eitaa logo
جملات ناب درقاب احساس
153 دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
5.7هزار ویدیو
197 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴اگر خدا بخواهد ... 📍أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاءَ إِلَى الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعًا تَأْكُلُ مِنْهُ أَنْعَامُهُمْ وَأَنفُسُهُمْ أَفَلَا يُبْصِرُونَ (سوره سجده آیه ۲۷) 📍ﺁﻳﺎ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻲ ﮔﻴﺎﻩ ﻣﻰ ﺭﺍﻧﻴﻢ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺯﺭﺍﻋﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺍم ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﻧﺪ ؟ ﭘﺲ ﺁﻳﺎ [ ﺁﺛﺎﺭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ] ﻧﻤﻰ ﺑﻴﻨﻨﺪ ؟✳✳✳ 📍" ﺟﺮﺯ" (ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ﻣﺮﺽ) ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﻗﻄﻊ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺑﺮﻳﺪﻥ ﺍﺳﺖ. ﮔﻮﻳﻰ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﮔﻴﺎﻩ ﺍﺯ ﭼﻨﻴﻦ ﺯﻣﻴﻨﻰ ﺑﺮﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ، ﻭ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﺧﻮﺩﺵ، ﺁﻥ ﮔﻴﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺟﺎﻟﺐ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻪ ﻧﺴﻮﻕ ﺍﻟﻤﺎء (ﺁﺏ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺭﺍﻧﻴﻢ) ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺁﺏ ﺑﻪ ﻣﻘﺘﻀﺎﻯ ﺳﻨﮕﻴﻨﻴﺶ ﺍﻳﺠﺎﺏ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻭﻯ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﮔﻮﺩﺍﻟﻬﺎ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻣﻘﺘﻀﺎﻯ ﺭﻭﺍﻥ ﺑﻮﺩﻧﺶ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻋﻤﺎﻕ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﺭﻭﺩ، ﻭﻟﻰ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﺑﺨﺎﺭ ﺳﺒﻜﻰ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﺯﺵ ﻧﺴﻴﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺳﻮ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.✴️✴️✴️
🔺 کلامی از علما ⭕️ آیت‌الله مجتهدی
📆تقویم و مناسبتهای فردا📅 🔺فردا جمعه: 🔹۲۱ شهریور ۱۳۹۹ 🔹 🔹۲۲ محرم ۱۴۴۲ 🔹 🔹۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ 🔹 💢 روز سینما 💢 سالگرد 11 سپتامبر دروغین [۲۰۰۶ م] 💢 ورود امیرالمومنین علیه السلام به صفین [۳۷ ق]
شبهه: در مورد زیارت عاشورا، لعن کردن و مقصود از اولی، دومی، سومی و چهارمی مطالب بسیاری در گذشته درج گردیده است و هم چنین فایل‌های صوتی قابل استفادهای تحت عنوان «دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی» درج شده است  که در آنها به همه این موارد اشاره شده است. الف - در آن مباحث مفصل توضیح داده شد که اولاً «لعن» کردن فحش و ناسزا نیست، بلکه «لعن» در مقابل «رحم» و «لعنت» در مقابل «رحمت» قرار دارد و انسان عاقل و مسلمان باید بداند که چه خطی در ذیل رحمت الهی قرار دارد و چه خطی مشمول این رحمت نبوده و خارج از دایره آن قرار می‌گیرد. و گرنه دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی یا همان «تولی و تبری» ممکن نبوده و محقق نمی‌گردد. لذا هر انسانی و البته هر مسلمانی، عده‌ای را «مرحوم» و عده‌ای را «ملعون – دور از رحمت» می‌شناسد؛ منتهی باید دقت کند که خودش و امیال نفسانی‌اش را به جدای خدا ننشاند، بلکه داوری او را بر اساس ملاک‌ها و شاخصه‌های وحی، سنّت نبوی و سیره‌ی اهل عصمت (ع) قرار دهد. ب – بیان امام باقر علیه‌السلام در زیارت عاشورا که در واقع دانشگاه تعلیم اصول «تولی و تبری» است، همان است که فرمودند و ضرورتی ندارد که ما برای ضمایر آن مصداق یابی نماییم. اگر لازم بود نام ببرند، می‌بردند و ابایی نداشتند. چنان چه نام برخی را بیان داشتند. امام علیه‌السلام دقت و توجه زائر (شیعه یا سنّیِ) امام حسین علیه السلام را در این زیارت به نکته‌ی بسیار مهمی جلب می‌نمایند. می‌فرمایند: با توجه به ماجرای اسف‌بار کربلا که مشهود عینی همگان بود، شما مردم «یزید» شناس شدید و او را ملعون می‌نامید (چنان چه حتی بسیاری از اهل سنت وی را لعنت می‌کنند)؛ اما سطحی‌نگر و ظاهرگرا نباشید. زیارت عاشورا متذکر می‌گردد که یزید، این جوان بدمست، جانی و ظالم، صاعقه نبوده که به ناگاه از آسمان نازل شود و یا زلزله نبود که به ناگاه زیر پای امت اسلامی را بلرزانده و تخریب نماید، بلکه حاصل چهار جریان انحرافی قبل از خود و نیتجه‌ی بی‌بصیرتی و اهمال مسلمین نسبت به چهار جریان انحرافی پیشین بود. لذا تأکید می‌نماید «و یزید خامساً – و پنجمین‌شان یزید». ج – زیارت عاشورا با این بیان ژرف می‌آموزد که جریان‌شناس و جریان‌گرا باشید، نه این که روی افراد خاص تکیه کنید. به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام: «حق را بشناسید، اهلش را خواهید شناخت»، نه این که شخص‌گرا باشید و دائم به دنبال مصادیق و اشخاص بگردید. جریان انحرافی را باید شناخت. وقتی انسان صراط مستقیم و جریان انحرافی را شناخت، اهل آن را در هر زمان خواهد شناخت. حتی خلافت انحرافی را نیز (در هر زمان) یک جریان انحرافی حاکم بر اذهان عمومی مردم به قدرت می‌رساند. و گرنه از دست شخص تنها (یا حتی با چند همدست، پیرو یا طرفدار) کاری بر نمی‌آید، حتی امام علی علیه‌السلام نیز باشد، خانه نشین می‌شود. انحراف و حتی انحرافات ایجاد شده در صدر اسلام، مختص آن دوره نبوده که اذهان گمان کنند مقصود فلان شخص و فلان شخص بوده است. بلکه اگر آنان نبودند، کسان دیگری پرچمدار انحراف می‌شدند و هم اکنون نیز عین همان صراط و عین همان انحرافات وجود دارد، در حالی که آن افراد دیگر در میان ما نیستند. نه حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام هست و نه اصحاب سقیفه، نه معاویه هست و نه امام حسن علیه‌السلام، نه یزید هست و نه امام حسین علیه‌السلام ...، ولی خطوط، جریان‌ها، توطئه‌ها، اختلاف‌افکنی‌ها و تفرقه بین مسلمین و انداختن آنان به جان یک دیگر، هم چنان همان‌ها هستند. از این رو در ادامه سلام‌ها یا لعن‌ها، تولی‌ها و تبری‌های زیارت عاشورا «الی یوم القیامة» آمده است @fateme1367sh
