eitaa logo
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
303 دنبال‌کننده
148 عکس
31 ویدیو
29 فایل
🌐|هسته ای سخت برای ما شدن اتم «چطور یک شبکه بسازیم» ا/اعتلا بخشی گفتمان و حرکت های تشکیلاتی ت/توانمندسازی عناصر تشکلی و تربیت مدیر اسلامی تراز م/مهارت افزایی در کار تشکیلاتی •ارتباط با ما: @atomedia
مشاهده در ایتا
دانلود
با توجه به تداخل بازه انتشاره نشریه ماهانه اتم و ایام اربعین؛ شماره‌ی هفتم نشریه با محوریت "مخاطب شناسی و جریان سازی با نگاه به حرکت اربعین به عنوان یک میدان ویژه" با تاخیر و پس از بازه اربعین منتشر خواهد شد. از همراهی شما سپاسگزاریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 |راهپیمایی اربعین قوّت اسلام است ▪️مقام معظم رهبری:«راهپیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است که این ‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قلّه و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه‌ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند». ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ 📤 دریافت ویدیو با کیفیت بالا 👇🏼⁩ https://aparat.com/v/oUlO5 🌐 @atom_kb
📑 | صبر داشتن در تشکیلات 🔹یکی از اصول در حرکت تشکیلاتی صبر داشتن است و اقدام به تناسب ظرفیت. مولفه ای که در حرکت شبکه ای و جریان ساز اربعین با یک زاویه نگاه می شود بخشی از آن را دید. وقتی من حاضر در این حرکت باید بیاموزم که صبور باشم و با انواع عناصر با ضعف و قدرت های متفاوت حرکت کنم، گاهی کند بروم و گاهی تند حرکت کنم، گاهی بایستم و گاهی شتاب بگیرم تا خارج از این ساختار نباشم. زمانی هم فرا می رسد که یک عنصر پرتوان و مستعد از آنجا که پرانرژی تر است از سایرین جلو می افتد و شاید عامل محرک دیگران می شود تا خستگی طی مسیر را از یاد ببرند؛ اما همین عنصر و فرد پرانرژی باید متوجه باشد که در این عبور کردن و پیشی گرفتن نباید به دیگران و آنهایی که کنار او حرکت می کنند ضربه ای بزند و حرکت آنها را دچار مشکل بکند؛ بلکه باید حرکت او موجب انگیزش دیگران شود. - برداشتی از حرکت بزرگ اربعین، از پنجره حرکت تشکیلاتی 🌐 @atom_kb
📑 | ارتباط گیری 🔹از مولفه های موثر در شکل گیری حرکت تشکلی برای رفتن به سمت جریان سازی، امکان ارتباط گیری و وجود زمینه مناسب جهت گفتگو و شناخت عناصر تشکلی از همدیگر و از اصول و اهداف تشکیلات می باشد. این گفتگو زمینه رشد خواهد شد از آن جهت که عنصر تشکلی می آموزد باید هم گوینده باشد و هم شنونده و هم تحلیل گر، می داند نباید نسنجیده چیزی بگوید و می داند باید متواضعانه و صبورانه ارتباط بگیرد. آنچیزی که می شود در راهپیمایی تشکیلات ساز و جریان آفرین اربعین تجربه کرد و آن را در ابعادی دیگر استمرار بخشید؛ وقتی من عنصر مومن و شیعی (تشکیلاتی) در این راهپیمایی امکان ارتباط فراسرزمینی (شهر، استان و کشور) را میبینم و فهم میکنم که ارتباط در تشکیلات ارزشی، بالاتر از مولفه های مادی همچون نژاد، سرزمین، طبقه اجتماعی و ... است متوجه خواهم شد که در تشکلی با وسعت کمتر نیز می توانم نگاه خودم در ارتباط با جامعه هدف، جنس مخاطب شناسی و جذب را به سلیقه های بسته گره نزنم و به دنبال پیدا کردن نقاط وصل و اشتراک ارزش محور باشم. از جهتی وقتی با عنصر خودی در این راهپیمایی و حرکت به صورت اتفاقی و یا هماهنگ شده چند روزی گام بر می دارم و حرکت می کنم و یک گفتگو شکل میگیرد و به اتفاق نظرهای مختلف می رسیم، ناخوداگاه امکان هم افزایی را بالا برده ایم، پس متوجه خواهم بود که در تشکل خود نیز می توانم ضمن ارتباط گیری، هم وفاق را بیشتر بکنم و هم خلا ها را با گفتگو حل بکنیم و هم موجب جذب حول محورهای مشترک بشویم هرچند که سلایق شاید مختلف و متعدد باشند. 🌐 @atom_kb
📑 | پویایی و حیات تشکلی 🔹از زیبایی های به تصویر کشیده شده در پیاده روی اربعین حیات و زنده بودن است به معنای پویایی و نشاط جمعی؛ فعالیت شبکه ای، مداوم، در همه زمان ها، بدون احساس خستگی، متواضعانه و از سراخلاص. جالب و نادر نیست که در مسیری برای رسیدن به یک هدف مشترک لحظه سکون و بی حرکتی دیده نمیشود؟! و لحظه ای نمیتوان اجزا و کُل این جسم واحد در حال حرکت را بی دغدغه و غیر پویا نسبت به رسیدن به هدف خود دید. پیاده رویی که لحظه ای از شبانه روز متوقف نمی شود، موکب هایی که در هر بازه ای در حال خدمت به زائران هستند هرچند که حضور اعضای آنها کم و زیاد می شود و استراحت میکنند، خانه های در اختیار زوار که برای لحظه ای بسته نمی شوند و صاحب خانه رنجور دیده نمیشود، علم به دستان پیشران که صحنه را تهی از آنها نمی یابیم. مهم تر از همه ی این جز ها یک کل و یک شبکه است در این صحن و میدان که مستمرا فعال، زنده، با نشاط و با هیجان دیده می شود. جزها هر کدام بر هدف خود، مسیرخود، وظیفه خود و ساختار حرکتی خود مطلع هستند، اما این مانع مشارکت جمعی آنها باهم نمی شود، اقتضائات جزها از هر جهتی که نگاه کنیم، چه پیر، چه کودک و چه جوان، چه موکب دار باشد و چه زائر، صاحب خانه باشد یا میهمان، عراقی باشد و یا ایرانی، کم توان باشد و یا پرتوان، ورزیده باشد و یا نحیف، خانواده باشد و یا مجرد، همه و همه دیده می شود ولی این اقضائات هیچکدام موجب بهانه ای برای سکون و بی تحرکی نمیشود، بلکه در یک شبکه هم افزا موجب خلق جریان می شوند و مکمل همدیگر خواهند بود. حال سوال این است؛ در تشکیلاتی با وسعت کوچک تر که ما در آن عضو هستیم ایا همچنان اینگونه خواهیم اندیشید؟! ایا معتقد به کار مستمر و شبانه روزی هستیم و لحظه ها را در فکر چگونه حرکت کردن و کار کردن سپری میکنیم؟ یا بر اساس حال دلمان و اینکه با یک کار به ما خوش میگذرد یا نه پیش می رویم؟ آیا معتقد و دغدغه مند در تمام لحظات هستیم طوری که در عمل خروجی آن را ببینیم و اطرافیان ما ببینند یا به یک بیان و خستگی ذهنی صرف که بله ما هم درگیر هستیم ولی نمی شود، اکتفا میکنیم؟ آیا به عنوان یک جز اطلاع کامل از هدف، مسیر، مسئولیت و اهمیت آن، ارزشمندی کارمان و توجیه نسبت به ساختار داریم یا خیر؟ آیا می دانیم کار شبکه ای است با اقتضائات جزهای آن و نه جزیره هایی با سلیقه های مختلف یا خیر؟!، یعنی نباید اقتضائات جزها کار شبکه و کار تشکلی را سلیقه ای بکنند و محدود نمایند. آیا میدانیم پویایی و حیات باید برای همه اعضا مشهود باشد تا جریان ایجاد شود و یا همین که بنظر برسد و ما تایید بکنیم که بله ما زنده و پویا هستیم کفایت میکند ؟ و سوالات دیگری که وجود دارد و می تواند کمک کننده باشد به ما برای تزریق این روح کار تشکلی اربعین به تشکل های خودمان. - برداشتی از حرکت بزرگ اربعین، از پنجره حرکت تشکیلاتی 🌐 @atom_kb
اربعین.mp3
2.58M
🎧 | تجربه اربعین؛ امتیازی خاص و فوق‌العاده 🔹خداوند هیچ فرقی بین کسی که دفاع مقدس را دیده و کسی اربعین را دارد، نگذاشته است... 👤حاج آقا پناهیان @atom_kb
📑 | زیست تشکیلاتی 🔹از حلقه های مفقوده ی حرکت تشکلی وجود حائل میان زندگی شخصی و خانوادگی با زندگی تشکلی و اجتماعی به معنای عموم آن است، حتی اگر عمل و اقدام ما در هر دو محیط هم راستا با ارزش ها و هدف متعالی باشد؛ چیزی که امام حسین (ع) و حرکت جمعی اربعین آن را از میان برداشته است. در مسیر پیاده روی اربعین که گام بر می داریم خیلی از مواقع در این مسیر شلوغ و پر جنب و جوش به خانواده هایی بر می خوریم که پدر، مادر، فرزندان و حتی پدر بزرگ و مادربزرگ همراه همدیگر در حال حرکت هستند، در ابتدای راه این موضوع خیلی به چشم نمیخورد و شاید عادی شده باشد، اما وقتی دغدغه این شد که اربعین هم یک حرکت تشکیلاتی است با خود خواهیم گفت: این تصویر یعنی برداشتن همان حائل اشتباه و ترسیم یک سبک دیگر از زیستن، زیستنی که من عنصر شکل گیری تشکل را به سمت دوری از دوگانگی در شخصیت و رفتار، دوگانگی در اقدام و عمل خواهد کشاند. وقتی به عقب برمیگردیم متوجه خواهیم شد که شروع این حرکت در کربلا بوده است، حرکتی که با آمدن خانواده حضرت در میدان نبرد کربلا رقم خورد و الان این جنس زیستن و تربیت و این کارخانه انسان ساز مجدد شروع به کار کرده است و جنس تربیتش و خروجی خط تولیدش متفاوت است. زمانی که کار تشکیلاتی من عنصر تشکلی، یعنی پیاده روی اربعین به مرکزی ترین حریم زندگی شخصی من یعنی خانواده آمده است به این معنا خواهد بود که دیگر مجبور به زیستن دوگانه و تعریف سبک زندگی متفاوت در فضای اجتماعی و شخصی خود نیستم و یک انسان ثابت و مترقی شده ام که خانواده الان ویژه ترین اعضای هسته سخت تشکلی من خواهند بود و همه ما جز یک تشکل شده ایم... سوال اینجاست؛ آیا در تشکیلاتی که هم اکنون در آن گام برمیداریم و در راستای ارزش ها می باشد نیز، همچین نگاهی به زیستن و واحد زندگی کردن وجود دارد؟! ایا نوع رفتار و کنشگری من در مرکزی ترین هسته زندگی خودم یعنی خانواده با جامعه تشکلی و عمومی که در ان در حال فعالیت هستم یکی است؟! آیا در حرکت تشکلی خودم مشخص کرده ام که سبک زیستن من به عنوان یه عنصر مومن تشکیلاتی چگونه است و فضای خانواده ام را همراه کرده ام که بپذیرند این سبک از زندگی را و اقتضائات ان را که همراهی بکنند؟! و سوالات دیگر که میشود اضافه کرد برای جاری شدن این سبک از زیستن و رشد کردن... - برداشتی از حرکت بزرگ اربعین، از پنجره حرکت تشکیلاتی 🌐 @atom_kb
📑 | حرکت، یک نگین درخشان بنظر این آخرین مطلب از سلسله مطالب اربعینی در این بازه از زمان خواهد بود. 🔹یکی از چیزهایی که در مسیر پیاده روی اربعین ذهن را درگیر خودش میکند فکر کردن به تفاوت های کلیدی این رویداد و مراسم با دیگر اتفاقات موجود در عالم و عصر حاضر است. حرکت، مفهومی کلیدی که در اعماق این مسیر پیاده روی به چشم می خورد و معنا پیدا میکند، حرکت به معنای جوشش و پویایی درونی در درون فرد، فرد این اجتماع به عنوان عنصرها و عضوهایی از یک شبکه گسترده و در دورن یک اجتماع عظیم به معنای جمع زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع). وقتی پا به مسیر پیاده روی میگذاری یک کشش عمیق درونی را حس خواهی کرد که نه تنها تو، بلکه اطرافیانت را مشتاقانه به سمت نقطه ای مشخص می کشاند، هر چه به سمت آن نقطه می روی این کشش بیشتر و بیشتر می شود و عطش تو برای رسیدن به این نقطه زیادتر. مهم تر آنکه در این کشیده شدن و گِرَوشی که وجود دارد برای رسیدن به مقصد، خبری از حرص زدن برای حفظ خود از آسیب دیگری وجود ندارد و نیازی به آن نیست که پِله شوی یا دیگری را پِله ی خود بکنی برای پیش رفتن، اینجا همه با هم به سمت مقصد گام برمیدارند و همه، همدیگر را کمک میکنند و از هم انرژی میگیرند، چرا که این کشش، کششی جمعی است و این حرکت تبدیل به جریانی متفاوت شده است، جریانی به سمت هدف متعالی. حرکتی هدفمند و منظم که ساختار خاص خود را دارد برای رسیدن به یک نقطه قدرت و هدف نهایی و مسیر روشن برای آنهایی که در آن گام بر میدارند، تبعیضی وجود ندارد ضمن آنکه هر عنصر و فردی به کار خود مشغول است، زائرین مسیر خود را می روند اما از حال هم و کمک به هم برای پیش رفتن غافل نیستند؛ هم پیش رفتن است و هم پیش بردن و زیبایی مسیر به همین است. قطعا این حرکت و معنای آن از کربلا و حسین(ع) کلید خورده و تاریخ را با خود به حرکت درآورده تا به این عصر رسیده است، و آنهایی که در این مسیر سکون دارند و منفعل شده اند و بشوند پس از درک این حرکت عظیم، و یا با این جمع همراه نشوند و جمعی را برای رسیدن به قافله حسین(ع) همراه خود نکنند، بدون شک هنوز پا در مسیر اربعین نگذاشته است. حال مایِ عنصرِ مومنِ متشکلِ در انقلابِ اسلامی کجای این معنا از حرکت قرار داریم ؟! - برداشتی از حرکت بزرگ اربعین، از پنجره حرکت تشکیلاتی 🌐 @atom_kb
مصاحبه(1).pdf
2.33M
📑 | گفت وگوی صمیمی با آقای محسن عباسیان 🔹هنر یک تشکل در شناسایی اینه که بستر و محیط این کار رو «خودش» فراهم کند و جذب از طریق افرادی صورت بگیره که بیشترین اشتراکات رو با مخاطب داشته باشد مثلاً سعی کنیم ورودی جدید رو با استفاده از خود ورودی جدید ها شناسایی کنیم. ادامه را در فایل زیر بخوانید 📤 دریافت نسخه با کیفیت بالا 👇🏼⁩ https://uupload.ir/view/مصاحبه_zc6v.pdf/ 🌐 @atom_kb
29.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | مروری بر یک رویداد 🔹رویداد تشکیلاتی فتح کاری از مجموعه تشکیلات توحیدی اتم - رویداد تشکیلاتی فتح سومین طرح از مجموعه بوم های روایتی_عملیاتی مجموعه اتم است که در پانزدهمین دوره خط امام استانی ۱۴۰۲ ارائه شد و به دنبال آموزش و ارائه الگویی صحیح در شبکه سازی ارکان تشکلی جهت حل چالش های پیش روی تشکل بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد. 📤 دریافت ویدیو با کیفیت بالا 👇🏼⁩ https://www.aparat.com/v/NvXZo 🌐 @atom_kb
📖 | پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ ⁦▪️⁩در آغاز صلح، دو نفر از سران شیعه خدمت امام مجتبی (ع) مشرف شدند. گفتند ما نیروی زیادی داریم، از خراسان و از عراق و... این‌ها را در اختیار شما می‌گذاریم و حاضریم معاویه را تا شام تعقیب کنیم. حضرت آنها را در خلوت به حضور خواستند و مقداری با آنان سخن گفتند. پس از اینکه بیرون آمدند آرام شده بودند و نیروهایشان را رها کرده و پاسخ روشنگری هم به عده همراهان خودشان ندادند. ⁦▪️⁩طه‌حسین مدعی است که این دیدار در حقیقت سنگ زیربنای اصلی مبارزات تشیع را گذاشت، یعنی میخواهد بگوید امام حسن(ع) با این‌ها نشستند و مشورت کردند و در همین دیدار تشکیلات عظیم شیعی را به‌وجود آوردند. بنابراین در زندگی امام حسن(ع) و در کلمات این بزرگوار، این معنی واضح است، گرچه در آن دوران زمینه چنین قیامی آماده نبود، زیرا رشد مردم کم و تبلیغات و امکانات مالی دشمن خیلی فراوان بود. دشمن از شیوه‌هایی استفاده می‌کرد که امام حسن (ع) نمی‌توانست از آن شیوه‌ها استفاده کند، مثل دادن پول‌های بی حساب، جمع کردن افراد غیرموجه و ناصالح که امام از این کارها نمی‌توانست بکند. ⁦▪️⁩روايتى از حضرت صادق (ع) است که می‌فرماید در تقديرات الهى اين بوده كه با فاصله سى سال از شهادت اميرالمؤمنين عليه السلام امر حكومت به‌دست اهل‌بيت برگردد. منتها، نتيجه به اين بزرگى كى حاصل مى‌شود؟ وقتى مردم، مقدماتش را با اراده و با تصميم خودشان فراهم كرده باشند. خداى متعال كه با كسى قوم و خويشى ندارد! كارى كه به عهده مردم بود، انجام نگرفت. كارى كه به عهده امام حسن (ع) و امام حسين (ع) بود، آن‌ها انجام دادند؛ اما كارى كه به عهده خواص بود ‌ـ‌ از عبدالله جعفر و عبدالله عباس تا بقيه ـ‌ انجام نشد. حتى همان‌هايى كه بعد به كربلا آمدند و همراه با امام حسين (ع) جنگيدند، در زمان جناب مسلم نكردند. كوتاهى كردند، واِلاّ مسلم آنطور نمى‌شد. بايد قضيه را تمام مى‌كردند كه نكردند ، خب این نکردن ها موجب شد که حادثه کربلا پیش بیاید. ⁦▪️⁩صلح امام حسن عليه السلام زمينه اى براى يك كار بزرگ شد، واِلاّ ائمه، اينطور نبود كه قضيه را رها كنند. قضيه ولایت و حكومت، مگر كوچك بود؟! اساس و محور دين اين بود. 📚| برشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله @atom_kb
📖 | هجرت "پیاده روی اربعین از پنجره تشکیلات" 🔹در مجموعه عکس نوشت های فوق، به برخی از مولفه ها و شاخص های تشکیلات و کار جمعی در پیاده روی اربعین پرداخته ایم. - شما می‌توانید ضمن شرکت در رویداد هجرت، آثار خود را با نگاه کار تشکیلاتی و جمعی به نشانی @atom_admin ارسال نمایید. 📥 دریافت نسخه با کیفیت 👇🏼 https://drive.google.com/folderview?id=16FHCCwH-BF1umj5dyXZzItX8ORUw4a-c 🌐 @atom_kb
64a244f0c7deea60e0267ee6_-5248291861616445526.mp3
1.61M
🎧 اصول کار تشکیلاتی 🔹 پنج مولفه اصول کار تشکیلاتی را از استاد امینی بشنوید. - اولین اصل اساسی کار تشکیلاتی انعطاف پذیری است که .... @atom_kb
💢رویداد تشکیلاتی طلوع 🔻چهارمین رویداد از مجموعه بوم های روایتی_عملیاتی مجموعه تشکیلات توحیدی اتم است که به دنبال مخاطب شناسی اصولی تر و ارتقای مهارت طرح ریزی عملیاتی برای جذب فراگیر از بدنه عمومی جامعه مخاطبین می‌باشد. ♦️ویژه تشکل های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد 🖇ثبت نام اولیه: 📆 ۳۰ شهریور الی ۳ مهرماه 🎁با ۴۰ میلیون ریال جایزه به تشکل های برتر - جهت اطلاع از شرایط حضور در رویداد به ادمین کانال های اتم به آدرس @atom_admin درخواست داده و یا با شماره تماس 09051151419 تماس بگیرید 🌐 📱https://rubika.ir/atom_kb 📱https://t.me/atom_kb 📱http://Instagram.com/atom_kb 📱https://eitaa.com/atom_kb
📚 | در بخشی از کتاب حوض خون می‌خوانیم: «زیر نور لامپ حوض‌های پر از خون را دیدم. هر روز آن صحنه‌ها را می‌دیدم. ولی آن ‌بار، توی تاریکی و سکوت شب، خیلی عجیب و دردناک بود. سرخی خون زیر نور لامپ برق می‌زد. نمی‌خواستم باورش کنم. چند بار چشم‌هایم را بازوبسته کردم. به‌جای آب تلألؤ خون را می‌دیدم. جگرم سوخت. دیدم ننه‌غلام و زهرا هم مثل من روی حوض خون ماتشان برده.» تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «حوض خون» اولین احساس ، پس از خواندن بخش هایی از این کتاب ، احساس شرم از بی عملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدان خاموش و بی ریا و گمنام بود . آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته ای از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. 🌐 @atom_kb
📖 | گسترش شبکه‌ی تشیّع ▪️باید به این نکته در زندگی ائمه توجه داشته باشید که این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ مبارزه‌ای که روحش سیاسی بود. زیرا کسی هم که در مَسند حکومت نشسته بود، مدعی دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه می‌کرد. حتی، گاهی اوقات نظر دینی امام را هم می‌پذیرفت.... این نکته را باید در اشعاری که درباره‌ی امام صادق، امام هادی و امام عسکری علیه‌السلام خوانده می‌شود، به خوبی دید. اینها مبارزه می‌کردند و برای همین مبارزه هم جانشان را از دست دادند. راهی است که رو به هدفی مشخص ادامه دارد... ▪️در دوره‌ی بعد از امام هشتم- یعنی دوره امام نهم، امام دهم، امام یازدهم؛ این سه امامِ آخر- مسئله‌ی شیعه خیلی عمیق‌تر بود. در دوران این سه امام اخر، شیعه از لحاظ تشکیلاتی، در نهایت قدرت و استقامت بود. شیعیان زیادتر بودند، و ضربت‌های کاری‌تر وارد می‌آوردند. و برای همین است که امام جواد علیه‌السلام را در بیست سالگی می‌کُشند، مجالش نمی‌دهند که مثل امام صادق علیه‌السلام به شصت‌و‌پنج‌ سالگی برسد؛ پسرش امام هادی علیه‌السلام را نیز در چهل‌و‌دو سالگی می‌کُشند و نوه‌اش امام حسن عسکری علیه‌السلام را هم در بیست‌و‌هشت سالگی. 📚| برشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله(حلقه دوم و سوم) 🌐 @atom_kb