eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
51.9هزار عکس
40.7هزار ویدیو
861 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دو دقیقه درس عملی از 💠 رهبری که اینچنین بر زبان تسلط دارد، امّا اصرار دارد با زبان فارسی سخن بگوید تا هویت ایرانی مملکتش را در چشم دنیا بزرگ بدارد. 💠 نحوه‌ی برخورد رهبر انقلاب با اشتباهات مترجم را ببینید چه متانت و حوصله‌ای در ایشان نهفته است.
🔰توپ بازی نکنید ‼️ ✳️علیرغم نکات و توصیه های مختلفی که در دیدار اخیر رهبری با نمایندگان مجلس مطرح شد، می‌توان ادعا کرد مهمترین توصیه‌ای که مورد تاکید ایشان بوده و در بخش‌های مختلف سخنرانی به آن پرداختند مقوله بود. در ادامه قسمت هایی از بیانات ایشان را که به برداشت ما مرتبط با بحث «مسئولیت پذیری» میباشد می آوریم و در پایان تلاش می‌کنیم علت این تأکید را بیان نماییم. بخوانید؛ 1⃣رهبر انقلاب با تبیین معنای «از خودگذشتگی» به «اسیر نشدن در پنجه خواسته‌های حقیر» به ذکر مصادیقی از این مفهوم پرداخته و در قسمتی فرمودند: «برای اینکه یک وجهه‌ای در مردم پیدا کنیم، یک نام نیکی پیدا کنیم، بعضی از کارها را ممکن است انجام بدهیم» آنچه که راقم این سطور از این بیانات میفهمد این است که اگر مسئولی برای کسب وجهه عمومی اقدام به کاری کند یا از انجام کاری امتناع ورزد و یا و یک مسئول، تحت تأثیر «کسب وجهه عمومی» باشد، شخص مسئولیت پذیری نیست. 2⃣رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنرانی صراحتاً بحث مسئولیت پذیری را مطرح کرده و فرمودند: «یک مسئله، مسئله‌ی مسئولیّت‌پذیری است؛ قانونی را تصویب میکنید، اگر به نظرتان این قانون، قانون خوبی است و باید تصویب میشده، محکم بِایستید، بگویید بله، من این را تصویب کردم؛ بله، ما تصویب کردیم. این ‌جور نباشد که ما بگوییم ما این قانون را تصویب میکنیم، میدانیم هم که شورای نگهبان رد میکند، خب بگذار مسئولیّتش بیفتد به گردن شورای نگهبان. گاهی آدم میداند که این قانون را دولت با این امکاناتی که دارد، با این شرایطی که دارد، نمیتواند عمل کند؛ میگوید خیلی خب، من تصویب میکنم، بگذار او عمل نکند، مردم او را متّهم کنند، او را مسئول به حساب بیاورند که چرا عمل نشد. نه، این درست نیست؛ باید مسئولیّت‌پذیری داشته باشید.» 3⃣فراز دیگری که می‌توان از آن بحث مسئولیت پذیری را نتیجه گرفت، توصیه رهبر انقلاب به مردمی بودن است: «یکی دیگر از شاخصها مردمی بودن است؛ مردمی بودن یعنی چه؟ مردمی بودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن، هم برای روشن کردن ذهن مردم داشتن. اینکه ما برویم در یک جمعی از مردم، یک داعیه‌ای دارند، یک خواسته‌ای دارند، حرفشان را بشنویم و بعد هم بگوییم «بله، صد درصد حق با شما است و این کسانی که گوش نمیکنند، عمل نمیکنند، چنین و چنان هستند»، نه، [درست نیست]؛ یک وقتهایی هست یک گرهی در ذهن مردم هست، شماها باید این گره را باز کنید؛ این «جهاد تبیین» که ما عرض کردیم، شامل این موارد میشود.مشکلاتی وجود دارد؛ فرض کنید فلان قشر یک مطالبه‌ای دارد، خب شما نماینده‌ی مجلسید، از مصرف کشور و درآمد کشور مطّلعید، میدانید که این عملی نیست؛ وقتی میدانید عملی نیست، منتظر نمانید که مثلاً فلان نماینده‌ی اجرائی یا قضائی بیاید بگوید نمیتوانیم؛ نه، شما بگویید نمی‌شود.» 4⃣رهبر انقلاب با تفکیک «مردمی بودن» و «عوام زده بودن» ، به ذکر یکی از ویژگی‌های نماینده انقلابی پرداخته و فرمودند: «نماینده‌ی انقلابی آن کسی است که جَوزده نمیشود. شما یک قانون را تصویب کردید، به نظر شما قانون درستی هم بوده، یک عدّه‌ای مخالفت کردند، البتّه طبیعت کار این است که نگاه کنید ببینید آیا این مخالفین منطق درستی دارند یا ندارند؛ اگر منطق درستی داشتند البتّه میپذیرید، اگر منطق درستی نداشتند بِایستید؛ بگویید بله، من تصویب کردم این قانون را، پایش هم می‌ایستم.» 5⃣یک بخش دیگری از توصیه ها که ناظر به بحث مسئولیت پذیری بود، توصیه به تصویب قانون با نگاه جامع بود؛ رهبر انقلاب در این توصیه فرمودند: «یک توصیه این است که قانون را با نگاه جامع و بلندمدّت وضع کنید. اینکه ما هر مطلبی پیش می‌آید، مطلب کوچک یا متوسّط، فوراً بپردازیم به اینکه یک قانون برای این درست کنیم.این منتهی خواهد شد به انباشت قانون، تراکم قانون که چیز مطلوبی نیست» اما چگونه این توصیه اشاره به مسئولیت پذیری دارد؟! تصور کنید مشکل یا بحرانی در کشور به وقوع پیوسته و کشور برای عبور از آن نیازمند اتحاد و همدلی همه نهادها و سازمان ها می باشد؛ در این میان مجلس شورای اسلامی برای اینکه توپ را در زمین دیگر نهادها بیندازد و به نوعی از خود سلب مسئولیت کند، فوراً و بدون آنکه مراحل کارشناسی تصویب قانون طی شود، قانونی را به تصویب رسانده و سپس در افکار عمومی اینگونه وانمود می‌کند که مجلس وظیفه خود را انجام داده و این بقیه نهادها هستند که از انجام مسئولیت خود سرپیچی کرده اند! این مورد هم مصداقی از «مسئولیت گریزی» است. ✍ادمین عقال 🖌ادامه دارد...
1⃣ اثر که از نظر جناب‌شان تا دیروز اسمش «تزریق ایدئولوژی حکومتی به کودکان» بود؛ ناگهان به جشن! تغییر یافت. اما چرا؟ ⬅️ چون در راستای ایجاد و رذیلانه، نیاز دارند کشور و سایر مردم را روبروی مصیبت و غم مردم عزیز آبادان، قرار دهند. 2⃣ زمانی که همین مردم در ماجرای ، تا بالای زانو در آب و گل بودند تا سیل‌بند خطرناک سوسنگرد احداث شود، استاندار شما جرأت نکرد فاصله‌اش رو با سوسنگرد از ۸۰ کیلومتر کمتر کند❗️ از همان فاصله، مصاحبه کرد و رفت‼️ سیل‌بندی که از فشار بالای آب، مثل تشک بادی زیر پا تکان می‌خورد و می‌لغزید و هر آن امکان ترکیدن و غرق شدن تمام نیروهای جهادی و زیر آب رفتن بخش زیادی از سوسنگرد وجود داشت! کدام‌یک از شما از زمان دفاع مقدس تا الان، یک روز در مصایب مردم خوزستان شریک بودید که حالا دلسوز شده‌اید⁉️ راستی از دهکده‌ی امید در سرپل‌ذهاب که بابتش میلیاردها تومان از مردم جمع کردید چه خبر⁉️ 3⃣ احیانا به سلبریتی‌هایی که به صورت مشمئزکننده و دریده‌وار، فرش قرمز کن را با تخت‌خواب اشتباه گرفته و با حرکات و پوشش‌شان آبروی ایران را لگدمال کرده‌اند نقد و اعتراضی ندارید؟؟! جلف‌بازی، سبک‌سری و اطوارهای جشن‌گونه‌شان، مغایر عزای مردم آبادان نیست⁉️ لعنت بر
دشمنان، تصویر جعلی را به آیت الله جزایری (امام جمعه سابق اهواز) نسبت می دهند که در شرایط گرانی،در حال خوردن... است! متاسفانه افراد کم اطلاع و یا نادان و یا مغرض نیز آن را بازنشر میکنند! ضمنا ایشان در سال1397 به دلیل بیماری،از امامت جمعه کناره گیری کرده اند. التماس سواد رسانه ای،انصاف و بصیرت👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای دست جمعی سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان ایرانی و اتباع افغانستانی آموزشگاه ابتدایی علامه طباطبایی منطقه محروم شهرستان آرادان
