🌀 تحقق عدالت از مسیر احیا نشانههای دین و اصلاح اجتماعی میگذرد
◽️گفتاری از حجتالاسلام ریسمانسنج در پنجمین برنامه از سلسله جلسات «الهیات عدالتخواهی»:
🔹برخی از ما اصلاح نظامات اجتماعی را دنبال میکنیم، اما از اهمیت بازگرداندن معالم دین به جایگاه حقیقیشان و اصلاح فکر و نگرش مردم بوسیلۀ تبیین اسلام ناب، بیتوجهیم. حال آنکه اگر نگاه مردم را اصلاح کنیم، اصلاح در شهرها نیز متعاقب آن اتفاق میافتد.
🔹وقتی که اسلام ناب و معالم دین مانند تفکر صحیح اسلامی و معنای حقیقی توحید در جامعه ترویج شود و اصلاح اجتماعی به تبع آن معالم اتفاق بیفتد، آن وقت برای مستضعفین و مظلومین عالم امنیت به وجود میآید. امنیت و حاکم شدن عدالت بر جامعه مستلزم این دو رکن اساسی است که باید به آنها توجه کنیم.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/4443
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 روایت حضور یک پزشک «رضاکار» در بیمارستان امام رضا(ع)
◽️گفتوگو با نجیبه غلامی ، دانشجوی پزشکی اهل افغانستان دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با شیوع بیماری کرونا، در بخش عفونی اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) مشغول به فعالیت است:
🔹یک بار یکی از هم کلاسیهای بنده پرسید: تو خسته نمیشوی؟ گفتم چرا، بالاخره خانمها تواناییشان کمتر از آقایان است، ولی خوب این خستگیاش را دوست داشتم. چون در آن شرایط حس میکردم حضورم خیلی مفید فایده است. وقتی اینجا هستم، حتی خستگیاش هم برای من لذت بخش است.
🔹یکی از رزیدنتهای که واقعا خدا خیرش بدهد، خیلی در اورژانس زحمت میکشد کرونا گرفت که به لطف خدا بیماری را شکست داد. چند نفر از اساتید هم مبتلا شدند که در خانه قرنطینه شدند و بهبود یافتند. . از پرستارها هم مبتلا شدند. تعداد زیادی از دانشجویان سال آخری هم گرفتند که همه شکر خدا بهبود پیدا کردند.
متن کامل گفتوگو:
https://ayyam.ir/4482
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 امر به قسط یک ذکر اجتماعی است
◽️ گفتاری از حجت الاسلام مهدی عامری در چهارمین برنامه از سلسله جلسات «الهیات عدالتخواهی»:
🔹شما اگر یک بخشی از عمرت به نماز، روزه، نماز شب و مناجات و… بگذرد، اما نسبت به جامعه بیتفاوت باشی، این دینداری حداقلی و ناقص است، چراکه مصداق ذکر و یاد خدا، حضور در کف جامعه است.
🔹شیعیان امیرالمومنین(ع)، وقتی که مفهوم ذکر در ذهنشان میآید، یک بخش ذهنشان به عدالت و بخش دیگر ذهنشان به نماز و قرآن و … معطوف میشود چنانکه توجه توامان به هر دو این ابعاد، ذکر حقیقی است.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/4552
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 امام حسن(ع)، «عدلگرایی» و «عقلگرایی» اسلامی را احیا کرد
◽️گفتاری از حسن رحیمپور ازغدی در تحلیل چرایی صلح با معاویه:
🔹در نگاه اهل بیت(ع) اصل دین، هدفش توحید و عدالت است. ائمه معصوم (ع) ما حکومت را هم برای توحید و عدالت میخواهند. از منظر ایشان حکومت، هدف نیست بلکه وسیله است و اگر قرار باشد بین هدف و وسیله، یکی را انتخاب کنند، قطعا هدف را انتخاب خواهند کرد. حکومت ابزار است و اگر این ابزار از بین برود باید اصل و هدف آن را نگه داشت.
🔹احیاء عقلانیت و جنبش عدالتخواهی اسلامی کار بزرگ امام حسن(ع) بعد از بازگشت به مدینه است. هدف از این اقدام رشد عقلانیت مردم بود برای آنکه افعال امویان را به غلط براساس خواست خدا تفسیر نکنند. لذا امام حسن(ع) معتقد بود که باید توحید درست معنا شود و تعقل در صحنه بیاید که امویان نتوانند کلاه ملت را بردارند.
متن کامل:
https://ayyam.ir/4627
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 خستگی از سختیهای انقلابیگری
◽️برشی از کتاب تیغ دو دم، نوشتۀ حجتالاسلام مهدی همازاده ابیانه؛ دانشآموخته دکترای فلسفۀ ذهن به مناسبت ولادت امام حسن(ع):
🔹مردم که از سختیهای انقلابیگری پس از جمل و صفین خسته شده بودند، از هر طرف فریاد زدند: البقیه، البقیه(باقیماندگان را حفظ کن). امام (ع) که عملاً رأی و فرمانش را کارگر نمیدید و خواست عمومیمردم و بزرگان و اشراف کوفه خلاف نظر او و خواصّ شیعیانش بود، حکومت را وانهاد و پس از امضا صلحنامه، خانواده و اثاث خویش جمع آورد و راهی مدینه شد.
🔹اشراف عراق پس از سختتر شدن اوضاع و بالارفتن احتمال پیروزی معاویه، مرتّب نامه بیعت و حمایت به شام میفرستادند. حتی برخی از ایشان گفته بودند که حاضرند امام حسن (ع) را دست بسته به معاویه تحویل دهند! این گفتهها از خوی اشرافی و سابقهای که در لحظات دشوار از خود نشان داده بودند، عجیب نبود. مغیره ضبّی میگوید که بزرگان اهل کوفه و سران قبائل با علی (ع) مخالف بودند؛ زیرا آن حضرت بیش از آنچه استحقاق داشتند به ایشان نمیداد.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/4656
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 برای کشف نفوذ در رسانه ملی دنبال یک نفر نگردید!
◽️یادداشت محسن مقصودی؛ مجری و تهیهکننده برنامه ثریا در ضرورت نقد رسانه ملی:
🔹آیا امروز کارگران و کشاورزان مظلوم همان سهمی را در سریالها و برنامههای رسانه ملی دارند که سلبریتیها و سرمایهدارها و بانکدارها و موسسات کنکوری و…؟ آیا تلویزیون باید کارخانه سرگرمیسازی (به هر قیمتی) باشد یا دانشگاه عمومی و کارخانه آدم سازی؟!
🔹برای کشف نفوذ...دنبال آن خط فکری باشید که برای مدیران شما جاانداخته، تنها راه جذب مخاطب از مسیر سرگرمیسازی میگذرد و تنها روش ایجاد سرگرمی برنامههای زرد سلبریتی محور است. دنبال همان خطی باشید که ترویج میکند، اگر محتوای سریالها به مسائل اصلی مردم و انقلاب مرتبط شد جذابیت و مخاطبش کم میشود!
متن کامل یادداشت:
🔗 https://ayyam.ir/4752
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 مبارزه تلفنی با کرونا
روایتی از حضور در مبارزات انقلاب اسلامی تا میدان مقابله با کرونا در گفتوگو با مرضیه نقیبالقراء:
🔹در این مبارزه هر کسی سهمی دارد. من راه مشاوره تلفنی را انتخاب کردم. از همان اوایل اسفند، در گروههای اطلاعرسانی شمارهام اعلام شد. میانگین روزی دو مورد مشاوره کرونایی داشتم. برخی حتی سوالهای غیرکرونایی مثل احکام و سوالات مذهبی هم میپرسند. اما اغلب تماسها به بیماری کرونا مربوط است.
🔹با تجربهای که به دست آوردم، باید بگویم روحیه بالا و استقامت روانی، ۶۰ درصد درمان است که در این روزهای کرونایی بیشتر به درد انسان میخورد، هم در درمان و هم در پیشگیری. در این وانفسای کرونایی، خانوادهها هم باید از دو جنبه آموزش ببینند. یکی آموزش بهداشت فیزیکی و محیطی، یکی هم آموزشهای روحی و بهداشت روان.
متن کامل گفتوگو:
🔗 https://ayyam.ir/4705
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 بیتوجهی صدا و سیما به تجربههای درآمدزایی جهان
◽️گفتوگو با جمال یزدانی؛ پژوهشگر و دانش آموخته فرهنگ و ارتباطات دربارۀ آسیبشناسی رویکردها و نگاههای سرمایه سالارانه به ظرفیتهای رسانهای در صداوسیما:
🔹مدیران صدا و سیما اعتماد به نفس خودشان را در بحث رسانه از دست دادهاند، به این معنا که معتقدند گفتمان انقلاب اسلامی دارای جذابیت کافی برای مخاطب عام نیست...این ضعف در اعتماد به نفس سبب شده تا صداوسیما حس کرامت خودش را نیز از دست بدهد و چون احساس کرامت و عزتی نمیکند خودش را در اختیار کارتل های اقتصادی، سلبریتیها و روشنفکران قرار داده است و معتقد است اگر آنها دست به سیاستگذاری بزنند ما میتوانیم جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم و به نظرم همین موضوع باعث وضعیت فعلی شده است.
متن کامل گفتوگو:
🔗 https://ayyam.ir/4364
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 آوینی که بود؟
🗂 پرونده ویژه ایام با موضوع تبیین عرصههای فکر و عمل شهید سید مرتضی آوینی
🔹 با آثار و گفتاری از:
وحید جلیلی، ابراهیم فیاض، مسعود فراستی، یوسفعلی میرشکاک، حسن عباسی، مهدی نصیری، حبیب احمدزاده، محمد حسین جعفریان، حسن سبحانی، نادر طالب زاده و...
مطالعه در سایت تحلیلی ایام
🔗 http://yun.ir/nntne2
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 تعبیر مساوات از معنای عدالت غلط است/ تعبد جز از طریق تحقق عدالت ممکن نیست
◽️ گفتاری از علیرضا کمیلی در یازدهمین برنامه از سلسله جلسات «الهیات عدالتخواهی»:
🔹هدف دین این نیست که ما صرفا به تمتع مادی برسیم یا دور هم باشیم و به یکدیگر ظلم نکنیم! بلکه هدف دین این است که از دل تحقق قسط و عدالت در جامعه بستر رشد انسان مهیا شده و فرد برای ابدیت خودش آماده شود.
🔹برای تحقق عدالت علاوه بر حکام عادل و قوانین عادلانه، به جامعهای که تربیت عادلانه شده باشد و جهت فکری آحاد آن عدالتخواهانه باشد نیاز است. تربیت عادلانه یعنی آنکه فرد طوری پرورش یابد که عدالت جمع را بر منافع شخصیاش ترجیح دهد.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/5028
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 معرفی مناطق محروم از شما، ویزیت رایگان از ما
◽️ گفتوگو با دکتر یارمحمد تکلو و همکارانش دربارۀ اقدامات گروه جهادی سلامتکاران امامرضا(ع) در ایام شیوع کرونا:
دکتر یارمحمد تکلو :
🔹سه دسته عضو داریم. یکی اعضای درمانی که شامل پزشک و پرستار و بهیار و داروساز میشود، یکی اعضای فرهنگی که شامل فعالان فرهنگی، آدمهای بانفوذ در حوزه فرهنگ و اندیشه و نیز سخنرانان مسلط به مسائل اجتماعی میشود...سومین قسمت گروه هم اعضای کادر آموزش و فرهنگیان جهادگر هستند. تدریس دروس و رفع اشکال تکالیف بچههای مناطق محروم حداقل کاری است که انجام میدهند.
متن کامل گفتوگو:
🔗 https://ayyam.ir/4984
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 مروری بر زندگی و تلاشهای حاج محمود اکبرزاده، شاعر انقلابی و اهل بصیرت مشهدی به مناسبت چهلمین روز درگذشت او:
🔸شهرتش شاید به مداحی بیشتر باشد و اینکه بزرگ و پیشکسوت مداحان امروزی و دیروزی بود و خیلیها، سبک و سیاق خواندنشان را مدیون او میدانند.
▫️سابقه و پیشکسوت بودن حاج محمود هم فقط به مداحی خلاصه نمیشود. او ذوق، حنجره و تواناییهایش را فقط وقف و نذر شعرخوانی ساده نکرده و همان قدر که در مداحی با سابقه است، پیشکسوت انقلابیگری و مبارزه هم به حساب میآید.
📎 https://ayyam.ir/5088
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمان: ابتدای دهه پنجاه-شبهای قدر
مکان: مشهد، مسجد امام حسن علیهالسلام
سخنران: استاد خامنهای
مداح: مرحوم حاج محمود اکبرزاده
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 تقوا؛ رکن و گوهر جامعه اسلامی
◽️گفتاری از حجتالاسلام رضا غلامی؛ ریاست مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا به مناسبت شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، با موضوع « تقوا، مکانیسم جامعهپردازی در اسلام»:
🔹به نظر میرسد پرهیزکاری معنای گویا و جامعی برای تقوا نیست... بعضیها تصور کردهاند پرهیزکاری یعنی انزوا و کنارهگیری از جامعه و دست بهکاری نزدن! این در حالی است که به تعبیر استاد شهید مطهری، قوت و هنر انسان در این است که در متن جامعه و در کوران کار و مجاهدت تقوا داشته باشد و الا کناره گیری و دست از کار کشیدن که هنری نیست.
🔹جامعه دینی اگر به گوهر خود که همین تقواست دست پیدا کند، در امور مادی هم به جایی میرسد که جوامع سکولار فرسنگها با آن فاصله دارند...علاوه بر این، تقوا، نقطه مقابل مواجهه ماشینوار و رباتیک با انسان معاصر است. انسانی که نه تنها از اختیار و آزادی لازم برخوردار نیست بلکه بدون زور و جریمه انگیزهای برای زندگی سالم ندارد.
متن کامل گفتار:
🔗 https://ayyam.ir/5115
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 ریشه دشمنی «غنی» با تهران چیست؟
◽️یادداشت محمد حسین جعفریان، روزنامهنگار و مستند ساز دربارۀ ماجرای جنجالسازی «اشرف غنی» و دشمنیاش با ایران:
🔹در حالیکه ۷۰ درصد آبهای افغانستان از جنوب و از منطقه پشتونشین وارد خاک پاکستان میشود، غنی نهضت سدسازی را در غرب افغانستان بهراه انداخت تا جلو ورود اندک آبها را به خاک ایران بگیرد. سهمآبه رسمی ما را از هیرمند و سد کجکی نداد تا منطقه هامون، دشت سیستان و شهرستان زابل ایران رسماً نابود شود.
متن کامل یادداشت:
🔗 https://ayyam.ir/5127
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 ویروس کرونای قم متفاوت است!
◽️تجربهای از کمکرسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان به روایت علیرضا داوودی؛ طلبه جهادی قمی:
🔹سه هفته اول، اغلب کسانی که در بیمارستان میمردند، به خاطر ترس از بیماری بود. یک شب جوانی با ناله اشاره میکرد بیا اینجا... نمیتوانست حرف بزند. روی صورتش ماسک اکسیژن بود. درجه کپسول اکسیژن تا آخر باز بود، اما به سختی نفس میکشید...آن بنده خدا شدید ترسیده بود. با او حرف زدم... کمکم حال روحیاش بهتر شد و نفسنفس زدن را فراموش کرد. کمی که تنفساش بهتر شد، گفت سه شب است نخوابیدهام. پرسیدم برای چی؟ گفت راستش از ترس خفه شدن نمیتوانم بخوابم. یک ساعتی گذشت و از خستگی زیاد و اینکه کمی بدنش آزاد شده بود، خوابش برد. تا صبح چند بار بیدار شد، ولی از فردای آن شب حالش رو به بهبودی رفت.
متن کامل گفتوگو:
🔗 https://ayyam.ir/5172
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 نقشه راه موزه زنده زیارت
همه چیز دربارۀ بزرگترین موزه زنده ایران
▫️انتشار به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
🔹 با گفتاری از
دکتر حسین کچویان، دکتر ابراهیم فیاض، حجتالاسلامپناهیان، دکتر فواد ایزدی، دکترمحمدصادق کوشکی، دکتر مجیدشاهحسینی، دکتر وحیدیامینپور، مسعود دهنمکی و...
مشاهده:
🔗 https://b2n.ir/050200
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 دوگانهای به نام توحید و عدالت وجود ندارد
◽️گفتاری از حجتالاسلام نامخواه در دوازدهمین برنامه از سلسله جلسات «الهیات عدالتخواهی»:
🔹حرکت توحیدی از عدالت آغاز میشود… در یک جامعه نابرابر، انسان؛ امکان موحد بودن ندارد مگر آنکه این نابرابری را نفی کند. لذا میتوان گفت دوگانهای بنام توحید و عدالت وجود ندارد.
🔹هیچ نبی و پیامبری و هیچ حرکت اجتماعی پیامبرانهای صرفا برای برپایی قسط نیامده، بلکه برای بر پا داشتن مردم به قسط و اقامه آن به واسطه جمهور مردم آمده است.
متن کامل:
https://ayyam.ir/5242
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 ما سفید پوشیدیم تا شما سیاه نپوشید
◽️روایتی از حضور پرستاران بیمارستان شهید صدوقی یزد در خط مقدم مقابله با کرونا:
🔹اگر بگویم نترسیدم هیچکس باورش نمی شود...هر وقت زمان مردن ما باشد، میمیریم. چه در بیمارستان و چه بیرون بر اثر تصادف. با خود گفتم اگر قرار است جانم را از دست بدهم، چه زمانی بهتر از وقت خدمت کردن به مردم.
🔹بخش آی.سی.یو سه قسمت دارد؛ عفونی، نیمهعفونی، تمیز...قسمت عفونی، جایی است که ما با لباس مخصوص ضدکرونایی وارد میشویم. با این لباسها به کل حق نداریم از قسمت عفونی خارج شویم. پس به کسی نیاز داریم که رابط ما با محیط بیرونی یعنی سایر نقاط بیمارستان باشد. داروهایی که نیاز است را برایمان بیاورد یا آزمایشها را ببرد. بچههای بسیج و طلبهها این وظیفه را برعهده گرفتند.
متن کامل گفتوگو:
🔗 https://ayyam.ir/5389
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 روایتگری؛ از جبههی جنگ تا جبههی سلامت
◽️روایتی از فعالیت جمعی از راویان راهیان نور در قرارگاه جهادی پیامآوران ایثار :
🔹راویان را در کارگروههای قرارگاه جهادی مدافعان سلامت تقسیم کردیم. کارگروه جهادی، شفا، خدماتی، پشتیبانی، تخصصی و امدادی. این عزیزان با هماهنگی صورت گرفته، در هلال احمر آموزش میبینند و برای کمک در بیمارستانها و مراکز درمانی حضور پیدا میکنند.
🔹 ما در این شرایط شیوع ویروس کرونا، راویان را به حضور در جامعه تشویق میکردیم تا سختیهای پزشکان و پرستاران را روایت کنند. مردم با آگاهی از این شرایط، سختیها و ایثار عزیزان خط مقدم جبهه مدافعان سلامت را بیشتر احساس میکردند.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/5434
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 بیم و امیدهای فرهنگ برای مجلس یازدهم
◽️یادداشت محمدحسین نیرومند؛ کارشناس و فعال فرهنگی پیرامون ظرفیتهای فرهنگی مجلس آینده:
🔹کمترینکاری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یازدهمین دوره میتوانند انجام دهند، تصویب قوانینی در حوزه فرهنگ است که زمینهساز حضور و مدیریت افرادی بشود که فرهنگی بودن آنها ثابت شده باشد. اگر مدیران فرهنگی روی کار بیایند و مدیریت فرهنگی کشور را در دست بگیرند، قطعا به موضوعاتی میپردازند که نیاز اصلی انسانسازی و فرهنگسازی جامعه دینی است.
🔹فراتر از نمایندگان مجلس، بسیاری از مسئولان و سیاستگذاران اصلاحطلب و اصولگرا، متوجه اهمیت انسانسازی به مثابه هدف والای حوزه فرهنگ در جمهوری اسلامی نشدهاند. آنها هنوز نمیدانند که هدف فرهنگی و کار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تربیت قاسم سلیمانیهاست.
متن کامل یادداشت:
🔗 https://ayyam.ir/5375
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 استمرار انتخابات با کمک فضای مجازی
◽️ارائه علیرضا خدابخشی در چهلمین جلسه از سلسله نشستهای گفتار عصر با موضوع “استمرار انتخابات با نرمافزار موبایلی امربهمعروف و نهیازمنکر” :
🔷 اگر نرم افزاری داشته باشیم که به تدریج رفتار حاکمان، کارکنان و مدیران این کشور را بتوانیم اصلاح کنیم، در وضعیت بهتری قرار خواهیم گرفت. یک نرمافزار موبایلی، براساس امربهمعروف و نهیازمنکر، هزینه مبادله امربهمعروف و نهیازمنکرِ مسئولان را کاهش میدهد و رفتار نظام اداری را بهبود میبخشد.
🔷باید سازوکاری داشته باشیم تا ساختارها دائم درخواست امربهمعروف از شما بکنند. در جمهوری اسلام طوری باید باشد که شما هر کجا و با هر کس مواجه شدی، سازوکار سوال از شما از طریق نرمافزار وجود داشته باشد. آقا این مسئولی که به او برای انجام کارت مراجعه کردی، درست رفتار کرد؟ حقوحقوق شما را داد یا نداد؟ یعنی یک حالت نظام امربهمعروف معکوس ایجاد شود.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/4933
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
اختصاصی ایام/
🌀 داستان فلسطین؛ روایتی تحلیلی از یک اشغال سنگربهسنگر
▫️ نوشته احسان صفرزاده (محقق و فعال فرهنگی )
🔹 تأسیس رسمی رژیم صهیونیستی در سال 1948 اتفاق افتاد. ولی برای مطالعه ریشههای آن، باید به یکی دو قرن قبلش برگردیم و بررسی را از آنجا شروع کنیم.
🔹 هرتزل، سال 1895 در کتاب دولت یهود، مباحث تازه خود را طرح میکند. میگوید ما باید برای خود سرزمینی را به عنوان کشور انتخاب و همه یهودیان از سراسر دنیا به آن مهاجرت کرده و دولتی مستقل تشکیل دهند. اکثریت علمای یهودی مخالفت میکنند. آن دسته از علمای یهود که هنوز با ایده هرتزل مخالفند، یهودیان ضدصهیونیسم یا ناتوری کارتا نام دارند.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/5689
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 پرستار دهه هفتادی که به کمک بیماران بستری در منازل میرود
◽️گفتوگو با فرامرز هاتفی؛ پرستار بخش بیماران کرونایی از اقداماتش در خدمترسانی به بیماران کرونایی:
🔹اواخر اسفند ۹۸، جلسهای با بچههای مسجد امیرالمومنین داشتیم. پیشنهاد کردند طرح سهشنبههای مهدوی در زمینههای مختلف اجرایی شود. به ذهنم رسید در تخصص خودم فعالیتی کنم. قرار بر این شد با مراجعه به بیمارانی که در منزل بستری هستند، خدمات پرستاری رایگان بدهم. مثل وصل سرم، سونداژ، پانسمان و تزریقات.
🔹اورژانس و بیمارستان، سختترین روزهایش را به چشم میدید. تا اینکه حضور نیروهای جهادی به ما جان تازهای داد. اول مسئله کمبود تجهیزات حل شد. بعد هم با کمک داوطلبانه جهادگران، در بیمارستان قوت گرفتیم. از طرفی، مشاهده وضع نامطلوب کشورهای اروپایی و آمریکایی در کنترل این ویروس نسبت به کشور خودمان، انگیزه ما را برای خدمت بالا برد.
متن کامل گفتوگو:
🔗 https://ayyam.ir/5833
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir
🌀 در عدالتخواهی باید نگاهمان به قیامت باشد
◽️گفتاری از حجتالاسلام عامری در نهمین برنامه از سلسله جلسات «الهیات عدالتخواهی»:
🔹 ما در عدالتخواهی باید نگاهمان به قیامت باشد. اگر در هر حرفی که میزنیم، افشاگریهایی که انجام میدهیم، نامههایی که منتشر میکنیم و افرادی که در موردشان نظر میدهیم، حجیت الهی نباشد، هر کدامش میتواند برای ما یک آتش و عذابی در آخرت به بار بیاورد.
🔹حتماً در اقداماتی که بهعنوان عدالتخواهی انجام میدهیم چه در حوزۀ برنامههای معرفتیمان و چه در برنامههای آموزشی و اخلاقیمان باید یاد مرگ باشد.
متن کامل:
🔗 https://ayyam.ir/5708
⚜️ ایام | اندیشه، هنر، رسانه
⚜️ @ayyam_ir