eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
882 عکس
332 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 از تواصی به حق غفلت نکنید 🔺 باید جوان‌های تحصیل کرده از این هیاهوی اجانب خود را نبازند، و سرگرم بساط عیش و نوشی که به دستور استعمار برای آنها و عقب‌نگه‌داشتن آنها فراهم شده‌است نگردند. 🔺 باید اشخاص بیدار، تولید مثل کنند و هر چه بیشتر هم‌فکر و هم‌قدم پیدا کنند و صفوف خود را فشرده کنند، و در ناملایمات پایدار و جدی و قوى‌الاراده باشند، و از تواصی به حق و تواصی به صبر که دستوری‌است الهی، غفلت نکنند. 🗓 {امام خمینی (ره) در نامه به آقای محمدرضا حکیمی | 28 آبان 1348} _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز ولادت جوانه‌ی خورشید کربلا حضرت علی اکبر (علیه‌السلام) و روز جوان بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. ------------------------------ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | امید و اعتماد من به جوان امروز از جوان نسل اول انقلاب بیشتر است ➕ [جوان نسل سوم از جوان نسل اول امیدبخش‌تر است؛ در صورتی که بتواند ایمانش را حفظ کند. جوان نسل اول کسانی بودند که از روی احساسات و هیجانات خوب، یک نظام کهن را سرنگون کرد و اسلام را بالا آورد، اما غالبا از روی احساسات بود؛ کسانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند، بعد از مدتی از آمریکایی‌ها عذرخواهی کردند؛ این ناشی از کم‌عمق بودن آن انگیزه است، زیرا متکی به یک زیرساخت محکم نبود. اما جوان امروزی که به دنبال وظیفه خود می‌رود، می‌فهمد که چه عملی را انجام دهد، یک نمونه‌ی آن (شهید) حججی است؛ ... لذا من اعتمادم و امیدم به جوان نسل امروز بیشتر از جوان آن روز است.] 📍 رهبر معظم انقلاب اسلامی ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔘 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین 🗓 شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضه‌الزهراء دزفول جلسه پنجم | انتظار فرج و رابطه‌ی آن با جبهه‌سازی ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
📍 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین ⏱ محرم سال 1399 - هیئت روضه‌الزهراء دزفول جلسه پنجم | انتظار فرج و رابطه‌ی آن با جبهه‌سازی 🔺 در [جلسات] گذشته گفته شد که شرط تمدن سازی، جبهه سازی است. تا نیروهای ارزشی، انقلابی، ولایی و دغدغه‌مند تبدیل به جبهه نشوند، امکان ندارد تمدن نوین اسلامی در این زمان شکل بگیرد. [اما اکنون] زمانه، زمانه خاصی است. حتماً باید جبهه شکل بگیرد و جبهه سازی شرط تمدن سازی است. برای تحقق جبهه هم شرایط و بسترهایی نیاز است. اخوت و محبت بین اعضای جبهه، عقلانیت و تدبیر داشتن؛ مثلاً کسانی که مسئولیت فرهنگی، سیاسی یا اقتصادی دارند حتماً باید تدبیر کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند. هیچ مسئولی نباید بگوید من که یک سال یا دو سال در این سمت هستم برای سه یا چهار سال برنامه‌ریزی می‌کنم. بلکه باید برای بیست سال آینده برنامه‌ریزی کند. کسی که امام جمعه یک شهر است، ممکن است یک دو و حتی سه دوره بیشتر نباشد اما باید برای بیست سال آن شهر برنامه ریزی کند. عقلانیت و تدبیر شرط جبهه سازی است. 🔺 یکی دیگر از زمینه‌ها و بسترهای جبهه سازی برای ما شیعیان و مسلمانان انتظار فرج است. انتظار فرج دو قسم است؛ یک انتظار سازنده است و یک *انتظار ویرانگر* است. یک عده افرادی هستند که می‌گویند ما منتظریم که حضرت بیاید ولی دست روی دست می‌گذاریم و هرکسی خواست گناه و معصیت کند. مگر ما می‌توانیم عدالت را تحقق ببخشیم؟ اینکه یک عده در پی حکومت اسلامی و عدل هستند، زحمت بیخود می‌کشند. باید صبر کنیم تا امام زمان خودشان بیاید و مسائل را حل کند. این سخن، سخن نادرست و ادعای غلطی است. با فرهنگ اسلامی و شیعی ما نمی‌سازد، با امر به معروف و نهی از منکر نمی‌سازد. این حرف، حرف درستی است که ما اگر حکومت اسلامی را هم تحقق ببخشیم و به تعبیر رهبری دولت اسلامی و جامعه و تمدن اسلامی هم شکل بگیرد، باز هم عدل مهدوی تحقق پیدا نخواهد کرد تا زمانی که حضرت ولی عصر باشند. اما بالاخره باید بسترسازی و آماده سازی شود، باید جامعه جامعه‌ی آماده‌ای باشد. اگر جامعه آماده باشد، زمینه ظهور فراهم می‌شود. اگر جامعه عدالت‌خواه باشد، جامعه عدل مهدوی تحقق پیدا می‌کند. جامعه عدالت‌خواه جامعه‌ای است که در آن تمدن و جبهه سازی شکل بگیرد. 🔺 لذا انتظار سازنده یعنی انسان‌های منتظرِ ظهورِ جهادگرِ امیدوارِ ولایتمدار در مسیر عدالت؛ معنای انتظار سازنده منتظران این است. منتظرانی انتظار سازنده دارند که جهادی، جهادگر، ولایتمدار و امیدوار باشند و در مسیر عدالت گام بردارند. انتظار سازنده این‌گونه است و در مقابل آن انتظار ویرانگر است و انسان‌هایی که اهل سکوت، رکود، خمودی و کسالت هستند در این دسته جای می‌گیرند. مثلاً انسان‌هایی که می‌گویند هر اتفاقی افتاد بیفتد، ما چه کار داریم. جامعه به گناه و فساد کشیده شود، ما کاری نداریم. این انتظارِ ویرانگر است. 🔺 دنیا گوش شنوا دارد. ما در دنیا حاکمان سیاسی دشمنی داریم که در پی جنگ تمدن‌ها هستند. تئوری جنگ تمدن‌ها که هانتینگتون مطرح کرده‌است درست است. با سیاسیون دنیا، آمریکا و صهیونیست‌ها جنگ تمدن‌ها داریم؛ مثلاً با ترامپ جنگ تمدن‌ها داریم. اما با نخبگان دنیا گفت‌وگوی تمدن‌ها داریم. این تئوری که گفت‌وگوی تمدن‌ها است را قبل از انقلاب اسلامی ایران آقای روژه گارودی مطرح کرد و کاملاً تئوری درستی است. با نخبگان دنیا حتی نخبگان آمریکایی باید حرف بزنیم. باید تفکر اسلامی و شیعه را به آن‌ها منتقل کنیم و اثر گذار است. اما با سیاسیون دنیا گفت‌وگو بی نتیجه است. حال ممکن است ادای گفت‌وگو درآوریم ولی آن‌ها دنبال گفت‌وگو نیستند. اسمش را گفت‌وگو و مذاکره می‌گذارند ولی دنبال این هستند که قدرت خودشان را حاکم کنند. اما نخبگان دنیا این‌طور نیستند چون ما غیر از مسیحی‌ها با نخبگان دانشگاهی دنیا حتی آمریکایی‌ها هم گفت‌وگوهای زیادی داشتیم. علاقه‌مند هستند و گوش می‌دهند. تشنه شنیدن معارف و حقایق اهل بیت خصوصاً امیرالمؤمنین هستند. من واقعاً معجزه علی را در کلام امیرالمؤمنین در این جلسات دیدم. یکی از بحث‌هایی که برای آن‌ها جالب است همین بحث مهدویت است که نظر شیعه و اسلام درباره موعودگرایی و مهدویت چیست؟ 🔺 این‌گونه است که در مسئله انتظار فرج باید خیلی دقت کرد. انتظار فرج هم یک امر بینشی و هم یک امر منشی است، هم به لحاظ معرفتی باید شناختمان نسبت به مهدویت زیاد شود و مرتب آگاهی و اطلاعاتمان نسبت به مهدویت بیشتر و بیشتر شود و هم قلب و جان و دل خودمان را به امام زمان وصل کنیم. [ادامه دارد...] ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.i
🗺 📌 جامعه مهدوی [چهار خصوصیت جامعه امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) منطبق بر دعای شریف ندبه] ➕ استخراج شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی | کتاب انسان 250 ساله 🔺 نابودی ریشه‌های ظلم 🔺 بالا رفتن سطح اندیشه 🔺 استخراج نیروهای طبیعت 🔺 محوریّت اخلاق و فضیلت ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سالروز ولادت یگانه منجی عالم، حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. 🔅 هیچ‌وقت ملّت‌ها، امّت‌ها مأیوس نباید بشوند از گشایش 🔺 [ملت ایران آن روزی که قیام کرد، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است، از آن قیام، آن نتیجه‌ی بزرگ را گرفته‌است، امروز هم به آینده امیدوار است؛ با امید، با نشاط حرکت می‌کند. این نور امید است که جوان‌ها را به انگیزه و حرکت و نشاط وادار می‌کند. از دل‌مردگی و افسردگی جلوگیری می‌کند. روح پویایی را در جامعه زنده می‌کند. انتظار فرج این است؛ بنابراین، هم منتظر فرج نهایی باید بود، هم منتظر فرج در همه‌ی مراحل زندگی فردی و اجتماعی باید بود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشته‌باشید و بدانید که این فرج محقق خواهد‌شد؛ مشروط بر اینکه شما انتظارتان، واقعی باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.] +کتاب انسان 250 ساله، ص.393 ؛ 1384/06/29 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
◀️ یادداشت | شیعه آخرالزّمانی 🔺 چه رازی است در همراهی «ان الذین امنوا» با «و عملوا الصالحات»؟ و چه رازی است در همراهی «محبت» با «مودت»؟ و چه رازی است میان «ایمان به حجت» و «نمایش اضطرار به حجت»؟ مگر می‌شود ایمان داشت و آن را به تجلی ننشست؟ مگر می‌شود محبت داشت و آن را بروز نداد؟ مگر می‌شود به امام حجت، روحی لتبسمه و له الفداه، ایمان داد و اضطرار خود را نشان نداد؟ شیعه، فریادگر است. شیعیان، دِیر نشینان دیروز و امروز نیستند که در بیابانی بمانند و خود را از شهر و مردمانش تبعید کنند. 🔺 اذان، فریاد است، همچنان که مراسم اِحیای جمعی مردمان در نیمه‌شب‌های قدر، اظهار است، همچنان که طواف، نمایش جذبه حاجی به مغناطیس کعبه است. هر کس که به موعودِ موجود ایمان دارد، مجاز به اخفا نیست. جامعه تشنه عدل، جامعه زنده، هوشمند و جسور است. 🔺 انقلاب، این نقش را مضاعف کرد. حالا دیگر مجالی برای دل‌مشغولی‌های فردی نیست. حالا منتظِر، فرامرزی‌ست و به‌دوراز باورمندی به مرزهای جغرافیایی و زمانی، به رسالت بزرگ جامعه می‌اندیشد، ببین دعای امام رضا علیه‌السلام را که از آن دور زمان، دل به جمعه دیدار بسته است: اللهم طهر منهم بلادک واشف منهم عبادک و اعز به المومنین و احی به دارس المرسلین 🔺 و این فراز رازناک: اللهم اسلک بنا علی یدیه منهاج الهدی خداوندا! ما را به دو دست آن بزرگوار به راه هدایت راهنمون کن. و سلمان هراتیِ زمانه ما در اوج درد نوشت: هنوز بسیارند پرندگانی که آشیانه ندارند آیا تو فردا برمی‌گردی؟ 🔺 علاقه‌ی ما به ظهور، تنها علاقه به ظهور امام موعود ِ موجودِ حیِّ حاکمِ ناظرِ حاضر نیست. ما با پذیرش این درد، با همه پیامبران الهی، اوصیای، اولیا و حق مداران عالم همدرد می‌شویم. ظهور، اوج دردمندی عالم و بلوغ باورمندی مردمان به مقام «اولوا العزمی» است. و چه دردناک است که ما هنوز حاجتمندیم، نه مشتاقان «اولو العزمی» من به خورشیدِ نگاه تو پناهنده شدم آی، انبوه‌تر از جنگلِ ابر تو مرا خواهی برد؟ 🔺 شیعه ِ آخرالزمان، باید روبه‌قبله‌ی «اولوا العزمی» نماز گذارد. حالا همه‌ی باطل، در برابر همه‌ی حق ایستاده است. نکند روزی برایمان بخوانند: رفت آن چشم که دلواپس فرداها نیست! دلِ خونِ اسیرِ جاذبه را مثل گیلاس‌ها به دار زدیم اشک هامان چکید چون باران ابرها را کمی کنار زدیم‌ تا که خورشید گل کند، یک صبح تیرگی را شبانه بار زدیم عهد بستیم، گر چه نادیده از فراقِ امید، زار زدیم دست بر زانوی سپیده زدیم قرعه بر مشیِ ذوالفقار زدیم صبرها را دوباره هِی کردیم حمله بر خصم، بی‌گدار زدیم از حقیقت نمانده بود اثر این چکامه به استعار زدیم تا که دلدار، دل ربایی کرد سندش را به نام یار زدیم 🔺 و مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، رحمه‌الله علیه در معرفت ۱۸۱ نوشتند: عشق به آثار هم از آثار همین عشق به ذات است که: من عَشَقَ شیئا عَشَق اثاره، هر کس به چیزی عشق ورزد، به آثار آن‌هم عشق می‌ورزد. به تک‌تک چراغ‌های نیمه شعبانی و پرچم‌های کوی و برزن عشق می‌ورزیم. به تک‌تک آدم‌هایی که نامشان مهدی است. به همه شهیدانی که با پیشانی‌بند «مع امام منصور» رفتند و ... در رکاب حضرت، ماندند. به همه مهدیه‌های شهرهایمان، به همه ندبه خوان‌هایمان. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل هفتم: فرصت‌محوری 📍 صفحه 95 و 96 🔘 ممانعت از تبدیل فرصت به تهدید 🔺 این هم خیلی جالب است. خیلی وقت‌ها اگر از یک فرصت، استفاده نکنیم، همان فرصت تبدیل به تهدید می‌شود. چگونه؟ مثلا فرض کنید در نزدیکی مسجد شما یک فضای سبز وجود دارد. اگر شما طرحی برای استفاده‌ی مطلوب از آن محیط نداشته‌باشید، بعد از مدتی همان فضای سبز تبدیل به پاتوق آدم‌هایی می‌شود که کارشان مزاحمت برای خانواده‌ها یا ایجاد ناامنی در محله است. آن فضای سبز، فرصت و امتیازی برای کار فرهنگی ماست. اما ما اصلا به آن فکر نمی‌کنیم. نتیجه‌اش هم این می‌شود که باید کلی انرژی و وقت بگذاریم برای ایمن‌سازی و پاک‌سازی آنجا! 🔺 در مورد آدم‌ها هم همین‌طور است. فرض کنید در همسایگی مسجد ما، هنرمندی زندگی می‌کند که کارش تئاتر است. او دوست دارد کار کند. آدم سالمی هم هست. چند بار هم به واسطه‌های مختلف به ما رسانده که او تئاتر بلد است و می‌تواند برای پایگاه ما، گروه تئاتری راه بیاندازد. اما ما نه او را می‌شناسیم و نه به کارش اعتنا می‌کنیم. بعدا می‌شنویم که او رفته، مثلا تئاتری کار کرده که به نظر ما مناسب نبوده و موجب تخریب فرهنگ جامعه است! بالاخره کسی که هنری دارد، دوست دارد هنرش را عرضه کند. اگر ما از او بهره نبریم، او معطّل ما نخواهد ماند. 🔺 [...] اگر تهدید محور باشیم، همه‌اش دنبال این خواهیم بود که بچه‌ها را از اینترنت بترسانیم و خودمان هم کاری به کار اینترنت نداشته‌باشیم. همه‌اش به بچه‌ها خواهیم گفت که *«نبین و نشنو»!* بدون استفاده‌ماندنِ فرصت بزرگی به نام اینترنت توسط ما، یعنی تبدیل شدنش به تهدید و عامل تخریب. در این شرایط، چند نفر را هم مأمور خواهیم‌کرد تا مدام به بچه‌ها تذکّر دهند گوشی‌ها را بگذارید توی جیبتان! یا مجبور خواهیم‌شد توی گوشی بچه‌ها سرک بکشیم تا خدای ناکرده، استفاده‌ی نامناسبی نداشته‌باشند! این یعنی تبدیل شدن فرصت به تهدید. _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. 🔅 پیام جمهوری اسلامی برای انسانیّت است 🔺 [امروز با جمهوری اسلامی چه دارند می‌کنند؟ جمهوری اسلامی مگر چه می‌گوید؟ مگر چه می‌خواهد؟ این همه تبلیغات، این همه کارشکنی، این همه توطئه علیه جمهوری اسلامی برای چیست؟ جمهوری اسلامی نه درصدد کشورگشائی است، نه درصدد ضربه زدن و آسیب زدن به ملت‌ها و به آحاد مردم است؛ داعیه‌ی سعادت معنوی انسان را دارد؛ پیامی دارد برای انسانیت. این را می‌دانند، به همین خاطر این همه سخت‌گیری و فشار وارد می‌آورند.] +رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ 1388/11/13 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 رویداد ملّی به اضافه‌ی مردم | دعوت حاج حسین یکتا از همهٔ فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی برای شرکت در رویداد ملی به‌اضافهٔ مردم ◀️ برای پیوستن و ثبت‌نام در این رویداد ملّی از روش‌های زیر اقدام نمایید: عضویت در پیام‌رسان‌های ایرانی بله، ایتا و پیج اینستاگرامی به آدرس زیر: 🆔 Eitaa.com/mardomplus_ir 🆔 ble.ir/mardomplus_ir 🆔 instagram.com/mardomplus_ir ➕و سامانه پیامکی: 📩 3000515153 __________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 __________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗺️ اینفوگرافی | زنجیره تواصی ⭕️ نظر به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم «توصیه به بصیرت» و «توصیه به صبر» بین آحاد «مومنان» و اهمیتِ خطیر حفظ و گسترش «زنجیره تواصی» یا «زنجیره محافظت مومنان»، رسانه شناخت صحنه تصمیم دارد مهم‌ترین «فرمایشات» معظم له در تبیین و تشریح ابعاد مفهوم بصیرت و صبر را بصورت سلسله جملاتی تحت عنوان *اهل البصر* و *اهل الصبر* بازنشر نماید. 📍از شما همراهان گرامی درخواست می‌شود تا با مطالعه و دقت در مفاهیم و نشر این سلسله مطالب به گسترش و تحکیم زنجیره تواصی یاری رسانید. 🌐 @shenakhte_sahne ______________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 نشست تخصصی فعالان اجتماعی خراسان رضوی پیرامون "حلقه‌های میانی" 🔸 کارگاه‌های تخصصی: 🔹 دوگانه نظام "خدمات اجتماعی" و نظام "نهضت محرومین"؛ 🔹 رسانه و کنشگری اجتماعی؛ 🔹 اشتغال و کارآفرینی؛ چگونگی ساماندهی ظرفیت‌های مردمی؛ 🔹 نهضت مساله محوری جوانان محله؛ 🔹 نقدی بر محرومیت‌زدایی؛ چرایی غفلت از ظرفیت ها و استعدادها؛ 🔹 شیوه مداخله مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات (مقابله هوشمند)؛ 🔹 مردمی‌سازی تفریح؛ بازی، الگوهای موفق و راهکارها؛ 🔹 تربیت در عرصه، لازمه نقش آفرینی اجتماعی نوجوانان؛ 📆 پنجشنبه 19 فروردین 1400 از ساعت 7:30 الی 15 📌 مشهد مقدس ⚡️ هر فرد مجاز به انتخاب یک کارگاه تخصصی می‌باشد. 💳 مبلغ مشارکت در برنامه: 20 هزار تومان 😷 همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ◀️ راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر: 📞 +989371977617 🔻 ثبت نام از طریق لینک زیر: 🌐 https://yk8.ir/313 🆔 @yaran_khorasan __________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 __________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 سلسله طرح‌های تواصی 1️⃣ شماره اول، اهل‌البصر | به سرعت خودتان را از گروه عوام خارج کنید! ➕ [ای بسا کسانی که تحصیلات عالیه هم کرده‌اند؛ اما جزو عوامند. ای بسا کسانی که تحصیلات دینی هم کرده‌اند؛ اما جزو عوامند. ای بسا کسانی که فقیر یا غنی‌اند؛ اما جزو عوامند. عوام