eitaa logo
ایام
105 دنبال‌کننده
166 عکس
9 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 چند راهکار برای اجتماعی کردن تریبون نماز جمعه ◽️ارائه حسین کمیلی، در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های گفتار عصر با موضوع «ظرفیت‌های تریبون نمازجمعه»: 🔹 جالب است بدانیم تغییر و تحولات و الگو شدن نمازجمعه در ایران، تاثیرات جهانی خیلی جدی هم دارد. ما ۶۲۰ نفر امام جمعه فقط در هند داریم. تریبون نمازجمعه، یک ظرفیت خیلی عجیب است. خیلی از الگوهایی که داخل کشور به سمت پیاده شدن پیش برود، قطعاً بازتاب‌های جهانی سریع به همراه دارد. 🔹 یک بخشی از نمازجمعه باید گره بخورد با «رفع نیازهای اجتماعی مردم در بستر نمازجمعه». یعنی این محفل و اجتماع بزرگ را می‌شود به بستر اقدامات داوطلبانه برای رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم، تبدیل کرد. در حال حاضر، نمازجمعه صرفاً تریبون زبان است، اما برای اجتماعی‌تر شدنش باید به گوش هم تبدیل شود. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/9387 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 وصف اسوه‌ها از نماز جمعه منظومه‌ای از سخنان و بیانات نورانی چهارده معصوم (ع)، کلام حضرت امام(ره) و اشارات رهبر انقلاب به همراه وصایای شهدا و جملات ادبی پیرامون نمازجمعه که به همت معاونت ارتباطات و رسانه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور منتشر شده است. 🔸انتشار به مناسبت پنجم مرداد ماه؛ سال‌روز برپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب 📥 دانلود فایل: 🔗 https://ayyam.ir/9380 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 تجربه ائمه جمعه سراسر کشور در حمایت از یک فیلم سینمایی ▫️گزارشی از عینیت یافتن ظرفیت فرهنگی و رسانه‌ای تریبون نماز جمعه با حمایت از یک فیلم سینمایی نوجوانانه: 💠 نمایش همبستگی هنر انقلاب و نماز جمعه با مروری بر حمایت ائمه جمعه از سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در تریبون‌های نمازجمعه قم، بیرجند، همدان، تبریز، کرج، بوشهر، قزوین، دزفول، قوچان، چناران و پاریز کرمان 🔹 آیت‌الله اعرافی؛ امام جمعه قم: باید هنر را در مسیر گام دوم و توسط جوانان به کار بگیریم. راه شما مسیری خیلی روشن و نورانی است، به خصوص که در این فیلم نگاهی چند ملیتی دارید. 🔹آیت الله عبادی؛ امام جمعه بیرجند: ما نیازمند جبهه‌ای قدرتمند از اهل هنر در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم. هنر نقش بسیار اثرگذاری در افکار عمومی دارد...کار شما از بهترین نوع عبادات است، زیرا جهاد متناسب با زمان است. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/9248 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 در مقابل غرب یا عامه مسلمین؟ ◽️یادداشت دکتر ««سجاد صفار هرندی» دربارۀ نفوذ جریان تحجر در هیئت‌های انقلابی: 🔹 از دهه ۱۳۴۰ ما با دو مکتب یا دو مدرسه مواجهیم...موارد تمایز این دو مدرسه متعدد است، اما در سطح هویتی مدرسه انقلاب اسلامی دیگریِ خود را «رژیم» و در امتداد آن غرب و صهیونیسم می‌بیند و جریان دیگر، که مسامحتاً می‌تواند جریان «سنتی» یا «ولایتی» نامیده شود، به عادت تاریخی هویت خود را در تمایز با عامه مسلمین (اهل سنت) یا در مراتبی در تقابل با جریان‌های بدعت‌آمیزی چون بهائیت و وهابیت تعریف می‌کند. 🔹 برخی محافل و مجامع مذهبی انقلابی نیز از خلال «فرهنگ غیررسمی هیأتی» یا تأثیرات «سلسله مراتب علمایی» بخش‌هایی از گفتمان سنتی و «ولایتی» پیش از انقلاب را وام گرفته و در آمیزه‌ای غریب با داعیه‌ها و شعارهای انقلابی تلفیق کردند. نتیجه ظهور هیأت‌هایی است که همزمان «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» و «با ما مگو که سنی و شیعه برادرند» را دم می‌گیرند. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10189 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
1236737795_-211293.mp3
3.91M
🌀 گلایه آیت‌الله خامنه‌ای از شیعیانی که از سیره امیرالمومنین، درس وحدت با برادران اهل سنت نمی‌گیرند ▫️ "آقایان از پاپ کاتولیک‌تر! آیت‌الله بروجردی مرجع مسلم شیعه نماینده فرستاد به مصر برای تقریب مذاهب، شما چه می‌گویید؟" 🔹️ مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس، رمضان‌المبارک سال ۵۳ ه.ش. 🔰 بازنشر به بهانه اتفاقات ضدتقریب و وحدت شکنانه در مشهد ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜ @ayyam_ir
‏🌀 تشیع تکفیری؛ تیشه به ریشه ولایت علی (ع) ◽️ یادداشت «محمد صادق شهبازی»؛ فعال اجتماعی عدالتخواه در صفحه شخصی خود در نقد جریان تحجر: 🔹 تحجر در سال‌های اخیر ریشه دوانده، در برابر الگوی انقلاب اسلامی صف‌آرایی و یارگیری کرده، قسر در رفته و حتی رگه‌هایی از آن به فکر و عمل بچه‌های دلبسته انقلاب وارد شده. مقابله با وحدت جلوه‌ای مهم از آن است. 🔹 مبارزه با مخالفین وحدت و تقریب، جزو سخت‌ترین بخش‌های مقابله با تحجر است که مخالفینش صورتک ولایت و جماعت بر چهره زده یا در ذهن و قلبشان خود را ولایی یا اهل سنت نبوی می‌پندارند. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10235 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 آسوده بخواب کوروش! بحرین از خاک ایران جدا شد... ◽️گفت‌وگو با علی فراهانی؛ کارگردان مستند «آسوده بخواب کوروش»: 🔹محمدرضا پهلوی، سال ۱۳۳۶ بحرین را استان چهاردهم ایران اعلام می‌کند. بعد سال ۱۳۴۹ می‌گوید بحرین دیگر به درد نمی‌خورد، نفت و مروارید ندارد، بدهیم برود. این تناقض، سوژه جذابی است. 🔹یکی از منابع‎مان آرشیو صداوسیما بود. بدون حمایت هیچ ارگانی و فقط به‌عنوان یک دانشجو با صداوسیما نامه‌نگاری کردم. پس از نامه‌نگاری و پرداخت هزینه، ۴۱دقیقه راش گرفتم. این ۴۱دقیقه تنها آرشیو خاص ما بود. ℹ️ انتشار به مناسبت 23 مرداد؛ سال‌روز اعلام جدایی بحرین از ایران متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10271 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 مددجویانِ بدون مددکار ▫️ یادداشت دکتر علیرضا خدابخشی؛ اقتصاددان با هدف آسیب‌شناسی وضعیت خدمت‌رسانی در نهادهای حمایتی و ارائه یک راهکار برای برون‌رفت از شرایط فعلی 🔹 امدادگری در نهادهای حمایتی بدون عشق و به صورت کارمندی آفت این روزهای بهزیستی و کمیته امداد است. راه حل، منع هرگونه استخدام جدید در نهادهای حمایتی و سپردن کار به نیروهای داوطلب است. 🔹 برای تسریع و تسهیل ورود نیروهای داوطلب، بهتر است قبل از هر اقدامی، مدیریت ادارات کمیته امداد در استان‌ها و شهرستان‌ها به نیروهای داوطلب سپرده شود. جمهوری اسلامی پر از بازنشستگان جوانی است که حاضرند از کارمندان و مدیران کنونی کمیته امداد دلسوزانه‌تر کار کنند و البته همین حالا هم در خیریه‌های کوچک مشغولند. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10338 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 غدیر، انقلاب و وحدت اسلامی ◽️ یادداشت تحلیلی حجت‌الاسلام محمد قطرانی؛ مدیر هسته بین‌الملل مرکز ورثه الانبیا به بهانه "حوادث وحدت‌شکنانه گنبد و مشهد" 🔹 در سخنرانی‌های رهبری، یکی از نقاط پرتکراری که در سال‌های مختلف مشاهده می‌شود، نگرانی ایشان از این مسئله است که نکند غدیر موجب اختلاف میان فرق اسلامی گردد. 🔹 انقلاب با دستور کار قرار دادن محورهایی مانند «دوگانه استکبار - استضعاف» و «جبهه جهانی مستضعفین»، دایره وحدت را فراتر از مسلمانان قرار داد و دشمن خود در فضای پر از ظلم و ستم دنیا را، نه دوگانه­‌های فرقه‌­ای و مذهبی و نه غیریت‌­سازی­‌های دینی بلکه جبهه کفر، ظلم و استکبار در دنیا قرار داد. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10348 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 تصویر عجیب خانواده ایرانی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی ◽️یادداشت رضا پاکسیما؛ نویسنده و محقّق تاریخ شفاهی به بهانه «روز ملی خانواده» 🔹درباره اهمیت خانواده و علل کاهش جمعیت، همواره مباحث مختلفی مطرح می‌شود و همیشه هم تمرکز بر اقتصاد و مشکلات معیشتی است. اما بهتر است یک بار از زاویه فرهنگ و رسانه به آسیب‌شناسی نظام خانواده ورود کنیم. سوال اصلی این است: «ما چه نوع خانواده‌ای را در فضای رسانه‌ای بازنمایی می‌کنیم که نسل امروز و آینده الگویی موفق برای تشکیل خانواده موفق و فرزندآوری داشته باشد؟» 🔹تا وقتی بازنمایی سبک زندگی خانواده ایرانی در فضای رسانه‌ای کشور به سبک و سیاق شبکه نمایش خانگی باشد، نمی‌توان از ارزش تشکیل خانواده و سبک زندگی اسلامی- ایرانی برای داشتن خانواده موفق در ذهن جوان امروزی الگوسازی کرد. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10604 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀دوران «الغدیر» یا فصل «اقامۀ غدیر»؟ ◽️یادداشت تحلیلی حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی؛ عضو هسته بین‌الملل مرکز ورثه‌الانبیاء 🔹روزگاری نوشتن «الغدیر»ها و «استدلال» دربارۀ غدیر، اوج «دفاع» از تشیع در برابر «شبهات نظری» بود. حضرت امام - در عین اینکه می‌توانست به همان روش ادامه دهد - به اجداد بزرگوارش اقتدا کرد و رفع «بزرگترین مانع تحقق دین» در جامعه، یعنی «حاکمیت طاغوت» را هدف گرفت. با تحمل زخم‌زبان خودی‌ها و به جان خریدن سال‌ها حبس و تبعید، جمهوری اسلامی را تأسیس و «ولایت فقیه نایب الإمام» را تثبیت کرد و اسلام ناب را به قطب رقیب استکبار جهانی بدل کرد. 🔹عزای سالار شهیدان در پیش است. کاش می‌شد تشریح کرد کم‌دقتی‌های برخی تریبون‌داران - که فرصت‌های تبلیغی را به جای اینکه بستری برای بهره‌مند کردن عموم مردم از معارف مشترک و انسان‌ساز اهل بیت قرار دهند، محملی برای پرداختن به تمایزات فرقه‌ای ساختند - نه تنها محافل مشترک عرض ارادت به حضرتش را رونق نداده، که باعث بی‌رمق شدن مراسمات و نذرونیازهای چندده‌ساله در مناطق تلفیقی نیز شده است. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10606 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir
🌀 مردم، همه مردم هستند ◽️وحید جلیلی؛ مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در گردهمایی جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس 🔹اگر فرمود «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»، ما بیشتر روی «قسط» یا «قیامش» تأکید می‌کنیم، ولی می‌گوید «الناس»، یعنی یک حرکت فراگیر مردمی باید وجود داشته باشد. اگر جبهه عدالتخواه مردمی می‌خواهد شکل بگیرد، باید واقعاً به آن مفهوم جبهه‌ای خود ملتزم باشد. یک کار فراگیر باید باشد، نه یک کار گروهکی و حزبی و محدود. 🔹نباید عدالتخواهی سیاسی ما موجب کمرنگ شدن عدالتخواهی اجتماعی ما شود. عدالتخواهی اجتماعی به این معناست که «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ». اگر قاعده مسئولیت همگان را عدالتخواهان به هر بهانه‌ای و به هر شکلی یعنی تعمداً یا از روی غفلت نفی کردند، قطعا شکست خواهند خورد و «خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ» خواهند شد. متن کامل: 🔗 https://ayyam.ir/10663 ⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه ⚜️ @ayyam_ir