eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
126 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
7.4هزار ویدیو
800 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرکز نیکوکاری خیریه شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان
28.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 📌حرف حساب را از شهدا بشنویم⏫ زیرخاکی ترین تصاویر و بیانات شهدای شاخص که کمتر دیده و یا دقت کرده ایم! 🔷️ هر چه بیشتر به چهره و کلام شهدا در این فیلم نگاه می کنیم، احساس آرامش خاص را در چهره ی همه آنها مشاهده می‌کنیم. ◇ کاملاً می‌توان فهمید که آنها قبل از شهید شدن خویش، خود را آماده کرده و شهادت را کامل به آغوش کشیده اند و این‌چنین است که آنها مرگ را سخره خویش در آورده اند. ╭‌🌼🍂🍃🇮🇷 ✅https://eitaa.com/joinchat/428802686C0221e8034a ╭‌🌼🍂🍃🇵🇸
🇮🇷 کانال رسمی حامد سبزی پور 🇮🇷: تفسیر آیه ۱۰۹ سوره آل عمران  نویسنده: مدیر سایت انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۹ قرآن در آیه ۱۰۹ سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید: در آیه سابق ذکر گردید که خدای سبحان برای هیچ یک از بندگان نقصی قرار نداده است. نقص در جزا نیز وجود ندارد این آیه می‌فرماید: برای خداست هرآنچه در آسمان‌هاست و هرآنچه در زمین است. «وَ إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» همه امور به سوی خدا برگردانده می‌شود و متصرف در امور اوست. خالقی حکیم، متصرف در مخلوقات خدای حکیم مالک همه خلائق است و همه موجودات مِلک و عبد او هستند. او متصرف در مخلوقات است، همه چیز ملک اوست و او رب حکیم، قدیر ، واسع و خبیری است که کامل‌ترین تربیت را نسبت به مخلوقات بر عهده گرفته است و هر آنچه برای آنها لازم است از ناحیه خالق ظهور پیدا می‌کند. منعی از ناحیه خالق وجود ندارد و خالق حکیم هر تصرفی که در موجودات آسمانی و زمینی می‌کند حکیمانه است. «وَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ» هر آنچه در آسمان‌ها و زمین است مِلک خداست و هر مالکی خواهان کامل‌ترین و زیباترین تصرفات را در مِلک خود است و مالک کامل هرگز تصرف ناقصی در ملک خویش ایجاد نمی‌کند. یعنی کامل ترین تصرفات از ناحیه او انجام می‌شود ظهور عظمت خدای سبحان منظور از «ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ» هرآنچه در آسمان‌ها و زمین است مِلک خداست. یعنی نیروهای معنوی و مادی که به عنوان سبب در این عالم مشاهده می‌شوند همه مِلک خدا محسوب می‌شوند و اینگونه عظمت خدای سبحان ظهور پیدا می‌کند. هیچ شریکی در مالکیت برای خدای سبحان نیست؛ نه در خلق کردن و نه در میراندن و نه در پاداش دادن و نه در روزی رساندن. «إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» «تُرجَعُ رجوع جبری یا اختیاری؟ «تُرجَعُ» فعل مجهول است. یعنی قهراً چه بخواهیم وچه نخواهیم همه امور به خدا منتهی می‌شود. گاهی انسان با میل و اختیار به سوی خدا رجوع می‌کند. یعنی ناقصی با اختيار خودش به سوي كامل بر می‌گردد که در اینجا با مهر خدا مواجهه می‌شود. اما گاهی ناقص به زور به سوی خدای سبحان برگردانده می‌شود که در این جا با قهر خدای سبحان مواجهه می‌گردد. «إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ»   «وَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ علّت تقدّم ذکرِ آسمان بر زمین  در یک تعبیر دیگر می‌فرمایند: علت مقدم شدن «ما فِي السَّماواتِ» بر «وَ ما فِي الْأَرْضِ» از این روست که برخی از افراد گمان می‌کنند آنچه در سماوات است اسباب بسیاری از امور عرضی است. خدای سبحان به این نظریه پاسخ می‌دهد که تمام امور آسمانی و زمینی در ید قدرت اوست و اسباب زمینی در اختیار اسباب آسمانی نیست.  عالَم نمایشگاه عظمت خداوند در تعبیر دیگری از «وَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» در یک نگاه همه عالم از این جهت که مملوک اوست زیباست. زیرا او مالک همه موجودات است. در این قسمت از آیه مدح خدا مشاهده می‌شود. گویا خدا از خود تعریف می‌کند. یعنی عظمت او در نظام عالم به نمایش ‌گذاشته شده است. در بسیاری اوقات در ملک او نازیبایی مشاهده می‌شود هیچ گاه خدای سبحان بابت معاصی که از خلق صادر می‌شود ثنا گوی خود نمی‌شود. چون معاصی فعل‌ خلق هستند نه فعل خالق و با سوء اختیار خلق ایجاد شده‌اند و به خالق منسوب نیستند تنها افعال حَسن ملک خداست. بیراهه نرویم! در یک تعبیر دیگر «وَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» یکی از مفسرین می فرمایند: آیه نشان می‌دهد تنها مرجع، خدای سبحان است و اگر مخلوق به مرجع دیگری برای حل مشکلات معنوی و مادی مراجعه کند بیراهه رفته است. آیا مراجعه به اولیاء دینی بیراهه رفتن است؟ در پاسخ می‌فرمایند: آنها برای خود وجودی قائل نیستند وجود آنها در طول خداست نه در عرض خدا. کمالات و اعمال صالح آدمی از خداوند است «ما فِي السَّماواتِ» غیر از نیروهای ملکوتی و آسمانی که در عالم مشاهده می‌گردد امور معنوی درون انسان‌ها یعنی كمالات معنوی که در افراد مشاهده می‌شود، یعنی صفت جود، کرم، حلم، صبر و… همه از آن خداست و للّه است. «ما فِي الْأَرْضِ» رویش اعمال صالح از زمین وجودی افراد للّه است این رویش مربوط به اوست و مربوط به افراد نیست به همین جهت هر کمال در امور ظاهری و باطنی و مادی و معنوی برای عبد حاصل شود منسوب به ربّ است. عبد برای خود موجودیتی قائل نیست. مثلاً فکر خوبی که به ذهن فردی خطور می‌کند یا نیت خالصانه‌ای در وجود شخصی مستقر شود و یا عمل خیری که از کسی صادر شود ودر مقابل هیچ کدام از آنها انتظار پاداش نداشته باشد، این بارش رحمت خدای سبحان است در وجود این عبد.
رویش هر عمل خیر نیز به زارع منسوب است با این دیدگاه نقش انسان در این عالم چیست؟ وظیفه او عاشقی کردن است، زیرا خدای سبحان مزرعه او را برای بارش این لطف انتخاب کرده است. این فرد باید چگونه از خدا تشکر کند که از میان این همه بنده، خدا او را انتخاب کرده و به او این قابلیت داده شده که محل بارش و رویش خدای سبحان واقع شود. در «وَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمور» فعل ترجع مجهول است و در «إِنَّا لِلَّهِ‏ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»[۱] راجعون اسم فاعل است گویا فرد با اختیار خود رجوع می کند اما در این آیه اگر فرد رجوع اختیاری نداشته باشد رجوع او به صورت اجباری است خداوند مالک همه انسان‌ها در یک تعبیر دیگر «وَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» یکی از مفسرین می‌فرماید: وقتی خدای سبحان مالک معرفی شد طبق آیه ۲۳ سوره مبارکه انبیاء: «لا يُسْئَلُ عَمَّا يَفْعَلُ…» «در آنچه [خدا] انجام می‌دهد چون و چرا راه ندارد، …» خدای سبحان به سبب کاری که انجام می‌دهد موأخذه نمی‌شود. همه انسان‌ها مِلک او هستند. اگر ویران می‌کند