eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
355 ویدیو
96 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
جلد سوم.مجموعه مقالات.همایش ملی حکمرانی اسلامی.pdf
4.82M
💠 مجموعه مقالات برگزیده اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی 🔺 فایل pdf جلد سوم 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
#
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره پنجم، مطلبی از دکتر موسی نجفی 🔷«از تاریخ اندیشه ای که از ریشه بر روی خون و جنگ و ناامنی دائمی بنا شده است ،انتظار پایبند بودن به قراردادها و ارزشها نوعی خوش خیالی و ساده لوحی است» 🔹از پایه گذاران اصلی جدید در غرب در هر چهار شاخه و و و نام دو نفر مهمتر است: نیکولو و توماس . 🔹ماکیاولی پایه گذار علم سیاست جدید و هابز متفکر اولیه نظریه قرارداد اجتماعی است. در قرارداد اجتماعی در نظر هابز جمله معروفی وجود دارد که رمز خشونت و جنگ طلبی غربیها و حل معمای آنها را بخوبی نشان می دهد ؛ هابز میگوید : هومو هومینی لوپوس (به لاتین: Homo homini lupus)، به معنی انسان، است، ریشه این مطلب از جمله‌ای است که در نمایشنامه آسیناریا نوشته‌ی پلوتوس، نویسنده‌ی روم باستان آمده است و توماس هابز از آن استفاده کرده و الهام گرفته است. 🔹بازتاب سیاسی این نگاه به انسان در تاریخ سیاسی غرب جنگ دائمی و همیشگی بین انسانهاست. از تاریخ اندیشه ای که از ریشه بر روی خون و جنگ و ناامنی دائمی بنا شده است ، انتظار پایبند بودن به قراردادها و ارزشها نوعی خوش خیالی وساده لوحی است.در مثل مناقشه نیست ولی وقتی مجبوری با یک دزد سابقه دار سر یک میز بنشینی ،بهتراست اول مواظب جیب هایت باشی! 🌐 @shenakhte_sahne 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
📔 🔰 *اصل دوم: مشارکت پذیری حداکثری* آیا همه کارهای فرهنگی، مشارکت پذیرند؟ هر کاری که به جامعه / جمع مربوط باشد، حتما مشارکت پذیر است. کار فرهنگی ما اگر اجتماعی هم باشد این قابلیت را دارد که با بیش از یک نفر انجام شود. پس این همه کار که تنها توسط یک نفر انجام می شود چیست؟ بله؛ ممکن است یک نفر بتواند خیلی از کارها را به تنهایی پیش ببرد. گاهی حتی ممکن است نتیجه ای هم بگیرد، اما این کارهای دیگر کار فرهنگی مطلوب نیست. آن فرد درواقع یک «گنتراتچی» است که صرفا به یک نتیجه نقطه ای» می اندیشد! او نمی خواهد دست افراد دیگری توی کار باشد. او نمیداند که مشارکت دیگران، چه برکاتی دارد. 🔸 وقتی میگوییم موذن و مکبر و ... لازم داریم، بعضی ها میگویند «آخه ما کسی رو نداریم که بلد باشه...» اینجاست که باز هم پای «آموزش» وسط می آید؛ «آموزش واقعی». آموزش واقعی باید نیاز ما را رفع کند. اگر مؤذن نداریم باید آموزش دهیم، اگر مکبر نداریم باید . تربیت کنیم. در همین فرآیند آموزش، یک تعداد دیگر از افراد را صاحب نقش میکنیم؛ مثلا اسمشان را می گذاریم «مربی اذان و‌تکبیر» مگر ما دنبال چیزی جز این هستیم؟ 🔹 مشارکت چه برکاتی دارد؟ ١. تجربه اندوزی ۲. تربیت افراد دردل کار ٣. تقویت همبستگی جمعی ۴. تقویت احساس مسئولیت ۵. رشد قوه ابتکار و خلاقیت ۶. کاهش هزینه ها ۷. ماندگاری و تداوم کار در غیاب تعدادی از اعضا ۸. ظرفیت سازی برای آینده ۹. افزایش همت ها با انرژی جمعی ۱۰. جلوگیری از محفلی شدن کارها 🔹 در مشارکت دادن و تقسیم کار، چه نکاتی را رعایت کنیم؟ . ١. تقسیم کار باید مبتنی بر نیاز واقعی و ضرورت های اصلی باشد. مقصود اصلی ما از تقسیم کار، واقعا باید تسریع و تعمیق کار باشد. ۲. تقسیم کار نباید نمایشی و تشریفاتی باشد. نباید صرفا برای سرگرم کردن افراد، عنوانی ظاهری به آنها بدهیم که در میدانی واقعی، هیچ کارو نقش مشخصی برایش تعریف نشده است. . . . ٣. در تقسیم کار باید به استعداد، قابلیت و علاقه افراد توجه کنیم. اگر به این نکته بی توجه باشیم، هم کارمان پیش نمی رود و هم افراد را دچار فرسودگی میکنیم. ۴. برای نقش هایی که به افراد می سپاریم، «طرح رشد داشته باشیم. یعنی در آن نقش، امکان پیشرفت و تحرک وجود داشته باشد. فرد باید بداند که اگر در مرحله ای از کار، موفق بود، در آن نقش پیشرفت می کند. نمی شود یک فرد را چند سال فقط در یک نقش تکراری نگه داشت. ۵. از خود افراد برای بهتر کردن نقش آفرینی اش نظر بخواهیم. تجربه عملی او را ارزشمند بدانیم. 🌐 *www.avand98.ir* 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔺 به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمانی 🔰 مباد که... 💠 قرن ها پیش ، منصور حلاج سرود: رضا دادم به عشق او اگر غارت کند جانم که جان صد چو من بادا فدای عشق جانانم به زخم ِ عشق او سازم که زخمش مرهم جان است به داغِ درد او سازم که درد اوست درمانم غمی کز عشقِ یار آید به شادی بر سرش گیرم به هر چه دوست فرماید غلامِ بنده فرمانم مرا گویند کارامِ دل از دیدارِ دیگر شو معاذ الله که در عالم دلارامی دگر دارم و قرن ها گذشت ، تا شاید روزگار بیابد گمشده اش را فراوانی از مردم دنیا را برگزیدند و مرگ برایشان انجامی دهشتناک بود : قل ان الموت الذی تفرون منه فانه ملاقیکم . جمعه/۸ حتی فراوانی از مومنان ، چون به پیروزی رسیدند ، یا خود بت شدند و یا خانه دلشان ، بتخانه شد: و جاوزها ببنی اسراییل البحر فاتوا علی قوم یعکفون علی اصنام لهم قالوا یا موسی اجعل لنا الها کنا لهم الهه. اعراف/ ۱۳۸ در این میانه گمشده اش را یافت . مردی از جنس باور ، که مرگ را به سخره گرفت ، مرزها را در نوردید ، تیغِ بی باکی اش شب را درید ، نه به افق ها ، که به آفاق هم بسنده نکرد و نگاهش دور دست ها را تسخیر کرد او می فهمید که براده های انسانی ، مغناطیسی از جنس یقین می خواهد ... و فهمید که یقین را نمی توان در شرک آباد و شک آباد یافت. برای همین شال و کلاه کرد برای کوچ: فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا . آل عمران/۱۹۵ از خدا پنهان نیست ، از شما چه پنهان که بعضی زیر ستاره هایی که بر دوششان نشست، نشستند ، اما شهید مغناطیسِ ما ستاره ها را هم به آسمان بازگرداند. مگر می توان شیعه مقتدر بود و دل به کوچه و پس کوچه های دنیا داد؟ مگر برایمان این آیت نازل نشد که: و فی السماء رزقکم افسوس که ما حتی شهیدان را که مقصد راهند ، ایستگاهی کرده ایم. سالگرد عروجشان که می رسد ، تازه یادمان می افتد که باید کاری کنیم. سردار بی قرینه را باید شناخت ، هماره و همیشه ... و هر چه بنویسیم و بخوانیم، کم است. اکنون برای شما که از کهیعص به کربلا می روید ، به چند راز بسنده می کنم. یک: شهید سلیمانی، خود یک امت بود ، قلبش اوردگاه خون فطری همه مردمان بود ، از این رو روز شهادتش ، رستنگاه یک امت شد . او شناسه یک امت بود ، با هویتی هوشمند، خلاق ، جسور ، فعال ، متدین ، منحصر به فرد و مقتدر خیلی ها همین که جذب در امت شوند، کافیست ، اما شهید مقتدر ما خط شکن امت شد تا در عرصه های جدید حضور یابد. دو: شهید سلیمانی را شهید معرکه دانستند و پیکر مبارکش را بدون غسل و کفن در مزار شهدای کرمان کاشتند . راز اینجاست که نه او شهید معرکه ، که خود ، معرکه بود. هر جا بود ، معرکه آنجا بود . و شاید بهتر این که هر جا معرکه ای بود ، او را می شد دید. اینجا تکرار ، تذکر است. مگر می توان شیعه مقتدر بود و دل به کوچه و پس کوچه های دنیا داد؟ مگر برایمان این آیت نازل نشد که: و فی السماء رزقکم سه : شهید سلیمانی ، یک جبهه سازِ جبهه دار ِ جبهه پیشه بود. مغناطیس او براده های بالقوه مردمان را بالفعل کرد... و اگر مغناطیس نباشد ، براده ها گرد هم نمی آیند در زمهریر ِ بهمنِ آن سال گل کاشت پا به پای بهاران چهار: شهید سلیمانی ، در پس لحظه های کال ، پختگی ها را می دید ، از این رو هیچگاه نا امید نشد: آن سوی قلمرو چشم هامان درختانی ایستاده اند هزار بار سبزتر از جنگل کال مومن مقتدر تنها جبهه ساز نیست، پیشه او جبهه سازی است. این جبهه پیشگی ، رسالت محور است: و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا پنج: شهید سلیمانی حجاب های تفاخر و شهرت را از هم گسیخت ، همچنان که داعش را. این ها قبل از داعش قربانی اراده اش شدند. در این باره آنقدر تلخی ها دیده ایم که بماند. شش: شهید سلیمانی ، نماد یک تابعِ هوشمند بود . تابع بود ، چرا که هماره به قبله انقلاب دل بست و با اذان امام انقلاب نماز گذارد ، اما از خود تحلیل داشت. و افسوس که بسیاری از این تحلیل های شخصی و شخصیتی اش را همچنان محرمانه تلقی کرده ایم و حالا او به رسم " و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء " زنده تر از قبل است : برتر از آفتاب می تابی چون نظر می کنیم بالا را و ماییم و بغض فراق: تو نیستی و عکس تو در قاب، لبخند می زند به تماشای تصویر او می ایستم آنگاه در ذهن من یک آبی یک زرد به هم می آیند آیا تو در آینده یک درخت خواهی شد؟ و حالا اوست در رکاب بالا بلندِ حضرت امام مهدی موعود موجود ، عجل الله تعالی فرجه الشریف است: هر شب از چشم هات می شنوم نفسِ پاکِ صبح فردا را مباد که حجم مرگبار سیاست پیشگان دیپلمات! بر چهره اش غبار بنشاند. مباد که دل به دنیا داده ها برایش شناسنامه صادر کنند مباد که اهل تزویر برایش سردیس و تندیس بسازند. مباد که قیچی تحریف ، شاهین پرندهِ جلدِ خدایمان را بچیند
ادامه👇 مباد که نفاق پنهان شده را مجال بدهیم که شهید مقتدرمان را در قاب های بسته محصور کند شهید ما ایستاده است ، به قول سلمان هراتی او خداگونه زیست در عصر جسارت شیطان 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔘 عروج ملکوتی فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد، عمار رهبری؛ حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه)، رهبر معظم انقلاب( حفظه الله) و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نماییم. 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
بي ترديد، ضربه ای که از قدرت در ، می خورد؛ بیش از ضربه ایست که از قدرت جبهه سازی سردار سلیمانی در جنگ سخت خورده است... 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: تعبیرات قرآن کریم درباره لزوم وحدت شیعیان در جهاد در راه خدا در بیانات ➕ [ اَن اَقیموالدّین وَ لا تَتَفَرَّقوا ] ⏸ محور بیانات: 🔹 در مبارزه با دشمنان خدا و دین، در جهاد علمی و فرهنگی همه با هم جوش بخورید؛ و طوری متحد باشید که یک نفوذی نتواند در شما دخالت کند. 🔹 ما شیعیان نقطه‌های وحدت‌بخش زیادی داریم؛ اسم سیّدالشهداء کافی‌ست... 🔹 از خدا بخواهید معرفت صحیح، عشق پاک و اخلاص در عمل عنایت کند. 📌 سخنرانی علامه مصباح یزدی در نخستین اجلاس ملی رابطان جامعه ایمانی مشعر؛ پیرامون لزوم در 💠 جامعه ایمانی مشعر @www1542org 👈 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👈 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📋 عنوان یادداشت | سیلی و انتقام 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
‏◀️ متن یادداشت | سیلی و انتقام 🔺 اگر مفهوم نظام رو نفهمیم یعنی چی، خیلی از امور را نخواهیم فهمید. مثلا اینکه ضربه عین الاسد چند می‌ارزید؟ چرا یوم الله بود. مثلا چرا سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» است؟ چرا تشییع جنازه سردار سیلی سخت بود؟ 🔺 شاید بگید بی ربطه، اما تو وسط هیاهوی فتنه ۸۸، ناگهان خبر کهریزک پخش شد. ظلم و جنایت و قتلی که اونجا اتفاق افتاده بود. بعدها جناب روحانی وقتی می‌خواست کابینه‌اش رو که توش اصحاب فتنه حضور داشتند، تطهیر کنه گفت: یک عده فتنه رو راه انداختند یک عده کهریزک رو. 🔺 ‏اما همون ایام رهبری گفت این دو عِدل هم نیستند، این ها قابل مقایسه نیستند. یکی از جاهایی که عنوان اصل و فرع رو بکار برد، همونجا بود. کهریزک فرع بود فتنه اصل، چرا؟ چون فتنه ظلم به نظام بود و کهریزک ظلم به فرد. هر دو بدند، هر دو ظلمند؛ اما این کجا و اون کجا. 🔺 توی ماجرای ضربه به عین‌الاسد ‏یک نظام به صورت رسمی اعلام می‌کنه انتقام می‌گیره، بعد به یک نظام دیگر که به لحاظ قدرت و جایگاه حقوقی در دنیا تسلط پیدا کرده، سیلی می‌زنه. جلوی چشم دنیا. اونهایی که میگن چند تا ساختمون خراب شد، مگه چندتا آدم کشته شد؟ اینها متوجه نمیشن انتقام اساسش در جنگ اراده‌ها است، اراده نظام‌ها. 🔺 ‏تازه عین الاسد نقطه آغاز یک فرایند طولانی‌تر بود، این را همه رهبران مقاومت اعلام کردند، ولی این جماعت نمی‌شنیدند. اگر این برتری در اراده نظام حق بر نظام استکبار رو بفهمیم، خواهیم فهمید چرا خروج او از منطقه سیلی سخت‌تری است و چرا غلبه نرم‌افزاری جوانان انقلابی نیز سیلی سخت تر! 🔺 وقتی غلبه نرم افزاری نیست، جریان تحریف و انحراف کار می‌کنند. یعنی روایت دشمن بر ذهنها چیره می‌شود. یعنی از ترور فخری‌زاده، ضعف نظام یا همان «آقای جمهوری اسلامی» را می‌فهمند، از صبر برای زمان انتقامش، نیز ضعف آقای جمهوری اسلامی را می‌فهمند، از ضربه به عین الاسد هم ضعفش رو می‌فهمند. 🔺 ‏حالا برگردیم به وصیتنامه سردار، نگاه کنیم به میزان تاکید او بر شخصیت آقای جمهوری اسلامی، همانکه به قول رهبری، «مظلوم است در عین اقتدار». غلبه نرم‌افزاری را رهبری سیلی سخت‌تر نامید، یعنی این روال خراب شود. این ذهنیت کرم‌خورده‌ی بیمار تغییر کند و امور را درست ببینیم. آن وقت حتی... 🔺 ‏حتی اینکه انتقام از عاملان و آمران و بلکه شریکان خواهیم گرفت؛ اما در زمان «ممکن»، منظور از این «امکان» را خواهیم فهمید. اصلا «نظام» در کانون توجه ما خواهد نشست و «مصلحت» او و نه این و آن، برایمان اساس می‌شود. «نظام اسلامی» می‌شود حرم، می‌شود قبله و همه چیز خود را با آن تنظیم می‌کنند. 🔺 ‏تازه می‌فهمیم تشییع جنازه آنچنانی بعد از ماجرای فتنه‌ی بنزینی یعنی چی؟ ضربه به عین‌الاسد در آن زمان یعنی چی؟ وقایع عراق و افغانستان و لبنان و حتی تا همین اواخر در عراق و تهدیدهای مکرر ایران نسبت به ترامپ و پمپئو و دیگران یعنی چی؟ خواهیم فهمید مبارزه‌ای را که اساسش اراده‌ی نظام‌ها است. 🔺 ‏آن وقت به جای نِق و نوق کردن، به جای بی‌اعتمادی به نظام پراکندن، به جای سنگ زدن به این حقیقت مقدس و مقتدر ولی به شدت مظلوم، آستین بالا می‌زنیم و وارد فرایند ‎ می‌شویم؛ و غلبه نرم‌افزاری، یعنی روایت اقتدار و مظلومیت ‎ ، همانکه سردار شهید به خاطر او جان داد. 💠 @ali_mahdiyan 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره ششم، گفتارهایی از حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه 🔷در الحادی که امروز بر جهان حاکم است و کمابیش اکثریت مردم را تحت تأثیر خود قرار داده است، ملاک را خواسته‌های انسان قرار می‌دهند و مشخص می‌کنند که برای رسیدن به این خواسته‌ها چگونه باید زندگی کنیم، چه ارزش‌هایی را بپذیریم و چه برنامه‌ها و رفتارهایی داشته باشیم. این نگرش، را اصلی‌ترین سندی می‌داند که انسان می‌تواند به آن اتکا ‌کند. هم‌چنین صرف نظر از این اعلامیه، آزادی‌هایی که در طول چند قرن - به‌خصوص بعد از جنگ‌های جهانی - در دنیا مطرح شده و رواج پیدا کرده است و هیچ کس جرأت تشکیک درباره آن‌ها را ندارد، از عوامل گسترش این فرهنگ است. 🔶در این شرایط آیا صحیح است که ما فعالیت‌های علمی و تبلیغی‌مان را در چارچوب محدودی محصور کنیم و درس خواندن‌ و تبلیغ و تحقیق‌مان در همان حد باشد؟! 🔶ما در مقابل این های شیطانی که عالم را فرا گرفته است، برای جوان‌ها چه کار می‌کنیم؟ ما نه‌تنها تلاش کافی برای برخورد و مواجهه صحیح با رشد فرهنگ غربی نکرده‌ایم؛ بلکه متأسفانه جامعه خودمان نیز به درجات مختلف در معرض اثرپذیری از این فرهنگ قرار گرفته است. 🔶در خود غرب صدها کتاب در نقد حقوق بشر نوشته شده است و درباره این‌بحث شده است که این اعلامیه اساس علمی و عقلانی ندارد و کسانی با انگیزه‌های مختلف و به‌خصوص از روی انگیزه‌های سیاسی آن را تنظیم کرده و این افکار را ترویج کرده‌اند. 🔶 این نظام فکری هیچ برهان عقلی ندارد، در مقابل، نظام فکری و ارزشی مبتنی بر برهان عقلی است؛ حال اگر ما در پیدا کردن این براهین و تبیین آن در سطوح مختلف کم کار کرده‌ایم، باید جواب آن نزد خدا بدهیم. 🌐 @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 به اضافه مردم 💠 اصل سوم: اصل گروه محوری پس از آنکه درها را باز کردیم و افراد آمدند و به آنها نقش دادیم، باید در اندیشه کنار هم قرار دادن این نقش های متفرق باشیم. نقش های جدا از هم به درد نمی خورد؛ باید «گروه» بسازیم. اما می دانیم که هر کنار هم قرار گرفتنی، گروه نمی سازد... ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
برگزاری نشست تخصصی- تشکیلاتی با موضوعات: 1. الگوی نقش‌آفرینی جریان‌های حلقه‌های میانی 2. مأموریت و چارچوب جبهه‌سازی فرهنگی مردمی 3. الگوی ساختاری عملیات محله‌محوری با حضور خواهران رابط و فعالین فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های استان گلستان و ارائه دکتر سعید غلامی، مسئول مرکز تعالی تشکیلات و نظارت راهبردی مورخ: پنج‌شنبه 11 دی ماه 99 ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان گلستان ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔺 عکس‌نوشت | و آمریکا غرق خواهد شد... « آمریکایی‌ها ظاهر قضیه را آرایش می‌کنند و شکوه و جلال می‌دهند، برای اینکه هم دیگران را فریب بدهند، هم بعضی‌ها در دنیا بترسند. اما همچنان که شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، شکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد.» 🔻 امام خامنه‌ای 29 بهمن 98 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🎞 مستند تایتانیک 🎬 کارگردان: مهدی نقویان ⏱72دقیقه 🔸نگاهی به زیر پوست آمریکا 🔶 آمریکا به یک کشتی سنگین بدل شده است، کشتی سنگینی شبیه به تایتانیک، کشتی مشهوری که در اوایل قرن بیستم به عنوان دست‌آورد بزرگ بشر معرفی شد اما در مسیر حرکت به سوی آمریکا به کوه‌های یخی برخورد کرد و در آب غرق شد. ▶️ لینک مستقیم تماشا: https://b2n.ir/075869 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗺 | رئیس شرکت فایزر کیست؟ "سرمایه‌داران کلان بین‌المللی برای آینده سرمایه‌های‌شان برنامه دارند؛ فقط اینکه آینده‌ی ثروت و قدرت آن‌ها با آینده زیست بشریت گره خورده ‌است." @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل سوم: اصل گروه محوری 🔺 پس از آنکه درها را باز کردیم و افراد آمدند و به آنها نقش دادیم، باید در اندیشه کنار هم قرار دادن این نقش‌های متفرق باشیم. نقش‌های جدا از هم به درد نمی‌خورد؛ باید «گروه» بسازیم. اما می‌دانیم که هر کنار هم قرار گرفتنی، گروه نمی‌سازد. علمای اجتماعی، گروه را تجمع تعدادی از افراد می‌دانند که دارای اهداف مشترك و ارزش‌های مشابه‌اند و با یکدیگر تعامل منظم و آگاهانه دارند. پس ما با تشکیل گروه، این امکان را فراهم می‌کنیم که افراد، به دنبال اشتراكات خود بگردند و بر اساس این اشتراکات، باهم همکاری و تعامل داشته باشند. 🔺 نوجوانانی که تازه چشم به جامعه باز کرده‌اند، در اولین تجربه‌های اجتماعی خود در گروه قرار می‌گیرند و می‌توانند خود را رشد دهند. از همه مهم‌تر اینکه بچه‌ها با قرار گرفتن در گروه، احساس «هویت اجتماعی» می‌کنند. آنها در گروه، خیلی زود به تجربه‌ی بالا می‌رسند. بی‌راه نیست کسانی که تجربه فعالیت‌های گروهی در مساجد دارند، بیشتر از سن شناسنامه‌ای ، پخته‌تر و کارآمدتر نشان می‌دهند. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗺 | مدیر جوان نظر رهبر معظم انقلاب درباره‌ی دولتِ جوانِ حزب‌اللهی ،، جوان‌گرایی در مدیریت به معنای کنارگذاشتن همه‌ی باتجربه‌ها نیست. ،، 🔺 معنای اعتماد به نیروهای جوان این است که اولا در برخی از مدیریت‌های مهم کشور از این‌ها استفاده بشود؛ ثانیا از ابتکارهای این‌ها استفاده بشود. منتها معنایش این نیست که نسل قبلی را به کلی بگذاریم کنار. از اول انقلاب هم همین‌جور بوده. البته بعضی از افراد میانسال مثل جوان‌ها هستند [مانند] شهید سلیمانی. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
سلسله مباحث جنگِ شناختی صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و السلمین محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه اول | جنگِ شناختی چیست؟ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir صوت و خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
جنگ شناختی-قسمت اول.mp3
20.05M
سلسله مباحث جنگِ شناختی صوت جلسات حجت الاسلام و المسلمین محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه اول | جنگِ شناختی چیست؟ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
سلسله مباحث جنگِ شناختی صوت‌نوشت جلسات حجت الاسلام و المسلمین محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه اول | جنگِ شناختی چیست؟ جنگ اقتصادی با معیشت انسان‌ها کار دارد. جنگِ نظامی با اسلحه و ویرانی همراه است. در جنگِ سلامت می‌خواهند انسان‌ها بیمار بمانند و به آنان دارو نرسد. در نهایت، جنگِ شناختی با شناخت و ذهن انسان‌ها درگیر است. زمانی که از ذهن و شناخت سخن می‌گوییم، مقصود تنها دانش یا معرفت نیست. حوزه جنگِ شناختی شامل دانش، باور، گرایش و به تعبیر بعضی از نوشته‌ها بینش، نگرش و منش است؛ یعنی آن‌قدر بر روی ذهن، باور، معرفت و نگرش شما کار و تصرف می‌کنند تا انسان آن نگرش، باور، دانش و عقیده خودش را نسبت به باورهایی که قبل‌تر داشته است، از دست بدهد. دانش‌هایی که عقبه‌ی جنگ شناختی را می‌سازد، روان‌شناسی شناختی، جامعه‌شناسی شناختی، اقتصاد شناختی و به‌طور کلی‌تر علوم انسانی شناختی می‌باشد. مثال‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که نمونه آن می‌تواند فردی باشد که اعتقادات انقلابی و باورهای مذهبی داشته و از انقلاب، نظام و ولایت دفاع می‌کرده و ضد استکبار و آمریکا بوده است؛ اما این انسان به‌آرامی تغییر پیدا می‌کند و می‌گوید چه مشکلی دارد که ما با اسرائیل ارتباط برقرار کنیم. بعضی می‌گویند این افراد قبل‌تر نیز این‌گونه نبودند که اکنون هستند. جواب این است که چنین افرادی وجود دارند. دیروز باورهای انقلابی و دینی داشتند. خانم چادریِ محجبه‌ی عفیف، بعد از مدتی می‌گوید چه کسی گفته که حجاب لازم است. این چیزی است که آخوندها درست کردند. بعد از آن شروع به تحریف و توجیه کردن آیات قران می‌کنند. یکی از شگردهای جنگ شناختی تحریف است و با استفاده از ابزارها و وسایل مختلف نمی‌گذارد که شما بر باورها و ایمان خود باقی بمانید. این یک جنگ روحی است. به‌مرور زمان از طریق رسانه، فیلم و سریال، موشن‌گرافی و غیره باورها و اعتقادات شما را عوض می‌کنند. جنگِ شناختی همین است. حضرت آقا فرمودند: یکی از اقسام ناتوی فرهنگی، جنگِ شناختی است. خداوند در قرآن در آیه‌ای از سوره بقره می‌فرماید: کسانی هستند که می‌گویند ما به خدا و قیامت ایمان داریم اما اینان دروغ می‌گویند و ایمان ندارند. اینان به گمان خودشان می‌خواهند خدا را فریب دهند. اینان می‌خواهند خدایی کنند و مؤمنان را فریب دهند. درواقع خودشان را فریب می‌دهند. اینان درک و شعور ندارند. [...ادامه دارد] ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره هفتم، گفتاری از آیت الله ابوالقاسم علیدوست 🔷«وقوع انقلاب اسلامی در این دوران، راه جدیدی را در دنیای معاصر شکل داد که نه متمایل به دیدگاه های استعماری و سرمایه داری غربی بود و نه نظریات و ایدئولوژی شرقی را مد نظر داشت.» 🔹انقلاب اسلامی سال ۵۷ ایران، موقعی به وقوع پیوست که دو نظریه مهم در جهان جریان داشت؛ یکی نظریه و دیدگاه و دیگری، نظریه . 🔹وقوع اسلامی در این دوران، راه جدیدی را در دنیای معاصر شکل داد که نه متمایل به دیدگاه های و غربی بود و نه نظریات و ایدئولوژی شرقی را مد نظر داشت. 🔹 این که حرکتی در جهان شکل گیرد که به هیچ یک از ایدئولوژی های جهان وابسته نباشد به قطعیت، پویش و حرکتی نوینی بود. این مناسبات در شعارهای انقلاب اسلامی مطرح بود و اولین درخواست انقلابیون، بحث از شرق و غرب عالم بود. 🔹بدون تردید این پدیده نوین، دارای ساحت های مثبتی بوده است. در این انقلاب، به دنیا اعلام شد که اسلام، می تواند را به جهان ارائه نماید. ایدئولوژی ای برخاسته از وحی و شریعت و بر مدار انسان دوستی و صلح طلبی. 🔹با توجه به ورود به دهه پنجم انقلاب، زمان مناسبی است تا برنامه ها و چارچوب های حرکتی اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرند. 🌐 @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir