eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
882 عکس
331 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل چهارم: اصل هنرمحوری 🔺 ،، و فرهنگی را هم زنده نمی‌یابی مگر اینکه به هنر تکیه کرده باشد؛ انقلاب اسلامی هم جز با کمک هنر پیش نرفت و به ثمر ننشست.،، ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1913782296Cd595047538 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
💠 رونمایی از محصولات هنري پيرامون بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در نوزدهم آبان ماه ١٣٩٥ در جمع مسئولان و فعالان جبهه فرهنگی 🔺 این آثار که به همت ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی استان سمنان و هنرنمایی خادمان موکب رسانه‌ای فجر، به منظور تبيين بيانات رهبر انقلاب در جمع مسئولان و فعالان جبهه فرهنگی تولید شده است، در محل دبیرخانه روایت عهد، با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور حجت الاسلام و المسلمین محمّد قمی و جمعی از فعّالان فرهنگی استان رونمایی شد. 🔅 ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان سمنان 🔅 موکب رسانه‌ای فجر ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗺 | بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و فعّالان جبهه فرهنگی [در تاریخ 19 آبان 1395] 🔺 تکالیف تشکیلاتی 🔺 امیدها 🔺 تکالیف عملیاتی ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
💠 روایت عهد 🔰 کتیبه نگاره بیانات ۱۹ /۸ /۹۵ | (در فضای مجازی) اثرگذار باشید، نه اثرپذیر ،،آدم‌هایی و گروه‌هایی وارد (فضای مجازی) شوند که اثرگذار باشند نه اثرپذیر. نشود حکایت غلام و جوی که: شد غلامی که آب جوی آرَد آب جوی آمد و غلام ببرد،، 🔅 ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان سمنان 🔅 موکب رسانه‌ای فجر ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
سلسله یادداشت‌های یادداشت شماره 1️⃣ | تماشاچی نباشیم! 📋 تحلیلی ازحجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی @faslefarhang ◾️در این محذور هستیم: از یک منظر، کرونا یک طراحی دشمنانه علیه بشریّت است و ما در آن گرفتار شده‌ایم؛ در این طراحی چنان که به نظر می‌رسد «تغییر الگوی حکمرانی جهانی» و تحدید نسل و ضربه های کلیدی به کانون‌های حساس حیات و تمدن فعلی بشری (از جمله اقتصاد و فرهنگ) هدف گرفته شده است. به خاطر خلق جهانی نو که «کاملاً» در پنجۀ استکبار است. ▪️مطلوب اول این است که مردم به فضای مجازی کوچ کنند و بیش از گذشته وابسته به آن شوند، ▪️مطلوب دوم این است که بتوان انسان‌ها را از طریق میکروچیپ‌ها کنترل کرد، ▪️مطلوب سوم این است که نسل بشری به شدت کاهش پیدا کند. آیا این سخن عجیب است و تندروانه است؟ اگر علاقه داریم واقعیت‌های تاریخی و عصری و آرایش اقدامات نظام سلطه را نادیده بگیریم، حداقل به سخنان قرآن که هدایت و رحمت برای مؤمنین است توجه کنیم : «گروهی از انسانها بسیار جذاب سخن می گویند و برای آن که خود را صادق بنمایند خدا را بر دل خود شاهد می‌گیرند، در حالی که سخت ترین خصومت را با شما دارند. ﴿البقرة، 204﴾ «وَ إِذٰا تَوَلّٰى سَعىٰ فِي اَلْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهٰا وَ يُهْلِكَ اَلْحَرْثَ وَ اَلنَّسْلَ» و هنگامی که [چنین دشمن سرسختی] سیطره ای بیابد، می کوشد در زمین فساد و به هم ریختگی رقم بزند، و زراعت و نسل را نابود کند» ﴿البقرة، 205﴾ [ادامه دارد...] @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔆امام‌خامنه‌ای: 💎«امروز پول در دنیا دیکتاتوری می‌کند و هرچه پول بخواهد و پولدارها بخواهند، تحقّق می‌یابد، ولو به‌دست خودِ مردم. مردم در رأی دادن‌ها و اقدامات عمومی معمولاً تحت تأثیر رسانه‌هایند و هم معمولاً در اختیار پولدارهاست.چند درصد رسانه‌های دنیا دست غیرصهیونیست‌ها و غیر سرمایه‌دارهای بزرگ است؟ شاید بتوان گفت که همه‌ی این دستگاه‌های مهم و اثرگذارِ دنیا دست سرمایه‌دارهای مهم و عمدتاً صهیونیست‌هاست. آن‌ها هستند که خبرگزاری‌ها را اداره می‌کنند، خبر تولید می‌کنند و به همه‌ی دنیا می‌فرستند و تلویزیون‌ها را همان‌طور که خودشان می‌خواهند، اداره می‌کنند. حالا هم که این روش‌های ارتباطی جدید، این سایت‌های_اینترنتی و فعّالیت‌های رفت و آمد سریع اطلاعات در اختیار آن‌هاست. هر کس پول بیشتر دارد، می‌خواهد در این زمینه‌ها فعّالیت بیشتری کند و مقصود خود را برآورده سازد.بنده بارها گفتم این‌که می‌گویند رسانه‌ها و روزنامه‌ها در دنیا آزادند، درست است؛ اما روزنامه‌ها مال چه کسانی‌اند؟» ۱۳۸۱/۱۱/۱۵ @shenakhte_sahne 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir ➕ دانلود اینفوگرافیک با کیفیت اصلی ⬇️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗺 نقشه امپراتوری غول رسانه‌ها [کیث روپرت مرداک، غول یهودی رسانه‌های غربی] 🔺 دارایی‌های مرداک 🔺 مشخصات «نیوزکورپوریشن» 🔺 کمپانی‌های تحت سلطه ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📔 💠 مسجدِ رهبر تاریخ شفاهی مسجد کرامت 🔘 پژوهش و مصاحبه: احمد عسگری، سیدمحمد امیر احمدی طباطبایی، حسن سلطانی 🔘 نگارش: مرتضی انصاری‌زاده 🔺 در پیش‌گفتار این کتاب درباره نسبت مسجد و انقلاب اسلامی چنین می‌خوانیم: «نسبت انقلاب اسلامی با مسجد، به تمام معنا، ویژه و منحصربه فرد است. مسجد در انقلاب ایران هم رسانه است، هم مرکز تربیت نیرو، هم نهاد سازمان‌دهنده‌ی اجتماعی و هم محور بسیج سیاسی. هم محل اخذ رأی در انتخابات است و هم پاتوق اعزام به جبهه جنگ. خدمات متقابل مسجد و انقلاب در ایران، فهرست مفصلی دارد که حتی گزارش آن هم در یک کتاب نمی‌گنجد... مطالعات صورت گرفته درباره نهاد مسجد در ایران و خصوصا در دوران انقلاب اسلامی، بسیار کمتر از آن چیزی است که ضرورت و ظرفیت داشته است.» 🔺 «مسجد رهبر»، گزارشی است از شکل‌گیری و فعالیت‌های «مسجد کرامت» مشهد، در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع). این مسجد را که بعدها امام جماعتش، رهبر انقلاب اسلامی شد، می‌توان از جهات گوناگون نمونه‌ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی کرد. «مسجد رهبر»، از یک سو این الگو را توضیح می‌دهد و از دیگر سو، مسیر رشد مشهد انقلابی را از چند دهه پیش از انقلاب اسلامی روشن می‌کند؛ مسیری که در آن، برخی دشواری‌ها و پیچیدگی‌های آمیختن سنت و روشن‌فکری، توده و نخبگان، دینداری و مبارزه آشکار شده است.» 🔺 بر اساس این گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای، خودشان درباره حضورشان درباره مسجد کرامت در دیداری که سال ۶۳ با اعضای حزب جموری اسلامی داشتند، چنین می‌گویند: «آن روز مسجد کرامت، بزرگ‌ترین مسجد شبستانی مشهد بود. یعنی توی مساجد محله‌ مشهد مسجد بزرگ‌تر از مسجد کرامت نبود. آن چنان جمعیت پر می‌شد توی این مسجد که جای یک نفر آدم هم واقعاً نبود. بعد از نماز مغرب شروع می‌کردم به درس؛ سخنرانی نبود، درس بود. حالا می‌گویم چه کار می‌کردیم. آن قدر جمعیت زیاد می‌شد که قبل از آنی که من شروع بکنم - وسط نماز در مسجد را می‌بستند که دیگر نمی‌شد کسی وارد بشود. جمعیت متراکمی جمع می‌شد برای اینکه درس را گوش کنند، حالا درس چی بود؟ بنده آن‌جا هم حدیث، هم اعتقادات و هم نهج‌البلاغه تدریس می‌کردم؛ با تخته سیاه. خودِ شیوه‌‌ی کار برای مردم جاذب بود. حالا یک عده البته می‌آمدند تماشا کنند از این چند هزار آدم مثلاً. اما یقیناً درصدی هم می‌آمدند واقعاً یاد بگیرند و آموزش ببینند و یادداشت می‌کردند. توجه کردید؟ من امتحان کردم دیدم که شیوه درس گفتن اگر چنانچه با ابتکار، با نوآوری، با انگیزش، با بیان خوب و با عمده‌تر از همه، «محتوا» همراه باشد، توی آن یک چیزی باشد، همین‌جور لفاظی نباشد، جاذبه پیدا خواهد کرد.» 🔺 تحقیق و مصاحبه‌های این کتاب را که از سال ۱۳۸۸ شروع شده، به ترتیب حسن سلطانی، سیدمحمدامیر احمدی طباطبایی و احمد عسگری برعهده داشته‌اند و طی آن با بیش از ۷۰ تَن از مرتبطان مسجد کرامت مصاحبه صورت گرفته و هزاران سند مطالعه شده است. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
💠 روایت عهد 🔰 کتیبه نگاره بیانات ۱۹ /۸ /۹۵ | چتر گفتمان انقلاب اسلامی ،،چتر گفتمان انقلابی را در کشور باز کنید.،، 🔅 ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان سمنان 🔅 موکب رسانه‌ای فجر ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل چهارم: اصل هنر محوری 🔺 شما دهه فجر را با چه نشانه‌هایی به خاطر سپرده‌اید؟ سال‌های دفاع مقدس را چطور؟ اگر سن و سالتان قد بدهد و احیانا در جریان مبارزات پیش از انقلاب بوده‌باشید یا تجربه حضور در جبهه داشته باشید، قطعا خاطرات ویژه‌ای از آن دوران دارید. اما اگر چنین تجربه‌هایی ندارید و دانش‌آموزی بوده‌اید که در مدرسه و مسجد با دهه فجر و دفاع مقدس آشنا شده‌اید، حتما یکی از پاسخ‌های شما این خواهد بود: «دهه فجر را با سرودهای انقلابی شناخته‌ایم و سال های جنگ را با مداحی‌های آهنگران و سرودهای گلریز و قره‌باغی و بچه‌های آباده». فکر نکنید چون بچه بوده‌اید سرود و آهنگ و مداحی و... یادتان مانده؛ نه. این ماندگاری ربطی به سن و سال ندارد. *خاصیت «هنر» همین است.* نه تنها بچه‌ها که بزرگترها هم وقتی از انقلاب حرف می‌زنند حتما گوشه‌ای از ذهنشان «دیو چو بیرون رود» و «خمینی ای امام» و «برخیزید» و... را هم دارند؛ یا وقتی به سال های جنگ سفر می‌کنیم، مستقیم یا غیرمستقیم «ای لشکر صاحب زمان آماده باش» و «خلبانان» و «خجسته باد این پیروزی» و... را زمزمه می‌کنیم. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔘 سلسله مباحث جنگِ شناختی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین 🗓 محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه چهارم | اخوت- قسمت اول ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir صوت و خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 سلسله مباحث جنگِ شناختی 🔊 صوت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین ⏱ محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه چهارم | اخوت- قسمت اول ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📍 سلسله مباحث جنگِ شناختی 📼 صوت‌نوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین ⏱ محرم سال 1399 - حسینیه ثارالله بوشهر جلسه چهارم | اخوت- قسمت اول 🔺 راه جبهه سازی اخوت است و گفته شد که معنای آن این نیست که برادرانی که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با هم کار می‌کنند، اختلاف نظر نداشته باشند. اما اختلاف نباید وحدت و اخوت را از بین ببرد. حتی ممکن است در اختلاف نظر یا اختلاف عملی که دارید، ساعت‌ها و روزها با هم بحث کنید. در دوران جنگ، بر سر عملیات‌های در پیش رو و مباحث نظامی دیگر، مگر دوستان رزمنده اختلاف نداشتند؟ 🔺 من به یاد دارم که ما به‌عنوان دیده‌بان از توپخانه یا ادوات گلوله درخواست می‌کردیم تا بعضی نقاط را بزنند، گاهی مثلاً یک فرمانده اعتراض می‌کرد که چرا شما فلان مقدار گلوله درخواست می‌کنید و بر سر این مسائل اختلاف و بحث می‌شد(بیان خاطره‌ای درباره زمان انجام عملیات 33:00) حتی ممکن است از یکدیگر ناراحت هم می‌شدیم اما ناراحتی به اندازه‌ای نبود که اخوت را از بین ببرد. اگر یکی از این نیروها و فرماندهان که باهم بحث می‌کردند، قطره خونی از بدنش خارج می‌شد، واقعاً سایرین آزار می‌دیدند، برایشان سخت بود و نمی‌توانستند تحمل کنند. در عین حال که بحث و دعوا می‌کردند برای هم می‌مردند و شیفته‌ی هم بودند. 🔺 به یاد دارم بعد از اینکه عملیات تمام می‌شد و بچه‌ها به شهرستان برمی‌گشتند، همان افرادی که در منطقه با هم بحث داشتند، وقتی عده‌ای از آنان شهید یا زخمی می‌شدند افرادی که از شهرستان می‌آمدند بر سر مزار آن‌ها گاها غش می‌کردند. هنوز که هنوز است بسیاری از رزمنده‌ها ورد و ذکر و خلوتشان با شهدا است. شب‌ها به جمع شهدا می‌روند و دعا می‌خوانند و از احوال هم مطلع می‌شوند. حتی اگر زمانی سر هم داد زده بودند و دعوا کرده بودند هم اخوت از بین نرفته بود. چرا؟ چون هدف مهم‌تر و ایمان مشترکی داشتند. زیرا ولایتمداری آن‌ها را به یکدیگر وصل کرده بود. 🔺 یکی از معانی ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مولی علیهم و مولی علیهم باهم. مثل طناب‌های کلفتی که از طناب کوچک بافته می‌شود که با آن اشیا سنگین را جابه‌جا می‌کنند؛ عرب به این حالت ولایت می‌گوید. ولایت پیوند ناگسستی مردم با هم و با ولی و ولی با مردم است. اگر ولایت‌مداریم پس حتماً باید اخوت باشد تا بتوانیم جبهه سازی کنیم. [...ادامه دارد] ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
سلسله یادداشت‌های یادداشت شماره 2️⃣ | تماشاچی نباشیم! 📋 تحلیلی ازحجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی ◾️ [...] به همین جهت نمی‌خواهیم حمله را نادیده بگیریم و با خوش خیالی تسلیم آن شویم. اسف این که ما از وقتی باهوش و با سواد شده‌ایم، به «تفکر قرآنی» کم‌توجه گشته‌ایم و در تاریکی‌های زیادی می‌مانیم، در کارهای خود خیلی تردید می‌کنیم و در کنار فرصت‌ها و به ویژه در برابر دشمنان از خود انفعال‌های سخت و طولانی نشان می‌دهیم. این نکته مایۀ عبرت است و نباید آن را نادیده گرفت. در فضای فکر قرآنی دشمنان بشر به رسمیّت شناخته می‌شود و مؤمنان پرهیز داده می‌شوند که به خاطر جاه و جلوۀ دشمنان، خامِ زبان و رفتار ایشان نشوند. امروزه دشمنان در اغلب موارد دشمنی را انکار می‌کنند. 🔹آرایش راهبردی صحنه روشن است: حمله بیولوژیکی است، حمله با الگوی روان و پیچیده‌ای اعصاب و روان را فلج می‌کند(ترس سنگینی ایجاد می‌کند)، این بار قشر خاصی درگیر نیستند بلکه یک رعب ملی پدید می‌آورد، فرهنگ تسهیل‌گر و پشتیبان این حمله ادبیات پزشکی مدرن است، نظام پزشکی مدرن در کشور(بدون این که بخواهد و حتی بداند) بزرگترین دستگاه نگاهبان رفتار مسالمت‌آمیز و غیرتهاجمی طعمه‌ها است و بیشترین نقش را در هدایت عملیات دارد. اساساً عملیات فعلاً بیش از آن که فیزیکی و سخت باشد روانی و نرم است و هر چه مقاومت بیشتر باشد نسخه‌های سخت‌تری از این حمله رو می‌شود تا جایی که دشمن مأیوس شود یا تسلیحاتش به ته برسد. [ادامه دارد...] @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل پنجم: اصل عملیات‌محوری 🔺 کار فرهنگی از کجا شروع می‌شود؟ این پرسش چرا مهم است؟ برای اینکه هر ایده‌ی فرهنگی، اگر بخواهد تبدیل به اقدام شود، بالاخره باید از جایی شروع شود دیگر! آن «جا» کجاست؟ به صورت تجربی، دو دیدگاه در این مورد طرح می‌شود: 1. ابتدا باید یک تشکیلات و ساختار ایجاد کنیم؛ سپس از این تشکیلات بخواهیم که کار فرهنگی بکند. 2. ابتدا باید یک عملیات فرهنگی تعریف کنیم؛ این عملیات، تشکیلاتِ لازم برای خودش را فراهم خواهد ساخت. این دو دیدگاه را به صورت زیر هم می‌توانیم نشان دهیم: - از ساختار به کار - از کار به ساختار ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand_98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📋 عنوان یادداشت | امید صادق 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
◀ قدرت‌های عالم تمام فشارهای نظامی و فرهنگی و اقتصادی‌شان را برای تغییر انقلاب به کار ببرند: اراده و تحول عمومی مردم. که این عامل اگر درون مرزهای ایران موجب سرنگونی نظام دیکتاتوری شد، فراتر از مرزهای آن می‌تواند عامل سرنگونی نظام استکباری عالم شود. 🔺 در دهه شصت، در اوج مشکلات اقتصادی و نظامی، رهبر انقلاب که آن روز رئیس جمهور بودنــد این آیه را برای رزمندگان زمزمه و تبیین می‌کردند که «فــلاتهنــوا و لا تحزنوا و انتــم الاعلون ان کنتم مومنین» اگر ایمانتان را حفظ کنید، شما برتر خواهید بود. ایشان آن روز می‌دیدند که اگر سال‌های بعد قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود و توان نفوذ منطقه‌ای ایران از یک ســوی و تاب‌آوری او در مقابل فشارها و تحریم‌ها از سوی دیگر، چشم جهان را خیره خواهد‌کرد، همه به دلیل چنین تحول روحی عمیق و با ثباتی در جان امت انقلابی ایران است. [+منتشر شده در نشریه خط حزب‌الله، شماره 259] 💠 @ali_mahdiyan 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98
◀️ متن یادداشت | امیدِ صادق 🔺 «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد» که جامعه مومن و انقلابی مکلف به انجام آن است، چیست؟ ایجاد و پرورش «امید صادق و متکی به واقعیت‌های عینی» در جامعه. رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به این سوال کلیدی این‌گونه پاسخ می‌دهند و آن را «کلید اساسیِ همه‌ی قفل‌ها» می‌دانند. اما برای عمل به این تکلیفِ انقلابی چه نقاط روشنی در صحنه‌ی واقعیات جامعه وجود دارد که «امیدِ صادق» ایجاد کند؟ 🔺 افزایش دشمنی نشانگر رشد نفوذ و قدرت انقلاب برای پاسخ به این سوال به 43 سال قبل باز می‌گردیم. آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای در مقاله‌ای که در ســال 56 با نام «روح توحیــد، نفی عبودیــت غیر خدا» منتشــر کرده‌انــد، برای ارزیابی رشــد و موفقیت نهضت‌ها یک شاخص مهم را از تحلیل نهضت پیامبر اعظم استخراج می‌کنند. «... از راه مطالعــه در چهره‌ى دشمنان این نهضت و وابستگی‌هاى طبقاتی آنان می‌توان جهت‌گیرى طبقاتی و اجتماعی آن نهضت را دانست و از مطالعه در شدت و جدیت دشمنی‌هایشان می‌توان عمق و تاثیر آن را اندازه‌گیری کرد و بدین سبب است که براى درست شناختن دعوت‌هاى الهی یکی از راه‌هاى قابل اطمینان، مطالعه در جبهه‌ی طرفداران و جبهه‌ی دشمنان این نهضت است...». ایشان در آن مقاله توضیح می‌دهند که نهضت پیامبر اکرم(س) از ابتدا با مواجهه‌ی «طبقه‌ى مســلط و قدرتمند» روبرو شد. آنها ابتدا نســبت به نهضت بی‌توجهی نشان دادند و سپس به تناسب تقویت نهضت، با مخالفت و بعد تطمیع و تهدیــد و در نهایت با بکارگیری تمام توان خود با آن به مقابله برخاستند. افزایش دشمنی دشمن و بکارگیری تمام توانش نشان‌دهنده‌ی رشد قدرت و ضریب نفوذ و گسترش کمی و کیفی نهضت بود و تقابل با قدرت‌های طاغوتی نیز نشان دهنده‌ی حفظ جهت‌گیری آن. 🔺 حال با همین نگاه به انقلاب چهل ساله اسلامی مردم ایران نگاه می‌کنیم. انقلابی که هم‌چنــان در تقابل با طاغوت‌های عالم حرکت می‌کند؛ که این یعنی جهت‌گیری حرکت، در مجموع حفظ شده و از سوی دیگر دشمن تمام توان خود را برای تقابل با انقلاب به کار گرفته که این هم به این معنی است که گسترش و رشد کمی و کیفی این حرکت، حداقل به میزان افزایش کمی و کیفی دشمنی دشمنانش، افزایش پیدا کرده است. 🔺 مردم، هدف دشمنی دشمنان جالب‌تر آنکه در طول این دهها سال، بخش عمده فشارهای دشمن چه فشار نظامی، چه فرهنگی و چه اقتصادی همه متوجه بدنه‌ی مردم است. این رویه‌ی ظالمانه نشان می‌دهد که دشمن اراده‌ی عمومی مردم را نشانه گرفته است. رهبر انقلاب حتی پیش از پیروزی انقلاب معتقد بودند «انقلاب» اساساً یک تحول روحی در جان امت است؛ چه آنکه ایشان چند سال قبل از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی در کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن»، *هویت انقلاب را از جنس «بعثت» می‌دانند*. «همان تحولی کــه در روح نبی ایجاد شد، باید به یک شکلی با یک وضع خاصی، در متن واقعیت اجتماع انجام بگیرد و این همان مطلبی است که ما اسم آن را گذاشتیم رستاخیز اجتماعی نبوت... . منظور از کلمه انقلاب، یعنی یک تحول و یک دگرگونیِ عمیقِ بنیادی در یک اجتماع. در کلمه انقلاب، به طور حتم و لزوم، زد و خورد نیست.» 🔺 حالا اگر در عرصه واقعیت و عمل ثابت شود که ملتی این بعثت را در جان خود ایجاد کرده و آن را حفظ نموده است، معنایش آن است که او صاحب یک دارایی به شدت امیدآفرین شده است. از این جهت اهمیت چهل سالگی انقلاب اسلامی می‌تواند بیانگر نماد تثبیت باشد. «از میان همه‌ی ملت‌های زیر ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد؛ و در میان ملت‌هایی که به پا خاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به جز تغییر حکومت‌ها، آرمان‌های انقلابی را حفظ کرده‌باشند.» (بیانیه گام دوم) 🔺 از این منظر جالب‌تر می‌شود وقتی می‌بینیم که هم مخالفان و منتقدان کارگزاران نظام و هم موافقان آنها، هر دو استدلالشان را بــه همــان آرمان‌هــای انقــلاب اســلامی متصــل می‌کننــد. موضوعی که رهبر انقــلاب آن را مایه‌ی نشــاط و بیــداری و زنده بودن مردم ارزیابی و آن را حتی مهمتر از نقدها و گله‌ها و حفظ آن را مایه‌ی دلگرمی می‌دانند. 🔺 «البته در مجموع این بحث‌هایی که دوستان- پسران و دختران دانشجو- اینجا کردند، یک نکته برای من خیلی جالب و برجسته است و آن اینکه علی‌رغم گله‌گزاری‌ها و نگرانی‌ها که [بیان] کردند، جلســه‌ی امروز ما نشــان داد که محیط دانشجویی یک محیط بانشاط و زنده است.»[ 97/3/7 ] حالا می‌توانیم توضیح بدهیم که با این نگاه چه نکته‌ی ریشه‌ای باعث حفظ نظام اسلامی شده. صرف قدرت نظامی را حکومت پهلوی هم داشت و تمام قـوای نظامی عالم هم حامی او بودند؛ در حالیکه امروز قوای نظامی و بلکه جبهه همه‌جانبه قدرتمندان عالم مقابل نظام اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند. در واقع همان عامل حیاتی که باعث شده نظام پهلوی سرنگون شود، باعث شده همه ⬇
◀ قدرت‌های عالم تمام فشارهای نظامی و فرهنگی و اقتصادی‌شان را برای تغییر انقلاب به کار ببرند: اراده و تحول عمومی مردم. که این عامل اگر درون مرزهای ایران موجب سرنگونی نظام دیکتاتوری شد، فراتر از مرزهای آن می‌تواند عامل سرنگونی نظام استکباری عالم شود. 🔺 در دهه شصت، در اوج مشکلات اقتصادی و نظامی، رهبر انقلاب که آن روز رئیس جمهور بودنــد این آیه را برای رزمندگان زمزمه و تبیین می‌کردند که «فــلاتهنــوا و لا تحزنوا و انتــم الاعلون ان کنتم مومنین» اگر ایمانتان را حفظ کنید، شما برتر خواهید بود. ایشان آن روز می‌دیدند که اگر سال‌های بعد قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود و توان نفوذ منطقه‌ای ایران از یک ســوی و تاب‌آوری او در مقابل فشارها و تحریم‌ها از سوی دیگر، چشم جهان را خیره خواهد‌کرد، همه به دلیل چنین تحول روحی عمیق و با ثباتی در جان امت انقلابی ایران است. [+منتشر شده در نشریه خط حزب‌الله، شماره 259] 💠 @ali_mahdiyan 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98
طرح | یوم‌الله 22 بهمن ماه بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. [بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.] +بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1368/11/4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | [بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.] 🔺 بیست و دوم بهمن، برای ملت ما در حکم عید فطری است که ملت در آن، از یک دوران روزه‌ی سخت خارج شد؛ دورانی که محرومیت از تغذیه‌ی معنوی و مادّی را بر ملت ما تحمیل کرده‌بودند. +بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1368/11/4 قسمت 2 از 4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | [بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.] 🔺 بیست و دوم بهمن، در حکم عید قربان است؛ زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملت ما اسماعیل‌های خودش را قربانی کرد. +بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1368/11/4 قسمت 3 از 4 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir