فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️👌 اولین اظهار نظر آقامیری پس از مناظره با حجت الاسلام رفیعی
👌انصاف به این میگن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜شعر_زیبا(3)
تو بر افراشته باش....
یاد رنگین رفیقانم را
بر زبان داشته باش..
@avaye_behesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شعر_زیبا(4)
چه جای گل که درخت کهن زِ ریشه بسوخت
از این سَموم نفس کُش که در جوانه گرفت
دل گرفته من همچو ابر بارانی
گشایشی مگر از گریهٔ شبانه گرفت...
🕊️@avaye_behesht 🕊️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔👌اونایی که دلشون برای امام حسین (ع) تنگ شده این 1 دقیقه زیبا رو بشنوند
❤️اسمتو بردم زیر بارون، بارون گفت حسین....
🕊️@avaye_behesht 🕊️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو خلاصهٔ داغِ مادر و حسنینی 😔😢💔💔💔
😭یه دقیقه هم نمیشه ولی دریایی روضه هست... ❗️
یا زهرا
💥👈بفرست برای هرکسی عاشق حضرت زهراست ; شاید با اَشکای اون گناهان تو بریزه... ❗️
🕊️@avaye_behesht 🕊️
4_6014879643943830897.mp3
4.34M
💙💜❤️🧡💛💚💜💛💚💙
#سرود
🌺 #ولادت_حضرت_معصومه(س)
😍😍👌👌 #فوق_زیبا
تو هم قد دنیا داری #فدایی
🎤 #حسین_طاهری
@quransharif
@avaye_behesht 🕊️🕊️
46.mp3
52.9K
😍👌👌ببینید استاد مصطفی اسماعیل چقدر زیبا آیه را به تصویر می کشد
هود/٣٨
وَيَصْنَعُ الْفُلْكَ وَكُلَّمَا مَرَّ عَلَيْهِ مَلَأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُوا مِنْهُ قَالَ إِن تَسْخَرُوا مِنَّا فَإِنَّا نَسْخَرُ مِنكُمْ كَمَا تَسْخَرُونَ
ﻭ [ ﻧﻮﺡ ] ﻛﺸﺘﻲ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ [ ﺍﺷﺮﺍﻑ ﻭ ﺳﺮﺍﻥِ ] ﻗﻮﻣﺶ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ .
ﮔﻔﺖ : 👈ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻣﺴﻠﻤﺎً ﻣﺎ ﻫﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪﻥ ﺗﻮﻓﺎﻥ ] ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﻛﺮﺩ .
👌👌👌چند بار گوش کنید
👇دفع شبهه‼️ 👇
@avaye_behesht
🔔♻️در اين آيه سوالى به ذهن مى آيد، و آن اين است كه اگر سخريه عمل زشتى است چرا نوح (عليه السلام ) به كفار فرموده ما شما را مسخره مى كنيم ، و اگر بد نيست چرا آيه كفار را ملامت مى كند بر اينكه نوح را مسخره مى كردند؟
✔️🔰 جوابش اين است كه آنچه از سخريه زشت است ابتدائى آن است و اما اگر جنبه مجازات و تلافى باشد آن هم در جائى كه فايده اى عقلائى از قبيل پيشبرد هدف و اتمام حجت بر آن مترتب شود زشت نيست و به همين جهت قرآن كريم در جاى ديگر نسبت سخريه را به خود خداى تعالى داده و فرموده : ((فيسخرون منهم سخر اللّه منهم و لهم عذاب اليم )).
👌نكته ديگرى كه در آيه مورد بحث است اين است كه با آوردن جمله ((كما تسخرون )) مماثلت و به يك اندازه بودن سخريه را معتبر فرموده است .
فَسوْف تَعْلَمُونَ مَن يَأْتِيهِ عَذَابٌ يخْزِيهِ وَ يحِلُّ عَلَيْهِ عَذَابٌ مُّقِيمٌ
سياق آيه حكم مى كند به اينكه حرف ((فاء)) براى اين بر سر جمله ((فسوف تعلمون )) آمده كه مطلب را متفرع بر جمله شرطيه قبل يعنى : ((ان تسخروا منا فانا نسخر منكم )) بسازد، و بفهماند كه جمله مورد بحث متن همان سخريه اى است كه نوح (عليه السلام ) از كفار كرده ، و به عبارت ساده تر اينكه سخريه آن جناب از كفار همين بوده كه به آنان فرموده : آن عذابى كه وعده اش را داده ام گريبان هر كس را بگيرد خوارش مى سازد و جمله : ((من ياتيه عذاب يخزيه ...))، متعلق به جمله ((تعلمون )) است تا معلوم آن علم باشد، يعنى به زودى مى دانيد كه ((من ياتيه عذاب يخزيه )).
و معناى آيه اين است كه اگر ما را مسخره كنيد ما نيز شما را مسخره مى كنيم يعنى مى گوييم به زودى خواهيد فهميد كه چه كسى دچار عذاب مى شود ما و يا شما؟ و اين قسم سخريه ، سخريه با سخن حق است .
و در جمله ((من ياتيه عذاب )) منظور از عذاب ، عذاب دنيوى است كه موجب انقراض و ريشه كن شدن مى شود، و آن همان عذاب غرق است كه سرانجام آن قوم كافر را منقرض نموده و خوار و ذليل كرد، و مراد از ((عذاب مقيم )) در جمله ((دو يحل عليه عذاب مقيم )) عذاب آتش در آخرت است كه عذابى است ثابت و دائمى ، دليل بر گفتار ما نيز كه گفتيم عذاب اول دنيوى و عذاب دوم اخروى است ، مقابله اى است كه در اين دو واقع شده ، و كلمه عذاب - به صورت نكره يعنى بدون الف و لام در عبارت - تكرار شده و اولى توصيف به اخزاء و دومى به اقامه شده .
📚برگرفته از تفسیر المیزان
جهت توضیح کاملتر به تفسیر المیزان آیه 38 هود مراجعه فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍👌💚مولودی حضرت معصومه (س)
خدا می نویسه روی دلا...
حاجت ما رو میده خواهر امام رضا (ع)...
#حسین_طاهری
@avaye_behesht 🕊️🕊️