May 11
عَیارِ بافق
🗒 شورای فرهنگ عمومی در مسیر پیشرفت | بخش اول ✍ گفتاری از #حجتالاسلام_سیدمحمدحسن_میرحسینی | عضو حقی
📣 به زودی در عَیارِ بافق می خوانید:
🗒 آرمان شهرِ بافق ، داشته ها و بایدها
🔳 یادداشتی برای گذشته،حال و آینده
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
May 11
عَیارِ بافق
📣 به زودی در عَیارِ بافق می خوانید: 🗒 آرمان شهرِ بافق ، داشته ها و بایدها 🔳 یادداشتی برای گذشته،حا
💠 پیش درآمدی بر یادداشتِ عَیارِ بافق:
🗒 آرمان شهر از دیدگاه مکاتب و فلاسفه
✍ #هما_آقا_جعفری
📗مجله حدیث زندگی | آذر و دی ماه ۱۳۸۶ | شماره ۳۸
آرمان شهر، با نام های گوناگونی چون: مدینه فاضله، ناکجا آباد، شهر خدا، جامعه توحیدی و در اصطلاح غربی ها «اتوپیا (Utopia)»،1 به جامعه آرمانی و ایده آل انسان گفته می شود و ویژه مکانی خاص نیست و در واقع، هر جایی است که در آن، همه مردم، با نیک بختی و سعادت در کنار یکدیگر، در صلح و آرامش به سر می برند و در آن جا از ظلم و فساد، اثری نیست.
امّا باید دید که این اندیشه، از چه زمانی شروع شده و چگونه بشر می تواند به آرزوی خود ـ که داشتن چنین جامعه ای است ـ دست یابد.
عدّه ای، آغاز هبوط2 انسان از بهشت را، آغاز تفکّر آرمان گرایی می دانند؛ زیرا آدمی از همان زمان، در آرزوی بازگشت به بهشت موعود بوده است.
در آرمان ایرانیان باستان، خداوند به پادشاهی، نیکوکردار، مقام فَرَّه ایزدی (توفیق خدایی/ فرخندگی) می بخشد و پادشاه برگزیده حق، در این مقام، ظلم را در زمین، محو و نابود می کند و عدالت را برای همگان به ارمغان می آورد.
این طرز اندیشه، در سیر تحوّل تاریخ، در تفکّر ادیان توحیدی، به عالی ترین آرمان، مبدّل شد. با این توصیف، گویا بشر از ابتدا، هر زمان که ناملایمات و جنگ و دشمنی، زندگی اش را به تلاطم می انداخت، با پناه بردن به آرزو و آرمان، در تخیل خود، جامعه آرمانی و ایده آل خود را ترسیم می کرده است.
افلاطون، نخستین فیلسوفی است که مسئله ایجاد «مدینه فاضله» را مطرح کرده است. وی معتقد بود که حکمت و عدالت اجتماعی، دو اصل بسیار مهم و زیربنایی مدینه فاضله است. به اعتقاد وی، کسب فضیلت و کمال، متناسب با میزان استعداد و تلاش هر فرد است. در مدینه فاضله، جوانانی که اداره جامعه را در دست می گیرند، باید عدالت خواه و عاقل و عالم و پرهیزگار باشند.
🔶 آرمان شهر از دیدگاه متفکّران مسلمان
فارابی، اوّلین متفکّر مسلمان است که با تلفیق نظریات ایرانیان باستان و افلاطون و ارسطو و آموز ه های اسلام، به تفصیل، به موضوع مدینه فاضله پرداخته است.
اساس و زیربنای مدینه فاضله فارابی، پرداختن به امور معنوی، عدالت خواهی، پرهیز از همه بدی ها و خصوصاً ظلم است.
رئیس مدینه فاضله وی، شخصی عالم به همه علوم و معارف و حقایق است که راه های سعادت را از طریق وحی و الهام و عقل، درمی یابد و با ایجاد وحدت بین مردم و رفع بدی ها، آنان را به سعادت حقیقی در دنیا و آخرت می رسانَد.
در آرمان شهر فارابی، همه صاحبان حرفه ها، تحت ریاست عالم ترین فرد آن حرفه قرار می گیرند و متصدّی هر کاری باید شایستگی و توان انجام دادن آن کار را داشته باشد.
اصولاً در تفکّر اسلامی، سعادت جامعه توحیدی، درگرو برپایی عدالت و نابودی ظلم و فساد است و در ایین اسلام، آراسته بودن مردم به زیور علم و تقوا، موجب رستگاری آنها در دو جهان می شود.
در اسلام، محور وجود، «انسانِ کامل» است که خلیفة الله (جانشین خداوند) است؛ یعنی شأن و منزلت انسان کامل، در این مقام، با شأن و منزلت خداوند، یکی است.
در بینش مسلمانان (خصوصاً شیعیان)، بنیان گذار جامعه آرمانی اسلام، امام مهدی (علیهالسلام) یا آخرین امام از خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) است که اکنون غایب است. وی با اراده و کمک خداوند، آشکار می شود و قیام می کند و ستم و جهل و فقر را از جهان، ریشه کن می سازد و با گسترش آگاهی و عدالت، حکومت واحد جهانی را تشکیل خواهد داد و با رفع فقر و تبعیض و دیگر موانع تعلیم و تربیت و تعالی و توسعه، زمینه را برای رسیدن جهانیان به سعادت حقیقی، فراهم خواهد ساخت.3
پیامبر(صلی الله علیه و آله) در حدیثی می فرماید: «خُلفا و جانشینان من، بعد از من، دوازده نفرند که اوّل آنها علی و آخر آنها فرزندم مهدی است. وی زمین را با نور خداوند، روشن خواهد کرد و حکومت او در تمام زمین، در شرق و غرب، گسترش خواهد یافت».4
امام علی(علیه السلام) در «نهج البلاغه» در توصیف روزگار مهدی(علیه السلام) و مردمان شهر موعود اسلام می گوید: «هر صبح و شام، جام حکمت می نوشند».5 بدین معنا که آرمان شهر اسلام، شهر عقل و آگاهی است.
🔷 آرمان شهر از دیدگاه سوسیالیزم جدید (کمونیزم)
نظریه پرداز سوسیالیزم جدید، شخصی به نام کارل مارکس (1818ـ1883م) فیلسوف و اقتصاددان آلمانی است . حرفه اوّلیه وی، روزنامه نگاری بود. سپس به فراگیری فلسفه و اقتصاد روی آورد. وی با ارائه نظریه کمونیسم، به مخالفت با نظام سرمایه داری برخاست.
در نظام کمونیستی، هر گونه امتیاز و تفاوت برای افراد جامعه، ممنوع است و همه مردم، از شرایط مساوی و حقوق یکسان برخوردارند و مالکیت خصوصی وجود ندارد. در حقیقت، کمونیزم، یعنی بازگشت به دوران آرمانی ابتدایی بشر که در آن، اثری از مالکیت خصوصی و استثمار نبود و انسان های اوّلیه در کنار یکدیگر، زندگی مسالمت آمیزی داشتند.
1⃣
🔰 ادامه دارد...
عَیارِ بافق
💠 پیش درآمدی بر یادداشتِ عَیارِ بافق: 🗒 آرمان شهر از دیدگاه مکاتب و فلاسفه ✍ #هما_آقا_جعفری 📗مجله
آرمان بازگشت مجدّد به دوران باستان یا کمونیزم، در سال 1940م، به شکل عملی درآمد و نظام سیاسی برخی از کشورها از جمله شوروی ( و سپس: چین، یوگوسلاوی، کوبا، کره شمالی، آلمان شرقی، آلبانی، رومانی و...) بر اساس نظریه بنیان گذاران کمونیزم (مارکس و انگلس) تغییر یافت.
حکومت اتّحاد جماهیر شوروی، پس از سال ها تبعیت از نظام کمونیستی (و نفی خدا و دین و فطرت و مالکیت خصوصی و روح و معنویت و معاد)، فرو پاشید و این نظریه در جهان، با شکست رو به رو شد.
🔶 آرمان شهر از دیدگاه دیگر فلاسفه غرب
بیشتر متفکّران و فلاسفه غربی، راه رسیدن به سعادت و صلح و امنیت را با تشکیل حکومت واحد جهانی، میسّر دانسته اند. آنان معتقد بوده و هستند که با وحدت ملل مختلف و داشتن منافع مشترک برای همه مردم جهان، دلیلی برای جنگ و نزاع، باقی نمی مانَد و جهان می تواند به جامعه آرمانی برسد. از جمله این فلاسفه می توان به این افراد، اشاره کرد:
✅ توماس مور (1478ـ1535م)
وی فیلسوف، سیاستمدار و حقوقدان انگلیسی است که از پیشگامان نظریه آرمان شهری در غرب است. مور، در رساله ادبی خود به نام «آرمان شهر»، به توصیف جزیره ای آرمانی و امن پرداخته که همه ساکنان این جزیره که در 54 شهر بزرگ و زیبا زندگی می کنند، دارای زبان و قوانین و آداب و رسوم مشترک هستند. توزیع منابع در همه شهرها یکسان است، مالکیت خصوصی از میان رفته است، فقر و فلاکت، از جامعه رخت بربسته و پیروان همه ادیان مختلف، در کنار یکدیگر، بدون هیچ تعصّبی در صلح و آرامش زندگی می کنند.
✅ آناکارسیس کلوتس (Anacharsis _ Cloots)
وی در آغاز انقلاب فرانسه، خود را سخنگوی بشر خواند و نقشه رسیدن به جامعه آرمانی را مطرح کرد. او معتقد بود که آمیزش همه ملّت های جهان با یکدیگر و تشکیل «ملّت واحد»، راهی است به سوی سعادت آرمانی.
2⃣
🔰 ادامه دارد...
عَیارِ بافق
آرمان بازگشت مجدّد به دوران باستان یا کمونیزم، در سال 1940م، به شکل عملی درآمد و نظام سیاسی برخی از
✅ توماس کامپانلا
وی که نمونه بارز نظریه پرداز آرمان شهر است، در کتاب «شهر آفتاب» خود، معتقد است که بشر، از طریق اصلاح نژاد، با روش پیشگیری از به دنیا آمدن افراد شرورِ مادرزاد و تشکیل ملّت واحد و رسیدن به وحدت سیاسی، به جامعه آرمانی دست می یابد.
✅ فرانسیس بیکن (1561ـ1626م)
وی بزرگ ترین فیلسوف و متفکّر انگلیسی، بین قرن شانزده و هفده میلادی است که خواهان اصلاح زندگی از طریق گسترش علم و دانش و پرهیز از خرافات بود. وی عقل و حکمت و دین را امری لازم برای پیشرفت زندگی بشر می دانست و در کتاب «آتلانتیس نوین»، از آرمان شهری سخن گفته که در آن، عدالت و تقوا حاکم است. این فیلسوف، اعتقاد داشت که عدالت و پارسایی و دانش و حکمت و سلطه یافتن انسان بر طبیعت، امکان رسیدن به سعادت و خوش بختی را برای همگان فراهم می کند.
✅ فرانسیس فوکویاما
از فلاسفه سیاسی قرن حاضر در امریکاست. وی در نظریه خود، ادّعا کرده که لیبرالدموکراسی،6 آخرین و بهترین شکل دولت برای همه ملل جهان است و جهانی شدنِ این حکومت، پایان تاریخ بشر خواهد بود. نظریه پردازِ «پایانِ تاریخ» معتقد است که به دلیل فقدان جایگزین های معتبر، پس از شکست کمونیزم، نظام لیبرال دموکراسی، صورت نهایی و عامّ تاریخ بشر خواهد بود.7
وی مدّعی است که نظام دموکراسی لیبرال، هر چند دارای مشکلات و نقصان است، بر دیگر نظام های سیاسی جهان، برتری خواهد یافت. به اعتقاد او، ملّت ها، به دلیل تفاوت فرهنگ در حوزه زبان و دین و قومیت، در مقابل این نوع حکومت، مقاومت خواهند کرد؛ امّا سرانجام، آن را خواهند پذیرفت.
نظریه فوکویاما از طرف برخی جنبش های فکری، از جمله روشن فکران مسلمان، مردود شمرده شد. وی پس از واقعه یازده سپتامبر، مجبور شد در نظریه خود تجدید نظر کند. او به ضعف الگوی مورد نظر خود، اعتراف کرد؛ امّا با وجود این، همه گونه های دیگرِ حکومت در جهان معاصر را ارتجاعی خواند.
✅ فیلسوفان نومید
امّا در مقابل نظر این اندیشمندان، برخی از صاحب نظران، از دستیابی به جهانی آرمانی، مایوس هستند. «گرت جونز»، در کتاب خود می نویسد: «هیچ گاه به جهانی دست نخواهیم یافت که بیماری، پیری و مرگ از آن رخت بر بسته باشد، یا در آن، زلزله و بلاهای طبیعی نباشد... هر کسی که از ناکجاآبادی سخن بگوید که در آن، همه چیز در گلشن دوست داشتنی است، فقط رؤیا می پرورد».8
3⃣
🔰 ادامه دارد...
عَیارِ بافق
✅ توماس کامپانلا وی که نمونه بارز نظریه پرداز آرمان شهر است، در کتاب «شهر آفتاب» خود، معتقد است که
💠 پی نوشت ها:
1.برخی نام های دیگر این جامعه آرمانی در ادبیات ما و جهان، عبارت اند از: شهر آفتاب، جزیره خضرا، جابُلقا، جابُلسا، آتلانتیس (Atlantic)، شهر موعود، مدینه، اورفالیس، مدینه کامله. در عالم اسلام، فیلسوفانی چون: ابو نصر فارابی (م339ق) در کتاب های: «سیاست مَدَنیه» و «آراء أهل المدینة الفاضله» و «تحصیل السّعادة» و ابن مُسکویه رازی (م421ق) در کتاب های: «جاویدانخرد» و «ترتیب السّعادات» و ابن باجه اندلسی (م532ق) در کتاب: «تدبیر المتوحّد» و دکتر علی شریعتی در کتاب: «امّت و امامت»، به نظریه پردازی در این موضوع پرداخته اند. (بخش علمی)
2.هبوط:
3.در این باره، ر.ک: جهانی شدن دین: فرصت ها و چالش ها، ص420.
4.ینابیع المودّة، ص477.
5.فلسفه تاریخ، مرتضی مطهری، ج1، ص253.
6. لیبرالدموکراسی: دموکراسی ای که تبعیت محض از خواست شهروندان دارد؛ دموکراسی اِباحه گرا (بی قید).
7. جهانی شدن و دین: فرصت ها و چالش ها، ص91ـ92.
8. ماکجاآباد: مسائل امروز در عصر جهانی، ص15.
📚 منابع:
1.سیاست مَدَنیه، ابو نصر فارابی، مترجم: سید جعفر سجّادی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1371.
2. فلسفه تاریخ، مرتضی مطهری، تهران: صدرا، 1370.
3. مدینه فاضله به تصوّر غربی ها، از دائرة المعارف امریکا، مترجم: محمود شهیدزاده ماهانی
4. ماکجاآباد: مسائل امروز در عصر جهانی، گِرت جونز، مترجم: عبد الحسین آذرنگ، تهران: سخن، 1384.
5. «آرمان شهر از دیدگاه غربیان»:www.alfabetmaxima.com
6. حکمت آرمانی و نظام شناخت عقلانی سیاست، مظفّر نامدار طالشانی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری: گروه تحقیقات سیاسی علوم (پایان نامه دکتری)، 1385.
7. آرمان شهر در تاریخ اندیشه غرب، فردریک روویون، مترجم: عبّاس باقری، تهران: نی، 1385.
8. مهدی(ع) آخرین سفیر انقلاب، ذبیح الله محسنی کبیر، تهران: دانشوران، 1376.
9. جهانی شدن و دین: فرصت ها و چالش ها (مجموعه مقالات چهارمین کنگره دین پژوهان)، محمّد جواد صاحبی، احیاگران، 1382.
4⃣
💠 دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره مسئله حجاب چیست؟ 💠
🗒 بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان | ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
❌ حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی؛ نه. ❌
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
عَیارِ بافق
💠 دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره مسئله حجاب چیست؟ 💠 🗒 بیانات در دید
💠 دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره مسئله حجاب چیست؟ 💠
🗒 بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان | ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🔶 حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی؛ نه.
🔷 من قبلاً هم گفتهام؛ یک وقتی در سفری از سفرهای استانی که میرفتم، در جمع علما گفتم این را؛علمای آنجا جمع بودند؛ گفتم چرا گاهی بعضی از شما این خانمی را که حالا فرض کنید یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است ــ که حالا باید گفت ضعیفالحجاب؛ حجابش ضعیف است ــ متّهم میکنید؟ بنده وارد این شهر شدم، جمعیّت آمدند استقبال؛ شاید اقلّاً یکسوّم جمعیّت این جور خانمها هستند، دارند اشک میریزند؛ این را نمیشود گفت ضدّانقلاب است؛ این چطور ضدّانقلابی است که این جور با شوق و با حرارت و با انگیزه میآید و مثلاً فرض کنید در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند؟
🔶 اینها بچّههای خودمانند، دخترهای خودمانند. من چند بار تا حالا در خطبهی نماز عید فطر این را تکرار کردهام که در مراسم ماه رمضان، در شبهای اَحیاء ــ عکسهایش را برای من میآورند، حالا من که آنجاها را نمیتوانم [بروم] امّا تصویرش را برای من میآورند ــ زنها با ریختهای مختلف، قوارههای مختلف اشک میریزند؛ من حسرت میخورم به آن جور اشک ریختن! میگویم ای کاش من هم میتوانستم این جور مثل این دختر، مثل این زن جوان اشک بریزم؛ این را چطور میشود متّهم کرد؟ بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمیشود که ما این [افراد] را از حوزهی دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم؛ چرا؟ البتّه همهی ماها یک نقصهایی داریم، باید نقصها را برطرف کنیم؛ هر چه بتوانیم برطرف کنیم، بهتر است. این یک مسئله و یک موضوع دیگر که راجع به مسئلهی حجاب بود...
🔷 بعد در میدانهای ورزشی؛ شما ببینید، دخترهای ما میروند در میدانهای ورزشی، قهرمان میشوند، طلا میگیرند با حجاب اسلامی؛ کدام تبلیغ برای حجاب بهتر از این است؟ تعدادی از این خانمها آمدند آن طلاهایشان را به بنده اهدا کردند.
🔶 من البتّه برمیگردانم به خودشان که نگه دارند؛ امّا واقعاً من افتخار میکنم به این جور خانمها. در یک میدان بینالمللی که میلیونها انسان از پشت دوربینها دارند میبینند، این دختر ایرانی میرود آنجا، مدال طلا را میگیرد، پرچم کشورش را بالا میبرد و آن وقت با حجاب ایستاده؛ تبلیغی برای حجاب بهتر از این، بیشتر از این؟ در بخشهای مختلف، در المپیادهای علمی، در جاهای مختلف، همه جا خانمها پیشرفت کردهاند؛ یعنی واقعاً این جوری است. خب حالا اینکه چند نفر از این خانمها گفتند که [خانمها] به کار گرفته نمیشوند، از آنها استفادهی عملی در تصمیمسازیها و تصمیمگیریها نمیشود، بله، این یک عیب است، در این تردیدی نیست، این عیب باید برطرف بشود امّا وجود اینهمه زن فهمیده، فرزانه، دانشمند، محقّق، صاحبنظر، نویسنده [قابل توجّه است].
🔷 از این کتابهایی که در شرححال شهدا و زنان شهدا و خانوادهی شهدا است و پیش من میآورند، واقعاً من لذّت میبرم، نویسندههای اینها غالباً خانمها هستند که از مردها جلوتر رفتهاند. چه قلمهایی، چه نگارشهایی! شعرای زن، شعرای خیلی خوب. همین شعری که این خانم مجری خواندند، شعر خیلی خوبی بود که مال خودشان هم هست. این هم یک نکته.
🔶 و من این را هم اضافه کنم که در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوانها؟ خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زنهایی بود که شما به آنها میگویید بدحجاب؛ امیدشان به اینها بود. اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمهکاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوانفرستنده.
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس جمهور در جلسه طلایه داران پیشرفت ایران: به نظر من نگاه و حرکت یزد در زمینه گردشگری می تواند در کشور الگو باشد.
ما معتقدیم حتما این صنعت باید توسعه و رشد پیدا کند و یزد می تواند در این رابطه الگو باشد. به نظر من نگاه یزد و حرکت یزد می تواند در زمینه گردشگری الگو باشد. اگر قرار است کاری در این رابطه تسریع شود آقای دکتر فاطمی دنبال کنند تا این کار اتفاق بیفتد و برای یک آیین نامه کار نباید معطل بماند. مسئله گردشگری نباید در پیچیدگی های بوروکراسی اداری افراد سرمایه گذار را خسته کند.
وی تصریح کرد: سیاست دولت را بدانید، ما باور داریم و در #سندتحول_دولت هم آورده ایم و این بحث در دولت مورد توجه جدی است که #صنعت_گردشگری باید رونق پیدا کند. اقتصاد گردشگری هم می تواند اشتغال ایجاد کند و هم بحثهای فرهنگی و تمدنی آن هم خصوصا در یزد بسیار مهم است.
#استان_یزد به همت فرهیختگان در حوزه درمان و سلامت به عنوان یکی از کانونها و قطبهای گردشگری سلامت شده است.
📌 به نقل از کانال خبری عصر بافق
#الگوی_ایرانی_اسلامی_پیشرفت
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
May 11
✍ ارائه نقد و نظر نه تنها بد نیست بلکه یک ضرورت جدی محسوب می شود اما شرط لازمِ منتقد بودن، رعایت اخلاق و ادب انسانی و اسلامی است نه این که همه مخالفان را یکسره، مُشتی گوینده حرف مفت و پوچ و پاچه گیرنده بخوانیم!
دستگاه های مسئول باید برای جلوگیری از این روندِ نابخردانه تدبیر و اقدام کنند.
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
May 11
▶️با انعقاد تفاهمنامه در حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان انرژی اتمی رخ داد؛
تحول بزرگ اقتصادی در شرکت سنگآهن مرکزی ایران با اکتشافات جدید
روز گذشته، تفاهمنامه بزرگ همکاری معدنی ((اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه)) فیمابین مدیران عامل شرکتهای سنگآهن مرکزی ایران و سازمان انرژی اتمی با حضور معاون رییس جمهور و وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی به امضا رسید که در این مراسم مقام عالی وزارت از این اکتشافات جدید به عنوان زمینهساز تحول اقتصادی نام برد.
🌐شرح کامل خبر
https://b2n.ir/a48624
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
✅انتصاب ابوالقاسم دهقان به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان بافق
✍️طی حکمی از سوی استاندار یزد، ابوالقاسم دهقان به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان بافق منصوب شد.
🔹به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر فاطمی طی حکمی، ابوالقاسم دهقان را به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان بافق، منصوب کرد.
🇮🇷 @ostanyazd
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
May 11
محمد علی صمیمی :
جلسه تکریم امروز برای بنده بسیار رضایت بخش است.
به یمن نظام اسلامی بنده از قشر ضعیف جامعه به سِمت فرمانداری رسیدم.
@bafghefarda
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
⛔️ هشدار دادستان بافق به اخلالکنندگان نظم در چهارشنبه سوری
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق ضمن تأکید بر صیانت از امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال گفت: با قانون شکنان و برهم زنندگان نظم و آرامش برخورد قاطع قضایی صورت می گیرد.
به گزارش صبح بافق؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق ضمن تأکید بر صیانت از امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال گفت: با قانون شکنان و برهم زنندگان نظم و آرامش برخورد قاطع قضایی صورت می گیرد.
رحمان مزیدی در این رابطه بیان داشت: دادستانی با افرادی که بدون توجه به تذکر و هشدارها اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخرسال و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم می کنند، بدون هیچ گونه مماشاتی، برخوردی جدی و قاطع خواهد کرد.
این مقام قضایی اظهار داشت: تدابیر و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث ناخوشایند چهارشنبه آخر سال توسط تمامی مسئولان و دستگاه های ذیربط مورد تأکید می باشد.
مزیدی ابراز کرد: با استناد به قانون اگر فردی اقدام به حمل یا استفاده از ترقه، مواد آتشزا و محترقه غیرقانونی کند، پس از بازداشت و طی مراحل قانونی و قضایی مجازات خواهد شد.
دادستان بافق خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با شادی خانوادهها و برگزاری سنتها هیچ مخالفتی نداشته و ندارد، ولی بر لزوم رعایت نظم و صیانت از حقوق دیگران بخصوص در نزدیکی سال جدید تاکید فراوان دارد.
این مقام مسئول عنوان کرد: شهروندان با تبعیت از قانون و پرهیز از اقدامات نابهنجار و مخاطرهآمیز، پایان سال خوبی را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
May 11
✍ وحدت و همدلی مبنا لازم دارد و با شعار ایجاد نمی شود.
راه حل به وجود آمدن وحدت، پایبندی به مبانی شرعی و قانونی و التزام عملی به اندیشه امامین انقلاب اسلامی است.
تا هنگامی که گروه های منتسب به جریان های سیاسی ، حاضر به پذیرش مبانی نباشند سخن گفتن از وحدت و همدلی چندان فایده ای ندارد.
توسعه و از آن مهم تر پیشرفت در گرو حل تضادهای فکریِ مانع از اتفاق نظر درباره مبانی است.
هرکسی از لزوم وحدت و همدلی سخن می گوید باید ابتدا نسبت خودش را با میزان اهتمام به بیانات و اندیشه امامین انقلاب اسلامی شفاف کند.
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84
May 11
#سخن_نگاشت
🔶️مسئولین بدانند...
🔶️مسئولین بدون اقناع افکار عمومی حق ندارند راجع به مسائل شهرستان تصمیم گیری کنند...
🔷️حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه بافق
🔷️خطبه های نمازجمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
#عَیارِ_بافق | رسانه تحلیل و بررسی رویدادهای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیِ #شهرستان_بافق
🔰ما را به دوستان و همشهریان بافقی معرفی کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4112449672C8d01679d84