eitaa logo
آوند
2.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
372 ویدیو
97 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
📝 یادداشت | فتح خرمشهر امروز! 📎 قسمت دوم | روایتی از حکم دستیاری مردمی‌سازی دولت! 📝 نویسنده: حجت‌الاسلام کمال مروتی 🔹آری برادر؛ شیطان و دشمن تو را مسخره می‌کند و عصبی است اما تو از نگاه الهی توحیدی، تاریخ را بنگر که چگونه رنج‌ها و زحمت‌ها و محنت‌ها را جواب می‌دهد تا این «جریان مردمی»، دولت را مردمی کنند و راه را بر «دولت اسلامی» و «جامعه اسلامی» و «تمدن اسلامی» بگشایند! 🔸بگذار حسودان و شیاطین، ما را به «سوءظن» و «ویروس بدبینی» و بدگمانی و ناامیدی و یاس وسوسه کنند اما این مسیر، راه عشق است و شرطش این است: امید و ایمان و حسن ظن به وعده‌های الهی که یکی پس از دیگری رونمایی می‌شود! 🔹روایت حقیقت را با نگاه توحیدی باید دید و نه از نگاه دیگری که فتح را شکست می‌نماید! و چقدر جای آوینی خالی است تا از این فتح بنویسد و بگوید! 🔸اما این فتح، نقطه شروع است و باید حالا حالاها دوید! نگرانی‌های به جا هم درست است و باید حواس‌ها را جمع کرد! 🔹متن و پیوست این حکم پر است از نکته‌های راهبردی و راهکاری که از راهنمای طریق و امام جبهه اخذ شده و مطالبه شده تا همه کمک کنند! 🔸نقد و نگرانی خوب است اما نباید مانع اقدام و موجب دلسردی شود که الان وقت «قیام لله» و اقدام و جد و جهاد است. 🔹اگر ضعفی و تهدیدی برای جبهه مردمی و دولت در مسیر «مردمی شدن» است، همین ماها باید تبدیل به قوت و فرصت کنیم و مگر نه اینکه ما در مسیر آن سردار دل‌ها و سرباز آقا هستیم که می‌گفت «در بحران‌ها هم فرصت است اگر نترسیم و نترسانیم!» حالا بماند در فرصت‌ها که وقت اوج و معراج است! 🔸«غرور» و «انفعال» دو بار نشست و قعود است و تواضع و «امید» دو بال پرواز است و قیام! 🔹اینها را نوشتم و گفتم برای تو هم‌سنگر عزیز در این جبهه بزرگ که یادمان باشد امروز روز فتح است و در فتح، وقت حرکت است و نه رکود! 🔹پس هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله که مسیر شهادت در همین روزها از جبهه های دفاع تا درب خانه مجاهدین «صیاد خدایی» آمده است! از قافله عاشوراییان جا نمانیم برادر! یا علی مدد ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 به مناسبت فرا رسیدن سالروز بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۱ در خصوص لزوم تسریع
🔘 صوت | مقایسه تطبیقی حلقات میانی و جامعه مدنی 📼 حجت‌الاسلام علی مهدیان (عضو شورای مرکزی خانه طلاب جوان، مدرس حوزه و دانشگاه) 📥 دانلود فایل صوتی از طریق لینک زیر: 🌐 https://b2n.ir/halghemiani _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🎙 دستیار رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی در گفت‌و‌گو با روزپلاس: 🔹 اساس و تفاوت انقلاب‌اسلامی با سایر حکومت‌ها متکی بودن به مردم است 🔸 سید احمد عبودتیان، دستیار رییس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت در گفتگو با روزپلاس از لزوم و نقش حضور مردم در سال‌های متمادی انقلاب اسلامی سخن گفت و تاکید کرد: حضور مردم صرفا نباید در تکنیک‌های سیاسی و انتخابات و راهپیمایی باشد بلکه در تمامی حوزه‌ها مردم برای حل مشکلات کشور باید نقش داشته‌باشند. 🔸 دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: اساس حرکت انقلاب اسلامی و الگوی متفاوتش با سایر حکمرانی‌ها و انقلاب‌ها در امتناع و تکیه‌اش به مردم است. عبودتیان به روزپلاس گفت: مردم بدون اینکه هیچ امکانی باشد پای کار انقلاب آمدند انقلاب پیروز شد، جنگ را اداره کردند، جهاد سازندگی را بادستور امام شکل دادند و این رویه ادامه داشته تا امروز که اخرین تلالوش در ماجرای مواسات می‌بینیم در دوره‌ای که کرونا فراگیر می‌شود و بواسطه آن مشکلات اقتصادی و بهداشتی نیز ایجاد می‌شود. حضرت آقا در این برهه باز هم فرمان می‌دهند و مردم را تحت عنوان مواسات پای کار می‌آوردند. این الگوی حکمرانی به حکومت جمهوری اسلامی و نگاه رهبران انقلاب اسلامی اختصاص دارد. دولت آقای رییسی هم با شعار مردمی کارش را شروع کرد اینکه مردم فراتر از انتخابات و راهپیمایی‌ها و تکنیک‌های سیاسی باید پای کار حل مشکلات کشور در همه ابعاد باشند؛ حتی مسائل نظامی و امنیتی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی. طبق تعبیر حضرت آقا در این چهل سال و اندی که از انقلاب گذشته هر جا مردم پای کار آمدند مسئله حل شده و آنجایی که مردم موضوعی را نپذیرند و قبول و همکاری نکنند اینکار محقق نمی شود چون جمهوری اسلامی حکومتی نیست که با جبر و زور کارش را پیش ببرد بلکه در قلوب باید حکومت کرد. و البته که الان در دنیا در خصوص این روش حرف می زنند و نمونه سازی می کنند . 🔸 وی به ماجرای نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: وقتی بعداز انقلاب با حجم وسیعی از بی سوادی مواجه شدیم، حضرت امام اعلام کردند که کسانیکه می‌توانند و بلدند باید برای کسانیکه سواد ندارند وقت بگذارند و به آنها آموزش دهند‌. کسانی هم که بی‌سواد هستند باید تمکین کنند و یاد بگیرند. مساجد، تکیه‌ها، ادارات و مدارس نیز می‌بایست کمک و بستر را فراهم کنند. 🔸 عبودتیان تاکید کرد: در نگاه حضرت امام و رهبری حاکمیت نقش تسهیل‌گری دارد . میدان‌داری و سطح کار نیز به عهده مردم است. این نظریه‌ای است که مورد تایید اقای رییسی است و از این جهت این انتخاب را داشتند. البته بنده به نمایندگی از دوستانی که در حوزه‌های مردمی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، خیریه‌ای و جهادی انجام می‌دهند فعالیت خواهم داشت. 🔸 وی ادامه داد: دستیاری ریاست جمهوری در امور مردمی، یک ساختار نیست به این معنی که دارای تشکیلات اداری باشد؛ بلکه یک حرکت گفتمان‌ساز و بسترساز برای حضور مردم براساس الگوی گام دوم انقلاب است‌. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 از مصادیق «مردمی‌بودن» مسئولان، جهاد تبیین برای مردم ‏ ✅ مردمی‌بودن یعنی چه؟ مردمی‌بودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن، هم زبان گویا برای روشن کردن ذهن مردم داشتن. اینکه ما برویم در یک جمعی از مردم، یک داعیه‌ای دارند، یک خواسته‌ای دارند، حرفشان را بشنویم و بعد هم بگوییم «بله، صد درصد حق با شما است و این کسانی که گوش نمی‌کنند، عمل نمی‌کنند، چنین و چنان هستند»، نه، [کافی نیست]؛ یک وقت‌هایی هست یک گرهی در ذهن مردم هست، شماها باید این گره را باز کنید؛ این «جهاد تبیین» که ما عرض کردیم. شامل این موارد می‌شود. مشکلاتی وجود دارد؛ فرض کنید فلان قشر یک مطالبه‌ای دارد، خب شما نمایندۀ مجلس‌اید، از مصرف کشور و درآمد کشور مطّلع‌اید، می‌دانید که این عملی نیست؛ وقتی می‌دانید عملی نیست، منتظر نمانید که مثلاً فلان نمایندۀ اجرائی یا قضائی بیاید بگوید نمی‌‎توانیم؛ نه، شما بگویید نمی‌شود؛ یعنی هم گوش برای شنیدن حرف مردم، هم زبان برای روشن کردن ذهن مردم داشته باشید. ممکن است در آن جمعی که مقابل شما هستند، دو نفر، سه نفر، ده نفر جماعتی هم بگویند «برو بابا! این هم [کاری نکرد]»! بگویند؛ شماها بایست [به وظیفۀ خودتان عمل کنید]. مردمی‌بودن یعنی این؛ اینکه می‌گوییم «مردمی»، مردمی، فقط این نیست که ما مثلاً فرض کنید که همین‌ور مدام شعار طرف‌داری از مردم بدهیم؛ نه، باید به مردم کمک کنیم؛ «کمک»، هم شنیدن حرف آنها است، هم اجرا کردن خواستۀ آنها است در صورت امکان، هم روشن کردن ذهن آنها است در صورت وجود اشکال و عدم امکان. 🗓 مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی | ۴ خردادماه ۱۴۰۱ _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
طرح | شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. 🔘 امام صادق (ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود؛ ▪️ اما مرد علم و دانش بودنش را همه بسيار شنيده‌ايد؛ محفل درس امام صادق و ميدان آموزشى كه آن بزرگوار به وجود آورد هم قبل از او و هم بعد از او در تاريخ زندگى امامان شيعه بی‌نظير بود، همۀ حرف‌هاى درست اسلام و مفاهيم اصيل قرآن كه در طول یک قرن و اندى تحریف‌شده بود به‌وسیلۀ مغرضان و مفسدان يا جاهلان، همۀ آن‌ها را امام صادق به شكل درست بيان كرد و همين موجب شد كه دشمن از او احساس خطر كند؛ ▪️ اما مرد مبارزه بودنش را كمتر شنيده‌ايد. امام صادق (ع) مشغول یک مبارزۀ دامنه‌دار و پيگير بود؛ مبارزه براى قبضه كردنِ حكومت و قدرت و به‌وجود آوردنِ حكومت اسلامی و علوى؛ يعنى امام صادق (ع) زمينه را آماده می‌کرد تا بنی‌اميه را از ميان ببرد و به‌جاى آن‌ها حكومت علوى را، كه همان حكومت راستين اسلامى است، بر سر كار بياورد. اين در زندگى امام صادق براى كسى كه دقت كند و مطالعه كند آشكار است. ▪️ اما آن بُعد سوم را اصلاً بسيارى نشنيده‌اند، مرد تشکیلات. امام صادق (ع) یک تشکیلات عظیمی از مؤمنانِ به خود و از طرفداران جريان حكومت علوى در سراسر عالم اسلام، از اقصاى خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفريقا، به‌وجود آورده بود. تشکیلات يعنى چه؟ يعنى اينكه وقتى امام صادق اراده می‌کند آنچه را كه او می‌خواهد بدانند، نمايندگان او در سراسر آفاقِ عالم اسلام، به مردم می‌گويند تا بدانند. يعنى از همه‌جا وجوهات و بودجه براى ادارۀ مبارزۀ سیاسىِ عظيمِ آل على جمع كنند. يعنى وکلا و نمايندگان او در همۀ شهرها باشند، كه مردم پيروان امام صادق به آن‌ها مراجعه كنند و تكليف دينى و همچنين تكليف سياسى خود را از آن حضرت بپرسند. تكليف سياسى هم مثل تكليف دينى واجب‌الاجرا است. آن‌کسی كه براى ما واجب‌الاطاعة و ولیّ‌امر است، فتواى مذهبى و اسلامی‌اش در باب نماز، زكات، روزه، بقيۀ واجبات، با فتواى سياسی‌اش و فرمان سياسی‌اش در زمينۀ جهاد، روابط سياسى، روابط داخل كشور و همۀ مسائل، یکسان است؛ همه واجب‌الاطاعة است. امام صادق یک‌چنين تشکیلات عظيمى را به‌وجود آورده‌بود و با اين تشکیلات و به كمک مردمى