5 دسته افراد بیشتر مریض میشوند 🤒
▫️افراد استرسی
▫️افراد عصبی
▫️افراد پر خور
▫️افراد کم تحرک
▫️افرادی که صبحانه نمیخورند
@ayeha313
#معرفی_کتاب
نام کتاب : #حجره_پریا
مستند داستانی
مولف / مترجم: #حجت الاسلام #محمدرضا_حداد_پور_جهرمی
ناشر: حداد
سال چاپ: 1400
تعداد صفحات: 263
کتاب حجره پریا مستندی داستانی نوشته محمدرضا حدادپور جهرمی است.
این کتاب روایت دختران طلبه است که با فعالیتشان در شبکههای اجتماعی، ضربه بزرگی به تفکرات آتئیستها و گردانندگان اصلی جریان بیدینی میزنند و این کار که شاید از نظر خودشان یک سری مناظره و مباحثه علمی و منطقی است، باعث میشود که اتفاقاتی برایشان بیفتد که حت فکرش را هم نمیکردند.
@ayeha313
🔴منظور از فلق در قُلْ أَعُوذُ بِرَب الْفَلَق چیست؟ِ
✅فلق چاهی است در جهنم که اهل جهنم از شدت حرارت و خوف و ترس آن چاه به خداوند پناه می برند؛ این چاه از خداوند اذن خواست که نفس بکشد خداوند هم به آن اذن داد، وقتی نفس کشید جهنم پر از آتش شد.
و از پیامبر اکرم (ص) روایت شده که فرمود: در جهنم یک وادی از آتش است که اهل جهنم از حرارت آن روزی ۷۰ هزار بار به خدا پناه می برند. ودر آن وادی ، اتاقی از آتش است و در آن اتاق چاهی از اتش است و در آن چاه ، تابوتی از آتش است و در داخل آن تابوت، ماری از آتش است که ۱۰۰۰ نیش دارد و طول خر نیش آن ۵۰۰ متر است، و لذا خداوند به پیامبر می فرماید: بگو پناه می برم به آفریدگار فلق
یک طایفه از کسانی که اهل این چاه هستند، شرابخواران می باشند. فلق یعنی صدع، صدع به معنای سوراخ در یک چیز سفت و محکم است و مراد این است که در جهنم ، چاهی است که در آن ۷۰ هزار خانه است و در آن خانه ۷۰ هزار اتاق است و در آن اتاق ۷۰ هزار سیاهی است و در آن سیاهی ۷۰ هزار ظرف سم است که همه اهل جهنم باید از اینجا عبور کنند.
📚بحار، جلد۸، مبحث جهنم؛ کفایا الموحدین، مبحث نار
@ayeha313
اجازه ندهید کودک در مقابل تلوزیون غذا بخورد.
▫️چون دراین هنگام مغز نمی تواند همزمان با تماشای تلویزیون به مقدار غذا توجه کافی داشته باشد.
▫️این باعث زیاد یا کم خوردن و در نتیجه چاقی یا لاغری کودک می شود.
@ayeha313
#ایرانشناسی
نام: #قلعه_الموت
کشور:ایران استان قزوین شهرستان قزوین بخش رودبار الموت
نامهای دیگر: قلعه حسن
نامهای قدیمی : دژِ الموت
نوع بناسنگ و گچکاربری: دفاعی، نظامی
دورهٔ ساخت اثر: حدود ۸۶۵ میلادی
بانی اثر: وهسودان پسر مرزبان، فرمانروای جستانی دیلم
شمارهٔ ثبت: ۷۲۵۲
تاریخ ثبت ملی: ۱۲ بهمن ۱۳۸۱
قلعهٔ الموت یا دژ الموت (الموت: به معنای آشیانهٔ عقاب) مقرّحسن صباح، یکی از قلعههای تاریخی ایران است که بخشهای زیادی از آن ویران شده و امروزه فقط آثاری از آن برجا ماندهاست. دژ الموت در منطقهٔ الموت قزوین، شمال شرقی روستای گازرخان و در فاصلهٔ حدود ۲۰۰ کیلومتری از تهران قرار دارد
موقعیت قلعه بر فراز صخرهای به بلندای ۲٬۱۶۳ متر از سطح دریا که بلندی صخره از زمینهای پیرامون خود ۲۰۰ متر و گسترهٔ دژ ۲۰٬۰۰۰ متر مربع میباشد که بنا به قول عطاملک جوینی به شکل شتر خوابیدهاست. این صخره با شیب تند و پرتگاههای عمیق و خطرناک و غیرقابل دسترسی است که بخشی از معماری استحکامات دژ را تشکیل میدهد. این کوهستان از نرمهگردن
شروع شده و به طرف غرب ادامه پیدا کردهاست. صخرههای پیرامون قلعه که رنگ سرخ و خاکستری دارند، در جهت شمال شرقی به جنوب غربی کشیده شدهاند.
پیرامون دژ از هر سو پرتگاه است و تنها راه ورود به قلعه در انتهای ضلع شمال شرقی است که کوه هودکان با فاصلهای نسبتاً زیاد بر آن مشرف است. این قلعه یکی از جاذبههای گردشگری الموت و استان قزوین محسوب میشود
این دژ به عنوان پایگاه مرکزی فعالیت حسن صباح بنیادگذار حکومت نزاریه اسماعیلیان (حشاشین) و دیگر رهبران آنها بهشمار میرفت. به دلیل شرایط سخت جغرافیایی، این دژ از دسترسی خلفای بغداد و سپاهیانش به دور بود و دستیابی یا اشغال آن بسیار سخت بود.
این قلعه در سال ۶۵۴ هجری قمری بهدستور هلاکوخانمغول به آتش کشیده و ویران شد و از آن پس بهعنوان تبعیدگاه و زندان مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان براندازی اسماعیلیان و انهدام قلعه الموت، عطاملک جوینی توانست با جلب رضایت هلاکوخان، قسمتی از آثار کتابخانه را از نابودی نجات دهد
همچنین از سال ۹۳۰ هجری قمری و ابتدای حکومت شاه تهماسب صفوی تا سال ۱۰۰۶ هجری قمری قلعه کالبدی سالم داشتهاست. حفاریهایی که در دورهٔ قاجار برای یافتن گنج در قلعهٔ الموت انجام شده، سبب ویرانی آن شدهاست.
حمدالله مستوفی دربارهٔ این قلعه گفتهاست که این بنا به دست «داعی الی الحق حسن بن زید» بنا شدهاست.
حسن صباح در سال۴۸۳ هجری قمری
این قلعه را تصرف کرد و اکنون دژ به نام دژ حسن صباح نیز نامیده میشود. عمده شهرت دژ به علت فعالیتهای نظامی-امنیتی حسن صباح در آن بودهاست.
@ayeha313
بارالها🙏
در شروع هفته عطا فرما
آرامش به دلهای عزیزانم
آسایش به مردم میهنم
عافیت به تمامی دردمندان
ثبات به ایمان مان
عزت به لحظه لحظه عمرمان
و برکت به روزی مان..
آمیـــن یا رَبَّ الْعالَمین 🙏
ای پروردگار جهانیان 🙏
@ayeha313
❌هفت معیار اشتباه در انتخاب همسر :
۱) نداشتن شناخت کافی
۲)ازدواج به امید تغییر
۳)انتخاب هیجانی و عاطفی
۴)انتخاب از روی ظاهر
۵)احساس تنهایی
۶)انتخاب از روی قسمت
۷)ازدواج اجباری
#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
@ayeha313
عسل، بهترین شروعکننده روز 🍯
مصرف عسل به عنوان صبحانه فواید بسیاری دارد. از جمله:
▫️در جذب بهتر مواد مغذی موثر است
▫️بوی بد دهان را برطرف میکند
▫️در بهبود گردش خون موثر است
▫️قند خون را کنترل میکند
+ ۲۰ مه روز جهانی زنبور عسل 🐝
@ayeha313
💠نجاست موش
🔹بسیاری از مردم موش زنده را نجس می دانند.
در حالی که موش از حیوانات نجس نیست و مانند گربه و خرگوش است که فقط مرده آن و فضله اش نجس است.
💬پرسش: اگر موش زنده وارد غذا شود و زنده بیرون آید , آیا غذا پاک است.
✅پاسخ :پاک است ولی آلوده است.1
1. استفتائات جدید آیت ا... مکارم
📚 #احکام_دین
❌ پاسخ به شبهات
اگر دین مانع پیشرفت نیست، پس چرا اکثر کشورهای دینی عقب ماندهاند؟
✅ پاسخ
بارها گفتهام که یکی از عیوب روشنفکری در جامعهی ما، تقلید چشم و گوش بسته از نظرات اندیشمندان غربی است. بله دین میتواند مانع پیشرفت باشد اگر دین مملو از آموزههای ضد علمی و ضد عقلی متعددی داشته باشد مانند مسیحیت. روشنفکران غربی آموزههای مسیحیت را دیده و به درستی دینشان را مانع پیشرفت دیدهاند. متاسفانه در جامعه ما هم همان سخنان تکرار شده بدون اینکه دقت شود، اسلام نه تنها با علم و تفکر دشمنی ندارد، بلکه همواره به آن دعوت کرده تا حدی که به گرفتن آن از دست کافر و فاسق هم تاکید کرده است.
بنابراین باید گفت غرب از زمانی پیشرفت کرد که دین خود را رها کرد، اما ما زمانی درجا زدیم و عقب ماندیم که دین خود را رها کردیم.
این که چطور شد دین خود را رها کردیم خود مسئله مهمی است که میتوان در چند نکته خلاصه کرد:
دنیاگرایی، اختلاف و دشمنی درونی، نفوذ بیگانگان در افراد تاثیرگذار در جامعه (سیاستمداران، دانشمندان و...)، انحراف تدریجی از خط اصیل اسلام و دور شدن از منبع وحی (أهل بیت علیهم السلام) که این آخری منشأ یک عامل مهم دیگر شد: #فهم_غلط_از_دین
شهید مطهری در مقدمه کتاب انسان و سرنوشت» در این باره میگوید:
علت عقب ماندگی دین نیست فهم غلط از دین است مثلا فهم نادرست از انتظار فرج باعث تنبلی و سکون میشود و انسان و جامعه را از رشد باز می دارد اما وقتی انتظار سازنده باشد حرکت و تمدنسازی شکل میگیرد
نکته
۱) کشورهای اسلامی زمانی دارای تمدن بود و بر تمام جهان تاثیرگذار بود عمده عالمان تمدنساز دیندار هم بودند حتی در دنیای مدرن نیوتن و انیشتین دیندار بودند و این نشان میدهد که دینداری مانع پیشرفت نیست
۲) در همین تجربه انقلاب یافتیم مجاهدان دیندار در پیشرفت کشور نقش داشتند؛ شهیدان فخریزادهها، تهرانی مقدم، احمدی روشن ها، آشتیانی ها و....
حتی افرادی مانند پروفسور حسابی نیز افرادی به شدت مذهبی بودند که افتخار آفریدند.
@ayeha313
🎊آیینـه ی حجب
🌸و عفتی معصومه (س)
🎊مستـوره ی نور
🌸عصمتی معصومه (س)
🎊یَا فَاطِمَةُ إشفَعي لِي فِي الجَنَّةِ
🌸دست کرم شفـاعتی معصومه
🌸پیشـاپیش
🎊میـلاد با سعـادت حضرت
معصومه سلام الله مبارک باد🎊💐
@ayeha313
#نام_آوران_ایران
نام: #حسن_صباح
تاریخ تولد: ۱۰۵۰، قم
فوت: ۱۲ ژوئن ۱۱۲۴، قلعه الموت
محل دفن: ۱۱۲۴, قلعه الموت
فرزند(ان): دو پسر
بنیانگذار سازمانهای: حشاشین، اسماعیلیان الموت
ملیت: ایرانی
والدین: علی بن محمد بن جعفر صباح حمیری
حسن صباح در حدود سال ۴۴۵ هجری قمری در قم، در خانوادهای شیعه، به دنیا آمد. پدرش، علی بن محمدبن جعفر صبّاح حِمیری، اصلش از کوفه بود ولی ادعا میکرد که نسبش حمیری و یمنی است
درباره آغاز زندگی و دوره جوانی او اطلاعات کمی وجود دارد. اینکه حسن صباح و خواجه نظام الملک و عمر خیام در کودکی باهم در مکتبی در نیشابور به تحصیل مشغول بودند
افسانه است و سند تاریخی ندارد.
حسن صباح (قرن پنجم) بنیانگذار دولت اسماعیلیان الموت در فلات ایران و زاده شهر قم بود.
تا پیش از سی سالگی، وی با سفر به مصر، تحصیلات خود را کامل کرد و از اوضاع خلافت فاطمیان آگاه و وارد مذهب اسماعیلیه شد.
او پس از تصرف قلعهٔ الموت، اقدام به تصرف دژهای مختلف از جمله شاهدژ، قهستان، لمسر در مناطق مختلف ایران کرد، تا با توجه به موقعیت استراتژیک و خاص دژها برای دفاع در مقابل سلجوقیان و همچنین سهولت کار برای ترویج اسماعیلیه، از آنها بهرهبرداری کند.
وی حکومت اسماعیلیهٔ الموت را بنا نهاد و به جنگ با سلجوقیان برخاست. صباح از تأثیرپذیری سلجوقیان در امر مشروعیت از خلافت بنی عباس و سیاست اقطاع و طبقهبندی زمینها ناراضی بود و با تمام نیرو به مقابله با آنها برخاست. او درگیریهایی با ملکشاه، برکیارق، سنجر و محمد تپر داشت و در دورهٔ وی، ملکشاه و وزیر مقتدرش، خواجه نظامالملک، توسط حشاشین ترور شدند.
حسن صباح از علوم مختلف از جمله فلسفه، هندسه، نجوم و سیاست آگاهی داشت. وی دائماً مشغول نوشتن آیین اسماعیلیه بود.
وی دو پسر داشت که هر دو را به قتل رساند؛ یکی را به جرم نوشیدن شراب و دیگری را به جرم دخالت در قتل داعی حسین قائنی، که پس از مدتی مشخص شد نقشی در آن ماجرا نداشتهاست. این عمل صباح، نشانگر سختگیری او پیرامون اصول دینی بودهاست.
مقبرهٔ حسن صباح جزو زیارتگاه های اسماعیلیه بهشمار میآمد تا سرانجام به دست مغولان ویران شد.
حسن صباح چون پایان عمرش را نزدیک دید، کیابزرگ امید را از لَمسر فراخواند و او را داعی دیلم و جانشین خود در الموت کرد. حسن صباح در پی بیماری کوتاهی، در ۶ ربیعالثانی ۵۱۸ قمری درگذشت. او را در نزدیکی قلعه الموت به خاک سپردند. مقبره او، که بعداً کیابزرگ امید و دیگر رهبران نزاریه ایران نیز در آنجا دفن شدند، تا هنگامی که به دست مغولان ویران گشت، زیارتگاه اسماعیلیان نزاری بود.
@ayeha313