2007. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
13.92M
✳️ #دین_فطری۲۰
🔰قسمت هفتم
🔻 طاغوتهای پنهان در لباس دین
▪️وقتی معاویه طرح صلح را با جانشینی یزید نقض کرد ،
نماد چهارم یعنی حاکمیت صنعت و توسعه اقتصادی در پوشش دین به جای تحکیم پایه های فضائل و توسعه اعتقادی شکست خورد و یزید با جلوه پنجم یعنی با شعار توسعه فرهنگی و آزادی به میدان آمد.
▪️ حاکمیت جاهلیت فرهنگی در پوشش دین به جای فرهنگی الهی و سنت نبوی شکل گرفت و یزید به صورت آشکارا فسق و فجور می کرد اما در لباس دین که فرهنگ ابتذال و تساهل شکل بگیرد
▪️لذا در اینجا مردم به عصر جاهلیت برگشتند و رقص و آواز و موسیقی رواج زیادی پیدا کرد در متن و ظاهری از دین مانده بود
✅نکته: اگر امام حسن با معاویه جنگ می کردند و کشته می شدند گفتند خروج کرده همان کاری که امام حسین هم با اینکه در زمان معاویه ۱۰ سال امامت را بر عهده داشتند نکردند چون اگر امام حسین هم با معاویه جنگ می کرد و شهید می شد خونش هدر می رفت ولی در زمان یزید امام حسین علیه السلام خروج کردند و با اینکه هدف شان حاکمیت الهی بود اما می دانست شهید می شود ولی خدا اراده کرده بود که امام حسین علیه السلام را شهید ببیند و فرزندانش را به صورت اسیر ببیند .
https://eitaa.com/dinefetri
🪞@atash_bandegi🪞
ادامه#زیرنویس_دین_فطری
🔹نقاب اسلامیت از چهره یزید کنار رفته بود ولی نقاب انسانیت هنوز باقی مانده.
🔹 حال باید امام حسین علیه السلام با فدا کردن خود و خانوادهاش این نقاب انسانیت یزید را هم کنار می برد تا مردم بیدار شوند.
🔹یزید دیگر نمی توانست ادعا کند که من انسان هستم چون امام حسین علیه السلام را کشت و فرزندانش را اسیر کرد و دیگر نمی توانست ادعا کند که من مسلمان هستم چون حتی به فرزند خردسال امام آب نداد.
🔹 لذا در کربلا وقتی که اجنه به کمک امام حسین علیه السلام آمدند امام در آن ها تصرف تکوینی کردند تا آن جن ها غافل شوند و و این اراده خدا و امام حسین علیه السلام بود و امام حسین علیه السلام هم تنها با جان خود می توانست جلوه یزید و یزیدیان را رسوا کند.
https://eitaa.com/dinefetri
🪞@atash_bandegi 🪞
#مدرسه_حسینی
📖درس سوم: وفاداریِ "باحسینها". آموزه ای از جناب "سعید بن عبدالله"
.................
🌞وقت نماز ظهر شد. امام حسین (ع) زیر باران نیزه ها به نماز ایستاد. "سعید بن عبدالله"؛ یار وفادار امام، خود را سپر امام کرد و سیزده تیر را به جان خرید و بر زمین افتاد.🥀
🔸نگاهی به امام کرد و گفت:
«أَوَفَيتُ يا بْنَ رسولِ الله؛وفای به عهد کردم؟ 》
امام(ع) فرمود: «نَعَمْ. أَنْتَ أَمَامِي فِي الْجَنَّةِ؛ آرى، تو پيشاپيش من به بهشت خواهى رفت》
🍃چه صحنه دلکشی! 🍃چه تصویر باشکوهی!
🍃چه روایت سترگی! 🍃چه حماسه بزرگی!
👈"باحسین ها" وفادارند... تا پای جان.
💠... و اینک از خود بپرسیم:👇👇
🌱در عرصه های زندگی؛
🌱در ارتباطات خانوادگی؛
🌱در رابطه معلم و شاگردی؛
🌱در معاملات اقتصادی؛
🌱در رابطه حاکمان و مردم و مردم و حاکمان...
⁉️"وفای به عهد"، جایگاهش کجاست؟
👈روی طاقچه و کنار آینه؟❣یا در قلب و عملمان؟
🏴 "یاحسین" اگر گفتیم؛ "باحسین" هم باشیم؛ همچون جناب "سعید بن عبدالله"
.........▪️.......▪️.......▪️.......▪️....
✍ نویسنده علی #اسعدی
@atash_bandegi 🥀
❤️🌿❤️🌿❤️
سلام بر تو ای مولایی که آخرین امید درماندگان، به دستان گره گشای توست.
سلام بر تو و بر روزی که گره از کار عالم باز خواهی کرد.
السَّلاَمُ عَلَى مُفَرِّجِ اَلْكُرُبَاتِ
صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس
#اللّٰھُمَعجلْلِّوَلیڪَالفࢪَج
@atash_bandegi ❤️
امام زمان 074.mp3
2.54M
عاشقـ❤️ـی؛
میدانِ عافیت طلبی نیست!
باید جگر داشت و گذشت..
از هرآنچه زمین گیرت کرده!
از هرآنچه که گذشتن از آن، نفسَت را تنگ می کند.
عاشقی، بلوغِ دل می خواهد
#امام_زمان74
#استاد_شجاعی
@atash_bandegi
🍃🍂🍃🍂🍃
2008. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
10.76M
✳️ #دین_فطری۲۰
🔰قسمت هشتم
🔻 طاغوتهای پنهان در لباس دین
🔹 تشنگی در کربلا در واقع ابزاری برای هدایتی بود که امام حسین علیه السلام می خواست نه اینکه درخواست آب و کمک کند.لذا تشنگی برای تحریک عواطف انسانی بود
🔹 منشور تفکر امام حسین علیه السلام می شود زیارت عاشورا که مبتنی بر دو شاخصه سلام و برائت است.
🔹 سلام بر امام یعنی سلام بر گفتمان و و لعن یعنی برائت از تفکر طاغوت ها است
لذا در زیارت عاشورا در فراز آخر میخوانیم
اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً
این یعنی لعن ۵ جلوه ای که در پوشش دین بود( طاغوت های پنهان )
🔹 در ادامه می خوانیم:
وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً
یعنی مجریان تفکرات طاغوت های پنهان در پوشش دین هم باید لعنت شوند که سه گروه هستند
🔹۱ _عبيد الله بن زیاد نماد اوباش بی اصل و نسب ( ابن مرجانه )
🔹۲ _عمر سعد نماد روحانیون جاه طلب
🔹۳_شمر نماد رزمندگان دنیا طلب
🔸و بعد می گوییم :
وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ
که اینها پشتیبانان طاغوتهای پنهان بودند یعنی :
🔹۱_ آل ابی سفیان نماد احزاب زر مدار (پشتیبانان اقتصادی)
🔹۲_ آل زیاد نماد احزاب زور مدار (پشتیبانان نظامی )
🔹۳_آل مروان نماد احزاب تزویر محور (پشتیبانان سیاسی )
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🪞@atash_bandegi🪞