❌❌بسیار مهم ❗️❌❌❌ ✅حتمن بخوانید چرا در زیارت عاشورا صریحاً اسمی از اولی و دومی و سومی آورده نشده است؟ ایا این نشان از تقیه است؟ چرا به جای آن که دقت کنیم در زیارت عاشورا چه گفته شده و چرا ؟ ذهنمان را متوجه این که چه گفته نشده و چرا؟! عاشورا، ضمن آن که یکی از زیارات حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام می‌باشد، یک کتاب کامل اصول عقاید و دشمن شناسی و روش نگاه است که انسان را از ظاهر نگری به بصیرت و عمق‌نگری سوق می‌دهد. همان‌طور که همگان مطلعند، در ذکر مصائب حضرت سیدالشهداء و یاران صدیق او علیهم‌السلام، اذهان عمومی بیشتر ظاهر بین و مقطعی نگر بوده و به سوی فجایع اتفاقیه در دهه و روز عاشورا سوق می‌یابد و همه‌ی نگاه و بغض متوجه عاملین جنایات و از جمله شمر، خولی، عمر سعد، ابن زیاد ... و در نهایت یزید لعنت الله علیهم اجمعین می‌گردد. اما زیارت عاشورا به مسلمان و انسان واقعی می‌آموزد که سطحی نگر و ظاهر بین نباشید، بلکه برای شناخت دوست و دشمن، خیر و شر، منفعت و ضرر، باید ضمن واقع‌بینی، از عمق نگری و بصیرت نیز برخوردار باشید. لذا در چند فراز به ریشه‌ها و علل و عوامل اشاره دارد. ادامه در پست بعدی👇👇👇👇 لطفا نشر دهید🙏🙏 @fateme1367sh
❌❌ادامه پست بالا👆👆👆  - زیارت عاشورا، اعلام مواضع شیعه در محضر امام و آن هم در شرایطی چون عاشورا می‌باشد؛ مواضعی که مبتنی بر شناخت دوست و دشمن از یک سو و تولا و تبرا از سوی دیگر و محبت و مودت حقیقی از سوی دیگر می‌باشد. از این رو، اگر سرتاسر زیارت عاشورا را با دقت، تأمل و تفکر مطالعه نمایید، حتی هیچ فرازی [مانند سایر زیارتنامه‌ها و از جمله زیارت مطلقه امام حسین علیه السلام] در ذکر مناقب و مدح امام حسین علیه السلام ندارد، بلکه سراسر اعلام مواضع شخص زیارت کننده می‌باشد و سخن از « إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ » و سخن از « إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ‏ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَیْكَ بِمُوَالاَتِكَ‏ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ وَ بَنَى عَلَیْهِ بُنْیَانَهُ ...» دارد. یعنی سراسر از خودتان می‌گویید و مواضع شناختی، عقلی، قلبی و عملی خود را به ایشان اعلام می‌دارید. ب – زیارت عاشورا، یک رشته‌ی کامل دانشگاهی، در هدف شناسی، جریان‌شناسی، حق و باطل شناسی، برنامه‌، عزم، ایمان و عمل صالح می‌باشد. همین یک فراز زیارت عاشورا که در سطور فوق بیان شد، واحد خداشناسی دارد، چرا که جهتش خداست (إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ) است – واحد صراط مستقیم و راه شناسی دارد (وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ...) – واحد اسباب شناسی، تاکتیک شناسی دارد (بِمُوَالاَتِكَ‏ وَ بِالْبَرَاءَةِ) که همان تولا و تبراست – واحد ریشه‌یابی در جریان شناسی دارد (مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ وَ بَنَى عَلَیْهِ بُنْیَانَهُ) ... . ج – زیارت عاشورا، یک خط‌کش است، یک تراز است، یک اساسنامه و مرامنامه است، برای این که شیعه‌ی اهل ولایت، نه از آن جلو بزند و نه از آن عقب بیافتد. د – بنابراین، کسی حق ندارد که زیارت عاشورا را تفسیر به رأی کند و بگوید: لابد منظورش فلانی یا فلانی بود! و حق ندارد که بگوید: لابد امام تقیه کرده که اسم نبرده است! و البته دقت شود که اگر چنین نباشد (قصد امام تقیه نبوده باشد)، به امام تهمت و افترا نیز بسته است. ﮪ – در زیارت عاشورا، از آن که باید اسم برده می‌شد، اسم برده شده است [ اللَّهُمَّ الْعَنْ یَزِیدَ خَامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِی سُفْیَانَ وَ آلَ زِیَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ ]، پس بنایش بر تقیه نبوده است. این چه تقیه‌ای است که سراسر اعلام مواضع در دوست‌شناسی و دشمن شناسی و اعلام جنگ با دشمنان تا روز قیامت می‌باشد؟ آیا زیارتی سیاسی‌تر، مبارزاتی‌تر، صریح‌تر و تاکتیکی‌تر از زیارت عاشورا وجود دارد؟! این چه تقیه‌ای است که در آن نه تنها بنیانگذاران جریان‌های انحرافی، بلکه امتی لعن می‌شوند؟! و – در زیارت عاشورا، شیعه اذعان و اعلام می‌دارد که سطحی‌بین و بی‌بصیرت نیست، هیجان‌زده و شعاری نیست، دگم و متعصب بی‌علم و عقل نیست، بلکه کاملاً جریان شناس است. در زیارت عاشورا، شیعه اذعان می‌دارد که آگاه و واقف شده به این که کربلا و عاشورا، یک حادثه‌ی اتفاقی در یک برهه از زمان نبود، بلکه چهار جریان انحرافی بر جامعه اسلامیِ غافل و بی‌بصیرت گذشت و نتیجه‌اش در درجه‌ی پنجم، کربلا و عاشورا شد. لذا یزید ملعون را که ما شخص اول فاجعه‌ی عاشورا می‌دانیم، در مرحله و درجه پنجم از انحراف بیان نمود، چنان که فرمود: « اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّی وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِیَ وَ الثَّالِثَ وَ الرَّابِعَ‏ اللَّهُمَّ الْعَنْ یَزِیدَ خَامِساً » ز – بنابر این، اگر از چهارتای اول اسم نیاورده، برای این است که شیعه جریان شناس باشد، نه صرفاً شخص شناس؛ و بداند و توجه داشته باشد که هرگاه چنین انحرافاتی [به جلوداری هر شخصی] در جامعه اسلامی رخ داد و چنین جریان‌هایی حاکم شد، نتیجه‌اش به قدرت رسیدن یزیدی دیگر و پدید آمدن کربلا و عاشورایی دیگر است، چنان که شخص سیدالشهداء، امام حسین علیه السلام نیز تصریح نمودند که مسئله فقط یزید نیست، بلکه هرگاه امت، رعیت مثل یزیدی شوند، فاتحه اسلام خوانده شده است. لطفا در نشر آن کوشا باشید. این پست یک شبهه ای است که اکنون در فضای مجازی در حال گسترش است برای تفرقه بین شیعه و سنی پس آن را نشر دهید🙏 @fateme1367sh
🔰پویش ❗️در پاسخ به توهین بی شرمانه روزنامه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پاک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نشر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بد حجابی قانون است؟ بدپوششی برای ناآگاهی اجتماعی است 🎙 📺 ┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈ @fateme1367sh ┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم نظر "آیت‌الله طالقانی" در مورد ؛ 🔻ضدانقلاب سالها این سخنان مرحوم طالقانی را سانسور کردند. مدت‌ها ضدانقلاب تلاش کرد با تقطیع سخنان، ایشان را مدافع بی‌بند و باری و بی‌حجابی نشان دهند. ┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈ @fateme1367sh ┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرازهایی از دعای کمیل 👇👇👇 در دعایتان ما را فراموش نکنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ جدید محمد معتمدی با نام «تمام خاطرات من» 🌷تقدیم به شهدای مدافع سلامت ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شبکه ABCNEWS آمریکا بررسی کرد؛ تفاوت اعتراضات علیه دولت ترامپ در سال 2020 با تظاهرات ضد دولتی آمریکایی ها در سال 1963: 🔸مردم تازه فهمیده‌اند که فریادهایشان اهمیت دارد و این می‌تواند سرآغاز یک تغییر بزرگ در آمریکا باشد. ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ▫️روایت شهید مصطفی صدرزاده از نماز جماعت شهید بادپا🌷 ▫️از خوندن خودم خجالت کشیدم. 🌸شهدارایادکنیم با ذکرصلوات🌸 🏴نو+جوان @fateme1367sh