eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
882 عکس
332 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📔 💠 مسجدِ رهبر تاریخ شفاهی مسجد کرامت 🔘 پژوهش و مصاحبه: احمد عسگری، سیدمحمد امیر احمدی طباطبایی، حسن سلطانی 🔘 نگارش: مرتضی انصاری‌زاده 🔺 در پیش‌گفتار این کتاب درباره نسبت مسجد و انقلاب اسلامی چنین می‌خوانیم: «نسبت انقلاب اسلامی با مسجد، به تمام معنا، ویژه و منحصربه فرد است. مسجد در انقلاب ایران هم رسانه است، هم مرکز تربیت نیرو، هم نهاد سازمان‌دهنده‌ی اجتماعی و هم محور بسیج سیاسی. هم محل اخذ رأی در انتخابات است و هم پاتوق اعزام به جبهه جنگ. خدمات متقابل مسجد و انقلاب در ایران، فهرست مفصلی دارد که حتی گزارش آن هم در یک کتاب نمی‌گنجد... مطالعات صورت گرفته درباره نهاد مسجد در ایران و خصوصا در دوران انقلاب اسلامی، بسیار کمتر از آن چیزی است که ضرورت و ظرفیت داشته است.» 🔺 «مسجد رهبر»، گزارشی است از شکل‌گیری و فعالیت‌های «مسجد کرامت» مشهد، در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع). این مسجد را که بعدها امام جماعتش، رهبر انقلاب اسلامی شد، می‌توان از جهات گوناگون نمونه‌ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی کرد. «مسجد رهبر»، از یک سو این الگو را توضیح می‌دهد و از دیگر سو، مسیر رشد مشهد انقلابی را از چند دهه پیش از انقلاب اسلامی روشن می‌کند؛ مسیری که در آن، برخی دشواری‌ها و پیچیدگی‌های آمیختن سنت و روشن‌فکری، توده و نخبگان، دینداری و مبارزه آشکار شده است.» 🔺 بر اساس این گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای، خودشان درباره حضورشان درباره مسجد کرامت در دیداری که سال ۶۳ با اعضای حزب جموری اسلامی داشتند، چنین می‌گویند: «آن روز مسجد کرامت، بزرگ‌ترین مسجد شبستانی مشهد بود. یعنی توی مساجد محله‌ مشهد مسجد بزرگ‌تر از مسجد کرامت نبود. آن چنان جمعیت پر می‌شد توی این مسجد که جای یک نفر آدم هم واقعاً نبود. بعد از نماز مغرب شروع می‌کردم به درس؛ سخنرانی نبود، درس بود. حالا می‌گویم چه کار می‌کردیم. آن قدر جمعیت زیاد می‌شد که قبل از آنی که من شروع بکنم - وسط نماز در مسجد را می‌بستند که دیگر نمی‌شد کسی وارد بشود. جمعیت متراکمی جمع می‌شد برای اینکه درس را گوش کنند، حالا درس چی بود؟ بنده آن‌جا هم حدیث، هم اعتقادات و هم نهج‌البلاغه تدریس می‌کردم؛ با تخته سیاه. خودِ شیوه‌‌ی کار برای مردم جاذب بود. حالا یک عده البته می‌آمدند تماشا کنند از این چند هزار آدم مثلاً. اما یقیناً درصدی هم می‌آمدند واقعاً یاد بگیرند و آموزش ببینند و یادداشت می‌کردند. توجه کردید؟ من امتحان کردم دیدم که شیوه درس گفتن اگر چنانچه با ابتکار، با نوآوری، با انگیزش، با بیان خوب و با عمده‌تر از همه، «محتوا» همراه باشد، توی آن یک چیزی باشد، همین‌جور لفاظی نباشد، جاذبه پیدا خواهد کرد.» 🔺 تحقیق و مصاحبه‌های این کتاب را که از سال ۱۳۸۸ شروع شده، به ترتیب حسن سلطانی، سیدمحمدامیر احمدی طباطبایی و احمد عسگری برعهده داشته‌اند و طی آن با بیش از ۷۰ تَن از مرتبطان مسجد کرامت مصاحبه صورت گرفته و هزاران سند مطالعه شده است. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
💠 روایت عهد 🔰 کتیبه نگاره بیانات ۱۹ /۸ /۹۵ | چتر گفتمان انقلاب اسلامی ،،چتر گفتمان انقلابی را در کشور باز کنید.،، 🔅 ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان سمنان 🔅 موکب رسانه‌ای فجر ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل چهارم: اصل هنر محوری 🔺 شما دهه فجر را با چه نشانه‌هایی به خاطر سپرده‌اید؟ سال‌های دفاع مقدس را چطور؟ اگر سن و سالتان قد بدهد و احیانا در جریان مبارزات پیش از انقلاب بوده‌باشید یا تجربه حضور در جبهه داشته باشید، قطعا خاطرات ویژه‌ای از آن دوران دارید. اما اگر چنین تجربه‌هایی ندارید و دانش‌آموزی بوده‌اید که در مدرسه و مسجد با دهه فجر و دفاع مقدس آشنا شده‌اید، حتما یکی از پاسخ‌های شما این خواهد بود: «دهه فجر را با سرودهای انقلابی شناخته‌ایم و سال های جنگ را با مداحی‌های آهنگران و سرودهای گلریز و قره‌باغی و بچه‌های آباده». فکر نکنید چون بچه بوده‌اید سرود و آهنگ و مداحی و... یادتان مانده؛ نه. این ماندگاری ربطی به سن و سال ندارد. *خاصیت «هنر» همین است.* نه تنها بچه‌ها که بزرگترها هم وقتی از انقلاب حرف می‌زنند حتما گوشه‌ای از ذهنشان «دیو چو بیرون رود» و «خمینی ای امام» و «برخیزید» و... را هم دارند؛ یا وقتی به سال های جنگ سفر می‌کنیم، مستقیم یا غیرمستقیم «ای لشکر صاحب زمان آماده باش» و «خلبانان» و «خجسته باد این پیروزی» و... را زمزمه می‌کنیم. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔘 سلسله مباحث جنگِ شناختی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین 🗓 محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه چهارم | اخوت- قسمت اول ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir صوت و خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 سلسله مباحث جنگِ شناختی 🔊 صوت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین ⏱ محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه چهارم | اخوت- قسمت اول ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📍 سلسله مباحث جنگِ شناختی 📼 صوت‌نوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین ⏱ محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه چهارم | اخوت- قسمت اول 🔺 راه جبهه سازی اخوت است و گفته شد که معنای آن این نیست که برادرانی که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با هم کار می‌کنند، اختلاف نظر نداشته باشند. اما اختلاف نباید وحدت و اخوت را از بین ببرد. حتی ممکن است در اختلاف نظر یا اختلاف عملی که دارید، ساعت‌ها و روزها با هم بحث کنید. در دوران جنگ، بر سر عملیات‌های در پیش رو و مباحث نظامی دیگر، مگر دوستان رزمنده اختلاف نداشتند؟ 🔺 من به یاد دارم که ما به‌عنوان دیده‌بان از توپخانه یا ادوات گلوله درخواست می‌کردیم تا بعضی نقاط را بزنند، گاهی مثلاً یک فرمانده اعتراض می‌کرد که چرا شما فلان مقدار گلوله درخواست می‌کنید و بر سر این مسائل اختلاف و بحث می‌شد(بیان خاطره‌ای درباره زمان انجام عملیات 33:00) حتی ممکن است از یکدیگر ناراحت هم می‌شدیم اما ناراحتی به اندازه‌ای نبود که اخوت را از بین ببرد. اگر یکی از این نیروها و فرماندهان که باهم بحث می‌کردند، قطره خونی از بدنش خارج می‌شد، واقعاً سایرین آزار می‌دیدند، برایشان سخت بود و نمی‌توانستند تحمل کنند. در عین حال که بحث و دعوا می‌کردند برای هم می‌مردند و شیفته‌ی هم بودند. 🔺 به یاد دارم بعد از اینکه عملیات تمام می‌شد و بچه‌ها به شهرستان برمی‌گشتند، همان افرادی که در منطقه با هم بحث داشتند، وقتی عده‌ای از آنان شهید یا زخمی می‌شدند افرادی که از شهرستان می‌آمدند بر سر مزار آن‌ها گاها غش می‌کردند. هنوز که هنوز است بسیاری از رزمنده‌ها ورد و ذکر و خلوتشان با شهدا است. شب‌ها به جمع شهدا می‌روند و دعا می‌خوانند و از احوال هم مطلع می‌شوند. حتی اگر زمانی سر هم داد زده بودند و دعوا کرده بودند هم اخوت از بین نرفته بود. چرا؟ چون هدف مهم‌تر و ایمان مشترکی داشتند. زیرا ولایتمداری آن‌ها را به یکدیگر وصل کرده بود. 🔺 یکی از معانی ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مولی علیهم و مولی علیهم باهم. مثل طناب‌های کلفتی که از طناب کوچک بافته می‌شود که با آن اشیا سنگین را جابه‌جا می‌کنند؛ عرب به این حالت ولایت می‌گوید. ولایت پیوند ناگسستی مردم با هم و با ولی و ولی با مردم است. اگر ولایت‌مداریم پس حتماً باید اخوت باشد تا بتوانیم جبهه سازی کنیم. [...ادامه دارد] ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
