#سلامت
☀️ تهدید گرما در بیماران قلبی
🚨 تحقیقات نشان دادهاند که گرمای بیش از حد هوا میتواند از دلایل مهم مرگ در بیماران قلبی باشد. اگرچه سرما هم میتواند برای سلامتی مضر باشد، اما گرما خطرناکتر است.
👈 گرما با تأثیرات منفی بر روی ریتم و ضربان قلب، فشارخون، کلسترول خون و نیز غلظت خون زمینه را برای حملات قلبی فراهم میکند.
👈 گاهی اوقات هم خطرات گرما برای بیماران قلبی به این خاطر است که در گرمای زیاد، سیستم قلب و عروق ضعیف بیماران قلبی خسته میشود، چراکه لازم است برای تنظیم دمای بدن در حد طبیعی سختتر و شدیدتر کار کند. این کار زیاد برای قلب بیمار به تشدید علائم بیماری و خیلی وقتها مرگ منجر خواهد شد.
✅ پس بهتر است بیماران قلبی در روزهای گرم تابستان تا حد امکان در خانه بمانند و از فعالیتهای بدنی سنگین خودداری کنند، چرا که این گرمای شدید واقعاً برای بیماران قلبی مرگبار است.
@ayeha313
❌ پاسخ به شبهات
معروف یعنی آنچه عرف پسند است پس تنها چیزی را باید امر کرد که مردم پذیرفته و به شکل قانونی درآمده است.
امام حسین هم که برای امر به معروف قیام کرد، برعلیه بیحجابی نبود برعلیه حکومت بود پس بنابراین امر به معروف در اصل اعتراض به حکومت است نه اجرای دستورات دینی. در قرآن هم فقط برای جرائمی که علیه حق مردم است مجازات تعیین شده است.
🔹 اینکه معروف آنچیزی است که مردم پذیرفته اند و شکل قانونی گرفته است، اگر چه تعریف دقیقی نیست اما بر فرض هم همین باشد، مردم دو مرتبه به قانون اساسی جمهوری اسلامی که مضمون آن اجرای احکام اسلامی است، رأی دادهاند و این یعنی همان چه که گوینده میخواهد.
اما اینکه میگوید چرا امر به مشروع گفته نشده خب اصلا مشروع یعنی جائز، آیا هر چیز جائزی را باید امر و نهی کرد؟
امام حسین و امر به معروف:
گوینده میگوید چرا در قیام امام حسین علیهالسلام سخن از بیحجابی نیست، به ایشان باید گفت: شما بفرمایید اون موقع بی حجابی بوده تا بگیم موضوع امر به معروف امام حجاب بوده یا نه؟ مردم آن زمان به هر دلیل، در اینگونه امور مشکلی نداشتند، یعنی احکام دینی را در ظاهر عمل میکردند.
دوما طبق تعریف ایشان از معروف (آنچه مردم پذیرفته و شکل قانونی پیدا کرده) حکومت یزید معروف بوده است نه منکر چون معاویه از اکثر قبائل و مردم بیعت گرفت فقط چند نفر مثل امام حسین علیهالسلام و عبدالله بن زبیر باقی مانده بودند.
مضافاً اینکه علت اینکه امام حسین علیه السلام برعلیه معاویه قیام نکردند اما برعلیه یزید قیام کردند، چه بود؟ این بود که یزید علنا شرابخواری و بیدینی میکرد. این نکته ای است که در همان اولین دعوت حاکم مدینه به بیعت ذکر شده است. معلوم است که حرمت شرابخواری مربوط به حق و حقوق مردم نمیشود.
بله امر به معروف حاکمان هم یکی از اقسام امر به معروف و یکی از مهمترین آنها است اما همهی آن نیست.
جالب آن است که آقای بازرگان وقتی مجازاتهای مذکور در قرآن را میشمارد، از مجازات تعیین شده به زیرکی میگذرد و تنها آن را مربوط به زنای آشکار و علنی میخواند!!
اولا کجای قرآن مجازات زنا مختص زنای آشکار دانسته شده است؟ ثانیاً همان هم اگر دو طرف زنا با توافق دست به این عمل زده باشند، طبق دیدگاه این آقایان (که حکومت حق دخالت نسبت به دستورات دینی ندارد)، نباید مجازاتی داشته باشد. اما همین که قرآن برای این عمل مجازات تعیین میکند، این یک نوع امر به معروف و نهی از منکر است، یعنی حکومت، با مجازات، از انجام این عمل جلوگیری میکند ولو اینکه به قول گوینده معروف باشد (یعنی مردم آن را دوست داشته باشند).
همواره اشکال اساسی به این آقایان این بوده که قرآن را بدون سنت و اهل بیت تفسیر میکنند (آنچنان که خواسته و دستور خلیفه دوم بود) اما با توضیح فوق معلوم شد که قرآن را هم آنطور که میلشان باشد تفسیر و تقطیع میکنند.
@ayeha313
💥وقتی خداوند از بنده عذرخواهی میکند..
♻️بر اساس روايت اگر انسان حاجتمند، براي رفع گرفتاري خود دعا کند و استجابت دعاي او به مصلحت نباشد،
❤️خداوند در قيامت از او عذرخواهى میکند و میفرمايد:
اگر دعاى تو مستجاب نشد، مصلحت نبود و علّت آن را براى او روشن میكند و به گونه اى براى او جبران مینمايد كه آن بنده میگويد:
اى كاش هيچ يك از دعاهايم در دنيا مستجاب نشده بود.
💥يعني آرزو ميکند و ميگويد: اي کاش بيش از اين بلا و مصيبت ميديدم تا اکنون از پاداش بيشتري برخوردار شوم.
🌾در واقع، در روزي که پردهها کنار ميرود، بندگان با آشکار شدن امور مخفي و پنهاني، توجه پيدا ميکنند که مصيبت آنان در دنيا، چه مصلحت عجيبي داشته و آنان هوشيار نبودهاند...
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 0⃣2⃣ بیهودگی و لغو ✨ اكنون، توجه محققان و نويسندگان روشنفكر را به ترجمه آلات موسيقی در فر
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
0⃣2⃣ بیهودگی و لغو
✨ عطف توجه به لغات مذكور و ترجمههايی كه از آنها در فرهنگهای اروپايی و ايرانی در دسترس است، اين مطلب به خوبی آشكار می شود كه دانشمندان متتبع و فرهنگ نويسان چگونه ساز زدن و نواختن موسيقی و ترجمه آلات آن از قبيل:
Violon - To Fiddle - Jouer;Play - Fiddlestick
كه هر يک به معنی ويولن و كمانچه و ساز زدن است، همه را مترادف با كلماتی از قبيل، بازی كردن، تقليد نمودن، به لغويات وقت تلف كردن، به چيز پوچ سرگرم شدن، بيهوده وقت گذراندن، زرزر كردن وقت گذراندن ور رفتن؛ نادانی؛ احمقی؛ لودگی كردن؛ چرند، سخن بی معنی؛ كار بيهوده كردن، گول زدن؛ مسخره كردن، عمل ياوه، حرف پوچ، فعل بی معنی؛ كار جفنگ، قرار داده اند و بدينوسيله استادان فرهنگ نويس دانشمند؛ مفهوم حقيقی لغت را بر اذهان روشن نموده اند.
شما ای خواننده عزيز خود به فرهنگهای مربوطه مراجعه فرماييد تا حقيقت گفتار ما بر شما بيشتر كشف گردد، ضمناً قدری فكر كنيد عمل موسيقی و ساز و آواز آيا حقيقتاً لغو و مترادف با ترجمههای مربوطه بالا نيست؟
(#تاثیر_موسیقی_بر_اعصاب_و_روان، حسین عبداللهی خوروش)
#ادامه_دارد
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 0⃣2⃣ بیهودگی و لغو ✨ عطف توجه به لغات مذكور و ترجمههايی كه از آنها در فرهنگهای اروپايی
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
1⃣2⃣ اتلاف وقت
[وقت طلا است]
✨ بزرگان سابقاً ميی گفتند وقت طلا است ولی پيشرفت دنيای امروز ثابت كرده است كه ارزش وقت از طلا نيز بيشتر است، همين اكتشافات علمی و اختراعات صنعتی خود بهترين دليل است بر اينكه ارزش وقت به مراتب از طلا بالاتر است، زيرا طلا از وقت استخراج میشود، موسيقی اين ساعات گرانبهای عمر را كه بايد صرف بزرگترين خدمات علمی و فرهنگی، بهداشتی و صنعتی و اصلاح امور اجتماعی شود، يكجا همه را در تصرف غاصبانه نواهای فريبنده و لذت بخش خود درآورده؛ و تمام علوم و فنون و پيشرفت مادی و معنوی را برای آنكس كه دلباخته لذت آن است، در هارمونی جادوگرانه خويش، به زندان فراموشی و غفلت سپرده است، آری اين ارزش دادن به وقت است كه ملل دانشمند و روشنفكر را به صنايع بزرگ و هنرهای واقعی مسلط كرده و بشر را چنان بر امور جهان قدرتمند نموده كه حتی در فكر بررسی و بهره برداری از كُرات ديگر است و پيشرفتهای عجيبی تاكنون نصيب او گردانيده است.
(#تاثیر_موسیقی_بر_اعصاب_و_روان، حسین عبداللهی خوروش)
#ادامه_دارد
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 1⃣2⃣ اتلاف وقت [وقت طلا است] ✨ بزرگان سابقاً ميی گفتند وقت طلا است ولی پيشرفت دنيای ام
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
1⃣2⃣ اتلاف وقت
⭕️ ارزش وقت دانشمند و نادان...
✨ در اغلب كشورهای مترقی، برای ارزش وقت دانشمند و نادان امتيازاتی قائل گرديده اند. برای بهره برداری از دانشمندان، دولتها، در مراكز خوش آب و هوا و دور از محيط كثيف اجتماع، ساختمانهای عالی، مجهّز به تمام امكانات و خالی از هر گونه سر و صدا آماده كرده اند، تا به مجردی كه اطلاع يابند يک نفر دارای نبوغ فكری و استعداد است و ممكن است به واسطه صرف اوقات خويش؛ در آينده به اختراع يا اكتشافی نائل آيد وی را در كمال تجليل و احترام؛ به اين مراكز بی سر و صدا و مجهز به وسايل علمی دعوت كرده و با حقوق مكفی از نبوغ فكری او، استفاده نمايند، در صورتی كه برای راحتی از دست اشخاص نادان و كوته فكران؛ و كسانی كه از استعداد و نبوغ بی بهره و گرفتار جهالت و خودخواهی و اسير خور و خواب حيوانی هستند وسايلی تهيه كرده تا آنها نيز در داخل شهرها در كمال آزادی؛ سرگرم به سينماها و مراكز تئاتر و انجمنهای كنسرت و موسيقی و باشگاههای تفريحی بوده و بدين وسيله هم لياقت و امتيازات دانشمند را مراعات نموده و هم آزادی طبقات نادان و افراد سطحی را در نظر گرفته باشند.
اما با همه اين آزاديها باز دقت دارند كه از سر و صدا كه دشمن شماره يک سلامت بشر است، حتی الامكان جلوگيری نمايند.
(#تاثیر_موسیقی_بر_اعصاب_و_روان، حسین عبداللهی خوروش)
#ادامه_دارد
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
@ayeha313
🔴 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار میکند 🔴
✨ مسابقه عظیم قرآنی و فرهنگی «نور علی نور» ✨
❇️ با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل:
🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی
🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۵ شهریور ماه
📣 ثبت نام و شرکت در مسابقه برای عموم هموطنان عزیز از هر قوم و مذهبی، آزاد و #کاملا_رایگان است.
🌐 ثبتنام در مسابقه، دریافت نسخه PDF مقاله و عضویت در کانال اطلاعرسانی از طریق لینک زیر:
🆔 zil.ink/noor_test
سلام 🌷🍃
دوستان مهربان
دوشنبه تون شاد و پر امید
طلایی ترین روزها
ارزانی نگاه مهربانتان🌷🍃
و هزار گل یاس
پیشکش قلب باصفایتان
امروزتون پر ازخبرای خوب🌷🙏
@ayeha313
#پاسخ_شبهات
💢در اذان #زمان پيامبر (ص) اشهد ان علي ولي الله وجود نداشته آيا ما که داعيه #شيعه بودن داريم در دين بدعت ايجاد کرديم؟
#پاسخ:
✅براي همين فقهاي شيعه هيچ کدام نگفته اند که اين جمله جزء اذان است. از ديدگاه شيعه ، اذان مانند احکام شرعي ديگر، به رسول خدا(ص) وحي شده است نه اينکه پيامبر خدا با مسلمانان مشورت کند و قرار بگذارند که به فلان شکل انجام شود و به خاطر اينکه وحي است ، نمي توان آن راکم و زياد کرد. از حضرت امام صادق روايت شده است که فرمود: وحي بر پيامبرتان نازل مي شود و شما گمان مي کنيد که آن حضرت اذان را از ديگران گرفته است.
صاحب جواهر مي گويد: ذکر جمله اشهد ان عليا امير المؤمنين در اذان ، اگر به قصد جزئيت نباشد، اشکالي ندارد و به موالات اذان ضرر نمي زند همان طوري که ذکر جمله صلي الله عليه و آله بعد از اشهد ان محمد رسول الله به موالات اذان آسيب نمي رساند.
آيت الله حکيم در مستمسک العروه مي گويد: درباره شهادت به ولايت حضرت علي (ع )، شيخ طوسي در نهايه و مبسوط گفته است : روايات غيرقابل اعتمادي شهادت به ولايت را جزو اذان به حساب آورده است ولي نمي توان به آنها عمل کرد و اگر کسي اين جمله را بگويد، گناه نکرده است. ولي بايد دانست که اين جمله نه فضيلت اذان و اقامه است و نه از کمال اذان و اقامه است و علامه در منتهي مي گويد:
اخبار شاذي که جمله «اشهد ان عليا اميرالمؤمنين» را جزء اذان و اقامه به حساب آورده ، قابل اعتماد نيستند. پس از اين آيه الله حکيم مي گويد: اگر کسي اين جمله را به قصد استحباب مطلق بگويد اشکالي ندارد چون در حديثي آمده است :
هر وقت کسي لا اله الا الله و محمد رسول الله گفت ، بايد علي اميرالمؤمنين هم بگويد. بعد مي گويد: در عصر حاضر، جمله اشهد ان عليا ولي الله از شعارهاي تشيع گرديده است و اگر کسي به اين خاطر آن را بگويد اشکالي ندارد و حتي ممکن است گاهي ذکر اين جمله واجب باشد.
در مستند العروه آمده است : ما براي گفتن جمله اشهد ان عليا ولي الله نيازي به ورود نص نداريم. چون ولايت ، از متممات رسالت ، از مقومات ايمان و کمال دين است و بخصوص در اين عصر هيچ گونه نيازي به امر ديگري نيست چون اين جمله روشن ترين شعار شيعه و آشکارترين رمز تشيع است . بر اين اساس ذکر اين جمله ، چه در اذان و چه در غير اذان هيچ گونه اشکالي ندارد. البته اين جمله جزو اذان نيست و اگر کسي به قصد اين که جزء اذان است ، آن را بگويد، کار حرامي کرده است
ما چند روايت داريم که نشان مي دهد برخي از صحابه بعد از واقعه غدير در اذان خود جمله «اشهد ان عليا ولي الله» را مي گفته اند
سلمان فارسي در عصر پيامبر در اذان و اقامه بعد از گواهي به يکتايي خدا و رسالت پيامبر(ص) به ولايت اميرمؤمنان علي (ع) نيز شهادت مي داد. يکي از اصحاب به محضر رسول خدا(ص ) رسيد و عرض کرد: اي رسول خدا، امروز موضوعي را شنيدم که قبلا نشنيده بودم .
پيامبر فرمود: آن موضوع چيست ؟ او عرض کرد: سلمان اذان مي گفت . شنيدم او بعد از گواهي به يکتايي خدا و رسالت پيامبر به ولايت علي گواهي داد (اين ماجرا بعد از حجه الوداع پس از ماجراي غدير رخ داد). پيامبر فرمود: سمعتم خيرا؛ چيز خوبي شنيده ايد.
نيز در مورد ابوذر غفاري روايت شده ، يکي از اصحاب نزد پيامبر(ص) آمد و عرض کرد: اي رسول خدا ابوذر در اذان بعد از شهادت به رسالت پيامبر(ص) به ولايت علي شهادت مي دهد و مي گويد:
اشهد ان عليا" ولي الله پيامبر فرمود: کذلک اونسيتم قولي في غدير خم من کنت مولاه فعلي مولاه فمن ينکث فانما ينکث علي نفسه ؛ همين گونه است . مگر سخن مرا در غدير خم فراموش کرده ايد که گفتم هر کس من رهبر او هستم پس علي (ع) رهبر او است . هر کس پيمان را بشکند، قطعا به خودش آسيب رسانده است . در هر حال علي (ع) به حکم آيه انما وليکم الله والرسول، از اولياء الهي بر مسلمين است ، شهادت دادن بر ولاء علي به حکم آيه ، بدون آن که آن را جزء اذان بدانيم کاري پسنديده است.
بنا بر اين ما اين جمله را جزء اذان نمي دانيم که مرتکب بدعت شده باشيم بدعت ورود و ادخال ما ليس بدين في الدين است . ما آن را جزء اذان نمي دانيم بلکه جمله مستحبي مي دانيم که بعد از نام پيامبر مي آوريم و از آن گذشته برخي از روايات هم مويد اين معناست.
و از اين هم گذشته قرآن ولي هاي مومنين را اين گونه معرفي مي کند "انما وليکم الله و روسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلاه و هم راکعون" يعني ولي ها سه نفر اند: خدا ، رسول ، مومناني که در رکوع صدقه مي دهند. که مصداق تام و تمام آن امير المومنين است پس اگر شهادت به ولايت امام علي بعد از رسالت رسول مکرم داده شد کار اشتباهي نيست گر چه ما معتقديم جزء اذان هم نيست.
@ayeha313