آوند
نخستين هم آفريني ملی روايت عهد 🎥🔊📝روايت خيزش هاي اثربخش مردمي در عرصه هاي فرهنگي اجتماعي 💠 هم زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 دبیرخانه نخستین همآفرینی ملّی روایت عهد تقدیم میکند:
📽 ببینید | خوشا تماشای صبح فردا
▶️ نگاهی تأمل برانگیز به مصادیقی از خیزشهای اثربخش مردمی در عرصههای فرهنگی اجتماعی
🎀 [ویژه آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین همآفرینی ملّی روایت عهد]
➕ عرض ارادت به بزرگ جبههساز جهان اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی
📍 تهران- اسفند ماه 1399
#ستاد_جبهه_سمنان
#روایت_عهد
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
#دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
📚 کتاب | از سری مجموعه قطبنما [مجموعه بیانات برگزیده امام خامنهای(مدظله العالی) مرتبط با جبههسازی فرهنگی مردمی]
📗 جلد اوّل: مردم
🔅 بیانات برگزیده رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)
🔺 با موضوع: نقش کلیدی مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی
⬇️ دانلود نسخه با کیفیت:
🔗 yun.ir/mardom
⬇️ دانلود نسخه کم حجم:
🔗 yun.ir/mardomlow
#مردم
#قطب_نما
#دستواره
#موتور_تامین_و_تولید_محتوای_جبههسازی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📣 اطلاعیه | آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین همآفرینی ملّی روایت عهد 🔺 [روایت خیزشهای اثربخش مردمی د
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 فیلم کوتاه | گزیدهای از آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین همآفرینی ملّی روایت عهد
📌 [روایت خیزشهای اثربخش مردمی در عرصههای فرهنگی اجتماعی]
📍 تهران- اسفند ماه 1399- مجتمع سرچشمه
#ستاد_جبهه_سمنان
#روایت_عهد
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔘 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی
📼 صوتنوشت جلسات حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه
🗓 شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضهالزهراء دزفول
جلسه سوم | ولایتمداری و رابطهی آن با جبههسازی
#جبهه_سازی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
آوند
🔘 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی 📼 صوتنوشت جلسات حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپن
📍 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی
📼 صوتنوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه
⏱ شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضهالزهراء دزفول
جلسه سوم | ولایتمداری و رابطهی آن با جبههسازی
🔺 یکی دیگر از زمینههای جبهه سازی ولایت مداری است. ولایت به معنی پیوند ناگسستنی بین مردم و ولی است؛ یعنی هم خود مردم باهم پیوند وثیق داشته باشند و هم با ولی و امامشان پیوند ناگسستنی و محکم داشته باشند. وقتی این پیوند ناگسستنی و محکم و احقاق ناپذیر باشد به ولایت تبدیل میشود.
لذا اینکه در تفکر و فلسفهٔ سیاسی غرب مطرح میشود که آیا مردمسالاری دموکراسی (اصل است یا اقتدار دولت اصل است به این دلیل است که نمیتوانند این دو را کنار هم قرار دهند چون در تفکر غربیها چیزی بهعنوان ولایت مطرح نیست.
🔺 در ولایت هم اقتدار نهفته است و هم مردم وجود دارند؛ یعنی هر دو کنار هم قرار دارند و چیزی مانع از باهم بودنشان نیست. در ولایت هم ولی اقتدار محکمی دارد و هم مردمسالاری وجود دارد.
🔺 کلمهٔ ولایت یکی از اصلیترین کلیدواژههای قران است. ولایت روح جبههٔ حق است همانطور که ولایت میتواند روح جبههٔ باطل هم باشد. چون انسان بی بندگی نداریم انسان بی ولایت هم نداریم انسان یا جزو ولایت حق است یا ولایت باطل و از این دو حالت خارج نیست.
🔺 مکتب این ملت و امت امام حسین است؛ مدرسه و مکتب، مکتب امام حسین است. اگر این ولایت شکل بگیرد ،جبهه سازی پدید میآید؛ جبهه که شکل بگیرد، اگر جنگ هم شود شکست میخورد؛ جنگ اقتصادی هم بشود شکست میخورد، جنگ شناختی هم دشمن شکست میخورد اما جبهه ولایت شکل بگیرد.
🔺 اساتید بزرگوار ما از آیتالله جوادی آملی، آیتالله مصباح یزدی، آیتالله مکارم شیرازی، آیتالله سبحانی و دیگر اساتید تا حضرت امام که استاد اساتید ما هستند، همگی به این شبهات جواب دادهاند. اگر میبینید کسی مخالفت میکند و ولایتفقیه را قبول ندارد، باید با رعایت اخلاق و منطق با او بحث و گفتگو کرد. اگر واقعاً اهل اخلاق و منطق باشد باید زمانی که استدلال را میبینید، آن را بپذیرد؛ اما دستهٔ دیگر که به ولایت آسیب میزنند، کسانی هستند که به ولایت معتقدند. آسیب این افراد کم نیست. این افراد کسانی هستند که از ولایت جلوتر میروند. به تعبیر بنده این افراد به لحاظ منشی، ولایتمدار هستند اما به لحاظ بینشی اینگونه نیست. از نظر منشی، درونی و قلبی واقعاً ولایتمدار هستند و حاضرند جانشان را تقدیم کنند؛ اما به لحاظ بینشی منظومه فکری مقام معظم رهبری و امام را نمیشناسند. برای مثال گاهی اوقات حضرت آقا حرفی میزنند و این افراد به خاطر اینکه حضرت آقا مطابق آنان حرف نزده است، گلهمندی میکنند. این افراد مدتی میگفتند که حضرت آقا یک وظیفه و ما یک وظیفه دیگر داریم. به همین خاطر ما گاهی اوقات از حضرت آقا باید جلوتر رویم. در مثالی دیگر، بعضی از این افراد در باب مسئلهای میگویند: چطور ما متوجه این مسئله شدیم اما حضرت آقا این را نفهمید؛ یعنی انتظار دارد که فهم رهبری مطابق فهم او باشد. بعد که برای آنان توضیح میدهیم اندیشه، مبنا، شبهه و جواب این است، میگویند نمیدانستیم چون ولایتمدار بینشی نیستند، این موضوع را نمیدانستند. لذا مراقبت باشید، زیرا پشت سر هر ولایتمداری نباید ایستاد. همانگونه که پشت سر معاندین ولایت نباید ایستاد. ولایتمداری که به لحاظ منشی و قلبی ولایتمدار است، اما از نظر بینشی ولایتمدار نیست، شناخت او از منظومه فکری امام و رهبری کامل نیست. تاریخ نشان داده است که این دسته از افراد بهمرور از ولایت جدا میشوند. هماکنون بعضی از بچههایی که دیروز بسیجی ولایتمدار و فعال در حرکتهای جهادی بودند، امروز میگویند رهبری دغدغه عدالت ندارد و ما عدالت را بر ولایت مقدم میدانیم. اصلاً ولایت و عدالت از هم منفک نیستند. نه ولایت بیعدالت و نه عدالت بی ولایت داریم. این افراد کسانی هستند که از ولی خودشان جلوتر میروند. نتیجه جلوتر رفتن از ولی انحراف است. امام صادق میفرماید: «إِنِّی قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیکمْ حَاکماً» من این فقیه جامعالشرایط را حاکم قرار دادم. امام صادق او را ولیفقیه قرار داده است بعد ما میخواهیم بر او ولایت کنیم؟
🔺 بعضی ولایتفقیه هستند و بعضی ولایت بر فقیه دارند. اگر ولایت آنان بر فقیه نگرفت، فقیه را کنار میگذارند. اگر ولایتمداری را درست بپذیریم و بهدرستی به آن عمل کنیم و بفهمیم، آنگاه جبهه انقلاب شکل میگیرد و میتواند در برابر همه این انحرافات مقاومت کند.
[ادامه دارد...]
#جبهه_سازی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت غریبانه امام موسی کاظم (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 مشعل روشنگر
[شخصیت موسی بن جعفر در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگریست، که تمام اطراف خودش را روشن میکند. ببینید، حق این است. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی ست، هیچ وقت متوقف نمیماند، حتی در سختترین شرایط... و این همان کاری بود که موسی بن جعفر کرد، که در اینباره داستانهای زیادی و روایات متعددی هست.]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.351 ؛ 1364/01/23
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
🔰 معرفی کتاب | *به اضافه مردم*
💠 اصل ششم: کار اجتماعی به جای کار جمعی!
🔘 امر اجتماعی
🔺 کار جمعی، اگرچه در بستر اجتماعی رخ میدهد اما معطوف به جامعه نیست. کار جمعی، درست است که کار تشکیلاتی، گروهی و جبههای است، اما فاقد اراده و توجه به اصلاح ساختارهای اجتماعی یا حل مسائل اجتماعیاست. ممکن است گروههای بسیار شیک و پیک و کاملی هم تشکیل داشتهباشیم، پایگاهمان سازماندهی بسیار خوب و منظمی داشتهباشد، همه جور امکاناتی هم داشتهباشد، اما در نهایت یا کاری به کار فضاهای بیرون از تشکیلات نداشتهباشد یا اگر هم توجهی به بیرون از تشکیلات صورت گرفت، بسیار جزئی و موردی باشد. «کار اجتماعی» برای جامعه (مردم)، جایگاهی فراتر از جمع جبری (عددی) افراد قائل است. کار جمعی، اگر مزیت اجتماعیبودن را نداشتهباشد، درواقع یک «دورهمی» و «محفل» است.
🔺 کار محفلی، یعنی خودگویی و خودخندی! از این جور کارهای فراوان داریم؛ هیئتی که سالهاست برقرار است و نظم و حساب و کتاب دارد، روابط کاملا مشخص بر آن حاکم است، مناسبتهایش سرجایش است، آموزش و قرآن و سخنرانی و مداحیاش تعطیل نمیشود، اما کاری به کار جامعه و مسائلش ندارد و هیچ نقشی در تغییرات فرهنگی و اجتماعی محیط برعهده نمیگیرد، در واقع کاری محفلی میکند.
🔺 پایگاه بسیجی که سازماندهی فوقالعادهای دارد، شرح وظایف روشنی بر آن حاکم است، انواع گروهها را تشکیلداده و جلسات منظمیدارد اما نمیتواند در محیط پیرامون خود تغییری ایجاد کند و مناسبات را متحولکند، یک دورهمی خوب است. درواقع، جمع خوبی داریم که کار خوب نمیکند.
#بهاضافهمردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 عکس | پیغمبر اسلام هم از همین توده بود
🔺 تاریخ اسلام واضح است. همه میدانید. شماها، کسانى که اهل مطالعهاند، میدانید که پیغمبر اسلام هم از همین توده بود. از همین تودهاى که وقتیکه ظهور پیدا کرد و دعوت کرد، همین قریش با او مخالفت کردند؛ که آنوقت گردنکلفتها همینها بودند، قلدرها همینها بودند، سرمایهدارها همینها بودند؛ و ایشان نمیتوانست در آنجا [مکّه] اظهارى بکند. در کوه، در آن غار حرا مدتها همانجا بود و نمیتوانست بیرون برود؛ محبوس بود کَأَنّه. بعد هم ازآنجاکه رفت به مدینه، در مدینه هم همین اشخاصى که طبقۀ سوم بودند جمع شدند دور ایشان. ایشان وقتى مسجد را درست کرد ـ آنهم نه یک مسجد مجلّل، یک مسجد خیلى محقردرست کرد ـ روى صُفۀ آن مسجد که یک صفّهاى بود که هیچى هم نداشت، آنجا بسیارى از اصحاب حضرت، از آنهایی که یاران او بودند آنجا مىخوابیدند چون منزل نداشتند.
📍 [صحیفه امام، ج 6، ص 237]
🔺 پیغمبر اکرم از همین جمعیت پایین بود، از همین توى جمعیت پا شد و قیام کرد. اصحاب او از همین مردم پایین بودند؛ از این طبقۀ سوم بودند. آن طبقۀ بالا بالا، مخالفین پیغمبر اکرم بودند. از همین توده پیدا شده است و براى همین جمعیّت، همین ملّت قیام کردهاست و به نفع همین ملت احکام آوردهاست.
