فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری به جو بایدن:
آیا در برنامه تون هست تحریم های ایران را بردارید⁉️
جو بایدن:خیر😐
پاسخ رئیسی به جو بایدن....
وقتی اقتدار ملی بازمیگردد..
🍃🌹🍃ــــــــــــــــــــــــــــــ
@atash_be_ekhtiar21
🌹چهرهها به روایت رهبر معظم انقلاب| شهید مصطفی چمران
♦️هم عشق، هم عقل!
♦️«اینجوری بود چمران. دنیا و مقام برایش مهم نبود؛ نان و نام برایش مهم نبود؛ به نام کی تمام بشود، برایش اهمیتی نداشت. باانصاف بود، بیرودربایستی بود، شجاع بود، سرسخت بود. در عین لطافت و رقت و نازکمزاجی شاعرانه و عارفانه، در مقام جنگ یک سرباز سختکوش بود... دانشمند بسیجی این است... در وجود یک چنین آدمی، دیگر تضاد بین سنت و مدرنیته حرف مفت است؛ تضاد بین ایمان و علم خندهآور است... هم علم هست، هم ایمان؛ هم سنت هست، هم تجدد؛ هم نظر هست، هم عمل؛ هم عشق هست، هم عقل.» ۱۳۸۹/۰۴/۰۲
🗓 سی و یکم خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۶۰
@atash_be_ekhtiar21
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️میخوام برم به شهری که کبوتراش
سایه سر میشن برا زائراش....🍃
صراط:
داستان استبداد صغیرمهم ترین واقعه تاریخی ایران دوم تیرماه سال۱۲۸۵ هجری شمسی :
نوشتن متمم قانون اساسی
یکی از وظایف مجلس [شورای ملی پس از انقلاب مشروطه] تدوین متمم قانون اساسی بود که در کمیسیون مخصوصی مرکب از دوازده نفر از علمای مجلس تشکیل و آقایان بهبهانی و طباطبائی نیز در آن شرکت داشتند صورت گرفت. در هنگام نوشتن متممْ عده ای علیه آن تحریکات جدی می نمودند و گاهی آوردن آیین اروپاییان در ایران و صرف نظر کردن از قوانین اسلام و آزادی مذاهب و ملل و تضعیف قوانین مذهب و آیین اسلام را دنبال می کردند.
تهران در زمان محمدعلی شاه قاجار
وضعیت تهران در زمان محمدعلی شاه درهَم و برهم بود. شب ها دزدان باکمال قوت قلب خانه ها را می زنند و از این جهت اکثر خانه دارها در اضطرابند، چه شبی نیست که چندین خانه را دزدان غارت ننمایند و نظمیه در محافظت شهر تعلل می ورزد، وضع نان مغشوش است. از طرفی مستمری بگیرها دور هم جمع شده و در باب اخذ حقوق خود از دولت مشاوره دارند، سراسر تهران را نا امنی گرفته است و گاه گاهی نیز کشتار واقع و عده ای کشته می شوند و قاتل معلوم نیست کیست؟
بمباران مجلس
محمد علی شاه به خاطر عنادی که با مشروطه داشت، تصمیم به بمباران مجلس گرفت. در شب 23 جمادی الاول 1326 ق نزدیک به اذان صبح، عموم قزاقان به ریاست لیاخوف روسی مجلس را محاصره نمودند و مانع ورود عموم گردیدند.
قزاقان برحسب دستوری که از شاه داشتند مجلس را از سه طرف به توپ بستند. جمع قلیلی از طرفداران ملت در مجلس و اطراف آن قریب ساعت مقاومت کردند و علماءِ و وکلاءِ به پارک امین الدوله رفتند. قزاقان دور پارک را محاصره و بنای تیراندازی را گذاشته چند نفر را مجروح و عده ای را به باغ شاه بردند و سیدین [بهبهانی و طباطبائی] را تبعید کردند و عده ای را با وضع فجیعی به قتل رساندند.که باقریان در این حادثه فقط آقای بهبهانی به کرمانشاه تبعید شد و آقای طباطبایی در خانه اش تحت نظر قرار گرفت.
علمای نجف و بمباران مجلس
بعد از توپ بستن به مجلس، چند فقره تلگراف از ناحیه ریاست روحانی نجف به شاه در باب اعاده امنیت و ترک جنگ با اهالی تبریز و دادن مشروطیت رسید که محل اعتنای دولت واقع نشد. لهذا به عموم ایالات و ولایات و رؤسای ایالات از جانب علمای نجف بر ندادند مالیات و مخالفت با محمدعلی شاه و همراهی با اهل تبریز دستخط رسید.
شاهِ پناهنده
با انهدام مجلس، عموم ولایات مُهیّای شورش و انقلاب بودند. سفارتین روس و انگلیس حس نموده بودند که ملت تازه بیدار شده، [مردم] ایران از گرفتن حقوق مشروع خود دست بردار نیستند. به محمدعلی شاه اظهار داشتند که باید اعلان انتخابات بدهی، که شاه در دادن اعلان انتخاباتِ وُکلا مسامحه نمود. [یک سال بعد [مجاهدین گیلان، اصفهان، بختیاری به سوی تهران آمدند و شهر را فتح نمودند و محمدعلی شاه چون نتوانست مقاومت با احرار نماید، با جمعی از توابع خویش پناهنده سفارت روس گشت و قهراً از سلطنت خلع گردید.
اقدام شوم
بعد از محمدعلی شاه به سفارت روس، مجلس عالی مرکب از علما و اعیان و وکلای سابق و تجار در بهارستان منعقد شد و احمدشاه را که ولیعهد بود به سلطنت انتخاب نمودند و مجاهدین بعد از چند روز، حاج شیخ فضل اللّه نوری، امیرتومان آجودان باشی و صنیع حضرت را دستگیر نموده، آجودان باشی و حاج شیخ فضل اللّه را دو روز پی در پی بعد از شمردن سیئات اعمال ایشان به دار زدند و روز بعد صنیع حضرت را به دار زدند.
افتتاح مجلس
بعد از تعیین وکلا، هر وکیلی که انتخاب گشت در تهران حاضر شد تا عده وکلا به 63 نفر رسید و روز اول شهر ذیقعده 1327 ق مجلس دوباره مفتوح شد، یک روز قبل از افتتاح مجلس سید عبداللّه بهبهانی که از حبس محمدعلی شاه خارج شده به طرف عتبات رفته بود با یک شکوهی به تهران وارد شد.
در اول افتتاح مجلسْ عضدالملک به نیابت سلطنت انتخاب شد و روس ها حرکت سردار ملی و سالار ملی را از تبریز خواستار شدند، وزرا مجبورا دوسردار را به تهران خواستند، و اهالی تهران کمال احترام در ورود ایشان نمودند.
پس مردم عزیرایران بایداهمیت این واقعه تاریخی را بدانند
وتاپای جان همیشه از استقلال وازادی کشورخود دفاع کنند واجازه ندهند خدایی نکرده تفکرات بیگانه برای ملت غیور ایران تصمیم بگیرد
تاریخ مشروطه یکی ازتاریخ های پرعبرت است که مانند اینه پیش روی ماست وخدایی نکرده اشتباهات انرا نباید تکرار کنیم چون هرگونه اشتباه منجر به صدمات جبران ناپذیری خواهدشد
حامدسبزی پور ۱۴۰۰/۴/۲
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ صریح آیتالله رئیسی به سؤالی در مورد اعدام تروریستها در سال ۶۷
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️مردم و حکومت اسلامی (بخش دوم)
💠 #نقش_مردم در نظام #مردم_سالاری_دینی (شکل گیری و استمرار)
🔷امیرالمومنین امام علی(ع) میفرماید: «پیامبر(ص) به من فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت امت من برعهده تو است. پس اگر به سلامت قدرت را به تو سپردند و در مورد زمامداری تو، با خشنودی اتفاق کردند، سرپرستی امورشان را برعهده گیر؛ ولی اگر در مورد تو رأی دیگری ابراز داشتند، آنان را به حال خود رها کن». [کشف المحجة، ص ۱۸۰] این روایت نشان میدهد: ۱) #امام_علی(ع) از سوی #پیامبر_اکرم(ص) به ولایت منصوب شده است؛ بنابراین #اصل_ولایت وابسته به رأی مردم نیست. ۲) اعمال ولایت آن حضرت، به مقبولیت و پذیرش مردمی مشروط است.
🔷بنابراین وقتی کسی از سوی #خداوند، به ولایت منصوب میشود، #ولایتش - بدون توجه به استقبال یا عدم استقبال مردم - #همواره_پابرجا است و جامعه، وظیفه دارد از او پیروی کند؛ اما تشکیل عملی حکومت از سوی «ولی امر» به آرای عمومی و وجود شرایط و بستر مناسب اجتماعی، مشروط است. به عبارت دیگر، همانطور که جامعه به پیروی از ولی امر موظف است، #ولیّ_منصوب نیز وظیفه دارد، مسؤولیت سنگین اداره و رهبری جامعه را انجام دهد. شرط اعمال این رسالت، وجود موقعیت و بستر مناسب اجتماعی است که «پذیرش و مقبولیت مردمی» مهم ترین رکن آن به شمار می آید.
🔷امام خمینی(ره) درباره #ولایت_فقیه میفرماید: «اگر برای فقها امکان اجتماع و تشکیل حکومت نباشد، هر چند نسبت به عدم تأسیس حکومت اسلامی معذورند، ولی #منصب_ولایت آنان ساقط نمی شود؛ با اینکه حکومت ندارند، بر امور مسلمین و بلکه بر نفوس مسلمین #ولایت دارند». [امام خمینی، البیع، ج۲، ص۴۶۶] بر این اساس، رأى، رضایت، کمک و همدلى مردم، باعث به وجود آمدن و تحقق عینى #حکومت_اسلامى مى شود. امیرالمومنین (ع) میفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود، و با وجود یاوران، حجّت بر من تمام نمى شد... رشته کار [حکومت] را از دست مى گذاشتم». [نهج البلاغه، خطبه۳].
🔷همچنین مى فرماید: «لا رأى لمن لا یطاع؛ کسى که فرمانش پیروى نمى شود، رأیى ندارد». [همان، خطبه۲۷] این سخنان همگى بیانگر #نقش_مردم در پیدایش، تثبیت و کارآمدى حکومت الهى، خواه حکومت رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت است. حکومت اسلامى بر اراده تشریعى الهى استوار است و رأى خدا در همه جا مطاع بوده و اعتبار #رأى_مردم تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بنابراین «مقبولیت مردمى» با «مشروعیت الهى» نه تلازمى دارد و نه تنافى.
🔷در مقابل، در نظام های غیر الهی، مشروعیت نظام سیاسی برخواسته از خواست و اراده مردم است و لازمه آن این است که اگر مردم حکومتی را نخواستند آن حکومت نامشروع باشد، هر چند در پی مصالح مردم باشد و اگر مردم خواستار حکومتی بودند آن حکومت مشروع می گردد، هر چند خلاف مصالح مردم حرکت کند و ارزش های اخلاقی را رعایت نکند. [محمد تقی مصباح یزدی، حقوق و سیاست در قرآن، ج۱، ص ۱۰۳-۱۰۴]
منبع: وبسایت پرسمان
#حکومت_اسلامی
💠نقشه خوانی امام رضا(ع) و خنثی کردن تک تک اهداف مأمون
🔷 #هدف_مأمون کنترل امام رضا(ع) و جلوگیری از فعالیت های ایشان بود، اما حضرت با تربیت شاگردان متعدد، ارسال نمایندگان خود به اطراف و مدیریت غیرمستقیم پیروانشان، وظایف امامت خود را به نحو احسن انجام داده و تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کردند. #مأمون به دنبال جلوگیری از شورش انقلابیون بود، اما #امام_رضا (ع) از همان ابتدا به گونه ای رفتار کردند که حضورشان مانعی بر سر راه انقلابیون نبود و در واقع اختیار قیام به خود آنها واگذار شده بود.
🔷 #مأمون قصد تخریب جایگاه امام(ع) را داشت، اما حضرت قبل از سفر به خراسان با روضه خوانی و گریه در کنار مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) [۲] به مردم فهماند که #هدف_مأمون اعطای پست و مقام نیست، بلکه او به دنبال #کشتنامامرضا(ع) است. نقشه خلیفه عباسی در تخریب وجهه معنوی و قداست امام(ع) نیز با شکست رو به رو شد، زیرا #امام_رضا(ع) در زمان ولایتعهدی، باز هم روی حصیر می نشستند و غذای ساده می خوردند تا به مردم بفهمانند که چه در کاخ باشند و چه در کوخ، ساده زیستی، زهد و تقوای ایشان هم چنان باقی است و تغییری نخواهدکرد.
🔷 #مأمون به دنبال جبران جنایت پدرش بود، اما #امام_رضا(ع) در مواضع متعدد گناهکار بودن آنان را نمایان کرد. به عنوان نمونه دو مسافر به خراسان آمدند؛ در آنجا به خدمت امام رفتند و پرسیدند: ما از فلان جا آمدهایم، آیا نماز ما شکسته است یا تمام؟ با اینکه آن دو نفر از یک منطقه آمده بودند و تفاوتی در سفر آنها نبود، #امام_رضا(ع) به یکی از آنها فرمود: نماز تو شکسته است و به دیگری فرمود: نماز تو تمام است! مسافران که از این پاسخ امام متعجب شده بودند، دلیل حکم امام را پرسیدند.
🔷ایشان خطاب به شخصی که نمازش را کامل دانسته بود، فرمود: تو به قصد دیدار سلطان (مأمون) آمدهای، بنابراین سفر تو، سفر گناه است و سفر گناه موجب شکسته شدن نماز نمیشود. [۳] و در آخر نیز نقشه #مأمون در مشروعیت بخشیدن به حکومتش و شریک جرم کردن امام(ع) نیز با شکست مواجه شد؛ زیرا هر چند #امام_رضا (ع) چارهای جز پذیرفتن ولایتعهدی در پیش نداشت، امّا شرط هایی برای آن نهاد که مأمون را در رسیدن به اهداف خویش ناکام ساخت. شرط های امام این بود که: در امر و نهی حکومت دخالت نکند، فتوا ندهد، قضاوت نکند، در عزل و نصب شرکت نجوید و امور و سنن دینی را جابه جا نکند.[۴]
پی نوشت
[۱] شیعه در اسلام، ص۲۱۲
[۲] بحارالانوار، ج۴۹ ص۱۱۷
[۳] وسائل الشیعه ج۸، ص۴۷۸
[۴] کشف الغمّه، ج۳، ص۶۹
نویسنده: سایبان
منبع: وبسایترهروانولایت
🔸بصیرت ملت در تحقق #مشارکت_حداکثری با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مرد میدان عمل یعنی آیت الله #رئیسی در #انتخابات نشان داد که جامعه در حال حاضر به سطح نسبتاً مناسبی از آگاهی رسیده که فریب دغل بازی و #انحراف از موضوعات اصلی با فریبکاری هایی همچون پیامک دادن به دختران و آب بازی در پارک، #وعده_های_یارانه و......
را نخورده و اشخاص فریبکار را سنگ روی یخ می نماید.
🔺کاش که این آگاهی و بصیرت در زمان های مختلف همچون انتخابات 96 هم وجود داشت تا فریبکاران با کذبیاتی چون دیوارکشی در خیابان, بر امور زندگی مردم مسلط نشده و با بروز فجایعی چون مرغ 40 هزار و پراید 120 میلیون تومانی, موجبات بدبینی مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و کارآمدی آن فراهم آورده و از آن مهمتر زندگی را تا این حد بر مردم سخت و دشوار نمایند.
🤲انشاالله جامعه تأثیرات مدیریت انقلابی و تفکر "ما می توانیم" را به مرور بر شئون مختلف زندگی خود مشاهده خواهد نمود...
🌐بصیرت
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش دوازدهم)
💠چرا #مسرفين مبغوض خدا و #مبذرين برادران شيطان شمرده شدهاند؟
🔷علت اين مطلب را بايد در جهانبينی و اعتقادات اسلامی جستجو كرد و تبيين آن، در مورد #مسرفان ميتواند چنين باشد كه خداوند امر به عدالت و احسان ميكند و طبعا #صاحبان_عدالت را دوست ميدارد. «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» و از آنجا كه #اسرافكاران از اين فرمان سرپيچی كرده و بی عدالتی در مصرف را پيشه خود ساختهاند، قهرا مورد خشم و دشمنی خداوند قرار خواهند گرفت،
🔷ولی در مورد #تبذيركاران علت همدست بودن و شباهتشان به #شيطان را از آيه شريفه ميتوان استنباط كرد آنجا كه ميفرمايد: «#مبذران #برادرانشيطانند» و تعبير برادر در لغت عرب، به معنی مشابه و نظير هم میآيد و شيطان در برابر پروردگارش ناسپاس است، و از طرف ديگر #تبذير به معنای #ضايعكردننعمت های خداوند است و خود نوعی ناسپاسی است، نسبت به آن نعمت ها،
🔷و #شيطان نخستين فردی است كه همه چيز را ناديده گرفت و تمرد از فرمان خدا كرد و راه #ناسپاسی را باز نمود، لذا آنها كه مبتلا به اين #خصلتناروا باشند از همكاران و همدستان شيطان خواهند بود و از آنان با عنوان #برادران_شيطان ياد شده است و اين است رمز تعبير زيبای #قرآن. #ادامهدارد...
نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاة، ش ۵۵
منبع: وبسایتمرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات
⭕️معنای انتظار
🔹 #انتظار، به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای #آماده_شدن است، به معنای #اقدام_کردن است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که میشود به آن دست یافت که برای رسیدن به آن عاقبت بایستی تلاش کند. ما که #انتظار_فرج داریم، #انتظار_ظهور #حضرت_بقیّةالله (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛
🔹باید تلاش کنیم در راه ایجاد #جامعه_مهدوی؛ هم #خودسازی کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، #دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازهای که در وسع و قدرت ما است، به جامعهی مهدوی نزدیک کنیم که جامعهی مهدوی، جامعهی قسط است، جامعهی معنویّت است، جامعهی معرفت است، جامعهی برادری و اخوّت است، جامعهی علم است، جامعهی عزّت است.
سخنرانیتلویزیونیرهبرانقلاب ۹۹/۱/۲۱
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_زمان
#امام_خامنهای
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️عوامل حسابرسی آسان در #قیامت (بخش دوم)
🔶حسابگری خدا و حسابرسی خداوند به معنای آن است که هر عملی، بلافاصله اثرش پشت سرش قرار دارد چه در دنیا باشد، چه در آخرت.
🔴سه عامل حساب آسان در نگاه پیامبر اکرم (ص)
🔷بنابر نظر قرآن کریم کسانی که نامه اعمالشان بدست راستشان داده می شود، حسابشان آسان، گرفته می شود؛ اما چه کسانی حسابشان آسان است؟ در کلام #رسول_اکرم (ص) چنین آمده که فرمودند: «هر کس دارای #سهصفت باشد خداوند در روز قیامت هم #حسابرسی او را آسان می گیرد و هم او را وارد بهشت نموده و از رحمت واسعه خود بهرمند می سازد. اصحاب گفتند: یا رسول الله این سه صفت چیست که اینگونه نتیجه عالی دارد؟! به کسی که چیزی به تو نداده بخشش کنی، با خویشاوندانی که با تو قطع ارتباط کرده اند ارتباط برقرار کنی و از کسی که به شما بدی کرده است بگذری.» [۱]
🔸«اولینعامل: #بخششبهمحرومکننده»؛ عطا کردن به کسی که تو را محروم کرده، یعنی پا روی نفس گذاشتن، نفسی که مدام در اینگونه موارد به انسان هشدار می دهد که مبادا تو به آن کسی که محرومت کرده، عطا کنی؛ مگر او به تو کمک کرده که تو به او کمک کنی؛ اینجاست که #انسان_مومن آسان میگیرد و بدون کینه و عداوتی در دل، بر نفس پا می گذارد و با آسان گیری به محروم کننده، عطا می کند.
🔸«دومینعامل: #ارتباطباقاطعارتباط»؛ در مورد دوم نیز این گونه است؛ کسی که با تو #قطع_رابطه کرده است، چگونه است که آدمی با وی ارتباط برقرا کند؛ اینجا وی پا روی #نفسش می گذارد و بدون آنکه مقابله به مثل کند، با وی ارتباط برقرار می کند و چون آسان می گیرد، خداوند نیز در آخرت با وی آسان می گیرد.
🔸«سومین عامل: #بخشیدن_ظالم»؛ در مورد سوم نیز سخت ترین مورد است؛ بخشیدن کسی که در حق آدمی ظلم رو داشته انصافاً کار بسیار سختی است؛ چقدر انسان باید با خودش مراقبه کرده باشد و از نفس خود حساب کشیده باشد که در مقابل ظلم شخصی، عفو و گذشت کند و از گناه ظلم دیگری بگذرد.
پینوشتها
[۱] بحارالانوار، ج ۷، ص ۹۶
منبع: وبسایتراسخون
#قیامت
#حسابرسی
🔴رهنمودی از دکتر چمران قابل استفاده برای فضای مجازی
🔹استقلال، راه نجات ملت ها
🔸تا وقتی که مااستقلال ذاتی و خودکفایی خود را تأمین نکنیم، بازیچه ی قدرت های خارجی و سیاست های شوم استعماری باقی خواهیم ماند.
🔹فکر دنباله روی و تکیه به غرب و شرق، باید از میان برداشته شود و مردم ما بر خلاقیت و ابتکارهای شخصی خود تکیه کنند و در راه خود سازی علمی و تکنیکی کشور خویش بکوشند.
🔸شخصیت و هویت فرهنگی خود را باز یابند و سرنوشت مردم خود را از واشنگتن و مسکو آزاد کنند.
👈منبع: شهید دکتر مصطفی چمران، بینش و نیایش، ص 27
🔺پ.ن: پیش بینی و هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص اثر دشمنان از طریق #فضای_مجازی بر کاهش مشارکت محقق شد تهران 27 درصد یعنی همان که ضدانقلاب هم پیش بنی کرده بودند، فقط نظر خداوند متعال و برکت خون شهدا و نفس رحمانی امام خامنه ای و همت پابرهنگان بود که انتخاباتی آبرومند محقق شد، حواسمان نباشد و دنباله رو دشمن و وابسته به نرم افزارهای خارجی باشیم و #استقلال فضای مجازی را در شبکه ملی اطلاعات محقق نکنیم هر روز دولت انقلابی با فتنه جدیدی مواجه خواهد شد تا به هر قیمتی ناکارامدی #جریان_انقلاب را تزریق کنند. شکست قطعی #غربگرایی در کشور منوط به خشکاندن ریشه حیات آنها یا همان جریان تحریف است.