eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
116 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم هدیه دادن سربند حسینی توسط دختر شیعه هزاره به نیروی تامین امنیت پشتون (طالبان) بسیار دیده شد. اما آنچه بنظرم اهمیت این قطعه را افزون می‌کند نه گفتگوی زن - مرد یا هزاره - پشتون یا شهروند - طالب است، بلکه آنچه در تصویر به لحاظ مفهومی و رفتاری اوج می‌گیرد توان و ظرفیت تصرف در غیر از سوی ع است. شیعیان بواسطه عزای سیدالشهدا علیه السلام به انسان حسین ع و قله بلند مرتبه حسین ع نزدیک‌ می‌شوند و در پرتو آن از چنان قدرت و فرهیختگی برخوردار می‌شوند که غیر را به تواضع و کرنش وامیدارند. روز حسین در غرب و مرتبت والای حسین در شرق هر دو انسان امروز را به دوگانه عزادار حسین - بی عزا فرا می‌خواند. جانِ انسان گویا فطرتا میل به عزادار حسین ع بودن دارد. عزایی که در سایه آن می‌توان رشد کرد، تصرف نمود و احترام و مهر را به ظهور رساند. واقعه عاشورا مطلع تولد قدرت انسان عزادار بود. آنجا نیز انسان عزادار عزت‌مند میدان‌دار حوادث است و در کارزار و بازار و بیابان و کاخ و خرابه، انسان بی عزا را یا به دوری می‌رهاند و در قعر تاریخ دفن می‌کند یا در برابر خود متواضع و خاکسار می‌گرداند و به خیل عزاداران ملحق می‌نماید. م.ص.صادقی| ۸محرم۱۴۴۵| اطراف https://eitaa.com/atraf_man
فرجع الحسین علیه السلام إلی المخیّم منکسراً حزیناً باکیاً یُکَفکِفُ دموعَه بکُمّه سپس حسین از پیش عباس به خیمه بر گشت در حالی‌که شکسته شده بود و با آستین اشک‌های چشمان مبارک خود را پاک می‌کند محرم ۱۴۴۵ https://eitaa.com/atraf_man
حسینیه - رسانه توجه خوبی است اما پشت به مسئله کردن و برای سنت آه کشیدن دردی را دوا نمی‌کند بلکه نشان‌گر فرار از مسئله است. تقریر مسئله: ۱. در عصر رسانه، عزاداری و حسینیه چگونه می‌بایست بازتاب داده شود؟ ۲. رسانه با مقوله حسینیه چه ‌می‌تواند بکند؟ ۳. حسینیه از رسانه چه استفاده می‌تواند بکند؟ ۴.آفت‌ها و آسیب‌هایی که باید از آن احتراز کرد چیست و چگونه؟ تماشاگری ذات رسانه‌ است حتی در رسانه تعاملی. آنجا هم در تعامل یا کاربری باز شانی و نحوه‌ای تماشاگری وجود دارد و کاربری در عین تماشاگری است. پس تماشاگریِ مخاطب پای رسانه، نه عیب بلکه عین حسن و قوت رسانه است بنظرم دو امر میتواند این مقوله را برای ما نگران کننده کند نخست رسانه‌زدگی هیئت: هیئت اگر از شان خود خارج شود و بخواهد برای رسانه و رسانه‌ای شدن بخواند بتدریج از هویت خود خارج خواهد شد، خصوصا آنکه امر اجتماعی در یک نقطه نمی‌ماند و به دلیل سیالیت فرهنگ میتواند در دست هر کس به هر شکل و شمایلی درآید و فرم جدیدی بگیرد تا مرز ضدیت با مفهوم هیئت دوم تقلید رسانه‌ای: بنظر میرسد کپی کردن فرم‌های رایج و مرسوم رئالیتی‌شوها در قالب هیئت رسانه‌ای سم مهلکی خواهد بود که به نابودی مفهوم هئیت و حسینیه خواهد انجامید اما! بنظرم از هر دو عیب بری است. نخست آنکه تقلید فرمی دیگر نیست و ثانیا رسالت خود را بر احیا سنت و تراث گذاشته است لذا دو عیب بالا را ندارد حسینیه معلی امسال از حیث بصری و شور بسیار پربار تر از سال‌های گذشته بود اما از جهت نشان دادن دیگر اضلاع هیئت دستش خالی بود جای یک شاعر و عالم خالی است. م.ص.صادقی https://eitaa.com/atraf_man
هدایت شده از نور فاطمه
7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی معرفت اوج می‌گیرد و فهم شاعر به کمال میرسد این چنین می‌سراید در حق نه بانویی از مخدرات اهل بیت بلکه در وصف یکی از کملین از اهل معرفت یعنی سلام الله علیها و جعلنا من خدام عرشها https://eitaa.com/atraf_man
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| بی احترامی به خیمه امام حسین علیه السلام در میدان هفت تیر تهران! ✅ @Rajanews
هدایت شده از مجله باور
نخستین شماره دو ماه‌نامه الهیاتی باور، از امروز ۱۴ مردادماه ۱۴۰۲، توزیع و در اختیار مخاطبان قرارمی‌گیرد. این شماره با ۶ پرونده و ۴ یادداشت آزاد پیش چشم شما مخاطبان عرصه عمومی اندیشه، الهیات و دین‌پژوهی است. 🗒نخستین پرونده ويژه باور، به مناسبت درگذشت ویلفرد مادلونگ، شیعه پژوه نامدار غربی، به دبیری حمیدرضا تمدن تهیه وتنظیم شده است.‌طرح جلد نخستین شماره باور به پاس تکریم شیخ تمام شاخه‌های شیعه‌شناسی به ایشان اختصاص دارد. 🗒دیگر پرونده خواندنی نخستین شماره باور، دین و هنر است که به دبیری ساجده ابراهیمی و به بهانه خودکشی کیومرث پوراحمد به سراغ فراز و فرودهای نمایش نیستی درسینما، انیمه و ادبیات می‌رود و با مرور پیوند میان هنر و دین، خودکشی را در تاریخ هنر مطالعه می‌کند. 🗒پرونده تاریخ به دبیری یاسر قزوینی کار خود را در باور با وضاح خنفر، مدیر جنجالی الجزیره در روزهای انقلابی بهار عربی، آغاز می‌کند. خنفرکه در میانه بهارعربی از مدیریت الجزیره استعفا داده، حالا با نگارش نخستین بهارکه به تازگی توسط نشر هرمس ترجمه و روانه بازار شده است، درصدد است تا با گرته‌برداری از سیره نبوی طرحی نو در خاورمیانه کنونی دراندازد.‌ این پرونده، شامل مصاحبه اختصاصی باور با وضاح خنفر، یادداشت‌هایی انتقادی بر نخستین بهار، میزگرد و مصاحبه‌هایی با اهل فن درباره کتاب و پروژه فکری- رسانه‌ای خنفر و برنامه آن برای آینده خاورمیانه و جهان اسلام است.‌ @baavarmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همیشه مظلوم است. چه ایران و چه لبنان! جوانان حزب‌الله کامیون‌شان چپ کرده اما برخی به آنها حمله کردند و یک‌نفر هم بر اثر اصابت گلوله شهید شد! ظاهرا این ذات حزب‌اللهی بودن و اهل جهاد بودن است. لذا نبی مکرم صلوات الله علیه به جمعی از مجاهدان که تازه از جهاد بازگشته بودند فرمود که جهاد اکبر هنوز مانده است! از وجوه جهاد اکبر همین ماندن در میدان و افسرده نشدن از ناملایمات است. خداوند ما را حفظ کند مرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/atraf_man
کُلّ دستگاه شیطان، یک کارناوال تاریخی است که بزن‌وبکوب راه می‌اندازد و بشر را تحریک به دنیا می‌کند. در مقابل، امام سجاد(ع) هم یک عزاداری تاریخی برای سیدالشهدا به راه انداخته که بساط شیطان را بر هم می‌زند. هر مؤمنی که به حسینیه می‌آید از بساط شیطان جدا می‌شود. این حسینیۀ تاریخی، عالَم را نجات می‌دهد. ☑️ @mirbaqeri_ir
بازدید از منزل دو کتاب هدیه شده به علامه با خط و از سوی استاد سیدجلال‌الدین آشتیانی و دکتر هنری کربن. کتابخانه‌‌ای جمع و جور داشتند. عمده کتاب‌ها فلسفی و بعد فقهی و اصولی و تاریخی. جلد برخی کتاب‌ها مشخص نبود و از پشت شیشه دیدم. بهرحال کتاب تفسیر در کتابخانه ایشان به چشمم نیامد! لباس‌ها و عبا و نعلین در نهایت سادگی بود. خداوند به استاد عابدی خیر دهد که دارالقرآن را مدیریت می‌کنند. محلی است بس آبرومند. الحمدلله ۲۸ مرداد ۱۴۰۲|م.ص.صادقی|قم https://eitaa.com/atraf_man