eitaa logo
مدرسه آزادفکری
506 دنبال‌کننده
168 عکس
63 ویدیو
8 فایل
کانال "مدرسه آزادفکری" ⭕️ برای ثبت نام در #درس_گفتگوها به سایت مدرسه مراجعه کنید: www.azadfekrischool.ir ⭕️ارتباط با ما: @mop1414 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">azadfekrischool@gmail.com ⭕️صفحه اینستاگرام و توئیتر: @Azadfekrischool
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️مناظراتی درباره ازدواج سفید، اسلام و همجنسگرایی، ارتداد و آزادی، حجاب، دین و اخلاق ✅بازرگان،جوادی آملی، سروش، سوزنچی، نراقی، صادقی، فنایی، صبوحی 📌حضوری+ مجازی+ اکران #دانشگاه_شریف ✅ثبت نام 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 t.me/AzadfekriSchool 🆚 @Azadfekrischool
🆓در درس-گفتگوها شرکت کنید! خیلی از علاقه مندان برای شرکت در درس-گفتگوها بابت هزینه برنامه ها نگرانی دارند. توجه بفرمایید که هدف مدرسه به هیچ وجه کسب درآمد نیست و این هزینه فقط برای تعهد به استفاده از برنامه هاست. بنابراین در صورت شرکت کامل در جلسات و ارائه مکتوبی از مباحث، مدرسه هزینه ثبت نامی شما را "بدون هیچ کم و کاستی" به شما بازخواهد گرداند. پس بدون هیچ نگرانی در برنامه ها کنید، برنامه ها برای شما خواهند بود. ✅ اطلاعات بیشتر و ثبت نام: 🌐 AzadFekrischool.ir 🆔 http://t.me/AzadfekriSchool
📝ارتداد و حکم مرتد از دیدگاه آیت الله منتظری 🔹آیت الله منتظری از شاگردان مبرز آیت الله بروجردی بوده که نظریاتش همواره مورد اعتناء پژوهشگران دینی قرار گرفته است. پاره‌ای از آراء فقهی ایشان به مرور دچار تطوراتی شد که یکی از آنها دیدگاه فقهی ایشان نسبت به مجازات شخص است. ایشان در کتاب "اسلام دین فطرت" که در اواخر عمرشان تالیف کرده‌اند، ابتدائا درباره توضیح مجازات شخص مرتد می‌گویند: 💬"ملاک حکم مرتد، تغییر اعتقاد قلبی نیست؛ چرا که عقیده معمولا تابع مقدمات خود او است و خود آن از اختیار فرد خارج است، بلکه ملاک آن با قصد و اراده ظالمانه است. حال اگر کسی به خاطر دسترسی نداشتن به حقایق دین و تحت تأثیر استدلال‌های مخالفان دین دچار تردید در احکام ضروری آن و یا در اصول اعتقادی دین شد و قصد توطئه و یا متزلزل کردن ایمان مؤمنان را نداشت و تنها با گمان خویش به پیدا کردن حقیقت در خارج دین، از دین خارج شد و فقط از طریق استدلال و مباحث علمی به مخالفت با مطالب دینی پرداخت، مصداق حکم مرتد نیست؛ چرا که در دوران غیبت معصومین علیهم السلام و اختلافات زیادہ مسلمین در بسیاری از عقاید و احکام، و تاریک شدن فضا و مخلوط شدن حق و باطل، حقایق دین و شریعت به آسانی برای افراد عادی قابل دستیابی نیست." 🔸و در ادامه احتمال می‌دهند که ممکن است مجازاتی که برای شخص مرتد ذکر شده، یک و ولایی و مختص به شرائط زمانی و مکانیِ خاصی بوده باشد. ✅ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در درس ارتداد و آزادی عقیده، به آدرس زیر مراجعه کنید: http://azadfekrischool.ir/Terms/intro/religionethics,32 🆔 @Azadfekrischool 🌐 azadfekrischool.ir
✅دیدگاه منتقدین : 🔻 تأملی بر آمارهای رسمی همجنسگرایی در چند دهه اخیر رویکردهای به‌اصطلاح لیبرال، موجی در دفاع از همجنسگرایی را پدید آورد؛ و حقیقت این است که فضای تبلیغاتی شدیدی برای عادی‌سازی این روابط در جهان وجود دارد. فعالیت‌های ترویجی همجنسگرایان تقریبا از دهه 1970 شروع شد. در سال 1989 دانمارک اولین کشوری بود که روابط بین دو همجنس را آزاد اعلام کرد و هلند اولین کشوری بود که در سال 2001 ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت شناخت . 🔹 در آمریکا فعالیتهای ترویجی همجنسگرایان در دهه 1990 اوج گرفت و این فعالیتها در 1996 به وضعیتی رسید که عده‌ فراوانی از دلسوزان جامعه از این وضعیت احساس خطر کردند و قانون «دوما» (دفاع از ازدواج) را که ازدواج را به عنوان پیوندی میان «یک مرد و یک زن» تعریف می‌کرد، به کنگره بردند که با استقبال بالایی در کنگره مواجه شد و پس از تصویب در مجلس نمایندگان و مجلس سنا، توسط بیل کلینتون در ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۶ امضا شد و بر این اساس، تاکید کرد که ازدواج‌های همجنسگرایان را به رسمیت نمی‌شناسد. 🔸 در این سال حداکثر 27 درصد از مردم آمریکا قانونی شدن لواط و همجنسگرایی قبول داشتند؛ اما تبلیغات و فضاسازی‌های رسانه‌ای بقدری شدید بوده است که ظرف حدود 20 سال این آمار از 27 درصد به 64 درصد اعلام کردند. 🔹اول بار در سال 2008 است که آمار موافقان حقوق همجنسگرایی در آمریکا اندکی بیش از مخالفان آن اعلام می‌شود. و نهایتا دیوان عالی آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ بند سوم این قانون را به نفع همجنس‌گرایان لغو کرد و ازدواج میان همجنسگرایان را در سراسر ایالت های آمریکا قانونی اعلام کرد. 🔸 بر اساس آمارهای موسسه گالوپ، دو سال بعد از رسمی شدن این وضعیت، یعنی سال 2015، و علی‌رغم برداشتن موانع قانونی و ایجاد قوانین تسهیل‌گر برای همجنسگرایان تنها 10.2درصد (یعنی یک دهم) کسانی که خود را همجنسگرا می‌دانستند ازدواج همجنسگرایانه انجام دادند؛ یعنی کمتر از یک دهم درصد کل جامعه آمریکا. 🔹این در حالی است که با همه تبلیغاتی که برای عادی‌سازی این روابط شده است آمار کسانی که خود را همجنسگرا ومی‌دانستند در همین سال اندکی بیش از 1.5 درصد بوده است (1.8 درصد در میان مردان، و 1.5 درصد در میان زنان) و حدود 98 درصد مردان و زنان «وضعیت جنسی خود را «مستقیم» (یعنی عاری از هرگونه تمایلات انحرافی به همجنس و یا به دوجنس و ...) می‌دانستند. ⬅️به عنوان نتیجه می توان گفت در جامعه‌ای که در آن روابط جنسی کاملا آزاد است و افراد هر روز با انواع وسیله‌ها در معرض تشویق به روابط جنسی آزاد هستند، و فضاسازی و تبلیغات رسانه‌ای توانسته حدود 65 درصد مردم آنجا را قانع کند که رابطه همجنسگرایانه و ازدواج بین دو همجنس، یک حق بشری و جزء حقوق بشر است، با همه اینها، در مقام عمل تنها موفق شدند که 0.1 درصد از افراد آن جامعه را که این را یک حق بشری فرض کرده‌ بودند و عملا دیگر دلنگرانی اخلاقی‌ای از این بابت نداشتند، به انجام چنین ازدواجی ( ) بکشانند. آیا همین شاهد خوبی نیست بر اینکه این عمل برخلاف فطرت آدمی است؟! ⭕️ برای ثبت نام در درس «دین، اخلاق و حقوق جنسی» به لینک زیر مراجعه بفرمایید: 🔗http://azadfekrischool.ir/Terms/Intro/religionethics,34 🆔 @Azadfekrischool 🌐 azadfekrischool.ir yon.ir/nVDex
🔴در کتب حدیثی معتبر شیعه روایات متعددی در بیان حرمت و مجازات لواط و مساحقه بیان شده است. به عنوان نمونه دو روایت از کتاب شریف کافی یکی در بیان قبح لواط (نزدیکی مرد با مرد) و دیگری در بیان قبح مساحقه (نزدیکی زن با زن) را ذکر می‌کنیم: ♦️الکافی (ط اسلامیه) ج ۵ ص ۵۴۳: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ حُرْمَةُ الدُّبُرِ أَعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ الْفَرْجِ إِنَّ اللَّهَ أَهْلَكَ أُمَّةً بِحُرْمَةِ الدُّبُرِ وَ لَمْ يُهْلِكْ أَحَداً بِحُرْمَةِ الْفَرْجِ. از امام صادق (ع) روایت شده که حرمت پشت [نزدیکی از پشت یعنی لواط] بزرگتر از حرمت فرج [طریق نزدیکی مرسوم یعنی نزدیکی زن و مرد] است. خداوند امتی را به خاطر حرمت پشت هلاک کرد اما کسی را به خاطر حرمت فرج هلاک نکرده است. ♦️الکافی (ط اسلامیه) ج ۵ ص ۵۵۲: عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ جَرِيرٍ قَالَ: سَأَلَتْنِي امْرَأَةٌ أَنْ أَسْتَأْذِنَ لَهَا عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَأَذِنَ لَهَا فَدَخَلَتْ ... فَقَالَتْ أَخْبِرْنِي عَنِ اللَّوَاتِي مَعَ اللَّوَاتِي مَا حَدُّهُنَّ فِيهِ قَالَ حَدُّ الزِّنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ يُؤْتَى بِهِنَّ قَدْ أُلْبِسْنَ مُقَطَّعَاتٍ مِنْ نَارٍ وَ قُنِّعْنَ بِمَقَانِعَ مِنْ نَارٍ وَ سُرْوِلْنَ مِنَ النَّارِ وَ أُدْخِلَ فِي أَجْوَافِهِنَّ إِلَى رُءُوسِهِنَّ أَعْمِدَةٌ مِنْ نَارٍ وَ قُذِفَ بِهِنَّ فِي النَّارِ أَيَّتُهَا الْمَرْأَةُ إِنَّ أَوَّلَ مَنْ عَمِلَ هَذَا الْعَمَلَ- قَوْمُ لُوطٍ فَاسْتَغْنَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ فَبَقِيَ النِّسَاءُ بِغَيْرِ رِجَالٍ فَفَعَلْنَ كَمَا فَعَلَ رِجَالُهُنَّ. اسحاق بن جریر می‌گوید زنی از من خواست تا برای رفتن پیش امام صادق (ع) برایش اجازه بگیرم. امام اجازه دادند و زن نزد امام رفت ... و پرسید: برایم حکم نزدیکی زن با زن را بگویید. امام فرمودند حکمش حکم زناست. وقتی روز قیامت برپا شود آن زن‌ها را می‌آورند درحالی که لباس‌هایی کوتاه و بلند و سرپوش‌هایی از آتش پوشیده‌اند و در شکم‌هایشان تا سرهایشان عمودهایی از آتش فرو رفته است و به آن‌ها دشنام داده می‌شود که ای زن همانا اولین کسی که این عمل را انجام داد قوم لوط بود که در نتیجه آن مردان از غیر خودشان مستغنی شدند و زنان بدون مرد ماندند پس همان کار مردانشان را کردند. ⭕️جهت ثبت نام در درس "دین، اخلاق و حقوق جنسی" به آدرس زیر مراجعه بفرمایید: http://azadfekrischool.ir/Terms/Intro/religionethics,34 🆔 @Azadfekrischool 🌐 azadfekrischool.ir
حسین سوزنچی: 📝نکاتی درباره درس-گفتگوی (مساله )👆 ⁉️برخی از دوستان می‌پرسند: ⛔️آیا با طرح بحث به و آن کمک نمی‌شود؟ 🤔بنده در مقابل می‌پرسم: 🔸آیا باید صبر کنیم که یک موضوع به یک تبدیل شود و سپس درباره آن و چگونگی مواجهه با آن به بحث و گفتگو بپردازیم؟ 🔸آیا وقتی علائم هجوم از دور سوسو می‌زند بهتر نیست که پیشاپیش درباره آنچه می‌خواهد رخ دهد بیندیشیم و بحث کنیم و با بحث‌های خود امکان داوری عاقلانه و هوشیارانه در برابر این امواج غربی را برای جامعه فراهم آوریم؟ 💠از نظر حقیر، همجنسگرایی بسیار بیش از اینکه یک گرایش واقعی در معدودی از انسانها باشد، مصداق بارز سرکشی نفس اماره عده قلیلی است که با ابزارهای متعدد رسانه‌ای می‌کوشند خود را حق به جانب و دارای عِدّه و عُدّه نشان دهد؛ در حالی که علی‌رغم 🔻ساخت هزاران فیلم در راستای عادی‌سازی و مظلوم‌نمایی در این عرصه، 🔻و تبلیغات شدید درباره آن به عنوان یکی از حقوق طبیعیِ بشر، 🔻و ایجاد قوانین تسهیل‌کننده این روابط، 🔻و همراه کردن جو حمایتی در میان توده‌ها، به نحوی که مخالفت با آن مخالفت با حقوق آزادی و برابری انسان‌ها قلمداد شود، آمارهای خود کشورهای غربی، از نفوذ ضعیف این پدیده شوم در مقام عمل، حتی در خود این جوامع حکایت دارد؛ مثلا 📉حتی بعد از تصویب و قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در آمریکا، طبق آمار موسسه گالوپ، تعداد کسانی که خود را همجنسگرا معرفی می کردند حدود 1.7 درصد بود و تنها یک دهم آنان اقدام به چنین ازدواجی کردند. 🤔آیا بهتر نیست که در مقابل این پروپاگاندای عظیم رسانه‌ای، این واقعیت‌ها نیز در معرض دید همگان قرار گیرد؟ 🤔آیا بهتر نیست که پیش از اینکه این موج دفاع از همجنسگرایی به ایران هم سرایت کند، با بحث و تامل، اندکی مردم را به فکر درباره منطق آنان واداریم که: 🔹آن انسانی که از و او دم می‌زنید واقعا کیست و آیا همجنسگرایی در راستای است یا در راستای و ؟ 🔹واقعا چیست که باید به رسمیت شناخته شود؟ و اگر حقی که واقعا حق و ارزشمند است معلوم گردد، هیچکس، حتی شخص همجنسگرایی که انصاف داشته باشد، همجنسگرایی را به عنوان یک حق خواهد دید؟ 🔹آیا خداوندی که به همه زمانها و همه چیز آگاه و بر هر چیزی توانا و این اندازه در حق انسان مهربان است، نمی‌خواسته ویا نمی‌توانسته با انسان چند کلمه سخن معنی‌دار بگوید؛ و اگر گفته آیا سزاست که کلمات خداوند را از هرگونه معنا تهی و آنگاه به دلخواه خود تفسیر به رای نماییم و آیا اگر کسی به هر بهانه‌ای (حتی به بهانه و ) کلمات و سخنان ما را از معنی اصلی‌اش خارج کند بر او نمی‌آشوبیم؟ 🌐عده‌ای از جوانان این مرز و بوم، تصمیم گرفته‌اند که پیش از اینکه عرصه جولان پیدا کند پرده از رخ برگیرند؛ و از پیش نیز درباره اینکه و چیست پیش‌داوری نکنند و ابتدا امکان شنیدن سخنها را مهیا سازند تا بعدا افراد خودشان به تشخیص برسند؛ و برای این منظور از مدافع و منتقد این مساله دعوت کرده‌اند که در محیطی آرام و به دور از جنجال، رای خود را با مخاطب در میان نهند. 📖و خداوند وعده داده که اگر کسانی بی‌هرگونه غل و غشی در مسیر خدا - که همان حق محض و حقیقت ناب است - گام برداند، و دربند باورها و تعصبات شخصی و و نمانند، آنان را هدایت خواهد کرد. (سوره عنکبوت، آیه 69) 🖋حسین سوزنچی ✅ برای ثبت نام در درس-گفتگوی دین،اخلاق و حقوق جنسی به آدرس زیر مراجعه کنید: http://azadfekrischool.ir/Terms/Intro/religionethics,34 🆔 @Azadfekrischool 🌐 azadfekrischool.ir
🔶بخشی از مقاله «قرآن و حقوق اقلیت‌های جنسی» نوشته‌ی آرش نراقی: 🔹اخلاق (یعنی مبانی، اصول، و دلایل اخلاقی) در مقام ثبوت و اثبات یکسره عقلانی و علی الاصول مستقل از دین و مقدم بر آن است. 🔹هیچ دلیل عقلی/اخلاقی موّجهی برای تقبیح هویت و گرایشهای همجنس گرایانه (از آن حیث که همجنس گرایانه است) وجود ندارد. 🔹بنابراین، تبعیض بر مبنای هویت و گرایشهای همجنس گرایانه (از آن حیث که همجنس گرایانه است) خلاف اصل عدالت و از منظر اخلاقی نارواست. ✅ ثبت‌نام در درس‌گفتگوی «»: 🌐 AzadFekriSchool.ir/Terms/Intro/religionethics,34 🆔 @AzadFekriSchool