eitaa logo
هر صبح یک آیه
853 دنبال‌کننده
606 عکس
127 ویدیو
12 فایل
هر روز صبح یک آیه و تفسیر و صوت همان آیه را بخوانیم و بشنویم... ارتباط با مدیر کانال در ایتا: @shahed لینک کانال در پیام رسان #سروش #گپ #ایتا #روبیکا و #بله: @ayehsobh
مشاهده در ایتا
دانلود
008053.mp3
127.1K
آیه ۵۳ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ آنگاه، این موضوع را با ذکر ریشه اساسى مسأله، روشن تر مى سازد و مى گوید: اینها همه به خاطر آن است که برنامه خداوند این نیست که هر نعمت و موهبتى را به قوم و ملتى ببخشد آن را دگرگون سازد مگر این که آنها وضع درونى و روحى خود را دگرگون سازند و تغییر دهند و خداوند شنوا و داناست (ذلِکَ بِأَنَّ اللّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى قَوْم حَتّى یُغَیِّرُوا مابِأَنْفُسِهِمْ وَ أَنَّ اللّهَ سَمیعٌ عَلیمٌ). 🌼🌼🌼 به تعبیر دیگر، فیض رحمت خدا بى کران، عمومى و همگانى است ولى به تناسب شایستگى ها و لیاقت ها به مردم مى رسد، در ابتدا خدا نعمت هاى مادى و معنوى خویش را شامل حال اقوام مى کند، چنان چه نعمت هاى الهى را وسیله اى براى تکامل خویش ساختند و از آن در مسیر حق مدد گرفتند، و شکر آن را ـ که همان استفاده صحیح است ـ به جا آوردند، نعمتش را پایدار، بلکه افزون مى سازد. اما هنگامى که این مواهب وسیله اى براى طغیان، سرکشى، ظلم و بیدادگرى و تبعیض و ناسپاسى و غرور و آلودگى گردد، در این هنگام نعمت ها را مى گیرد و یا آن را تبدیل به بلا و مصیبت مى کند. بنابراین، دگرگونى ها همواره از ناحیه ما است و گرنه مواهب الهى زوال ناپذیر است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۳، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
: «دلبستگی‌های ما موجب می‌شود ما یک چیزهایی را واقعیت بپنداریم که واقعیت ندارد. در واقع خطایی است که یا دلبسته‌ی ما به مسائل مادی، بر ما تحمیل می‌کند؛ در حالی که واقعیت ندارد.» 📚 منبع: (کتاب روش تحلیل سیاسی/ صفحه ۳۹) 🌐 متأسفانه دلبستگی و وابستگی تعدادی از افراد مذهبی به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی ِ عموما اسرائیلی و آمریکایی، باعث شده گمان کنند دشمن اجازه خواهد داد نیروهای انقلابی در توییتر، اینستاگرام و تلگرام، کار انجام دهند. برای شدن یک هشتگ در توییتر، ذوق زده می‌شوند؛ غافل از آنکه اگر صاحب آن شبکه اجتماعی اجازه داده عبارت یا واژه ای ترند شود حتما محتوا به نفع خودش بوده است. 🔴 نتیجه این طوفان های توییتری و مناظرات اینستاگرامی، بیشتر منجر به معرفی و موجه ساختن چهره کریه توییتر و اینستاگرام می‌شود تا اینکه و هدایت داشته باشد. متأسفانه آب جوی افسارگسیخته، غلامان را در شبکه های اجتماعی خارجی برده و هنوز نمی خواهند متوجه شوند... ؟ ✍ زهراسادات امیری @rahrovanraheqoran
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ ۙ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ ۚ كَذَّبُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ ۚ وَكُلٌّ كَانُوا ظَالِمِينَ» این، (درست) شبیه حال فرعونیان و کسانى است که پیش از آنها بودند. آیات پروردگارشان را تکذیب کردند. ما هم به دلیل گناهانشان، آنها را هلاک و فرعونیان را غرق کردیم و همگى ستمکار بودند. (سوره مبارکه انفال/ آیه ۵۴) @ayehsobh
