eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
54.1هزار عکس
42.2هزار ویدیو
877 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
سپس تسبیحات را به ایشان آموخت و فرمود : 📋《ﺇِﺫَﺍ ﺃَﺧَﺬْﺗُﻤَﺎ ﻣَﻨَﺎﻣَﻜُﻤَﺎ ﻓَﻜَﺒِّﺮَﺍ ﺃَﺭْﺑَﻌﺎً ﻭَ ﺛََﻼﺛِﻴﻦَ ﺗَﻜْﺒِﻴﺮَﺓً، ﻭَ ﺳَﺒِّﺤَﺎ ﺛََﻼﺛﺎً ﻭَ ﺛََﻼﺛِﻴﻦَ ﺗَﺴْﺒِﻴﺤَﺔً، ﻭَ ﺍﺣْﻤَﺪَﺍ ﺛََﻼﺛﺎً ﻭَ ﺛََﻼﺛِﻴﻦَ ﺗَﺤْﻤِﻴﺪَﺓً》 ♦️ای فاطمه(س)! هرگاه خواستید بخوابید، سی و سه مرتبه سبحان الله، و سى و سه مرتبه الحمدالله و سى و چهار مرتبه الله اكبر بگوييد. سپس حضرت زهرا(س) از آموختن این تسبیح خرسند شد و فرمود : 📋《رَضِيتُ عَن اللهِ و عَن رَسُولِه》 ♦️من از خدا و رسولش راضى شدم.(۶) بعد از اینکه پیامبر اکرم(س) از مساعدت و دادن خدمتگزار به حضرت فاطمه(س) امتناع نمود و براى تقويت جسم و جان فاطمه(س) تسبيح هاى معروف را به دختر ارجمند خويش آموخت، طولى نكشيد كه آيه نازل شد و اين روحيه پيامبر(ص) را موجب رضايت پروردگار عالم و پاداش بزرگ الهى اعلام كرد، و در عين حال جلب رضايت و مساعدت فاطمه(س) را نيز مجاز و سبب خوشنودى خداوند دانست. 📋《وَ إِمّٰا تُعْرِضَنَّ عَنْهُمُ اِبْتِغٰاءَ رَحْمَةٍ مِنْ رَبِّكَ تَرْجُوهٰا فَقُلْ لَهُمْ قَوْلاً مَيْسُورَاً》 ♦️و اگر به امید رحمتى که از پروردگارت جویاى آنى، از ایشان روى مى گردانى، پس با آنان سخنى به نرم بگو.(۷) نقل شده است که؛ 📋《فَلَمَّا نَزَلَت هَذِهِ الآیَةُ أَنفَذَ رَسُولُ اللهِ(ص) إِلَیهَا جَارِیَةً لِلخِدمَةِ وَ سَمَّاهَا فِضَّةً》 ♦️هنگامی که این آیه نازل شد، حضرت رسول خدا(ص) کنیزی را به استخدام و خدمتگزارى فاطمه(س) مامور كرد و او را فضه نامید.(۸) حضرت علی(ع) در مورد فضه فرموده است : 📋《اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِی فِضَّتِنَا》 ♦️خدایا برای ما، فضه را مایه برکت قرار بده.(۹) بعد از آمدن فضه، حضرت فاطمه(س) کارهای خانه را بین خود و فضه تقسیم می کرد؛ یک روز خود و یک روز فضه کارها را انجام می‌داد. قطب الدین رواندی می نویسد : روزی سلمان فارسی به خانه فاطمه(س) آمد. آن حضرت(س) را دید که در کنار آسیاب نشسته و به آرد کردن جو برای خانواده مشغول است. دست بانوی دو سرا، مجروح شده و پینه بسته و خونش بر چوب آسیا لخته بسته است. در همان حال فرزند کوچکش امام حسین(ع) در گوشه ای از خانه از گرسنگی در اضطراب و گریه است. سلمان گفت : ای دختر رسول خدا(س)! دست های شما از آسیاب کردن مجروح شده است. فضّه خادمه تان حاضر است چرا این کار را به او نمی سپارید؟ حضرت(س) فرمود : 📋《اَوْصَـانى حَبيبِى رَسـُولُ اللهِ(ص) اَنْ تَكُونَ الْخِدْمَةُ لَها يَوْماً وَلى يَوْماً فَكانَ اَمْسِ يَوْمَ خِدْمَتِها وَ الْيَوْمُ يَوْمُ خِدْمَتى》 ♦️رسول خدا(ص) به من وصیت کرده است که خدمت خانه یک روز با او باشد و روز دیگر با من و امروز نوبت من است.(۱۰) فضه در ماجرای بیماری حسنین(ع)، که علی(ع) و فاطمه(س) نذر کردند در صورت بهبودی آنان سه روز روزه بگیرند، با آنان همراه شد و چنین نذری کرد.(۱۱) امام علی(ع) هنگام دعوت به وداع فرزندان خود با پیکر مادر، فضه را هم خطاب قرار داده و فرموده است : 📋《یا أُمَّ كُلْثُومٍ(س) یا زَینَبُ(س) یا سُكَینَةُ یا فِضَّةُ یا حَسَنُ(ع) یا حُسَینُ(ع) هَلُمُّوا تَزَوَّدُوا مِنْ أُمِّكُم》 ♦️ای ام کلثوم(س)، ای زینب(س)، ای سکینه، ای فضه، ای حسن(ع)، ای حسین(ع)، بشتابید و بیایید با مادرتان وداع کنید.(۱۲) فضه بعد از شهادت حضرت زهرا(س)، به امام علی(ع) رسید و امام علی(ع) او را پس از آزادی به همسری ابوثعلبه حبشی درآورد و او از خانه امام(ع) خارج شد و بیست سال بعد از شهادت فاطمه(س) زندگی کرد.(۱۳) تاریخ دقیقی بعد از این جریان در مورد او در دست نیست. ♻️نتیجه گیری : اسماء و ام ایمن کنیز فاطمه زهرا(س) نبودند و تنها کنیز فاطمه(س) فضه بود. که حتی طبق قول یکی علمای معاصر که در قید حیات هستند، حتی فضه نیز هم کنیز نبوده و از دختران پادشاهان هم جوار بوده که شهرت فاطمه زهرا(س) را شنیده بود و خواستار آشنایی با قرآن را داشت و به این ترتیب، به مدینه آمد تا شاگرد قرآن فاطمه زهرا(س) باشد، ولی حضرت(ع) به خاطر مشغله خانه داری و بچه داری قبول نکردند، تا اینکه فضه گفت : من در امور منزل تو را کمک می کنم، تا تو نیز به من قرآن یاد بدهی و حضرت(س) قبول کرد! و این شد که؛ فضه پس از شهادت حضرت فاطمه(س) حدود بیست سال با آیات قرآن حرف می‌زد و به دیگران پاسخ می‌داد. که به نظرم، صحت این قول بعید است. 📚منابع : ۱)خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳۶۵ ۲)اسد الغابه ابن اثیر، ج۷، ص۲۲۶ ۳)صحيح بخاری، ج۵، ص۲۱۴۰ ۴)الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۱۳۸ ۵)وسائل الشیعه حر عاملی، ج۱۴، ص۱۲۳ ۶)علل الشرائع شیخ صدوق، ج۲، ص۳۶۶ ۷)سوره اسراء، آیه ۲۸ ۸)عوالم العلوم بحرانی، ج۱۱، ص۴۳۴ ۹)الثاقب فی المناقب طوسی، ص۲۸۱ ۱۰)الخرایج و الجرایح راوندی، ص۵۳۰ ۱۱)اعلام النساء المؤمنات حسون، ص۶۹۹ ۱۲)بحارالأنوار مجلسی، ج‏۴۳، ص۱۷۹ ۱۳)الحسین(ع) و بطلة کربلاء مغنیة، ص۲۸۷
16.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬کلیپ : منظور از هدایت تکوینی و هدایت تشریعی چیست ؟ 👤
💠هدف از جهاد با دشمنان قسمت دوم 🔸۱. اقدام علیه پیشوایان کفر و ریشه کن کردن آنان ✨توبه آیه ۱۲ ✨ 🔸۲. توجه دادن به این که اولیای شیاطین نمیتوانند در مقابل مسلمین استقامت ورزند و نیرنگ و فریب آنان بسیار ضعیف است ✨نسا آیه ۷۶✨ 🔸۳. مبارزه با پیمان شکنی و کسانی که با زور و قلدری رفتار می کنند✨توبه ۱۳✨ 💢و نتیجه اینکه مواظب باشید : اگر شما به میدان جنگ و جهاد حرکت نکنید، مشمول عذاب الهى مى شوید و خداوند گروه دیگرى غیر از شما را براى حفاظت از دین خود مى آورد ✨ توبه ‌آیه ۳۸ و ۳۹ ✨
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊روایت سوزناکی از فرزند شهیدی که به حاج قاسم می‌گفت بابا!😔 🌷فرزند شهید مدافع حرم حسین بواس؛ همون بچه ای که تو نماز به حاج قاسم گل میداد...
🔴@ ملاک افراد است! 🔴@ چرا امام از بعضی از خائنین تعریف کرده!؟ ⭕️امام خمینی : ✍من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و بعضی افراد از آنان کرده و نموده ام که از بازی آنان شده ام. 👈آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی و وفادار می و نباید از آن مسایل سوء استفاده شود. 👈 و میزان در هر کس او است🤔 روح الله الموسوی الخمینی . 📚صحیفه امام جلد21 ص 206 🔴
🔴 ⚠️چگونه بفهمیم مسلمانیم : آنهایی که اسلام را خلاصه می‌کنند در اینکه 👈بخورند 👈و بخوابند 👈و یک نمازی بخوانند 👈و یک‌روزه‌ای بگیرند 👈و در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند، حسب روایت رسول اکرم(ص)، اینها ! .😱😱😱 ⏰8 تیر 1360⏰ ؟ ؟
💠 💠 «حضور زنان در انتخابات» 🔹 امام خمینی (ره): «شما باید در همه صحنه ها و میدان ها آن قدری که اسلام اجازه داده وارد باشید. مثل انتخابات که امروز عملی است که باید انجام بگیرد و صحبت روز است در ایران، خانم ها همان طوری که مردها فعالیت می کنند برای انتخابات، خانم ها هم باید فعالیت بکنند برای اینکه فرقی ما بین شما و دیگران در سرنوشت تان نیست. سرنوشت ایران، سرنوشت همه است... برای اینکه امور سیاسی مخصوص یک طبقه نیست، همان طوری که علم مخصوص یک طبقه نیست. همان طوری که مردها باید در امور سیاسی دخالت کنند و جامعه خودشان را حفظ کنند، زن ها هم باید دخالت کننند و جامعه را حفظ کنند. زن ها هم باید در فعالیت های اجتماعی و سیاسی همدوش مردها باشند، البته با حفظ آن چیزی که اسلام فرموده است، که بحمدالله امروز در ایران جاری است». 📗 : صحیفه امام، ج 18، صص 404 ـ 403 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈
👈 یا ؟ 🔹حساب کاربری کاخ سفید در «یوتیوب» که دیدار ترامپ با رئیس‌جمهور «عراق» را به اشتباه، «ایران» درج کرد 🔸۲۶ دی ۹۸ | روحانی: کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم 🔹۲۷ دی ۹۸ | رهبر انقلاب: تنها راه پیش روی ملت ایران قوی شدن است
💠 💠 🔻 پرسش اگر انبیاء الهی انسان‌های کامل بوده‌اند، پس چرا خداوند ایشان را امتحان می‌کرد؟ 🔹 پاسخ برای روشن‌تر شدن موضوع باید ابتدا به مفاهیم دو واژه‌ی «کمال» و «امتحان» توجه نماییم. کمال حد یقف (توقف) ندارد. کمال که به حدی محدود و متوقف گردد، به جز نقص چیزی نیست. به عنوان مثال کسی نمی‌تواند معین کند و بگوید که سقف و حد کمال زیبایی، علم، قدرت، جود، حیات و ... چقدر است؟ خداوند هستی محض (کمال مطلق) است و حرکت به سوی اوست و او نیز محدود نیست که بگوییم کسی رسید و یا سقفی برای تقرب به خود تعیین ننموده که بگوییم کسی به آخرش رسید. لذا کمال همیشه و همیشه ادامه دارد. چون خدا محدود نیست. به همین خاطر حتی انبیای الهی که انسان کامل هستند، در یک سطح نیستند و طبق فرموده‌ی خدا در قرآن کریم، برخی از آنها نسبت به برخی دیگر فضیلت «برتری» دارند. اما «امتحان» یعنی چگونگی گذران یک مرحله، جهت ورود به مرحله‌ی بعد. لذا انسان تا در دار دنیاست و با اختیار و اراده در به فعلیت رساندن قوه‌ها و استعدادهای خود تلاش می‌کند، امتحان هست. یعنی آن چه برایش پیش می‌آید، با هر چه مواجه می‌گردد، هر تفکر، عمل و گفتار او امتحان است. یعنی باید از آن مرحله با موفقیت عبور کند تا به مرحله‌ی بالاتر برسد. پس از مرگ نیز هم اختیار و اراده هست و هم تداوم رشد و کمال [چرا که چنان چه بیان شد، سیر الی الله حد یقف ندارد]، اما چون همه چیز مشهود است، انسان بر سر دو راهی‌ها قرار نمی‌گیرد تا امتحان شود و اراده‌ی او جز به اراده‌ی الهی تعلق نمی‌گیرد. هر چه اختیار می‌کند، همان است که خدا اختیار نموده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈
● درس عبرت ... ○ اگر شهدا و مدافعان حرم نبودند وضعیت نوامیس مردم ایران در چه حالتی بود
قدیری ابیانه:👈 مجمع تشخیص مصلحت نظام بجای دولت بودجه سالانه کشور را تنظیم کند. ✅از آنجا که دولتها سعی می کنند از طریق اختصاص یا عدم اختصاص بودجه استقلال قوا از یکدیگر را خدشه‌دار کرده و آنها را از این طریق تحت تسلط خود بگیرند، مناسب است در شرایط فعلی، به جای دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام عهده‌دار تنظیم بودجه کشور بشود و آن را برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی بفرستد. در این صورت دولت نمی‌تواند رسانه‌های گروهی، قوه قضائیه و نیروهای مسلح و ... را با اهداف حزبی و جناحی خویش تحت فشار قرار دهد.