📍 [صحیفه امام، ج 6، ص 313ـ314]
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
💚 طرح | مبعث رسول اکرم حضرت محمّد مصطفی (صلوات الله علیه) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 «زنجیره تواصی»
📎 [منظبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ 1399/12/21]
عناصر مهمّ مواجهه با دشمنیها
دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنیها لازم است - که بنده همیشه توصیه کردهام، باز هم توصیه میکنم- دو خصوصیّت در آحاد مردم لازم است: یکی عبارت است از بصیرت، و دوّمی عبارت است از صبر و استقامت، که اگر چنانچه این دو عنصر وجود داشت دشمن هیچ کاری نمیتواند بکند، هیچ لطمهای نمیتواند بزند، هیچ توفیقی در مواجهه و مقابلهی با نظام اسلامی به دست نمیآورد؛ بصیرت و صبر. این همان است که امیرالمؤمنین فرمود: «وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلّا اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبرِ وَ العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقّ» که این در خطبهی ۱۷۳ نهجالبلاغه است.
1️⃣ بصیرت، به معنای تیزبینی و شناختن راه درست
بصیرت یعنی چه؟ بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن. انسان گاهی اشتباه میکند؛ حالا احتمال اشتباهِ انسانهای ابتدائی و تازهکار که بیشتر است، آدمهای قدیمی و مجرّب هم مواردی اشتباه میکنند راه درست را؛ بایستی مراقبت کرد که انسان در شناخت راهِ درست اشتباه نکند؛ در غبارآلودگی فتنهها بتواند راه را پیدا کند و بفهمد راه درست چیست؛ بصیرت به این معنا است.
2️⃣ صبر، به معنای استقامت در راه درست
صبر یعنی چه؟ صبر یعنی استقامت در این راه، زاویه پیدا نکردن با این صراط مستقیم و پای فشردن بر حرکت در این صراط مستقیم؛ این به معنای صبر است. صبر را بد معنا نکنند، صبر را جور دیگری [معنا نکنند]. البتّه غالباً دشمنان یا کسانی که آگاهی درستی ندارند صبر را بد معنا میکنند؛ صبر یعنی اینکه انسان استقامت بِوَرزد، پافشاری کند، ایستادگی کند، راه را ادامه بدهد، متوقّف نشود؛ این معنای صبری است که در مقابلهی با دشمنان به کار میرود.
❇️ تواصی؛ از راههای حفظ جامعه در برابر دشمنان
خب اگر این دو خصوصیّت وجود داشته باشد، دشمن غالب نمیشود. یکی از راههایی که این دو خصوصیّت را بتوان در جامعه حفظ کرد، عبارت است از «تواصی»، همان که در سورهی والعصر هست: وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ مردم یکدیگر را تواصی کنند؛ این زنجیرهی تواصی و توصیه کردن به یکدیگر [برقرار باشد]؛ هم توصیه به حق کنند، راه حق را تأکید کنند، هم توصیهی به صبر بکنند؛ این، همه را نگه میدارد. اگر چنانچه تواصی به صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشتهباشد، این جامعه بهآسانی دستخوش تحرّکات دشمن نخواهد شد؛ امّا اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیرهی محافظت مؤمنان است، قطع بشود قطعاً خسارت خواهد رسید: اِنَّ الاِنسانَ لَفی خُسر، اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰتِ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ اگر این تواصی نباشد، خسارت تحقّق پیدا خواهد کرد. خب، دشمن همین عامل مهم را هدف قرار میدهد.
#زنجیره_تواصی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔘 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی
📼 صوتنوشت جلسات حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه
🗓 شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضهالزهراء دزفول
جلسه چهارم | بصیرت و رابطهی آن با جبههسازی
#جبهه_سازی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
آوند
🔘 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی 📼 صوتنوشت جلسات حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپن
📍 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی
📼 صوتنوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه
⏱ شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضهالزهراء دزفول
جلسه چهارم | انتظار فرج و رابطهی آن با جبههسازی
🔺 امشب میخواهم به یکی از این زمینهها و بسترها اشاره کنم که عبارت است از بصیرت. بصیرت در آیات قرآن و روایات اهلبیت بیان شده است و کاملاً میشود از این ایات و روایات استفاده کرد و با عقل و عقلانیت هم میشود این نتیجه را گرفت که اگر در نیروهای انقلابی نیروهای ولایی و نیروهایی که دغدغهی رشد و پیشرفت جامعه اسلامی را دارند اگر اهل بصیرت باشند میتوانند جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی شکل بدهند. اگر آنها این بصیرت را نداشته باشند گرفتار تفرقه خواهند شد.
🔺 بصیرت حق شناسی است؛ بصیرت مثل قطب نما است. آدم وقتی در کشتی است و آن را میراند یا یک وسیلهای دارد که در بیابان میرود قطب نما جهت را به او نشان میدهد کدام مسیر برود کدام مسیر نرود. قطب نمای آدم در بیابان غبارآلود عالم امروز بصیرت است. اگر آدم در این بیابان غبارآلود و متحیر و سرگردان بتواند مسیر را درست انتخاب کند باید اهل بصیرت باشد. بصیرت یک نیرویی در انسان است. بصیرت آگاهی است اما فقط آگاهی نیست.
🔺 انسان با بصیرت انسانی است که نه تنها معرفت دارد که حق و باطل چیست بلکه این معرفت را در قلب خودش ایجاد کرده است نه فقط در عقل خود. بعضی آدمها معرفت و شناخت را در عقل خودش دارند مثل پزشکی که میدانند سیگار کشیدن بد است یا میدانند مثلاً غذای چرب ضرر دارد؛ علمش را دارند خیلی خوب هم میدانند و اگر از آنها بخواهید کامل برای شما توضیح میدهند همه اینها را میدانند که چه آسیبی به بدن میرسد میدانند چه ضرری به بدن میرسد. این مسائل را درس میدهد و کتاب آن را هم مینویسد اما این آدم عمل نمیکند یعنی عقل او قانع است ولی قلب خودش را هنوز نساخته است و این باور هنوز پدید نیامده و البته همهی آن هم دست خود آدم نیست یک بخشی را باید از خدا بخواهد به خدا بگوید من تلاش خودم را کردهام. اما چه کنیم که این بصیرت حاصل شود؟ فرمودند: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» تقوا داشته باشید خدا به شما فرقان میدهد، حق را از باطل میتوانید تشخیص بدهید. انسانی که علم دارد و قدرت استدلال با عقل را پیدا کرده است زمانی که تقوا پیدا کند قلب او روشن میشود و وقتی قلبش روشن شد بصیرت پیدا میکند. فرمولش این است؛ معرفت، تقوا مساوی با بصیرت است. وقتی انسان بصیرت پیدا کرد آخرت گرا میشود، فتنه شناس میشود، پایدار میشود، استقامت در دین پیدا میکند، از عبرتها درس میگیرد و همه اینها دستاوردهای بصیرت است.
🔺 انسان با بصیرت فتنه شناس است؛ برخی آدمها هستند که دقیقاً در وقت فتنه نمیدانند که چه کنند. نمیتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و در همان زمان متحیرند. بعضی از آدمها در فتنه عصر امیرالمؤمنین ماندند. هرچه حضرت میفرمودند که اینها فتنه است و من چشم فتنه را کور کردم اما کسی گوش نمیداد. قصه خوارج، نهروان، جنگ جمل یا حتی صفین فتنه بود. بعضی آدمها بعد از قصه حکمیت از سپاه امیرالمؤمنین جدا شدند و رفتند به سپاه معاویه ملحق شدند. فتنه آدمها را زیرورو میکند. فتنههای روزگار شمرها و عمر سعدها را زمین زد. سلیمان بن صرد خزاعیها را زمین زد. حالا توبه کردند و جزء توابین شدند ولی زمین خوردند. انسان با بصیرت این فتنهها را میفهمد؛ حال برخی زودتر و برخی دیرتر.
🔺 بصیرت خیلی نکته ظریفی است. امام صادق (ع) میفرماید: «شيعيان ما، با چهار چشم میبینند: دو چشم در سر و دو چشم در دل. بدانيد كه همه مردم، چهار چشم دارند؛ امّا خداوند چشمهای دل شما شیعیان را بينا و چشمهای دل آنها (مخالفانتان) را نابينا ساخته است؛» یعنی معلوم میشود که شیعه که قوامش به ولایت مداری است باعث بصیرت در آنها شده است و هرچقدر این پیوند با ولایت بیشتر باشد بصیرت بیشتر میشود. اگر ولایت مداری ضعیف شود بصیرت هم آسیب میبیند.
[ادامه دارد...]
#قطب_نما
#جبهه_سازی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم
💠 اصل هفتم: اصل فرصتمحوری
🔺 هیچ عقل سلیمی نمیتواند بگوید شناخت تهدیدها بد است. آنچه بد است و باید از آن دوری جست «تهدید محوری» است و نه «تهدید شناسی». تهدید محوری یعنی اینکه همهی حرکات و تدابیر و طراحیهای ما بر اساس تهدیدها و نداشتهها و موانع شکل بگیرد. یعنی دست به سیاه و سفید نزنیم مگر اینکه دشمنِ ما کاری بکند. در این صورت، کارِ ما فقط واکنش است؛ تازه اگر ارادهای در ما باقی مانده باشد.
#بهاضافهمردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand_98
🆔 instagram.app/join/avand_98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 مجموعه سخنان آیت الله حائری شیرازی دربارهی زنجیره تواصی
***با همدیگر، گروه تواصی تشکیل دهید*
🔺 با همدیگر گروهی تشکیل بدهید و اسم گروهتان را بگذارید گروه تواصی . بگویید بیایید ما با هم برادر بشویم. هر وقت من در صبر، کم میآورم، تو کمی به من قرض بده. هر وقت من در بصیرت کم آوردم، کمی بصیرت در جیبم بریز. به من بصیرت بده.
🔺 من هم هر وقت تو کم بیاوری هرچه بلد هستم به تو میگویم. یعنی ما به همدیگر، توصیه به حق و توصیه به صبر میکنیم. دیگران هم به شما ملحق بشوند. بعد برای بچههایتان هم گروه تواصی درست کنید.
🔺 سورۀ «والعصر»، شناسنامهی هیئت است. هیئت، کارخانۀ «سورۀ والعصر» است. این چهار کار را باید روی اعضای خودش بکند. «ایمان»، «عمل صالح»، «توصیه به حق» و «توصیه به صبر». «ایمان» و «عمل صالح»، حالات انفرادی و تک تکی شما است. عیبی هم ندارد. به تنهایی ایمان داشتهباشید و عمل صالح انجام دهید. اما هنوز در خسران هستید!!
🔺 یک کار دیگر لازم است. با هم ترکیب شوید. یک مجموعه درست کنید. «گروه تواصی» درست کنید. به همدیگر توصیه به حق و صبر کنید. یعنی ایمان و عمل صالح لازم است، اما کافی نیست. اگر با هم متحد شدید، آن موقع دیگر در خسران و زیان نیستید. اهل نجات هستید.
پس برای اهل نجات شدن، آدم باید عضو یک کاروان باشد. هیچ کس نمی تواند بدون عضویت در یک گروه صالح، اهل نجات شود.
🔺 پس اینکه شما هیئتی بشوید، مستحب نبود؛ واجب بود که بیایید! هرکه هیئتی نیست به او بگویید: کو گروه تواصی تو؟ عضو کدام گروه تواصی هستی؟ اگر گفت، هیچ چیز، بگویید پس طبق سورۀ والعصر، شما در زیانکاری هستید.
#آیت_الله_حائری_شیرازی
#زنجیره_تواصی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📌 طرح | سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسّلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
🔅 حسین (علیه السلام) پاسدار اسلام است.
🔺 [امام حسین (علیه السلام) برای انجام یک واجب، قیام کرد. این واجب در طول تاریخ متوجه به مسلمانهاست، به یکایک مسلمانها. این واجب عبارت است از اینکه هر وقت دیدند نظامِ جامعهی اسلامی دچار یک فساد بنیانی شدهاست و بیم آن هست که بهکلی احکام اسلام تغییر پیدا بکند، هر مسلمانی باید قیام کند. البته در شرایط مناسب، آنوقتیکه بداند این قیام اثر خواهد بخشید. جزو شرایط، زندهماندن نیست، کشتهشدن نیست، اذیت و آزار ندیدن نیست. لذا امام حسین (علیه السلام) قیام کرد و عملا این واجب را انجام داد تا درسی باشد برای همه.]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.196 ؛ 1374/3/19
🔺 [حسینبن علی (علیه السلام) کاری کرد که وجدان همه بیدار شد. لذا شما میبینید بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) قیامهای اسلامی یکی پس از دیگری بهوجود آمد. البته سرکوب شد؛ اما مهم این نیست که حرکتی از طرف دشمن سرکوب شود. البته تلخ است؛ اما تلختر از آن، این است که یک جامعه به جایی برسد که در مقابل دشمن، حالِ عکسالعمل نشاندادن پیدا نکند. این، خطرِ بزرگ است.
اینکه «الْمَوْعُودِ بِشَهادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلالِهِ»؛ اینکه از قبل از ولادت آن بزرگوار «بَکَتهُ السَّماءُ وَ مَن فیها وَ الاَرضُ وَ مَن عَلَیها»؛ حسینبن علی (علیه السلام) را در این عزای بزرگ مورد توجه قرار دادند و عزای او را گرامی داشتند و به تعبیر این دعا یا زیارت، بر او گریه کردند، به این خاطر است. لذا شما امروز وقتی نگاه میکنید، اسلام را زنده شدهی حسین بن علی (علیه السلام) میدانیدو او را پاسدار اسلام میدانید. ]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.197 ؛ 1371/11/06
#انسان_250_ساله
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📌 سلسله مباحث جهانیسازی
🔘 گفتاری از استاد حسن رحیمپور ازغدی
1️⃣ شماره اول | چیستی و اهمیت جهانیسازی
🔺 «جهانیسازی» بهمثابه یک پروژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی در ابعاد متعددی تعقیب و تئوریزه میگردد. با این احتساب باید گفت ما با ادبیات جدیدی در توجیه امپریالیزم قدیمی مواجهایم و مفهوم «جهانیگری» در خدمت تئوریسازی استعماری قرارگرفته است.
🔺 من در باب تفکیک «پروسه جهانیشدن» از «پروژه جهانیسازی» اطاله کلام نمیکنم و معلوم است که بحث من در حوزه دوّم قرار میگیرد. این مفهوم نزدیک به یک دهه است که وارد بورس مباحث روز شده و جدا از مبحث جامعهشناختی در باب «جهانیشدن»، بهعنوان فرایندی که در شرف وقوع دانسته شده میباشد.
🔺 نمیخواهم نظریات کارکردی یا نظریات مارکسیستی را در تبیین این پدیده به بحث بگذارم ولی توجه داشته باشیم که اصطلاحاتی چون جهانیسازی یا جهانیشدن و... سابقه طرح کمتر از نیمقرن (سالهای 1960 به بعد) دارند و مدت کوتاهی (از دهه 1990 به بعد) است که جزء موضوعات روز شده، بهنحویکه تا حدود ده سال قبل (1994)، حداکثر 34 جلد کتاب با عنوان گلوبالیزیشن (globalization) در کنگره - بزرگترین کتابخانه غرب - موجود بودهاست.
🔺 ولی اینک برنامهریزیهای تجاری برای بازاریابی در سطح جهان و گسترش سلطهی سیاسی و فرهنگی نظام سرمایهداری و تسلط میلیتاریستی برجهان، همگی تحت عنوان «جهانیسازی» پوشش داده میشود.
[ادامه دارد...]
#شناخت_صحنه
@shenakhte_sahne
#جهانی_سازی
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (علیهالسّلام) و روز جانباز بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز ولادت حضرت زینالعابدین (علیهالسّلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سال «تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها» بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#سال_تولید_پشتیبانیها_مانعزداییها
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir