معمار بزرگ جمهوری اسلامی ایران بوده است، اما این‌که تا کنون تا چه حد موفق به تشکیل آن در ایران اسلامی شده‌ایم نیاز به بحث و بررسی در مجال دیگری دارد که انشاالله به شرط حیات در روزبرگ فردا به این موضوع مهم خواهیم پرداخت. @astanfatemi
image_2022-08-24_12-21-42.png
8.38M
📸 ▫️موضوع: گنبد و گلدسته 🔺علی بهرامی ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi
01شهریورماهحجت الاسلام صادقی واعظ .mp3
5.09M
🎵 💠حجت الاسلام صادقی واعظ ▫️ موضوع : سه راهکار امام سجاد"علیه السلام"برای تبیین قیام عاشورا ⏱01شهریورماه1401 ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) @astanfatemi
01شهریورماه1401علی مهدوی نژاد.mp3
3.98M
🎵 💠علی مهدوی نژاد ⏱01شهریورماه1401 ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) @astanfatemi
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: « ٢» روز پنجشنبه، ١۴٠١/٠۶/٠٣ مناسبت روز: امروز دومین روز از است و در روز گذشته از ضرورت تشکیل «» از نگاه «» سخن گفتیم و با استفاده از آیات و روایات عرض کردیم که بشریت برای رسیدن به سعادت و موفقیت در دنیا و آخرت به تشکیل «دولت الهی» نیازمندند؛ و از همین رو، ایجاد حکومت و دولت الهی از مهمترین وظایف همه‌ی انبیاء و اولیای الهی بوده است؛ در ادامه مبحث نیز به حکومت‌های «نبوی و علوی» به‌عنوان بهترین و بالاترین الگوی دولت اسلامی اشاره نموده و عرض شد، یکی از مهمترین اهداف بنیانگذار و معمار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) از ایجاد «انقلاب اسلامی»، تشکیل «دولت اسلامی» بوده است؛ و سپس این سؤال مهم را مطرح نمودیم که: ❓آیا ما با گذشت بیش از ۴٣ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، توانسته‌ایم به دولت اسلامی برسیم؟ ✅ در جواب به این پرسش مهم، شاید برخی از عزیزان، بلافاصله بگویند: بله، دولت ما، اسلامی و انقلابی است! اما در صورت این ادعا، باید بگوییم که تمامی احکام، ارزش‌ها و دستورات اسلامی همچون عدالت اجتماعی و... به صورت کامل در مملکت ما اجرا می‌گردد‌، که مسلماً چنین نیست! بنابراین لازم است برای جواب دقیق در رابطه با تحقق «دولت اسلامی»، به سراغ متخصصین و کارشناسان این عرصه برویم، و مسلماً بهترین و والاترین فرد در این زمینه، رهبر معظم انقلاب و شاگرد بزرگ مکتب خمینی کبیر، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند که در این مجال بنابر دیدگاه معظم‌له عرض می‌کنیم که ما هنوز تا رسیدن به دولت اسلامی فاصله زیادی داریم و برای تحقق کامل اهداف امام راحل برای رسیدن به «» می‌بایست پنج مرحله‌ را باید پشت سر بگذاریم: 1️⃣ «» 2️⃣ «» 3️⃣ «» 4️⃣ «» 5️⃣ «» که «دولت اسلامی» سومین و البته، مهمترین گام در این فرآیند است‌؛ بر این اساس رهبر معظم انقلاب در جواب به این سؤال که آیا دولت ما اسلامی است؟ اذعان می‌نمایند که ما با پیروزی انقلاب اسلامی، و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، و همچنین تثبیت قانون اساسی؛ مراحل اول و دوم گام‌های پنجگانه تمدن اسلامی، یعنی تشکیل «انقلاب اسلامی» و «نظام اسلامی» را در ایران محقق نموده‌ایم؛ اما به رغم تلاش‌های فراوان، هنوز در مرحله‌ دولت‌سازی به سر می‌بريم و در حال گذار از دولت پيشا اسلامی به دولت اسلامی هستيم؛ و سپس می‌فرمایند: «اگر انقلاب، مبارزه لازم داشت تا به پیروزی برسد، امروز هم مبارزه لازم است تا بتوانیم هنجارهای انقلاب را تثبیت کنیم؛ باید (آنها را) به نتیجه برسانیم تا جامعه بشود جامعه‌ی اسلامی؛ ما جامعه‌ی اسلامی نداریم! ما دولت اسلامی هم نداریم! از آن مراحل پنج‌گانه‌ای که ما مطرح کردیم، هنوز در ایجاد دولت اسلامی‌اش مانده‌ایم؛ تازه بعد از دولت اسلامی نوبت جامعه‌ی اسلامی است؛ ما این مراحل را در پیش داریم؛ ما توانستیم یک انقلاب اسلامی به وجود بیاوریم؛ [بعد] توانستیم بر اساس آن، یک نظام اسلامی به وجود بیاوریم؛ خیلی خوب، تا اینجا توفیق حاصل شده که خیلی هم مهم است؛ لکن بعد از این، ایجاد یک دولت اسلامی است؛ یعنی [ایجاد] تشکیلات مدیریّتیِ اسلامی برای کشور؛ ما در این قضیه، هنوز خیلی فاصله داریم تا به مقصود برسیم؛ البتّه معنایش این نیست که کسی احساس ناامیدی کند؛ ابداً! ما داریم پیش می‌رویم؛ با همه‌ی مخالفت‌ها، با همه‌ی کارشکنی‌ها، با همه‌ی دهن‌کجی‌هایی که می‌شود، حرکت می‌کنیم و داریم پیش می‌رویم، بلاشک؛ دلایل زیادی هم وجود دارد؛ لکن [هنوز خیلی] کار داریم؛ هنوز خیلی فاصله داریم تا این‌که بتوانیم یک دولت اسلامی به وجود بیاوریم؛ بعد که دولت اسلامی به وجود آمد، آن‌وقت تازه نوبت [ایجاد] جامعه‌ی اسلامی است؛ بنابراین باید مبارزه کرد عزیزان من... (۱۳۹۶/۰۶/۰۶) در ادامه رهبر معظم انقلاب، تحقق همه‌ی ارزش‌ها و اجرای تمامی احکام و قوانین اسلامی در جامعه را منوط به ایجاد دولت اسلامی نموده، و سپس معيارها و مؤلفه‌های یک دولت اسلامی را تبیین نموده‌اند که انشاالله به شرط حیات و توفیق الهی، در روز آینده از نگاه معظم‌له به شاخص‌های يک دولت اسلامی در تمامی حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... می‌پردازیم. @astanfatemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناسبت: موضوع: ❓اینجانب اقدام به استفاده شخصی از بیت‏المال کرده‏ام، وظیفه من برای برئ‏الذمّه شدن چیست؟ ضمناً بفرمائید استفاده شخصی از امکانات بیت‌المال تا چه حدّی برای کارمندان جایز است؟ و در صورتی که با اذن مسئولین مربوطه باشد، چه حکمی دارد؟ ✅ استفاده کارمندان از امکانات بيت‌المال در ساعات رسمی کار به مقدار متعارفی که مورد ضرورت و نياز است و شرايط کاری بيانگر اذن به کارمندان در اين مقدار از استفاده است، اشکال ندارد؛ و همچنين استفاده از امکانات بيت‌المال با اذن کسی که از نظر شرعی و قانونی حق اذن دارد، بدون اشکال است؛ در نتيجه اگر تصرّفات شخصی شما در بيت‌المال به يکی از دو صورت مذکور باشد، چيزی در اين رابطه به عهده شما نيست، ولی اگر از اموال بيت‏المال استفاده غير متعارف کرده باشيد و يا بدون اذن کسی که حق اذن دارد، بيشتر از مقدار متعارف استفاده نماييد، ضامن آن هستيد و بايد عين آن را اگر موجود باشد به بيت‏المال برگردانيد و اگر تلف شده باشد، بايد عوض آن را بدهيد و همچنين بايد اجرت‌المثل استفاده از آن را هم در صورتی که اجرت داشته باشد به بيت‏المال بپردازيد. 📚 استفتائات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) @astanfatemi