بودن، دستِ خودِ من و شماست. باید مواظب باشیم که به این جَرگه نپیوندیم. یعنی هر کاری می‌کنیم از روی بصیرت باشد. هر کس که از روی بصیرت کار نمی‌کند، عوام است. لذا، می‌بینید قرآن درباره‌ی پیغمبر می‌فرماید: «ادعوا الی‌الله علی بصیرة انا و من اتبعنی.» یعنی من و پیروانم با بصیرت عمل می‌کنیم، به دعوت می‌پردازیم و پیش می‌رویم. پس، اوّل ببینید جزو گروه عوامید یا نه. اگر جزو گروه عوامید، به سرعت خودتان را از آن گروه خارج کنید. بکوشید قدرت تحلیل پیدا کنید؛ تشخیص دهید و به معرفت دست یابید.] 🗓 بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ؛ 1375/03/20 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن‌رئال رویداد ملّی به اضافه‌ی مردم | اصل اوّل: مردم‌محوری ◀️ آنچه در این ویدئو خواهید دید: 🔺 کار فرهنگی چیست؟ 🔺 چهار مرحله اجرای یک کار فرهنگی: 1️⃣ طراحی و ایده‌پردازی 2️⃣ تولید و اجرا 3️⃣ عرضه و توزیع 4️⃣ مخاطب و مصرف 📎 برای پیوستن و ثبت‌نام در این رویداد ملّی از روش‌های زیر اقدام نمایید: عضویت در پیام‌رسان‌های ایرانی بله، ایتا و پیج اینستاگرامی به آدرس زیر: 🆔 Eitaa.com/mardomplus_ir 🆔 ble.ir/mardomplus_ir 🆔 instagram.com/mardomplus_ir ➕ جهت اشتراک‌گذاری ایده‌های فرهنگی و نظرات خود، عدد 21 را به سامانه پیامکی زیر ارسال نمایید: 📩 3000515153 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 سلسله طرح‌های تواصی 2️⃣ شماره دوم، اهل‌الصبر | این معنای صبر است... ➕ [حالا صبر یعنی چه؟ صبر به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و انتظارِ نتایج و حوادث را کشیدن نیست؛ صبر یعنی ایستادگی کردن، مقاومت کردن، محاسباتِ درست خود را و محاسباتِ دقیق خود را با خدعه‌گریِ دشمن تغییر ندادن؛ صبر یعنی پیگیریِ اهدافی که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم؛ صبر یعنی با روحیه حرکت کردن و ادامه دادن؛ این معنای صبر است. ] 🗓 بیانات در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران ؛ 1399/01/03 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن‌رئال رویداد ملّی به اضافه‌ی مردم | اصل دوم: مشارکت‌پذیری حداکثری ◀️ آنچه در این فیلم خواهید دید: 🔺 اهمیت نقش‌دادن به افراد و فواید آن؛ 🔺 سه مولفه اصلی مشارکت: 1️⃣ داوطلبانه بودن، 2️⃣ یاری دادن و هم‌افزایی، 3️⃣ مسئولیت‌پذیری، 🔺 بررسی بحران مشارکت و رابطه‌ی آن با ایجاد حس تعلق؛ 🔺 بررسی مقوله هدف/وسیله در باب مشارکت؛ 🔺 بررسی یک اشکال راهبردی در حوزه‌ی فرهنگ؛ 🔺 تعریف کار فرهنگی مطلوب؛ 🔺 برکات مشارکت مردمی؛ 🔺 اهمیت تقسیم وظایف و نقش‌ها؛ 🔺 اصول تقسیم کار؛ 📎 برای پیوستن و ثبت‌نام در این رویداد ملّی از روش‌های زیر اقدام نمایید: عضویت در پیام‌رسان‌های ایرانی بله، ایتا و پیج اینستاگرامی به آدرس زیر: 🆔 Eitaa.com/mardomplus_ir 🆔 ble.ir/mardomplus_ir 🆔 instagram.com/mardomplus_ir ➕ جهت اشتراک‌گذاری ایده‌های فرهنگی و نظرات خود، عدد 21 را به سامانه پیامکی زیر ارسال نمایید: 📩 3000515153 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 سلسله طرح‌های تواصی 3️⃣ شماره سوم، اهل‌البصر | اگر اعلمِ علماء هم باشید... ➕ [اگر اعلمِ علما هم باشید [امّا] زمانتان را نشناسید، نمی‌توانید براى جامعه‌ی اسلامىِ امروز مفید واقع بشوید؛ محال است: ندانیم استکبار چه‌کار می‌خواهد بکند، ندانیم دشمن‌ها چه کسانى هستند و از کجاها نفوذ می‌کنند و دشمنى می‌کنند، ندانیم در جامعه‌مان چه می‌گذرد و مشکلات چه چیزهایى است و براى علاجش چه‌کار باید کرد، ندانیم در جبهه‌بندی‌هاى دنیا کجا قرار داریم. همیشه کتک را و لگد را و توسرى را آن کسانى می‌خورند که بین دو جناحِ بازیگر قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند کى به کجا است، چه کسى می‌خواهد چه‌کار کند، چه کسى می‌خواهد کجا را بگیرد؛ اینهایى که نمی‌دانند، بیش از همه لگد می‌خورند، بیش از همه کتک می‌خورند، نمی‌توانند از موقعیّت‌ها استفاده کنند. بصیرت و علم به زمان، براى یک عالم لازم است. در هر حدّى؛ از یک اعلم‌العلمائى که می‌خواهد براى مردم بساط افتاء و مانند اینها را بگستراند، تا آن عالمى که در یک محلّه‌اى می‌خواهد براى چند نفر تعلیم احکام دینى بکند، فرق نمی‌کند، منتها هرچه مقامْ بالاتر، این آگاهی‌ها بیشتر و وسیع‌تر مورد لزوم است.] 🗓 بیانات در دیدار مدرّسان، فضلا و طلّاب حوزه‌ی علمیّه‌ی مشهد ؛ 1368/04/20 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📎 طرح | غلبه‌ی نرم‌افزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مبنی بر غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار به‌عنوان مصداق «سیلی سخت‌تر»، رسانه شناخت صحنه تصمیم دارد تا با نگاهی بر فعالیت‌های نرم‌افزاری نظام سلطه و آمریکا در منطقه و ایران، مطالبی را به صورت سلسله مباحثی ذیل عنوانه‌ منتشر نماید. 🔺 از شما همراهان گرامی درخواست می‌شود تا با مطالعه و دقت در مفاهیم و نشر این سلسله مطالب به جریان غلبه نرم‌افزاری یاری رسانید. 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | حلول ماه پر خیر و برکت رمضان، ماه میهمانی خدا بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. 🔅 فرصتِ تلطیف روابط اجتماعی 🔺 [سعى کنیم از این فضاى معنویّت و صفا که در ماه رمضان در سطح جامعه عمومیّت دارد، براى ارتباطات صحیح و معنوى میان خودمان و دیگران استفاده کنیم و تصمیم‌هاى درست بگیریم، اقدامهاى درست بکنیم؛ خوشبینى را، اعتماد را، ایجاد محبّت را، خیرخواهى نسبت به یکدیگر را در ارتباطات خودمان دخالت بدهیم، و این بهره را از ماه رمضان ببریم که در روابط اجتماعى و روابط انسانى یک تلطیفى به‌وجود بیاوریم.] + رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها؛ 1393/04/11 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 سلسله طرح‌های تواصی 4️⃣ شماره چهارم، اهل‌الصبر | بعضی نمی‌گریزند؛ امّا بتدریج از میدان کناره می‌گیرند! ➕ [صبر یعنی چه؟ صبر یعنی در میدان باقی ماندن، از میدان بیرون نرفتن. بعضی از میدان می‌گریزند؛ بعضی نمی‌گریزند امّا بتدریج از میدان کناره می‌گیرند؛ این خلاف صبر است. صبر یعنی پایداری کردن، در میدان ماندن، استقامت کردن. صبر یعنی چشم به هدف‌های دور و به افق‌های دور دوختن؛ چشم دوختن به هدف‌های دور. گاهی انسان از یک موفّقیّت نقد خرسند می‌شود، خوشحال می‌شود، گاهی مغرور می‌شود، و خطرناک این است که قانع می‌شود؛ این خطرناک است؛ این موجب می‌شود که انسان در میدان باقی نماند. نه، هدفِ دور را نگاه کنید، قلّه را نگاه کنید؛ ببینید پیام حقیقی انقلاب و نظام اسلامی چیست و ملّت ایران را و امّت اسلامی را و در نهایت جامعه‌ی بشری را به سمت چه هدفی می‌خواهد حرکت بدهد؛ به آنجا نگاه کنید. حرکت انقلاب اسلامی یک چنین صبری را لازم دارد.] 🗓 بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام)؛ ۱۳۹۷/۰۴/۰۹ 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📎 مجموعه جلسات آغاز اندیشه 🔺 گفتگو پیرامون مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری استان فارس 📌 موضوع جلسه ششم: بررسی و تحلیل سند جامع نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس (راهبرد پنجم عدالت همه جانبه) 🔺 استاد ناقد: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عرفانیفر 🔺 کارشناس و مجری: دکتر عبدالکریم عطایی ⏰ زمان: پنجشنبه ۲۶ فروردین؛ ساعت ۲۱:۰۰ - در بستر اسکای‌روم ➕ لینک حضور در جلسه: 🌐 https://b2n.ir/AghazeAndishe 📍 خانه اندیشه‌ورزان انقلاب اسلامی فارس 🆔 instagram.com/jebhefarss 🆔 t.me/jebhefars 🆔 eitaa.com/jebhefars 🌐 www.jebheyar.ir ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن‌رئال رویداد ملّی به اضافه‌ی مردم | اصل سوم: گروه‌محوری ◀️ آنچه در این فیلم خواهید دید: 🔺 ویژگی یک گروه؛ 🔺 مهم‌ترین وظیفه اعضای حلقه اصلی یک گروه؛ 🔺 روش ایجاد رشد و بالندگی در یک گروه؛ 🔺 عبور از بحران شایع موجود در فعالیت‌های فرهنگی یعنی رکود؛ 🔺 برخی مزایا و فواید ایجاد گروه: 1️⃣ تقویت قدرت تعامل منظم، 2️⃣ شکل‌دهی به احساسات مشترک، 3️⃣ فهم و ارتقا اهداف مشترک، 4️⃣ ایجاد روابط نسبتا پایدار، 5️⃣ ایجاد تشکّل سازمان‌یافته، 6️⃣ کمک به شکل‌دهی هویّت مشترک، 📎 برای پیوستن و ثبت‌نام در این رویداد ملّی از روش‌های زیر اقدام نمایید: عضویت در پیام‌رسان‌های ایرانی بله، ایتا و پیج اینستاگرامی به آدرس زیر: 🆔 Eitaa.com/mardomplus_ir 🆔 ble.ir/mardomplus_ir 🆔 instagram.com/mardomplus_ir ➕ جهت اشتراک‌گذاری ایده‌های فرهنگی و نظرات خود، عدد 21 را به سامانه پیامکی زیر ارسال نمایید: 📩 5000515153 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی(شماره اول) | اولین موسسه تربیت معلم در ایران 🔺 دارالمعلمین مرکزی، نخستین موسسه تربیت معلم در کشور بود که برای مدارس ابتدایی در سال ۱۲۹۷/۶/۱۵ شمسی تاسیس شد. محل ابتدایی این مدرسه عالی در ساختمان وزارت فرهنگ، واقع در محله قدیمی تخت زمرد تهران بود.(1) 🔺 افزایش مدارس و نیاز به آموزگاران تعلیم دیده در مهر ۱۳۰۷ دارالمعلمین مرکزی را به دارالمعلمین عالی ارتقا داد. آذر ۱۳۰۸ بود که این دارالمعلمین با اهداف جدید به تصویب شورای عالی معارف وقت رسید؛هر چند در ذهن عموم جامعه دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه رسمی ایران نقش بسته است اما در حقیقت چه دانشگاه تهران چه دارالمعلمین بلوغ یک فرآیند یا جریانی است که از اوایل دوران قاجار یا پیش از آن آغاز گشته است. 🔺 به عنوان نمونه یکی از نویسندگان تاریخی در کتاب خود با نام دانشگاه در ایران چنین آورده است: «در قرن 19 و در نتیجه ظهور فعالیت اقتصادی وابسته به خارج (روس و انگلیس) کاهش جمعیت ایلی و افزایش جمعیت خرده مالک شهری و واگذاری بخشی از اموال دولتی و رشد مالکیت خصوصی به تدریج تحول اقتصادی- اجتماعی مهمی رخ داد. نماد برجسته این تحول شهری- بازرگانی و مرتبط با خارج ظهور نخبگان منوّرالفکری بود که به تدریج اینجا و آنجا اعلام وجود می‌کردند.» [ادامه دارد...] 📍(1) https://b2n.ir/e35113 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98