eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
872 عکس
324 ویدیو
90 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح | سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (علیه الصّلاة و السّلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. 🔘 الگوی همۀ مؤمنان، بخصوص جوانان «این روزها متعلق به امام عسگری (سلام‌اللّه علیه) است، که می‌تواند الگوی همه‌ی مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این می‌شود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونه‌ی عالی در مقابل چشم دارد. [...] این امام عسگری (سلام‌الله‌علیه) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.» (1390/12/10) 🔘 ارتباط مستحکم تشکیلاتی «امام حسن عسکری(علیه‌السلام) حزب طرف‌دار خود را نزدیک خودش می‌داند و می‌فرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوم‌وخویش درجۀ یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن‌کس که دنبال راه امام عسکری(علیه‌السلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.» (سال 1351) ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | به مناسبت سالروز امامت حضرت حجة (ارواحنافداه) 🔘 تشکیل یک حکومت صد در صد مردمی «حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمان‌ها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمی‌کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می‌بخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل می‌دهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومت‌های مدّعی مردمی بودن و دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دمکراسی و مردم‌سالاری را روی آن گذاشته‌اند، همان دیکتاتوری‌های قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروه‌ها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروه‌هاست و مردم در این میان هیچ‌کاره‌اند. یک گروه به قدرت دست پیدا می‌کند و در سایه قدرت سیاسی‌ای که همه زمام‌های امور را در کشور در اختیار او می‌گذارد و با سوءاستفاده از این قدرت، ثروت و پول و سرمایه به نفع خود گردآوری می‌کند و آنها را در راه به دست آوردن دوباره قدرت مصرف می‌کند... مردم‌سالاری امام زمان - یعنی مردم‌سالاری دینی - با این روش، به‌کلّی متفاوت است.» 🗓 [بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمه‌شعبان - ۱۳۸۱/۰۷/۳۰] ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98
📸 گزارش تصویری | رویداد استانی قیام 🔅 با حضور مسئولان ستاد استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی استان کرمانشاه 🗓 کرمانشاه - 23 مهر ماه 1400 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📣 مرکز آموزش سازمان فضای مجازی سراج برگزار می‌کند: 🔘 دورۀ آنلاین شبکه‌های فمینیستی فعال در ایران 🔴 سرفصل‌ها: ◀️ بررسی مدل‌های جذب، سازماندهی و شبکه‌سازی فمینیست‌ها در فضای مجازی ◀️ جریان‌شناسی فمینیسم و تیپ‌شناسی شخصیتی مهره‌های اصلی شبکه‌های فمینیستی ◀️ پشتیبانان مالی و حامیان دولتی و غیردولتی شبکه‌های فمینیستی ◀️ بررسی و تحلیل محتوای تولیدی و کیفیت اثربخشی بر مخاطب، در رسانه‌های فمینیستی 🔴 با ارائه: علی نژادیان 🗓 زمان برگزاری: آبان ماه ۱۴۰۰ 🔹 دوشنبه ۱۰ و ۱۷ آبان 🔹 چهارشنبه ۱۲ و ۱۹ آبان ⏰ ساعت: 18 الی 19/30 🔗 لینک ثبت‌نام: 🌐 http://wmc.serajeduc.ir/fa/form_data/add/form_id=588 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📔 💠 حکومت جهانی خدا 💠اثر آیت‌الله حائری شیرازی ‏‏ 🔺 مومنان حلقه‌های یک زنجیره هستند به این قسمت زیارت رجبیه دقت کنید: «اللهم إنى أسئلک بالمولودين في رجب محمد بن على الثاني وابنه على ابن محمد المنتجب» چرا نمی‌گوید «أسئلک بالمواليد ب الرجب امیرالمؤمنين» و...؟ چرا اسم نمی‌برد؟ می‌خواهد بگوید این دو مولود، موقعیتی دارند که اگر فراموش بشوند خطرناک است. چون این‌ها حلقه زنجيرند؛ جزو سلسلۀ امامت‌اند. وقتی سلسله‌ای کار می‌کند، جميع حلقه‌ها جزو ضرورت‌اند و حذف یک حلقه، یعنی حذف جميعشان. وقتی سلسله بما أنه سلسله مطرح شد، حذف یک حلقه با حذف جميع حلقه‌ها هیچ فرقی نمی‌کند. فرض کنید شما می‌خواهید با زنجیری آب بکشید. دلو را بر سر زنجیر می‌کنید و به انتهای چاه می‌فرستید. این چاه ۱۵۰ متر است. زنجير هم هر حلقه‌اش یک سانتی‌متر است و هر مترآن صد حلقه است. نتیجه آنکه ۱۵ هزار حلقه می‌شود. از این ۱۵ هزار حلقه، ۱۴ هزار و ۹۹۹ حلقۀ آن محکم است؛ اما اگر یکی از حلقه‌ها پاره شود، آب بالا نمی‌آید و دلو هم با آن قسمت از زنجیر، به ته چاه می‌رود. همۀ ۱۲۴ هزار پیغمبر یک سلسله‌اند؛ وقتی یک سلسله باشند، حذف یکی با حذف جميع آنها هیچ فرقی نمی‌کند؛ به هم دلیل می‌گوییم: لا نفرق بين أحد من رسله. ما قبول داریم که «تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ» يعنی بعضی بر بعضی تفضیل دارند، نه تفریق. مؤمنان هم جزو سلسله انبيا مطرح می‌شوند؛ تفرّق از یکی، تفرّق از جمیع به حساب می‌آید. چطور؟ به این روایت از امام صادق(ع) نگاه کنید: مفضّل رئيس العلما بود. علما به خدمت او آمده بودند تا دربارۀ وحدت صحبت کنند. این مطلب را گفت که در خدمت امام صادق(ع) بودم، حضرت فرمودند: وقتی دو نفر از شیعیان من باهم قهر می‌کنند «برئت من أحدهما و لعنه» (من هر دو نفر را لعن می‌کنم و از هر دو نفرشان تبرّی می‌جویم! ارتباطم با هر دو نفر قطع می‌شود!) گفتم: این دو که باهم قهرند، یک نفرشان مقصر است؛ نفر دیگر که بی‌تقصیر است. شما هم مقصر و هم بی‌تقصیر را با هم لعن می‌کنید؟! آنکه بی‌تقصیر است چه کار کرده؟! حضرت فرمودند: انتظار دارم بی تقصیر پیش مقصر برود و بگوید: «برادر من ظالم هستم تا نزاع تمام شود. (يا أخي أنا الظالم حتى ينقطع الهجران)» این انتظار امام صادق(ع) برای چیست؟ بی تقصیر(مظلوم) چرا از مقصّر(ظالم) نبرّد؟! چون مسئله، مسئله شخصی است. مسئله اعتقادی نیست. در مسائل اعتقادی، گاهی تبرّی خودش جزو وظایف شرعیه می‌شود. اما در مسائل شخصی تبرّی درست نیست. چرا؟ چون مومنان یک مجموعه به هم پیوسته‌اند؛ یک سلسله‌اند: از یک نفرشان که بریدی یعنی از همه بریدی. بعد امام صادق(ع) می‌فرمایند: «از او بریدی، پس از من بریده شدی!» شبیه نماز جماعتی است که شما به وسیله یک نفر از مومنان به جماعت متصل هستید؛ از او بریدی، از جماعت می‌بری۔ همه مؤمنان واسطه اتصال يكديگر هستند: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ» یعنی قهر با یک نفر از مؤمنان، ولایتت را قطع می‌کند؛ همین‌طور، یعنی از همۀ مؤمنان قطع شده‌ای. ‏‏ _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی ➕ ضمیمه شماره سی‌ام؛ بخش‌ چهارم 🔺 ادارۀ دانشگاه در ارادۀ دل‌باختگان ✔️و امّا دانشگاه ‌-که خشت اوّل آن جدای از حوزه‌ی علمیّه و جدای از دین نهاده شده بود- افتاد در مشت کسانی که نه از دین بهره‌ای داشتند و نه از اخلاق اسلامی و نه از اخلاق سیاسی و نه از احساس وجدان یک شهروند نسبت به کشورش و ملّتش. در طول هفتاد سال اخیر، بیشتر کسانی که زمام امور تحصیلات عالیه در این کشور به دست آنها بوده است ‌- جز یک عدّه‌ی معدودی از قبیل امیرکبیر در اوایل، و بعد هم چند نفری که بسیار معدود هستند- و غالب کسانی که مسائل آموزش عالی به ارادۀ آنها و تدبیر آنها ارتباط پیدا می‌کرده، کسانی بودند که برای آنها منافع ملّت ایران در مقابل منافع بیگانگان از هیچ رجحانی برخوردار نبود؛ بیشتر به فکر چیزهای دیگری بودند تا آیندۀ این ملّت و آیندۀ این کشور.