eitaa logo
دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) _ شهر ری
186 دنبال‌کننده
498 عکس
281 ویدیو
1 فایل
♻️کانال رسمی دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی_ شهر ری ♻️شهر ری_ خیابان ۲۴ متری_ کوچه مسلم بن عقیل _ پلاک ۸۱ _طبقه اول ♻️شماره تماس دفتر: ۰۲۱۵۵۹۷۹۸۶۸ ۰۲۱۵۵۹۷۲۵۲۸ ۰۹۰۲۵۲۶۵۵۵۲ ♻️ساعات فعالیت شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۵ پنجشنبه ها ۸ تا ۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «مَنْ قَادَ ضَرِيراً إِلَى مَسْجِدِهِ أَوْ إِلَى مَنْزِلِهِ أَوْ لِحَاجَةٍ مِنْ حَوَائِجِهِ كَتَبَ اَللَّهُ لَهُ بِكُلِّ قَدَمٍ رَفَعَهَا وَ وَضَعَهَا عِتْقَ رَقَبَةٍ وَ صَلَّتْ عَلَيْهِ اَلْمَلاَئِكَةُ حَتَّى يُفَارِقَهُ...» «هر کس نابینایی را به مسجد یا خانه اش یا برای تأمین نیازش همراهی کند، خدا برای هر گامی که برداشته و بر زمین نهاده پاداش آزاد کردن برده ای را می‌نویسد و فرشتگان بر او درود می فرستند تا از وی جدا شود.» وسائل الشیعه ج١۶ ص٣۴٣ مفاتیح الحیاة ص ۴٣٢ 🆔 @ayatollahjavadiamoli
مسئله ۱۲۲۸. اگر پس از گذشتن وقت نماز شک کند که نماز را به جا آورده یا نه، یا گمان کند که به جا نیاورده، انجام دادن آن لازم نیست؛ ولی اگر پیش از گذشتن وقت،چنین شک یا گمانی داشته باشد، باید آن نماز را به جا آورد، بلکه اگر گمان کند و اطمینان نداشته باشد که انجام داده، باید آن را به جا آورد. مسئله ۱۲۲۹. اگر پس از گذشتن وقت شک کند که نماز را درست خوانده یا نه، به شک خود اعتنا نکند. مسئله ۱۲۳۰. اگر پس از گذشتن وقت نماز ظهر و عصر بداند چهار رکعت نماز به جا آورده، ولی نداند به نیت ظهر بوده یا به نیت عصر، باید چهار رکعت نماز قضا به نیت نمازی که بر او واجب است، به جا آورد. مسئله ۱۲۳۱. اگر بعد از گذشتن وقت نماز مغرب و عشاء بداند یک نماز به جا آورده، اما نداند سه رکعتی بوده یا چهار رکعتی، باید قضای نماز مغرب و عشاء را به جا آورد. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 🆔 @ayatollahjavadiamoli
آیت الله جوادی آملی .mp3
1.39M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: "در دیار ما مرحوم آیت الله کوهستانی را می ‌دانید، یا شنیدید یا اگر ندیدید، از دیگران شنیدید که ‌ایشان کار یک را می ‌کرد،ما چرا نباشیم؟! ...هیچ وقت بی وضو نباشیم! هیچ وقت نماز شب فراموشمان نشود! هیچ وقت حرفی که رضای خدا در او نیست نگوییم! هیچ وقت از ارشاد مردم، هدایت مردم، تبلیغ مردم، صرف نظر نکنیم، ما هم بشویم:وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی‏ بِهِ فِی النَّاسِ" 🆔 @ayatollahjavadiamoli
19.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «هر چه برای خودت نمی پسندی برای ديگران نپسند، يک؛ هر چه ديگران اگر نسبت به يکديگر روا بدارند تو روا نمی داری تو انجام نده! اين دو؛ يعنی اگر کسي يک کاری را نسبت به تو کرد و اين کار ناپسند بود، تو اين کار را نکن، اين يک؛ اگر کسی کاری را نسبت به ديگری کرد و تو نمی پسندی آن را، خودت نسبت به ديگری انجام نده، اين دو. فرمود چيزی را که با ترازوی فطرت تو هماهنگ نيست انجام نده.» درس اخلاق ۹۵/١٢/٢۶ 🆔@ayatollahjavadiamoli
آیت الله العظمی جوادی آملی: دعاهای انسان، اگر شرايط اجابت را دارا باشد، حتماً مستجاب می شود؛ گرچه انسان استجابت آن را نفهمد؛ يعنی گاهی همان خواسته مصلحت است و خدای سبحان عطا می كند؛ امّا اگر مصلحت نبود، چيز ديگری كه صلاح است، عطا می فرمايد.علاوه بر اين، دعا موجب بخشش گناه يا ترفيع درجه خواهد بود. نسیم اندیشه دفتر یکم ص ۱۴۹ 🆔 @ayatollahjavadiamoli
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی در رابطه با راه درست فراگیری اوج قرآن کریم 🆔 @ayatollahjavadiamoli
آیت الله العظمی جوادی آملی: اگر انسان تلاش كند، در تمام لحظات زندگی مراقب اعضا ،جوارح و انديشه های خود باشد،قطعاً با حضور قلب بيشتری نماز می‌گزارد ،زيرا حضور قلب در نماز، عصاره و خلاصه حفظ حضور قلب در تمام ساعات زندگی است. كسی كه هر لحظه خود را در محضر خدا می بيند، به راحتی و با حضور قلب كامل به نماز می ايستد؛ اما كسی كه در طول شب و روز، به همه چيز جز خدا فكر می كند، قطعاً نمی تواند در نماز حضور قلب داشته باشد. نسیم اندیشه دفتر یکم ص۱۴۲ 🆔 @ayatollahjavadiamoli
آیت الله العظمی جوادی آملی: «با رفتن (ره) به دانشگاه، بخشی از طلبه های حوزه از محضر ايشان محروم شدند؛ ولی خدا خواست كه ايشان نيز به دانشگاه بروند و جامع و رابط حوزه و دانشگاه باشند و دانشگاه و فيضيه را به هم متصل كنند.  ورود ايشان به دانشگاه از الطاف خفيّه‌ خداوندی بود؛ چون او توانست بسياری از شبهاتی را كه در دانشگاه مطرح می شد، از نزديك لمس كند و در صدد پاسخگويی برآيد. نيز به زبان هر دو قشر دانشگاهی و حوزوی آشنا باشد و جامع هر دو قشر باشد. افكار حوزوی ها نظير مرحوم علامه طباطبايی(ره) و ديگران را به دانشگاه منتقل كند و از آن سو سؤالات و شبهات موجود در ميان دانشگاهيان را به ميان حوزوی ها منعكس كند و پاسخ های آنان را به دانشگاه ببرد. او واقعاً چهره‌ی جامعی بود.» مهر استاد ص۹۳ 🆔@ayatollahjavadiamoli
آیت الله جوادی آملی .mp3
8.63M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی منزلت علمی آيت الله شهيد مطهری (ره) و علامه طباطبايی(ره) ۷۴/٢/٨ 🆔 @ayatollahjavadiamoli
اخلاق قرآنی علامه طباطبایی(ره) آیت الله العظمی جوادی آملی: درباره حضرت رسول اكرم "صلی الله عليه و آله و سلم" وارد شده است كه اخلاق ايشان قرآن بود: «كان خلقه القرآن»؛ يعنی اگر عصاره زندگی رسول مكرّم اسلام "صلی الله عليه و آله و سلم" به شكل كتاب تدوين يابد، قرآن كريم خواهد بود و اگر قرآن كريم به صورت يك انسان درآيد، رسول خدا "صلی الله عليه و آله و سلم" خواهد شد. شاگردان مكتب پيامبر "صلی الله عليه و آله و سلم" نيز كه يكی از آنان استاد علاّمه "رحمه الله" بود، به همان اندازه كه به پيامبر "صلی الله عليه و آله و سلم" انتساب و اقتدا داشتند، اخلاقشان قرآنی بود. علاّمه طباطبايی "رحمه الله" فرهيخته ای بود دارای عدل، تقوا، تواضع، ادب، زهد، احسان، قناعت، صفا، صميميّت، رأفت و ديگر فضايل قرآنی انسانی، زيرا وی عمری در خدمت قرآن كريم زندگی كرد و درباره قرآن سخن گفت، نگاشت و نشر داد و بر اين پايه هم معارف قرآن در جانش مستقر شده بود و هم آثار قرآن مجيد در سيره آموزنده او به خوبی مشهود بود. هر آيه ای را كه خدای سبحان در قرآن كريم نصب العين انسان كامل می داند، در سيمای اين مرد بزرگ و مفسّر عظيم الشأن يافت می‌شد. مجلس او مجلس ادب اسلامی و خلق الهی و سرشار از بركات علمی و معنوی بود و «ترك اولی» كمتر در ايشان اتفاق می افتاد. نام هيچ كس را به بدی بر زبان نمی راند و بدِ كسی را نمی خواست، بلكه خير و سعادت همگان را آرزو داشت.  اگر رنجی به ايشان می رسيد، برای رضای خداوند، صابرانه آن را تحمّل می كرد و شكيبايی را از دست نمی داد. صبر و شكر ايشان فراوان و اهل حلم و انابه بود و چون در برابر حق خاضع بود، هرگز به فكر جاه و مقام نبود و در مجالس ايشان هرگز زخارف دنيا مطرح نمی شد و هيچ گاه سخن از اين نبود كه چه كسی به چه مقام و نوايی رسيده است. منبع: شمس الوحی تبریزی، سیره علمی علامه طباطبایی(ره) ص۲۳۳،۲۳۴ 🆔 @ayatollahjavadiamoli
اميرالمؤمنين (سلام الله علیه) می فرمايد: «من و رسول خدا (صلی الله عليه و آله و سلم) و عترت او بر حوض قرار داريم و هر كس ما را بخواهد بايد گفتار ما را سرمشق گرفته و به كردار ما عمل كند؛ زيرا هر اهل بيتی نجيبی دارد و شفاعت از آن ماست و دوستداران ما نيز حق شفاعت دارند. بنابراين، برای ملاقات ما كنار حوض بشتابيد و سبقت گيريد، همانا ما دشمنانمان را از حوض منع می كنيم و دوستان را از آب كوثر سيراب خواهيم ساخت. هر كس يك جرعه از آن بياشامد هرگز تشنه نشود، حوض ما دارای دو آبراه است كه از بهشت آبگير می شود: يكی از چشمه «تسنيم» و ديگری از «معين». كناره های آن را زعفران پوشانده و ريگ های آن لؤلؤ و ياقوت است، اين است حوض كوثر.» بحار الانوار ج۸ ص۱۹ معاد در قرآن ج۵ ص۳۱۷ 🆔 @ayatollahjavadiamoli
شیوه سجده سهو مسأله ۱۳۰۰. شیوه سجده سهو این است که پس از سلام نماز فورا نیت سجده سهو کند و پیشانی را بر چیزی که سجده بر آن صحیح است، بگذارد و بگويد: «بِسْمِ اللَّهِ وَبِاللَّهِ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ» یا بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ وَبِاللَّهِ ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ» و بهتر است بگوید: « بِسْمِ اللَّهِ وَبِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیهَا النَّبِیُّ وَ رَحْمَةُ اللّه وَ بَرَکاتُهُ» سپس بنشیند و دوباره به سجده رود و یکی از ذکرهای یاد شده را بگوید و بنشیند و پس از تشهد سلام دهد. 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 🆔 @ayatollahjavadiamoli