eitaa logo
حُرِّ اِنقِلَاب
216 دنبال‌کننده
193 عکس
1.7هزار ویدیو
7 فایل
یه حرفایی هست که جاش هر جایی نیست اون حرفا جاش اینجاست حُرِّ اِنقِلَاب https://eitaa.com/joinchat/1882325107C7166dad073
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال رضا عرب
انقلاب اسلام و دوران هایی که داشته _______________________________- دوره اول انقلاب اسلام: انقلاب اسلام یعنی تفکر اسلام و امانتی که خدای متعال به نام اسلام برا مردم فرستاد در دوره اول یک نهضت و یک حرکت بود و در قالب یک مبارزه و یک نهضت عظیم انقلابی خودش را نشان داد 🌹🌹🌹🌹🌹 آن هنگامی بود که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم این فکر را در مکه اعلام کردند و دشمنان تفکر توحید و اسلام مقابل آن صف آرایی نمودند این نهضت و مبارزه، سیزده سال طول کشید کانال شیخ رضا عرب👈عضو شوید
هدایت شده از کانال رضا عرب
مدینه فاضله _______________________________________ این دوره حکومت اسلامی تا ده سال که در حیات پیامبر اکرم ادامه داشت و بعد از ایشان در دوران خلقای چهارگانه و سپس تا زمان امام مجتبی و خلافت آن بزرگوار که تقریبا شش ماه طول کشید، ادامه داشت. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 یعنی حکومت و ارتش و کار سیاسی و کار فرهنگی و کار قضایی و تنظیم روابط اقتصادی مردم را هم داشت و قابل بود که گسترش پیدا کند و اگر به همین شکل پیش می رفت تمام روی زمین را هم می گرفت، یعنی اسلام نشان داد که این قابلیت را هم دارد. ____________________________________ کانال شیخ رضا عرب👈عضو شوید
از آداب نوکری گویم: بهترین نوکر همان نوکری هست که عاشق شده عاشق این و آن نه، عاشق ارباب و مولایش و از اولیات عشق شباهت است مجنون شبیه لیلی می شود، عاشق شبیه معشوق می شود و اگر عشقی در این بین حاکم شود چه کارها که نکند با عاشق بی چاره _________________________________________ با این لینک می تونی کانال راه و رسم نوکری رو دنبال کنی
گاهی اوقات از امام یه چیزایی می خوایم اما به ما نمیدن🤦🏻‍♂️ خب این مسئله کم هم اتفاق نمی افته خب حق کسی که از او کمک می خوایم اینه که اگه حاجت ما رو بهمون داد ازش تشکر کنیم و اگر حاجت ما رو نداد نسبت به اون بد گمان نشیم اینکه می گیم دعا مستجابه، یعنی دعا جواب داده می شه، نه حتما حاجت رو بدن مثل اینه که بچه به باباش میگه اون ماشین رو می خوام، یه ماشین پلاستیکی به درد نخورد... اما بابا میره براش یه ماشین فلزی خیلی بهتر میخره حاجت رو نمی دن، ولی جواب حتما میدن راه و رسم نوکری
بسم الله الرحمن الرحیم وقتی بعد از بیست و پنج سال اداره حکومت اسلامی به دست امیرالمومنین رسید، طلحه و زبیر که دیدند نمی توانند با علی مثل خلیفه های قبلی برخورد کنند و از بیت المال بیش از سهم خودشان برداشت کنند با علی دشمنی کردند و به او تهمت قتل عثمان را زدند، و حرفشان این بود که قاتل عثمان همان کسی است که الان جایش را گرفته است. امیرالمومنین در دفاع از خودشان فرمودند: مردم بر عثمان عیب گرفتند و من تنها کسی از مهاجران بودم که او را به جلب رضایت مردم واداشته و کمتر به سرزنش او زبان گشودم. ولی طلحه و زبیر آسانترین کارشان این بود که بر او یورش برند و او را برنجانند و ناتوانش سازند، عایشه نیز بر او خشم گرفت، عده ای به تنگ آمده او را کشتند، آنگاه مردم بدون اکراه و اجبار با من بیعت کردند. چند نکته در مورد نامه یک نهج البلاغه: 1) در مورد مسئولین جامعه حتی اگر اشتباهی انتخاب شده بودند و در جایگاهی بودند که آن جایگاه حق دیگری است ما باید این را متوجه باشیم که تخریب و حمله به وی مشکلاتی برای مردم درست می کند و به نفع مردم نخواهد بود 2) در حد توان او را در کارهایش کمک کنیم زیرا پیروزی یک مسئول به نفع مردم است 3) عیب گرفتن و حمله که کاری ندارد، مسلمان باید باعث کمک و پیشرفت جامعه باشد
رفقا این را بگویم ما در صورتی امام حسینی هستیم که در لشکر دشمنانش قدم بر نداریم این لشکر دشمنان را خوب بفهمیم در بین دشمنان امام حسین عده ای شمشیر به دست بودند و عده ای فقط حکم شرعی صادر می کردند حتما گناه آن مفتی که فتوا به کفر حسین داده خیلی بیشتر است از آن حرامزاده ای که شمشیرش به تن حسین فرو رفته حُرّ انقلاب
سلام علیکم امیدارم که حالتون خوب باشه برای اینکه از قرآن بهتر استفاده کنیم خیلی خوبه که به فرمایشات امیرالمومنین در نامه ای که به حارث همدانی نوشتند نگاهی بندازیم و توجهی بکنیم حضرت می فرمایند به ریسمان قرآن چنگ بنداز چنگ انداختن به ریسمان برای کسی هست که یا در حال غرق شدن هست و یا در حال سقوط.... انگار ما در حال غرق شدن در دنیا هستیم که باید به قرآن چنگ بندازیم برای نجات این اشتباه از سمت همه ما هست که قرآن رو کتاب مقدس می دونیم، در صورتی که قرآن کتاب هدایت و نجاته، هرچند که مقدس هم هست چطور به ریسمان قرآن چنگ بزنیم؟ اول اینکه می فرماید، نصیحت قرآن را بپذیر آیات قرآن ما رو نصیحت میکنه نصیحت میکنه وقتی میگه یک ذره کار خیرت دیده میشه یک ذره کارت بدت هم دیده میشه حلال قرآن رو حلال بشمار و حرامش رو حرام بشمار قرآن علاوه بر اینکه نصحیت میکنه کلیات احکام شرعی رو هم به ما یاد میده بعد می فرماید حقی رو که در زندگی گذشتگان بود تصدیق کن خیلی از آیات قرآن قصه هایی هست که باید ازشون درس بگیریم مثل قصه حضرت یوسف، یوسفی که غلام بود بخاطر بندگی خدا عزیز مصر شد و زلیخایی که همسر عزیز مصر بود بخاطر اطاعت نکردن خدا به گدایی افتاد
هدایت شده از کانال رضا عرب
در مورد نوع برخورد حجت الاسلام فلاحتی در آن جلسه .... حقیقتا اولش خیلی حال کردم و گفتم دمش گرم بعد که فکر کردم دیدم این ادبیات خوب نبود. ما در جامعه سه نوع آدم داریم، آنهایی که به شدت در مسیر هستند و کارشان درست است آن هایی که به شدت دشمن هستند و وضعیتشان معلوم است که این دو دسته با هم شاید به بیست درصد هم نرسد اما یک عده هستند که بیشترین تعداد جامعه را به خودشان اختصاص می دهند، همان ها که ما اصطلاحا اسمشان را گذاشته ایم جمع خاکستری این خاکستری ها را دشمن می خواهد برای خودش بردارد و ما می خواهیم برای خودمان برداریم جمله حجت الاسلام فلاحتی که گفتند من از این افرادی که کشف حجاب کردن بیزار هستم، یعنی اینهایی که کشف حجاب کرده اند نیروهای دشمن هستند و این اشکال جدی دارد نخیر اینها دختران فریب خورده ما هستند با تمام احترام به این عالم بزرگوار، بهتر بود که ایشان در آن لحظه طوری برخورد می کردند که آنها شرمنده می شدند مثلا می گفتند شما دختران ما هستید کار شما قابل تایید نیست، بنده برای گله از شما دخترانِ خودم، جلسه را ترک می کنم یا جمله ای به این شکل اما این که یک عالم بگوید من از شما بیزارم یعنی شما خود خود دشمن هستید، و این درست نیست. کانال شیخ رضا عرب👈👈عضو شوید
هدایت شده از کانال رضا عرب
سد راه دین، نگاه عقب مانده ای است که دین را خلاصه در عباداتی کرده است که حتی فرد را هم نمی سازد چه رسد به جامعه را... ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون یعنی هر لحظه ای بنده خدا نبودی تلف شده است وقتی هدف خلقت من و تو می شود عبادت یعنی هر چه به غیر عبادت بگذرد خسران است. و عبادت را هم بد فهمیده ایم عبادتی که خلاصه شده است در نماز و ذکرهایی که اتفاقا می شود بدترین نقطه برای سقوط خیلی ها نماز و ذکر اضافه ای که از غیر متقی صادر شود هدایتش را سخت تر می کند چرا که باعث غرورش می شود. و هرچه میگذرد بیشتر می فهمم عبد نخواهم شد مگر این که مَنی نباشد تا وقتی مَن هست با او در تعارض است اینجا مایی وجود ندارد یا مَن.... یا او امروز سال روز از قفس پریدن عالم خود ساخته ای بود که در تمام وجودش مَنی پیدا نمی شد همه اش او بود و والسلام عصبانیتش بخاطر او بود تندیش بخاطر او بود سخنرانیش بخاطر او بود خوردن و پوشیدنش بخاطر او بود مهربانیش بخاطر او بود و وای بحال مایی که هنوز ما هستیم و او نشده ایم علت این که اسم آن عالم را نمی آورم این است که شاگردش به بنده فرمود ایشان از گفته شدن نامش در جایی راضی نبود. و بعد از مرگش هم راضی نیست از ایشان صحبتی بشود. یا هو
سلام