eitaa logo
این عمار
3.3هزار دنبال‌کننده
28.9هزار عکس
23.3هزار ویدیو
652 فایل
اتباط با مدیر @fanoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امیدآفرینی نیاز امروز جامعه است/ ایجاد ناامیدی گام برداشتن در جهت راهبرد دشمن است رئیس‌جمهور در آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی (ره): 🔹خداوند از «شایعه‌پراکنان» در کنار منافقین و مشرکین یاد می‌کند. 🔹شایعه‌پراکنان قصد دارند تا در جامعه ناامیدی ایجاد کنند. جامعه امروز بیش از گذشته به امیدآفرینی نیاز دارد. 🔹هر کسی که دانسته و یا نادانسته مردم را ناامید کند، در جهت راهبرد دشمن قدم برداشته است. https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥احیای شب قدر در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) 🔹هزاران نفر از مردم تهران مراسم احیا شب بیست و یکم ماه رمضان را با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا سپری کردند. ❌به آنها سعی دارند جوانان ما را از اسلام و نظام دور کنند https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
📸جهاد مخلصانه امیرالمؤمنین(ع) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹سرتا پای زندگی امیر المؤمنین جهاد مخلصانه است. از هنگام نوجوانی که اسلام آورد تا شصت و سه سالگی که به شهادت رسید، یک لحظه زندگی چنین فارغ از تلاش مخلصانه نیست، و قطعا شخصیتی با این همه تلاش در تاریخ اسلام وجود ندارد. https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | امر به معروف یک سلبریتی توسط «دختران انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نوحه ماندگار حیدر حیدر با صدای حاج محمود کریمی بمناسبت شب شهادت امیر المومنین(ع) https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
📸تصویر هوایی از اجتماع بزرگ احیا شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی 🍃فطرت های پاک همواره بیدارند https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
14020122_43360_192k.mp3
3.51M
🎙️| بزرگ‌ترین شهید در تاریخ بشر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹«ایّام شهادت مولای متّقیان است که این بزرگوار بزرگ‌ترین شهید در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ بشر است. همچنان‌که نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) سیّدالشّهداء تعبیر «ثارالله» به کار رفته است، یعنی کسی که خون‌بهای او خدا است -معنای ثارالله این است؛ عظمت خون‌بهای او به‌قدری است که جز خود خدای متعال هیچ چیز نمیتواند خون‌بهای این عزیزان باشد 🔹عین همین تعبیر درباره‌ی امیرالمؤمنین است؛ چون شما میگویید: یا ثارَ اللهِ وَ ابنَ ثارِه؛ «وَ ابنَ ثارِه» یعنی امیرالمؤمنین هم در همین رتبه‌ی عظمت از لحاظ خون‌بها است. عظمت این شهید بزرگوار، شهید در محراب، شهید در راه حق، شهید قاطعیّت، شهید استقامت، از این تعبیرات کاملاً آشکار است.» ۱۳۹۵/۰۴/۰۵ https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فزتُ وربّ الكعبه 🔹سالروز شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین حضرت علی‌ علیه‌السلام تسلیت‌ باد. https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
🚨در ستایش شجاعت دختران رشیده مولا علی(ع)/ «دختران انقلاب» نادیان اسلام و پرچمداران امر دینی 🔹شیطان با تمام مظاهر خود وارد میدان شده است. رسانه‌های دشمن صف به صف شمشیر کشیده‌اند و برای تضعیف ایمان مردم تلاش می‌کنند. طبق وعده حضرت باقر(ع) عصر آخرالزمان زمانی است که «مردها خود را شبیه زنان نمایند و زن‌ها شبیه مردان شوند». 🔹در عصری که جهالت را ستایش می‌کنند و آداب دینی را تمسخر می‌کنند، «دختران انقلاب» روح‌الله(رحمت الله) شجاعانه در مقابل فتنه‌ها قد علم می‌کنند. بی‌پروا بر بی‌حیایی اقلیت بی‌دین می‌تازند. 🔹بی‌تردید شما علمداران زمانه ما هستند و رفتار شما مومنین را یاد خطبه فدکیه و فرازهای جانانه حضرت زینب(س) در میان مجلس یزید می‌اندازد. 🔹چه می‌توان گفت زمانی که حضرت صادق(ع) درباره شما فرموده‌اند: «هر کس منتظر امر حضرت صاحب الزمان(عج) باشد و در برابر آزار و ترسی که به او وارد می‌شود، شکیبایی پیشه کند، فردای قیامت در صف ما محشور می‌شود». https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۲قرآن کریم استاد معتز آقایی حدود۳۰دقیقه جهت سلامتی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف وامام خامنه ای مدظله العالی نائب برحقش وبه امیداعطای پرچم توسط ایشان به دست منجی عالم بشریت واینکه همه ما جزءانصارش باشیم ورفع مشکلات همه مستضعفین https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 134.mp3
5.91M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و سی و چهارم خطبه ۱۹۲ بند ۱۰ تا ۱۲
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و سی و چهارم ┄┄┅┅✿❀🍃🌹🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : خطبه قاصعه 0⃣1⃣ پرهيز از ستمكاری 🔻پس خدا را، خدا را، از تعجيل در عقوبت و كيفر سركشی و ستم بر حذر باشيد و از آينده دردناك ظلم و سرانجام زشت تكبّر و خود پسندی كه كمين گاه ابليس است و جايگاه حيله و نيرنگ اوست، بترسيد. حيله و نيرنگی كه با دلهای انسانها، چون زهر كشنده می آميزد و هرگز بی اثر نخواهد بود و كسی از هلاكتش جان سالم نخواهد برد. نه دانشمند به خاطر دانشش و نه فقير به جهت لباس كهنه اش، در امان می باشد. 1️⃣1️⃣ فلسفه عبادات اسلامی 🔻خداوند بندگانش را با نماز و زكات و تلاش در روزه داری حفظ كرده است، تا اعضا و جوارحشان آرام و ديدگانشان خاشع و جان و روانشان فروتن و دلهايشان متواضع باشد، كبر و خودپسندی از آنان رخت بربندد، چرا كه در سجده بهترين جای صورت را به خاك ماليدن، فروتنی آورد و گذاردن اعضاء پر ارزش بدن بر زمين، اظهار كوچكی كردن است و روزه گرفتن و چسبيدن شكم به پشت، عامل فروتنی است و پرداخت زكات برای مصرف شدن ميوه جات زمين و غير آن، در جهت نيازمنديهای فقرا و مستمندان است. به آثار عبادات بنگريد كه چگونه شاخه های درخت تكبّر را در هم می شكند و از روييدن كبر و خودپرستی جلوگيری می كند. 2️⃣1️⃣ تعصّب ورزيدن زشت و زيبا 🔻من در اعمال و رفتار جهانيان نظر دوختم، هيچ كس را نيافتم كه بدون علّت درباره چيزی تعصّب ورزد، جز با دليلی كه با آن ناآگاهان را بفريبد و يا برهانی آورد كه در عقل سفيهان نفوذ كند جز شما، زيرا در باره چيزی تعصّب می ورزيد كه نه علّتی دارد و نه سببی، ولی شيطان به خاطر اصل خلقت خود بر آدم (عليه السّلام) تعصّب ورزيد و آفرينش او را مورد سرزنش قرار داد و گفت «مرا از آتش و تو را از گل ساخته اند» و سرمايه داران فساد زده امّتها، برای داشتن نعمتهای فراوان تعصّب ورزيدند و گفتند: «ما صاحبان فرزندان و اموال فراوانيم و هرگز عذاب نخواهيم شد». پس اگر در تعصّب ورزيدن ناچاريد، برای اخلاق پسنديده، افعال نيكو و كارهای خوب تعصّب داشته باشيد. همان افعال و كرداری كه انسانهای با شخصيّت و شجاعان خاندان عرب و سران قبائل در آنها از يكديگر پيشی می گرفتند، يعنی اخلاق پسنديده، بردباری به هنگام خشم فراوان و كردار و رفتار زيبا و درست و خصلتهای نيكو پس تعصّب ورزيد در حمايت كردن از پناهندگان و همسايگان، وفاداری به عهد و پيمان، اطاعت كردن از نيكيها، سرپيچی از تكبّر و خود پسنديها، تلاش در جود و بخشش، خودداری از ستمكاری، بزرگ شمردن خون ريزی، انصاف داشتن با مردم، فروخوردن خشم، پرهيز از فساد در زمين، تا رستگار شويد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌹🍃❀✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۳ قسم ۸.mp3
2.96M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 8⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح (8) 🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🔻 مطلب سوم درباره رضایت از خدا، آثار و برکات آن است. مولا علی (علیه السلام) دو اثر را برای رضایت نسبت به آنچه خدا رزق و روزی ما کرده، بیان می کنند. 🔹 اول دفع حزن و افسردگی است؛ در حکمت ۳۴۹ می فرمایند: « وَ مَن رَضِیَ بِرِزقِ اللهِ لَم یَحزَن علیٰ مَا فَاتَه» ؛ " کسی که به روزی خدا خشنود باشد، بر آنچه از دستش رفته است، ناراحت و اندوهگین نشود." 🔹 دوم رفع فقر است؛ که در حکمت ۳۷۱ فرمود:« لا مالَ أذهَبُ لِلفاقَه مِنَ الرِّضیٰ بِالقُوتِ » ؛ " هیچ مالی در فقر زدایی، از بین برنده تر از رضایت دادن به روزی نیست. " 🔵 مطلب چهارم، راه های کسب رضایت از زندگی است. مولا علی علیه السلام چند چیز را راه رسیدن به رضایت از زندگی بیان کردند: 🔸 اول، زیاد یاد مرگ کردن است؛ در حکمت ۳۴۹ می فرمایند: « مَن أکثَرَ مِن ذِکرِ المَوتِ رَضِیَ مِنَ الدُّنیا بِالیَسیر» ؛ " هرکس فراوان به یاد مرگ باشد، در دنیا به اندک چیزی خشنود است." 🔸 دوم، چشم بستن بر دردها و آزار هایی است که دیگران به انسان می رسانند. در حکمت ۲۱۳ می فرمایند: " چشمت را بر دردها و آزارها ببند، تا ابد راضی و خشنود خواهی شد. " 🔸 و سوم، دشمنی با فاسقان و غضب برای خداست که یکی از ارکان چهارگانه جهاد شناخته شده است. حضرت در حکمت ۳۱ می فرمایند: « شَنِئَ الفاسِقینَ وَ غَضِبَ لِلهِ، غَضِبَ اللهُ لَه وَ أرضَاهُ یوم القیامَه» ؛ " کسی که با فاسقان دشمنی کند و برای خدا خشم گیرد، خدا هم به خاطر او به خشم می آید و روز قیامت او را خشنود سازد." 🔸 و نکته پایانی هم اینکه، اهل بیت (علیهم السلام)، اسوهٔ رضایت از خدا هستند. حضرت در خطبه ۳۷ بند دوم می‌فرمایند:«رَضِینا عَنِ اللهِ قَضاءَه» ؛ " ما از خدا و در برابر هر آنچه حکم کند، راضی هستیم. " 🎙حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳شجره آشوب« قسمت صد و سی و سوم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻2. هنگامی که ابن ملجم با قطام دیدار کرد، قطام درخواست کرد که او باید قتل علی علیه السلام را مهریه اش قرار دهد. از سویی در تاریخ آمده که ملاقات ابن ملجم با قطام در کوفه بود.سوال ما اینجاست اگر دیدار قطام با ابن ملجم در کوفه، تصادفی بوده و معاویه و بنی امیه هیچ گونه خبری از قصد قطام مبنی بر تحریک ابن ملجم به قتل امام نداشتند، چه طور در فاصله ای اندک مبلغ 100 هزار درهم از سوی عمروعاص برای ابن ملجم در کوفه فرستاده می شود؟ می گویند ابن ملجم در شعبان سال 40 وارد کوفه شد و در منزل اشعث سکونت گزید. 🔻 بعدا او با قطام دیدار کرد. آیا این حوادث، اگر به صورت طبیعی بخواهد صورت بگیرد، امکان دارد؟ یعنی ورود ابن ملجم به کوفه، دیدار با قطام، بیان قصد قطام مبنی بر اینکه اگر می خواهد با او ازدواج کند باید علی علیه السلام را بکشد، آگاهی بنی امیه از این دیدار، ارسال پول از سوی وکیل عمروعاص برای ابن ملجم. به نظر می رسد دستگاه بنی امیه از قبل، ابن ملجم را به عنوان بازیگر خود انتخاب کرده بود و به خوبی می دانست که روند کار باید به چه شکل پیش رود. 🔻 ظاهرا بنی امیه از قبل، تمام گزینه های مطلوب برای زمینه سازی در شهادت امام را انتخاب کرده و خود، مدیریت صحنه را بر عهده داشت. در اینجا خالی از لطف نیست که بگوییم ابن ملجم در زمان خلیفه دوم به عنوان معلم قرآن، در آن شهر انتخاب شد. در یک گزارش آمده است: «عمر به کارگزارش عمرو نوشت خانه عبدالرحمن بن ملجم را به مسجد نزدیک سازد تا مردم را قرآن و فقه تعلیم دهد.» همچنین در یک گزارش دیگر آمده است که عمروعاص نیز به ابن ملجم احترام خاصی می گذاشت. آیا همه این پازل ها برای شهادت امیرالمومنین، تصادفی است؟ 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🇮🇷 قسمت اول ♦️چرایی حمایت از فلسطین، و آینده فلسطین 🔹حدود ۷۴ سال از اشغال فلسطین می گذرد. در این مدت مبارزات فلسطینیان هر روز پر حرارت از گذشته شده است. مبارزه ها و حمایت از آن متکی به مبانی قرآنی، روایی و فقهی است: الف،مبانی قرآنی حمایت از فلسطینیان آیات متعددی در چرایی حمایت از فلسطینیان وجود دارد: ۱.إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ .(ممتحنه٩) در این آیه اجازه دوستی و نیکی با دوگروه داده نشده است. یکم دشمنانی که با شما می جنگند. دوم.گروهی که از اخراج پشتیبانی می کنند. مصداق اتم این دشمنان در حال حاضر رژیم صهیونیستی است که با مسلمانان می جنگد و آنان را تبعید می کند. ۲.آیه دوم آیه ۷۵ سوره نساء است. وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا. بر اساس این آیه، وظیفه هر مسلمانی، جهاد برای رهانیدن مستضعفان از زیر دست ظالمان است. ب.مبانی روایی حمایت از فلسطینیان روایت های بسیاری در حمایت از مظلومان داریم. به یک روایت معروف بسنده می شود: عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: مَنْ أَصْبَحَ لاَ يَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ ج.مبانی فقهی حمایت از فلسطینیان در این موضوع خاطره زیر خواندنی است. حجت الاسلام محمد زمانی نقل می کند: در یکی از همایش هایی که در لبنان داشتم، یکی از رهبران فلسطینی خاطره‌ای از امام(ره) تعریف کرد و گفت: ما تفکر ناسیونالیستی و سوسیالیستی داشتیم، ولی هر دو تفکر شکست خورد، به مراجع و بزرگان اسلامی رجوع کردیم؛ به الازهر و مفتیان سعودی نامه نوشتیم تا فتوای جهاد بدهند و کشتگان ما را شهید حساب کنند، آنها یا پاسخ درستی ندادند یا متزلزلانه جواب دادند؛ به امام(ره) در نجف نامه نوشتیم و ایشان با صراحت فرمودند که کشتگان شما شهیدند و جهاد علیه اسرائیل واجب و مصداق جهاد فی سبیل الله است و همین دستور شعله رو به خاموشی فلسطین را روشن نگه داشت. د. وضعیت فعلی فلسطینیان فلسطینیان در حال حاضر به فرموده مقام معظم رهبری مظلوم های مقتدر هستند. محاصره ، تحریم، حمایت نشدن عملی و زبانی از سوی خیلی از کشورهای مسلمان، تصمیم گیری پادوهای منطقه برای فلسطینیان و تضییع حقوق فلسطین در مجامع بین المللی، نشانه های مظلومیت فلسطینیان است. از سوی دیگر مجاهدت ها،پایبندی به آرمان ها، به روز شدن مبارزات، خسته نشدن،تحمیل خواسته ها به رژیم صهیونیستی در جنگ ۸ روزه، درون زا بودن مبارزه ها و اتکای به خود بدون وابستگی به پادوهای منطقه نشانه های اقتدار فلسطینیان است. ه. آینده فلسطین برای آینده فلسطین دو مسیر سازش یا مقاومت پیش رو است. رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال فلسطین گام هایی را طراحی کرده است. تأسیس، تشکیل دولت، گسترش سرزمینی، تثبیت گام های طراحی شده برای این غده سرطانی است.  این رژیم در تأسیس و تشکیل دولت پس از چند دهه توفیق نسبی داشته است. در گام گسترش سرزمینی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،  رژیم صهیونیستی با اشغال مناطقی از اردن، مصر، سوریه و لبنان در آرزوی گسترش سرزمین تا فرات بود. با پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی گام به گام از این آرزو به ویژه از مناطق شیعه نشین لبنان عقب نشینی کرده است. این رژیم‌ در داخل نیز مجبور به دیوار کشی شده است. رژیم صهیونیستی در حال حاضر در صدد تثبیت مناطق اشغالی است. انتقال پایتخت و سفارت ها به قدس اشغالی و کسب حمایت برای تسلط قانونی بر جولان بخشی از راهکارهای تثبیت این رژیم‌ است. دغدغه دیگر رژیم‌ صهیونیستی کسب مشروعیت به ویژه در میان کشورهای اسلامی است. ارتباطات سیاسی حضور در کنفدراسیون های ورزشی از آرزوهای رژیم صهیونیستی است. سران کشورهای منطقه از ابتدای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی دو رویکرد سازش یا مقاومت را در پیش گرفتند. هر چند برخی رژیم های عربی منطقه ادبیات سازشی پنهان خود را آشکار کردند و به آن خوش بین هستند ولی تجربه های گذشته، این خوش خیالی را به نا امیدی تبدیل خواهد کرد👇👇