eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
328 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
527 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
احکام‌مسافردرماه‌مبارک‌رمضان‌: 🔴مواردی ڪه حق افطار 🔻 ❌ هنوز از خارج نشده است. ❌ هنوز به نرسیده است. ❌ بعد از ظهر ڪرده است. ❌ مسافری ڪه تا به وطنش رسیده و هنوز افطار نڪرده است. مسافری ڪه نمازش را می خواند مثل:🔻 🔸 ڪثیر السفر. 🔸 سفر معصیت. 🔸 در سفر قصد ده روز ڪرده باشد. @ayeha313
❌ پاسخ به شبهات نتایج یک نظرسنجی « در چهل سال گذشته نیمی از جامعه ایران از دین داری به بی دینی رسیده اند و فقط ۳۲ درصد جامعه، خود را "مسلمان شیعی" می نامند» ✅ پاسخ نتایج این موسسه بر اساس روش نمونه گیری گلوله برفی است که یک روش غیر احتمالی است و در نظرسنجی های کیفی مورد استفاده قرار می گیرد. از این روش بیشتر برای به دست آوردن چارچوب و کشف جامعه هدف استفاده می گردد. همچنین این روش زمانی استفاده می شود که نمونه ها از لحاظ اجتماعی دارای قدر و منزلت نیستند و تمایلی به شناخته شدن ندارند (الکلیها ، استفاده کنندگان از کودکان ، متعرضین جنسی ، معتادین، مجرمین) مفید می‌باشد. همه‌ی اینها سبب می‌شود تا سوالات، انتخاب شده و جهت دار مطرح شود. 🔹نکته دیگر اینکه در روش گلوله برفی شاخصه اصلی آن است که نمونه‌ها بصورت زنجیر وار به یکدیگر وصل می‌شوند و فرد اول معرف فرد بعدی برای پرکردن پرسشنامه می‌باشد. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که اکثر پاسخ دهندگان این موسسه که دارای شاخص دوم نمونه گیری گلوله برفی مخفی بوده‌اند، دارای وجه اشتراکاتی می باشند مانند دیندار نبودن و ... بنابراین نتیجه به دست آمده (۳۲ درصد دین دار) اتفاقا آمار بالایی برای دین دار بودن جامعه محسوب می‌شود. ✅ واقعیت چیست؟ آخرین پیمایش کشور که درسال ۹۴ با عنوان موج سوم ارزشها و نگرشهای ایرانیان انجام شده است، نتایج جالب توجهی را نشان می دهد. این پیمایش علمی با حجم نمونه ۱۴۹۰۶ نفر انجام گرفته، و از نمونه کشوری شهری و روستایی برخوردار است. در این پیمایش افراد بالای ۱۰ سال خانوارهای شهری و روستایی ساکن در ۳۱ استان کشور و به روش چندمرحله ای و انتخاب هدفمند شهرها و روستاها، نمونه‌گیری تصادفی از بلوکها و انتخاب تصادفی پاسخگویان استخراج شده است. 🔹 سوالات 🔻با این عقیده که «همه ما موظّف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم» چقدر موافقید؟ ۷۰ درصد 🔻با این عقیده که «اعمال خوب و بد انسان در آخرت محاسبه می شود» چقدر موافقید؟ ۸۵ درصد 🔻چقدر به خدا احساس نزدیکی میکنید؟ ۷۹ درصد 🔻تا چه اندازه به اهل بیت علیهم السلام ارادت و محبّت دارید؟ ۸۸ درصد 🔻شرکت در مجالس روضه و عزاداری : ۷۶ درصد 🔻زیارت اماکن متبرکه: ۷۷ درصد 🔻نماز خواندن : ۷۹ درصد 🔻روزه گرفتن: ۷۱ درصد 🔻تا چه اندازه با این نظر که «همه خانمها باید حجاب داشته باشند، حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند» موافقید؟ ۵۲ درصد ✅ جالب است بدانید شرکت در مراسم روضه خوانی از اولین آمار موجود در سال ۷۴ تا آخرین پیمایش در سال ۹۴ افزایش چشمگیری داشته است و در نقطه مقابل کسانی که در مراسمات روضه خوانی شرکت نمی کنند و یا به ندرت شرکت می کنند، به شدت کاهش یافته است. این درحالی است که فساد در تمام جهان افزایش یافته و به دلائل گوناگون مانند ماهوراه، اینترنت، تهاجم برنامه ریزی شده دشمن برای ایجاد فساد در جمهوری اسلامی، مقایسه وضعیت کنونی با پیش از انقلاب صحیح نیست زیرا دسترسی مردم به رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی در گذشته بسیار محدود بوده است. @ayeha313
*✨معیارهای تشخیص شخصیت بالغ از دیدگاه گوردون آلپورت* گوردون آلپورت که از او به عنوان پدر روانشناسی شخصیت یاد می شود، *شش ویژگی* افراد دارای شخصیت بالغ و پخته را این گونه بیان کرده است: *1⃣ بسط و گسترش خویشتن:* فرد دارای شخصیت بالغ همواره جویای احساس نزدیکی با رویدادهای خارج از خودش و مشارکت در آن هاست؛ در واقع، او خودمدار نبوده و در مشکلات و فعالیت هایی درگیر می شود که صرفاً متمرکز برخودش نباشد. چنین فردى خالصانه و صادقانه با موضوعى که خارج از خویشتن خویش است، مشغول شده، مقدارى از نیرو و وقت خود را صرف آن مى کند. *2⃣ ارتباط گرم و صمیمی با دیگران:* فرد دارای شخصیت بالغ به صورت صمیمانه با دیگران ارتباط برقرار کند. این ارتباط صمیمانه با دیگران به دو نوع تقسیم می شود: 1) نزدیکی و صمیمیت (intimacy): عشق و محبتی است که فرد نسبت به نزدیکان و خویشاوندان خود از قبیل پدر و مادر، فرزند، همسر و یا دوست صمیمی دارد. 2) دلسوزی(Compassion): به معنای احساس قرابت و نزدیکی و احساس همبستگی با تمامی افراد می باشد. *3⃣ امنیت هیجانی یا خودپذیری:* فرد بالغ خود را بخاطر آنچه هست، می پذیرد و از آنچه که آلپورت "متانت هیجانی" (emotional poise) می نامد، برخوردار است. چنین فردی تمام ضعف ها و قوّت هایش را می پذیرد. او نه به دلیل شکست هایش مأیوس و زمینگیر می شود و نه به نقاط مثبت خویش مغرور می گردد. *4⃣ ادراک واقع‌بینانه:* فرد بالغ از درک واقع بینانه محیط برخوردار است. او در دنیای خیالی زندگی نمی کند یا واقعیت را برای انطباق با امیال خودش، تحریف نمی کند. *5⃣ بینش و شوخ‌طبعی:* فرد بالغ، دارای یک فهم واقع بینانه از خود می باشد و به محدودیت ها و توانایی های خود واقف است؛ چنین شخصی در زندگی و مسائل مربوط به آن، صددرصد خشک و جدّی و غیرقابل انعطاف نیست، بلکه گاهی با حوصله و شوخ طبعی از کنار مسائل آن می گذرد. چنین فردی هرگز دیگران را به مسخره نمی گیرد و آنان را ضایع نمی کند. *6⃣ فلسفه یکپارچه کننده زندگی:* به عقیده آلپورت، برای این که شخصیت بالغ بتواند به یک شیوه واحد عمل کند، نیازمند وحدت و یکپارچگی است. فرد دارای شخصیت بالغ و پخته درک و برداشت درستی از هدف زندگی دارد و همه جنبه‌های زندگی خود را به سمت هدف خود هدایت می‌کند. @ayeha313
👤 محمود الصرخی کیست؟ 🔸 محمود الصرخی در سال ۲۰۰۳ قبل از سرنگونی رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق به یکباره ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع دینی عراق در سطح آیت‌الله العظمی معرفی کرد. 🔹 الصرخی به رغم نداشتن وزنه‌ای علمی، خود را از شاگردان آیت‌الله شهید محمدباقر صدر و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال ۲۰۰۳ میلادی (در ۴۰ سالگی) با ادعای «مرجعیت» در عراق فعالیت خود را آغاز نمود. 🔸 سپس مسایلی همچون حسنی بودن و ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) درباره وی شایع شد. پس از ظهور علنی وی، طرفدارانی از شیعیان جنوب عراق به دور وی جمع شدند و انحراف جدیدی شکل گرفت که نارضایتی و اعتراض مراجع تقلید را در پی داشت. با ادعای وی مبنی بر اینکه ادامه دهنده راه آیت الله شهید محمدباقر صدر است.  آیت الله سید کاظم حائری در پاسخ یک استفتا در مورد او اعلام کرد: «سید محمود حسنی صرخی مجتهد نیست و ما به وی اعتمادی نداریم». 🔹 از سوی دیگر، در پی جنجال های متعدد محمود الصرخی و طرفدارانش، رئیس قبیله آل صرخه «شیخ علی الصکبان» و روسای سه طایفه این عشیره یعنی طوایف «آل برجس، الصوایح و االبیبات» در بیانیه‌ای موضع خود را برای عموم روشن ساختند. افراد ذکر شده در این بیانیه از الصرخی برائت جسته و اعلام کردند به نیابت از تمام افراد عشیره بار دیگر با آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق بیعت می کنند. 🔸‌گفته می‌شود که نام الصرخی ابتدا محمود عبدالرضا البهادلی بود و سپس به شیخ محمود التمیمی تغییر پیدا کرد. وی زمانی که شیخ محمود التمیمی نام داشت لباس و معمم سفید به تن داشت و از وی به عنوان عنصر پلیس امنیت عراق یاد می‌شد. او پس از مدتی نام خود را به سید محمود الصرخی تغییر داد و سپس با عمامه مشکی در انظار عمومی ظاهر شد. 🔹وی در سال ۲۰۰۵، در شهر «حله» عراق نمایان شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی تعدادی دفتر در شهرهای مختلف شیعه نشین عراق افتتاح کرد و مدعی مبارزه با نظامیان آمریکا شد و ادعا کرد که سه نفر از آنان را کشته است. 🔸الصرخی که همزمان با اعدام صدام و نابودی حزب بعث عراق مخفی شده بود، هشت سال پیش بار دیگر، همزمان با ظهور داعش و بقایای حزب بعث و تحرکات تروریستی آن‌ها در عراق با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان این کشور آفتابی شد و نیروهای وابسته به آن در شهر کربلا با نیروهای امنیتی درگیر شدند و فتنه به پا کردند. 🔹شبکه خبری «العربیه» عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴، زمانی که الصرخی و یارانش در کربلا دست به آشوب زده بودند، وی را مخالف «رهبری مذهبی و دینی سنتی شیعه عراق» معرفی کرد که «مقر آن در نجف است؛ شهری که آیت الله علی سیستانی رهبری آن را بر عهده دارد». @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زاده: 1322,,خوی درگذشت:1394,تبریز تحصیلات: دکترای شیمی پلیمر
دكتر علي اكبر انتظامي متولد سال 1322 ه.ش در خوي وي پس از اخذ كارشناسي شيمي از دانشگاه شيمي ،براي ادامه تحصيل و تكميل معلومات دانشگاهي به فرانسه عزيمت كرد و كارشناسي ارشد شيمي فيزيك را در سال 1346 از دانشگاه لويي پاستور – فرانسه دريافت نمود و در سال 1350 مدرك دكتري سيكل سوم و دكتري دولتي را در رشته پتروشيمي را از دانشگاه لويي پاستور – فرانسه با موفقيت اخذ كرد.نامبرده هم اكنون عضو هئيت علمي و استاد دانشكده ي علوم دانشگاه تبريز مي باشد.
گروه : علوم پايه رشته : شيمي تحصيلات رسمي و حرفه اي : علي اكبر انتظامي تحصيلات ابتدايي را در دبستان سعدي به پايان رسانده و ديپلم خود را در سال 1340 از دبيرستان خسروي اخذ كرده‌اند ايشان مدرك كارشناسي در رشته شيمي را از دانشگاه تبريز و كارشناسي ارشد شيمي فيزيك را در سال 1346 از دانشگاه لويي پاستور – فرانسه دريافت نموده اند و در سال 1350 مدرك دكتري سيكل سوم و دكتري دولتي را در رشته پتروشيمي را از دانشگاه لويي پاستور – فرانسه با موفقيت اخذ كرده اند .
عنوان پاياننامه : دكتري : مطالعه مكانيسم پليمريزاسيون وين ها در حضورنمك هاي روديوم خاطرات و وقايع تحصيل : اخذ مدرك دكتراي شيمي پليمر درسال 1350 ه.ش از مهمترين مقاطع علمي زندگي علي اكبر انتظامي مي باشد. فعاليتهاي ضمن تحصيل : علي اكبر انتظامي در حين تحصيل به مطالعه و تحقيق پيرامون موضوعاتي چون سنتز و تعيين خواص پلي تيوفن ها، پلي پيرول ها و پلي استيلن هاي رساناي الكتريسته پرداخته است.
وقايع ميانسالي : علي اكبر انتظامي پس از اخذ مدرك دكتراي شيمي پليمر درسال1350ه.ش به عنوان عضو هئيت علمي دانشكده ي علوم دانشگاه تبريز استخدام شد و مرتبه ي علمي استادي را كسب نمود. مشاغل و سمتهاي مورد تصدي : علي اكبر انتظامي عضو هئيت علمي دانشكده ي علوم دانشگاه تبريز درسال1350به عنوان استاديار دانشگاه تبريز در سال1354 به عنوان دانشيار و از سال1370تا كنون به عنوان استاد اين دانشگاه بوده است.
از سمتهاي قبلي وي مي توان به ، 2بار مدير گروه شيمي و شيمي آلي - معاون پژوهشي پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران اشاره كرد.  علي اكبر انتظامي در گروه علوم دانشگاه تبريز به تدريس دروس رشته ي شيمي مي پردازد. تدریس: 1-دوره كارشناسي: شيمي آلي 1و2و3 مباني شيمي پليمر 2-تحصيلات تكميلي: سنتز پلميرها - هتروسيكل ها - شمي پليمر پيشرفته - هترو سيكل پيشرفته
 علي اكبر انتظامي در كنار تدريس به مطالعه و تحقيق و تاليف آثاري پيرامون پليمرهاي محلول در آب، پلي دين هاي مزدوج، پليمرهاي محلول در آب پرداخته است. آرا و گرايشهاي خاص : علي اكبر انتظامي ازجمله متخصصان رشته ي شيمي مي باشد كه در اموري چون پلي دين هاي مزدوج، پليمرهاي محلول در آب، پليمرهاي رساناي الكتريسته، مكانيسم واكنش ها در شيمي آلي داراي تخصص مي باشد.