🔴 بیان اجمالی علامات ظهور
۳۴۱- علانیه عمل قبیح کنند و کسی نهی نکند .
۳۴۲- در مکه و مدینه آلات لهو و ساز و نواز ظاهر شود و غنا خواندن شایع شود .
۳۴۳- امر به معروف و نهی از منکر کننده را سرزنش و ملامت کنند و او را نصیحت کنند که نکند .
۳۴۴- برای کردن عمل زشت انتظار شب شدن نکشند .
۳۴۵- مردم از روی همچشمی به اهل شر اقتدا کنند .
۳۴۶- راه خیر بسته و راه شر باز شود .
۳۴۷- میّت را به استهزا بلند کنند و کسی دنبال جنازه ی او فزع نکند .
۳۴۸- در هر سال بدعت ها و شر زیاد شود .
۳۴۹- مردم در مجالس تابع اغنیا شوند .
۳۵۰- به محتاج برای خنده کردن عطا دهند .
۳۵۱- غیبت کردن به نظرهاشان ملیح باشد .
۳۵۲- زنا و لواط شایع شود .
۳۵۳- دروغگوترین مردم را راستگو دانند .
۳۵۴- سعایت پیش ظالم و سخن چینی ظاهر شود .
۳۵۵- مساجد زینت کرده شود .
۳۵۶- قرآن ها و کتاب ها زیور و آب طلاکاری شود .
۳۵۷- مرد به رفتن پیش زن سرزنش شود .
۳۵۸- آیات در آسمان ظاهر شود و مردم نترسند .
۳۵۹- مردم مانند حیوانات روی یکدیگر جستن کنند و کسی منع نکند از ترس مردم .
۳۶۰- مال زیاد در غیر طاعت خدا مصرف کنند .
📚نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۱۴
#معرفی_کانال_به_دیگران 👇
https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 بیان اجمالی علامات ظهور
۳۶۱- مال کم را در طاعت خدا مصرف نکنند .
۳۶۲- فرزندان عاقّ پدران و مادران شوند .
۳۶۳- فرزندان استخفاف پدران و مادران کنند .
۳۶۴- فرزند افترا به پدر خود بندد .
۳۶۵- و در حقّ پدر و مادر نفرین کند .
۳۶۶- و به مرگ ایشان شاد شود .
۳۶۷- و آنها را بیازارد و بزند و دشنام دهد .
۳۶۸- مرد اگر روزی بر او بگذرد که گناهی نکرده باشد در آن - از فسق و فجور و کم فروشی در کیل و وزن ، یا غش در معامله ، یا خوردن مسکرات - ، محزون غمناک باشد .
۳۶۹- سلطان احتکار طعام کند .
۳۷۰- خوردنی زیاد و فراوان باشد ، ولی به دست مردم نیاید مگر به گران ترین بها .
۳۷۱- با اموال ذوی القربی قماربازی کنند .
۳۷۲- اموال ذوی القربی را به مصرف ساز و نواز و لهو و لعب رسانند و با آن شراب خورند .
۳۷۳- به شراب مداوا کنند و برای بیمار توصیف کنند تا به آن استشفا کند .
۳۷۴- مردم در امر به معروف و نهی از منکر نکردن همه با هم یکسان شوند .
۳۷۵- وزیدن باد به پرچم منافقین و غلبه ی اهل نفاق .
۳۷۶- پرچم اهل حق جنبش نکند .
۳۷۷- قبور ائمه را به گلوله خراب کنند .
۳۷۸- روزنامه های پراکنده ی مختلف که هر کدام اسمی دارد در میان مردم شایع شود .
۳۷۹- اذان گفتن به اجرت و مزد باشد .
۳۸۰- اجتماعات در مساجد زیاد شود ، ولی نه از برای خدا و عبادت ، بلکه برای غیبت کردن و گفتن سخنان دنیوی .
📚نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۱۵
#معرفی_کانال_به_دیگران 👇
https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 آیات مهدوی
📖 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
ای مومنان! صبر پیشه کنید و پایدار باشید و (با امامتان) ارتباط برقرار کنید و تقوا داشته باشید، به این امید که رستگار شوید.
سوره آل عمران، آیه ۲۰۰
🔹 امام باقر سلام الله علیه در مورد این آیه فرمودند:
یعنی ای مومنان! برای انجام واجبات صبر پیشه کنید و در مقابل دشمنان پایدار باشید
و با امامی که منتظرش هستید پیوند و ارتباط داشته باشید...
📚 غیبت نعمانی ، باب ۱۱ ، حدیث ۱۳
#معرفی_کانال_به_دیگران 👇
https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى ديگر در زمان غيبت
🔻سيّد بزرگوار علىّ بن طاووس رحمه اللّه در «مهج الدعوات» مى فرمايد: به سند خود روايت مى كنم از محمّد بن احمد جعفى حديثى را كه او با سند خويش روايت نموده است و در آن، از غيبت حضرت مهدى ارواحنا فداه ياد كرده است.
گفتم: شيعه بايد در آن زمان چه كند؟ فرمود:
بر شما باد دعا كردن و انتظار فرج؛ زيرا به زودى براى شما نشانه اى آشكار خواهد شد و هرگاه نشانه بر شما آشكار گشت خداى را سپاس گوييد، و بدان تمسّك جوييد.
گفتم: چه دعايى بخوانيم؟
فرمود: مى گويى:
أللّهمّ أنت عرّفتني نفسك، و عرّفتني رسولك، و عرّفتني ملآئكتك، و عرّفتني نبيّك، و عرّفتني ولاة أمرك. أللّهمّ لا اخذ إلاّ ما أعطيت، و لا واقي إلاّ ما وقيت. أللّهمّ لا تغيّبني عن منازل أوليآئك، و لا تزغ قلبي بعد إذ هديتني. أللّهمّ اهدني لولاية من افترضت طاعته.
خدايا؛ تو خود را به من شناساندى و فرستاده ات را به من معرّفى كردى، و فرشتگانت را شناساندى و پيامبرت را معرّفى كردى و سرپرستان امرت را به من شناساندى. خدايا؛ گيرندۀ (عطايى) نيست مگر آنچه را تو عطا كنى، و بازدارنده اى نيست جز از آنچه تو بازدارى. خداوندا؛ مرا از مرتبه و جايگاه اوليايت پنهان مدار، و قلبم را پس از هدايت دچار انحراف مگردان. خدايا؛ مرا به ولايت كسى راهنمايى كن كه طاعتش را بر من واجب گردانيدى.
📚 صحیفه مهدیه ، ص ۳۶۳
#معرفی_کانال_به_دیگران 👇
https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى ديگرى نيز در زمان غيبت
🔻شيخ كلينى رحمه اللّه از زراره، و او از امام صادق سلام الله علیه روايتى را نقل مى كند كه مضمون آن چنين است:
چاره اى براى او نيست مگر اين كه غايب شود.
من گفتم: چرا چنين است؟
حضرت فرمودند: مى ترسد-و با دست مباركش به شكمش اشاره فرمود-و او امام منتظر مى باشد كه انتظارش را بايد كشيد، و او كسى است كه مردم در ولاتش شك مى كنند، پس عدّه اى از آنان مى گويند كه ايشان هنوز متولّد نشده است و عدّه اى ديگر مى گويند كه پدر ايشان از دنيا رفته و جانشينى نداشته است و گروه ديگرى مى گويند كه ايشان دو سال قبل از فوت پدرشان به دنيا آمده است.
زراره گفت: به حضرت گفتم: اگر آن زمان را درك كردم، به چه چيزى مرا امر مى كنيد؟ فرمود:
خدا را به اين دعا بخوان:
أللّهمّ عرّفني نفسك، فإنّك إن لم تعرّفني نفسك لم أعرفك. أللّهمّ عرّفني نبيّك، فإنّك إن لم تعرّفني نبيّك لم أعرفه [قطّ]. أللّهمّ عرّفني حجّتك، فإنّك إن لم تعرّفني حجّتك ضللت عن ديني.
بارخدايا؛ خودت را به من بشناسان، پس اگر تو خودت را به من نشناسانى، من هرگز تو را نمى توانم بشناسم، بارخدايا؛ پيامبرت را به من بشناسان، پس اگر تو پيامبرت را به من نشناسانى، من هرگز نمى توانم او را بشناسم، بارخدايا؛ حجّت خودت را به من بشناسان، پس اگر تو او را به من نشناسانى، از دين خود گمراه مى شوم.
📚 صحیفه مهدیه ، ص ۳۶۴
#معرفی_کانال_به_دیگران 👇
https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
#ویژگیهای_امام_زمان_ارواحنا_فداه_و_لزوم_دعا_برای_آن_حضرت
🔴 جمع عقول [۱]
🔸️در کمال الدین از حضرت امام ابوجعفر باقر علیه السلام روایت شده که فرمود:
هرگاه قائم ما بپاخیزد خداوند دستش را بر سر بندگان قرار میدهد پس عقلهاشان جمع و حلم و بردباریشان کامل میگردد .
در کتاب خرائج به جای جمله آخر، آمده است « و اخلاقشان کامل گردد ».
🔹️در کافی به سند خود از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام منقول است که فرمود:
« اِذا قامَ قائِمُنا وَضَعَ اللَّهُ یَدَهُ عَلی رُؤُسِ الْعِبادِ فَجُمِعَ بِها عُقُولُهُمْ وَ کَمُلَتْ بِهِ اَحْلامُهُمْ » ؛ هرگاه قائم ما قیام کند، خداوند دستش را بر سر بندگان قرار دهد. پس عقلهایشان جمع و بردباریشان کامل گردد .
🔸️علامه مجلسی در مرآة العقول گفته است:
ضمیرِ « دستش » یا به خدا برمی گردد و یا به قائم ارواحنا فداه و بنابر هر دو فرض؛ کنایه از رحمت و شفقت یا قدرت و پیروزی است و بنابر فرض اخیر، احتمال حقیقت میرود، نه کنایه،
و اینکه فرمود: پس عقلهایشان جمع و... به دو وجه محتمل است:
اول: اینکه آن حضرت عقلشایشان را بر اقرار به حقّ جمع میکند که دیگر هیچ اختلافی نخواهند داشت.
دوم: اینکه عقل هر کدام از آنها جمع میشود یعنی قوای نفسانی و نیروهای حیوانی تسلیمِ عقل گردند، و با آن همراهی کنند، که دیگر به خاطر پراکندگی قوای نفسانی عقل پراکنده نمی شود، بعضی این طور گفته اند؛ ولی وجه اول صحیح تر به نظر میرسد، و ضمیر (بِها) به (یَدْ) برمی گردد، و ضمیر (بِهِ) به (وَضَعَ) مربوط است، یا به قائم ارواحنا فداه برمی گردد، و احلام جمع حِلْم به معنی عقل است .
♦️می گویم: پر واضح است که ضمیر در (یَدَهُ) به قائم ارواحنا فداه برمی گردد، و دلیل بر این معنی فرمایش امام صادق سلام الله علیه است که در حدیث دیگری در کافی آمده که فرمود: این امر به کسی میرسد که دهان برایش میچرخانند، پس هرگاه مشیت و خواست الهی در او تحقق یابد خروج میکند. و مردم گویند: این چیست که واقع شده؟ پس خداوند دستی از او بر سر رعیّتش قرار میدهد.
----------
[۱] . بدان که این یکی از ویژگیهایی است که خداوند به آن حضرت اختصاص داده به طوری که اگر دست خود را بر سر مؤمن بگذارد، خداوند عقل او را جمع و حلم او را کامل میگرداند. بعضی از معاصرین ارجمند در معنی حدیث چنین گفته اند: جمع عقل به قوه عقلیه برمی گردد، به اینکه لشکریان عقل در او جمع شود تا امور باطنی را درک کند. و کمال حلم؛ مربوط به کمال قوه تدبیر و نظم بخشیدن به امور معاش و زندگی مادی است. (مؤلف)
📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۲۱
#معرفی_کانال_به_دیگران 👇
https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 آیات مهدوی
📖 ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فـيهِ هُدىً لِلْمُتَّقين/ الَّذِينَ يُؤْمنون بِالْغَيْب وَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ
آن، كتاب با عظمتى است كه شك در آن راه ندارد؛ و مايه هدايت پرهيزكاران است/
همانها كه به غيب ايمان دارند و نماز را بر پا می دارند و از آنچه به آنان روزی داده ایم، انفاق می کنند.
(سوره بقره- آیات ۲ و ۳)
🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند:
خوشا به حال کسانی که در زمان غیبت او(حضرت مهدی ارواحنافداه) صبر می کنند. خوشا به حال کسانی که بر محبت اهل بیت ثابت قدم اند. خدا آنها را در قرآن چنین توصیف کرده:
الَّذِينَ يُؤْمنون بِالْغَيْب، کسانی که به غیب ایمان دارند.
📚 منتخب الاثر، جلد ۲ ، ص ۱۹۸
#معرفی_کانال_به_دیگران 👇
https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92