eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
123 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.6هزار ویدیو
804 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبرانقلاب: بدون دوربين‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌هاى خبرنگاران لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود! 🌺روز خبرنگار مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «جنیان یا کافرند یا شیعه!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ... این را هم از پیرمردهای زمان خودمان از اساتید در نجف شنیده بودیم که جن‌ها گفته بودند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست». گفتیم: «این برای چیست؟» گفت: «پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم [که] حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرارداد. [آن پیرمردها] الآن هم هستند». از آن‌وقت تا به حال هم که ما از آن پیرمردها شنیدیم از این قضیه هزارسال بیشتر گذشته بود. بالأخره! 📚 درس خارج اصول، ٨ اردیبهشت ١٣٨٨ (۲۰ روز قبل ارتحال)
درروز خبرنگار گرامی باد یاد وخاطره خبرنگار مداح شهیدمدافع حرم وفعال مراکزآموز مداحی اصفهان حاج محسن خزائی روحش شاد ویادش گرامی
درروز خبرنگار گرامی بادیادوخاطره ی خبرنگار شهید مداح اهلبیت حاج محسن خزائی
روز خبرنگاررا به همه خبرنگاران بویژه به مداح اهلبیت خبرنگارواحدخبرسیمای اصفهان جناب آقای ستوده تبریک عرض می نمائیم
. دستورالعمل وزارت بهداشت جهت برگزاری مراسمات محرم _ _ _ _ _ _ _ _ ١. دسته‌های عزاداری در محیط‌های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر مربع (از هر طرف 1.5 متر) 2. زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسمات و محافل ضروری و مهم ترین عامل کنترل شیوع کرونا است. 3. افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند. 4. برگزاری مراسمات در فضای باز اولویت اصلی مجالس حسینی باشد، و در صورت اضطرار در محیط‌های بسته می‌بایست یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله فیزیکی برگزار شود.(هر چقدر ارتفاع سقف محیط‌های بسته بلند تر باشد مثل 6 یا 8 متر، به فضای باز نزدیک تر می‌باشد. مسئله اصلی تهویه هوا است.) 5. حرکت هیأت‌ها از یک هیأت به یک هیأت دیگر و تجمع هیأت‌ها، یکی از عواملی است که به شدت در انتقال کرونا موثر است و نباید صورت بگیرد. 6. جهت زنجیر زنی در دسته‌های عزاداری، حتما از زنجیر‌های شخصی استفاده شود و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا زنجیرها بین افراد دست به دست نشود. 7. استفاده از طبل و سنج و دمام و دیگر ادوات به دلیل تحرک بالای افراد و تجمع افراد یکی از عوامل انتقال کرونا است و نباید صورت بگیرد. 8. تمهیداتی انجام پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردم نباشد. مردم به نوبت و با فاصله وارد یا خارج شوند. 9. حتی الامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مومنانه و توزیع مواد غذایی درب منازل برود، اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناس‌های بهداشتی پخت و توزیع صورت بگیرد و بصورت بیرون بر در ظرف‌های یکبار مصرف به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را به دنبال نداشته باشد. 10. مهم‌ترین مسئله که در مورد عزاداری‌ها هنوز به اتفاق نرسیده ایم، برگزاری مراسمات در محیط بسته به مدت بیش از یک ساعت می‌باشد ____ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ و آشفته از نگاه امام علی(ع) 🔶 (ع) به مناسبت‌های مختلف، اوضاع و شرایط نابسامان و مفاسد جامعه‌ی زمان خود را تحلیل و بررسی نموده و ارائه فرموده است که در حقیقت و شاخصه‌ها، اختصاص به آن زمان و آن جامعه نداشت، بلکه و می‌تواند مصداق داشته باشد. به عنوان نمونه در مورد زوال و انحطاط جوامع و حکومت‌ها می‌فرمایند: «عامل سقوط دولت‌ها و جوامع چهار چیز است: بی‌توجهی به مسائل بنیادی؛ و اهتمام به مسائل حاشیه‌ای؛ پیش انداختن اراذل و فرومایگان؛ و کنار گذاشتن افراد دانشمند و بافضیلت».[عیون الحکم و المواعظ، ص ۵۵۰] و در جایی دیگر فرمود: سرپرستی جوامع از سوی فرومایگان و تازه به دوران رسیده‌ها، نشانه‌ای از انحطاط و سقوط حکومت‌ها است.[عیون الحکم و المواعظ، ص ۲۰۲] 🔺 (ع) اما در خطبه‌ی ۲۳۳ نهج البلاغه در قالب یک خطبه‌ی کوتاه، و شاخصه‌های و نابسامان را چنین بیان می‌کند: خدا شما را رحمت کند، بدانید که در روزگارى به سر می‌برید که گویندگان حق اندک، زبان‌ها از راست‌گویى ناتوان و حق‌مداران بی‌ارزش‌اند؛ مردمش گرفتار گناه، و با بی‌تفاوتی و سازش‌کارى همراه‌اند؛ جوانانشان بد اخلاق، و پیرانشان گنه‌کار؛ دانشمندانش دو رو و منافق و سخنرانشان (قاریانشان) چاپلوس‌اند؛ خردسالانشان بزرگان را احترام نمی‌کنند؛ و توانگرانشان مستمندان را دست‌گیری نمی‌کنند. 💠در این‌ خطبه‌ی کوتاه اما جامع و پر معنا، (ع) را بیان می‌کند که عبارت‌اند از: 🔷 و بی‌ارزش بودن بیان حقایق: در جامعه‌ی آشفته، حق‌گویان و حق‌مداران در اقلیت‌اند؛ و علت آن هم شرور و است که را فرا گرفته است. چنان‌که امام(ع) در جایی دیگر فرمود: «اى مردم، ما در روزگارى کینه‌توز، و پر از ناسپاسى و کفران نعمت‏‌ها به سر می‌بریم که نیکوکار در آن بدکردار به شمار می‌‏آید، و ستم‌گر بر تجاوز و سرکشى خود می‌‏افزاید. 👇👇👇👇👇
از آنچه می‌دانیم بهره نمی‌‏گیریم و آنچه را نمی‌دانیم، نمی‌‏پرسیم، و از بلایی تا بر سرمان نیامده نمی‌‏ترسیم».[نهج البلاغه (صبحی صالح)، ص۷۴] به هر حال در جامعه‌ی نابسامان حق‌گرایان خوارند؛ زیرا هم در اقلیت‌اند، و هم نسبت به دیگران ضعیف‌اند. 🔷  و چاپلوسی: در این روزگار زبان انسان از بیان حقیقت ناتوان است و علت آن هم دو چیز است: یکی جهل و نادانی و دیگر ظلم و ستمی است که جامعه را فرا گرفته است.[۱] بر اساس سخن امام علی(ع) نشانه‌ی دیگر جامعه‌ی فاسد و بیمار آن است که انسان‌های سالم و صادق توان گفتن حقایق را ندارند، و بر عکس بازار افترا، دروغ، تملّق و چاپلوسی پررونق است و تریبون‌ها و بلندگوها در اختیار متملقان و چاپلوسان است. 🔷 : اکثریت مردم جامعه‌ی فاسد، هر کدام در گناهی فرو رفته و آثار تقوا در جامعه کمتر مشاهده می‌شود. 🔷 و سازش‌کاری: مردم در ظاهر و در زبان با هم سازش دارند، ولی قلبا با هم توافق ندارند؛ و به عبارتی در کارهای خود اهل غل و غش هستند و با سازش‌کاری روزگار را سپری می‌کنند. 🔷 و : جوانان جامعه تندخو و بد اخلاق‌اند؛ چرا که بر اساس تربیت دینی پرورش نیافتند و یا خود را ملزم به رعایت اصول دینی نمی‌دانند و پیران جامعه که دین‌داری آنان - با فرض دین‌دار بودن - تصنعی و ظاهری است، خود را غرق در گناه نموده و مرگ و قیامت را فراموش کرده‌اند. یعنی اگر شرایط جامعه به سمتی برود که به جای اهتمام به باور خویش و برنامه‌ریزی برای آینده خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، به تندخویی و اخلاقی تمایل و رغبت بیشتری نشان دهد، این امر و نشانه‌ی انحطاط و تباهی آن جامعه است. جامعه‌ای که و پا به سن گذاشته‌ها، به جای این‌که به خود بپردازند و آنان را از آلودگی به گناه برحذر دارند، خود شوند، آن جامعه فاسد است. 🔷وجود نفاق و چاپلوسی در میان آنانی که با دین سر و کار دارند: دانایان جامعه از آن جهت منافق و ریاکار می‌شوند که دانش و هوشمندی خود را در جهت خیر و صلاح به کار نمی‌برند و از فرمان‌های الهی و آخرت چشم پوشیده‌اند؛ گویندگان و سخنوران با مردم صادق نیستند، با زبان اظهار محبت می‌کنند، ولی در دل با دیگران دوست نیستند.[۲] 👇👇👇👇👇
در محیطی که اندیشمندان و صاحبان قلم، به جای این‌که مردم را به سوی خدا و سعادت دنیا و آخرت دعوت نمایند، با ایفای دوگانه و به فکر باشند، چنین جامعه‌ای روی سعادت به خویش نخواهد دید. 🔷 : از دیگر نشانه‌های نابسامانی جامعه‌ این است که کوچک‌ترها احترام بزرگ‌ترها را نگه نمی‌دارند؛ زیرا در محیطی رشد یافته‌اند که از نظر تربیت دینی و اخلاقی دچار نقص بوده است.  پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: «... وَقِّرُوا کِبَارَکُم‏...»؛[۳] (و بزرگان خود را احترام کنید). و فرمودند: «مِنْ إِجْلَالِ‏ اللَّهِ‏ إِجْلَالُ ذِی الشَّیْبَةِ الْمُسْلِم‏»؛[۴] از جمله‌ی تجلیل خدا، احترام گذاشتن به پیران مسلمان است‏. اگر به این توصیه‌ها عمل نشود، جامعه رو به انحطاط خواهد بود. 🔷بی‌توجهی به رشد : جامعه‌ی منحط و فاسد جامعه‌ای است که در آن شکاف و فاصله‌ی طبقاتی روز به روز بیشتر می‌شود که در چنین جامعه‌ای ثروت‌مندان نه تنها به فکر فقرا و مستضعفان نیستند، بلکه با انباشت ثروت و پایمال کردن حق تنگ‌دستان هر روز بر این شکاف و فاصله می‌افزایند، در حالی‌که بر اساس صریح قرآن خداوند در مال ثروت‌مندان حقی برای بیچارگان قرار داده شده است: «وَ فی‏ أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُوم».[ذاریات، ۱۹] اما در جامعه منحط صاحبان ثروت به جای این‌که بخشی از سرمایه‌ی خود را در جهت فقرزدایی به کار گیرند، با حرص و طمع و نقشه‌های گوناگون همواره به دنبال تصاحب اندک ثروتی هستند که در دست مستمندان است، و با این کار روز به روز بر فاصله‌ی طبقاتی می‌افزایند. پی نوشت: [۱]. بحرانی، ابن میثم، شرح نهج البلاغه، مترجمان، محمدی مقدم، قربانعلی و دیگران، ج 6، ص 138 [۲]. همان، ص 139. [۳]. امالی صدوق، ص ۹۴ [۴]. کافی ج ‏۲، ص ۱۶۵
در تفکر توحیدی دست یابی به مراتب مختلف (لا إلهَ إلاَّ اللَّه) هدایت نام دارد. که مستلزم ولایت با کسره واو به معنای (حاکمیت) همراه با استاد است. که این ولایت بطور مطلق متعلق به خداوند است. که بنا به حکمت بالغ به انبیاء و اولیای الهی تنفیذ شده
چه کسی میتواند پیام هدایت پیامبر را دریابد و در حوزه ولایت او قرار بگیرد؟ کسی که دارای بالاترین محبت،نزدیکی،عشق و دوستی را دارا باشد. که چنین کسی ولی الله می شود. (امیرالمومنین علیه السلام) و این شخص از جانب خداوند منصوب می شود. بعد از پیامبر این امر در دین به علت انحراف به واسطه اشخاصی تفکیک شد و مسلمین به دو دسته تفکیک شدند. یک دسته: شیعیان که قاعل بر این امر بودند. و اعتقاد به غدیر و جانشینی حضرت داشتند. شیعیان تفکیک آن را انحراف از راه رسول خدا و جدایی دین از (حکومت و سیاست) میدانستند.
این جدایی باعث 25 سال خانه نشینی حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) شد. و لقب امام معصوم به والی سیاسی داده شد. و دین تابع سیاست شد. تا این که امام را شهید می کنند و این جریان تا جایی میرود که کسی همچون یزید می آید و اعلام امیرالمومنین می کند.
و امام حسین (علیه السلام) می بینند که فاتحه دین رو به خواندن است و می آیند تا نثار خون خویش در راه الهی مرز اسلام را از مرز باطل تمیز دهند. در قرن اول هجری حاکمیتی که نام اسلام را یدک می کشید وسعت زیادی پیدا می کند. اما این حکومت به اصطلاح اسلامی با عمق دین اسلام هم خوانی ندارد.
مقام و قدرت ولایت بسیار اهمیت دارد. چرا که: بدون داشتن ولایت هیچ چیز از اعمال ما مقبول الهی واقع نمی شود. حج بدون ولایت یعنی: (تفریح / جامعه شناسی / بهداشت روانی و...) نماز بدون ولایت تنها نوعی نظم است. (مانند نماز جماعت مناففین به امامت رجبی ) روزه بدون ولایت تنها بهداشت سلامتی است جهاد بدون ولایت تنها روحیه مبارزه گری است. و باقی اعمال هم همینطور......