eitaa logo
پیامک هایی از طرف خدا
14 دنبال‌کننده
12 عکس
1 ویدیو
4 فایل
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ارتباط خدا با بنده،یعنی' وحی ''(قرآن ،حدیث قدسی، کلام پیامبر و امامان معصوم ) سَلَامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِيمٍ فرشتگان رحمت بر مومنان از طرف خدای مهربان سلام و تحیّت می رسانند. سوره یس آیه 58 @azkhoda
مشاهده در ایتا
دانلود
اثرات ذنوب | آثار گناهان فهرست مطالب 1 - ثار گناهان بر زندگی انسان شش اثر گناه در فرمایش امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 2 - ازده اثر گناهان در فرمایش امام صادق(علیه‌السلام) 3 - سیزده اثر گناهان در فرمایش امام سجاد(علیه‌السلام) گناهانی که باعث تغییر نعمت‌ها می‌شود گناهانی که باعث ندامت و پشیمانی می‌شود گناهانی که نقمت‌ها را فرو می‌ریزد گناهانی که بدبختی می‌آورد گناهانی که حجاب‌ها را می‌دَرَد برخی گناهان که بلا را نازل می‌کند گناهانی که دشمنان را چیره می‌کند گناهانی که مرگ را نزدیک می‌کند گناهانی که باعث ناامیدی می‌شود گناهانی که هوا را تیره و تار می‌کند گناهانی که باعث پرده‌دری می‌شود گناهانی که باعث عدم استجابت دعا می‌شود برخی گناهان که مانع بارش باران می‌شود 1- شش اثر گناه در فرمایش امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) … یَا نُورُ یَا قُدُّوسُ یَا أَوَّلَ الْأَوَّلِینَ وَ یَا آخِرَ الْآخِرِینَ اللَّهُمَ‏ اغْفِرْ لِیَ‏ الذُّنُوبَ‏ الَّتِی‏ تَهْتِکُ‏ الْعِصَمَ خدایا، گناهانی که موجب پرده‌دری می‌شود را ببخش اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ النِّقَمَ خدایا، گناهانی که عقوبت و عتاب به‌دنبال دارد را ببخش اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ از دعای کمیل خدایا، گناهانی که باعث تغییر نعمت‌ها می‌شود را ببخش اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ الدُّعَاءَ خدایا، گناهانی که باعث محبوس‌شدن دعا می‌شود را ببخش اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَقْطَعُ الرَّجَاءَ خدایا، گناهانی که باعث ناامیدی من می‌شود را ببخش اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلَاءَ خدایا، گناهانی که بلا را نازل می‌کند را ببخش اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُهُ وَ کُلَّ خَطِیئَهٍ أَخْطَأْتُهَا. خدایا هر گناهی که کرده‌ام و هر خطایی را که انجام داده‌ام را ببخش مصباح کفعمی، ص۵۵۵ 2 - یازده اثر گناهان در فرمایش امام صادق(علیه‌السلام) و نیز از حضرت صادق علیه‌السلام روایت شده که: کَانَ مِنْ دُعَائِهِ یَقُولُ: یَا نُورُ یَا قُدُّوسُ یَا أَوَّلَ الْأَوَّلِینَ وَ یَا آخِرَ الْآخِرِینَ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ‏ الَّتِی‏ تُغَیِّرُ النِّعَمَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُحِلُّ النِّقَمَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ‏ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَمَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُدِیلُ الْأَعْدَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَقْطَعُ الرَّجَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُظْلِمُ الْهَوَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَکْشِفُ الْغِطَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَرُدُّ الدُّعَاءَ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَرُدُّ غَیْثَ السَّمَاءِ کافی، ج۲، ص۵۸۹ 3 - سیزده اثر گناهان در فرمایش امام سجاد(علیه‌السلام) ابوخالد کابلی می‌گوید: از امام زین‌العابدین(ع) شنیدم که فرمود: گناهانی که باعث تغییر نعمت‌ها می‌شود الذُّنُوبُ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ: الْبَغْیُ عَلَى النَّاسِ؛ ظلم به مردم وَ الزَّوَالُ‏ عَنِ‏ الْعَادَهِ فِی‏ الْخَیْرِ؛ وَ اصْطِنَاعِ الْمَعْرُوفِ؛ وَ کُفْرَانُ النِّعَمِ؛ وَ تَرْکُ الشُّکْرِ؛ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى‏ «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» گناهانی که باعث ندامت و پشیمانی می‌شود وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تُورِثُ النَّدَمَ: قَتْلُ النَّفْسِ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ، قَالَ اللَّهُ تَعَالَى فِی قِصَّهِ قَابِیلَ حِینَ قَتَلَ أَخَاهُ هَابِیلَ فَعَجَزَ عَنْ دَفْنِهِ‏ «فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِینَ‏» وَ تَرْکُ صِلَهِ الْقَرَابَهِ حَتَّى یَسْتَغْنُوا؛ وَ تَرْکُ الصَّلَاهِ حَتَّى یَخْرُجَ وَقْتُهَا؛ وَ تَرْکُ الْوَصِیَّهِ؛ وَ رَدِّ الْمَظَالِمِ؛ وَ مَنْعُ الزَّکَاهِ حَتَّى یَحْضُرَ الْمَوْتُ وَ یَنْغَلِقَ اللِّسَانُ. گناهانی که نقمت‌ها را فرو می‌ریزد وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تُنْزِلُ النِّقَمَ: عِصْیَانُ الْعَارِفِ بِالْبَغْیِ؛ وَ التَّطَاوُلُ عَلَى النَّاسِ؛ وَ الِاسْتِهْزَاءُ بِهِمْ؛ وَ السُّخْرِیَّهُ مِنْهُمْ. گناهانی که بدبختی می‌آورد وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَدْفَعُ الْقِسْمَ:
إِظْهَارُ الِافْتِقَارِ؛ وَ النَّوْمُ عَنِ الْعَتَمَهِ؛ وَ عَنْ صَلَاهِ الْغَدَاهِ؛ وَ اسْتِحْقَارُ النِّعَمِ؛ وَ شَکْوَى الْمَعْبُودِ عَزَّوَجَلَ. گناهانی که حجاب‌ها را می‌دَرَد وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَمَ: شُرْبُ الْخَمْرِ؛ وَ اللَّعِبُ بِالْقِمَارِ؛ وَ تَعَاطِی مَا یُضْحِکُ النَّاسَ مِنَ اللَّغْوِ وَ الْمِزَاحِ؛ وَ ذِکْرُ عُیُوبِ النَّاسِ؛ وَ مُجَالَسَهُ أَهْلِ الرَّیْبِ. برخی گناهان که بلا را نازل می‌کند وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلَاءَ: تَرْکُ إِغَاثَهِ الْمَلْهُوفِ؛ وَ تَرْکُ مُعَاوَنَهِ الْمَظْلُومِ؛ وَ تَضْیِیعُ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ. گناهانی که دشمنان را چیره می‌کند وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تُدِیلُ الْأَعْدَاءَ: الْمُجَاهَرَهُ بِالظُّلْمِ؛ وَ إِعْلَانُ الْفُجُورِ؛ وَ إِبَاحَهُ الْمَحْظُورِ؛ وَ عِصْیَانُ الْأَخْیَارِ؛ وَ الِانْطِیَاعُ لِلْأَشْرَارِ. گناهانی که مرگ را نزدیک می‌کند وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ: قَطِیعَهُ الرَّحِمِ؛ وَ الْیَمِینُ الْفَاجِرَهُ؛ وَ الْأَقْوَالُ الْکَاذِبَهُ؛ وَ الزِّنَا؛ وَ سَدُّ طَرِیقِ‏ الْمُسْلِمِینَ؛ وَ ادِّعَاءُ الْإِمَامَهِ بِغَیْرِ حَقٍّ. گناهانی که باعث ناامیدی می‌شود وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَقْطَعُ الرَّجَاءَ: الْیَأْسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ؛ وَ الْقُنُوطُ مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ؛ وَ الثِّقَهُ بِغَیْرِ اللَّهِ؛ وَ التَّکْذِیبُ بِوَعْدِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ. گناهانی که هوا را تیره و تار می‌کند وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تُظْلِمُ الْهَوَاءَ: السِّحْرُ؛ وَ الْکِهَانَهُ؛ وَ الْإِیمَانُ بِالنُّجُومِ؛ وَ التَّکْذِیبُ بِالْقَدَرِ؛ وَ عُقُوقُ الْوَالِدَیْنِ. گناهانی که باعث پرده‌دری می‌شود وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَکْشِفُ الْغِطَاءَ: الِاسْتِدَانَهُ بِغَیْرِ نِیَّهِ الْأَدَاءِ؛ وَ الْإِسْرَافُ فِی النَّفَقَهِ عَلَى الْبَاطِلِ؛ وَ الْبُخْلُ عَلَى الْأَهْلِ وَ الْوَلَدِ وَ ذَوِی الْأَرْحَامِ؛ وَ سُوءُ الْخُلُقِ؛ وَ قِلَّهُ الصَّبْرِ؛ وَ اسْتِعْمَالُ الضَّجَرِ وَ الْکَسَلِ؛ وَ الِاسْتِهَانَهُ بِأَهْلِ الدِّینِ. گناهانی که باعث عدم استجابت دعا می‌شود وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَرُدُّ الدُّعَاءَ: سُوءُ النِّیَّهِ؛ وَ خُبْثُ السَّرِیرَهِ؛ وَ النِّفَاقُ مَعَ الْإِخْوَانِ؛ وَ تَرْکُ التَّصْدِیقِ بِالْإِجَابَهِ؛ وَ تَأْخِیرُ الصَّلَوَاتِ الْمَفْرُوضَاتِ حَتَّى تَذْهَبَ أَوْقَاتُهَا؛ وَ تَرْکُ التَّقَرُّبِ إِلَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ بِالْبِرِّ وَ الصَّدَقَهِ؛ وَ اسْتِعْمَالُ الْبَذَاءِ وَ الْفُحْشِ فِی الْقَوْلِ. برخی گناهان که مانع بارش باران می‌شود وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَحْبِسُ غَیْثَ السَّمَاءِ: جَوْرُ الْحُکَّامِ فِی الْقَضَاءِ؛ وَ شَهَادَهُ الزُّورِ؛ وَ کِتْمَانُ الشَّهَادَهِ؛ وَ مَنْعُ الزَّکَاهِ وَ الْقَرْضِ وَ الْمَاعُونِ؛ وَ قَسَاوَهُ الْقَلْبِ عَلَى أَهْلِ الْفَقْرِ وَ الْفَاقَهِ؛ وَ ظُلْمُ الْیَتِیمِ وَ الْأَرْمَلَهِ؛ ظلم به یتیم و بیوه وَ انْتِهَارُ السَّائِلِ وَ رَدُّهُ بِاللَّیْلِ؛ تشر و سرزنش نیازمند و ردّ کردن او در شب وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۲۸۱، ح۲۱۵۵۶
پیام مهم خداوند قادر متعال در قرآن کریم «چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرين سوره مبارکه البقرة آیه ۲۴۹ فَلَمّا فَصَلَ طالوتُ بِالجُنودِ قالَ إِنَّ اللَّهَ مُبتَليكُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنهُ فَلَيسَ مِنّي وَمَن لَم يَطعَمهُ فَإِنَّهُ مِنّي إِلّا مَنِ اغتَرَفَ غُرفَةً بِيَدِهِ ۚ فَشَرِبوا مِنهُ إِلّا قَليلًا مِنهُم ۚ فَلَمّا جاوَزَهُ هُوَ وَالَّذينَ آمَنوا مَعَهُ قالوا لا طاقَةَ لَنَا اليَومَ بِجالوتَ وَجُنودِهِ ۚ قالَ الَّذينَ يَظُنّونَ أَنَّهُم مُلاقُو اللَّهِ كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ﴿۲۴۹﴾ و هنگامی که طالوت (به فرماندهی لشکر بنی اسرائیل منصوب شد، و) سپاهیان را با خود بیرون برد، به آنها گفت: «خداوند، شما را به وسیله یک نهر آب، آزمایش می‌کند؛ آنها (که به هنگام تشنگی،) از آن بنوشند، از من نیستند؛ و آنها که جز یک پیمانه با دست خود، بیشتر از آن نخورند، از من هستند» جز عده کمی، همگی از آن آب نوشیدند. سپس هنگامی که او، و افرادی که با او ایمان آورده بودند، (و از بوته آزمایش، سالم به‌در آمدند،) از آن نهر گذشتند، (از کمی نفرات خود، ناراحت شدند؛ و عده‌ای) گفتند: «امروز، ما توانایی مقابله با (*جالوت*) و سپاهیان او را نداریم.» اما آنها که می‌دانستند خدا را ملاقات خواهند کرد (و به روز رستاخیز، ایمان داشتند) گفتند: «چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان) است. با تکیه بر ایمان و غیرت دینی گروهی اندک بر جبهه‌ی وسیع دشمن پیروز میشود در این قضیّه[ی شهادت شهید سلیمانی و همراهانش] کار بزرگی انجام گرفت، حادثه‌ی بزرگی انجام گرفت، انقلابی به وجود آمد که دنیا را تکان داد، متحوّل کرد و تاریخ را، مسیر تاریخ کشور را، مسیر تاریخ منطقه را و شاید مسیر تاریخ جهان را -که بعدها قضاوت خواهد شد- تغییر داد. به کمک الهی با این چشم نگاه کنیم؛ هدایت الهی و دست قدرت الهی را این جور ببینیم در همه‌ی حوادث زندگی‌مان. آن روز دست مردم خالی بود؛ ما امروز بحمدالله دستمان خالی نیست، دستمان پُر است. ملّت ایران امروز مجهّزند در مقابل زورگویان عالم، لکن تکیه [فقط] به ابزار نظامی نیست؛ ابزار نظامی آن وقتی فایده میبخشد که متکّی باشد به همان ایمان و غیرت دینی؛ آن وقت است که ابزار نظامی اثر میکند، کارگشایی میکند. این را امروز ما در مقابل جبهه‌ی وسیع دشمن همیشه باید به یاد داشته باشیم؛ اینکه خدای متعال میفرماید «کَم مِن فِئَةٍ قَلیـلَةٍ غَلَبَت فِئَـةً کَثیرَةً بِاِذنِ‌ الله»،(۱) مصداقش همین جا است؛ گاهی یک فئه‌ی قلیله‌ای بر یک جبهه‌ی بسیار وسیع و گسترده‌ای، به قدرت الهی پیروز میشود وقتی که متّکی باشد به این ایمان و غیرت دینی باشد وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ‌ فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ و هنگامى كه در برابر جالوت و سپاهيان او قرار گرفتند، گفتند: پروردگارا صبر و شكيبايى بر ما فرو ريز و قدمهاى ما را ثابت و استوار بدار و مارا بر گروه كافران پيروز فرما. پس به یاری خدا کافران را شکست دادند و داود (علیه السّلام) امیر آنها جالوت را کشت و خدایش پادشاهی و فرزانگی عطا فرمود و از آنچه می‌خواست بدو بیاموخت. و اگر خدا برخی مردم را در مقابل بعضی دیگر بر نمی‌انگیخت فساد روی زمین را فرا می‌گرفت، و لیکن خدا، خداوند فضل و کرم بر همه اهل عالم است.
پیام ها 1- هميشه و به خصوص در جبهه‌ها، دعا همراه با حركت لازم است، نه دعا به جاى حركت. «بَرَزُوا لِجالُوتَ ... رَبَّنا أَفْرِغْ ...» 2- صبر و پيروزى، ملازم يكديگرند. در اثر صبر، ظفر آيد. «صَبْراً ... وَ انْصُرْنا» 3- دعاهاى خود را با «ربّنا» آغاز كنيم. «رَبَّنا أَفْرِغْ ...» 4- در شدايد، انسان به صبرِ بسيار محتاج است. «افرغ» به معناى نزول فراوان است. كلمه «صبراً» نيز در قالب نكره آمده است كه نشانه‌ى صبر بزرگ است. 5- پشت سر گذاشتن امتحانات و موفقيّت در آنها شما را مغرور نكند، باز هم از خداوند استمداد نمائيد. «ثَبِّتْ أَقْدامَنا» 6- وظيفه‌ى انسان، حركت و تلاش است، امّا پيروزى به دست خداست. «رَبَّنا ... وَ انْصُرْنا» 7- پيروزى در جنگ، زمانى با ارزش است كه هدف رزمندگان برترى حقّ بر باطل باشد، نه برترى يكى بر ديگرى. «وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: https://eitaa.com/azkhoda
🔸 پیرامون نگهداری سگ در خانه و زندگی 🔹یکی از مسلمات دینی تبعیت احکام الهی است، به این معنا که هر آنچه در شرع مقدس حرام شده دارای ضرر حتمی است و اگر چیزی را خدای متعال واجب نموده در آن نفع حتمی وجود دارد. 🔹حرام و حلال الهی سلیقه‌ای و گزاف نبوده و بر اساس حکمت و مصلحت و خیرخواهی برای بشر است، و ما ممکن است ما به خاطر کمی اطلاعات علمی، به مفاسد و مصالح احکام پی نبریم، ولی بعدها بر اثر پیشرفت‌های علمی، بخشی از فلسفه احکام روشن شده و می شود. 🔹دلایل علمی کشف شده درباره دلیل نجاست سگ سال‌ها پس از حکم به نجاست سگ، بعضی از علل علمی تجربی آن کشف شده است و آن اینکه در روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» وجود دارد. 🔹تخم‌های زیادی از این کِرم همراه مدفوع سگ بیرون می‌آید و به اطراف مقعد سگ می چسبد. سگ به وسیله زبانش آن تخم‌ها را به قسمت‌های دیگر بدنش منتقل نموده و همه جا را آلوده می‌کند. اگر یکی از این تخم‌ها به معده انسان وارد شود، مرض‌های گوناگونی تولید می‌کند که احیاناً منجر به مرگ می‌شود. 🔹این یکی از حکمت‌هایی است که اسلام سگ را نجس العین دانسته تا بدین وسیله مضرّات آن را از انسان دفع کند، اما ممکن است، حکمت‌ها و علت‌های دیگری از نظر بهداشتی و زیست شناسی و پزشکی و اثیرات منفی معنوی وجود دارد که در کتب علمی و روایی مستند آمده است 🔹اجماع در فقه شیعه برخاسته از روایات فراوانی است که در کتابهای روایی آمده است، بیان داشت: البته، درباره نجس بودن سگ روایاتی که از امامان (ع) به دست ما رسیده است. استثناهایی که دین در ارتباط با نگهداری سگ قائل شده است امروزه در تفکر غرب زده ها حیوانی مثل سگ جایگزینی به جای فرزند است یعنی عشق و علاقه و محبتی که باید بین اعضای خانواده باشد به سمت یک حیوان سوق یافته است. 🔹بی شک نهی از نگهداری این حیوان در محیط زندگی و نهی از نزدیک شدن به آن، برای آلوده بودن آن و زمینه انتقال برخی از میکروب‌ها و نجس بودن آن از نظر حکم فقهی واضح و روشن است چراکه حفظ و نظافت و بهداشت خود و محیط زندگی و پاکی بدن و لباس و ظروف و ابزار و وسایل خورد و خوراک از نظر تعالیم دینی اهمیت بسیاری دارد. 🔹استثناهایی که دین در ارتباط با نگهداری سگ قائل شده است. داشتن سگ آموزش دیده که از آن برای اهدافی مانند نگهبانی مزرعه، کارخانه و گله یا در شکار و جست و جوی اجناس قاچاق استفاده می‌شود، در صورتی که در محیط بیرون از از خانه و زیست انسان با توجه به چهار نکته یاد شده (نظافت، طهارت و بهداشت و رعایت نجس و پاکی )درباره آن مراعات شود از نظر احکام اسلامی اشکال ندارد. 🔹نگهداری بعضی از حیوانات ( ازجمله مرغ و خروس ،مرغابی ،کبوتر و پرندگان تزیینی و حیوانات اهلی مثل اسب و گاو و گوسفند بجز خوک )در خانه در صورتی که دارای شریط لازم باشد از جمله فضا و حیاط مناسب و عدم مزاحمت برای همسایگان باشد بلامانع است . https://eitaa.com/azkhoda
1_4174034458.pdf
463.2K
دعای جوش کبیر با نگارش درشت و زیبا .
اعوذ بالله من اشیطان الرجیم اهمیت گفتن زیاد این دعا و آیه در این شرایط بسیار مهم است . اللهم صل علی محمد و آل محمد رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ بجاه محمد و آله الطاهرین وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّى يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﴿۲۴۷﴾ پیامبرشان به آنان گفت: بی تردید خدا طالوت را برای شما به زمامداری برانگیخت. گفتند: [شگفتا!] چگونه او را بر ما حکومت باشد و حال آنکه ما به فرمانروایی از او سزاوارتریم، و به او وسعت و فراخی مالی داده نشده [پس ما کجا و زمامداری انسانی تهیدست کجا!؟] [پیامبرشان] گفت: خدا او را بر شما برگزیده و وی را در دانش و نیروی جسمی فزونی داده؛ و خدا زمامداریش را به هر کس که بخواهد عطا می کند؛ و خدا بسیار عطا کننده و داناست. وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ آيَةَ مُلْكِهِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ التَّابُوتُ فِيهِ سَكِينَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَبَقِيَّةٌ مِمَّا تَرَكَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلَائِكَةُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ﴿۲۴۸﴾ و پیامبرشان به آنان گفت: یقیناً نشانه فرمانروایی او این است که آن صندوق [که موسی را در آن گذاشتند و به دریا انداختند] نزد شما خواهد آمد، در آن آرامشی از سوی پروردگارتان است، و باقی مانده ای از آنچه خاندان موسی و هارون به جا گذاشته اند [چون الواح تورات، عصای موسی و عمامه هارون] و فرشتگان آن را حمل می کنند، البته در آن نشانه ای برای شماست اگر مؤمن باشید. فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿۲۴۹﴾ پس زمانی که طالوت با سپاهیان [برای جنگ با دشمن از شهر] بیرون رفت، گفت: بی تردید خدا شما را به وسیله نهر آبی آزمایش می کند؛ پس هر که [به هنگام تشنگی] از آن [سیر] بنوشد، از من نیست و هر که از آن نخورد، از من است، مگر کسی که با دستش کفی آب برگیرد [که او نه از من است و نه مردود از سپاه]. پس جز اندکی از آنان همگی از آن نوشیدند. و زمانی که او و کسانی که با او ایمان آورده بودند از نهر گذشتند، [گروهی از آنان] گفتند: ما را امروز قدرت مقابله با جالوت و سپاهیانش نیست. ولی کسانی که یقین داشتند که دیدارکننده خدایند، گفتند: چه بسا گروه اندکی که به توفیق خدا بر گروه بسیاری پیروز شدند، و خدا باشکیبایان است. وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ ﴿۲۵۰﴾ و چون [طالوت و اهل ایمان] برای جنگ با جالوت و سپاهیانش ظاهر شدند، گفتند: پروردگارا! بر ما صبر و شکیبایی فرو ریز، و گام هایمان را استوار ساز، و ما را بر گروه کافران پیروز گردان. خرمشاهی: و چون با جالوت و سپاهيانش رو در رو شدند گفتند پروردگارا بر ما [باران‏] صبر فرو ريز و گامهاى ما را استوار بدار و ما را بر خدانشناسان پيروز گردان‏ فولادوند: و هنگامى كه با جالوت و سپاهيانش روبرو شدند گفتند پروردگارا بر [دلهاى] ما شكيبايى فرو ريز و گامهاى ما را استوار دار و ما را بر گروه كافران پيروز فرماى سوره بقره آیات 243 تا 252
فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ ﴿۲۵۱﴾ پس آنان را به توفیق خدا شکست دادند. و داود [جوان مؤمن نیرومندی که در سپاه طالوت بود] جالوت را کشت، و خدا او را فرمانروایی و حکمت داد، و از آنچه می خواست به او آموخت. و اگر خدا [تجاوز و ستم] برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نمی کرد، قطعاً زمین را فساد فرا می گرفت؛ ولی خدا نسبت به جهانیان دارای فضل و احسان است. خرمشاهی: آنگاه به توفيق الهى آنان را شكست دادند و داوود جالوت را كشت، و خداوند به او فرمانروايى و پيامبرى ارزانى داشت و از هر آنچه خواست به او آموخت، و اگر خداوند بعضى از مردم را به دست بعضى ديگر دفع نكند، زمين تباه شود، ولى خداوند بر جهانيان بخشش و بخشايش دارد فولادوند: پس آنان را به اذن خدا شكست دادند و داوود جالوت را كشت و خداوند به او پادشاهى و حكمت ارزانى داشت و از آنچه مى‏ خواست به او آموخت و اگر خداوند برخى از مردم را به وسيله برخى ديگر دفع نمیکرد قطعا زمين تباه مى‏ گرديد ولى خداوند نسبت به جهانيان تفضل دارد تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ وَإِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ ﴿۲۵۲﴾ این [داستان ها و حادثه های واقعی] نشانه های [توحید، ربوبیّت و قدرت] خداست که به حقّ و راستی بر تو می خوانیم و یقیناً تو از فرستادگانی. بر اساس این داستان اهمیت گفتن این دعا و آیه در این شرایط بسیار مهم است . اللهم صل علی محمد و آل محمد رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ بجاه محمد و آله الطاهرین ترجمه انصاریان سوره بقره آیات 243 تا 252
✍ توصیه‌هایی از علامۀ طباطبائی به سالکان راهِ خدا . ❓سؤال : آقا ، نصیحتی بفرمایید. . 🌷 حضرت علاّمه طباطبائی (ره) فرمودند: . 👌 فرشِ هر مجلس نشوید. هرکه هر صحبتی کرد ، گوشه‌اش را نگیرید ادامه بدهید. با رفیقی که مثل خودتان است ، رفیق بشوید. . 👌 غذاتان متوسط باشد. صحبتتان متوسط ، نه آنقدر که لال بشوید. رفاقت‌تان متوسّط. . 👌 ذکر خدا بکنید تا توجّه مخصوصی به شما بکند. . 👌 توجّه مخصوص کردن خداوند به بنده‌ای از بندگان، همان مفاد «أذکُرکُم» است ؛ اگر انسان مفاد «فَاذکُرُونی» را تحقّق داد به توفیق خداوند (سبحانه‌وتعالی)، توجّه مخصوص که مفاد «أذکُرکُم» است محقّق می‌شود. . 📒 اقیانوس علم و معرفت ، ص ۲۵۹ .