#زیارت_غدیریه ۵
این زیارت هیچ چیز کم ندارد،
تولی و تبری، با هم، کنار هم، راهگشاست.
والعن من غصب ولیک حقه و انکر عهده
وجحده بعد الیقین و الاقرار بولایه له
اکملت له الدین.
مولای خوبم! یاری ما آماده است.
روزی میرسد که هستی فقط و فقط
از عطر ولایتتان نفس خواهد کشید
و زندگییییییی خواهد کرد.
التماس دعا از همه خوبان.
#عیدغدیرخم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ #غدير مسئله هرروز است
حجت الاسلام كاشانی
#پیشنهاددانلود
بعد از غدیر و جلوه ی مستانه ی نجف،
تعظیم می کنیم به آقایِ کاظمین...
#میلادامامموسیابنجعفر(ع)مبارک💐
هدایت شده از تنها علاج
14.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔉 اختتامیه زیارت مجازی عرفه
#حجة_الاسلام_و_المسلمین_علوی
#زیارت_مجازی
#کربلا
#سفر_عرفه_99
#انجمن_عتبه
#امام_حسین_علیه_السلام_درخیابانهای_کوفه
@atabe_ir
@tanhaelaj
AUD-20200810-WA0001.opus
941.6K
ادب ورود به محرم
حجة الاسلام و المسلمین باقری
۹۹/۰۵/۲۰
📚هر ماه معرفی یک کتاب
#کافه_کتاب_عتبه
🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷
✳️ میترسم از فضایل تو بگویم!
🔻 پس از فتح قلعهی خیبر به حضور #رسول_خدا (ص) رسیدم. آن حضرت با گرمی از من استقبال کردند و فرمودند: ای #علی! میترسم که امتم همانند مسیحیان که دربارهی #عیسی علیه السلام سخنان کفرآمیز و اغراقگونه گفتند، دربارهی تو چنان سخنانی بر زبان آورند، وگرنه امروز مطالبی را دربارهی #فضیلت تو میگفتم که پس از آن بر هر جمعی گذر کنی، خاک پای تو و قطرات آب وضوی تو را برای شفا و تبرک برگیرند! اما به همین مقدار بسنده میکنم که تو از من هستی و من از تو هستم، تو وارث من هستی و من وارث تو هستم، تو برای من همانند هارون برای موسی هستی، جز اینکه پس از من پیامبری نخواهد بود.
📚 از کتاب #علی_از_زبان_علی
📖 ص ۵۵
👤 #حجت_الاسلام_محمدیان
✳️ جن و انس نمیتوانند مثل کلام علی بیاورند!
🔻 وجود مبارک #حضرت_امیر و #ائمه علیهم السلام معادل #قرآن هستند. در سورهی مبارکهی #اسراء دارد که «لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَی أَن یَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لاَ یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ». همهی این هفت میلیارد بشر و همهی جن جمع بشوند بخواهند یک سورهی کوچک بیاورند نمیتوانند. همچنین اگر بخواهند حرفِ #علی را بزنند که «فَلَأَنَا بِطُرُقِ السَّمَاءِ أَعْلَمُ مِنِّی بِطُرُقِ الْأَرْضِ»؛ (من به راههای آسمان داناتر از راههای زمینم) برای دهنشان زیاد است! این علی است! اگر او معادل قرآن است و هیچ جن و انسی معادل قرآن نمیتواند بیاورد، هیچ جن و انسی هم معادل علی نمیتواند حرف بزند.
#آیت_الله_جوادی_آملی
#تفسیر_سوره_مریم
✍ از تمام دنیا ...
دلخوشیاش امّابیهایش بود و اهل آن خانه...
که در #مباهله روی دست گرفتشان و... به میدان آورد.
💫 بگمانم #حسین ع، ادارهی کربلا را، در مکتب مباهلهی جدّش آموخت!
#استادشجاعی
•﷽•
این همه روایت درباره #مهدویت هست!
آقا توی یکیشون نفرمودند:
|اگر مردم دُنیا بخوان!
#ظهور اتفاق میفته..!|
توی همشون فرمودند:
اگر 『شیعیان ما..』
بابا گره خورده ماییم:)
#گرهکورظہورنباشیمـ..!
[ اݪلّہُمَـ عَجِّݪ ݪِوَݪیڪ اݪّفَرَج ♡ ]
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین
صلی الله علی سیدنا ونبینا محمد و آله الطاهرین
سوالی که مطرح شده این است که آیا سیاهپوشی و جامه سیاه به تن کردن در ایام عزا، خصوصا در ایام عزای سیدو سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، و خانه و معابر را سیاهپوش کردن، آیا سابقهای در صدر اسلام دارد یانه؟ یا فرهنگیست که ما رواج دادهایم؟
چند نمونه از مستندات تاریخ:
در جنگ احد در سال سوم بعد از هجرت، هفتاد و دو تن از یاران باوفای پیغمبر اکرم(ص) در صدر اسلام، به شهادت رسیدند که سید الشهدای احد، عموی امیرالمؤمنین علی(ع) و پیغمبر(ص)، حضرت حمزه بن عبدالمطلب است. حمزه ای که پیغمبر، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به نام و شجاعت و غیرت او فخر کردهاند. حضرت حمزه و شهدای احد که به شهادت رسیدند، بعد از شهادتشان اعلام عزای عمومی شد. فرمود در مدینه خانهای نبود که مگر از آن خانه صدای شیون و ناله بلند بود، یعنی از هرخانهای یک فرزند یا برادر یا همسر به شهادت رسیده بود و همه عزادار شده بودند.
فرمودهاند زنان مسلمان از جمله حضرت امسلمه که این بانوی باکرامت و همسر گرانقدر حضرت رسول که بانوی جلیلالقدری است، هفت سال همسر پیام اکرم بوده است، بیش از پنجاه سال با امامان معصوم از نزدیک مربوط و محشور و مأنوس بود و ولایت امیرالمومنین(ع) را با تمام و کمال، باور و ایمان داشته و تبعیت از امر امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) نموده و امام حسین خطاب به امالسلمه مادر میگفتند. این بانوی گرانقدر در جنگ احد به اتفاق زنان مدینه سیاه پوش شدند.
پس سیر تاریخی را که میبینیم اولین سیاهپوشی عمومی در مدینه در صدر اسلام بعد از جنگ احد شده.
آیا خیمه زدن برای عزای اباعبدالله الحسین که الان رسم هست در کوچهها و محلهها در شهر و روستا خیمهای را میزنند و بعضا هم از پارچهی مشکی استفاده میکنند، غیر از حسینیه و فاطمیه و زینبیه، جایی به نام خیمهی اباعبدالله میزنند، آیا این هم سندیت و ریشهی تاریخی دارد؟
بله. ابونعیم اصفهانی نقل میکند: هنگامی که شهادت امام حسین(ع) پخش شد و این خبر شهادت سریعا به مدینهالنبی رسید و به محضی که در مدینه اعلام شد سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در غربت و مظلومیت در کربلا به شهادت رسیدند، حضرت امالسلمه همسر پیغمبر، تشریف آورند مسجدالنبی و در آنجا قبهی سیاهی زدند و جامهی سیاه پوشیدند، آن قبه یعنی همان خیمه. در فضای بازی یک پارچهی سیاهی که سایهبانی باشد زدند و در زیر آن قبه اقامهی عزا کردند.
و صلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین.
@tarighe_karbala
@atabe_ir