eitaa logo
دبیرخانه کانون های خدمت رضوی شهرستان شهرضا
450 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
836 ویدیو
129 فایل
کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان شهرضا جهت ارتباط با ادمین کانال و مسول کانون به آیدی ها زیر جهت پاسخ به هر گونه سوال پیام دهید @ashegeyar @admin137000 کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرضا
مشاهده در ایتا
دانلود
#ستاد_نوروزی #خادمیاران_رضوی حضور خادمیاران رضوی در شب وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها)دبا استقبال گرم مسافرین و مردم شهید پرور شهرضا در ستاد نوروزی شهرستان شهرضا عکاس: مرتضی شیرعلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام طبق اعلام مرکز خادمیاری آستان قدس رضوی، یاوران رضوی که : ۱_قبل از مهر ۱۴۰۱ در سامانه ثبت نام شده اند ۲_در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ حداقل ۴ مصداق انتخاب کرده باشند ۳_در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ حداقل ۴ مصداق تائید شده داشته باشند و ۴_حداقل بیست سال تمام داشته باشند از دیروز به خادمیاری ارتقاء پیدا کرده اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور خادمیاران رضوی در ستاد رفاه مسافران نوروزی شهرداری شهرضا در شب وفات حضرت خدیجه(س) 🔴 با تشکر از آقای مهدی شریف
💠 سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی: امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص). 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ▫️ ١٢ فروردين ماه، روز جمهوری اسلامی ایران گرامی باد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔸اعلام رسمی شهادت حاج احمد متوسلیان/ سرلشکر سلامی: شهید متوسلیان اولین شهید ایرانی فتح قدس است سرانجام پس از ۴١سال، یک مقام رسمی، رسما خبر شهادت حاج احمد متوسلیان را اعلام کرد 🔹فرمانده سپاه پاسداران در دیدار نوروزی با خانواده متوسلیان: شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان اولین شهید ایرانی در راه فتح قدس است و فتح‌های امروز جبهه مقاومت محصول راهی است که او برای آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از یوغ سلطه و ستم اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها باز کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام خدا و سلام. به اطلاع برادران و خواهران روزه دار می رساند که امشب ( دوشنبه ۱۴ فروردین) دعای ابوحمزه ثمالی ساعت ۲٠ در حسینیه شهدا برگزار می شود. التماس دعا.
🔴سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملَکات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنیده است خارج شویم. 📕یادداشت‏های استاد مطهری، ج۶، ص۱۳۱
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «اسلام و سیزده‌به‌در»      روز شنبه، ١۴٠١/٠١/١٣ ✍️ مناسبت روز: سیزدهم فروردین ماه هر سال، روز پایان جشن‌های نوروزی است، که مردم بنا بر سنتی دیرینه، از خانه‌ها بیرون می‌آیند و به دشت و صحرا و باغ می‌روند تا آخرین روز عید را در طبیعت، ودر کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه‌ها و جویبار‌ها بگذرانند؛ در تقویم‌های رسمیِ ایران نیز، بعد از انقلاب اسلامی، این روز، به‌عنوان «روز طبیعت» نامگذاری شده و از تعطیلات رسمی کشور است؛ در تاریخ آمده که ایرانیان باستان در آغاز سال نو، پس از دوازده روز جشن‌ شکرگزاری به دلیل آفرینش دوازده ماه سال، روز سیزدهم نوروز را در باغ و صحرا سپری می‌کردند تا با آمادگی کامل، کار و تلاش در سال جدید را آغاز نمایند، لذا به همین مناسبت در روزبرگ امروز رسم «سیزده‌به‌در» را از دیدگاه اسلام بررسی می‌نمائیم؛ برخی از مردم بر این باورند که عدد سیزده و سیزدهمین روز سال، «نحس» است و باید نحسی آن را در طبیعت از وجود خود، دور کنند! و در مقابل، افرادی نیز سیزده‌به‌در را برگرفته از خرافات و جهالت می‌دانند و کاملاً آن را نفی و نهی می‌کنند؛ اما دین مترقی اسلام که دین اعتدال است، همواره با هرگونه افراط و تفریط در عقیده و عمل، مخالف بوده و رویکرد بزرگان دینی ما نیز در برخورد با سنت‌های پیشینیان هر قوم، در صورتیکه مخالف اصول و احکام دینی نباشد، هیچ گاه نفی و نهی کامل نبوده است! ✍️لذا در اسلام باید «سیزده‌به‌در» را از دو زاویه متفاوت بررسی کرد: 1️⃣ «سیزده‌به‌در نحس!» در قرآن کریم، دو بار کلمه‌ی «نحس» آمده و هر دو هم در مورد قوم عاد است و جالب آن که هردو نیز درباره روز و ایام، به کار برده شده است: «فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ» (قمر/١٩) و «فِي أَيَّامٍ نَحِسَاتٍ» (فصلت/١۶)‌‌‌؛ پس اسلام، طبق ظاهر این آیات، وجود نحسی در برخی از ایام را تأیید کرده است! اما درباره معنای کلمه «نحس» در این آیات، در میان مفسران، اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی آن را «روز پر باد و غبار» و برخی دیگر به معنای «شومی روز»، و گروهی نیز به معنای «روز ترسناک و سخت» تفسیر نموده‌اند؛ اما با نگاه دقیق‌تر به این آیات، درمی‌یابیم که در آنها تصریح شده که روزی که قوم گنه‌کار عاد به کیفر اعمال زشت خود برسند، آن روز برایشان نحس، شوم و ترسناک است! لذا بر این مبنا، منشأ و علت نحوست و شومی، مربوط به اعداد و روز و ایام نیست! بلکه به واسطه اعمال زشت و ناپسند انسان‌هاست! در روایات نیز بر این موضوع تأکید گردیده، چنانچه یکی از اصحاب امام هادی (ع) قصد زیارت امام (ع) را کرد، در راه، با سواری برخورد کرد و کتفش مجروح و لباسش پاره شد؛ هنگامی که به محضر امام رسید، عرضه داشت: این روز، چه روز بدی است، خداوند مرا از شرّ آن حفظ فرماید! حضرت در جواب فرمودند: «چرا اشتباه خودت را بر عهده روز می‌گذاری که هیچ گناهی ندارد!» و اضافه فرمودند: «آنچه به بشر می‌رسد، نتیجه اعمال خود اوست، گناه ایام چیست که روزها را متهم می‌کنید؟» بر این اساس، آنچه باید بشر آن را نحس بداند و از آن اجتناب نماید، اعمال زشت و ناپسند آدمی است که بالاخره هم روزی، گریبان او را خواهد گرفت! وگرنه ایام و اعداد، هرگز در ذاتشان نحوستی ندارند!        2️⃣ «روز طبیعت» اما اگر مراسم سیزده‌به‌در، به عنوان «روز طبیعت» و خارج شدن از فضای آلوده شهر و پناه بردن به دل طبیعت و استفاده از نعمت‌ها و زیبایی‌های هستی و هوای پاکیزه، و تفریح و استراحت سالم و بدون گناه باشد، از نظر اسلام، رسم بسیار پسندیده و خوبی است‌‌‌! به خصوص اگر این کار، همراه با تفکر و اندیشه در زنده شدن مجدد درختان و گیاهان، و ذکر  عظمت و قدرت نامحدود خالق یکتا باشد! چنانچه خداوند در آیه ٢٠ سوره عنکبوت می‌فرماید: «قُلْ سِیرُواْ فِى الْأَرْضِ فَانظُرُواْ کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ...»: «بگو در زمین سِیر کنید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرده است...» همچنین در روایات نیز بر تفریح سالم و بهره‌مندی از نعمت‌های حلال الهی تأکید گردیده، چنانچه پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «انسان عاقل، ایام خود را به چهار بخش تقسیم می کند...و بخشی از ساعات را برای تفریح و بهره‌مندی از نعمت‌های حلال خداوند می‌گذارد!» (وسایل الشیعه ج۱۶ ص۹۷)؛ همچنين در روایتی دیگر فرمودند: «تفریح داشته باشید، همانا من ناراحتم که در دین شما خستگی و بی‌نشاطی به وجود آید!»(نهج الفصاحه ص۲۵۹)؛                 ✍️ در پایان بديهی است که تکمیل کننده این تفریح سالم، دوری از خرافاتی مانند «گره زدن سبزه» و همچنین دوری از هرگونه گناه و معصیت است که مسلماً آلوده نمودن و تخریب و آسیب رساندن به فضاهای سبز و درختان و محیط زیست از جمله همین گناهان است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام فضای مجازی خیلیامون درگیر این مسائل هستیم 🔻عکس ها و کلیپ‌هایی که ماها از بی‌حجاب ها با وضع نامناسب به‌هر دلیلی پخش میکنیم هم حرام شرعی‌ست. چون باعث اشاعه فحشا میشه. اشاعه فحشا هم فقط گناه چشم و نگاه حرام مخاطب نیست بله این اشاعه فحشاس. این لایه اول و سطحی شه 🔻ولی اگه عمیقتر به این نگاه کنیم میبینیم که وقتی ما کلیپ‌های افراد بیحجاب در شهرهای بزرگ یا لب ساحل یا اینجور جاهارو منتشر میکنیم، ناخوداگاه بسیاری از شهرها و شهرستان‌های دیگری که اصلا مشکل حجاب ندارن رو درگیر میکنیم، یه عده از شهروندان این شهرها میگن چرا ما اینطوری نگردیم؟ چرا ما مث شهرهای بزرگ نباشیم؟ چرا ما الکی به خودمون سخت میگیریم. از اونطرف هم شهروندان این شهرهای کوچک هم چشمشون دیگه عادت میکنه به این نوع پوشش و اگه بمرور تو شهر و شهرستانی که اصلا بی‌حجاب وجود نداشته، وضع پوشش خراب بشه، بی تفاوت میشن. و مقصر ما کانال‌های حزب اللهی هستیم که فضای اونجا رو آماده کردیم برای بیحجابی با انتشار این عکسها و کلیپها. این یعنی اشاعه فحشا ✅ یک واجب شرعی هیچوقت از مسیر حرام، محقق نمیشه
بنام خدا و سلام. به اطلاع برادران و خواهران روزه دار می رساند که امشب ( دوشنبه ۱۴ فروردین) دعای ابوحمزه ثمالی ساعت ۲٠ در حسینیه شهدا برگزار می شود. التماس دعا.
📣✅ 🌸✅آیین نامه پوشش حرم مطهر رضوی : 🔰 ۲.۵) قواعد و هنجارهای عمومی ✅۱. لباس ها همواره باید با وضعیت مناسب و در شأن حضور در حرم مطهر رضوی باشد. ✅۲. استفاده از لباس های تنگ و بدن نما یا کوتاه ،شلوار های پاره (زاپ دار) و همچنین لباس دارای نماد فرقه های انحرافی برای مردان و زنان ممنوع می باشد (در مورد آقایان پوشیدن لباس آستین خیلی کوتاه مانند حلقه ای یا رکابی نیز ممنوع می باشد) ✅۳. در حرم مطهر پوشیدن چادر (اعم از انواع چادرها ،ایرانی، عربی، یا ....)الزامی است و علاوه بر آن ضرورت دارد لباس بانوان نیز از حداکثر پوشیدگی برخوردار باشد. ✅۴. ورود بانوان با لباس عروس یا مانتوهای جلو باز ، نازک و بدن نما یا با چادرهای نامناسب (نازک , توری ، بدن نما....)به داخل حرم مطهر ممنوع می باشد و عوامل یگان حفاظت امنیّت خدّام مستقر در حریم ( گام یک تا قبل از اتاق های بازرسی ) و مامورین انتظامات ملزم به راهنمایی کریمانه این افراد به اتاقهای امانت چادر می باشند ؛ تا قبل از ورود به حرم مطهر نقص‌های پوششی اصلاح گردد. ✅۵) استفاده از جوراب ،عدم ظاهر کردن آرایش ( ناخن ،کاشت، لاک و جواهر آلات، آرایش مشخص صورت و..‌‌) عدم استفاده از لوازم آرایشی برای بانوان زائر در حرم مطهر رضوی ضروری بوده و کلیه خدمه و کارکنان خواهر حرم مطهر در صورت مشاهده این موارد می بایست نسبت به تذکر لسانی ، ارشاد یا اصلاح آن اقدام نمایند. ✅👈تبصره های آیین نامه پوشش 👈تبصره ۱) ورود بدون چادر دختران نابالغ بلا مانع است ولیکن این عزیزان می بایست ضمن داشتن پوشش کامل ، شئونات و حرمت حرم مطهر را رعایت نمایند. 👈تبصره ۲ ) ورود بانوان سالمند و دارای معلولیت که توانایی گرفتن چادر را ندارند ؛ در صورت داشتن پوشش کامل ( روسری یا مقنعه،ولباسهای پوشیده مثل مانتو و شلوار وجوراب ) بلامانع بوده و نیازی به پوشیدن چادر برای آنان نمی باشد. 👈تبصره ۳) در موارد حضور گردشگران غیرمسلمان مهمان حرم مطهر رضوی رعایت کلیه قواعد پوشش زائران الزامی است . 👈تبصره ۴) ورود زائران با چادر محلی (به شرط نازک نبودن و پوشش کامل )بلامانع است. 👈تبصره ۵) ورود زائران پاکستانی بدون پوشش جوراب بلا مانع است.
خادمیارانی که بصورت مجازی آزمون حرم شناسی رو در حال گذراندن هستند ، ظاهراً گام ۱۶ مشکل داره. برای رفع مشکل با قسمت آموزش حرم تماس بگیرید ، اگر مشکل از اینترنت یا نرم افزار حرم بوده تجدید نظر می شود 05132009486 🍃🌸‌☘️⁩🍁🌸🍃
سفره مهربانی در ماه ضیافت الله به همت خادمیاران رضوی شهرضائی پویش سفره مهربانی برگزار شد به گزارش خبری آستان نیوز اصفهان همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به همت خادمیاران کانون تخصصی درمان و سلامت دفتر خدمت رضوی شهرضا و با کمک خیرین تعداد ۱۵ بسته معیشتی شامل: برنج، روغن، مرغ، رب گوجه و ماکارونی تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع گردید. خبرنگار آستان نیوز افزود: در ادامه پویش سفره مهربانی، بواسطه یکی از خادمیاران کانون بانوان و خانواده و کمک یکی از خیرین تعداد ۲۲ پرس غذا (چلو خورشت آلو) تهیه و در اختیار دفتر مرکزی خدمت رضوی قرار گرفت و بین نیازمندان توزیع شد.