May 11
May 11
🆓در درس-گفتگوها #رایگان شرکت کنید!
خیلی از علاقه مندان برای شرکت در درس-گفتگوها بابت هزینه برنامه ها نگرانی دارند.
توجه بفرمایید که هدف مدرسه به هیچ وجه کسب درآمد نیست و این هزینه فقط برای تعهد به استفاده از برنامه هاست.
بنابراین در صورت شرکت کامل در جلسات و ارائه مکتوبی از مباحث، مدرسه هزینه ثبت نامی شما را "بدون هیچ کم و کاستی" به شما بازخواهد گرداند.
پس بدون هیچ نگرانی در برنامه ها #ثبت_نام کنید، برنامه ها برای شما #رایگان خواهند بود.
✅ اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
🌐 AzadFekrischool.ir
🆔 http://t.me/AzadfekriSchool
📝ارتداد و حکم مرتد از دیدگاه آیت الله منتظری
🔹آیت الله منتظری از شاگردان مبرز آیت الله بروجردی بوده که نظریاتش همواره مورد اعتناء پژوهشگران دینی قرار گرفته است. پارهای از آراء فقهی ایشان به مرور دچار تطوراتی شد که یکی از آنها دیدگاه فقهی ایشان نسبت به مجازات شخص #مرتد است. ایشان در کتاب "اسلام دین فطرت" که در اواخر عمرشان تالیف کردهاند، ابتدائا درباره توضیح مجازات شخص مرتد میگویند:
💬"ملاک حکم مرتد، تغییر اعتقاد قلبی نیست؛ چرا که عقیده معمولا تابع مقدمات خود او است و خود آن از اختیار فرد خارج است، بلکه ملاک آن #ایجاد_فساد با قصد و اراده ظالمانه است. حال اگر کسی به خاطر دسترسی نداشتن به حقایق دین و تحت تأثیر استدلالهای مخالفان دین دچار تردید در احکام ضروری آن و یا در اصول اعتقادی دین شد و قصد توطئه و یا متزلزل کردن ایمان مؤمنان را نداشت و تنها با گمان خویش به پیدا کردن حقیقت در خارج دین، از دین خارج شد و فقط از طریق استدلال و مباحث علمی به مخالفت با مطالب دینی پرداخت، مصداق حکم مرتد نیست؛ چرا که در دوران غیبت معصومین علیهم السلام و اختلافات زیادہ مسلمین در بسیاری از عقاید و احکام، و تاریک شدن فضا و مخلوط شدن حق و باطل، حقایق دین و شریعت به آسانی برای افراد عادی قابل دستیابی نیست."
🔸و در ادامه احتمال میدهند که ممکن است مجازاتی که برای شخص مرتد ذکر شده، یک #حکم_سیاسی و ولایی و مختص به شرائط زمانی و مکانیِ خاصی بوده باشد.
#ارتداد_و_آزادی_عقیده
✅ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در درس ارتداد و آزادی عقیده، به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://azadfekrischool.ir/Terms/intro/religionethics,32
🆔 @Azadfekrischool
🌐 azadfekrischool.ir
✅دیدگاه منتقدین #همجنسگرایی:
🔻 تأملی بر آمارهای رسمی همجنسگرایی
در چند دهه اخیر رویکردهای بهاصطلاح لیبرال، موجی در دفاع از همجنسگرایی را پدید آورد؛ و حقیقت این است که فضای تبلیغاتی شدیدی برای عادیسازی این روابط در جهان وجود دارد. فعالیتهای ترویجی همجنسگرایان تقریبا از دهه 1970 شروع شد. در سال 1989 دانمارک اولین کشوری بود که روابط بین دو همجنس را آزاد اعلام کرد و هلند اولین کشوری بود که در سال 2001 ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت شناخت .
🔹 در آمریکا فعالیتهای ترویجی همجنسگرایان در دهه 1990 اوج گرفت و این فعالیتها در 1996 به وضعیتی رسید که عده فراوانی از دلسوزان جامعه از این وضعیت احساس خطر کردند و قانون «دوما» (دفاع از ازدواج) را که ازدواج را به عنوان پیوندی میان «یک مرد و یک زن» تعریف میکرد، به کنگره بردند که با استقبال بالایی در کنگره مواجه شد و پس از تصویب در مجلس نمایندگان و مجلس سنا، توسط بیل کلینتون در ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۶ امضا شد و بر این اساس، تاکید کرد که ازدواجهای همجنسگرایان را به رسمیت نمیشناسد.
🔸 در این سال حداکثر 27 درصد از مردم آمریکا قانونی شدن لواط و همجنسگرایی قبول داشتند؛ اما تبلیغات و فضاسازیهای رسانهای بقدری شدید بوده است که ظرف حدود 20 سال این آمار از 27 درصد به 64 درصد اعلام کردند.
🔹اول بار در سال 2008 است که آمار موافقان حقوق همجنسگرایی در آمریکا اندکی بیش از مخالفان آن اعلام میشود. و نهایتا دیوان عالی آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ بند سوم این قانون را به نفع همجنسگرایان لغو کرد و ازدواج میان همجنسگرایان را در سراسر ایالت های آمریکا قانونی اعلام کرد.
🔸 بر اساس آمارهای موسسه گالوپ، دو سال بعد از رسمی شدن این وضعیت، یعنی سال 2015، و علیرغم برداشتن موانع قانونی و ایجاد قوانین تسهیلگر برای همجنسگرایان تنها 10.2درصد (یعنی یک دهم) کسانی که خود را همجنسگرا میدانستند ازدواج همجنسگرایانه انجام دادند؛ یعنی کمتر از یک دهم درصد کل جامعه آمریکا.
🔹این در حالی است که با همه تبلیغاتی که برای عادیسازی این روابط شده است آمار کسانی که خود را همجنسگرا ومیدانستند در همین سال اندکی بیش از 1.5 درصد بوده است (1.8 درصد در میان مردان، و 1.5 درصد در میان زنان) و حدود 98 درصد مردان و زنان «وضعیت جنسی خود را «مستقیم» (یعنی عاری از هرگونه تمایلات انحرافی به همجنس و یا به دوجنس و ...) میدانستند.
⬅️به عنوان نتیجه می توان گفت در جامعهای که در آن روابط جنسی کاملا آزاد است و افراد هر روز با انواع وسیلهها در معرض تشویق به روابط جنسی آزاد هستند، و فضاسازی و تبلیغات رسانهای توانسته حدود 65 درصد مردم آنجا را قانع کند که رابطه همجنسگرایانه و ازدواج بین دو همجنس، یک حق بشری و جزء حقوق بشر است، با همه اینها، در مقام عمل تنها موفق شدند که 0.1 درصد از افراد آن جامعه را که این را یک حق بشری فرض کرده بودند و عملا دیگر دلنگرانی اخلاقیای از این بابت نداشتند، به انجام چنین ازدواجی ( #ازدواج_همجنسگرایانه ) بکشانند.
آیا همین شاهد خوبی نیست بر اینکه این عمل برخلاف فطرت آدمی است؟!
#دین_اخلاق_وحقوق_جنسی
⭕️ برای ثبت نام در درس «دین، اخلاق و حقوق جنسی» به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
🔗http://azadfekrischool.ir/Terms/Intro/religionethics,34
🆔 @Azadfekrischool
🌐 azadfekrischool.ir
yon.ir/nVDex