eitaa logo
آوای معرفت
367 دنبال‌کننده
971 عکس
739 ویدیو
257 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی فهم بنده از قرآن و روایات این است که دنیا و موجودات آن و از جمله انسان ها ریشه ی اینجایی ندارن بلکه ریشه ی عالم و آدم در ملکوت و آسمان های باطنی و در عرش است و شاخه و برگ آن در دنیاست. یعنی دو شجره در عالم وجود هست یکی شجره طیبه و پاک و بهشتی و دیگری شجره خبیثه و ناپاک و جهنمی. ریشه این دو درخت در ملکوت است و شاخه های آن به صورت انسان های خاکی در دنیا. البته در دنیا شاخه های شجره طیبه و خبیثه در هم می آمیزد و به ظاهر و موقتی از هم متأثر می شوند یعنی شاخه طیب موقتا خباثت پیدا می کند و بالعکس(یخرج الحیَّ من المیّت و یخرج المیّتَ من الحیّّ) اما در نهایت این شاخه ها از هم جدا خواهند شد. هر انسان خاکی که ریشه اش به شجره طیبه اهلبیت علیهم السلام و انبیاء وصل باشد در دنیا در نهایت امر به دنبال آنها خواهد رفت و متمایل به آنها خواهد شد ولو ممکن است موقتا از همنشینی با شاخه های شجره خبیثه متأثر شود و غفلت و گناهی از او سر زند و بالعکس اگر انسان خاکی ریشه در شجره خبیثه داشته باشد میل به خباثت و شیطنت و کفر و نفاق دارد و آخرش کفر او بیرون می ریزد و دشمن نابکار علیه شجره طیبه می شود و به جنگ با شاخه و ریشه شجره طیبه می پردازد ولو به صورت موقتی از همنشینی با شاخه های شجره طیبه متأثر شود و از او خوبی و ایمان و فداکاری در راه حق سر بزند. حج برود نماز بخواند گریه کند عبادت کند انفاق کند. در قرآن از ریشه های شجره طیبه و خبیثه به عنوان یاد شده به معنای مادر (از ریشه امّ) و فرموده (لیمیز الله الخبیث من الطیب: خداوند با امتحانات دنیا عاقبت شاخه های درخت خبیثه را از شاخه های درخت طیب جدا و متمایز می کند) کسی که ریشه اش خبیثه است و لو در دنیا با همنشینی پاکان ایمان و عمل صالحی داشته باشد موقتی خواهد بود که قرآن از آن به یاد می کند یعنی ایمان امانتی و موقتی و ودیعه ای که از خودشان نیست بلکه از دیگران و متأثر از دیگران است. و از ایمان کسی که از شجره طیبه است تعبیر به می کند یعنی ایمان ریشه دار، عمیق و مستقر و مدام(فمستقرٌ و مستودعٌ) نتیجه: امثال شمر که روزی در رکاب امام علی علیه السلام در جنگ صفین جهاد کرده و جانباز شده، پیاده حج رفته اند نماز خوانده اند و عاقبت به شرّ شده اند علتش این است که ریشه خبیثه داشته اند و ایمان عاریتی و موقتی و امانتی. و کسی مثل حر ابن یزید که در لشکر دشمن بوده اند و در نهایت از شهدای کربلا شده اند علتش همان اتصال ریشه ای به شجره طیبه بوده. خلاصه در باطن و ملکوت همه چیز ریشه ای معلوم است اما در دنیا چون این شاخه و برگ ها دیر ظهور می کند حالت خوف و رجا به انسان خاکی دست می دهد و از عاقبت خود نگران می شود. نکته ای لطیف: ریشه ی پاک و طیب باعث ایمان می شود ولی این ریشه باید میوه و ثمره بدهد که این ثمره در دنیا به صورت عمل صالح ظهور می کند و در آخرت به صورت اجر و پاداش. لذا نباید به پاک بودن ریشه و ذات اکتفا کرد بلکه باید عمل صالح انجامدهید تا ثمرات ایمان از ما ظهور کند(ثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَ أَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَ أَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَ أَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَ لَهُمْ فِيهَا مِنْ کُلِّ الثَّمَرَاتِ وَ مَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ کَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَ سُقُوا مَاءً حَمِيماً فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ‌ (۱۵) توصیف بهشتی که به متّقین وعدّه داده شده چنین است: در آنجا نهرهایی است از آبی که رنگ و بویش برنگردد، و نهرهای شیری که مزه‌‌اش تغییر نکند، و نهرهای شرابی لذتبخش برای نوشندگان، و نهرهایی از عسل خالص. و در آنجا برایشان هر میوه‌ای فراهم است. و البته از همه اینها والاتر، آمرزشی از طرف خداست! آیا اینها یکی‌اند با آنهایی که در جهنم ماندنی‌اند و آبی جوشان به آنها مینوشانند که دل و روده‌شان را تکه تکه میکند؟!)
11.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصاویری از حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اتاق تربت کربلا در کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (علیه السلام)
24.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمید رضا برقعی عاشورا هیات کف العباس اگر ندیدید ببینید الان وقتشه
⚫️ دردناک‌ترین روضه از نظر امام زمان علیه السلام ▪️حاج ملا سلطان علی روضه خوان تبریزی که از جمله عباد و زهاد بود، نقل کرد: « در عالم رؤیا به حضور حضرت بقیة الله ارواحنا فداه مشرف شدم و خدمت ایشان عرض کردم: مولای من، آیا آنچه در زیارت ناحیه مقدّسه با این عبارت ذكر شده، درست است كه می‌فرماید: 🔸 فَلَاَنْدُبَنَّكَ صَباحاً وَ مَساءً وَ لَاَبْكِیَّنَ عَلَیْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً ( پس صبح و شب بر شما ندبه كرده و به جای اشك خون می‌گریم ) صحیح است؟ فرمودند: بلی ▪️عرض کردم: آن مصیبتی که در آن بجای اشک خون گریه می‌کنید، کدام است؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر است؟ فرمودند: نه، اگر علی اکبر زنده بود، در این مصیبت او هم خون گریه می‌کرد. ▪️ گفتم: آیا مصیبت حضرت عباس است؟ فرمود: نه؛ بلکه اگر حضرت عباس علیه‌السلام در حیات بود، او هم در این مصیبت خون گریه می‌کرد.  ▪️ عرض کردم: لابد مصیبت حضرت سید الشهداء علیه‌السلام است. فرمود: نه، حضرت سید الشهداء علیه‌السلام هم اگر در حیات بود، در این مصیبت، خون گریه می‌کرد. ▪️ عرض کردم: پس این کدام مصیبت است که من نمی‌دانم؟ فرمودند: آن مصیبت، مصیبت اسیری حضرت زینب علیها سلام است. زینب همان کسی ست که در راه عفّت‌اش، عباس می‌دهد نخِ معجر نمی‌دهد. ⭐️«اللهم عجل لولیک الفرج»⭐️
28.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت عباس موزون از تجربه گر مــرگی که شش سال است به برنامه نمیاد ! او اشرار یک شهرش بود و پرونده های زیادی داشت ... شش سال دارم تلاش میکنم که به برنامم بیاد ، نمیاد ... او نمیخواست زنده باشه چون امام حسین(ع) رو در اون دنیا دید .... 🔴به شناخت رهبری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
دختر آرایش کرده ‌در حالی که سگی بغلش بود در صف نذورات ایستاده بود خانمی تذکر داد؛ دیگری برآشفت که چرا می خواهید را مصادره کنید؛ درب این دستگاه بر همه باز است؛ حتی بی حجاب و ؛ مادر پیری با صدای لرزان گفت: پس امام حسین بی خود شد؛ چون یزید ایرادی نداشت؛ کمی مست بود؛ بود و سگ باز 🔻 مجلس اباعبدالله جای گناهکار هم هست ولی جای گناه کردن نیست. جای دزد هست، جای دزدی نیست. جای شرابخوار هست، جای شرابخواری نیست. جای بیحجابی نیست، جای چشم چرانی نیست. حرمت نگه داریم 🔺اسلام یزیدی به اسم مدارا و همزیستی، هر گناهی را توجیه میکند. شیعه وارث حیای فاطمه(س) و زینب(س) و غیرت علی(ع) و عباس(ع) است.
25.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در محله کسنویه یزد فیلم مستندی توسط شبکه قرآن در حال ساخت بود که خادم الحسین سید حسین میرجلالیان در حین مصاحبه به ملکوت اعلی پیوست . https://eitaa.com/hosiniahefatemiah
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک چالش مهم! ⭕️ از شما خواستیم بین دو مسیر یکی را انتخاب کنید؛ اما نمی‌دانستید پایان این مسیر چه در انتظارتان است. این چالش به انتخاب شما دو پایان دارد. 🌎@Shakhes3🔜
🔰رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس: باید از بن دندان باور کرد که پیروزی و موفقیت رئیس‌جمهور منتخب در اداره کشور، پیروزی همه ماست 🔸رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم: توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. 🔸همه کمک کنند که رئیس‌جمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام بدهد. اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشود این موفقیت همه ماست. اگر او در اداره کشور، در پیشبرد اقتصادی کشور، در مسائل بین‌المللی و فرهنگی کشور، موفقیت کسب کند، همه ما موفقیت کسب کردیم. پیروزی او، پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کرد. ۱۴۰۳/۴/۳ 🔹شباب پرس؛ برترین تحلیل‌ها درباره فلسطین را اینجا بخوانید https://eitaa.com/joinchat/1209204789Ce03d4ce525
سماعه از حضرت صادق (ع) چنین نقل کرده است: عباد بصری حضرت سجاد (ع) را در راه مکه دید و به او گفت: ای علی بن الحسین جهاد و سـختی آن را رهـا کرده ای و بر حج و راحتی آن روی آورده ای؟ درحالی که خدای تعالی می فرماید: «ان الله اشتری من المومنین انـفسهم و أموالهم بأنّ لهم الجنّة یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعداً علیه حقاً فی التوراة و الانجیل و القرآن و من اوفی بعهده مـن الله فـاستبشروا بـبیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم» (توبه، 111 /9)؛ خدا جان و مال اهل ایـمان را بـه بهای بهشت خریداری کرده که آن ها در راه خدا جهاد کنند که دشمنان دین را به قتل برسانند و یا خود کشـته شـوند ایـن وعده قطعی خداوند و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا باوفاتر بـه عـهد کیست؟ ای اهـل ایمان شما به خود در این معامله بشارت بدهید که این معاهده با خدا به حـقیقت سـعادت و فـیروزی بزرگی است. حضرت سجاد (ع) در جوابش فرمود: آیه را تمام کن و او خواند: «التّائبون العابدون الحامدون السـّائحون الراکعـون الساجدون الآمرون بالمعروف و الناهون عن المنکر و الحافظون لحدود الله و بشر المومنین» (توبه، 112/9)؛ بـدانید که پشـیمانان از گـناه، خداپرستان، حمد و شکر نعمت گزاران، روزه داران، نماز را با خضوع گزاران، امر به معروف و نهی از مـنکر کنـندگان و نگهبانان حدودالهی و مومنان را بشارت ده. حضرت فرمودند: «اذا رأینا هؤلاء الذین هذه صفتهم فـالجهاد مـعهم أفـضل من الحج؛ هنگامی که افرادی را دیدیم با این ویژگی ها جهاد با ایشان از حج برتر است؟» (نقل از تفسیر نورالثقلین، 2/272، حدیث 358.) : امام سجاد علیه السلام برای اینکه انتقام خون امام حسین علیه السلام و اهلبیت و شهدای کربلا را بگیرند می دانستند باید با کمک اصحاب و یارانی مثل شهدای کربلا این کار را انجام دهند نه با هر کسی، لذا برای تربیت و پرورش چنین شیعیانی زمینه های آنرا از طریق معارف دعاهای فراهم کردند و برای ساختن جامعه الهی و توحیدی و معنوی ۵۴ دعا در زمینه های مختلف به بشریت هدیه کردند تا در سایه خواندن و عمل کردن به آن منتظران ظهور امام زمان علیه السلام آماده شوند و در رکاب حضرت ولی عصر علیه السلام انتقام خون سیدالشهدا را بگیرند. پس صحیفه سجادیه پرورش دهنده یاران امام زمان علیه السلام است.
علامه مجلسي و تطبيق دو روايت بر ظهور دولت صفويه استاد رسول جعفريان: به یاد آوردم که در متنی از آثار علامه محمد باقر مجلسی ـ که رضوان خداوند بر او باد ـ مطالبی در باره تطبیق برخی از روایات با دولت صفوی دیده بودم. به یاد رساله اثبات رجعت یا ترجمه چهارده حدیث افتادم دریافتم علامه مجلسی دو حدیث نخست از آن چهارده حدیث را بر دولت صفوی منطبق کرده و به تطبیق برخی از مطالب موجود در این دو روایت با دولت صفوی، از جمله شاه اسماعیل و حتی قتل صفی میرزا به دست پدرش شاه عباس کرده است. تعبیری که در این روایت به عنوان نشانه بوده این که قوچ فرزند خود را خواهد کشت.تصور کردم در این اوضاع و احوال که بحث ظهور با چنین صراحتی مطرح شده است بهتر است از باب عبرت، متن آنچه را که آن علامه بزرگوار قریب سیصد و اندی سال پیش در این باره آورده، عینا خدمت خوانندگان عزیز تقدیم کنم و قضاوت را به عهده خود عزیزان بگذارم.: اما بعد چنین گوید فقیر خاکسار محمد باقر بن محمد تقی ـ حشرهما الله مع الائمة الابرار ـ.......: ادای شکر نعمت سلسله علیه صفیّه صفویه ـ انار الله برهانهم و شیّد الله ارکانهم ـ که اساطین دین مبین اجداد طاهرین ایشان ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ ببرکات تأییدات ایشان، استوار و قوانین شریعت منوّره و اقانین دوحه ملّت مطهّره نبوی ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به سعی جمیل ایشان مایه دار است، بر کافّه مؤمنان متحتّم و دعای خلود این دولت ابد پیوند بر عامّه فرقه ناجیه شیعیان لازم است. و چون از پرتو این سلطنت روز افزون، این ذرّه بی‌مقدار توفیق یافت که اخبار حضرات ائمه اطهار ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ را در ضمن بیست و پنج مجلد از کتاب بحار الانوار جمع نمود، و عموم طلبه دینیه را از کتاب مزبور انتفاع عظیم حاصل گردید، در اثنای جمع احادیث، دو حدیث به نظر قاصر رسید که ائمه اهل بیت ـ علیهم السلام ـ به ظهور این دولت علیه خبر داده‌اند و به اتصال این سلطنت بهیّه به دولت قائم آل محمد ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ شیعیان را بشارت فرموده‌اند،به خاطر فاتر رسید که ترجمه این دو حدیث شریف را به عرض شاه سلیمان الصفوی الموسوی بهادرخان ـ خلد الله ملکه و اجری فی بحار الظفر االنصرة فلکه ـ برساند امید که اطناب این سلطنت عظمی به اوتاد خیام سعادت فرجام خاتم اوصیاء پیوند یابد و صبح صادق این دولت کبری تا طلوع خورشید عالم افروز قائم آل محمد ـ علیه السلام ـ از آسیب ظلمت فتنه‌های زمانی تیرگی نیابد بمحمد و آله الطاهرین: حدیث اول:امام باقر عليه السلام فرمودند: گویا می‌بینم گروهی را که از جانب مشرق ظاهر شوند و طلب دین حق از مردم کنند و مردم را به آن دعوت نمایند. پس از ایشان قبول نکنند. پس بار دیگر طلب نمایند و قبول نکنند. پس چون این آیه را بییند، شمشیرهای خود را بر دوشها گذارند و جهاد کنند. پس مردم بدین حق درآیند. پس ایشان به این راضی نشوند تا آن که بر ایشان پادشاه و والی شوند، و پادشاهی ایشان بماند و به کسی ندهند مگر به صاحب شما. یعنی حضرت صاحب الزمان ـ صلوات الله علیه ـ و هر که با ایشان کشته شود، در جنگ شهید شده است. او ثواب شهیدان را دارد. مترجم (علامه مجلسي)گوید که بر صاحبان بصیرت ظاهر است که از جانب مشرق کسی که دین حق را طلب نمود و مردم را بدین حق دعوت کرد و پادشاهی یافت، به غیر سلسله علیّه صفویّه ـ خلّد الله ملکهم ـ نبود. و در این حیث شریف شیعیان خصوصا انصار واعوان این دولت توامان را بشارتهاست که بر عاقل پوشیده نیست. ادامه👇🏿
☝️ادامه قبل حدیث دوم: باز شیخ نعمانی در کتاب مذکور بسند معتبر از حضرت امام بحق ناطق جعفر بن محمد الصادق روایت کرده است که آن حضرت فرمود که، روزی حضرت امیر المؤمنین و امام المتقین علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ خبر می دادند از وقایعی که بعد از آن حضرت به ظهور آید تا ظاهر شدن قائم آل محمد ـ علیه السلام ـ پس حضرت سید الشهداء حسین بن علی ـ علیه السلام ـ فرمودند که یا امیر المؤمنین! چه وقت حق سبحانه و تعالی زمین را از ظالمان پاک خواهد کرد؟‌حضرت امیر المؤمنین ـ علیه السلام ـ فرمود که خدای تعالی زمین را از لوث کافران پاک نخواهد کرد تا خون حرام بسیار به زمین ریخته شود. بعد از آن پادشاهان بنی امیه و بنی عباس را به تفصیل بیان فرمودند. در حدیث طولانی که راوی اختصار کرده است. پس فرمود که:هرگاه، خروج کند پادشاهی از خراسان و غالب شود بر زمین کوفه و ملتان و بگذرد از جزیره بنی کاوان که در حوالی بصره است، و خروج کند از ما پادشاهی در گیلان و او را اجابت کنند و یاری نمایند اهل ابر ـ که در حوالی استراباد است ـ و دیلم ـ که قزوین و حوالی آن است ـ و ظاهر شود از برای فرزند من عَلَمای ترکان، و متفرق شوند اطراف عالم و در مکان های شریف و جنگها و فن‌های عظیم ایشان رو دهد، در وقتی که جنگ کننده در بصره و برخیزد پادشاه پادشاهان. ـ پس حکایت طولانی بیان فرمودند که راوی از میان انداخته است، پس فرمودند ـ : که آن گاه تهیه کرده شود چندین هزار لشکر برکشیده صفها، و بکشد قوچ فرزند خود را، در آن هنگام دیگری پادشاه شود، امامی که مردم قدرش را ندانند یا پی به مکانش نبرند. او راست شرف و فضیلت بر عالمیان و او از فرزندان تست ای حسین. وصف آن نمی‌توان کرد. مثل او کجا بهم می رسد؟ ظاهر شود در میان دو رکن کعبه معظمه با جماعتی اندک، و بر جن و انس غالب گردد و مردم دون، یعنی کافران و ظالمان را از زمین براندازد. خوشا حال کسی که زمان او را دریابد و به روزگار دولت او برسد و در خدمتش حاضر گردد. مترجم (علامه مجلسي)گوید که: ظاهر است که خروج کننده خراسان اشاره است به امرای ترکان مثل چنگیزخان و هلاکوخان، و خروج کننده در گیلان اشاره است به شاه دین پناه رضوان مکان شاه اسماعیل ـ حشره الله مع الائمه الطاهرین ـ لهذا حضرت فرمود که از ماست و او را فرزند یاد کرد. و از میان خسروان روزگار به این نسب عالی مقدار همین سلسله علیّه ممتاز و سرافرازند و پادشاه پادشاهان با مراد همان خسرو خلد آشیان است با دیگری از سلاطین عظام و اولاد کرام او. و چون راوی بسیاری از حدیث را انداخته، به خصوص حکم نمی‌توان کرد. و کشتن قوچ فرزند خود را به گمان این حقیر اشاره است به شهادت شاهزاده عالی تبار صفی میرزا ـ نور الله مضجعه ـ و پادشاه دیگر که طلب خون نماید اشاره است به سلطنت سلطان علیین آشیان شاه صفی ـ افاض الله علیه. و چون حدیث را اختصار کرده‌اند بعضی از وقایع افتاده است، اما بشارت به تعجیل ظهور حضرت صاحب الزمان ـ علیه الصلاة‌ و السلام ـ و اتصال این دولت دین پرور به دولت حق امام البشر از آخر حدیث ظاهر است. (منبع: رساله اثبات رجعت یا ترجمه چهارده حدیث) (و نیز بحار: 52 / 243 که اشارت کوتاهی به حدیث اول و تطبیق آن بر صفویه دارند با این عبارت: لا یبعد أن یکون إشارة إلى الدولة الصفویة شیدها الله تعالى و وصلها بدولة القائم‏)