(۱) 🔻ادامه دارد... 📌(۱) آیت‌الله خامنه‌ای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹ 🌐 @shenakhte_sahne ________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📣 دوره مسجد جامعه‌ساز 🔘 ویژه فعالان مسجدی 🔴 اساتید دوره: 👤 حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان (چرا مسجد محور فعالیت‌های محله نشده است؟) 👤 حجت الاسلام دسمی (چرا مسجد باید محور فعالیت‌های محله باشد؟) 👤 دکتر محمد پورکیانی (طرح تربیتی پیشنهادی مسجد) 👤 حمیدرضا گوارشکی (بررسی تجربه‌های مساجد موفق) 👤 دکتر محمدحسن شاه‌آبادی (ایده‌های تحوّل‌ساز مسجدی) 👤 دکتر بشیر خالقی‌پور (مسجد از گذشته تا آینده) 👤 دکتر علیرضا شریف (وضعیت‌شناسی و مسأله‌شناسی مساجد) 👤 حجت الاسلام مجتبی وافی (چگونه مسجد محور فعالیت‌های محله می‌شود؟) 🗓 زمان: چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه 19، 20، 21 آبان ماه 1400 ⏰ ساعت: 8 الی 12 📍 مکان: تهران- بزرگراه شهید چمران- پل مدیریت- دانشگاه امام صادق(ع) ☎️ تلفن ثبت‌نام: 09129438398 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📣 پنجمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر، محلۀ قرآن 🔘 با حضور فعالان و شخصیت‌های فرهنگی و قرآنی کشور 🔴 محور همایش: 🔺 نسبت جوامع قرآنی عصر با موضوع: حلقه‌های میانی و عملیات محله‌محوری 🗓 زمان: 12 الی 14 آبان ماه 1400 📍 مکان: قم، مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی ➕ ضمیمه شماره سی‌ام؛ بخش‌ پنجم 🔺 *قلوب جوشندۀ مردم، چشمۀ دانش هر سرزمین* ✔️ این تصادفی نیست که ایران و ملّت ایران با آن سابقۀ تاریخیِ علمی، با این استعداد درخشانی که دارد ‌-همۀ کسانی که روی مسائل ملّت‌ها کار کرده‌اند و ما اطّلاع داریم، دربارۀ ملّت ایران گفته‌اند که ملّت ایران دارای یک استعداد بالاتر از متوسّط استعدادهای بشری است- با آن فرهنگ غنیّ عمیقِ اسلامی، با داشتن دانشمندان بسیار بزرگ در طول قرن‌های متوالی، با وجود شوق و علاقۀ طبیعی مردم ایران به آموختن و دانستن -با همۀ این‌ها- شما نگاه کنید ببینید در این ۱۵٠ سال، ۲٠٠ سالی که دنیا چهارنعل به سمت معلومات و دانش و قلّه‌های علم حرکت کرده، جزو گروه‌ها و ملّت‌های عقب‌افتاده قرار گرفته؛ این یک چیز تصادفی نیست. اگر این ملّت را به حال خود هم وامی‌گذاشتند، در علوم جلو می‌افتاد. بیشتر دانش‌هایی که در دنیا شکفته است، اوّل از قلب خود مردم و از درون خود جوامع جوشیده و سر کشیده. اگر این ملّت را رها هم می‌کردند، این ملّت در علوم پیشرفت می‌کرد، پابه‌پای دنیا پیش می‌رفت و این‌قدر عقب نمی‌ماند. دست‌های خیانتکار، دست‌های غافل، دست‌های مزدور ‌-بخصوص بعد از آنکه راه معلومات روز و علوم روز غربی در ایران باز شد- کاری کردند که این ملّت عقب بماند، پیشرفت نکند.(۱) 🔻ادامه دارد... 📌(۱) آیت‌الله خامنه‌ای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹ 🌐 @shenakhte_sahne ________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98