008054.mp3
145.5K
آیه ۵۴ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ در تعقیب این هدف، بار دیگر قرآن به حال قدرتمندانى همانند فرعونیان و گروهى دیگر از اقوام پیشین اشاره مى کند و مى گوید: وضع و حال و عادت بت پرستان در مورد سلب نعمت ها و گرفتارى در چنگال کیفرهاى سخت، همچون وضع و حالت فرعونیان و اقوام پیشین بود (کَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ). آنها نیز آیات پروردگارشان را که به منظور هدایت، تقویت و سعادت آنان نازل شده بود تکذیب کرده و زیر پا گذاشتند (کَذَّبُوا بِآیاتِ رَبِّهِمْ). ما هم به خاطر گناهانشان هلاکشان کردیم (فَأَهْلَکْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ). و فرعونیان را در میان امواج آب غرق ساختیم (وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ). و تمام این اقوام و افرادشان ظالم و ستمگر بودند (وَ کُلٌّ کانُوا ظالِمینَ) هم نسبت به خویشتن و هم نسبت به دیگران. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۴، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
🥀 ۲۹ مرداد، اولین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید خمینی شهر و امام جمعه اسبق شهر مبارکه تسلیت باد.🥀 ♻️ گوشه ای از خدمات ایشان در شهر مبارکه: 1⃣ تأسیس مجتمع فرهنگی الزهرا (س) 2⃣ تأسیس حوزه علمیه خواهران 3⃣ تأسیس مهدقرآن کریم 4⃣ توسعه و بازسازی مسجد جامع مبارکه 5⃣ برگزاری جلسات هفتگی احکام ویژه خواهران و دعاهای ندبه در مجتمع فرهنگی الزهرا (س) 6⃣ جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و نمازجمعه با بیان خطبه های دلنشین و مرتبط با مسائل روز 7⃣ همت در مقابله با خرافات و روشنگری درباره دین مبین اسلام و رهبری و نظام. و ... 🌹 روح ایشان و پدر عزیزم شاد إن شاءالله🌹 @rahrovanraheqoran
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ» به یقین، بدترین جنبندگان نزد خدا، کسانى هستند که کافر شدند و (به هیچ وجه) ایمان نمى آورند. (سوره مبارکه انفال/ آیه ۵۵) @ayehsobh
008055.mp3
82K
آیه ۵۵ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ شدت عمل در برابر پیمان شکنان در این آیات، به گروه دیگرى از دشمنان اسلام که در طول تاریخ پر ماجراى پیامبر(صلى الله علیه وآله)ضربات سختى بر مسلمین وارد کردند و سرانجام نتیجه دردناک آن را چشیدند اشاره مى کند. این گروه، همان یهود مدینه بودند که مکرر با پیامبر(صلى الله علیه وآله) پیمان بستند و پیمان خویش را ناجوانمردانه شکستند. این آیات، روش محکمى را که پیامبر با این گروه پیمان شکن باید در پیش گیرد بیان مى کند، روشى که مایه عبرت دیگران و رفع خطر این گروه گردد. 🌼🌼🌼 نخست آنها را بى ارزش ترین موجودات زنده این جهان معرفى کرده مى گوید: بدترین جنبندگان نزد خدا کسانى هستند که راه کفر پیش گرفتند و همچنان به آن ادامه مى دهند و به هیچ رو ایمان نمى آورند (إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللّهِ الَّذینَ کَفَرُوا فَهُمْ لایُؤْمِنُونَ). تعبیر به الَّذینَ کَفَرُوا شاید اشاره به این باشد که بسیارى از یهود مدینه قبل از ظهور پیامبر اسلام طبق آنچه در کتب خود دیده بودند نسبت به وى اظهار علاقه و ایمان مى کردند، بلکه مبلّغ او بودند و مردم را براى ظهورش آماده مى ساختند. ولى پس از ظهورش چون منافع مادى خویش را در خطر دیدند به کفر گرائیدند و آن چنان در این راه سرسختى نشان دادند که هیچ امیدى به ایمان آنها نبود، آن چنان که قرآن مى گوید: فَهُمْ لایُؤْمِنُونَ. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۵، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «الَّذِينَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لَا يَتَّقُونَ» همان کسانى که از آنها پیمان گرفتى. سپس هر بار عهد و پیمان خود را مى شکنند و (از پیمان شکنى و خیانت،) پرهیز ندارند. (سوره مبارکه انفال/ آیه ۵۶) @ayehsobh
008057.mp3
86.1K
آیه ۵۶ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ پس از آن مى گوید: اینها همان کسانى بودند که با آنها عهد و پیمان بستى که لااقل بى طرفى را رعایت کنند و در صدد آزار مسلمانان و کمک به دشمنان اسلام نباشند، ولى آنها هر بار پیمان خود را مى شکستند (الَّذینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فی کُلِّ مَرَّة). نه از خدا شرم مى کردند و نه از مخالفت فرمان او پرهیز داشتند و نه از زیر پا گذاردن اصول انسانى پروا مى نمودند (وَ هُمْ لایَتَّقُونَ). 🌼🌼🌼 تعبیر به یَنْقُضُونَ و لایَتَّقُونَ که فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد; و همچنین تعبیر به فی کُلِّ مَرَّة دلیل بر این مى باشد که آنها کراراً پیمان خود را با پیامبر(صلى الله علیه وآله) شکستند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۶، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#⃣ اثرگذاری هشتگ، توهم یا واقعیت؟ متأسفانه اخیراً بازهم دعوت به طوفان توییتری برای شب عاشورا شده و استدلال دعوت کنندگان برای تأثیرگذاری مثبت این حرکت، آن است که در طوفان توییتری نیمه شعبان یک میلیارد بازدید از هشتگهای انتخابی آقایانِ توییتری صورت گرفته است! حال بماند توییتری که مجموعاً ۳۳۰ میلیون کاربر دارد؛ چگونه یک میلیارد بازدید داشته؟؟؟!!! 🤔مشخص نیست این افراد،عمداً می خواهند برای دشمن، کاربر و نیرو فراهم کنند یا واقعاً انقدر با و و سیطره دشمن در شبکه اجتماعی توییتر بیگانه هستند که جوانان و نوجوانان را تشویق و ترغیب به این طوفان های الکی دل خوش کن، می کنند؟! ❗️آیا هر هشتگی شود؛ الزاماً موافقان آن مسئله باعث ترندشدنش شده اند که نتیجه اثرگذاری را از آن بگیریم؟ (به عنوان مثال، کلیپی که از هشتگ «نه به اعدام» در ایتا تهیه شده👆؛ اثبات می‌کند هرچند هشتگ نه به اعدام هست؛ اما منتشر کنندگان، کاملاً موافق اعدام هستند.) با این حال، اگر ادعای مطرح شده در مورد طوفان توییتری نیمه شعبان را بپذیریم؛ با توجه به نتیجه عملی و فیزیکی که در جهان شاهد آن هستیم؛متوجه خواهیم شد این هشتگ گذاری ها کمترین اثری در معرفی امام زمان عج نداشته وگرنه بعد از بازدید یک میلیارد نفر! لااقل ۵۰۰ میلیون نفر الان باید زمینه ساز ظهور شده باشند!!! به نظر می‌رسد خوب است آقایان توییتری از و وابستگی به زمین دشمن دست بردارند و با دید باز بنگرند درس عزت،اقتدار و ایستادگی در مقابل ظلم می دهد نه درس ذلت و فرورفتن بیشتر در دامان دشمن... ؟ ✍ زهراسادات امیری
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِم مَّنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ» اگر آنها را در (میدان) جنگ بیابى، آنچنان به آنها حمله کن که گروهى که پشت سر آنها هستند، پراکنده شوند. شاید متذکّر گردند (و عبرت گیرند)! (سوره مبارکه انفال/ آیه ۵۷) @ayehsobh
008057.mp3
86.1K
آیه ۵۷ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ در آیه بعد طرز برخورد با این گروه پیمان شکن، بى ایمان و لجوج را چنین بیان مى کند: اگر آنها را در میدان جنگ بیابى، اسلحه به دست گیرند و در برابر تو بایستند آن چنان آنها را در هم بکوب که جمعیت هائى که در پشت سر آنها قرار دارند عبرت گیرند، پراکنده شوند و عرض اندام نکنند (فَإِمّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ). «تَثْقَفَنَّهُمْ» از ماده ثَقْف (بر وزن سقف) به معنى درک کردن چیزى از روى دقت و با سرعت است، اشاره به این که باید از موضع گیرى هاى آنها به سرعت و با دقت آگاه شوى و پیش از آن که تو را در یک جنگ غافلگیرانه گرفتار کنند، مانند صاعقه بر سر آنها فرود آئى! 🌼🌼🌼 شَرِّد از ماده تَشرید به معنى پراکنده ساختن توأم با اضطراب است، یعنى آن چنان به آنها حمله کن که گروه هاى دیگر از دشمنان و پیمان شکنان متفرق گردند و فکر حمله را از سر بیرون کنند. این دستور به خاطر آن است که دشمنان دیگر و حتى دشمنان آینده، عبرت گیرند، و از دست زدن به جنگ خوددارى کنند. و همچنین آنها که با مسلمانان پیمانى دارند و یا در آینده پیمانى خواهند بست از نقض پیمان خوددارى کنند و شاید همگى متذکر شوند (لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۷، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
🕋روز جهانی مسجد🕌 ۳۱ مردادماه سالروز آتش زدن مسجد الأقصی توسط صهیونیست ها به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی مسجد نام گذاری شده است. @rahrovanraheqoran
برگزار می‌کند: جلسات در به مناسبت فرارسیدن ماه با عنوان (با تکیه بر کتاب حماسه حسینی شهید مطهری) : معنی تحریف‏: بحث اول درباره معنی تحریف که تحریف یعنی چه؟ تحریف که از ماده «حرف» در زبان عربی است، یعنی متمایل کردن یک چیز از آن مسیر اصلی و وضع اصلی که داشته است یا باید داشته باشد. به عبارت دیگر، تحریف نوعی تغییر و تبدیل است؛ ولی تحریف مشتمل بر چیزی است که کلمه «تغییر» و «تبدیل» نیست. شما اگر کاری بکنید که یک جمله‌ای، یک نامه‌ای، یک شعری، یک عبارتی آن مقصودی را که باید بفهماند نفهماند، یک مقصود دیگری را بفهماند، اینجا می‌گویند شما این عبارت را تحریف کرده‌اید. مثلاً شما گاهی یک مطلبی را به یک نفر می‌گویید، بعد آن شخص سخن شما را در جای دیگری نقل می‌کند. بعد کسی به شما می‌گوید که فلانی از قول تو چنین چیزی نقل کرد؛ شما می‌بینید آنچه که شما گفته‌اید با آنچه که او نقل کرده خیلی متفاوت است، او در سخنهای شما کم و زیاد کرده است؛ قسمتی از گفته‏‌های شما را که مفید مقصود شما بوده حذف کرده است و یک قسمتهایی از خودش بر آنها افزوده است و در نتیجه سخن شما مسخ شده و چیز دیگری از آب درآمده است. آنوقت شما می‌گویید: خیر، من گفته‌ام، اما این آدم حرف مرا تحریف کرده است. مخصوصاً اگر کسی در سندهای رسمی قلم ببرد، دست ببرد، می‌گویند که تحریف کرده است. ⭕️ انواع تحریف‏: تحریف انواعی دارد و از همه مهمتر این است که تحریف یا لفظی است و یا معنوی. (ادامه دارد...) 📚 منبع: حماسه حسینی، ج ۱، ۵۶. @rahrovanraheqoran