eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
327 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
527 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💓پروردگارا 💫به میمنت و مبارکی 💓این روز زیبا 💫گره ازمشکلات همه بازکن 💓تمام خانه ها را 💫لبریز از شادی و 💓سرشار از برکت 💫و غرق درخوشبختی بفرما 💓بارالهی... 💫آغاز امامت حضرت مهدی (عج) 💓شروع بهترینها برای همه 💫و ظهور حضرت 💓صاحب الزمان را برای 💫همه عاشقان ولایت و امامت 💓مهیـا بفـرمــا آمیــن...🙏 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸یَومُ النَّیروزِ هُوَ الیَومُ الَّذی یَظهَرُ فیهِ قائِمُنا أهلَ البَیتِ ✨امام صادق(علیه السلام): نوروز ، روزی است که قائم ما اهل بیت در آن ظهور می‏کند. 📒بحار الأنوار ، ج۵۲،ص۲۷۶. @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#مجردانه ✔️ #توافقات_موثر_در_ازدواج_موفق(۱) 1⃣ حوصله و بردباری 🔸️کسانی که در قبال مسائل خانوادگ
✔️ (۲) 5⃣ از خودگذشتگی 🔹️زن و شوهر باید در مقابل یکدیگر گذشت داشته باشند و با لجاجت زندگی را به کام خود تلخ نکند 6⃣ صمیمیت 🔹️حالتی است که در آن بین زن و شوهر دو رنگی نباشد و آنچه از هم در دل دارند بگویند و غمخوار یکدیگر باشند صمیمیت آیینه ای است که آنچه در ذهن و رفتار است در آن منعکس می شود ✔️صمیمیت با ملایمت همراه است و حتی اگر اعتراض با صمیمیت و احترام همراه باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد زیرا اعتراض و احترام با یکدیگر منافاتی ندارند 7⃣ اعتماد و اطمینان 🔹️عدم وجود اعتماد در زندگی از مهمترین دلایل بروز نابسامانی است بنابراین رفتارها و حرکاتی که ممکن است از طرفین سلب اعتماد کند باید کنترل شود تا زوجین از جمیع جهات نسبت به یکدیگر تفاهم کامل داشته باشند                                                  @ayeha313
علائم از کار افتادن ریه !👇🏻 ◽گم شدن انرژی ▫️سرفه‌های مداوم ▫️کاهش وزن بی‌دلیل ▫️گیج و مبهوت بودن ▫️سخت نفس کشیدن ▫️درد ناحیه قفسه سینه ▫️خاکستری شدن پوست ▫️خس خس موقع نفس کشیدن + 25 سپتامبر روز جهانی ریه 🫁 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️خمیازه کشیدن در نماز 🔷سوال: آیا یا در اشکال دارد؟ ✅جواب: صداهایی که بر اثر و و صاف کردن حنجره از انسان صادر میشود، حتی اگر حرف از آن تولید شود، نماز را باطل نمی کند. @ayeha313
آیا خوردن میوه انار می‌تواند شیطان را از انسان دور کند و او را بهشتی نماید؟ ✅ پاسخ روایات در ارتباط با انار را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. 🔹الف. روایات در موضوع فوائد پزشکی انار امام علی(ع): «انار را با پوست درونش (پوست سفید که میان دانه‌ها وجود دارد) بخورید که همانا تمیز کننده معده است». امام صادق(ع): «دو چیز نیکو وجود دارد که هرگز وارد مزاج فاسدی نمی‌شوند، مگر این‌که آن‌را سالم گردانند و دو چیز تباه وجود دارد که هرگز وارد مزاج سالمی نمی‌شوند مگر این‌که تباهش کنند. آن دو چیز نیکو انار است و آب ولرم و آن دو چیز تباه‌کننده پنیر است و گوشت خشک شب مانده و بو گرفته». آن‌حضرت همچنین فرمود: «اگر در عراق بودم، هر روز یک انار سورانی می‌خوردم و در آب فرات شنا می‌کردم». امام کاظم(ع): «از سفارش‌هاى آدم به هِبة الله(شیث) این بود که انار بخور؛ زیرا اگر در گرسنگی بخوری، تو را کفایت می‌کند و اگر در حالت سیرى بخورى، گوارا باشد». 🔹ب. روایات پیرامون فوائد غیر پزشکی انار اعتقاد به تأثیر برخی از غذاها، بر روح و روان انسان، امری قطعی و مسلم است؛ و از جمله آن غذاها انار است که روایاتی در این مورد نقل شده و در ذیل می‌آید؛ با این وجود؛ محتمل است روایات ذیل با این‌که در ظاهر آثار معنوی را ذکر کرده‌اند، اما در واقع اشاره به اثرات جسمی انار نیز داشته باشند. زیاد بن یحیی می‌گوید: بر امام صادق(ع) وارد شدم و در ظرفی که مقابلش بود انار چیده بودند، به من فرمود: «بخور». من نیز خم شده و از آن خوردم. سپس فرمودند: «هیچ میوه‌ای را دوست ندارم به تنهایی بخورم و کسی شریکم نباشد، مگر انار که همانا حاوی دانه‌ای از بهشت است». همچنین امام صادق(ع) فرمودند: «در میان میوه‌جات از انار استفاده کنید که حبه‌اى از آن نیست که وارد معده شود مگر این که قلب را صفا و نور می‌بخشد، و شیطان را تا چهل روز دور می‌کند». نیز «کسی که انار را ناشتا بخورد تا چهل روز قلبش روشن می‌شود». نیز «انار را با پوست درونی آن بخورید تا معده را شست‌وشو دهد. هر دانه‏ انار تا چهل روز دل را زنده می‌کند، جان را روشنى می‌بخشد، از بیماری جلوگیری کرده و وسوسه شیطان را سست می‌سازد». در این روایات دو تعبیر وجود دارد: «أنارت قلبه؛ قلب را نورانی می‌کند» و «طردت عنه وسوسة الشیطان؛ وسوسه شیطان را از او دور می‌کند» که شاید بتوان آن‌را به یافته‌های جدید نیز پیوند داد: انار از میوه‌هایی خون‌ساز و تصفیه‌کننده خون است؛ این فایده سبب راحتی عمل پمپاژ خون توسط قلب می‌باشد که شاید تعبیر به نورانی شدن قلب ناظر به این معنا باشد. همچنین انار سبب نابودی میکروب‌ها و قدرت یافتن بدن در مقابلشان می‌شود که شاید به دلیل نامفهوم بودن معنای میکروب در آن زمان، تعبیر به شیطان شده است. البته در برخی روایات این احتمال بعید است چون سخن از وسوسه شیطان شده است. علامه مجلسی در این‌باره می‌گوید: «بعید نیست که برخی غذاها در حالات روحانی انسان تأثیر داشته باشند و ممکن است آنچه در روایت آمده مشروط به شرایطی؛ مانند اخلاص،‌ تقوا، میزان اعتقاد و... بوده باشد؛ و اگر در برخی مواقع خلاف آن پیش بیاید، به این جهت است که در مقدمات، اشکالی پدید آمده است». بنابر این، تأثیری که در این روایت ذکر شده؛ بیان علت مستقل نیست، بلکه شرایط و مقدمات بسیاری را لازم دارد که خوردن برخی از غذاها به برخی انسان‌ها در رسیدن به هدفشان کمک می‌رساند؛ از این‌رو در برخی روایات، فائده انار، تنها برای مؤمنان اعلام شده است: «بر شما باد به خوردن انار شیرین؛ چرا که هیچ دانه‌اى از آن به معده مؤمنى در نمی‌آید، مگر این‌که بیماری‌ را از آن ریشه‌کن کرده و وسوسه شیطان را از او دور می‌سازد» @ayeha313
💢آیا قاتل به کمک امام علی(ع) از مدینه فرار کرد و با طی الارض به رفت؟ ✅مرگ ابولولو؛ قاتل خلیفه دوم در کتب آمده ابولولو پس از آسیب زدن به عمر و زخمی کردن تعدادی دیگر نمازگزاران پا به فرار گذاشت اما نتوانست از مسجد بیرون برود و در همانجا مردم او را دستگیر کردند و او که خود را گرفتار دید - با همان خنجری که عمر را با آن زده بود - خود را کشت (خودکشی کرد). اما درباره قبر او باید گفت است جنازه اش را در همان مدینه دفن کرده اند. به هرحال او بگریزد حتی نتوانست از مسجد بیرون رود بلکه همانجا خودکشی کرد چه رسد به اینکه پایش به ایران و کاشان رسیده باشد!!. بنابرین اینکه برخی از عوام می گویند" ابولولو فرار کرده، نزد حضرت امیر(ع) آمد و از ایشان خواست و ایشان فرمودند: من تو را با طیّ الارض به کاشان می برم که مردمانش شیعه هستند" کاملاً بی پایه است زیرا مردم کاشان در آن زمان شیعه نبوده اند. اساساً مردم کاشان به تبعیت از قم شیعه شدند و چون رواج تشیع در قم بین سالهای 80 تا 115هجری آغاز شده بنابراین در سال مرگ عمر (سال 23 هجری) خبری از تشیع در کاشان یا در قم نبوده است.بلکه تشیع در آن زمان در میان عده ای از صحابه در مدینة النبی(ص) منحصر بود. 📚 تاریخ تشیع در ایران ص 173 در یک کلام نمی توان قصه های عامیانه ی مربوط به ابولولو را – که با عموم تواریخ شیعه و سنی تعارض دارند - باور کرد.درباره خودکشی ابولولو نیز به منابعی که در فوق ذکر شد مراجعه فرمایید. استاد معتقد است قصه های عوامانه زیادی در قرن 6 و 7 در میان شیعیان درباره ابولولو رواج یافته که فاقد مستند تاریخی و علمی است. وی با اینکه از عمر دفاع نمی کند با این حال از ابولولو را نیز ناروا می داند. 📚تاریخ خلفا ص 110 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 آیا نهم ربیع روز خلیفه دوم است؟ "این متن بدنبال دفاع از نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین است" ✅تاریخِ قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه‌ ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است. ✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند: ✅منابع تاریخی یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند. ✅برخی دیگر از تاریخی: ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی ۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی ✅بد نیست بدانیم که قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است 📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸ ✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است. ✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹ @ayeha313