خواهان احیا در ملک خود است. اگر آسیبی وارد می‌کند خواهان ایجاد کمال است. هر مالكی نسبت به ملك خود دلسوز است، او هرگز نمی‌خواهد مِلک او ویرانه باشد پس همه تصرفات او حکیمانه است. یکی از مفسرین در ذیل همین آیه نقل می‌کند وقتی که خدا خود را مالک همه موجودات معرفی می‌کند. از این جهت که او مالک کاملی است، نقص را برای مملوک خود نمی‌پسندد، بنابراین شریعتی که برای مخلوق در نظر گرفته شده برای جدا سازی افراد از نقص به سوی کمال است. علّت تکرار لفظ جلاله الله در آیه اول آیه «لله» و آخر آیه «الی الله» ، چرا کلمه الله در آیه دوبار تکرار شده است در صورتی که ممکن بود به جای «الی الله» گفته شود «و علیه ترجع الامور» چرا دوباره اسم الله ذکر شده است؟ پاسخ مي‌دهند مبدأ و معاد و آغاز و انجام به سوی اوست. با «الله» كه در آغاز آيه است اولیّت خدا ملاحظه می‌گردد و با «الله» که در پایان آیه است، آخریّت خدا ملاحظه می‌شود، یعنی اول و آخر عالم را او اداره می‌کند و همه اسباب منقطع به سوی او هستند. خدای سبحان فرمود: «إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» یعنی امر خلق به سوی وجودی منتهی می‌شود که هیچ امری در آن نافذ نیست و تحت تأثیر هیچ مخلوقی قرار نمی گیرد. تاریخ جلسه: ۹۷/۷/۲۹ – جلسه ۹۳ «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
44.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای اطلاعات بشتر از خدمات دولت در خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان و پیربکران عضو شوید پیربکران https://eitaa.com/basijnews_pirbakran شهرستان فلاورجان https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
سلام ختم 250,000,000 بار خواندن سوره فیل برای پیروزی فلسطین بر اسرائیل راه اندازی کرده ایم. لطفا ۵ بار آن را بخوانید و آن را به گروه ها و مخاطبین مسلمان خود ارسال کنید. درخواست فروتنانه برای نشکستن زنجیره لطفا به محض اينکه دريافت کردین بعد از ۵بار خواندن سوره برای نفر بعدی پیام را بفرستید آجرک الله🌿 بسم اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ ﴿١﴾ أَلَمْ یَجْعَلْ کَیْدَهُمْ فِی تَضْلِیلٍ ﴿٢﴾ وَأَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْرًا أَبَابِیلَ ﴿٣﴾ تَرْمِیهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ ﴿٤﴾ فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَأْکُولٍ ﴿٥﴾
هدایت شده از ماه اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁🌸نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان🌸🎁 با افتخار تقدیم می کند... در آستانه کنگره ملی شهدا از ها در فضای مجازی استفاده بفرمایید... 💐خودش یجور در فضای مجازیه. 👌برای یه تعداد دیگه از شهدا هم در حال تولیده... ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ 🤲《 @maheisfahan 》🤲 ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم قدیمی زمان جنگ می‌باشد/ یک فیلم زیر خاکی ِعالی دیده نشده مسئولان مملکتی جایگاهشان را مدیون فداکاری و از خودگذشتگی این بزگواران بدانند. این مردان و زنان باشرف که الان خیلی‌هاشان یا پیر شدن و یا از دنیا رفتن صد برابر این خدمت‌ها؛ خون و جان فرزندان عزیزشان را در راه این انقلاب و مملکت فدا کردند. یقینا" هرکس در هر پست و مقامی به این نسل از مردم با دیانت و با غیرت پشت پا بزند؛ خیر دنیا و آخرت از او ساقط است.
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 پیشرفت‌های علمی در زمینه جلوه‌های ویژه سینمایی 🔹جلوه‌های ویژه سینمایی (VFX) در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های علمی چشمگیری بوده است. این پیشرفت‌ها به فیلمسازان امکان می‌دهد تا صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را خلق کنند که قبلاً غیرممکن بود. 🔸برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌های علمی در زمینه جلوه‌های ویژه سینمایی عبارتند از: - انیمیشن کامپیوتری (CGI): CGI به فیلمسازان امکان می‌دهد تا شخصیت‌ها، اشیاء و محیط‌های مجازی را با جزئیات خیره‌کننده خلق کنند. - موشن کپچر: موشن کپچر حرکات بازیگران را ضبط می‌کند و به انیماتورها اجازه می‌دهد تا آنها را به شخصیت‌های مجازی منتقل کنند. - تصویربرداری دیجیتال: تصویربرداری دیجیتال کیفیت تصویر را به طور قابل توجهی افزایش داده است و امکان استفاده از جلوه‌های ویژه بصری را در فیلم‌ها آسان‌تر کرده است. - هوش مصنوعی: هوش مصنوعی در حال حاضر برای ایجاد جلوه‌های ویژه بصری واقع‌گرایانه‌تر و همچنین برای خودکارسازی برخی از وظایف طاقت‌فرسای VFX استفاده می‌شود. 🔹برخی از نمونه‌های بارز استفاده از جلوه‌های ویژه پیشرفته در فیلم‌ها عبارتند از: - آواتار (2009): این فیلم از CGI پیشرفته برای خلق دنیای فرازمینی پاندورا استفاده کرد. - انتقام جویان (2012): این فیلم از CGI و موشن کپچر برای خلق شخصیت‌های ابرقهرمانی مانند هالک و ثور استفاده کرد. - در میان ستارگان (2014): این فیلم از جلوه‌های ویژه بصری پیشرفته برای به تصویر کشیدن سیاه‌چاله‌ها و کرم‌چاله‌ها استفاده کرد. - تپه (2021): این فیلم از CGI و جلوه‌های ویژه بصری برای خلق دنیای بیابانی و کرم‌های شنی عظیم‌الجثه استفاده کرد. 🔸پیشرفت‌های علمی در زمینه جلوه‌های ویژه سینمایی به فیلمسازان امکان می‌دهد تا داستان‌های خود را به روش‌های جدید و هیجان‌انگیزتری روایت کنند. این پیشرفت‌ها همچنین به صنعت سینما کمک می‌کند تا با سایر اشکال سرگرمی مانند بازی‌های ویدئویی رقابت کند. 🔹در اینجا چند نمونه از کاربردهای خلاقانه جلوه‌های ویژه در فیلم‌ها آورده شده است: - استفاده از CGI برای خلق شخصیت‌های غیرانسانی: به عنوان مثال، فیلم "ارباب حلقه‌ها" از CGI برای خلق شخصیت‌هایی مانند گولوم و اژدها استفاده کرد. - استفاده از موشن کپچر برای ایجاد حرکات واقع‌گرایانه: به عنوان مثال، فیلم "سیاره میمون‌ها" از موشن کپچر برای ایجاد حرکات میمون‌ها استفاده کرد. - استفاده از تصویربرداری دیجیتال برای ایجاد جلوه‌های بصری خاص: به عنوان مثال، فیلم "شهر گناه" از تصویربرداری دیجیتال برای ایجاد ظاهر سیاه و سفید و سایه‌روشن استفاده کرد. 🔸پیشرفت‌های علمی در زمینه جلوه‌های ویژه سینمایی دائماً در حال تکامل است و این نوید را می‌دهد که در آینده شاهد صحنه‌های فیلمبرداری هیجان‌انگیزتر و خیره‌کننده‌تری خواهیم بود. موفق باشید! 🔷 جلوه‌های ویژه، دروازه‌ای به سوی دنیای خیال و جادوی سینماست؛ دنیایی که با پیشرفت علم و تکنولوژی، هر روز گسترده‌تر و شگفت‌انگیزتر می‌شود. با ما همراه شوید تا با جادوی علم و تکنولوژی، مرزهای واقعیت و خیال را درهم بشکنیم و به دنیای ناگفته‌های سینما قدم بگذاریم. @afilmto7
هدایت شده از رادیو آوینی شهرستان فلاورجان اختصاص به شهدا،نامه ها و وصیتها و زندگی نامه ها وکارهای فرهنگی هنری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
  ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی افتتاح رادیو آوینی درفضای مجازی شب تان آرام روزتان خوش گوینده خانم مهدیه حسینی هماهنگی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تمام مسئولین رو با این صحبت های شهید رجایی تنها میزاریم 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود https://eitaa.com/atash_be_ekhtiar21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشدار 🔴هشدار 🔴هشدار این بار فتنه دینی سال ۱۴٠۳ خودتون تحلیل کنید دیگه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙✨️🌙✨️🌙✨️🌙✨️ اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ، الَّذى اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ 🔮دعای روز پنجم ماه رمضان🔮 ●▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬● 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌐گفتمان ۲(کلیپ) 🆔️eitaa.com/goftemansazan2
📆 تقویم روز شمار فرهنگی هنری استان اصفهان. ‌☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💡قرآن راه زندگی ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء پنجم قرآن کریم ‌☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀شهیدانه ✦🌺❥🥀🕊❥🌺✦ 🔸️سلام بر اوکه از خدا خواسته بود بدنش یک وجب از خاک زمین را اِشغال نکند.. 🌹شهید مهدی باکری ..رفیق شهید،شهیدت میکند..🕊 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌐گفتمان ۲(کلیپ) 🆔️eitaa.com/goftemansazan2
🔸پویش همگانی «دعای مستجاب» 📿 ختم روزانه ۳۱۳ صلوات به نیت تعجیل فرج هدیه به پیشگاه حضرت نرجس سلام الله علیها 🔸شروع : آغاز ماه مبارک رمضان 🔸پایان:  عید فطر 🔹شرایط: 👈در این پویش قراره هر روز ۳۱۳ صلوات با عجل فرجهم بفرستیم. به نیت تعجیل در فرج مولا هدیه به حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها 👈فرقی نداره چه ساعتی، هر ساعتی از شبانه‌روز میشه خوند. 👈بهتره ۳۱۳ صلوات یکجا فرستاده بشه، اما ضرورتی نداره 👈بعد از فرج آقا، حاجات شخصی خودمون رو هم میتونیم درنظر بگیریم. 👈نیاز به ثبت‌نام و اعلام نیس! 👈اگه یه روزی نشد صلوات‌ها را بفرستید، میشه قضاش رو توی روزهای بعد خوند. 👈اگر با تاخیر به پویش ما میخواهی ملحق بشی، هیچ اشکالی نداره، از امروز شروع کن و روزهای قبل رو یواش یواش قضا کن 🍃🌹🇮🇷ـــــــــــــــــــــــــ صـــراط @roshangari_samen
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 نقش نورپردازی در ایجاد حس و حال و انتقال مفاهیم در فیلم 🔹نورپردازی یکی از عناصر کلیدی در فیلمبرداری است که نقش مهمی در ایجاد حس و حال و انتقال مفاهیم به مخاطب دارد. نورپردازی می تواند به روش های مختلفی برای ایجاد احساسات، تأکید بر عناصر خاص صحنه و روایت داستان استفاده شود. 🔸برخی از کاربردهای نورپردازی در فیلم عبارتند از: - ایجاد حس و حال: نورپردازی می تواند برای ایجاد حس و حال های مختلفی مانند غم، شادی، ترس، و رمز و راز استفاده شود. به عنوان مثال، از نورپردازی کم و سایه روشن می توان برای ایجاد حس ترس و اضطراب استفاده کرد، در حالی که از نورپردازی روشن و شاد برای ایجاد حس شادی و خوشبختی استفاده می شود. - تأکید بر عناصر خاص صحنه: نورپردازی می تواند برای تأکید بر عناصر خاص صحنه مانند شخصیت ها، اشیاء یا مکان ها استفاده شود. به عنوان مثال، می توان از نورپردازی نقطه ای برای برجسته کردن یک شخصیت خاص در یک صحنه استفاده کرد. - روایت داستان: نورپردازی می تواند برای روایت داستان و انتقال مفاهیم به مخاطب استفاده شود. به عنوان مثال، از نورپردازی می توان برای نشان دادن گذر زمان، تغییر مکان، یا تغییر در وضعیت روانی یک شخصیت استفاده کرد. 🔹برخی از تکنیک های نورپردازی که در فیلم ها استفاده می شوند عبارتند از: - نورپردازی کلیدی: نورپردازی کلیدی منبع اصلی نور در یک صحنه است و برای روشن کردن کلی صحنه استفاده می شود. - نورپردازی پرکننده: نورپردازی پرکننده برای پر کردن سایه های ایجاد شده توسط نورپردازی کلیدی استفاده می شود. - نورپردازی پشتی: نورپردازی پشتی برای جدا کردن سوژه از پس زمینه استفاده می شود. - نورپردازی موضعی: نورپردازی موضعی برای برجسته کردن یک عنصر خاص در صحنه استفاده می شود. 🔸نورپردازی یک ابزار قدرتمند در فیلمبرداری است که می تواند به فیلمسازان کمک کند تا داستان های خود را به طور موثرتر روایت کنند و احساسات را به مخاطب منتقل کنند. 🔹در اینجا چند نمونه از کاربردهای خلاقانه نورپردازی در فیلم ها آورده شده است: - استفاده از نورپردازی برای ایجاد سایه های دراماتیک: به عنوان مثال، فیلم "کابینه دکتر کالیگاری" از نورپردازی برای ایجاد سایه های دراماتیک و ایجاد حس اضطراب استفاده کرد. - استفاده از نورپردازی برای ایجاد حس رمز و راز: به عنوان مثال، فیلم "درخشش" از نورپردازی برای ایجاد حس رمز و راز و ترس استفاده کرد. - استفاده از نورپردازی برای تأکید بر رنگ ها: به عنوان مثال، فیلم "فهرست شیندلر" از نورپردازی برای تأکید بر رنگ قرمز در صحنه های مربوط به هولوکاست استفاده کرد. 🔸نورپردازی یک عنصر بصری قدرتمند است که می تواند به طور قابل توجهی بر تجربه تماشای فیلم تأثیر بگذارد. موفق باشید! 🔷 نور، قلم جادویی خلاقیت در دستان فیلمساز است؛ قلمی که با ظرافت و دقت، تار و پود احساسات را در تار و پود فیلم می‌بافد و مفاهیم عمیق را به زبانی بصری به مخاطب منتقل می‌کند. با ما همراه شوید تا با جادوی هنر، مرزهایِ واقعیت و خیال را درهم بشکنیم و به دنیایِ ناگفته‌هایِ سینما قدم بگذاریم. @afilmto7
هدایت شده از ماه اصفهان
45.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁🌸نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان🌸🎁 با افتخار تقدیم می کند... 📺 به زودی رونمایی خواهد شد؛ قطعه زیبای قرآنی، تلاوت استودیوی سوره مبارکه یاسین با صدای استاد بابک رحیمی که با تصاویر حضور نوجوانها در جلسه قرآن همراه شده... 💐 بَه بَه ، حلول سال نو و آرامش فوق العاده ای که در پناه قرآن بدست میاریم... پخش از کانال و شبکه های صدا و سیما ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ 🤲《 @maheisfahan 》🤲 ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~