eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
54.6هزار عکس
42.6هزار ویدیو
880 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹همخوانی بسیجیان در محضر رهبر معظم انقلاب
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت‌الله گلپایگانی تضعیف نظام را حرام می‌دانست 🔹روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از پیامی که آیت‌الله العظمی گلپایگانی برای ایشان فرستاده بودند.
حمله افراد ناشناس به حوزه آیت‌الله یثربی کاشان 🔹بر‌اساس روایت شاهدان عینی یک دستگاه پراید با دو ‌سرنشین ناشناس پس از حضور در محل حوزه مرحوم آیت‌الله یثربی اقدام به پرتاب مواد آتش‌زا به داخل این حوزه کردند. 🔹‌این اقدام منجر به صدمه جانی و آسیب گسترده به حوزه آیت‌الله یثربی کاشان نشد و مراتب شناسایی عوامل این اقدام در دست بررسی عوامل امنیتی در شهرستان کاشان قرار گرفته است. 🔹عوامل امنیتی و انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ‌ضمن تایید این اقدام، از تلاش برای شناسایی عوامل این اقدام خبر دادند و ‌‌تاکید کردند‌ با هنجارشکنان به شدت برخورد خواهد شد.‌
📸 استقبال از ۱۱۱ شهید دفاع مقدس در آبادان 🔹 دقایقی پیش همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر ۱۱۱ شهید دوران دفاع مقدس از طریق وارد آبادان شد.
1_1993441295.mp3
7.07M
😭به یاد طلبه و بسیجی حسن مختارزاده که امروز بعد از ۲۲ روز کما در تهران به شهادت رسیدن
شما یادتون نمیاد زمان شاه ایران انقدرررر پیشرفته بود که از افغانستان آب و برق می خرید
مردی ازدیارسیستان وبلوچستان ..مردی که عمرخودرادرراه.خدا. اسلام وانقلاب گذراند.حافظ قران..اهل تسنن بودولی عاشق ۱۴معصوم خصوصا حضرت زهراس وامام حسین ..اسم مسجدودرمانگاهی که نزدیک منزلش درخاش ساخته بودرا.بدلیل علاقه واعتقادش امام حسین ع گذاشته بود..همیشه مدافع مقام معظم رهبری بود وخودراسربازولایت میدانست .۸سال دفاع مقدس رادرجبهه هابود.وآرزویش پیروزی وسربلندی اسلام ناب محمدی درسراسردنیا..ونتیجه وآخروعاقبت بخیری و این همه مجاهدت وعلاقه به اهل بیت ع شدشهادت درراه خدا.آنهم درروزشهادت حضرت زهراس بدست شقی ترین افراد.وهمین برایش کافی است که درراه خداودفاع ازولایت بعداراقامه نمازربوده وبشهادت برسد..مگرمرگی زیباترازاین هم داریم ..خوشابسعادتت انشاءالله باحضرت زهراواهل بیت محشورشوی ..وچه زیبادارفانی رابه اهلش دادی ورفتی ..خوشابسعادتت .شفاعتمان کن درنزدمولی علی ع وامام حسین ع.
✅ محاربه 🔻 قسمت اول 🔹با توجه به هجمه دشمن به اجرای حکم اعدام از یکسو و ایجاد/القای برخی شبهات مهم در فضای مجازی، با رویکرد تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات از منظر حقوقی و فقهی: 🔺۱. تعریف: محاربه سلاح‌کشیدن با هدف ایجاد ترس در مردم است. فقهاء کسی را که به وسیله سلاح مال مردم را می‌دزدد یا آنان را به اسارت می‌برد را هم مصداق محارب می‌دانند. مجازات محاربه جزء است و در قرآن بیان شده است. 🔺۲. نص قرآنی: «إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ»؛(مائده:۳۳) کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمی‌خیزند، و اقدام به فساد در روى زمین می‌کنند، [و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله می‌برند،] آن است که کشته شوند یا به دار آویخته گردند یا [چهار انگشت از] دست [راست] و پاى [چپ] آنها، بعکس یکدیگر، بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایى آنها در دنیاست و در آخرت نیز دچار مجازات سختی خواهند شد. بنابراین: طبق نص قرآن، حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است و انتخاب هر یک در اختیار قاضی است: ◾️الف. اعدام ◾️ب. صلب ◾️ج. قطع دست راست و پای چپ ◾️د. نفی بلد 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت دوم 🔺۳. عدم امکان عفو: اگر عنوان اتهامی، و فی الارض باشد با عفو صاحب دم، حد محاربه و افساد ساقط نمی‌شود. بدین علت که در محاربه و افساد، جنبه عمومی (حق الله) بر جنبه خصوصی (حق الناس) ترجیح دارد. بازگشت حکم محاربه به امنیت و ابعاد اجتماعی آن است. این نظر میان فقهاء، اجماع دارد بنابر این گذشت اولیاء دم، مسقط حد محاربه نیست. قانونگذار هم چنین می‌گوید: 🔹ماده ۱۹۲ قانون مجازات اسلامی: حد محاربه و افساد فی الارض، با عفو صاحب حق، ساقط نمی شود» 🔹 ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد، از جهات مخففه مجازات نیست. 🔺۴. مبنای محاربه: آن چه مبنا و تشکیل‌دهنده جرم محاربه می‌باشد، آرامش و امنیّت عمومی بوده و این هدف با هر وسیله‌ای اعم از سلاح گرم یا سرد انجام شود، بر آن جرم محاربه صدق می‌کند. 🔺۵. عناصر محاربه: 🔹الف. عنصر مادی: عنصر مادی یا رفتار فیزیکی در جرم محاربه اسلحه کشیدن (تجرید السلاح) برای ایجاد ناامنی در محیط (ِلاخافه الناس) است. سلاح با لحاظ ریشه واژه محاربه (حرب: در مفهوم نزاع و جنگیدن)، ناظر به هر وسیله‌ای است که عرفاً سلاح و وسیله نزاع تلقی شود اعم از سرد یا گرم. 🔹ب. عنصر روانی: عنصر روانی جرم محاربه تجاوز به جان، مال یا ناموس مردم و یا ارعاب مردم است. بنابراین اگر کسی با انگیزه شخصی به سوی یک نفر سلاح بکشد، محاربه محسوب نمی‌شود چرا که عمل او جنبه شخصی داشته نه جنبه عمومی. به‌علاوه این عنصر در برگیرنده سوءنیت اعم از سوءنیت عام که عمد بودن عمل ارتکابی از سوی مرتکب را نشان می‌دهد یا سوءنیت خاص که رسیدن به نتیجه است را بیان می‌کند و در این جرم ایجاد نا امنی و خواستن محیطی نا امن و ضرر زدن را در برمی‌گیرد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت سوم 🔺۶. منظور از سلاح: مطابق ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ ، مقصود از سلاح و مهمات در این قانون، انواع سلاح‌های گرم و سرد جنگی و شکاری اعم از گلوله زنی و غیرگلوله زنی و مهمات مربوط به آن‌هاست. همچنین در تبصره الحاقی مصوب ۱۳۸۷ به بند ۳ ماده ۶۵۱ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ بیان داشته، منظور از سلاح عبارت است از: • انواع اسلحه گرم از قبیل تفنگ و نارنجک. • انواع اسلحه سرد از قبیل قمه، شمشیر، کارد، چاقو، پنجه بوکس. • انواع اسلحه سرد جنگی مشتمل بر کاردهای سنگری متداول در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا مشابه آنها و سرنیزه‌های قابل نصب بر روی تفنگ. • انواع اسلحه شکاری شامل تفنگ ساچمه زنی، تفنگ‌های مخصوص بیهوش کننده جانداران و تفنگ‌های ویژه شکار حیوانات آبزی. 🔺۷. مصادیق جرم محاربه: در برخی مصادیق محاربه وجود دو رکن دست بردن به سلاح و سلب امنیت عمومی ضروری فرض شده است و در برخی از آن‌ها بدون ضرورتی برای معیار نوعی (ایجاد اختلال در امنیت عمومی) صرفاً احراز معیار ذهنی (قصد اخلال یا مقابله با نظام) کافی دانسته شده است. 🔺۸. توبه محارب و تأثیر آن بر مجازات: با لحاظ تبصره ۱ ماده ۱۱۴ و ماده ۱۱۶ قانون مجازات اسلامی توبه محارب صرفاً قبل از تسلط یا دستگیری موجب سقوط حد است و نه پس از دستگیری. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه 🔻 قسمت چهارم 🔺۹. قاعده درأ و تأثیر آن در محاربه: به‌طور کلی مفاد آن است که حدود با شک و شبهه از بین می‌روند و مجازات حدی فقط زمانی جاری می‌شود که جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در میان نباشد. قاعده درأ در قانون مجازات اسلامی این‌گونه بیان شده است: 🔹 هر گاه وقوع جرم یا برخی از شرایط آن و یا هر یک از شرایط مسئولیت کیفری مورد شبهه یا تردید قرارگیرد و دلیلی بر نفی آن یافت نشود، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمی‌شود. 🔹 اما به لحاظ مفهوم ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی (در جرایم حد به استثنای محاربه، افساد فی الارض، سرقت و قذف، به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمی‌شود) و تبصره ۱ ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد فی الارض، صرف وجود شبهه یا صرف ادعای فقدان یکی از شرایط مسئولیت کیفری، مسقط حق به استناد قاعده درأ نیست بلکه دادگاه موظف به تحقیق و بررسی می‌باشد. 🔸 ضمنا موضوع هم از منظر اهل سنت و هم ابعاد حقوقی و فقهی دیگری دارد که اگر ضرورتی بود عرض خواهد شد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در آتش سوخت 🔹دیشب دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف توسط عوامل ناشناس آتش گرفته و تقریباً تمامی وسایل در آتش سوخته و قابل استفاده نیستند. 🔹تصاویر دوربین‌های مدار‌بسته‌ی اطراف ساختمان در حال بررسی است.