🗓۵ خردادماه سال ۱۲۸۷ 🏳اکتشاف نفت در ایران 💠رهبرانقلاب ‼️اقتصاد نفتی یعنی تکیه‌ی اصلی به فروش نفت خام، این یکی از عیوب اساسی اقتصاد ما است؛ آن حرفی را که ۲۰سال قبل گفتم و بعضی از مسئولینِ دولتهای آن روز یک لبخندی زدند و از آن عبور کردند، گفتم ما بایستی به جایی برسیم که هروقت اراده کردیم بتوانیم درِ چاه‌های نفتمان را ببندیم؛ ای کاش میتوانستیم؛ و این ممکن است، این را بعید نباید دانست؛ حالا گفته میشود که مشتریها از دست میروند، نه، راه‌هایی برای همه‌ی اینها وجود دارد. ما اسیر نفت نباشیم؛ امروز ما اسیرِ نفتیم، ما توی مشت نفتیم؛ نفت هم دست ما نیست. تولیدش دست ما است، امّا قیمت گذاریش، امکان فروشش، تحریمش به دست دیگران است؛ ما در واقع اسیر نفتیم، ولی نفت باید اسیر ما باشد، نفت باید در اختیار ما باشد؛ نفت یک سرمایه‌ی ملّی است ما عادت کرده‌ایم که نفت را، این ذخیره‌ی ملّی را از زیر زمین میآوریم بیرون و بدون هیچ ارزش افزوده‌ای میفروشیم. خب اقلا ارزش افزوده برایش درست کنیم؛ اینها اشکالات اساسی ما است. ما بایستی وابستگی را روزبه‌روز به نفت کم کنیم! ۹۷/۳/۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۶شوال۱۳۸۲ق/۲فروردین۱۳۴۲ش 🏴آغاز نهضت اسلامی امام خمینی 🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه 🏴در سالروز شهادت امام صادق(ع) 💠رهبرانقلاب ‼️دوم فروردین۱۳۴۲ سالروز شهادت امام صادق بود و در این روز مراجع قم مجالس روضه برپا می‌کنند. مجلس حضرت امام در منزلشان، و مجلس آقای شریعتمداری در مدرسه‌ «حجتیّه» بود. این هر دو مجلس پیش از ظهر و مجلس آقای گلپایگانی هم عصر در مدرسه‌ «فیضیّه» برپا بود. رژیم شاه برای انتقامجویی از علمای قم، مخصوصا‌ در چنین روزی نقشه‌ خود را طراحی کرد. گروهی از افراد گارد مخصوص شاه به قم آمدند. نقشه‌ آنها این بود که در مجالس عزا که به مناسبت شهادت امام صادق برگزار می‌شد، آشوب برپا کنند و سپس قدرت خود را نشان دهند و طلّاب حوزه‌ علمیّه را به خاک وخون بکشند. میخواستند در مجلس امام مشکل‌آفرینی کنند. امّا روضه در منزل ایشان برقرار بود و منزل ایشان هم داخل کوچه‌های تنگ و پیچ‌درپیچ قرار داشت. لذا نقشه‌ آنها در آنجا نمی‌توانست موفِّق شود. علاوه بر این، یکی از معمّمین برخاست و با صدای بلند این نقشه را اعلام و آنان را تهدید کرد و فرصت را از دست توطئه گران گرفت. خواستند این مشکل را در مجلس آقای شریعتمداری ایجاد کنند. ولی یکی از «جاهل مسلک‌ها» که معروف به طرفداری از آقای شریعتمداری بود، متوجّه موضوع شد و برخاست و خطاب به حاضران گفت: هرکه بخواهد در این مجلس مشکلی بیافریند، کمرش را می‌شکنم. البته آنها در مدرسه‌ فیضیه موفق شدند.‌ مجلس سوگواری مدرسه‌ فیضیّه را به فاجعه‌ای بزرگتر تبدیل کردند که لکه‌ ننگ همیشگی بر پیشانی رژیم شاه گذاشت. خون دلی که لعل شد ص۶۷ @Jahade_tabeini
🗓۶ خرداد ماه سال ۱۲۸۰ش 🏴قراردادننگین نفت دارسی 💠رهبرانقلاب ‼️واقعا مسأله نفت، از مسائل بسیار تلخ ملت ایران است؛ انگلیسیها در زمان قاجار به ایران آمدند و با رجال خائن آنروز، برای بردن نفت مملکت قرارداد ۶۰ساله دارسی را بستند و نفت گرانقیمت ایران را به قیمتی ارزانتر از آب میبردند، مدت زیادی از انعقاد قرار داد دارسی نگذشته بود که قلدر سر سپرده‌ای را بر سرِ کار آوردند تا به قلع و قمع گردنکشانی که در گوشه و کنار ایران سربلند کرده بودند بپردازد و منافعشان را تامین کند لذا رضاخان را برسر کار آوردند، چند سالی از به قدرت رسیدن رضاخان توسط انگلیسیها نگذشته بود که او به فکر افتاد پول بیشتری بابت نفت از آنها بگیرد و قرارداد دارسی که هنوز ۳۰سال دیگر به اتمامش مانده بود را لغو کند، لذا وارد هیأت دولت شد و قرارداد دارسی را در بخاری انداخت و سوزاند، بمحض این کار رضاخان، انگلیس قرار داد دارسی را که فقط ۳۰سال از اعتبارش مانده بود را ۶۰سال دیگر تمدید کرد و دماغ رضاخان را بخاک مالید! ۷۳/۱۱/۱۴ @Jahade_tabeini
🔰توپ بازی نکنید ‼️ ✳️علیرغم نکات و توصیه های مختلفی که در دیدار اخیر رهبری با نمایندگان مجلس مطرح شد، می‌توان ادعا کرد مهمترین توصیه‌ای که مورد تاکید ایشان بوده و در بخش‌های مختلف سخنرانی به آن پرداختند مقوله بود. در ادامه قسمت هایی از بیانات ایشان را که به برداشت ما مرتبط با بحث «مسئولیت پذیری» میباشد می آوریم و در پایان تلاش می‌کنیم علت این تأکید را بیان نماییم. بخوانید؛ 1⃣رهبر انقلاب با تبیین معنای «از خودگذشتگی» به «اسیر نشدن در پنجه خواسته‌های حقیر» به ذکر مصادیقی از این مفهوم پرداخته و در قسمتی فرمودند: «برای اینکه یک وجهه‌ای در مردم پیدا کنیم، یک نام نیکی پیدا کنیم، بعضی از کارها را ممکن است انجام بدهیم» آنچه که راقم این سطور از این بیانات میفهمد این است که اگر مسئولی برای کسب وجهه عمومی اقدام به کاری کند یا از انجام کاری امتناع ورزد و یا و یک مسئول، تحت تأثیر «کسب وجهه عمومی» باشد، شخص مسئولیت پذیری نیست. 2⃣رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنرانی صراحتاً بحث مسئولیت پذیری را مطرح کرده و فرمودند: «یک مسئله، مسئله‌ی مسئولیّت‌پذیری است؛ قانونی را تصویب میکنید، اگر به نظرتان این قانون، قانون خوبی است و باید تصویب میشده، محکم بِایستید، بگویید بله، من این را تصویب کردم؛ بله، ما تصویب کردیم. این ‌جور نباشد که ما بگوییم ما این قانون را تصویب میکنیم، میدانیم هم که شورای نگهبان رد میکند، خب بگذار مسئولیّتش بیفتد به گردن شورای نگهبان. گاهی آدم میداند که این قانون را دولت با این امکاناتی که دارد، با این شرایطی که دارد، نمیتواند عمل کند؛ میگوید خیلی خب، من تصویب میکنم، بگذار او عمل نکند، مردم او را متّهم کنند، او را مسئول به حساب بیاورند که چرا عمل نشد. نه، این درست نیست؛ باید مسئولیّت‌پذیری داشته باشید.» 3⃣فراز دیگری که می‌توان از آن بحث مسئولیت پذیری را نتیجه گرفت، توصیه رهبر انقلاب به مردمی بودن است: «یکی دیگر از شاخصها مردمی بودن است؛ مردمی بودن یعنی چه؟ مردمی بودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن، هم برای روشن کردن ذهن مردم داشتن. اینکه ما برویم در یک جمعی از مردم، یک داعیه‌ای دارند، یک خواسته‌ای دارند، حرفشان را بشنویم و بعد هم بگوییم «بله، صد درصد حق با شما است و این کسانی که گوش نمیکنند، عمل نمیکنند، چنین و چنان هستند»، نه، [درست نیست]؛ یک وقتهایی هست یک گرهی در ذهن مردم هست، شماها باید این گره را باز کنید؛ این «جهاد تبیین» که ما عرض کردیم، شامل این موارد میشود.مشکلاتی وجود دارد؛ فرض کنید فلان قشر یک مطالبه‌ای دارد، خب شما نماینده‌ی مجلسید، از مصرف کشور و درآمد کشور مطّلعید، میدانید که این عملی نیست؛ وقتی میدانید عملی نیست، منتظر نمانید که مثلاً فلان نماینده‌ی اجرائی یا قضائی بیاید بگوید نمیتوانیم؛ نه، شما بگویید نمی‌شود.» 4⃣رهبر انقلاب با تفکیک «مردمی بودن» و «عوام زده بودن» ، به ذکر یکی از ویژگی‌های نماینده انقلابی پرداخته و فرمودند: «نماینده‌ی انقلابی آن کسی است که جَوزده نمیشود. شما یک قانون را تصویب کردید، به نظر شما قانون درستی هم بوده، یک عدّه‌ای مخالفت کردند، البتّه طبیعت کار این است که نگاه کنید ببینید آیا این مخالفین منطق درستی دارند یا ندارند؛ اگر منطق درستی داشتند البتّه میپذیرید، اگر منطق درستی نداشتند بِایستید؛ بگویید بله، من تصویب کردم این قانون را، پایش هم می‌ایستم.» 5⃣یک بخش دیگری از توصیه ها که ناظر به بحث مسئولیت پذیری بود، توصیه به تصویب قانون با نگاه جامع بود؛ رهبر انقلاب در این توصیه فرمودند: «یک توصیه این است که قانون را با نگاه جامع و بلندمدّت وضع کنید. اینکه ما هر مطلبی پیش می‌آید، مطلب کوچک یا متوسّط، فوراً بپردازیم به اینکه یک قانون برای این درست کنیم.این منتهی خواهد شد به انباشت قانون، تراکم قانون که چیز مطلوبی نیست» اما چگونه این توصیه اشاره به مسئولیت پذیری دارد؟! تصور کنید مشکل یا بحرانی در کشور به وقوع پیوسته و کشور برای عبور از آن نیازمند اتحاد و همدلی همه نهادها و سازمان ها می باشد؛ در این میان مجلس شورای اسلامی برای اینکه توپ را در زمین دیگر نهادها بیندازد و به نوعی از خود سلب مسئولیت کند، فوراً و بدون آنکه مراحل کارشناسی تصویب قانون طی شود، قانونی را به تصویب رسانده و سپس در افکار عمومی اینگونه وانمود می‌کند که مجلس وظیفه خود را انجام داده و این بقیه نهادها هستند که از انجام مسئولیت خود سرپیچی کرده اند! این مورد هم مصداقی از «مسئولیت گریزی» است. ✍ادمین عقال 🖌ادامه دارد...
🔴 صرفا جهت تأمل... 🔹‏چطور کسی از اصلاح طلبان به جشن تولد ملکه انگلیس در تهران، شب شهادت که هیچ، در ایام عزای آبادان که همین جانوران و ایادیشان تسلیت تسلیت را از اونور آبها ترند میکنند اعتراض نکرد؟! 🔹درد شما چیز دیگست؛ سلام فرمانده بهانه است... اذیت نمی‌شید از اینهمه تناقض؟! به امید نابودی اسب تراوا در کشور...
چهار دعای بسیار مهم توصیه شده امام صادق(علیه السلام) برای منتظران آخر الزمان 1⃣ دعای عهد 🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔺 هر که چهل صبح دعای عهد را بخواند از یاران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی به هر کلمه آن هزار حسنه، او را کرامت فرماید و هزار گناه از او محو کند. 2⃣ دعای غریق 🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: زماني ميرسد که امام هدايتگر ونشانه آشکاري نباشد ازحيرت وسرگرداني آن دوره کسي نجات پيدا نميکند مگر کسي که به خواندن دعاي غريق مداومت کند: 🔴 یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 📚 کمال الدین جلد ۲ ص ۳۵۱ 3⃣ دعای معرفت 🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: بامداومت بر اين دعا معرفت امام عصر را از خداوند طلب نماييد: 🔴 اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسکَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى 📚 اصول کافی جلد ۱ ص ۳۳۷ 4⃣ صلوات همراه با عجل فرجهم 🔹 امام صادق عليه السلام فرمودند: هر کس بعد از نماز صبح و ظهر ، در روز جمعه و ديگر روزها بگويد : 🔴 أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ نمي‏ميرد تا اين که حضرت قائم مهدي(صلوات اللَّه عليه) را درک کند. 📚 مصباح المتهجّد ص ۳۶۸
🔴دوگانه‌‌ی سلام فرمانده و متروپل 🔸چند ده‌هزار نفر در ورزشگاه آزادی و حکما چند میلیون نفر در داخل و خارج از کشور از طریق رسانه‌ها را هم‌خوانی کردند. 🔹 محتوا عمیقأ ایدئولوژیک، درونمایه به شدت حماسی و ابزار انتقال مفهوم در قالب هنر موسیقی و سرود جمعی بوده است. اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت یا فشار گرانی چه دخلی به این داستان دارد؟ کجای سلام فرمانده طرب‌انگیز و شادی‌آفرین است که تقارن داستان ورزشگاه آزادی با شب شهادت امام صادق (ع) و ماجرای ثلمه‌ به اسلام یا دهن‌کجی به مردم آبادان باشد؟ سلام فرمانده تقویت باور به اصل مهدویت به عنوان غایت آمال رییس مذهب تشیع است. در کنار زشتی‌هایی که در پس و پیش ماجرای متروپل آبادان بوده و هست، عالی‌ترین رکن اجتماعی این بحران، همدلی همه مردم ایران (در قالب حضور نیروهای داوطلب برای آواربرداری، اهدای خون، طبخ غذای نذری، عزاداری برای درگذشتگان، مطالبه‌ی عمومی برای مجازات متخلفین و ...) است. بی‌شک همدردی حاضرین در ورزشگاه آزادی با مردم داغدیده آبادان مقوّم این همدلی بوده، نه مخرب آن. 🔹اگر از جنبه مذهبی به ماجرا نگاه کنیم، حضور خانوادگی مردم در ورزشگاه آزادی از جنس حضور خانواده‌ها در مراسم اربعین، مراسم عزاداری خیابانی محرم، مراسم احیا در صحن‌های رضوی یا حضور زن و مرد در مراسم حج است. هر ازدحامی اختلاط نیست. موضوع تجمع، فضای حاکم بر آن و نوع ارتباط زن و مرد در آن تعیین می‌کند که با اختلاط شهوانی روبرو هستیم یا اجتماع سالم انسانی. 🔹 کلاهمان را قاضی کنیم؛ همخوانی سلام فرمانده در آزادی از کدام جنس بود؟! مسأله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی را نیز باید به این مبانی عرضه کرد. معتقدیم مسأله‌ای که نه سیاه است و نه سفید را می‌توان با مدیریت درست با کمترین هزینه راهبری کرد. 🔻و اما رسانه ... رسانه می‌تواند پیوست را به گسست تبدیل کرده و از دل فرصت همنوایی، نفرت اجتماعی بیافریند. داغ‌شده‌های مجازی می‌تواند فرسنگ‌ها با واقعیت‌های میدانی فاصله داشته باشد. در این ماجرا متاسفانه فضای مجازیِ ول، ماهیت یاغی خود را نشان داده و بخشی از جامعه‌‌ را دچار دودستگی و تردید و شبهه کرده است. 🔹اگر بازی‌گردان فضای مجازی نباشیم، از رسانه بازی می‌خوریم. مدیریت افکار عمومی را گاهی یک فِنگ رسانه‌ای به دست می‌گیرد که هزار قرارگاه مجازی به انضمام رسانه‌ی ملی نمی‌تواند آن را جمع کند. گاهی بازی سه هیچ برده میدان به جریان رسانه‌‌ واگذار می‌شود. توسعه‌ی روابط حقیقی و دیدن واقعیات میدانی به ما کمک می‌کند تا از غار فضای مجازی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی بیرون بیاییم. ✍‌ زهرا محسنی فر 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
. لایک و دیسلایک 🔹سال 96 پس از آن که دایی، تصویر حضور خود در میهمانی روحانی را در اینستاگرام منتشر کرد، 192 هزار نفر آن تصویر را لایک کردند. ♦️اما حالا علی دایی در گفتگو با عادل فردوسی پور، از حضور در افطاری‌ سیاسی روحانی، اظهار پشیمانی می کند. 🔹او گفته است: "اگه زمان برمی‌گشت، به هیچ عنوان به اون افطاری نمی‌رفتم... کاری واسه مردم‌مون نکردند". ♦️دایی همچنین گفته: "کارگری که برای منزل آوردیم فوق لیسانس داشت، گریه ام گرفت". 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
💢 ‏سرود ‎ حدود پانزده بیت غیرتکراری داره هربیت قریب به پانزده کلمه اما همون یک کلمه ❤"سید علی"❤ جگرِ پدرِ پدر جد برانداز و ضدانقلاب و منافق و اصلاح طلب وحجتیه ای و مذهبی نماهای بی ولایتو سوزونده و این جذابه 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
مرور جریان های سیاسی که مذهبی هم بودند و تحلیل در مورد اونها لازمه و خیلی کمکمون می کنه. نهضت ازادی حزب خلق مسلمان مجاهدین خلق(منافقین) گروه فرقان جریان سید مهدی هاشمی و دفتر منتظری جبهه دوم خرداد جریان کارگزاران انجمن حجتیه جریان اسلام منهای روحانیت جریان تکنوکرات ولیبرال ها جریان مشائی جریان اصول گرایی منحرف شده روخانیون مبارز( سردمداران فتنه ۸۸) جریان روحانیت مبارز.. جناح هاشمی ناطق نوری و...) و...... چگونه از مسیر انقلاب و ولایت فقیه جدا شدند امروز هم با شیوه ها ونام های جدید وارد میدان شده و میشوند
آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد: ✳️ احتکار و گرانفروشی جنایت است | پیرو امام صادق(ع) گرانفروشی نمی‌کند □ کسبه‌ای که قبلا اجناس خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریده‌اند و حالا که ارز از کالا حذف و قیمت‌ها تغییر کرده، درصدد فروش آن به قیمت روز و دریافت سود ۱۰۰ درصدی هستند، بدانند پول حاصل از آن، بی انصافی و حرام بوده و به فرموده امام صادق (ع) نجس است. □ بنا به فرمایش پیامبر اعظم (ص) فرد محتکر ملعون است و در قیامت روی پیشانی او می نویسند "کافر" ؛ چطور برخی راضی می شوند با احتکار مایحتاج مردم، خون والدین شهدا را در شیشه کنند؟ جنایتی از این بالاتر نیست.
💢شرافت فرقه اصلاح طلب کجاست؟! 🔹‏کنسرت آرون افشار: ۳خرداد مسیح و آرش: ۳خرداد راغب: ۴خرداد رضایزدانی: ۶خرداد بهنام بانی: ۷خرداد علیرضا طلیسچی: ۷خرداد ماکان بند: ۷خرداد و مابقی کنسرت‌هایی که پشت سرهم داره برگزار میشه، اما فقط اجرای یک سرود توسط کودکان، بی‌احترامی به آبادان محسوب می‌شد! «سرباز وظیفه» 🔹‏کاش حداقل اینهایی که به برگزاری اجتماع سلام فرمانده در (به قول خودشون) شب شهادت امام صادق(ع) معترض هستند همون‌هایی نباشند که مرحوم آیت‌الله یزدی رو بخاطر دغدغه‌ای حفظ احترام شب تاسوعا در بازی ایران-کره‌جنوبی مسخره می‌کردند! «محمدجواد محمدزاده» 🔹‏ظهر روز عاشورا وسط خیابون کف و سوت میزدند و هلهله می‌کردند، 13 سال گذشته نه تنها ایشون و ایل و تبارش اعلام برائت نکردند؛ بلکه هنوزم حمایت میکنند از اونا... حالا به دروغ به مراسمی که تماما مدح اهل‌بیت بود دارند حمله میکنند! بسوزید که معلومه خوب جایی رو زده!
🔺متروپل نماد وضعیتی است که دولت روحانی تحویل دولت رئیسی داده است. ▪️سئوال اینجاست که چه کسی با واقعه متروپل، آبادان را نماد مصیبت کرده؟ ‎وقتی ساختمانی در دولت روحانی با تخلف مجوز گرفته، با تخلف ساخته شده و از سازنده متخلفش هم تقدیر شده و در نهایت، ‎آواربرداری آن سهم دولت رئیسی شده! چه کسی آن را نماد مصیبت کرده؟! ▪️متروپل نماد وضعیتی است که دولت روحانی تحویل دولت رئیسی داده است. ✍حمید رسایی
🔴🆕حسین شریعتمداری؛ *نمی‌شود از ابن‌زیاد حمایت کرد ولی ادای حبیب بن مظاهر را درآورد* حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در خصوص اینکه چه شد که اسلام آمریکایی در کشور ما متولد شد و ریشه دواند، گفت: اسلام آمریکایی تازه به وجود نیامده از صدر اسلام بوده ولی نامش آمریکایی نبوده و در این دوره آمریکا پرچمدار این موج است، اسلام آمریکایی اسلامی است که در مقابل ظلم‌ستیزی اسلام قرار می‌گیرد، ما و نظام سلطه درگیری‌های‌مان درگیری ماهوی است، مادامی که ما بر اسلام ناب یعنی اسلام ظلم‌ستیز در حاکمیت اصرار داریم و سلطه جهانی بر خوی استکباری‌اش اصرار می‌ورزد این درگیری وجود دارد، یعنی درگیری ممکن است میدان‌هایش عوض شود ولی اصلش باقی می‌ماند، قرائت اسلام ناب قرائت تعریف‌شده‌ای است. وی در ادامه توضیح داد: یکی از شگردهای دشمن ساخت جریان موازی است وقتی یک جریان اصیل در میدان هست و مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، دشمن برای اینکه با آن مقابله کند چون نمی‌تواند آن جریان را بردارد به ناچار یک جاده فرعی می‌سازد که نام آن جریان موازی است، این جریان ظاهر یک جریان اصیل را دارد ولی اصالت ندارد، در واقع یک نوع انگاره است، اسلام آمریکایی نیز به همین شکل برای مقابله با اسلام اصیل به میدان آمده است. این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص عملکردهای نادرست برخی از مسؤلان در کشور اظهار کرد: امروز یک بحث ما نسخه اصیل است و یک بحث نوع عملکردها به نسخه، ممکن است ما به برخی از عملکردها معترض باشیم اما باید بدانیم این نسخه اصلی اسلام اصیل که قرار بوده باشد نیست. شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: *نمی‌شود که از عمر سعد و ابن زیاد حمایت کنید و مسیرتان مسیر آن باشد ولی ادای حبیب بن مظاهر را درآورید، مسیر و خط مشخص است، اینکه حضرت امام(ره) می‌گویند اسلام آمریکایی، اینکه برخی از گروه‌ها از قبلِ انقلاب مثل *انجمن حجتیه* تا امروز سیاست را جدای اسلام می‌دانند اینها با دشمنان مقابله نداشتند *چراکه هر نوع دخالت در سیاست را جرم می‌دانستند*، در حالیکه اصلی‌ترین ویژگی اسلام همین سیاست است، دو سوم فقه سیاست است و یک سوم آن مربوط به احکام فرعی و عبادی است. وی همچنین یادآور شد: اگر قرار باشد آن دو سوم پیاده نشود اصلا اسلام پیاده نشده، این گروه‌های به ظاهر اسلامی حرف‌شان این بود که ما در سیاست دخالت نمی‌کنیم، اما حرف ما این است اگر این احکام بخواهد پیاده شود نیازمند حکومت است و اگر قرار باشد حکومتی تشکیل نشود در واقع اسلامی وجود ندارد و شما اسلام را نفی می‌کنید، بهانه نیاورید که ما با فلان حکم مخالفیم شما اصل اسلام را نفی می‌کنید. نماینده ولی‌فقیه در مؤسسه کیهان با طرح این سؤال که کدام احکام اسلام است که نیاز به اسلام سیاسی ندارد؟ عنوان کرد: از قضاوت گرفته تا مقابله با دشمنان همه احکام اسلام برای پیاده کردن‌شان نیاز به تشکیل حکومت داریم، *یکی از صحبت‌های حضرت امام(ره) که حضرت آقا هم به آن اشاره می‌کنند تشکیل حکومت برای تحقق احکام اسلام است، اگر حکومت تشکیل ندهید کدام احکام اسلام را می‌توانید پیاده کنید فقط می‌توانید به بخشی از احکام فردی بپردازید*. شریعتمداری در پایان با اشاره به اینکه *این دیدگاه که مسائل سیاسی را باید از اسلام جدا کرد، خودش یک دیدگاه سیاسی منحرف است*، گفت: *معنی آن این است که تکلیف و سرنوشت مسلمین را دیگران باید برایشان تعریف کنند و امور کشور و جامعه‌تان را به دیگران واگذار کنید جز این هیچ معنی دیگری ندارد و این یکی از بدترین نوع دیدگاه‌های سیاسی است چون شما هم با سیاست کار نداشته باشید سیاست با شما کار دارد*.
🟢 دو آیه تأدیب‌کننده 🔹 امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند در قرآن بندگان خویش را با دو آیه اختصاص داد و تأدیب فرمود: 🔸 یکی اینکه تا به چیزی علم پیدا نکرده‌اند تصدیق نکنند (شتابزدگی در تصدیق) و دیگر اینکه تا به چیزی علم پیدا نکرده‌اند، تا به مرحله علم و یقین نرسیده‌اند، رد و نفی نکنند (شتابزدگی در انکار). 🔹 خداوند در یک آیه فرمود: أَلَمْ یؤْخَذْ عَلَیهِمْ مِیثاقُ الْکتابِ أَنْ لا یقُولُوا عَلَی اللهِ إِلَّا الْحَقَ‏ (اعراف/۱۶۹). آیا از آنها در کتاب پیمان گرفته نشده که جز آنچه حق است به خداوند نسبت ندهند؟ 🔸 در آیه دیگر فرمود: بَلْ کذَّبُوا بِما لَمْ یحِیطُوا بِعِلْمِهِ‏ (یونس/۳۹). انکار کردند و تکذیب کردند چیزی را که به علم آن احاطه نداشتند. 📗 استاد مطهری، انسان و ایمان، ص۶۷ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
https://t.me/joinchat/OTG-AYZNN7oxZWZk ✔️ سلسله سخنرانی با موضوع جهاد تبیین "استاد سرکار خانم توانا" ♦️ زمان : شنبه هر هفته ساعت ۱۷الی۱۹ منزل خانم پارسا ♦️ مکان : توس۳۳-شکری۱۳-پلاک ۹۵ توس۳۱-نوید۱۰-بعداز چهارراه اول-پلاک۹۵ علامت پرچم ✅ این جلسه عمومی، مختص خواهران ورایگان میباشد ✅ منتظر قدوم سبزتان هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا