🍃السلام علیک یا حجة الله و دلیل ارادته...🍃
▫️سلام بر مولایی که راه بهانه را بر بهانه جویان می بندد!
سلام بر مولایی که خواسته های خدا را باید در آینه وجود او به تماشا نشست.🌷
ڪانال عطر قـــ💗ــــرآن
🆔 @AtreQuran
🌷بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ🌷
🌸🌹🌸
امام مهدى علیه السّلام فرمودند:
منم كه زمين را از عدالت لبريز مى كنم، چنان كه از ستم آكنده است.
📚 بحار الأنوار، ج۵۲، ص۲
ڪانال عطر قـــ💗ــــرآن
🆔 @AtreQuran
برای دریافت تصویر فوق با کیفیت بالا و در ابعاد مربعی و پس زمینه موبایل، به وب سایت عطرقرآن مراجعه کنید 👇
http://atrequran.ir
عطر قرآن
🌷بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ🌷 🌸🌹🌸 امام مهدى علیه السّلام فرمودند: منم
لطفاً حتماً کپشن پست رو بخونید 👇
🔴معنای بقیة الله در قرآن علاوه بر تفسیر و معنای ظاهری آیه👇
.در روایات متعدد وارد شده است که قرآن، ظاهر و باطنی دارد است؛ مانند:
🔶امام باقر(ع):
«کتاب خدا، ظاهر و باطنى دارد و معانیاى، ناسخى و منسوخى، محکم و متشابهى، قانونها و مَثَلهایى، فصل و وصلى، و حروفى و تصریفى. پس هرکسی ادّعا کند که کتاب خدا مُبهم است، هم خود به هلاکت افتاده و هم دیگران را به هلاکت کشانده است».[1]
◀️ آیات زیادی داریم که تفسیر باطنی و ظاهری متفاوتی دارند، مثل آیه لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ آیه هفتاد و نه سوره مبارکه واقعه که ظاهرش این که برای لمس کردن قرآن باید وضو داشت، اما باطنش این که جز پاکان یعنی پیامبر رحمت ص و امامان معصوم علیهم السلام به حقیقت قرآن دست پیدا نمی کنند و تفسیر صحیح آیات قرآن کریم رو پاکان می دانند، واژه بقیة الله با بررسی کتب لغت واژه ای عام است و با توجه به جامعیت و گستردگی ویژه قرآن میتوان بقیّة الله را بر هر وجود سودمند و پایداری که از سوی پروردگار برای بشر مانده و مایه رحمت و خیر و سعادت او شده باشد به کار برد.
💠از این رو انبیای الهی، امامان و رهبران دینی میتواننداز بارزترین مصادیق «بقیةالله» باشند، چنانکه در جوامع روایی بر ائمه طاهرین (علیهم السلام) تطبیق شده است.
🔷گواه این مدعا آن است کهافزون بر ادعیه و زیارات، در روایات فراوانی، از آن حضرت به «بقیّة اللّه» تعبیر شده است؛ امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه خواستید به او خطاب کنید بگویید: «السلام علیک یا بقیة اللّه». سپس به آیه شریفه «بقیةالله خیر لکم» [2] استشهاد فرمودند. [3] .
🔶بر پایه روایتی از امام باقر (علیه السلام)اولین جملهای که امام زمان (عج) هنگام ظهور بر زبان میآورند آیه شریفه «بَقِیَّةُ اللّهِ خَیرٌ لَکُم...» است و آنگاه میفرمایند: «أنابقیّة اللّه و حجّته و خلیفته؛ منم آنچه خداوند برای شما باقی گذارده و حجت و خلیفه او». [4] .
📚پی نوشت ها:
1. ↑ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 89، ص 90.بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق
2. ↑ هود/سوره۱۱، آیه۸۶.
3. ↑ الکافی، ج۱، ص۴۱۱۴۱۲.
4. ↑ الصافی، ج۲، ص۴۶۸.
مقاله کامل در این باره 👇
http://wikifeqh.ir/بقیة_الله
ڪانال عطر قـــ💗ــــرآن
🆔 @AtreQuran
🌹لَيْتَ شِعْرِي أَيْنَ اسْتَقَرَّتْ بِكَ النَّوىٰ ؟🍃
🌺کاش مي دانستم اکنون کجا اقامت داري🍃
📚 #دعای_ندبه
ڪانال عطر قـــ💗ــــرآن
🆔 @AtreQuran
برای دریافت تصویر فوق با کیفیت بالا و در ابعاد مربعی و پس زمینه موبایل، به وب سایت عطرقرآن مراجعه کنید 👇
http://atrequran.ir
عطر قرآن
🌹لَيْتَ شِعْرِي أَيْنَ اسْتَقَرَّتْ بِكَ النَّوىٰ ؟🍃 🌺کاش مي دانستم اکنون کجا اقامت داري🍃 📚 #دعای_
🍃لَيْتَ شِعْرِي أَيْنَ اسْتَقَرَّتْ بِكَ النَّوىٰ ؟
🍃کاش مي دانستم اکنون کجا اقامت داري
📚 #دعای_ندبه
◀️کلمه «نوي» در کتاب قاموس به معني خانه و جابجا شدن از مکاني به مکان ديگر آمده. «اي نسيم سحر آرامگه يار کجاست» چون حکومت عدل جهاني به وسيله آن حضرت برپا مي گردد پس تا زماني که جامعه بشر استعداد آن را پيدا نکند و روي به يک حکومت در جهان نرود و خود را مهياي آن نسازد آن حضرت از انظار مخفي است و در پس پرده غيبت است و ظاهر نمي شود لذا منزل و اقامتگاه او هم معلوم نيست، و کسي جا و مکان مخصوص او را اطلاع ندارد.
🔶از حضرت صادق عليه السلام روايت شده که فرمود: «قائم ما را دو غيبت است يکي کوتاه و ديگري دراز و طويل المدة، در غيبت اولي شيعيان خاص و اولياي او مکان و محل اقامت او را مي دانند، ولي در غيبت دوم اولياء هم جا و مکان او را نمي دانند»(1) .
◀️ پس آنچه را که به بعضي نسبت مي دهند که آن بزرگوار در همان سردابي که غايب شده است در طول زمان در همانجاست و از همانجا بيرون مي آيد صحيح نيست و پايه و اساسي ندارد.
📚پي نوشت :
1. 52 بحارالانوار ص 155 نقل از غيبت نعماني. و به همين مضمون روايات ديگري است.
ڪانال عطر قـــ💗ــــرآن
🆔 @AtreQuran
🌷ابراهيم بن أبى زياد كرخى گويد: نزد امام صادق علیه السلام رفتم حضرت فرمودند:
◀️اى ابراهيم او همان كسى است كه پس از دورانی توام با سختی و مشقت و بلائى طولانى و ستم و ترس،از شيعه خويش اندوه و گرفتاری را برطرف می سازد،پس خوشا بحال كسى كه آن زمان را دريابد،اى ابراهيم براى تو همين بس است.ابراهيم كرخى گويد:هيچ ره آوردى كه براى من بيش از اين مايه شادى دلم و روشنى ديدهام باشد(از آن سفر)با خود باز نياوردم».
📚 الغيبة (للنعمانی) , جلد 1 , صفحه 90
ڪانال عطر قـــ💗ــــرآن
🆔 @AtreQuran
برای دریافت تصویر فوق با کیفیت بالا و در ابعاد مربعی و پس زمینه موبایل، به وب سایت عطرقرآن مراجعه کنید 👇
http://atrequran.ir
عطر قرآن
🌷ابراهيم بن أبى زياد كرخى گويد: نزد امام صادق علیه السلام رفتم حضرت فرمودند: ◀️اى ابراهيم او همان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
.
.
◀️روایت را بطور کامل از اینجا بخوانید 👇
🌹قَالَ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ بْنُ هِشَامٍ اَللُّؤْلُؤِيُّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ اَلْكَرْخِيِّ قَالَ: فَقَالَ يَا إِبْرَاهِيمُ هُوَ اَلْمُفَرِّجُ لِلْكَرْبِ عَنْ شِيعَتِهِ بَعْدَ ضَنْكٍ شَدِيدٍ وَ بَلاَءٍ طَوِيلٍ وَ جَوْرٍ وَ خَوْفٍ فَطُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ ذَلِكَ اَلزَّمَانَ حَسْبُكَ يَا إِبْرَاهِيمُ قَالَ فَمَا رَجَعْتُ بِشَيْءٍ أَسَرَّ إِلَيَّ مِنْ هَذَا لِقَلْبِي وَ لاَ أَقَرَّ لِعَيْنِي .
🌷-ابراهيم بن أبى زياد كرخى گويد: نزد امام صادق علیه السلام رفتم حضرت فرمودند:
◀️اى ابراهيم او همان كسى است كه پس از دورانی توام با سختی و مشقت و بلائى طولانى و ستم و ترس،از شيعه خويش اندوه و گرفتاری را برطرف می سازد،پس خوشا بحال كسى كه آن زمان را دريابد،اى ابراهيم براى تو همين بس است.ابراهيم كرخى گويد:هيچ ره آوردى كه براى من بيش از اين مايه شادى دلم و روشنى ديدهام باشد(از آن سفر)با خود باز نياوردم».
📚 منابع حدیث:
۱.الغيبة (للنعمانی) , جلد 1 , صفحه 90
۲.بحار الأنوار , جلد 36 , صفحه 401
۳.(الزامالناصب، ص ١٣٨)
۴.کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق
🔶طراح عکس زمینه:استاد علی میری:
آدرس اینستاگرام👇
@alimiriart
ڪانال عطر قـــ💗ــــرآن
🆔 @AtreQuran