eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
328 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
525 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌شبهه شما که مدعی هستید اسلام دین تمام قرن‌هاست و در عین حال کاملترین دین هم هست، آیا اسلام برای تورم که مشکل امروز بسیاری از جوامع است، برنامه‌ای دارد؟ ✅ پاسخ بله. در موضوع تورم که یکی از بیماری های مزمن اقتصادی است، بکار بستن و پیاده کردن دقیق دستورالعمل‌های اسلام در زمینه‌های اقتصادی می‌تواند هر جامعه ای را از تورم نجات دهد. به عنوان مثال، امروزه کارشناسان اقتصادی برخی از جدی‌ترین راهکارهای کنترل تورم را چند چیز می‌دانند: «تجمیع نشدن و عدم انباشت سرمایه و پول نقد و نیز، هدایت ثروت به سمت تولید»، «توزیع صحیح درآمد و ثروت»، «پایین بودن نرخ تسهیلات بانکی» و… . حال با دقت در نظام اقتصادی اسلام، می‌بینیم که تاکیدات دینی، دقیقا همین مسائل را برای جلوگیری از برخی مشکلات اقتصادی مثل تورم، نشانه رفته است. مثلا: • در جهت «عدم تجمیع و انباشت سرمایه» و «اهمیت کار و تولید»، روایات متعددی از سوی بزرگان اسلام وارد شده که تاکید به استحباب کار و تلاش و به کار اندازی سرمایه می‌نماید. علاوه بر آن در آیاتی مانند آیه 2 سوره همزه و 34 توبه، به مذمت «خوابِ سرمایه» پرداخته شده است. به عنوان مثال به این آیه توجه بفرمایید: «و آن‌ها را كه طلا و نقره ـ و سرمایه ـ را گنجينه مى‏سازند، و در راه خدا انفاق نمى‏كنند، به مجازات دردناك بشارت ده». (توبه/34) قطعا از مهمترین مصادیق «انفاق در راه خدا»، قرض الحسنه، مضاربه و به جریان انداختن سرمایه در مسیر صحیح است. • اسلام برای «توزیع صحیح ثروت» هم، نسخه «تعاون» و «پرداخت زکات» را پیشنهاد می‌نماید. • برای «پایین بودن نرخ تسهیلات بانکی» بهترین نسخه از سوی اسلام، «تحریم ربا» و «ارائه نسخه قرض الحسنه» است. با دقت در همین نکات و مسائل است که می‌گوییم، اگر دستورالعمل‌های اسلام در نظام اقتصادی بکار گرفته شود، نه تنها جامعه با رکود و تورم روبرو نمی‌شود، بلکه شاهد رشد و شکوفایی شاخص‌های اقتصادی و بهینه سازی کیفیت زندگی مردم خواهیم بود. باتوجه به اینکه اسلام تنها به بیان کلیات پرداخته و این ما هستیم که باید به فکر و تلاش در چهارچوب قوانین اسلامی راه حل مشکلات را پیدا کنیم، این وظیفه‌ی حکومت اسلامی (اعم از دولت و مجلس) است تا برای تحقق نکات پیش‌گفته به عنوان منویات اسلامی، قانونگذاری و برنامه ریزی کند و زمینه را برای تشکیل اقتصاد سالم فراهم سازد. 🔹 پی‌نوشت همانطور که قبلاً در مقاله ای گفته‌ام، اسلامی شدن علوم، به این معناست که بر اساس کلیات چهارچوب های شرعی، فروع و مسائل جدید بررسی شود (علینا القاء الاصول، و علیکم التفریع). بنابراین اسلامی کردن علوم نه به این معناست که جزئیات هر مسئله ای در قرآن و احادیث آمده و نه آنطور که برخی گمان کرده و منکر علوم اسلامی هستند. @ayeha313
برای غدیر چه کارهایی می‌توانیم انجام بدهیم: ▫️با پذیرایی از مردم کوچه و خیابان ▫️عیدی دادن به فرزندان و کودکان ▫️یک لبخند، شادباش و عرض تبریک ▫️برگزاری مراسم جشنی کوچک در خانه ▫️دیدار از اقوام و خصوصا سادات ▫️دادن عیدی در روز غدیر به رفتگر محله، پستچی، کارگر پمپ بنزین و... ▫️پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه‌ها ▫️تزیین درب منزل یا آپارتمان خود ▫️کمک مالی به برگزار کنندگان جشن‌ها و فعّالان عرصه‌ی غدیر ▫️تبلیغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای غدیر ▫️ارسال پیامک تبریک غدیر برای دوستان @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نام کتاب: نويسنده: تنظیم و نظارت: نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها. معاونت آموزش و تبلیغ. اداره مشاوره و پاسخ زبان:فارسی ناشر: دفتر نشر معارف - قم ایران سال نشر:1389 هجری شمسی
🌱آیه های زندگی🌱
#معرفی_کتاب نام کتاب: #جریان_شناسی_بهاییت نويسنده: #علیرضا_محمدی تنظیم و نظارت: #نهاد نمایندگی
🟢 کتاب "جریان شناسی بهائیت" پرسشها و پاسخ های دانشجویی نشر معارف(نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها) مجموعه ای از پرسشها و پاسخ ها در جهت شناخت مبنایی فرقه بهائیت @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴وضعیت اخروی کسانی که ولایت حضرت علی(علیه السلام) را قبول ندارند چی هست؟ ✅پاسخ: این افراد طبق روایات فراوانی اعمالشان در دنیا نابود ونقش در آب است و از آنان هیچ عملی قبول نمی شود و روز قیامت هیچ فرقی بین آنها و سایر کفار نیست. 💥مگر کسانی از آنان که "مستضعف" (بی خبر و ناآگاه)بوده اند واز حق مطلع نشده اند. این افراد اگر اهل عمل نیک بوده اند اهل نجات هستند ومشمول روایت زیر میشوند که حضرت علی فرمود: ☀️"برای بهشت هشت درب است. از یک درب پیامبران وصدیقان وارد میشوند واز یک درب شهدا وصالحان وارد میشوند واز پنج درب شیعیان ومحبین ما وارد میشوند ☘ واز یک درب سایر مسلمین که شهادت به یگانگی خدا داده اند وارد میشوند ودر قلبشان ذره ای از بغض ما اهل بیت نباشد. 📚وسایل الشیعه،ج1 ص119 باب 29 📚الفصول المهمه،ج1 ص665 باب 67 📚مستدرک الوسایل،ج1 ص109 باب 12 📚بحار الانوار،ج27 ص166 باب 7 📚بحار الانوار،ج69 ص131 باب 101 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 الهی ✨ای صاحب همه جهان 🌸ای مهربانترین ، ای عظیم ✨ای همه زیبایی و نور 🌸برای هرلحظه از زندگی‌ام، ✨که با عطر حضور تو، 🌸برکت یافته است سپاسگزارم.. 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم ✨برای شروع دیگر و بهتر 🌸 الــهـــی بــه امــیــد تـــو @ayeha313
🌸 امام صادق عليه السّلام فرمودند: 🍁 و رأيت القرآنَ قد ثقُل علي الناس استماعُهُ و خفَ علي الناسِ استماع الباطل. مي بينم که قرآن شنيدنش بر مردم سنگين است و شنيدن حرفهاي باطل بر آنها سهل. 📚 وسائل الشيعه، ج  16، ص 277 @ayeha313
‍  هیجان خواهی در نوجوانان و اما وظیفه شما پدر و مادر عزیز در برابر هیجان در نوجوان چیست؟ ۱- با نوجوان خود، دوست باشید. رفتار هیجانی مختص دوره نوجوانی است. نوجوان نیازمند محبت و حمایت عاطفی است. اگر چه این نیاز را به صورت مستقیم مطرح نکند. بنابراین به فرزند خود محبت کنید تا او احساس کند فردی دوست داشتنی است. ۲- از زورگویی و تحکم بپرهیزید. نوجوان باید برای آنچه به او امر و نهی می ‌شود متقاعد شود و علت خواسته ‌های والدین را بداند. حتی اگر آن را دقیقا درک نکند. حتی اگر فرزندتان حرف و تحکم شما را ظاهراً بپذیرد در جایی دیگر فتارهای هیجانی و تهاجمی از خود بروز خواهد داد. ۳- شرایط و ویژگی های دوره نوجوانی را درک کنید. هیجان طلبی و نمایش شجاعت عموما با ورود به دوره نوجوانی افزایش می یابد. نوجوان دوست دارد موقعیت هایی پیچیده ایجاد کند که در آن هیجان حرف اول را بزند و این به خاطر ویژگی هیجان خواهی در نوجوانان است. نمی ‌توان رفتارهای بزرگسالان را از نوجوان انتظار داشت. مهم این است که به او یاد دهید او به تدریج و طی مراحل رشد بداند در بزرگسالی باید چه رفتاری داشته باشد.   @ayeha313
💗دوستی های قبل ازدواج 🚫پیشنهاد دوستی نشانه ی عقیده ای نادرست است. ❣همسر آینده ی شما،هرچه از عقیده ای صحیح تر وسالم تر برخوردار باشد،شما زندگی آرام تر ،هدمندتر وگواراتری خواهید داشت. 💖خیلی ها شاید در حرف مدعی باورهای درست و تشنگی حق باشند، اما از کجا بفهمیم راست میگویند ؟پاسخ اینجاست که میوه ی عقیده ی صحیح و سالم ، رفتارهای ماست. یعنی عملکرد و رفتار های روزمره هرکس، برخورداری او را از عقیده ی درست یا نادرست روشن میکند. 💚دوستی دختر و پسر ، حتی به قصد ازدواج ، ضعف و نا درستی عقیده را روشن میسازه. وقتی پسری حتی به قصد ازدواج پیشنهاد دوستی به دختری بده این ضعف عقیده است. یعنی این که پسر باور نداره این رابطه مورد تایید و پسند خدا نیست. یعنی اینکه باور نداره این رابطه مورد طمع شیطان است.یعنی باور نداره که ابلیس قسم خورده که در خلوت با نامحرم او نفر سومه.یعنی باور نداره این رابطه با اون جاذبه ها و تمایلات دو جنس مخالف ، آن هم در اوج جوانی چه لغزشگاه بزرگی برای به دام گناه افتادنه ، یعنی ... 💔از آنجا که پیشنهاد دوستی را معمولا پسران میدن و پسرها از دختر ها چنین تقاضای دارن، به تمام دخترا هشدار میدیم : با توجه به چیزهای که گفتیم ، پسری که پیشنهاد دوستی و ارتباط قبل از ازدواج به شما می ده غالبا فرد مناسبی برای ارتباط و ازدواج نیست و از کسی که باورهای نادرست داره میتوان هر رفتار نادرستی را انتظار داشت.(چرا که او وقتی نسبت به خداوند تعهدی نداشته باشد نسبت به زندگی مشترک هم تعهدی نخواهد داشت.) @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حکم بیان عیب های آشکار 💬 ســــوال: بیان عیب‎های آشکار و ویژگی‌های ظاهری، مثل كوتاهی یا بلندی، چاقی و لاغری، كچلی و امثال اینها، غیبت حساب می‌شود؟ ✅ پاســــخ: بیان صفات ظاهرى و عیوب آشكار، غیبت نیست ولی اینکار اگر به قصد تحقیر و تمسخر باشد یا باعث اذیّت و آزار شود، حرام است. تبصره: اگر اصل موضوع را گوینده و شنونده می‌دانند و گفتن توضیحات بیشتر موجب می‌شود عیب یا عیبهای پنهان دیگری مشخّص شود، این کار غیبت و حرام است. 🔺 توضیح المسائل آیت الله سیستانی / مسئله ۲۲۶۵ 📚 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ پاسخ به شبهات ایمان آوردن راحت تر از فکر کردن است . از این رو تعداد مومنان بسیار بیشتر از متفکران است! برتراند راسل ✅ پاسخ 🔹 قطعا ایمان سخت‌تر از فکر کردن است، چون اساساً ایمان متوقف بر فکر است، یعنی ایمان بدون فکر ایمان نیست. به همین دلیل است که در جای جای قرآن و در موضوعات مختلف مانند خلقت آسمان و زمین، گذشتگان و سرنوشت جوامع، درون انسان و.... دستور به تفکر داده است. بله در ادیان تحریف شده مانند مسیحیت ایمان با علم و تفکر میانه‌ی چندانی ندارد و افرادی که کورکورانه از اندیشمندان غربی تقلید می‌کنند، نظرات آنها را چشم بسته، نسبت به دین اسلام نیز ابراز می‌کنند. لازم به ذکر است که اگر افرادی بدون تفکر، پایبند به اعتقاداتی هستند، نه ملاک قضاوت درباره سایر مومنان است، و نه قضاوت درباره اصل ایمان @ayeha313
🔺‏تو از حجاب خوشت نمیاد؟! باشه ولی دیگه حق نداری از حرف بزنی، حتیٰ اگه کسی اومد با ماشین زد لهت کرد! چرا؟ چون از نظر اونم قوانین راهنمایی رانندگی مسخرن و اشتباه! یاد بگیریم به تمام جوانب فکر کنیم و بعد صحبت کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴چرا اسلام دستور به قطع دست سارقان داده است؟! ✳️قطع دست شايد حکمي سخت به نظر برسد اما وقتي مطلب را تا آخر بخوانید و به شرايط اجراي اين حکم نگاهي بیندازید متوجه ميشويد که انساني که تمامي شرايط براي اجراي قطع دست را داشته باشد انصافا خيلي بايد پلید و لایق این حکم باشد!! 💥شرایط قطع دست: 🔹1) فردي که در سن قبل از بلوغ جرمي مرتکب شود، این حدّ درباره او اجرا نمی شود. 🔹2)آنكه از حِرز باشد. یعنی جای سربسته و قفل زده شده ای را سرقت کند. بنابراین اگر كسی مالی را از صحرا، جاده، مسجد و نظیر این اماكن كه محل رفت و آمد است بدزدد، دست او را نمی برند. 🔹3)آنكه خودش قفل را بشكند؛ و یا دیوار خانه را سوراخ كند. در این صورت اگر شخص دیگری قفل را بشكند، و این سارق، مال را برباید، حكم قطع برای او نیست. 🔹4)آنكه باید دزدی مخفیانه باشد. یعنی اگر دزد در حضور مالک چیزی بدزد؛ حدّ قطع دست بر او جاری نیست. 🔹5)آنكه دزدی در عامِ مَجاعة نباشد؛ یعنی در سال خشكی و تنگی كه قحطی پیش آمده است؛ نبوده باشد. و چنانچه دزدی در این سال ها چیزی را بدزدد؛ حكم قطع ید دربار او نیست. ✅برخی از محققین و علما از مورد فوق چنین استنباط مینمایند که در کشور فقیر و یا کشوری که درگیر مشکلات اقتصادی بسیار است، این حکم نباید اجرا شود. 🔹6)تحویل دزد به حاکم شرع یعنی اگر دزد را تحویل حاکم بدهند و از خطای اون نگذرند شامل قطع دست میشود . 🔴و ضمنا بریدن دست اینطور نیست که تمام دست دزد قطع شود. بلکه بریدن چهار انگشت دست راست و تمام كف دست نیز باید باقی بماند. 🔥اسلام ستیزانی که حکم قطع دست را وحشیانه میشمرند،هرگز فکر کرده اند که اگر دزدی خسارت قابل توجهی به صاحب مال نزده باشد دزد را میبخشد و عموما از اینکه انگشتان وی را قطع نمایند، صرف نظر میکند. 🔅 اگر هم گران تمام شده باشد و ضربه سنگینی به زندگی وی وارد آورده باشد ، انصافا حقش است که مجازات شود ⛔️ زیراکه فردی که دارنده تمام این شرایط باشد،محتاج نبوده و صرفا جهت ثروت اندوزی و هوای نفسش ، دست رنج افراد دیگر را دزدیده و به این فکر نکرده که با دزدی چه مشکلات لاینحلی برایشان ایجاد کرده است... 🔱در آخر اینکه همیشه به حکمت دستورات خالق انسان ایمان داشته باشیم که او از همه به درونیات و اسرار انسانها آگاه و از همه نسبت به آنها مهربانتر است... منابع 📕.ك:تفسير طبرسى،ج 10،ص 372 📒وسايل الشيعه،ج 18،ابواب حد السرقة،باب 4. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زاده: سده ۱۱ قمری والدین:محمدتقی مجلسی سمت: درجه اجتهاد وقضاوت
آمنه بیگم مجلسی (سده ۱۱ قمری) از زنانی است که در ایران به درجه اجتهاد و قضاوت رسیدند. آمنه دختر محمدتقی مجلسی (پدر محمدباقر مجلسی)، عالمشیعه در عصر صفویان بود. او فقه شیعه را نزد پدر و سپس همسرش ملا محمدصالح مازندرانی کامل کرد، طوری که به شوهرش در حل مسایل دشوار دینی نیز کمک می‌کرد و موجب تحسین او (که خودش از استادان برجسته بود) شده بود. آمنه ۶ فرزند داشت (از جمله محمدسعید اشرف مازندرانی) با این همه در اوقات فراغتش به دعاوی مردم می‌رسید و پرسش‌ها و مشکلات دینی و اجتماعی آنان را پاسخ می‌گفت و از محبوب‌ترین زنان دوره خود بود.
سال دقیق تولد آمنه در دست نیست. مؤلف ریاض العلماء، که همزمان با وی می‌زیسته‌است، از او با عنوان فاضله، عالمه، صالحه و متقیه، یاد کرده‌است در مورد ازدواج وی با ملا محمدصالح مازندرانی که از شاگردان برجسته مکتب علامه مجلسی بود؛ گفته شده وقتی وی با پیشنهاد پدرش مبنی بر ازدواج با ملا محمدصالح مازندرانی که در اوج فقر و تنگی معیشت بود روبرو شد؛ آمنه بیگم با بیان اینکه «فقر و تنگدستی عیب مردان نیست» موافقتش را با ازدواج اعلام داشت. شب ازدواج، ملا محمدصالح سخت روی مسئله‌ای دینی کار می‌کرد. فردا صبح که ملا محمدصالح از خانه بیرون رفت، آمنه پاسخ مسئله را نوشت و در میان کتاب گذاشت. شب داماد آن را یافت و سجده شکر کرد که چنین همسری دارد آمنه در اوقات فراغتش به دعاوی مردم می‌رسید و پرسش‌ها و مشکلات دینی و اجتماعی آنان را پاسخ می‌گفت و از محبوب‌ترین زنان دوره خود بود.
آمنه بیگم از همسرش ملا محمدصالح مازندرانی شش فرزند داشت از جمله محمدسعید اشرف مازندرانی، محمدهادی اصفهانی، نورالدین محمد، محمدسعید متخلص به اشرف، حسنعلی، عبدالباقی، محمدحسین و احتمالاً یکی از دخترانش زکیه است که او نیز دارای علم فقاهت بود. دختر دیگرش به همسری میر ابوالمعالی درآمد. بزرگان اسلامی مانند محمدباقر وحیدبهبهانی، سید محمدمهدی بحرالعلوم، سید علی طباطبایی (صاحب ریاض)، سید محمدحسین شهرستانی و سید حسین طباطبایی بروجردی از نوادگان دختری آمنه بیگم مجلسی هستند و خاندان‌های طباطبایی، بروجردی، شهرستانی (آل شهرستانی)، وحید اصفهانی، بحرالعلوم از نوادگان آمنه بودند
آمنه بیگم عمری بلند داشت و در اصفهان درگذشت. مدفنش درمسجد جامع اصفهان نزدیک مدفن پدر و پدربزرگش است سال درگذشت او نیز مشخص نیست و در کتب تراجم نیامده است. برخی کتب به اشتباه و گویا با استناد به یکدیگر، محل دفن او را در تخت فولاد اصفهان نوشته و عنوان کرده‌اند که بعضی از اشعار آمنه بیگم نیز بر روی قبرش نوشته شده‌است. سید مصلح الدین مهدوی، که در باب خاندان مجلسی جستجوهای بسیاری انجام داده‌است می‌نویسد «در تخت فولاد، قبر صاحب عنوان (آمنه بیگم) معروف نیست بلکه مظنون آن است که قبر مشارٌ‌الیها و خواهران‌شان در بقعه، یا حوالی مجلسی در جنب مسجد جامع اصفهان است». بنابراین مدفن آمنه و خواهرانش به احتمال زیاد در بقعه پدرشان محمدتقی مجلسی و محل آرامگاه کنونی محمدباقر مجلسی است. در قسمت شمال غربی بقعه علامه مجلسی، تا چند سال پیش آثار قبر چند زن وجود داشت که یکی از آنها مشهور به آمنه بیگم بود ولی در تعمیرات اخیر اطراف بقعه، آثار آنها از بین رفت
آثار آمنه بیگم مجلسی عبارتند از: دیوان شعر تفسیر برخی عبارات کتاب قواعد الاحکام علامه حلی شرح الفیه ابن مالک شرح شواهد سیوطی کتابی در فقه تا باب عبادت کمک به برادرش محمدباقر مجلسی در گردآوری اخبار بعضی جلدهای بحارالانوار @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا🙏 در آخرین روز هـفته تمنا دارم شفا عنایت کنے مریض ها را امید ببخشی نا امیدان را در رحمت بگشاے برنیازمندان گره بازکنے از گرفتاران و آرامش هدیه دهے به تمام خانه ها🌹 آمیـن ای فرمانروای حق و آشکار🌹🙏 @ayeha313
💢شیعیانی که با نام اهل بیت میخورند و آبرو کسب میکنند... ✅امام صادق(ع): شیعیان سه گروه‌اند؛ گروهى که خود را با انتساب به ما و زینت می‌دهند؛ گروهى که از طریق منسوب کردن خویش به ما امرار می‌نمایند؛ و گروهى از ما هستند و کارشان براى ما است، به امن ما در امان‌اند، و به ترس ما ترسان‌اند، زیاده‌‏گو و افشاکننده اسرار نبوده، و تهى و نیستند. مشکاة الأنوار صفحه ۶۳ @ayeha313