سلسله یادداشت‌های یادداشت شماره 2️⃣ | تماشاچی نباشیم! 📋 تحلیلی ازحجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی ◾️ [...] به همین جهت نمی‌خواهیم حمله را نادیده بگیریم و با خوش خیالی تسلیم آن شویم. اسف این که ما از وقتی باهوش و با سواد شده‌ایم، به «تفکر قرآنی» کم‌توجه گشته‌ایم و در تاریکی‌های زیادی می‌مانیم، در کارهای خود خیلی تردید می‌کنیم و در کنار فرصت‌ها و به ویژه در برابر دشمنان از خود انفعال‌های سخت و طولانی نشان می‌دهیم. این نکته مایۀ عبرت است و نباید آن را نادیده گرفت. در فضای فکر قرآنی دشمنان بشر به رسمیّت شناخته می‌شود و مؤمنان پرهیز داده می‌شوند که به خاطر جاه و جلوۀ دشمنان، خامِ زبان و رفتار ایشان نشوند. امروزه دشمنان در اغلب موارد دشمنی را انکار می‌کنند. 🔹آرایش راهبردی صحنه روشن است: حمله بیولوژیکی است، حمله با الگوی روان و پیچیده‌ای اعصاب و روان را فلج می‌کند(ترس سنگینی ایجاد می‌کند)، این بار قشر خاصی درگیر نیستند بلکه یک رعب ملی پدید می‌آورد، فرهنگ تسهیل‌گر و پشتیبان این حمله ادبیات پزشکی مدرن است، نظام پزشکی مدرن در کشور(بدون این که بخواهد و حتی بداند) بزرگترین دستگاه نگاهبان رفتار مسالمت‌آمیز و غیرتهاجمی طعمه‌ها است و بیشترین نقش را در هدایت عملیات دارد. اساساً عملیات فعلاً بیش از آن که فیزیکی و سخت باشد روانی و نرم است و هر چه مقاومت بیشتر باشد نسخه‌های سخت‌تری از این حمله رو می‌شود تا جایی که دشمن مأیوس شود یا تسلیحاتش به ته برسد. [ادامه دارد...] @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل پنجم: اصل عملیات‌محوری 🔺 کار فرهنگی از کجا شروع می‌شود؟ این پرسش چرا مهم است؟ برای اینکه هر ایده‌ی فرهنگی، اگر بخواهد تبدیل به اقدام شود، بالاخره باید از جایی شروع شود دیگر! آن «جا» کجاست؟ به صورت تجربی، دو دیدگاه در این مورد طرح می‌شود: 1. ابتدا باید یک تشکیلات و ساختار ایجاد کنیم؛ سپس از این تشکیلات بخواهیم که کار فرهنگی بکند. 2. ابتدا باید یک عملیات فرهنگی تعریف کنیم؛ این عملیات، تشکیلاتِ لازم برای خودش را فراهم خواهد ساخت. این دو دیدگاه را به صورت زیر هم می‌توانیم نشان دهیم: - از ساختار به کار - از کار به ساختار ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand_98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📋 عنوان یادداشت | امید صادق 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
◀ قدرت‌های عالم تمام فشارهای نظامی و فرهنگی و اقتصادی‌شان را برای تغییر انقلاب به کار ببرند: اراده و تحول عمومی مردم. که این عامل اگر درون مرزهای ایران موجب سرنگونی نظام دیکتاتوری شد، فراتر از مرزهای آن می‌تواند عامل سرنگونی نظام استکباری عالم شود. 🔺 در دهه شصت، در اوج مشکلات اقتصادی و نظامی، رهبر انقلاب که آن روز رئیس جمهور بودنــد این آیه را برای رزمندگان زمزمه و تبیین می‌کردند که «فــلاتهنــوا و لا تحزنوا و انتــم الاعلون ان کنتم مومنین» اگر ایمانتان را حفظ کنید، شما برتر خواهید بود. ایشان آن روز می‌دیدند که اگر سال‌های بعد قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود و توان نفوذ منطقه‌ای ایران از یک ســوی و تاب‌آوری او در مقابل فشارها و تحریم‌ها از سوی دیگر، چشم جهان را خیره خواهد‌کرد، همه به دلیل چنین تحول روحی عمیق و با ثباتی در جان امت انقلابی ایران است. [+منتشر شده در نشریه خط حزب‌الله، شماره 259] 💠 @ali_mahdiyan 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98
◀️ متن یادداشت | امیدِ صادق 🔺 «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد» که جامعه مومن و انقلابی مکلف به انجام آن است، چیست؟ ایجاد و پرورش «امید صادق و متکی به واقعیت‌های عینی» در جامعه. رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به این سوال کلیدی این‌گونه پاسخ می‌دهند و آن را «کلید اساسیِ همه‌ی قفل‌ها» می‌دانند. اما برای عمل به این تکلیفِ انقلابی چه نقاط روشنی در صحنه‌ی واقعیات جامعه وجود دارد که «امیدِ صادق» ایجاد کند؟ 🔺 افزایش دشمنی نشانگر رشد نفوذ و قدرت انقلاب برای پاسخ به این سوال به 43 سال قبل باز می‌گردیم. آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای در مقاله‌ای که در ســال 56 با نام «روح توحیــد، نفی عبودیــت غیر خدا» منتشــر کرده‌انــد، برای ارزیابی رشــد و موفقیت نهضت‌ها یک شاخص مهم را از تحلیل نهضت پیامبر اعظم استخراج می‌کنند. «... از راه مطالعــه در چهره‌ى دشمنان این نهضت و وابستگی‌هاى طبقاتی آنان می‌توان جهت‌گیرى طبقاتی و اجتماعی آن نهضت را دانست و از مطالعه در شدت و جدیت دشمنی‌هایشان می‌توان عمق و تاثیر آن را اندازه‌گیری کرد و بدین سبب است که براى درست شناختن دعوت‌هاى الهی یکی از راه‌هاى قابل اطمینان، مطالعه در جبهه‌ی طرفداران و جبهه‌ی دشمنان این نهضت است...». ایشان در آن مقاله توضیح می‌دهند که نهضت پیامبر اکرم(س) از ابتدا با مواجهه‌ی «طبقه‌ى مســلط و قدرتمند» روبرو شد. آنها ابتدا نســبت به نهضت بی‌توجهی نشان دادند و سپس به تناسب تقویت نهضت، با مخالفت و بعد تطمیع و تهدیــد و در نهایت با بکارگیری تمام توان خود با آن به مقابله برخاستند. افزایش دشمنی دشمن و بکارگیری تمام توانش نشان‌دهنده‌ی رشد قدرت و ضریب نفوذ و گسترش کمی و کیفی نهضت بود و تقابل با قدرت‌های طاغوتی نیز نشان دهنده‌ی حفظ جهت‌گیری آن. 🔺 حال با همین نگاه به انقلاب چهل ساله اسلامی مردم ایران نگاه می‌کنیم. انقلابی که هم‌چنــان در تقابل با طاغوت‌های عالم حرکت می‌کند؛ که این یعنی جهت‌گیری حرکت، در مجموع حفظ شده و از سوی دیگر دشمن تمام توان خود را برای تقابل با انقلاب به کار گرفته که این هم به این معنی است که گسترش و رشد کمی و کیفی این حرکت، حداقل به میزان افزایش کمی و کیفی دشمنی دشمنانش، افزایش پیدا کرده است. 🔺 مردم، هدف دشمنی دشمنان جالب‌تر آنکه در طول این دهها سال، بخش عمده فشارهای دشمن چه فشار نظامی، چه فرهنگی و چه اقتصادی همه متوجه بدنه‌ی مردم است. این رویه‌ی ظالمانه نشان می‌دهد که دشمن اراده‌ی عمومی مردم را نشانه گرفته است. رهبر انقلاب حتی پیش از پیروزی انقلاب معتقد بودند «انقلاب» اساساً یک تحول روحی در جان امت است؛ چه آنکه ایشان چند سال قبل از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی در کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن»، *هویت انقلاب را از جنس «بعثت» می‌دانند*. «همان تحولی کــه در روح نبی ایجاد شد، باید به یک شکلی با یک وضع خاصی، در متن واقعیت اجتماع انجام بگیرد و این همان مطلبی است که ما اسم آن را گذاشتیم رستاخیز اجتماعی نبوت... . منظور از کلمه انقلاب، یعنی یک تحول و یک دگرگونیِ عمیقِ بنیادی در یک اجتماع. در کلمه انقلاب، به طور حتم و لزوم، زد و خورد نیست.» 🔺 حالا اگر در عرصه واقعیت و عمل ثابت شود که ملتی این بعثت را در جان خود ایجاد کرده و آن را حفظ نموده است، معنایش آن است که او صاحب یک دارایی به شدت امیدآفرین شده است. از این جهت اهمیت چهل سالگی انقلاب اسلامی می‌تواند بیانگر نماد تثبیت باشد. «از میان همه‌ی ملت‌های زیر ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد؛ و در میان ملت‌هایی که به پا خاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به جز تغییر حکومت‌ها، آرمان‌های انقلابی را حفظ کرده‌باشند.» (بیانیه گام دوم) 🔺 از این منظر جالب‌تر می‌شود وقتی می‌بینیم که هم مخالفان و منتقدان کارگزاران نظام و هم موافقان آنها، هر دو استدلالشان را بــه همــان آرمان‌هــای انقــلاب اســلامی متصــل می‌کننــد. موضوعی که رهبر انقــلاب آن را مایه‌ی نشــاط و بیــداری و زنده بودن مردم ارزیابی و آن را حتی مهمتر از نقدها و گله‌ها و حفظ آن را مایه‌ی دلگرمی می‌دانند. 🔺 «البته در مجموع این بحث‌هایی که دوستان- پسران و دختران دانشجو- اینجا کردند، یک نکته برای من خیلی جالب و برجسته است و آن اینکه علی‌رغم گله‌گزاری‌ها و نگرانی‌ها که [بیان] کردند، جلســه‌ی امروز ما نشــان داد که محیط دانشجویی یک محیط بانشاط و زنده است.»[ 97/3/7 ] حالا می‌توانیم توضیح بدهیم که با این نگاه چه نکته‌ی ریشه‌ای باعث حفظ نظام اسلامی شده. صرف قدرت نظامی را حکومت پهلوی هم داشت و تمام قـوای نظامی عالم هم حامی او بودند؛ در حالیکه امروز قوای نظامی و بلکه جبهه همه‌جانبه قدرتمندان عالم مقابل نظام اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند. در واقع همان عامل حیاتی که باعث شده نظام پهلوی سرنگون شود، باعث شده همه ⬇
◀ قدرت‌های عالم تمام فشارهای نظامی و فرهنگی و اقتصادی‌شان را برای تغییر انقلاب به کار ببرند: اراده و تحول عمومی مردم. که این عامل اگر درون مرزهای ایران موجب سرنگونی نظام دیکتاتوری شد، فراتر از مرزهای آن می‌تواند عامل سرنگونی نظام استکباری عالم شود. 🔺 در دهه شصت، در اوج مشکلات اقتصادی و نظامی، رهبر انقلاب که آن روز رئیس جمهور بودنــد این آیه را برای رزمندگان زمزمه و تبیین می‌کردند که «فــلاتهنــوا و لا تحزنوا و انتــم الاعلون ان کنتم مومنین» اگر ایمانتان را حفظ کنید، شما برتر خواهید بود. ایشان آن روز می‌دیدند که اگر سال‌های بعد قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود و توان نفوذ منطقه‌ای ایران از یک ســوی و تاب‌آوری او در مقابل فشارها و تحریم‌ها از سوی دیگر، چشم جهان را خیره خواهد‌کرد، همه به دلیل چنین تحول روحی عمیق و با ثباتی در جان امت انقلابی ایران است. [+منتشر شده در نشریه خط حزب‌الله، شماره 259] 💠 @ali_mahdiyan 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98
طرح | یوم‌الله 22 بهمن ماه بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. [بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.] +بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1368/11/4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | [بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.] 🔺 بیست و دوم بهمن، برای ملت ما در حکم عید فطری است که ملت در آن، از یک دوران روزه‌ی سخت خارج شد؛ دورانی که محرومیت از تغذیه‌ی معنوی و مادّی را بر ملت ما تحمیل کرده‌بودند. +بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1368/11/4 قسمت 2 از 4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | [بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.] 🔺 بیست و دوم بهمن، در حکم عید قربان است؛ زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملت ما اسماعیل‌های خودش را قربانی کرد. +بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1368/11/4 قسمت 3 از 4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | [بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.] 🔺 بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت ، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. +بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1368/11/4 قسمت 4 از 4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | [و اکنون گام دوّم] 🔺 انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود. 🔺 به مناسبت دومین سالگرد صدور بیانیّه گام دوم انقلاب با بازنشر نماهنگِ و اکنون گام دوم منتشر شده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR ، قاب‌هایی از برهه‌های حساس و ماندگار اولین چله‌ی پرافتخار انقلاب ملّت ایران را مرور می‌کنیم. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز ولادت امام محّمد باقر(علیه‌السلام) و حلول ماه رجب بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. [یاد امام باقر(علیه‌السلام)، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوباره‌ی جریان اصیل اسلامی در مقابله‌ی با تحریف‌ها و مسخ‌هائی که انجام گرفته بود.] +رهبر معظم انقلاب 1388/9/4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
پویش رسالت اندیشی نهضت اقتصاد مقاومتی 📍 دعوت فراگیر به بازخوانی و تأملی پیرامون سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ✅ محور های ارائه "آثار، نظرات و تحلیل ها": _مفاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی _آسیب‌ها و موانع _نیازها و نقشه راه آینده _نقش گروه‌های مختلف مردمی در پیشبرد اهداف ◀️ در قالب: 🎥 🔊 📖 ⏳ [مهلت ارسال آثار: از 22 بهمن تا 29 بهمن 99] 📩 ارسال آثار از طریق: 💬 تلگرام: @jebhemedia_admin 💬 اینستاگرام: @jebhemedia 💬 ایتا: @jebhemedia_adminl 📌 ارسال شده از سوی مجمع فعالان اقتصاد مقاومتی مازندران ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل پنجم: اصل عملیات‌محوری 🔘 عملیات محوری چه برکاتی دارد؟ 🔸 جلوگیری از کم‌رنگ شدن اهداف اصلی و اولیه 🔺 هر مجموعه‌ی فرهنگی بر اساس اهدافی شکل می‌گیرد. در ابتدا هم مأموریت‌هایی برای خودش تعریف می‌کند. اما به مرور زمان احتمال دارد دچار روزمرگی شود، یا اینکه خود ساختار و تشکیلات، آن چنان اصالت پیدا کند که مأموریت‌ها و اهداف را به حاشیه براند. در این حالت، مسئولان مجموعه به جای اینکه فکرشان معطوف به اهداف باشد، درگیر رفع و رجوع امور داخلی مجموعه خواهند‌شد. اگر مجموعه، عملیات محور باشد و هر روز کار جدیدی برای خود تعریف کند، اساسا فرصت برای درگیری‌های جزئی و حاشیه‌ای باقی نمی‌ماند. اصلا از قدیم شنیده‌ایم که «بیکاری، انواع انحرافات را به دنبال می‌آورد.» آدم که بیکار باشد، ممکن است دست به هر کار بیهوده‌ای بزند. 🔺 وقتی در مسجد ما، کار برای انجام‌دادن نباشد، مجبور خواهیم بود با خودمان کلنجار برویم. اختلاف بين عناصر مسجد، بیش از هر چیزی، ناشی از بیکاری است. ارکان مسجد، به جای اینکه برای انجام کار و عملیاتی انرژی بگذارند، مشغول دعواهای خاله‌زنکی می‌شوند. یک روز سرِ مدیریت دستشویی‌های مسجد، روز دیگرسرِ کفشداری و سیستم صوتی و...! 🔺 اما جایی که هر روز، کاری برای انجام دادن دارد، هیچگاه حاشیه‌ها نمی‌تواند مجموعه را از اهداف اولیه منحرف کند. پس عملیات، ضامن پایبندی مجموعه به اهداف اصلی و اساسی خواهد بود. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت مظلومانه امام هادی(علیه‌السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. [در همین شهر سامرا عده‌ی قابل توجهی از بزرگان شیعه در زمان امام هادی(علیه‌السّلام) جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام - با نامه‌نگاری و... - برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همه‌ی اقطار دنیا را همین عده توانستند رواج بدهند و روزبه‌روز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند. امام هادی همه‌ی این کارها را در زیر برق شمشیر تیز و خونریز همان شش خلیفه و علی‌رغم آنها انجام داده است. حدیث معروفی درباره‌ی وفات حضرت هادی(علیه‌السّلام) هست که از عبارت آن معلوم می‌شود که عده‌ی قابل توجهی از شیعیان در سامرا جمع شده‌بودند؛ به‌گونه‌ای که دستگاه خلافت هم آنها را نمی‌شناخت؛ چون اگر می‌شناخت، همه‌شان را تارومار می‌کرد؛ اما این عده چون شبکه‌ی قوی‌ای به‌وجود آورده‌بودند، دستگاه خلافت نمی‌توانست به آنها دسترسی پیدا کند.] +رهبر معظم انقلاب 1383/5/30 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
سلسله یادداشت‌های یادداشت شماره 3️⃣ | تماشاچی نباشیم! 📋 تحلیلی ازحجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی ◾️ [...] چگونه می‌توان از این محاصره خارج شد؟ این هم معلوم است : 1. توطئه را انکار نکردن (تلاش مبتذلی برای ندیدن، صورت ندادن)؛ 2. در خواب غفلت فرو نرفتن (گاهی سهمگین بودن مصیبت، انگیزۀ غفلت ایجاد می‌کند)؛ 3. گارد جنگی گرفتن و نترسیدن؛ 4. حمله را به خوبی شناسایی کردن؛ (گسترۀ حمله، میزان مخاطره‌سازی، نقاط ضعف و قوت خود و دشمن را فهمیدن) 5. پس از چند عملیات تدافعی یا چند عملیات ایذایی بر کانون ضعف این حمله یا دشمن کوبیدن؛ 📌در یادداشتی که اول اسفند 98 (دو روز پس از اعلام کشف کرونا) تقدیم شد با تلخی و تأسف نوشته شده بود که با توجه به همۀ سوابق نظام سلطه در جهان، قلب این حمله توصیه های پزشکی مدرن است و مهمترین ضدحمله در واقع خارج شدن از چمبرۀ این توصیه ها است. 🔺 (در عین حال به خاطر ملابسات راهبردی چند روز پس از آن از اقدام طلاب جهادی که به بیمارستان‌ها رفتند در حدّ تقدیس تقدیر صورت گرفت و رفتار حضرت آقا کاملاً درست و مثل همیشه به صورتی غنی و «حیرت‌انگیز» راهبردی خوانده شد). 🔺 در همان نوشته به سرمایۀ بزرگ طب سنتی ـ اسلامی اشاره گردید و عرض شد به همین دلیل بود که مدتی پیش از آغاز این حمله، طب اسلامی که جسورتر و مؤثرتر از طب سنتی در گارد تهاجمی نسبت به نظام پزشکی مدرن وارد شده بود و می‌توانست تکیه‌گاهی واقعی برای مردم باشد و چون اسلامی بود با هویّت شیعی مردم نیز ارتباط برقرار می‌کرد و کانون قدرتمندی بود، به اشکال مختلفی مورد حمله قرار گرفته بود و تقریباً ریز و درشت سررشته‌داران این نهضت ترور شخصیتی و موقعیتی شده‌بودند و اکثرشان پایشان به دادگاه کشیده‌شده‌بود و انواع تعهدها از ایشان گرفته‌شده‌بود و تلاش کرده‌بودند تا حسابی رمق و نشاط آنها را بگیرند و میدان را برای عملیات آنها پر از مانع کنند. 🔺 الحق که درست دیده بودند و درست طراحی کردند و با همتی بسیجی وار(!!) و دقتی سیاست‌مدارانه آن را به اجرا گذاشتند و ما پیش از حملۀ کرونا گمان می‌کردیم مسأله این است که طب اسلامی اقتصاد پزشکی مدرن را تهدید کرده است و متهم شده است؛ 🔺 ولی قطعاً مسأله فراتر از این بود. اطلاعات هر عملیاتی یکی از گزارش‌هایی که باید بدهد این است که کانون‌های دفاع یا حملۀ جبهۀ دشمن کدام نقاط است و آنها طب سنتی ـ اسلامی را شناسایی کرده بودند. تجربه نیز نشان داد که طب سنتی و اسلامی چون نسیم خنکی حرارت وحشت را زدود و راههایی امن و فضایی برای تنفس پیش روی مردم باز کرد. [ادامه دارد...] @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir