eitaa logo
آوای معرفت
386 دنبال‌کننده
981 عکس
768 ویدیو
263 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹دلت را خانه ما كن مصفا كردنش با من به ما درد دل افشا كن، مداوا كردنش با من 🌷اگر گم كرده‌ای ای دل كليد استجابت را بيا يک لحظه با ما باش، پيدا كردنش با من 🌸چو خوردی روزی امروز ما را، شكر نعمت كن غم فردا مخور تأمين فردا كردنش با من 🌺 به قرآن آيه رحمت فراوان است ای انسان بخوان اين آيه را تفسير و معنا كردنش با من. @avaymarefat
* 💠 ضرورت انس با قرآن در ماه رمضان 🔻 بخشی از گله‌های قرآن و اهل بیت علیهم السلام از بشر، به دلیل عدم ثبات و عدم استقرار در اعمال عبادی و اعمال صالح و کارهای خیر است. ماه رمضان، ماه ثبات و استقرار در اعمال صالح، به ویژه قرائت قرآن است. ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآنی است که منبع نور و نمایان کننده راه لیلة القدر است. انسان‌ها باید در این ماه، با قرآن انس پیدا کنند و در انس با قرآن، به ثبات برسند. کثرت قرائت در ماه مبارک رمضان به طور ویژه مطلوب است. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔹 @avaymarefat
* 💠 توصیه ای برای شناخت شب قدر 🔻در روایتی، قرائت صد بار سوره دخان از ابتدای ماه تا شب بیست و سوم، برای شناخت شب قدر وارد شده است. در روایت دیگر به جای آن، هزار بار سوره قدر آمده است... حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔹 @avaymarefat
* 💠 کثرت تلاوت قرآن در ماه رمضان 🔻گاهی رفقا در مورد كيفيت خواندن قرآن مي‏ پرسيدند؛ عرض می کردم در غير ماه مبارك رمضان انسان با تأمل و توجه به ‏معاني و كلمه به كلمه و با دقت به معانی و تفسير بخواند اشكالي ندارد، ولي در ماه مبارک رمضان کثرت تلاوت مطلوب است. بزرگان زياد ‏مي ‏خواندند و سفارش هم شده است. 🔸خود ختم قرآن مطلوب بوده و هست لذا اگر كسي نه اين كه بي توجه بخواند، ولي طبق روال عادي هر ۲۵ دقيقه، نيم ساعتي يک جزء قرآن را بخواند خوب است... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔹 @avaymarefat
✍️ از عليه السلام روایت شده: 💠 هرگاه در به مى روم [به ماه رمضان اگر چه مسافرم و روزه بر من واجب نيست ولى] جز به اندازه رمق داشتن نمى خورم و هرگز از در حدّ سيراب شدن نمى نوشم. 📖 «اِنّي اِذا سافَرْتُ فى شَهْرِ رَمَضانَ ما آكُلُ اِلاّ الْقُوتَ وَ ما أَشْرَبُ كُلَّ الرَّىِّ.». 📚 وسائل الشيعه، ج۷،ص ۱۴۷، ح۵. / /
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ 🎙: «الان در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه، مشتری ندارد» حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🍀 در ادعیه هم، شیعه ملازمتشان عجیب و غریب بوده است. ولو اینکه الان دیگر در دنیا معنویت، دین و اخلاق شرعیه مشتری ندارد، مشتریش کم شده! 🔸 وإلا بنده دیده بودم، آن آقایی را که خودش گفته بود که رفتم [در] ماه رمضان، شنیده بودم هفتاد نفر، خواستم خودم حساب بکنم؛ رفتم شمردم در حرم حضرت امیر علیه‌السلام و رواق‌هایش و نمی‌دانم ایوان را، همه این حدود را شماره کردم، دیدم پنجاه نفر مشغول نماز وترند(رکعت آخر نماز شب)، و در قنوتش مشغول دعای ابوحمزه ثمالی (از ادعیه سفارش شده در ماه رمضان و با مضامین عالی معرفتی) هستند. 🔸بالاخره، الآن چقدر ضعیف شده است معنویت و دین ...! آن‌ها می‌گفتند؛ آن آقا هم گفته بود من هفتاد نفر شنیده بودم می‌خواستم بروم امتحان بکنم؛ من دیدم پنجاه نفر را توانستم [بشمارم]، پنجاه نفر...! ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
* 💠 اهتمام آیت الله ناصری به قرائت قرآن 🔻 یکی از رفقا که کار زیادی هم ندارد می‏گفت: من در طول هفته کار و مشغله خیلی مختصری دارم؛ ولی در طول هفته هر چه‏ می‏خواهم یک جزء قرآن را دو جزء کنم نمی‏توانم. 🔸 ولی ابوی ما [آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری] با آن کثرت مشغله، روزی چند نماز جماعت و چند منبر و جوابگویی به مسائل مردم و امور دیگر، در طول ماه مبارک رمضان روزی شش جزء قرآن می‏خواند.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
آنگاه بگو: أَصْبَحْتُ اللهُمَّ مُعْتَصِما بِذِمَامِکَ الْمَنِیعِ الَّذِی لا یُطَاوَلُ وَ لا یُحَاوَلُ مِنْ شَرِّ کُلِّ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَنْ خَلَقْتَ وَ مَا خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِکَ الصَّامِتِ وَ النَّاطِقِ فِی جُنَّةٍ مِنْ کُلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ وَلاءِ أَهْلِ بَیْتِ نَبِیِّکَ مُحْتَجِبا مِنْ کُلِّ قَاصِدٍ لِی إِلَى أَذِیَّةٍ بِجِدَارٍ حَصِینٍ الْإِخْلاصِ فِی الاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّکِ بِحَبْلِهِمْ مُوقِنا أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِیهِمْ وَ بِهِمْ أُوَالِی مَنْ وَالَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا فَأَعِذْنِی اللهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ کُلِّ مَا أَتَّقِیهِ یَا عَظِیمُ حَجَزْتُ الْأَعَادِیَ عَنِّی بِبَدِیعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّا جَعَلْنَا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ. خدایا صبح کردم درحالیکه پناه آورده‏ام به پناهگاه بلند و استوار تو پناهگاهى که در معرض دستبرد و دگرگونى قرار نمی‌گیرد از شر هر بیدادگر و هر شبگرد رهزن از هر که و هرچه‏ آفریدى، از آفریدگان خاموش و گویایت، در حفاظتى مصون از گزند هرچیز هراسناکى، همراه با لباسى ساخته از محبّت خاندان پیامبرت، و در پوششى استوار از هرکه قصد آزار مرا دارد در پس‏ دیوار محکمى فراهم آمده، از اخلاص در اعتراف به حق اهل بیت و تمسک به رشته ولایتشان با یقین به اینکه حق از آن‏ ایشان و با ایشان و در ایشان و پابرجا به وجود آن بزرگواران است. دوست دارم کسانیکه آنها دوست دارند و برکنارم از آنان‏که ایشان‏ دورى می‌گزینند، خدایا پس به حقشان مرا از گزند هرچه که از آن پروا دارم پناه ده، اى بزرگ، از خود دور ساختم دشمنان را به یارى پدید آورنده‏ آسمانها و زمین، همانطورکه قرآن می‌فرماید: در برابر و پشت سرشان سدى قرار دادیم پس دیدگان آنها را پوشاندیم، ازاین‏رو هرگز نمی‌بینند و این دعایى است که هر صبح و شام خوانده می‌شود. و نیز دعایى است که امیر المؤمنین علیه السّلام شب هجرت پیامبر صلّى الله و علیه و آله و لیلةالمبیت وقتی در جاى آن حضرت خوابید خواند و از شرّ تمام اشرار جن و انس در امنیت شدند. (منبع: کتاب مفاتیح الجنان) @avaymarefat
بعد از نمازها سه مرتبه بگو: اُعیذُ نَفْسى وَ دینى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى وَ اِخْوانى فى دینى وَ ما رَزَقَنى رَبّى وَ خَواتیمَ عَمَلى وَ مَنْ یَعْنینى اَمْرُهُ بِاللهِ الْواحِدِ الاْحَدِ الصَّمَدِ الَّذى لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ وَ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ وَ مِنْ شَرِّ غاسِقٍ اِذا وَقَبَ وَ مِنْ شَرِّ النَّفّاثاتِ فِى الْعُقَدِ وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ وَ بِرَبِّ النّاسِ مَلِکِ النّاسِ اِلهِ النّاسِ مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنّاسِ الَّذى یُوَسْوِسُ فى صُدُورِ النّاسِ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النّاسِ خودم و دینم و خانواده‏ و ثروتم و فرزند و برادران دینی‌ام و آنچه را پروردگارم‏ روزی‌ام نموده و سرانجام کارم و هرکس که سرپرستى او به دست من است و ارتباطی با من دارد، همه و همه را در پناه خداى یگانه و یکتاى بی‌نیاز قرار می‌دهم، خدایى که نزاده است و زاییده نشده است و کسى همتاى او نیست، و (پناه می‌برم) به آفریدگار سپیده‏ دم از شر آنچه آفرید و از شر شب تاریک‏ آنگاه که درآید و از شر ساحران دمنده در گره‏ ها و از شر حسود، زمانى که حسد ورزد و پناه می‌برم‏ به پروردگار آدمیان، فرمانرواى آدمیان، معبود آدمیان، از شر شیطان که در سینه‏ هاى مردمان وسوسه‏ می‌کند، چه شیطان جنى و چه شیطان انسى. (منبع: کتاب مفاتیح الجنان) @avaymarefat
‍ * 🔻علي رغم كارهائي كه آیت الله کشمیری داشتند مي‏ گفتند هر روز ده جزء قرآن مي‏ خوانم و اين يكي از كارهايشان بود كه در حدود هفتاد سالگي اين كار را انجام مي‏ دادند. 🔸اين توفيق مي ‏خواهد. ما هر چه قدر بي ‏كار باشيم مگر در روز چه قدر مي ‏توانيم قرآن بخوانيم؟! انس با قرآن و لذت از قرآن زياد داشتند و سفارش مي ‏كردند... ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
* 💠 راهگشایی قرائت قرآن 🔻دوستان حوزوی ما که غالباً الحمدلله با ترجمه ومفاهیم قران آشنا هستند؛ گاهی سوال می شود افراد غیر حوزوی که در ارتباط با قران ودرک مفاهیم وترجمه ان دچار مشکل هستند و آن انس و توجه لازم برای او اتفاق نمی افتد، آنها چه کنند؟ برای همین‌ها هم باز قرائت قرآن بهتر است [و راهگشاست]. 🔸و اصلاً توجه، معنایش تحریک خیال نیست. یک نفر بگوید من همزمانی که می‌گویم بسم الله الرحمن الرحیم، باید بدانم یا فکر کنم یا تخیل کنم که به نام خداوند بخشندۀ مهربان، مثلاً، یا مشابهش ، خیر. توجه یک حس و حالی است که با تلاوت می‌آید و هر کسی که پیدا کرد متوجه می‌شود که یک حسی است ماوراء این صحبت‌ها. ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
* نمی توانیم با ، را از بین ببریم. 🔻موقع انجام عبادات و گفتن اذکار توجه به معنى آن ها تخيل انسان را بيشتر بيدار مى‏ كند. 🔸بعد از توجه به معنای آن ها شخص شروع مى‏ كند تصورات گوناگون كردن و دنبال آن تصورات، رفتن. وقتی «اللّه‏ الصمد» دارد از دهان شما خارج مى‏ شود، اگر به همين نام شريف، گوش كنيد كافى است و خود این کار كم نيست. 🔹همین که نگذاريد ذهنتان به بازار و غیره برود و دنبال امور پراکنده دنيايى نرود و کنار همين شنيده باشد، همين كافى است. شیوه های دیگرش اسباب زحمت مى‏ شود و از جهت اعتقادى هم مشكل است و اصلا تحريك قواى خیال مى‏ شود. 🔸یکی از مشكلاتى كه ما داريم اين است که برای قطع ريشه قواى تخيلى، خود خيالات‏مان را تشديد مى ‏كنيم. ما نمی توانیم با ، را از بين ببريم. اصلا مرتبه بعد از خيال ديگر خيال نيست، يك وادى است پر از حقيقت و اصلا قابل وصف نيست. ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری