eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
334 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
534 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
علت های تلخی دهان ▫️کیسه صفرا ناسالم ▫️مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد افسردگی ▫️مصرف مکمل های ویتامین ▫️مشکلات مرتبط با معده ▫️بیماری های مرتبط با کبد (هپاتیت، کبد چرب یا سیروز) ▫️سرماخوردگی، سینوزیت و سایر عفونت های تنفسی دیگر @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حکم فراموشی آیه توسط امام جماعت 💬سوال: اگر امام جماعت آیه ای از «حمد و سوره» را نخواند و مأموم در حین قرائت متوجه اشتباه امام شود، وظیفه مأموم و حکم نماز او چیست؟ ✅پاسخ: 🔹آیات عظام: امام و خامنه ای: مأموم به شکلی امام جماعت را متوجه نماید، هر چند با گفتن ذکر یا خواندن آیه باشد و در غیر این صورت، مأموم نیت فرادا کند و سوره را بخواند. [1] 🔹آیت الله سیستانی: مأموم می تواند امام را متوجه کند و اگر امام متوجه نشد یا مأموم این کار را نکرد، بنابر احتیاط واجب مأموم باید نیت فرادا کند. [2] 🔹آیت الله مکارم شیرازی: باید امام را متوجه نماید و در غیر این صورت، مأموم نیت فرادا نماید و سوره را بخواند و بنابر احتیاط واجب نماز را تمام کند و دوباره اعاده نماید. [3] ⚠️تـــوجـــه👇🏽 اگر امام جماعت به اشتباه آیه ای از سوره را نخواند و مأمومین نتوانند او را متوجه سازند، باید همان را خودشان بخوانند و نماز را به صورت فرادا ادامه دهند و اگر نه نماز مأمومین باطل است. [4] ---------------- پی نوشت: [1]. امام، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، احکام الجماعه، م 35؛ خامنه ای، سایت، اسفتائات جدید،. [2]. سیستانی، العروه الوثقی مع تعلیقه، ج2، احکام الجماعه، م 35. [3]. مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، احکام الجماعه، م 35. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج1. 📚 @ayeha313
💢چرا شیعیان بعد از شنیدن نام برمیخیزند؟ دست بر روی سر گذاشتن در فرهنگ اعراب به چه معناست؟ درباره فلسفه برخاستن و دست در سر گذاشتن، روایتی ذکر شده است که علت آن را هم بیان می کند، (البته خود این روایت دلیل و منبع برای اصل این کار هم می تواند باشد):  از امام صادق(ع) سؤال شد که چرا به هنگام شنیدن نام "قائم" لازم است برخیزیم؟فرمود: براى آن حضرت غیبت طولانى است و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت او است. لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتى که به دوستانش دارد، به هر کسى که حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبت‏آمیز مى‏کند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است که هر بنده خاضعى در مقابل صاحب (عصر) خود، هنگامى که مولاى بزرگوارش به سوى او بنگرد از جاى برخیزد، پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند منان مسئلت بنماید. دست روی سر گذاشتن در میان عرب در عرب رسم است که هرگاه گره ناگشودنی در کار بیافتد به نشانه ناچاری و اضطرار دست خود را بر سر می گذارد. معنای این کار در هنگام قرائت دعای فرج این است که دوری و غیبت امام برای ما بسیار دشوار و طاقت فرسا است.  منتخب الاثر، ص 640 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢یکی از اساتید به نقل از دکتر میگفت: قصه امام زمان یک قصه اعتقادی هست و از لحاظ نمیشود ولادت ایشان را اثبات کرد جواب شماچیه؟ ✅نکته اول اینکه حرف جدیدی نیست علاوه بر و اکبرگنجی، وهابیت و بخشی از اهل سنت هم وجود و تولد حضرت را میکنند. 🔵ابتدا ادعای سروش در مورد در امام زمان را بخوانید: دکتر سروش: قصه امام زمان یک اعتقادی است. وقتی می گویم اعتقادی یعنی ما به لحاظ قدرت اثبات آن را نداریم.آن طوری که موجودیت یک کسی،مثل پیامبر اسلام به لحاظ تاریخی محرز است؛یعنی مسلمان و نامسلمان وقتی به شواهد تاریخی مراجعه می کند،درمیابد که چنین کسی آمده و چنان آثاری از خود به جای گذاشته و از دنیا رفته است هیچ کسی شکی ندارد.به لحاظ تاریخی مسلمان باشد یا نباشد،شیعه باشد یا نباشد. وقتی به امام دوازدهم می رسیم تاریخ بسیار تاریک است. یعنی جز اینکه شما از پیش به چنین چیزی داشته باشید نمی توانید با شواهد تاریخی اثبات کنید. ✅پاسخ امام صادق(ع) به در امام زمان(عج) زراره گويد: از امام صادق (ع) شنيدم مى‏فرمود: براى آن پسر بچه، پيش از قيام و ظهورش غيبتى بايست، گويد: گفتم: چرا؟ فرمود: بيم دارد، و به شكم خود اشاره كرد، سپس فرمود: اى زراره او است كه انتظارش را بايد كشيد، او است كه در ولادتش شود، برخى گويند پدرش بى‏جانشين مرد، برخى گويند در شكم مادر بود كه پدرش مرد، برخى گويند دو سال پيش از مرگ پدر به دنيا آمد، او است منتظر، جز اين كه خدا عز و جل دوست دارد شيعه را بيازمايد، در اين جا است اى زراره كه باطل خواهان به شك اندر شوند، گويد: گفتم: قربانت، اگر به اين دوره رسيدم چه بايد كرد؟ فرمود: اى زراره وقتى به اين دوره رسيدى، اين دعا را بخوان: «بار خدايا خودت را به من بشناسان زيرا تو اگر خود را به من نشناسانى، من رسولت را نشناسم، بار خدايا رسول خود را به من بشناسان زيرا اگر تو رسول خود را به من نشناسانى حجت تو را نشناسم، بار خدايا حجت خود را به من بشناسان زيرا اگر تو حجت خود را به من نشناسانى از دينم به در شوم و گمراه گردم». سپس فرمود: اى زراره به ناچار بايد در مدينه پسر بچه ‏اى شود، گفتم: قربانت، همان نيست كه قشون او را بكشند؟ فرمود: نه، ولى قشون آل بنى فلان او را بكشند، بيايد تا در مدينه در آيد و آن پسر بچه را بگيرد و بكشد، چون از راه خود سرى و عدوان و ستم او را بكشد ديگر مهلتشان به سر آيد، در اين هنگام توقع فرج داشته باش ان شاء الله. 📚اصول کافی، ج اول، کتاب الحجه، باب فی الغیبه @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تفاوت گریه با گریه! ✅احتمالا تا الان زیاد شنیده اید که خیلی ها میگویند: گریه در مجالس اندوه اهل بیت، باعث شادی و نشاطشان میشود نه افسردگی! 🍃و حتما پیش خودتان فکر کرده اید که: چه عجیب! مگر گریه با گریه چه فرقی دارد؟ ✨اشک ریختن دو نوع است: 1⃣ اشک های ارادی و اختیاری : 🔆 که به میل انسان و از روی تفکر و عشق به خدا و اهل بیت علیه السلام است... 💧رطوبت سر را خارج کرده و با دفع مواد سمی بدن و بالارفتن درجه ایمان و عقیده و عشق به اهل بیت، به انسان حال خوبی میدهد. 2⃣اشک های طبیعی و واکنشی که از روی درد، عاطفه و احساس مادی و دنیوی نشات گرفته باشد: ☑️این اشک های درد و غم ،گرم و سوزناک است. 🔺 اشک حزن، در دراز مدت موجب کوری چشم می شود و دیدگان آدمی را ضعیف می کند و نور را از آن می گیرد و آثاری چون سپیدی چشم، ضعف بینایی و کوری آن را به همراه دارد. 🌕اشک هایی که دلسوختگان اهل بیت و عاشقان خدا می ریزند، اشک های شادی آفرین است. از این رو از این اشک ها به «قره عین» تعبیر می شود؛ قره عین به معنای خنکی و سردی چشم است. 🌸 اشک های شوق و شادی اصولا بر خلاف اشک های درد و حزن و غم، اشک های خنکی است، موجب روشنایی دیدگان می شود و نور چشم را افزایش می دهد. 🌟امیر مومنان علی(علیه السلام ) می فرماید: گریستن مومن از ترس خدا، روشنایی بخش دیده اوست. 💫همه اشک های معرفتی چه از روی خوف باشد یا طمع یا عشق معنوی ،اشک های ارزشمندی هستن. 💥ادیان دیگر وقتی وارد عزاداری امام حسین (علیه السلام ) یا امام رضا (علیه السلام ) می‌شوند می‌گویند : ✅نمی‌دانیم چه خبر است اما وقتی دو قطره اشک می‌ریزیم آرام می‌شویم و لبخند بر لبانمان می‌آید. 🔆 اگر دقت کرده باشید کسی که بیشتر از همه در مراسم عزاداری امام حسین گریه می‌کند بعد از تمام شدن آن بیشتر از همه به شادی و شعف قلبی می‌رسد. 💚پیامبر خدا می فرماید: ...قطره اشکی که از خوف خدا می ریزد که وزنی ندارد؛ اما اگر بر چهره اش جاری شود، از آن پس هرگز غبار ذلتی آن چهره را نمی پوشاند. 💗پیامبر اکرم چندین بار فرموده‌اند که: 📝 اشک چشم مومن که برای استغفار جاری شود، مثل آبی است که آتش دوزخ را خاموش می‌کند. ✅ «هر مۆمنى به اندازه بال پشه‏ اى اشك بر گونه‏ اش جارى سازد، خداوند آتش دوزخ را بر او حرام میکند.» 🔮 «چشمى كه از خوف خدا گریسته و چشمى كه بیدارى كشیده باشد و چشمى كه از حرام خدا پوشانیده شده باشد، آتش دوزخ را نمیبیند. 📒المواعظ العددیه: ص 54 بحارالانوار: ج 93 ص 201ح 36 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نام: زاده:نیمه اول سده سوم هجری قمری زادگاه:نیریز، شهری کوچک در جنوب شیراز فعلی پیشه:ریاضی دان و اخترشناس ایرانی ملیت:ایرانی وفات:۳۱۰ هجری
ابوالعباس فضل بن حاتم نیریزی، ریاضی‌دان و اخترشناسایرانی است که در پایان سدهٔ سوم و آغار سدهٔ چهارم هجری می‌زیسته است. زادگاه او به درستی معلوم نیست، همین‌قدر دانسته شده که وی اهل نی‌ریز در استان فارس بوده‌است. ابوالعباس معاصرمعتضد خلیفهٔ عباسی بود. ابن ندیم نام او را در کتاب الفهرستذکر نموده و از او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان علم نجوم و هیئت نام برده‌است. منابع لاتین او را آناریتیوس"Anaritius" نامیده‌اند. ابوالعباس در ستاره‌شناسی، دنباله‌رو نگرش سامانهٔ جهان زمین‌مرکز بطلمیوس بود. در زمینهٔ ریاضیات نیز پژوهش‌هایی دربارهٔ هندسهٔ اقلیدسی و مثلثات انجام داد. او اولین کسی است که کتانژانت را به کار برد و اولین کسی است که خط سیاه در رنگین کمان را کشف کرد و توضیح داد؛ و برای اولین بار کتابی در هواشناسی و ابزار آن نوشت. لبچوفسکی دنباله روی کارهای او بوده است. وی اثباتی بر قضیه فیثاغورس نوشت.
«شرح کتاب اصول اقلیدس»، «رسالة فی بیان‌المصادرة المشهورة الاقلیدس»، «تفسیر کتاب المجسطی»، «زیج کبیر» و «زیج صغیر» و «حوادث القرانات» از آثار اوست. وفات او را به سال ۳۱۰ هجری دانسته‌اند. نیریزی خط مماس موسوم به ظل را که معادل تانژانت است به صورت یکی از خطوط اصلی در هندسه به کار برد @ayeha313