eitaa logo
به کانال دفاع از خوبان بپیوندید ...
176 دنبال‌کننده
492 عکس
527 ویدیو
1 فایل
خداوندرحمن و رحیم است،اهل مهرورزی مهربانیِ همیشگی است.او اَعمال مِهرمندانه بندگان رامحبوب ومقبول،وافعال قَهرورزانه ایشان رامطرود ومغبون دانسته است.همواره بایداز حقوق کسانی که رفتار وگفتارخوب دارندویا اشتهاربخوبی دارند،دفاع کرد.چه در پشت سر وچه در پیش رو.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اذان صبح هم اکنون به افق استان گیلان شهر رشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اذان صبح هم اکنون به افق استان گیلان شهر رشت
هدایت شده از .
📚📄📚📄📚 🔆 خرافه 13 بحث امروز من در اطراف «خرافه 13» است. شاید بهتر بود عنوان را «دفاع از 13» قرار می‌دادیم. این عددی که بدون ارتکاب هیچ جرم و جنایتی و بدون هیچ سابقه سوئی، این بشر ظالم ستمگر و این بشر جَهول ظَلوم- به تعبیر قرآن- او را محکوم کرده و برای او نحوست و شئامت قائل شده است و گناهان و جرمها و جنایات و تبعات و آثار سوئی که این گناهان و جرمها و جنایات دارد همه را- زیرکانه یا احمقانه- از دوش خودش برداشته است و به دوش چیزهای دیگری که آنها را نحسها و شومها نامیده، گذاشته است. و در میان همه اشیائی که بشر برای آنها شئامت و نحوست قائل است اعداد سهم بیشتری دارند و در میان اعداد هم از همه- به اصطلاح- مظلومتر و بیچاره‏‌تر و توسری‏‌خورتر عدد 13 بوده است. اساساً این فکر از کجا پیدا شده است؟ 🔹 به نظر من دو خاصیتی که در بشر هست سبب پیدایش فکر نحوست در اشیاء و اعداد شده است. 1️⃣ یکی اینکه بشر به طور کلی خودخواه است، یک حالت گریز از مرکزی در مسئله‌ تقبل مسئولیتها دارد، یعنی نمی‌خواهد مسئولیت شکستهای خودش را متوجه خودش بکند. همیشه دنبال این می‌گردد که یک چیز دیگری پیدا کند و بگوید این شکست، این بدبختی که پیدا شد، این من نبودم، این فکر من نبود، این خُلق من نبود، این روح من نبود، این عادت اشتباه من نبود، این جهل و نادانی من نبود که باعث این شکست شد، یک چیز دیگری بود. این یک علت بوده است که بشر برای اینکه از تقبل مسئولیتها فرار کند، آمده است برای اشیاء، برای 13، برای... نحوست قائل شده است. 2️⃣ خاصیت دیگر، روح تنبلی است که در انسان می‌باشد. انسان وقتی بخواهد علت قضایا را بفهمد، باید از طریق علمی و عقلی کاوش و تفکر و جستجو و تفحص کند تا علت واقعی اشیاء را درک کند. اگر در جنگی شرکت کردیم و شکست خوردیم، چنانچه بنا بشود روی اصول دقیق علمی بررسی کنیم که چرا شکست خوردیم، دو ناراحتی دارد: یکی اینکه می‌رسیم به اینکه خودمان مسئول این شکست بودیم؛ دوم اینکه مدتها باید زحمت بکشیم، به خودمان رنج بدهیم تا علتها را به دست بیاوریم ولی با یک کلمه خودمان را راحت می‌کنیم، می‌گوییم علت اینکه ما در این جنگ شکست خوردیم این بود که مثلًا در روز چهارشنبه شروع کردیم یا روز 13 بود. 🔹 گره زدن سبزه آیا برویم بیرون شهر، سبزه‌‏ها را گره بزنیم تا از نحسی خارج شویم؟! با سبزه را در روز سیزده از خانه بیرون ریختن از نحسی خارج می‌شویم؟ از خودت بیرون بیا، از این رفتار زشت خودت بیرون بیا، از این عادات زشتت بیرون بیا، از این افکار زشت خودت خارج شو، از این ملکات کثیف و پلیدی که گرفتارش هستی خارج شو. آیا تو با آن کارها از نحوست بیرون می‌آیی؟! 13 چه گناهی دارد؟ از سبزه گره زدن چه کاری ساخته است؟! به خدا ننگ این مردم است که روز سیزده را به عنوان سیزده بدر [بیرون‏] می‌روند! بدانید این مسائل مال اسلام نیست. 🔹 سیزده بدر واقعی سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملکات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنیده است خارج شویم. 📚 پانزده گفتار، صفحه 141 و 148 📚 یادداشت‏های استاد مطهری، جلد ‏6، صفحه131 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
"استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ "استغفرالله الْعَظِيمِ  مِن كُلِ ذنبٍ وَأَتُوبُ اِلَيهِ♡ أَسْتَغـفِرُ اللّه الـذيْ لا إلـهَ إلّا هُـوَ الحـيُّ القيّـومْ وأَتُوب إليه أَسْتَغـفِرُ اللّه الـذيْ لا إلـهَ إلّا هُـوَ الحـيُّ القيّـومْ وأَتُوب إليه أَسْتَغـفِرُ اللّه الـذيْ لا إلـهَ إلّا هُـوَ الحـيُّ القيّـومْ وأَتُوب إليه أَسْتَغـفِرُ اللّه الـذيْ لا إلـهَ إلّا هُـوَ الحـيُّ القيّـومْ وأَتُوب إليه أَسْتَغـفِرُ اللّه الـذيْ لا إلـهَ إلّا هُـوَ الحـيُّ القيّـومْ وأَتُوب إليه
"یادآوری اعمال" اعمال مخصوص شب نوزدهم رمضان(امشب): دائم الذکر بودن: گفتن ذکر "اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَميرَالمومنينَ" و ذکر "اَستَغفُرِاللهَ رَبي وَ اَتوبُ اِلَيه" سفارش شده است. همچنین خواندن دعای امام زین العابدین-ع: اللهم انی امسیت لک عبدا... (درمفاتیح) وارد شده است. دادن صدقه و احسان نیز در این شب ها سفارش شده است. "گل یاس"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا