سلام
حریم زاینده رود که در نزدیکی دهکده قلعه سرشیر قرار دارد،
آزادسازی شده
ولی بدون در نظر گرفتن کانال آب،
آن قسمت مسدود شده است،
مقتضی است مسئولین همین امروز، به آن توجه کنند
تا در آینده، موجب خسارت و زحمت نشود.
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
▫️ ﷽
✍ حجتالاسلام دکتر محمد قربانی مقدم
چند روزی برای تبلیغ به مناطق مرزی کشور (منطقه سیستان) رفته بودم. یکی از روحانیون شهرستان هیرمند قضیه جالبی نقل کرد که حیفم اومد شما هم ندونید.
ایشان میگفت، در جلسات اهل سنت یک رسمی وجود داره که در پایان جلسه، روحانیون آنها مطالبی را زیر لب زمزمه میکنند و مردم فقط دستشون را به صورت دعا بالا میارن در حالیکه از مطالبی که زمزمه میشه خبری ندارند.
از جمله هنگام دفن میت، به آهستگی چیزی زیر لب به میت میگن شبیه به تلقین که بین ما هم رسمه.
در یکی از موارد، هنگام دفن بزرگی از یک طایفه فرزند میت نزدیک روحانی تلقین دهنده بوده که میشنوه داره به میت چیزهایی میگه که ترجمه فارسی آن میشه:
«خوب گوش کن چی بهت میگم، خوب گوش کن چی بهت میگم؛ اگر فرشته ای از تو سوال کرد، حق با کیست؟ بگو #حق_با_علی_است !!»
فرزند مرحوم وقتی این را میشنوه تعجب میکنه و روحانی تلقین دهنده را مجبور میکنه حرفی را که الان زد برای همه بلند بگه. و بعد او را سرزنش میکنه که الان دیگه چه فایده داره، این را باید تا زنده بود بهش میگفتی و با صراحت اعلام میکنه شیعه شده است.
🔹 پینوشت
دو سال پیش که این مطلب را منتشر کردم، برخی کاربران قضایای مشابهی در اینباره نقل کردند.
⁉️ *نوۀ چنگیزخان مغول چگونه شیعه شد؟*
روزی سلطان محمّد خدابنده بر همسر خود خشم گرفت و در یک جلسه او را سه طلاقه کرد؛ ولی به دلیل علاقۀ بسیاری که به وی داشت, خیلی زود از کردارِ خویش پشیمان شد و به همین خاطر عالمان سنی را دعوت نمود و از آنان مشورت خواست. آنها گفتند: هیچ راهی وجود ندارد، مگر این که نخست فرد محلّل (فردی غیر از سلطان) با او ازدواج کند, سپس مجدداً سلطان میتواند با او ازدواج کند.
سلطان گفت: برای من پذیرشِ این امر، بسیار سخت است. آیا راه دیگری وجود ندارد؟ شما علما در بسیاری از مسائل با یکدیگر اختلافِ نظر دارید , فقط در همین یک مسئله همه باهم اتفاق نظر دارید؟! گفتند : بله.
در این هنگام یکی از مشاوران اجازۀ سخن خواست و اظهار داشت:
جناب سلطان! در شهر علامه ای زندگی میکند که چنین طلاقی را باطل میداند، خوب است او را نیز احضار نموده و نظر او را جویا شوید.(منظورِ وی، علامه حلی بود.)
عالمان سنی بر آشفتند و گفتند: آن عالم، رافضی مذهب بوده و رافضیان, افرادی کم عقل و بی خِرَد میباشند و اصلا در شأنِ سلطان نیست که چنین فردی را به حضور بپذیرد.
سلطان گفت: به هر حال دیدن او خالی از فایده نیست و دستور داد علامه حلی را در محضر او احضار نمایند.
وقتی علامه وارد مجلس سلطان محمّد خدابنده شد, علمای مذاهب چهارگانه ی اهل سنت نیز در آن جلسه حاضر بودند.
علامه بدون هیچ ترس و واهمه ای نعلینِ (کفش)
خود را به دست گرفت و خطاب به همۀ حاضران سلام کرد و آنگاه یک راست به سمت سلطان رفت و در کنار او نشست. عالمان سنی رو به سلطان کرده و گفتند :
دیدید؟ ما نگفتیم شیعیان, افرادی سبک سر و بی عقل میباشند؟! سلطان گفت: او عالِم است.
دربارۀ رفتار او از خودش سؤال کنید. آنها به علامه گفتند: چرا به سلطان سجده نکردی و آداب تشریفاتِ حضور را به جا نیاوردی؟ علامه گفت: *رسولِ خدا از هر سلطانی برتر و بالاتر بود و کسی بر او سجده نکرد، بلکه فقط به آن حضرت سلام میکردند* و خدای تعالی نیز فرموده است :
(چون داخل خانه ای شدید به یکدیگر سلام کنید، سلام و درودی که نزد خداوند مبارک و پاک است.)
از سوی دیگر به اتفاق ما و شما، سجده برای غیر خدا حرام است.
پرسیدند: چرا جسارت کردی و کنار سلطان نشستی؟ علامه پاسخ داد: چون جای دیگری برای
نشستن نبود و از طرفی سلطان و غیرسلطان با یکدیگر مساوی اند و این جسارت به محضر سلطان نیست. پرسیدند: چرا کفش های خود را به داخل مجلس آوردی؟ آیا هیچ آدم عاقلی در محضرِ سلطان و چنین مجلسی این گونه رفتار میکند؟علامه گفت: ترسیدم حَنَفی ها کفش هایم را بدزدند همانگونه که ابوحنیفه، نعلینِ رسول اکرم را دزدید. علمای حنفیِ حاضر در آن مجلس برآشفتند و فریاد زدند : چرا دروغ میگویی؟ این تهمت است. *ابوحنیفه کجا و زمان پیامبر کجا؟* ابوحنیفه صد سال پس از پیامبر تازه به دنیا آمد. علامه گفت: ببخشید اشتباه از من بود.
احتمالا شافعی , نعلینِ پیامبر را سرقت کرده است. این بار صدای شافعی ها درآمد که *شافعی در روز مرگِ ابوحنیفه و دویست سال پس از شهادت پیامبر دیده به جهان گشوده است*
علامه گفت: چه میدانم! شاید کار مالِک بوده است. *علمای مالکی هم مثل حنفی ها و شافعی ها و به همان شیوه اعتراض کردند.* علامه گفت:
پس فقط احمد بن حنبل میماند.قطعا سارق احمد بن حَنبل است. حنبلی ها هم برآشفتند و به اعتراض و انکار پرداختند.
*در این لحظه علامه رو به سلطان کرد و گفت : جناب سلطان! ملاحظه کردید که اینان اقرار کردند هیچ یک از رؤسای این مذاهبِ چهارگانۀ اهل سنت در زمان حیات رسول خدا حاضر نبوده اند و حتی صحابۀ آن حضرت را هم ندیده اند...*
سلطان گفت: آیا این حرف صحیح است؟ عالمان سنی گفتند: بله هیچ یک از این چهار نفری (که رئیس مذاهب اهل سنت میباشند), رسول خدا و صحابۀ آن حضرت را درک نکرده اند. *آنگاه علامه گفت : ولی ما شیعیان , پیرو آن آقایی هستیم که به منزلۀ نَفس و جانِ رسول خدا بود و از کودکی در دامان پیامبر پرورش یافت و بارها و بارها از سوی آن حضرت به عنوان وصی و جانشین رسول خدا معرفی شد.*💚
سلطان که متوجه حقانیت مذهب شیعه شده بود
پرسید: نظر شیعه دربارۀ این طلاق چیست؟ علامه پرسدید: آیا جنابعالی طلاق را در سه مجلس و در محضر دو نفرِ عادل , جاری نموده اید؟ سلطان گفت: نه! علامه گفت:
در این صورت طلاق باطل میباشد چون فاقد شرایط صحت است. *آنگاه سلطان محمّد خدابنده به دست علامه شیعه شد و به حاکمان شهرهای تحت فرمانش نامه نوشت که از این پس با نام ائمۀ دوازدهگانه ی شیعه خطبه بخوانند و به نام ائمە ی اطهار , سکه ضرب کنند و نام آنان را بر در و دیوار مساجد و مشاهد مشرفه حک نمایند.🌷*
📚 پیرامون غدیر_دکتر علی هراتیان
#حقانیت_شیعه
#غدیر_خم
@valyamr_pirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵پویش جهانی تجدید بیعت با امام خامنه ای در آستانه عید بزرگ غدیر
🔹با هشتگ #لبیک_یا_خامنه_ای در توییتر و اینستاگرام به این پویش جهانی بپیوندید.
🕙 زمان آغاز پنج شنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۰ صبح تا شامگاه شنبه مصادف با عید غدیر خم.
@valyamr_pirbakran
.......:
#ماجرای_رحبه
به گفته علامه امینی در سال ۳۵ قمری، برخی نسبت به آنچه که از رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره مقدم بودن #امام_علی علیه السلام بر دیگران نقل شده بود، او را متهم کرده و درباره خلافتش منازعه میکردند، از اینرو امام علی علیه السلام در میان اجتماع مردم در رحبه کوفه حاضر شد به منظور دفاع از حق خود و رد بر کسانی که در امر خلافت با او منازعه میکردند، به حدیث غدیر مناشده کرد.
أنشد اللّه من بقي ممّن لقي رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و سمع مقاله فيّ يوم غدير خمّ إلّا قام، فشهد بما سمع»(📚ابن ابیالحدید، شرح نهج البلاغة، ۱۴۰۴ق، ج۴، ص۷۴.).
از این رو به ماجرای روز رحبه، «مناشده رحبه» نیز گفتهاند چرا که حضرت علی علیه السلام در ابتدای سخنش، با لفظ «انشد الله؛ قسم میدهم به خدا» از حاضران خواست که به #حدیث_غدیر شهادت دهند.
مناشده به معنای سوگنددادن به خداوند است.
پس از سخنان حضرت علی علیه السلام برخی از صحابه برخاسته و شهادت دادند که حدیث غدیر را از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیدهاند. البته در برخی منابع نقل شده است که افرادی مانند #زید_بن_ارقم از شهادتدادن امتناع کردند و حضرت آنان را نفرین نمود.📚حلبی، سیره حلبیه، ۱۳۵۳ق، ج۳، ص ۳۰۸ @valyamr_pirbakran
.......:
#ماجرای_رحبه
به گفته علامه امینی در سال ۳۵ قمری، برخی نسبت به آنچه که از رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره مقدم بودن #امام_علی علیه السلام بر دیگران نقل شده بود، او را متهم کرده و درباره خلافتش منازعه میکردند، از اینرو امام علی علیه السلام در میان اجتماع مردم در رحبه کوفه حاضر شد به منظور دفاع از حق خود و رد بر کسانی که در امر خلافت با او منازعه میکردند، به حدیث غدیر مناشده کرد.
أنشد اللّه من بقي ممّن لقي رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و سمع مقاله فيّ يوم غدير خمّ إلّا قام، فشهد بما سمع»(📚ابن ابیالحدید، شرح نهج البلاغة، ۱۴۰۴ق، ج۴، ص۷۴.).
از این رو به ماجرای روز رحبه، «مناشده رحبه» نیز گفتهاند چرا که حضرت علی علیه السلام در ابتدای سخنش، با لفظ «انشد الله؛ قسم میدهم به خدا» از حاضران خواست که به #حدیث_غدیر شهادت دهند.
مناشده به معنای سوگنددادن به خداوند است.
پس از سخنان حضرت علی علیه السلام برخی از صحابه برخاسته و شهادت دادند که حدیث غدیر را از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیدهاند. البته در برخی منابع نقل شده است که افرادی مانند #زید_بن_ارقم از شهادتدادن امتناع کردند و حضرت آنان را نفرین نمود.📚حلبی، سیره حلبیه، ۱۳۵۳ق، ج۳، ص ۳۰۸ @valyamr_pirbakran
رهبرانقلاب: بدون دوربينها، قلمها و دلسوزیهاى خبرنگاران لحظهها ماندگار نمیشود!
🌺روز خبرنگار مبارک
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «جنیان یا کافرند یا شیعه!»
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
... این را هم از پیرمردهای زمان خودمان از اساتید در نجف شنیده بودیم که جنها گفته بودند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست». گفتیم: «این برای چیست؟» گفت: «پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم [که] حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرارداد. [آن پیرمردها] الآن هم هستند».
از آنوقت تا به حال هم که ما از آن پیرمردها شنیدیم از این قضیه هزارسال بیشتر گذشته بود. بالأخره!
📚 درس خارج اصول، ٨ اردیبهشت ١٣٨٨
(۲۰ روز قبل ارتحال)
.
دستورالعمل وزارت بهداشت جهت برگزاری مراسمات محرم
_ _ _ _ _ _ _ _
١. دستههای عزاداری در محیطهای باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر مربع (از هر طرف 1.5 متر)
2. زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسمات و محافل ضروری و مهم ترین عامل کنترل شیوع کرونا است.
3. افراد مسن و دارای بیماریهای مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند.
4. برگزاری مراسمات در فضای باز اولویت اصلی مجالس حسینی باشد، و در صورت اضطرار در محیطهای بسته میبایست یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله فیزیکی برگزار شود.(هر چقدر ارتفاع سقف محیطهای بسته بلند تر باشد مثل 6 یا 8 متر، به فضای باز نزدیک تر میباشد. مسئله اصلی تهویه هوا است.)
5. حرکت هیأتها از یک هیأت به یک هیأت دیگر و تجمع هیأتها، یکی از عواملی است که به شدت در انتقال کرونا موثر است و نباید صورت بگیرد.
6. جهت زنجیر زنی در دستههای عزاداری، حتما از زنجیرهای شخصی استفاده شود و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا زنجیرها بین افراد دست به دست نشود.
7. استفاده از طبل و سنج و دمام و دیگر ادوات به دلیل تحرک بالای افراد و تجمع افراد یکی از عوامل انتقال کرونا است و نباید صورت بگیرد.
8. تمهیداتی انجام پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردم نباشد. مردم به نوبت و با فاصله وارد یا خارج شوند.
9. حتی الامکان نذورات حسینی به سمت کمکهای مومنانه و توزیع مواد غذایی درب منازل برود، اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناسهای بهداشتی پخت و توزیع صورت بگیرد و بصورت بیرون بر در ظرفهای یکبار مصرف به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را به دنبال نداشته باشد.
10. مهمترین مسئله که در مورد عزاداریها هنوز به اتفاق نرسیده ایم، برگزاری مراسمات در محیط بسته به مدت بیش از یک ساعت میباشد
____
.