eitaa logo
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
3.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
154 ویدیو
78 فایل
❖ مدرسه علوم انسانی اسلامی [ آیه ] مجموعه ای‌ است که سعی دارد در عرصه ترویج گفتمان تحول علوم انسانی قدم بردارد. ❃ آدرس سایت: http://www.nsayeh.com ❃ مدیر مسئول: @hamedshams ❃ معاونت علمی و آموزشی: @saeed_karimdadashi ❃ ادمین: @Mahdiniksefat
مشاهده در ایتا
دانلود
| ❖ آیت الله جوادی آملی • اینها که داعیه تمدن دارند، بعضاً اینها انسان نیستند، اینها حیوان‌اند، حیوانی هستند که حرف می‌زنند. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! 🔹 💢 ظرفیت نظام فکری شهید بهشتی در تحول علوم انسانی ⭕️ با ارائه: استاد مهدی موسوی ▫️زمان : یک شنبه ۳۰ مهر ماه ساعت ۱۶/۳۰ ▫️جلسات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! 🔹 💢 ظرفیت نظام فکری علامه جعفری در تحول علوم انسانی ⭕️ با ارائه: استاد مهدی موسوی ▫️زمان : دوشنبه ۱ آبان ماه ساعت ۱۶/۳۰ ▫️جلسات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| ❖ مقدمه ای بر روانشناسی اسلامی ▫️ ارائه توسط استاد سید علی مرعشی 🔹سر فصل ها • چیستی روانشناسی اسلامی • الگو تولید روانشناسی اسلامی • وجه تمایز روانشناسی اسلامی و مدرن • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مقدمه ای بر روانشناسی اسلامی .mp3
23.16M
❖ مقدمه ای بر روانشناسی اسلامی ▫️ ارائه توسط استاد سید علی مرعشی • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| ❖ مفاهیم علوم انسانی به مثابه موشک در جنگ نرم • نخست وزیر انگلیس: حماس همان داعش است. جنگ ما و آینده است، ما می‌خواهیم جنبش حماس را از بین ببریم و ما باید در این جنگ پیروز شویم و گروگان‌ها را آزاد کنیم. • پ.ن : این مطلب را زمان جنگ عراق و افغانستان نیز مطرح می کردند در حالیکه دموکراسی این دو کشور را به انحطاط کشید! • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
• یکی دیگر از این تناقض ها «» است. دموکراسی به مفهوم «حکومت مردم» است ، اما در عمل، حتی در بهترین نمونه های حکومت دموکراتیک ، حقوق ملت نقابی است که در پس آن ثروتمندان پنهان شده اند. • اشپنگر می گوید: اگر در میان طرفداران دموکراسی نفوس مقتدری وجود نداشت، موضوع دموکراسی فقط در درون دلها و روی کاغذ باقی می ماند.... در نزد این نفوس مقتدر، ملت فقط میدانی است برای اعمال قدرت، و عقاید و ایده آل ها وسیله ای است برای به دست آوردن آن..... • دموکراسی یکی دیگر از تناقض هایی است که در ذات غربی وجود داشته و اکنون آشکارا شده است. تصور دموکراسی _ یعنی حکومت مردم _ بسیار فریبنده و جذاب است، اما در عمل همواره قلیلی از مردم با استفاده از ریا کاری و مردم فریبی حکومت را به دست می گیرند. • اشپنگلر می گویند: همانطور که در قرن نوزدهم تاج و عصای سلطنتی را وسیله ظاهر سازی و نمایش ساختند، اینک، «» را در مقابل انبوه مردم سان می دهند.... پول جریان انتخابات را اداره کرده و آن را به نفع پولداران خاتمه می دهد و جریان انتخابات به صورت یک بازی ساختگی در خواهد آمد که تحت عنوان «اخذ تصمیم ملت» به معرض نمایش عمومی گذارده می شود. • دموکراسی نمی تواند به صورت یک ایدئولوژی حکومتی در آید چرا که همواره در عمل ، به چیزی متناقض با مفهوم اصلی خویش مبدل خواهد شد . یعنی در درون دموکراسی ، وقتی کار به تشکیل حکومت می کشد، امری ناقض«حکومت مردم» وجود دارد، چرا که مفهوم مردم در حیطه عمل مصادیق بسیار متفاوت و متضادی پیدا می کند . عملاً گروه هایی از مردم حکومت را در دست خواهند گرفت و قدرت را مصادره به مطلوب خواهند کرد که بیشتر ، از ثروت ونفوذ برخوردار هستند . نمونه های تحقق یافته دموکراسی در جهان امروز بدون استثنا موید نظراتی هستند که اشپیگلر در سال 1920 بیان کرده است: • حس قدرت طلبی که در زیر لفافه دموکراسی به فعالیت مشغول است شاهکار خود را به چنان خوبی انجام داده که حتی وقتی مردم را به شدید ترین وضعی به قید رقیت و بردگی می کشد، اینان به قدری اغفال شده اند که تصور می کنند معنی آزادی همین است، و هر چه طوق اسارت تنگتر می شود به نظر مردم چنین جلوه می کند که دائره آزادی وسیعتر شده است. • • • کتاب آغازی بر یک پایان (شهید آوینی) • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
❖ درس گفتار مقاله نیچریه نوشته سید جمال الدین اسد آبادی ▫️ ارائه توسط استاد سید مهدی موسوی 🔹سر فصل ها • هویت مذهبی نیچریان • نسبت مذهب نیچریان با اسلام • انتقادات سید جمال الدین اسد آبادی بر مذهب نیچریان ▫️زمان متعاقباً اعلام می شود. ▫️برای دوستان قم کلاس های حضوری برگزار می شود. ▫️ لینک ثبت نام https://nsayeh.com/?p=5849 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
❖ درس گفتار مقاله نیچریه نوشته سید جمال الدین اسد آبادی ▫️ ارائه توسط استاد سید مهدی موسوی 🔹سر ف
| ❖ سید جمال سر سلسله جریان احیای دینی • از پیشگامان مسئله سازی سید جمال‌ الدّین اسدآبادی و شاگردان مکتب وی جنابان و می باشند. • سید جمال‌الدین اسدآبادی و شاگردان جز اولین متفکران اسلامی بودند که با هژمونی مدرنیته مواجه شدند و در ادامه نسبت به بیماری‌های اجتماعی جوامع مسلمان و ضعف‌های موجود در آن هشدار داده اند؛ در برابر قدرت‌های غربی ، اسلام گرائی را ترویج کرده و به احیای دینی تاکید نمودند. تأثیر این جریان بر کشورهای اسلامی، مخصوصاً ، ، ، و شایان توجه است. • اگر چه این گروه مواجه ی بسیط و ناقصی با علم دینی و علم غربی داشتند ولی تا حدودی توانستند علم دینی را به مسئله نسل های بعدی تبدیل کنند. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#نیچریه | #بازیابی_هویت ❖ سید جمال سر سلسله جریان احیای دینی • از پیشگامان مسئله سازی #علم_دینی س
| ❖ سید جمال سر سلسله جریان احیای دینی • درصدد تقريب مسلمانان و غربی ها بود و از اسلام پديد آورد كه در اساس با مسيحيت تفاوت چندانی نداشت. از نظر وى، شباهت ذاتى اين دو دين به يك اخلاق طبيعى قابل تحويل بود كه عنصر مافوق طبيعى از آن زدوده شده باشد و همين امر، انگيزه ى در نوشتن كتاب «» بود. • اين رساله به زبان فارسى نوشته و سپس به اردو ترجمه شد و بعدها آن را به كمک «عارف ابوتراب» به فرانسه ترجمه كرد. سيد جمال در اين رساله به رد پرداخته، نقش آن را در انحطاط انسان و جوامع بشرى به اثبات مى رساند و با تبيين آموزه هاى دين، نقش آن را در ارتقاى فضائل بشرى برجسته مى سازد. • همچنين انديشه هاى شبه مادى سيد احمدخان و اتباعش را به باد انتقاد مى گيرد. او پس از رد فلسفه هاى مادى و دهرى، به تبيين سهم ارزشمند دين در ايجاد تمدن و ترقى بشر مى پردازد. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
❖ وحشی گری حاکم بر تمدن غرب از منظر علامه طباطبایی • به جان خودم سوگند که اگر تاریخ زندگی اجتماعی غربی‌ها را...مورد مطالعه دقیق قرار می‌دادند و رفتاری را که با سایر امت‌های ضعیف و بینوا کردند مورد بررسی قرار می‌دادند، بدون کمترین درنگی، حکم به آنان می‌کردند. • و می‌فهمیدند که تمام ادعاهایی که می‌کنند و خود را مردمی بشر دوست و خیرخواه و فداکار بشر معرفی نموده و وانمود می‌کنند که در راه خدمت به بشریت از جان و مال خود مایه می‌گذارند، تا به بشر حریت داده، ستمدیدگان را از ظلم و بردگان را از بردگی و اسیری نجات بخشند، همه‌اش دروغ و نیرنگ است و جز به بند کشیدن ملل ضعیف هدفی ندارند، و تمام همّشان این است که از هر راه که بتوانند بر آنها حکومت کنند. • یک روز از راه قشون‌کشی و مداخله نظامی روز دیگر از راه استعمار، روزی با ادعای مالکیت نسبت به سرزمین آنان، روزی با دعوی قیمومت، روزی به عنوان حفظ منافع مشترک، روزی به عنوان کمک در حفظ استقلال آنان، روزی تحت عنوان حفظ صلح و جلوگیری از تجاوزات دیگران،روزی به عنوان دفاع از حقوق طبقات محروم و بیچاره، روزی... و روزی... • هیچ انسانی که سلامت فطرتش را از دست نداده، هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که چنین جوامعی را صالح بخواند و یا آن را سعادتمند بپندارد، هر چند که دین نداشته باشد.. و از همه جنایاتشان ، این جنایات است که با منطق زورگویی و افسارگسیختگی،جنایات خود را نامیده، به عنوان سعادت! بخورد ملل ضعیف می‌دهند. • • • تفسيرالميزان، ج‏۴ص۱۶۸ • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
❖ درس گفتار مقاله نیچریه نوشته سید جمال الدین اسد آبادی ▫️ ارائه توسط استاد سید مهدی موسوی 🔹سر ف
| ❖ آیت الله شهید مرتضی مطهری (ره) • بدون تردید سلسله جنبان نهضت های اصلاحی صد ساله اخیر، «» معروف به افغانی است. او بود که بیدارسازی را در کشورهای اسلامی آغاز کرد، دردهای اجتماعی مسلمین را با واقع بینی خاصی بازگو نمود، راه اصلاح و چاره جویی را نشان داد. نهضت سید جمال، هم فکری بود و هم اجتماعی. او می‌خواست رستاخیزی هم در اندیشه مسلمانان به وجود آورد و هم در نظامات زندگی آنها. • • • کتاب بررسی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b