فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوراسیون
#رنگ_اتاق_خواب
#اتاق_پسر
─ ⋅⋅ ─ ⋅⋅ ─ ⋅ ⊹ ⋅ ─ ⋅⋅ ─ ⋅⋅ ─
بفرست برای هر کسی که پسر داره تا این ترکیب رنگ رو برای اتاقش انتخاب کنه 🎨
@ayeha313
#سوال_کاربران
مشکلاتی مانند کمبود گاز را انداختید گردن روحانی! خب مگه روحانی کی بوده اینم یکی از روسای جمهور جمهوری اسلامی حساب میشه از اسرائیل که نیومده بشه رئیس جمهور که!
✅ پاسخ
🔹بله درست می فرمایید، روحانی را نمیتوان از نظام جدا دانست، اما دو نکته را نباید فراموش کرد:
1⃣ انتخاب وی به ریاست جمهوری با رأی خود مردم و با دعوت غیر مستقیم غربی ها (از طریق تبلیغات سلبریتی ها) بود. به تعبیر دیگر، انتخاب وی حاصل تجربهی غربگرایی مردم است.
2⃣ اشتباهات گذشتگان نباید به پای دولت جدید نوشته شود. نه فقط به این دلیل که بی انصافی نشود بلکه نباید امید جامعه تبدیل به ناامیدی شود. یعنی با وجود تلاش بیوقفه دولت و ریلگذاری صحیح موضوعات، که قطعاً امیدواری برای حل مشکلات مزمن ایجاد کرده است، تلاش رسانهای سنگینی میشود تا مردم (و حتی حزباللهی ها) را نسبت به آینده و حل مشکلات ناامید و بدبین کنند که این بزرگترین ظلم در حق ملت است چون همه میدانیم که سلب امید از انسان و جامعه یعنی سلب حرکت، تلاش و پویایی جامعه.
@ayeha313
🟡 شبهه
با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!!
🟢 پاسخ
🔻 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. اتفاقاً در قانون ایران (و بسیاری از کشورهای جهان)، هنگام طلوع آفتاب برای زمان اعدام تعیین شده است. بنابراین حتی هنگام اذان نیز برای اجرای این حکم در نظر گرفته نشده است.
این دروغ و امثال آن، از طرفی احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و از طرف دیگر با ایجاد حس تنفر به اذان و نماز، جوانان به ترک نماز و ترک بندگی خدای سبحان تشویق میکند و به زعم شبهه پرداز، با یک تیر و دو نشان میزند!
🔻 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود.
مثلاً وقتی یک دزد برای حملهی مسلحانه به مغازهی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند.
👈حکایت آن کسی است با یک سطل ماست میخواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)،
🔻مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکلگیری انگیزهی مجرمانه و خشونتهای ضمن آن پیشگیری میکند. به همین جهت است که قرآن میفرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند.
❌ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست.
🔻 نکتهی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهندهی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غدهی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد.
👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی
در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند.
🔹پی نوشت
دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود میستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند.
@ayeha313
در دایرهی وجود موجود علیست
اندر دو جهان مقصدو مقصود علیست
گر خانهی اعتقاد ویران نشدی
من فاش بگفتمی که معبود علیست
#مولانا
میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر بر همگان مبارک باد
#روز_پدر
💢اگر پدر و مادرتان در #قید حیات نیستند
یکی از مهمترین حالات و مواقع استجابت #دعا در حق انسان، زمانی است که پدر و مادر برای فرزندان دعاکنند.
جالب اینجاست که در روایات اهل بیت حتی به این نکته سفارش شده که #پدر و #مادر اگر در قید حیات هم نیستند بر سر مزار آنها بروید و دعا کنید.
✅امام علی(ع):
مردگان خود را زيارت كنيد؛ زيرا آنها از زيارت شما خشنود مى شوند، و شما هم حاجت هاى خود را هنگام زيارت #قبور پدر و مادر از خدا بخواهيد؛ زيرا خداوند بواسطه دعایى كه بر مزار آنها مى كنيد #حاجات شما را برآورده مى كند.
📚كافى ج 3 ص 229 حديث 10
‼️محرّمات اعتكاف
🔷س : كارهای حرام در هنگام اعتكاف چيست؟
✅ج: معتكف بايد از اين كارها پرهيز كند:
1⃣بوييدن چيزهای خوشبو و عطريّات حتی گياهان خوشبو، همراه با لذّت؛ پس برای كسی كه حس بويايی ندارد اشكال ندارد.
2⃣خريد و فروش
3⃣ساير انواع تجارت؛ مثل صلح و اجاره و مضاربه و غير اينها (بنابر احتياط واجب).
4⃣مجادله و جدال ـ چه در امور دينی و چه دنيوی ـ به قصد غلبه بر ديگری و اظهار فضل و برتری بر او؛ اما اگر به قصد اظهار حق و بازداشتن طرف از طريق باطل باشد، مانعی ندارد.
5⃣امور جنسی و شهوتآميز مانند بوسه، لمس و آميزش.
6⃣ استمناء (بنا بر احتياط واجب
@ayeha313
#دلنوشته_ای_برای_مولا
به دنیا پا گذاشت
همان دلیلی که باعث شد
انسان بفهمد که اشرف مخلوقات نیست!
بلکه با وجود اوست که میتواند
اشرف مخلوقات باشد.
میخواهید مُهر "شریفترین" در مخلوقات
بر پیشانی شما بخورد؟!
علی بنابیطالب را الگویتان قرار دهید
الگوی دینی نه، کم است؛
الگو در هر حیطه ای که درگیرش شدهاید.
انسانیت، اقتصاد، ازدواج، رفاقت، محبت،
مدیریت، جدیت،شوخی، مبارزه، اخلاق و....
چون او در هر حیطه ای
۱۰۰ از ۱۰۰ است.
بقیهی الگوها شما را فقط از یک وجه،
مقلد تربیت میکنند، آن هم با بگیر و نگیر.
اما او از ولادت تا شهادتش
یک انسان کامل است.
• راستی اگر او نبود؛
انسان به کدامین نسخه از خود
میتوانست افتخار کند؟!
#امیرانسوجن،علیعلیهالسلام
نیایش
🌺الهی ستوده ترین
💫ستایش ها سزاوار توست
🌺 ستایشمان را بپذیر.
🌺الهی تمام پدران سرزمینم را
💫سلامت و مشکلاتشان را حل بفرما
🌺الهی چشمه های امید را
💫به سویمان سرشار گردان
🌺و ما را در پناه مهرعلی (ع)
💫عاقبت بخیر بفرما.
🌺آمیـن
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#مجردانه 💠#مشاوره_ازدواج ۱: ♦️اغلب وقتی فرد خاصی را برای ازدواج پیدا میکنید، ممکن است اطلاعات ز
#مجردانه
💠#مشاوره_ازدواج ۲:
✅خبر خوب این که با کمک یک «مشاور روانشناس قبل ازدواج» خوب، آگاه، و متخصص؛ زوجین میتوانند به درک عمیقتری از رابطهشان برسند، و برای یک ازدواج #عاشقانه، #برنامهریزی کنند.
♦️فواید مشاوره قبل از ازدواج:
🔅تشخیص نقاط قوت زوجین و رشد آن
🔅بررسی ویژگیهای شخصیتی
🔅تقویت مهارتهای ارتباطی
🔅حل تعارضات و مشکلات و کاهش استرس
🔅بررسی گذشته و تاریخچه خانوادگی هر یک
🔅بررسی مسائل مالی
🔅بیان اهداف شخصی، زوجی و خانوادگی
🔅و ...
#ازدواج
#مشاوره_ازدواج
#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
@ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ایده عالی برای مسواک👌😁
🍓ایدھ و ترفــند خانــــھ دارے
@ayeha313
👇👇👇
♨️سوال:
🔰چرا امام علی (ع) امیرالمومنین نامیده شد؟ و چرا به خود پیامبر (ص) امیرالمومنین نمی گویند؟
✍️پاسخ:
✅امیرالمؤمنین به معنای لغوی آن؛ یعنی امیر و فرمانده و رهبر مسلمانان.[۱]
مطابق همین معنای لغوی به پیامبر اسلام(ص) می توان امیرمؤمنان؛ یعنی رهبر و فرمانده مسلمانان اطلاق نمود.
به خلفای راشدین و خلفای اموی و عباسی و یا همه كسانی كه توسط شورا و اصحاب اهل حل و عقد انتخاب شده اند، اطلاق می گردد.[۲] بر همین اساس است كه خلفای اسلامی خود را امیرمؤمنان می خواندند.
اما این كه در روایات عنوان امیرالمؤمنین از القاب خاص علی(ع) شمرده شده است،[۳] امیرمؤمنان در این روایات معنای ویژه ای دارد كه آن معنا متضمن خلافت بلافصل است؛
با توجه به این معنا تنها شامل امام علی(ع) می شود، چون جز او كسی لایق این مقام نیست.
در برخی از روایات بیان شده كه حتی در زمان پیامبر(ص)، نیز توسط پیامبر(ص) از حضرت علی(ع) به امیرمؤمنان یاد شده است.[۴]
به همین خاطر، این لقب برای دیگران و حتی امامان معصوم(ع) اطلاق نشده است.
شخصی از امام صادق(ع) پرسید: آیا روا است كه به امام زمان(ع) به عنوان "سلام بر تو، ای امیرمؤمنان" سلام یاد كرد؟
امام فرمود: نه، زیرا خداوند تنها علی(ع) را به این لقب نامیده است. نه قبل او كسی به این لقب نامیده شده و نه پس از او. آن شخص پرسید: پس چگونه بر قائم آل محمد (ع) می بایست سلام كرد؟ فرمود: میگویید: السلام علیك یا بقیة الله".[۵]
اختصاص لقب امیرالمؤمنین به امام علی(ع) تنها با معنای متضمن خلافت بلافصل قابل توجیه است؛ یعنی بعد از پیامبر(ص) باید او امیر و حاكم مسلمانان بوده و مردم باید به این مهم آشنا شوند. شاید بر همین اساس باشد كه پیامبر(ص) فرمود: "اگر مردم می دانستند در چه زمانی علی(ع) به این لقب ملقب گردید، هرگز منكر فضایل او نمی شدند، زیرا علی در زمانی كه آدم بین روح و جسد بود، ملقب به این لقب شد؛ زمانی كه خداوند فرمود: آیا من پروردگار شما نبودم؟ گفتند: بلی. فرمود: من پروردگار شمایم و محمد پیامبر شما است و علی امیر شما است".[۶]
اما این كه به پیامبر اسلام(ص) امیرمؤمنان گفته نمی شد، بدان جهت بود كه عنوان "امیرالمؤمنین" به معنای خلیفه بلافصل و جانشین آن حضرت است.
طبیعی است كه به خود حضرت، امیرمؤمنان گفته نشود.
پی نوشت:
[۱]. دایرةالمعارف تشیع، ج۲، ص ۵۲۲.
[۲]. همان، ص ۵۲۲ - ۵۲۳.
[۳]. معارف و معاریف، ج۲، ص ۴۴۸؛ دایرةالمعارف تشیع، ج۲، ص ۵۲۲.
[۴]. بحارالانوار، ج۳۵، ص ۳۷، ارشاد مفید، ص ۴۲.
[۵]. كافی، ج۱، ص ۴۱۱؛ بحارالانوار، ج۲۴، ص ۲۱۱؛ مظهر ولایت، ص ۴۱.
[۶]. ینابیع الموده، ۲، ص ۶۳؛ بحارالانوار، ج۹،ص ۲۵۶؛ مظهر ولایت، ص ۴۰.
@ayeha313
💠احکام مکان اعتکاف ( طبق نظر آیت الله خامنه ای) 💠
➖➖➖➖➖➖
1⃣- اعتكاف در غير از مساجد چهارگانه (اعم از جامع و غير آن) به قصد رجاء مطلوبيت (به اميد اينكه مطلوب خداوند واقع شود) مانعی ندارد.
◀ مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجد النبی (صلی الله عليه وآله وسلّم)، مسجد كوفه و مسجد بصره
2⃣- مسجد جامع، مسجدی است که برای اجتماع عامه مردم شهر، بنا شده، بدون اين که اختصاص به گروه و محله خاصی پيدا کند.
3⃣ - اعتکاف در مساجد دانشگاههای به قصد رجاء اشکال ندارد.
5⃣- پشت بام مسجد در حكم مسجد است مگر اينكه احراز شود كه هنگام وقفِ مسجد، پشت بام آن از وقف خارج شده است.
4⃣ - اعتکاف در حياط مسجد اگر جزو مسجد نباشد، اعتکاف صحيح نيست.
6⃣ - بنا براحتياط واجب گذاردن وسائلی مانند كيف موجب حق سبقت میشود به شرط آن که از زمان گذاردن آن وسيله تا آمدن شخص زياد فاصله نشود، به نحوی كه منجر به تعطيلی مكان شود.
@ayeha313
#شبهات_وهابیت
💢آیا #شکافته شدن کعبه هنگام ولادت حضرت علی(ع) سندیت تاریخی دارد؟
منبع معرفی کنید
#روز_پدر
✅به نقل مورخان و محدثان مشهور ولادت امام علی(ع) در سیزدهم رجب سی سال بعد از عامالفیل در درون خانه کعبه روی داده است.
✅جریان از این قرار است که: «یزید بن قعنب گوید: من و عباس بن عبدالمطلب و گروهی از خاندان عبدالعزی در برابر خانه #خدا نشسته بودیم که ناگهان دیدیم فاطمه بنت اسد، مادر امیرمؤمنان ـ علیهالسلام ـ که به آن حضرت #حامله بود و نُه ماه از مدت حملش میگذشت با حالتی خاص که حاکی از درد زایمان بود وارد شد و به درگاه خداوند عرض کرد: پروردگارا! من به تو و پیامبران و کتابهایی که از جانب تو فرستاده شده اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق و باور دارم که او این خانه والا را بنا کرده و به حق این فرزندی که در شکم دارم سوگند می دهم که وضع حمل مرا آسان کنی.
🔵یزید بن قعنب گفته: در این هنگام دیدم دیوار پشت #کعبه شکافت و فاطمه وارد کعبه شد و از چشمان ما ناپدید گشت و دیوار به هم چسبید.
برخاستیم که #قفل در خانه کعبه را باز کنیم، قفل باز نشد، دانستیم که این رویداد به فرمان خدا رخ داده است.
✅پس از چهار روز که گذشت فاطمه از خانه #کعبه بیرون آمد و نوزادش امیرمؤمنان ـ علیهالسلام ـ را روی دست داشت و گفت: من بر زنان گذشته تاریخ برتری یافتهام زیرا آسیه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهانی در جایی عبادت میکرد که عبادت خدا در آنجا جز از روی ناچاری سزاوار نبود، و مریم دختر عمران آن شاخه خشکیده خرما را با دستش تکان داد تا آنکه خرمایی تازه از آن فرو ریخت و خورد.
🔵ولی من وارد خانه خدا شدم و از میوهها و نعمتهای بهشتی خوردم و وقتی خواستم خارج شوم هاتفی به من گفت: #فاطمه! او را علی نام بگذار، چرا که او بلند مرتبه است و خداوند علی اعلی میگوید نام او را از نام خودم مشتق ساختم و او را به آداب و اخلاق خودم تربیت کردم و از علوم پیچیده خود آگاهش نمودم او کسی است که بتها را در خانه من میشکند و بر بام خانهام اذان میگوید و مرا به مجد و بزرگواری یاد میکند. خوشا به حال کسی که او را دوست بدارد و از او فرمان برد و وای بر کسی که او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد.»
✅منابع:
محمد بن فتّال نیشابوری، روضة الواعظین، ج1، ص76.
ابی محمد الحسن بن محمد دیلمی، بیروت، ص211.
علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه ج1، ص59.
شیخ طوسی، امالی، ص80.
شیخ صدوق، علل الشرایع، ص56.
@ayeha313