eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
328 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
524 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢اگر پیرو حسین(ع) هستی، ببخش! حرّ بن یزید ریاحى با هزار سوار بر سر راه کاروان امام(ع)، ظاهر شدند. حضرتش به حرّ فرمود: «أ لنا ام علینا»؟؛ به سود ما آمده‌اید یا به زیان ما؟ حرّ گفت: بلکه بر زیان تو اى ابا عبد اللّه (لهوف صفحه77) حر کسی بود که مانع حرکت امام شد. اما در روز عاشورا، وقتی کرد. امام او را پذیرفت @ayeha313
💢در تعزیه ها میگویند برای کمک به امام حسین(ع) آمد؛ آیا صحت دارد؟ از لحاظ سندیت دارد؟ قديمي ترين كه براي اين داستان موجود است، نقلي است كه مرحوم شيخ كليني در كتاب شريف كافي آورده است. تذكر اين نكته لازم است كه ما از اين داستان به «نقل» تعبير كرديم نه «حديث» زيرا حديث آن است كه به منتسب است و اين داستان را مرحوم كليني به معصوم نسبت نمي دهد.  اين نقل از نظر رجال ضعيف شمرده مي شود نيز از وفات آخرين راوي يعني عبدالله تا واقعه كربلا حدود يك قرن فاصله است و حداقل دو واسطه در اين ميان از قلم افتاده است. پس اين نقل مرسل است و سند تا زمان اين متصل نيست. ذكر اين نكته لازم است كه صرف ضعف سند نمي تواند به متن خدشه وارد كند. بلكه ممكن است متني سالم با سندي مخدوش يا به عكس متني مشكل دار با صحيح باشد كه شواهد اين دو مورد بسيار است. 📚كليني،الكافي،ج1، ص465 . @ayeha313
السلام عليك يا اباعبدالله (ع) ❣فرا رسيدن محرم حسينی(ع) ماه آزادگی و شرافت و انسانيت ❣ماه تعالی روح و مقام انسانی بر همه محبين اهل بيت(ع) ❣تـسليـت باد @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛 ۵ رفیق ناباب ✿•••امام سجاد علیه السلام: 📛فرزندم با پنج ڪس همنشینی و رفاقت مڪن: 1⃣⇦•از همنشینی با دروغگو پرهیز ڪن؛ •☜زیرا او همه چیز را بر خلاف واقع نشان می دهد، دور را نزدیڪ و نزدیڪ را به تو دور می نمایاند. 2⃣⇦•از همنشینی با گناهکار لاابالی بپرهیز، •☜زیرا او تو را به بهای یڪ لقمه یا ڪمتر از آن می فروشد. 3⃣⇦•از همنشینی با بخیل برحذر باش، •☜ڪه او از ڪمڪ مالی به تو آنگاه ڪه بسیار به آن نیازمندی، مضایقه می ڪند. 4⃣⇦•از همنشینی با احمق ( کم عقل ) اجنتاب کن، •☜زیرا او می خواهد به تو سودی رساند؛ ولی به زیان تو می انجامد. 5⃣⇦•از همنشینی با قاطع_رحم ( کسی که با خویشاوندان قطع رابطه نموده است ) بپرهیز، •☜ڪه او در سه جای قرآن لعن و نفرین شده است. 📚مجموعه ورام/ج۲/ص۱۵ @ayeha313
👈منشا بیماری MS چیست؟! ❌حرص خوردن بیش ازحد ❌حساس و زود رنج بودن ❌عصبی شدن ❌خوردن بیش از حد غذاهای سرد ❌بی خوابی به مدت طولانی @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مادرم کرده سفارش که بگو اول ماه بابی انت و امی یا اباعبدالله (ع) 💫 السَلامُ عَلَیک یا اباعبداللَه 💫 سلام صبحتون بخیر فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان تسلیت باد. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢کلید فهم قیام امام حسین(ع) کلید فهم قیام و مدل مقاومت امام حسین یک سوال اساسی است که در پاسخ به آن دچار شده ایم. در خطبه ها، امام حسین(ع) خود را (زنده کننده) دین جدشان معرفی میکنند. مردم عصر اباعبدالله، اهل اول وقت و روزه بودند، بسیاری از آنها از ممتاز بوده، در امر و کم کاری نمیکردند. حتی بیعت شکنی با حاکم را میدانستند. این‌ مردم ظواهر و احکام دینی را (نماز و روزه...) با دقت و حتی وسواس انجام میدادند. پس امام‌حسین بدنیال کردن چه چیزی از دین جدشان بودند؟ کدام امر مهمتر در دوران ایشان مُرده بود که ایشان قصد احیا و زنده نمودن آن را داشتند؟ ✅ماندن در ظواهر احکام دینی بدون تبعیت از امام معصوم و یا صاحب ولایت قرائتی از اسلامِ بنی امیه است که در آن نماز برپا میشود حج برگزار میگردد اما حول محور ولایت حرکت نمیکند. حسین(ع) این امر مهم بود که بگوید این اسلام بدون امام اسلام نیست. @ayeha313
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا سال قمری ازماه محرم شروع میشود مگر پیامبر(ص) در ماه ربیع الاول هجرت نکردند؟ ✍️پاسخ: ✅در عصر جاهلی یعنی زمانی که هنوز پیامبر اکرم(ص) به پیامبری مبعوث نشده بود، مردم آن زمان ماه محرم را به عنوان نخستین ماه سال قرار داده بودند و سال جدید نزد آنان با شروع ماه محرم آغاز می‌گردید.(۱) علت انتخاب ماه محرم این بود که مردم پس از انجام اعمال حج به خانه و سرزمین خود باز می‌گشتند و قریش نیز از میزبانی حاجیان فارغ و اموال تجارتی خود را نیز در این ایام فروخته آماده تجارتی جدید می‌شدند. با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه در سال سیزدهم بعثت که در ماه ربیع‌الاول اتفاق افتاد، این حادثه تاریخی و این ماه مبدأ تاریخ مسلمانان قرار گرفت. بنابراین از همان سالِ نخستینِ هجرت این واقعه مبدأ تقویم مسلمانان گردید.(۲) در ابتدا این تقویم به صورت ماه شماری بود به این معنا که مثلا می‌گفتند: «فلان واقعه، چهل و نه ماه پس از هجرت بوقوع پیوست» شیوه تاریخ گذاری بر اساس «شمارش ماه‌ها» قبل از هجرت حضرت محمد(ص) سابقه نداشته و پس از هجرت نیز دیری نپاییده و در سال‌های پنجم و ششم هجری یا کمی دیرتر به تدریج منسوخ شد و تا حدودی جای خود را به شیوه تاریخ نگاری بر اساس: «سال شماری» داد اما بدلیل آنکه بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گرفت این شیوه نیز داشت به دست فراموشی سپرده می‌شد. گسترش اسلام به مناطق امپراطوری ایران و روم، و بستن پیمان‌های متعدد نظیر صلح، خراج،‌ جزیه و... نیاز به تاریخی دقیق را مورد توجه قرار داد. این مسائل خلیفه دوم را بر آن داشت برای رسمیت بخشیدن به تاریخی منظم و دقیق جلسه‌ای مشورتی برگزار نماید. به نوشته «طبری» تاریخ نویس مشهور جهان اسلام: «عمر, اصحاب پیامبر را گردهم آورد و گفت: مبدأ تاریخ را چه روزی قرار دهیم؟ امیرمومنان علی بن‌ابی‌طالب(ع) فرمود: مبدأ تاریخ مسلمانان را باید از روزی قرار داد که پیامبر مهاجرت کرد و سرزمین شرک را ترک نمود». پیشنهاد امام این بود که که ماه ربیع‌الاول به عنوان مبدا تقویم و روز اول ربیع‌الاول یعنی همان روزی که حضرت محمد (ص) از مکه خارج شدند به عنوان اولین روز تقویم رسمیت یابد. اما متاسفانه از آنجایی که عمر بن خطاب بنایش بر مقابله و تقابل با امیرالمومنین علی علیه السلام بود اصل پیشنهاد که: «تقویم مسلمانان هجری، یعنی بر اساس هجرت» باشد مورد قبول همگان واقع شد اما عمر بن خطاب بر اساس «رسوم عهد جاهلیت» مبدأ تاریخ را محرم همان سالی قرار می‌دهد که پیامبر در آن سال هجرت فرمودند كه از لحاظ زمانی دو ماه و دوازده روز زودتر از رسیدن پيامبر به مدينه بود.(۳) نتیجه: مبدا تاریخ مسلمانان بنابر پیشنهاد امیرالمومنین علی علیه السلام سال هجرت پیامبر قرار گرفت اما پیشنهاد دیگر حضرت که روز اول ربیع الاول, روز اول سال قمری قرار گیرد با مخالفت... عمر بن خطاب مواجه شد و وی متاسفانه به رسم جاهلیت همان اول محرم را روز اول سال قرار داد. پی نوشتها: (۱). جواد علی، المفصل فی تاریخ العرب قبل الاسلام، قم، منشورات شریف رضی، چاپ اول، ج ۸، ص ۴۶۰. (۲). تاریخ طبری, ‌ج۳، ص۹۲۳. (۳). تاریخ طبری, ج۳، ص۹۲۶. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟«دستورالعمل سیر وسلوک عارفان» ✨هر روز چند کار را انجام دهید: 🔶مشارطه هر روز صبح که از خواب بلند می شوید با خدا شرط کنید که خدایا من در این روز اطاعت تو را انجام میدهم و معصیت تورا نمی کنم و سعی میکنم وقتم را بیهوده تلف نکنم و صفات و ویژگی های ناپسند را کنار بگذارم. 🔶مراقبه در طول روز مواظبت کنید و از نفس خودتان مراقبت کنید و به شرط هایی که در بالا برای اصلاح خود گذاشتید عمل کنید 🔶محاسبه در آخرشب هنگام خواب ببینید چه کارهایی در طول روز انجام داده اید «حاسِبُوا اَنْفُسَکُم قبلَ اَن تُحاسَبُوا» به حساب خودتان رسیدگی کنید قبل از آنکه به حسابتان رسیدگی کنند. اعمال خودرا نگاه کند اگر خوب بود که خدا را شکر کنید ولی اگر بدبود از خدا طلب مغفرت کنید و 👇 🔶محاکمه خودتان را محاکمه کند که چرا یک روز از عمر تان گذشت ولی از عمر خود استفاده نکردید و سعی کنید فردا جبران کنید @ayeha313
#هشدار پفک تا 9 برابر وزنش،آب جذب میکند،پس معده کودکان را پرکرده و سبب بی‌اشتهایی آنها میشود! در نتیجه کودک در اثر مصرف آن به کمخونی،کوتاهی قد،پوکی استخوان و ریزش مو دچار میشود! @ayeha313
اگه سلامتی میخواهید خداحافظی کنید با خود ارضایی! ✅ برخی از عوارض ناشی از خود ارضایی در زنان و مردان: 🔹ضعف بينايى 🔹ضعف شنوايى 🔹ضعف حافظه 🔹جوش زدن صورت 🔹كمر درد 🔹سرگيجه 🔹روانى شدن 🔹ضعف مراكز عصبى 🔹عقيم شدن 🔹خم شدن قامت 🔹ريزش مو 🔹ﻻغرى 🔹كم خونى 🔹آسيب رسيدن به نخاع 🔹پايين آمدن ضريب هوشى 🔹حواس پرتى 🔹استرس و اضطراب 🔹خستگى و كوفتگى 🔹حساسیت بیش از حد و زودرنجى 🔹ناتوانى جنسى زودرس در جوانى @ayeha313
بعد از زایمان رژیم نگیرید! زیرا در دوران بارداری جنین از بدن مادر تغذیه می ڪند و اگر مادر بعد از زایمان میزان ڪالری روزانه را ڪاهش دهد با پوڪی استخوان و ریزش مو مواجهه می‌شود @ayeha313
👇👇👇 ♨️ سوال: 🔰اسراي کربلا چه روزي آزاد شدند و چه روزي قصد سفر به کربلا کردند؟ ✍️پاسخ: ✅درباره مدت اسارت حضرت زینب و حرکت آنان از شام به مدینه، مرحوم دکتر آیتی بر این باور است که تاریخ حرکت اهل بیت به شام، هنگام رسیدن آنان به دمشق، مدت توقف اسیران در مرکز حکومت یزید، تاریخ حرکت آنان از دمشق به مدینه و هنگام ورود آنان به مدینه، به درستی معلوم نیست.(1) برخی نوشته‌اند که سر مطهر امام حسین(ع) روز اوّل صفر به شام رسید و چند روز بعد اسیران وارد شام شدند.(2) روز هشتم ورود اهل بیت(ع) به شام یزید آنان را احضار کرد و بین ماندن در شام یا رفتن به مدینه آزاد گذاشت، که آنان رفتن به مدینه را انتخاب کردند.(3) طبق نقل مشهور کاروان اسرا در مسیر برگشت به مدینه،روز بیستم صفر اربعین شهادت امام حسین(علیه السلام) به کربلا رسیدند. پی نوشتها: 1 – علی نجاتی، قطعه‌ای از بهشت، ج2، ص 607. 2 – علامه شعرانی، دمع السّجوم، ترجمه نفس المهموم، ص 287 – 289. 3 – همان، ص 534. @ayeha313
💢شیعیان‌ میگویند در کربلا به هم رحم نکردند، پس چرا اجازه دادند سجاد(ع) زنده بماند تا امامت ادامه داشته باشد؟ ✅در کتابهای تاریخی شیعه و سنی و حتی در کتابهای تصریح شده که علی اصغر (ع)شش ماهه شهید شد ولی امام زین العابدین را بخاطر بیماری اش نکشتند. ✅اينكه چرا رفتار سپاه عمرسعد تناقض داشت و مثلا به شیرخواره 6 ماهه رحم نكردند ولي امام زين العابدين (ع) را که بزرگسال بود زنده گذاشتند تا حدي اتفاقي و ناشي از ««عدم اقتدار مركز واحد برای تصميم گیری» بوده قتل حضرت علي اصغر دستور فرمانده كل مثلا عمر بن سعد نبود بلكه صلاحديد شخصي خولي و دوستش بوده است. البته اگر عمر سعد مي دانست هم شايد مانع نمي شد اینطور نبوده که خیال کنیم سربازان عمر سعد بدون اجازه او آب هم نمی خوردند. خیلی جاها طبق تشخیص خودشان عمل می کردند ولی خط قرمزهای فرمانده را هم می دانستند. ✅حتی درباره امام زين العابدين (ع) نیز نقل شده که یکبار خواستند ايشان را بكشند ولي حضرت زينب س به عنوان يك زن گفتند كه اگر او را بكشيد مرا هم بايد بكشيد آنها كشتن زن را خوب نمي دانستند (مثلا مایه ننگ می دانستند) لذا امام زین العابدین (ع) را نکشتند. ✅نكته ديگر اينست كه يكي از آنها وقتی وضعیت جسمی امام سجاد ع را دید گفت: اين خودش دارد مي ميرد و نيازي به كشتنش نيست ✅در هر حال در آن معركه تصميمهاي خودسرانه و ناهماهنگ نيز گرفته ميشد آنها بیرحم بودند ولی همگی در یک درجه از بیرحمی نبودند و اينطور هم  نبود كه در همه موارد با فرماندهانشان مشورت كنند. ✅البته اصل قتل امام حسين (ع)و نيز اسب تازاندن بر بدن شريف ايشان از دستورات شخص عمر بن سعد و ابن زياد بوده است. ✅يزيد هم دستور قتل امام (ع)را داده بود يا دستکم شرايط به نحوي بود كه همه فرماندهان لشكر عمرسعد مي دانستند كه اگر خشونت بيشتري انجام بدهند مورد تقدير يزيد و ابن زیاد قرار خواهند گرفت. اين از شيوه و عملكرد يزيد مشخص بود لذا اصلا نيازي به صدور فرمان جداگانه براي قتل سيدالشهدا (ع) نبود. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴اشکی را که برای امام حسین علیه السلام جاری شده پاک نکنید! 💥سر منشأ این اشک چشمی که در مجالس و محافل عزاداری حضرت ارباب سیدالشهدا علیه السلام از چشم شما بیرون می آید حوض کوثر است.. 🌹 ولله العظیم این آب حیاتی که فرمودن همین اشک بر امام حسین علیه السلام است. ⛔️مبادا این اشک چشم را با دستمال کاغذی پاک کنید که بزرگترین کفران نعمت است! 🌷 ای محبین امام حسین ولله اگر دوست دارید که آبرومندترین افراد بین خلق بشید این اشکهاتون رو به صورتتون بکشید هم نورانی میشید و هم آبرومند... 📓عارف سوخته دل،کربلایی سید احمد نجفی @ayeha313
💢چرا عبدالله بن جعفر، همسرحضرت زینب(س)، امام حسین (ع) را در سفر به کربلا همراهی نکرد؟ 👇 مخالف فكرى و سياسى امام حسين(ع) نبود، بلكه از افراد دلسوز و خيرخواه بود كه به امام حسين(ع) برخى راه حل ها را پيشنهاد كرد. از این رو بعد از آن که امام تصمیم می گیرد که به سوی عرق برود ، مخالفت نمی کند. دلیل عدم مخالف نبودن وی نیز این است که وی به - همسر زينب(س) - اجازه داد كنار امام در كربلا حضور داشته باشد؛ حتى برخى از فرزندان او در كربلا به شهادت رسيدند. در باره عدم حضور وی در کربلا چند احتمال وجود دارد: برخى عقيده دارند كه عبدالله بن جعفر به دليل اين كه مريض بود، در مدينه ماند، شايد در صورت تندرستي، او نيز در كربلا حضور پيدا مى كرد. برخی دیگر هم احتمال داده اند شرکت نکردن او به اشاره و فرمان امام بود تا عبدالله برای حفظ بقیه بنی هاشم در مکه و مدینه باقی بماند. بعضي احتمال داده اند از کسانی بود که به سیدالشهدا نامه نوشت و از او خواست که از سفر به عراق منصرف شود. او از این که نتوانسته بود در واقعه کربلا شرکت کند، تأسف می خورد. گرچه ظاهر جملات این است که وی مایل به شرکت در جنگ نبود، ولی نمی توان به ظاهر نامه اکتفا كرد، زیرا وی بعداز واقعه کربلا که در آن شرکت نکرد ، تاسف خورد. این نشان می دهد که وی اگر چه نامه ای مبنی بر انصراف امام از سفر به کوفه نوشت، اما وی مخالف حضور در کربلا نبود. 📚فرهنگ عاشورا، جواد محدثی، ص298- 299 📚دائره المعارف تشیع، جمعی از نویسندگان ، ج 11، ص 83. @ayeha313