🌱آیه های زندگی🌱
چه اسباببازیهایی برای کودکان معلول مناسبه؟ 2⃣ اختلال شنوایی 🚂 اسباببازیهایی رو انتخاب کنید که ص
چه اسباببازیهایی برای کودکان معلول مناسبه؟
3⃣ اختلال گفتار
🎤 اسباببازیهایی رو انتخاب کنید که تمرکزشون روی تعامله مثل عروسکهای سخنگو، اسباببازیهایی که باید کلمات رو با اونا تکرار کرد، پازل کلمات یا میکروفونهایی که صدا رو ضبط میکنند.
@ayeha313
⚪️سگ زینتی
🟤برخی از افراد بین سگ های ولگرد در نجاست با سگ های زینتی و تربیت شده تفاوت قائلند.
↩️در حالی که سگ نجس العین است، یعنی تمام بدنش نجس است و با شستن هم پاک نمی شود
↩️و تفاوتی هم بین سگ زینتی و غیر زینتی، سگ کوچک و بزرگ، سگ جیبی و مینیاتوری، سگ تربیت شده و... نیست.
📚استفتاء از دفتر آیت الله العظمی سیستانی
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
📌 قوانین استفاده از موبایل برای کودکان و نوجوانان 8- استفاده صحیح از فضای مجازی برای دانش آموزان ف
📌 قوانین استفاده از موبایل برای کودکان و نوجوانان
9- عدم استفاده از موبایل به صورت پنهانی🙇
هنگام استفاده فرزندتان از موبایل و تبلت، باید در نزدیکی آنها باشید تا بر فعالیتهایشان نظارت داشته باشید. 🧐 بنابراین درباره استفاده از تبلت و موبایل در اتاق خواب و به صورت یواشکی 🙇صحبت کنید و تا جای ممکن به صورت روی این مورد غیر مستقیم نظارت داشته باشید.
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید! قسمت دوم از تحلیل پیام تا تولید محتوا در سواد
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت سوم
پای هوش مصنوعی به میان میآید👇
ادبیات جنگ روانی بعد از جنگ جهانی دوم توسعه پیدا کرد. اما جنگ روانی با کمک رسانههای نوین شکل جدیدی به خود گرفت. قدرتها تکنیکهای مختلفی را برای برپایی پویشهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در کشورهایی که قصد تهاجم یا نفوذ به آنها را داشتند، تعریف کردند.
با ورود به عرصهٔ جنگ شناختی کار باز هم مشکلتر شد. چون دستاندرکاران شبکههای مختلف اجتماعی بر آن شدند که از ناحیهٔ احساسی مغز انسانها به ناحیهٔ ادراکی وارد شوند و در تصمیمگیری افراد دخالت مستقیم داشته باشند.
رئیس هیئتمدیرهٔ انجمن سواد رسانهای ایران با تشریح این سیر میگوید
«در دههٔ سوم هزارهٔ سوم با پیچیدگیهای بسیار زیادی در فهم محتوا، تجزیهوتحلیل آن و یافتن اهدافی که محتوا دنبال میکند روبهرو هستیم. این پیچیدگی به شکلی است که در ادامهٔ مسیر بدون استفاده از هوش مصنوعی نمیتوانیم اطلاعات یا مستند درست را از نادرست تشخیص دهیم.»
سواد دیجیتال کمقدمتتر از سواد رسانهای
قدمت سواد دیجیتال کمتر از سواد رسانهای است. با ظهور رایانههای دستی در دههٔ هشتاد مهارتهای اولیهای مثل آشنایی با استفاده از رایانه، زبان برنامهنویسی متداول غیرحرفهای «DOS» و بعد استفاده از سیستمعامل تحت DOS که نسخههای اولیهاش بسیار ساده بودند، نیاز به مهارت دیجیتال داشت.
در دههٔ نود اینترنت ظهور یافت و ابتدا تابلوهای الکترونیک اطلاعرسانی و بعد وبگاهها خودنمایی کردند. آن موقع باید مهارت جستوجو در وب را پیدا میکردیم تا به اطلاعات موردنظرمان برسیم.
پس از وبگاهها، موبایلهای نسل یک بودند که وارد زندگی روزمره شدند. اینکه از طریق آنها بتوانیم پیامهایمان را ارسال کنیم از مهارتهای اولیه برای استفاده از تلفنهای همراه بود. با آمدن نرمافزارهای کاربردی تحت سیستمعامل اندروید و ios (که رایجتر از بقیه هستند) آنها رفع نیازهای روزمرهٔ بشر را برعهده گرفتند.
@ayeha313
ادامه دارد
📌متن شبهه👇
چرا اسلام با رقصیدن و آهنگهای رقص آور مخالف است.
شاید افرادی با رقصیدن مرتکب گناه نشوند و صرفاً برای حال خوبی را تجربه کنند.
📌پاسخ 👇
🔰 اسلام دینی است که نه تنها با نشاط و شادابی مخالف نیست، بلکه انسان های عبوس، ترش رو، بی حال، بی تحرک و منزوی را مذمت نموده است.
👈 و بر شادی مشروع، فعالیت، کار و تلاش، رفت و آمد کردن در جامعه به ویژه در محیط خانواده با چهره باز و شاداب جامعه تاکید زیاد کرده است.
❇️ اگر رقص را حرام اعلام نموده، به خاطر مفاسدی است که به دنبال دارد و الا همین رقص را در مواردی که مَفسَده و منشا آلودگی نیست جایز دانسته،
⚛️همانطوری که مراجع بزرگوار تقلید رقص دختری برای نامزدش (بعد از عقد) و یا زنی برای شوهرش را جایز می دانند.
☑️اما رقص زن در جمع زنان و یا در مجالسی که زن و مرد مخلوط است، گناه و حرام می باشد.
زیرا همین مجالس باعث بسیاری از مفاسد می گردد.
👈چنانچه زمینه ارتباط بعضی از زنان شوهر دار با مردان نامحرم از همین مجالس شروع شده است.👌
🔰و اگر رقص زن در مجالس مخصوص زنان باشد باز منشا گناه و آلودگی است، به خاطر اینکه:
⏮اولاً: گاهی از اوقات زنانی که در این مجالس هستند، کم و کیف جلسه و چگونگی رقص زنان را برای شوهرانشان تعریف می کنند.
⏮ثانیاً با توجه به این که بچه های کوچک معمولا همراه مادران و بزرگترها در این مجالس هستند و با دقت و کنجکاوی کارها را زیر نظر دارند، رقصیدن بزرگترها و یا شرکت در این گونه جلسات باعث یادگیری کودکان، و انتقال این گناه از نسلی به نسل بعد می گردد.
⏮ثالثا: با توجه به دستگاه های جدید و پیشرفته در فیلم برداری از مجالس جشن و تکثیر و پخش آن، چه بسا امکان دارد، رقصیدن زن در این جلسات به بیرون از محیط خانواده برود و به دست انسان های ناباب بیفتد، و از آن سوء استفاده هایی بکنند، و به دنبال آن سبب ریختن آبروی زنان گردد، و یا باعث متلاشی شدن کانون گرم خانوادگی شود.
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#معرفی_کتاب نام کتاب: #رقص_جولان_بر_سر_میدان نویسنده: #قاسم_سلیمانی ناشر: خط مقدم
رقص جولان بر سر میدان کتاب خوشخوانی است که به خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی از شهدا میپردازد؛ شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت. در رقص جولان بر سر میدان از کارگری کردن دو نوجوان 13 ساله برای پرداخت بدهی پدرانشان میخوانیم، از عهدی که با هم میبندند و به آن وفا میکنند، از کتک زدن یک پاسبان برای جلوگیری از ظلم، از عملیات کربلای 5 و والفجر و بیتالمقدس… از شمخانی و یونس زنگیآباد و حسن باقری و احمد سلیمانی و باکری و شهید همت میخوانیم. اما رقص جولان بر سر میدان تنها به خاطرات شهید قاسم سلیمانی در سالهای جنگِ تحمیلی نمیپردازد؛ بلکه این کتاب راوی حوادث مهمی از دورههای مختلفی است. رقص جولان بر سر میدان دست مخاطب را میگیرد و میبرد به جاهایی که شهید سلیمانی نقش آفرینی داشته است. در این کتاب هم از فتح خرمشهر خاطره میخوانیم و هم از حزب الله لبنان و جنگ 33 روزه. و هم از داعش و عراق و سوریه. سوریهای که بعضی مدافعان حرمش همچون حسین همدانی و حسین بادپا همرزمانِ حاج قاسم سلیمانی بودند در جنگ تحمیلی و حالا در زمانهای دیگر دوباره قصد جهاد کردند و یکی در دیرالعدس و دیگری در حلب به شهادت رسیدند. در رقص جولان بر سر میدان از اهمیت جهاد میخوانیم، از آدمهایی که سالها جهاد کردند و در نهایت خودشان را به کاروان شهادت رساندند.
@ayeha313