كه در اين تشکیلات بودند با دستگاه بنی‌اميّه مبارزه می‌کرد. ➕ کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحات ۲۶۲ و ۲۶۳ ؛ تاریخ ۱۳۵۹/۶/۱۴ ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📚 یادداشت گفتگومحور | «اِعداد استطاعت‌»های به چشم‌نیامده 🔹 گفتگویی پیرامون چیستی حلقه‌های میانی 🎙 در گفتگو با وحید جلیلی 📥 دانلود نسخه پی‌دی‌اف از طریق لینک زیر: 🔗 https://b2n.ir/f13066 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📚 پنجمین شماره نشریه حکمرانی متعالی | ویژه‌نامه دولت‌پژوهی 🔹 فصلنامه تخصصی مدرسۀ حکمرانی شهید بهشتی ➕ عنوان مقالات: 🔺 ارائه الگوی حکمرانی متعالی اسلامی- ایرانی بر اساس اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) 🔺 مبانی دولت اسلامی - ایرانی در اندیشه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 🔺 ارکان دولت اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) 🔺 ویژگی‌های حکمرا تراز دولت اسلامی از منظر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 🔺 ارائه مؤلفه‌های راهبردی حکمرانی محلی فرهنگی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🔺 حکمرانی فرهنگی در نظام اسلامی 🔸 لینک مشاهده و دانلود مقالات: 🔗 https://b2n.ir/d33791 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم | مردم ولی نعمت‌ ما هستند ▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم | مردم را دعوت کنید به اینکه در صحنه باشند [ و مردم دنبال این باشند که مشکلاتی که برای دولت یا برای مجلس یا برای ارتش پیش می‌آید، ننشینند و نگاه کنند و ناظر باشند؛ در صحنه باشند و فعالیت کنند. ] ▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 طرح | هم معنویت دینی، هم رأی مردم؛ امام این‌ها را کنار هم قرار داد ‏ 🔹 یکی از خصوصیّات مهمّ امام، اعتماد به مردم بود از روز اوّل. بودند کسانی که دلشان می‌خواست مبارزه کنند، لکن می‌گفتند مردم دنبال ما نمی‌آیند؛ [اما] امام نه، امام از روز اوّل معتقد بود که اگر ما وارد میدان بشویم، مردم خواهند آمد. 🔸 و امّا در دوران اثبات، دوران ایجاد جمهوری اسلامی ــ که بسیار مهم است حرکت امام در دوران ایجاد جمهوری اسلامی ــ سعی امام این بود، نقشه‌ی راه امام این بود که طرح جدید را از گذشتۀ منحطّ کشور جدا کند، آینده را از گذشته به‌کلّی جدا کند؛ سعی امام این بود. این آینده را چه جوری می‌توانست جدا کند؟ به این صورت که طرحی که ارائه می‌کرد و پیشنهاد می‌کرد برای اداره‌ی کشور، در ذیل فرهنگ و تمدّن و قاموس غربی قرار نگیرد. امام اصرار داشت که این طرح، طرح جمهوری اسلامی، در ذیل آنچه در غرب به آن می‌گویند «جمهوری» یا «مردم‌سالاری» قرار نگیرد. لذا من بیان کردم، سال گذشته در صحبتِ همین روز تبیین کردم که «جمهوری» مال اسلام است، «جمهوری» وام‌گرفتۀ از غرب نیست، مربوط به خود اسلام است. اینکه امام روی رأی مردم این همه تأکید می‌کند، این ناشی است از معرفتی که به مسئله‌ی اسلام داشت. لذا امام [مصمّم بود] از آن دو مکتبی که آن روز در دنیا رایج بود، یعنی لیبرال‌دموکراسیِ سرمایه‌محور تا رژیمِ کمونیستیِ دیکتاتوری‌محور، از هر دوی این‌ها جمهوری اسلامی را جدا کند؛ لذا یکی از شعارهای اصولی امام شعار «نه شرقی، نه غربی» بود؛ نه کمونیسم، نه لیبرالیسم؛ نه آن نظام سرمایه‌داری در اقتصاد و آن آزادی‌های بی‌بندوبار و بی‌برنامه در غرب، نه آن اختناق و استبدادی که در نظامهای شرقی وجود داشت؛ هیچ‌کدام از این دو را امام قبول نداشت؛ نه شرقی و نه غربی؛ یک الگوی تازه‌ای را امام مطرح کردند برای نظام جمهوری اسلامی، به‌کلّی متفاوت با آن‌ها. 