#عملیات_روانی #غزه
🔸رسانهها چگونه شبهه فروش زمینهای فلسطینیها را برای توجیه جنایات اسرائیل از طریق تکنیک #تکرار به اذهان عمومی القا میکنند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔻 فرهنگسرای رسانه اینجاست....
🌀https://eitaa.com/isfahanmediacente
✅ پایگاه هنری محتوایی ایرانیوم
🔘 @iraniyom
*زن جانش را فدا میکند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد!*
▪️زن جانش را فدا میکند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه زهرا سلاماللهعلیها زنِ امیرالمومنین علی علیهالسلام هم نبود قضیه همین بود. حضرت زهرا از شوهرش دفاع نمیکرد، از زمامدار به حق دفاع میکرد. مسئلهی زن و شوهری نیست، مسئلهی دختر عمو، پسر عمویی نیست. مسئلهی دوستی و رفاقت نیست، مسئله وظیفه است، مسئله هدف است. میآید پشت در، شروع میشود تهدیدها اما اثر نمیکند.
▪️نمیگوید من حالا باردار هستم، مصلحت نیست درافتم؛ بماند چند روز دیگر آتششان فروکش کند، بماند شاید من فارغ بشوم بعد بروم به میدانشان...
نه! نکتهاش در همین است که در شدیدترین موقعیتها بزرگترین وظیفهها انجام بگیرد و شدیدترین لطمهها بر جسم و جان وارد بیاید. لذا شروع کرد به مبارزه. آنپشت در آمدن، آن سِقط شدن محسن شش ماهه، آن ورم بازو، آن مقاومت عظیم که منجر میشود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند.
■ یک زن را چه کسی میزند؟ چرا میزنند؟ مگر اینکه ایستاده است و مقاومت میکند؟ مردان و ریشسفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند... این زن نه فریب میخورد، نه تنبلی میکند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت دهد، این است که زدند...
🔺بریده باد زبانی که شأن حضرت زهرا سلاماللهعلیها را از خطبه خوانی به نوحه سرایی تبدیل میکند. اگر خطبهی زهرا سلامالله علیها را نگفتی، گریهی زهرا سلام الله علیها هم معنی پیدا نمیکند. اگر نفهمیدیم که زهرا سلاماللهعلیها آنجا چگونه سخن گفته است، نمیفهمیم گریهی او به چه معناست...
🔹سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالهای اول دهه ۵۰ شمسی، مسجد امام حسن(ع)، مشهد مقدس.
#جهاد_زن_مسلمان
@nehzatezanan
@azmanegasht
https://eitaa.com/azmanegasht
روشن است که این با هم بودن خودش نحوی از وحدت (در مقابل کثرت) است و این جمع نمادین حول یک امر واحدی به «با هم» بودن رسیدهاند و هر یک از اینها کموبیش از بخشی از استانداردهای خود عبور کردهاند تا این وحدت ( ِ ولو صوری) شکل بگیرد.
خب همینجا معلوم میشود ما چیزی به نام «پذیرش مطلق تکثر» نداریم. تا یک جایی میتوانید زنان زیر تابوت شهید را با زنان استادیومبرو یککاسه کنید بطوریکه آب آنها در یک جوی برود؛ و الا بهخودیخود در نقاط مهمی اینها با هم به تعارض میرسند.. اما فارغ از توهمات «تکثرگرایی» موضوع این است که ما به مثابه حکومت، ما به مثابه اهالی فرهنگ، ما به مثابه اهالی کنش اجتماعی، ما به مثابه هرچه، چرا کمتر بلد هستیم یک «امر واحد» متعالی را شکل بدهیم و در جامعه به جای انجماد «حرکت» بیافرینیم.
@Mahdi_Takallou
بگذارید دغدغهام را روشنتر کنم. ببینید دوستان توهمی به نام «تکثرگرایی اباحهگرانه» ضعیفتر از این است که ضعیفکشی کنیم هرچند باید این توهمات را محکم زیر سوال ببریم چون کسانی هستند که خوابهای بد میبینند و باید بیدار شوند اما بیایید به چالش بعدی فکر کنیم
این گفتمان انسجام اجتماعی بخصوص چرند و دروغ و کذا است. سلّمنا! طرح واقعی و عینی ما برای انسجام مختار چیست؟ شکافهای عمیق گفتمانی را که در دست کم ۱۵ سال گذشته تشدید شدهاند چه میخواهید بکنید؟ نیروهای مذهبی چه رزومهی درخشانی در ایجاد انسجام مورد نظرشان داشتهاند؟ چقدر ما توانستیم در ایجاد نوعی حرکت جمعی و اجتماعی سربلند باشیم؟
اصلا راه دور نروید، از مردم و مذهبیها و متشرعین هم بگذریم نیروهای انقلابی موسوم به حزباللهی توانستهاند بین خودشان انسجام و وفاق شکل بدهند؟ ما گرفتار قبیلهگرایی و رفیقبازی نیستیم؟ دوستان این روضه را تا زمانی که شام بیاورند میشود ادامه داد.
@Mahdi_Takallou
ما اهل طغیانیم! آدمهای حرکات انتحاری!
فکر میکنیم #مقاومت در برابر ظلم، یعنی اسلحه به دست بگیریم و به سمت خاکریزها بدویم. آتش بزنیم و بشکنیم و زود به نتیجه برسیم.
زود و راحت!
اما #طغیان ، شیوهی حضرت #زهرا (س) نبود. ایشان وقتی دیدند ظلم واضحی راه نفس حقیقت را بسته، طغیان نکردند. بلکه با حرکاتی هوشمندانه و آهسته و ادامهدار، جریانی ایجاد کردند که آرامآرام فکر و نگاه مردم جامعه را متلاطم میکرد.
#الگوی_مقاومت
https://ble.ir/vaghtikhanemabeheshtmishavad