🔹 در الگوی امام، دوگانه‌هایی با هم‌دیگر هماهنگ و هم‌ساز شدند؛ این دوگانه‌هایی که سعی می‌شده همیشه در مقابل هم قرار بگیرند، در الگوی امام با هم، هم‌ساز شده‌اند؛ هم معنویّت ــ معنویّت دینی ــ هم رأی مردم؛ هم معنویّت، هم رأی مردم؛ همیشه سعی می‌شده که این دو در مقابل هم باشند، امّا در مقابل هم قرار نگرفتند؛ امام این‌ها را در کنار هم قرار داد. 🗓 مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی(رحمه‌الله) | ۱۴ خردادماه ۱۴۰۱ _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ یادداشت | إِلاَّ بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النَّاس 📝 نویسنده: حجت‌الاسلام علیرضا شاکری 🔹 یکی از آیاتی که به ضرورت حضور مردم در جامعه می‌پردازد، آیه ۱۱۲ سوره آل عمران است. 🔸 آیه، بحثی در مورد برخی از اهل کتاب، خطاب به امت اسلامی دارد و می‌فرماید که این‌ها هر جا که باشند، بر آنان مهر ذلت زده می‌شود مگر به دو شرط: خدا و مردم؛ «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ ما ثُقِفُوا إِلاَّ بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النَّاسِ» تنها راه خروج از ذلت این است که از یکسو به حبل و ریسمان الهی متوسل بشوند و از یکسو به حبل مردمی؛ هم باید موحد بشوند و هم مردمی بشوند. 🔺 اصل مطلب آیه این است که رمز عزت دو چيز است: ايمان به قدرت الهى و همزمان ارتباطات حسنه‌اى با امت‏‌ها و ملت‌‏ها؛ «بحبل من الله و حبل من الناس». هر دوی این‌ها در کنار هم آمده‌اند و از هم جدا نیستند و با تطبیق امروزی، تعبیر جمهوری اسلامی یا مردم سالاری دینی، دقیقترین تعبیری است که از این نکته قرآنی به دست می‌آید. 🔸 در واقع ایدئولوژی انقلاب نه لیبرال دموکراسی بود نه سوسیال کمونیسم. حرف انقلاب حرف جدیدی برای تاریخی جدید بود و هنر امام این بود که توانست حبل الهی را با حبل مردمی جمع کند و همین نکته است که برای ما، عزت آور است. 🔹 حالا با اشاره به این نکته، بیان امروز رهبری را بازخوانی کنیم: امام از آن دو مکتبی که آن روز در دنیا رایج بود، یعنی لیبرال دمکراسی سرمایه‌محور تا رژیم کمونیستی دیکتاتوری‌محور، از هردوی این‌ها جمهوری اسلامی را جدا کرد. یک الگوی تازه ای را به کلی متفاوت با آن‌ها برای نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند در الگوی امام دوگانه‌هایی با همدیگر هماهنگ و هم‌ساز شدند که سعی می‌شده همیشه در مقابل هم قرار بگیرند. هم معنویت دینی هم رأیِ مردم؛ این دوتا همیشه سعی می‌شده در مقابل هم باشند اما امام این‌ها را در کنار هم قرار داد. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم | مردم و عصر امام خمینی [ در دوران جدیدی که به وسیلۀ امام ما آغاز شده‌است و دایرۀ آن محدود به ایران هم نیست، توده‌های مردم اصل‌اند و آن‌ها هستند که هدایت می‌کنند جریان‌ها را ] ▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم | مسئولین در نظام اسلامی از خود مردم‌اند [ الآن ما نمی‌توانیم بگوییم که یک دولتی‌ است و یک ملتی. الآن یک دولتی است که بعضی از آن‌ها را خود مردم روی کار آوردند برای اداره کشور، از خودشان است، مردم اینها را از خودشان می‌دانند. ] ▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم | اسلام را با دست مردم نگه دارید ▪️ به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ▫️ بازخوانی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاهِ مردم ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سالروز ولادت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. 🔅 امام رضا(علیه‌السلام) به دنبال حضور در انبوهِ جمعیتِ مردم بود 🔺 [ درحالی‌که مأمون امام را جدا از مردم می‌پسندید و این جدایی را درنهایت وسیله‌ای برای قطع رابطه معنوی و عاطفی میان امام و مردم می‌خواست، امام در هر فرصتی خود را در معرض ارتباط با مردم قرار می‌داد، با اینکه مأمون آگاهانه مسیر حرکت امام از مدینه تا مرو را به طرزی انتخاب کرده بود که شهرهای معروف به محبت اهل‌بیت مانند کوفه و قم در سر راه قرار نگیرند. امام در همان مسیر تعیین‌شده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطه جدیدی میان خود و مردم استفاده کرد. در اهواز آیات امامت را نشان داد، در بصره خود را در معرض محبت دل‌هایی که با او نامهربان بودند قرار داد، در نیشابور حديث «سلسلة الذهب» را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانه‌های معجزه‌آسای دیگری نیز آشکار ساخت و در جابه‌جای این سفر طولانی فرصت ارشاد مردم را مغتنم شمرد، در مرو که سرمنزل اصلی و اقامتگاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حکومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شکافت. ] +کتاب انسان ۲۵۰ ساله | صفحه ۳۶۸ | ۱۳۶۳/۵/۱۸ ۲۵۰_ساله ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔹 به مناسبت سالروز تأسیس جهاد سازندگی به دستور امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ 📓 انتشار ویژه‌نامه احیای مسئله جهاد سازندگی ➕ لینک دانلود نسخه الکترونیکی(سازگار با تلفن همراه): 📥 https://b2n.ir/jahadebook ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 فیلم | اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت 🎙 سخنرانی برادر سیداحمد عبودتیان [دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت] ▪️ در ابتدای راه و در زمان تاسیس جهاد سازندگی تمرکز بر روی گسترش عدالت در مناطق محروم بود؛ ▪️ امروز که نزدیک به قله هستیم باید متناسب با جنگ ترکیبی دشمن جهاد ما هم ترکیبی باشد؛ ▪️ جهادگران برای تحقق ایران قوی و رسیدن به افق تمدن نوین اسلامی حاضر به جان‌فشانی هستند. ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 فیلم | اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت 🎙 سخنرانی برادر علی مهدیان [نماینده طلاب جهادی] ▪️ تمایز نقطه پیشرفت از توسعه، امام‌محوری و مستضعف‌پروری است؛ ▪️ اگر خروجی برنامه‌های یک حکمرانی، ضعیف نگه داشتن مردم باشد، مدل حکمرانی فرعونی است نه حکمرانی موسوی، این مسیر توسعه غربی است نه پیشرفتی که امام یادمان داد؛ ▪️ حکمرانی مردمی، مردم را به میدان عمل و افاده می‌آورد. ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔸 یادداشت | اتفاق برای عطف 🔹 به بهانه اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت 📝 به قلم: برادر آرش مقدم 🔹 آرام گوشه‌ای نشستم. گویا به تاریخ تکیه زده بودم. سابقا هم آمده بودم، اما این بار فرق می‌کرد... صدای تکبیر یک بار مرا از هزارتوی‌ تاریخ بیرون کشید. از میان روضه آقای کوثری از میان "من احساس حقارت می‌کنم"‌های امام از میان "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" و از میان "بترسید آقایان از آن یوم‌الله که مردم شما را نخواهند و بفهمند چه کرده‌اید". دور و بر را خوب نگاه کردم چهره‌ها همان بود که ۴۰ سال است در میدان هستند، در میدان جهاد و پیشرفت. صدای سرود و صلوات و فلش دوربین‌ها همه از هیجان یک اتفاق می‌گفت، اتفاق برای عطف در تاریخ انقلاب، دوباره می‌خوانمت وطن دوباره ای ایران ای مرز سربلند. سخنران اول از مشکلات جهاد گفت، سخنران دوم از مبانی گفت، سخنران سوم از نرم افزار انقلاب به محوریت امام گفت... سخنران‌ها یک به یک آمدند... خواهران و برادران... نهایت داستان هم حاج سعید، مرد فیلم شهید آوینی، عملیات مرصاد و رفیق حاج نادر؛ او هم گفت از آنچه همه دوست داشتند برایش کف بزنند، از لشگر جوراب سوراخ‌ها و فرمان‌های رئیسی که به سرانجام نرسید. بال بچه‌های انقلاب را هم به یادگاری‌ها مالاند و شور را چندین برابر کرد. در انتها رئیسی آمد. سخنرانیشان بهتر از قبل‌ترها شده بود؛ منظم و قابل تفکیک و قابل فهم. همه چیز در شور و ظاهر و شعار عالی بود. خدا قوت به همه آن‌ها که پای کار بودند. ان‌شالله نقطه عطفی باشد برای حرکت مردمی. درکنار این شکوه و شور و اشتیاق مواردی است که باید اصلاح کنیم؛ شعار ما را زد و شور از شعور پیشی گرفت. سخنران‌های ما منسجم نبود. حرف‌ها منظوم نبود. طفل صغیر یتیمی را در آینه دیدم که یا در گیر قبیله‌گرایی مطالباتش بود یا در گیر شور در گفتار یا اسیر مبناگرایی‌ها... نبود کسی که بگوید آمار می‌گوید هر گروه جهادی ۵ طلاق را در سال می‌تواند جلوگیری کند . ۴۲هزار گروه جهادی را عرصه‌دهی کنید تا آسیب را به زیر ۱۰ درصد برسانیم. ‌کسی نبود بگوید الگوی خانۀ معیشت، الگوی بهبود زندگی فقرا است. کسی از طرح "وام بی وام" و صندوق الگوهای جدید طراحی میدانی سخن نگفت. نه سخنران‌ها بازتاب میدان بودند، نه حرف‌ها تیز و کارآمد و قابل سنجش. 🔹 نظم جلسه که خود حکایتی دارد... رحم الله من قرأ الفاتحه مع الصلوات. ۱- انسجام گفتمانی می‌خواهیم. ۲- کلید واژه‌های گفتمانی و ظرفیت تبیین‌مان کم است. ۳- طعم دهانمان تلخی یک جانبه‌گرایی‌های سازمانی است و قبیله‌گرایی. باید بپذیریم لباس جهادی فقط آرم سازمان ما نیست. ۴- باید قول دهیم و عمل کنیم؛ دوران حرف‌های کلی گذشته. ۵- از مرداب خودمانی‌های تهرانی‌نشین به دریای معرفت عملیاتی‌های جهادی میدان، بزنیم، حرف‌ها شنیدنی‌تر است. ۶- نظم نظم نظم این توصیه حضرت امیر(ع) را جدی بگیریم. گویا برنامه ملی که حداقل ۳ ماه برنامه‌ریزی می‌خواست را صبح جمعه هفته قبل طراحی کرده‌ایم. 🔹 ناپختگی و تصویر کاریکاتوری و رعایت ادب در مقابل ملت را هم چاشنی کار کنیم. طرحی دگر لازم است یا اوللالباب.... برادر کوچکتان آرش مقدم ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir