هدایت شده از ناصر سلطانپور
فرکانسیک پیشرفت کوانتومی.mp3
38.44M
این فایل در تمام ابعاد زندگی تون معجزه میکنه چه مادی و چه معنوی 😍
قول بدین تا ۹۰ روز هرروز صبح گوش کنید✌️
حتما عبارات تاکیدی شو بنویسید
تا همیشه تکرارش کنید 👌🌱🌸
https://eitaa.com/nsaaam
هدایت شده از ناصر سلطانپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عشق گرفتنی نیست‼️
عشق دادنیست . . .
تا زمانی که نتونی عشق بدی، نمیتونی عشقی هم دریافت کنی .
https://eitaa.com/nsaaam🦋
⊱⊰ྀུ──❥✿❊ ⃟🌸❊✿❥──⊰ྀུ⊰
💠رفقایت را هنگام مرگ خواهی دید!
🌿…عَنْ أَبِي الزَّعْلَى قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:
🍃«انْظُرُوا مَنْ تُحَادِثُونَ فَإِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ يَنْزِلُ بِهِ الْمَوْتُ إِلَّا مُثِّلَ لَهُ أَصْحَابُهُ إِلَى اللَّهِ إِنْ كَانُوا خِيَاراً فَخِيَاراً وَ إِنْ كَانُوا شِرَاراً فَشِرَاراً وَ لَيْسَ أَحَدٌ يَمُوتُ إِلَّا تَمَثَّلْتُ لَهُ عِنْدَ مَوْتِهِ.»
📚الكافي، ج۲، ص۶۳۸
🔶از امیرالمؤمنین، از رسول خدا (صلواتالله علیهما) نقل شده است:
🔸«دقت کنید با چه کسی همسخن میشوید؛ زیرا هیچکس نیست که مرگش فرا رسد، مگر اینکه همنشینان او برایش ظاهر میشوند:
👈اگر همنشینانش خوب باشند، برایش خوب است
👈و اگر همنشینانش بد باشد، برایش بد میشود.
🔸و هیچکس نیست که بمیرد، مگراینکه من هنگام مرگش بر او ظاهر خواهم شد.»
📃مرامنامه دوستی و رفاقت!
🌿…عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
🍃«لَا تَكُونُ الصَّدَاقَةُ إِلَّا بِحُدُودِهَا فَمَنْ كَانَتْ فِيهِ هَذِهِ الْحُدُودُ أَوْ شَيْءٌ مِنْهَا فَانْسُبْهُ إِلَى الصَّدَاقَةِ وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ فِيهِ شَيْءٌ مِنْهَا فَلَا تَنْسُبْهُ إِلَى شَيْءٍ مِنَ الصَّدَاقَةِ فَأَوَّلُهَا أَنْ تَكُونَ سَرِيرَتُهُ وَ عَلَانِيَتُهُ لَكَ وَاحِدَةً وَ الثَّانِي أَنْ يَرَى زَيْنَكَ زَيْنَهُ وَ شَيْنَكَ شَيْنَهُ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا تُغَيِّرَهُ عَلَيْكَ وِلَايَةٌ وَ لَا مَالٌ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ لَا يَمْنَعَكَ شَيْئاً تَنَالُهُ مَقْدُرَتُهُ وَ الْخَامِسَةُ وَ هِيَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ أَنْ لَا يُسْلِمَكَ عِنْدَ النَّكَبَاتِ.»
📚الكافي، ج۲، ص۶۳۹
🔶از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده است:
🔸«دوستی (میان دو نفر) وجود ندارد، مگر با وجود شروط دوستی.
🔸پس کسی که (همهی) این شروط یا بعضی از آنها در او باشد، میتوانی به او نسبت دوستی دهی
🔸و کسی که هیچیک از این شروط در او نبود، او را به هیچ حدی از دوستی نسبت نده.
👈اولین شرط دوستی این است که: پنهان و پیدایش برایت یکی باشد.
👈دوم اینکه: زیباییهای تو را زیباییهای خود بداند و عیبهای تو را عیبهای خودش.
👈سوم اینکه: (رسیدنش به) مقام و مال، رفتارش (با تو) را تغییر ندهد.
👈چهارم اینکه: چیزی (کاری) که توان (انجام)اش را دارد، از تو دریغ نکند.
👈پنجمین شرط که همه این شروط را در خود جمع کرده، این است که: هنگام مصیبتها (گرفتاریها) تو را رها نکند.»
💠چهقدر به خدا امید داشته باشیم و چهقدر از او بترسیم؟
🌿…عَنْ أَبِي حَمْزَةَ اَلثُّمَالِيِّ قَالَ: قَالَ اَلصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
🍃«اُرْجُ اَللَّهَ رَجَاءً لاَ يُجَرِّئُكَ عَلَى مَعَاصِيهِ وَ خَفِ اَللَّهَ خَوْفاً لاَ يُؤْيِسُكَ مِنْ رَحْمَتِهِ.»
📚الأمالی(للصدوق)، ج۱، ص۱۴
🔶از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده است:
🔸«به خداوند آنطور امید داشته باش که این امید، به تو جرئت ندهد نافرمانیاش کنی
🔸و از خداوند آنطور بترس که این ترس، تو را از رحمت او نااُمید نکند.»
اگر کسی ما را به ناحق لعن و نفرین نماید، آیا برای ما خطری دارد؟
#لعن
1⃣عن مسعدة بن صدقة قال: قال أَبُوعَبْداللَّه إِنَّ اللَّعْنَةَ إِذَا خَرَجَتْ مِنْ صَاحِبِهَا تَرَدَّدَتْ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الَّذِی یُلْعَنُ فَإِنْ وَجَدَتْ مَسَاغاً وَ إِلَّا عَادَتْ إِلَی صَاحِبِهَا وَ کَانَ أَحَقَّ بِهَا فَاحْذَرُوا أَنْ تَلْعَنُوا مُؤْمِناً فَیَحِلَّ بِکُمْ
📚قرب الإسناد ص۷
امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : همانا هنگامی که لعنت از فرد لعن کننده صادر شود، بین او و بین کسی که مورد لعنت واقع شده است، رفت و آمد می کند. پس اگر گذرگاه و راه و جای عبور پیدا کرد (که هیچ) و در غیر این صورت به صاحب آن برمی گردد و او به آن سزاوارتر است! پس بر حذر باشید از اینکه مؤمنی را لعنت نمائید که در نتیجه بر خودتان فرود آید!
2⃣عن أبی حمزة الثمالی قال سمعت أبا جعفر یَقُولُ إِنَّ اللَّعْنَةَ إِذَا خَرَجَتْ مِنْ فِی صَاحِبِهَا تَرَدَّدَتْ فِیمَا بَیْنَهُمَا فَإِنْ وَجَدَتْ مَسَاغاً وَ إِلَّا رَجَعَتْ عَلَی صَاحِبِهَا
📚کافی ج۲ص۳۶۰
ابوحمزه ثمالی گوید : شنیدم امام باقر صلوات اللَّه علیه می فرمود : همانا هنگامی که لعنت از دهان صاحبش خارج گردد، بین آن دو رفت و آمد می کند! پس اگر راه عبور پیدا کرد (که هیچ) و در غیر این صورت به صاحبش بازگشت می کند!
✅ در روایات فوق مشاهده می شود که لعنت کردن فردی که مستحق لعن نباشد، باعث می شود که لعنت به خود لعنت کننده برگردد و تأثیر و ورودی به لعنت شونده غیر مستحق ندارد و لذا به شدت باید دقت کنیم که افراد غیر مستحق را لعنت نکنیم.
✅ البته وقتی از ادله شرعی استحقاق کسی به لعنت ثابت شد، جای خودداری از لعنت نیست :
3⃣عن عَلِیِّ بْنِ مَهْزِیَارَ عَنْ أَبی جَعْفَرٍ الثانی علیه السّلام فی حدیث قال قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنْ تَأَثَّمَ أَنْ یَلْعَنَ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّه
📚رجال الکشّیّ ص۳۲۸
امام محمد تقی صلوات اللَّه علیه در حدیثی فرمود : رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله فرمودند : کسی که از لعن کردن کسی که اللَّه او را لعنت نموده است خودداری و امتناع کند، پس لعنت إلهی بر او باد!
✅ با عمل به حدیث زیر می توانیم مجملا همه کسانی که اللَّه آنها را لعنت نموده است لعنت کنیم :
4⃣عن أَبِی رِکَازٍ عن أَبِی عَبْداللَّهِ علیه السلام قال مَنْ قَالَ یَوْمَ الْجُمُعَةِ حِینَ یُصَلِّی الْغَدَاةَ قَبْلَ أَنْ یَتَکَلَّمَ اللَّهُمَّ مَا قُلْتُ فِی جُمُعَتِی هَذِهِ مِنْ قَوْلٍ أَوْ حَلَفْتُ فِیهَا مِنْ حَلْفٍ أَوْ نَذَرْتُ فِیهَا مِنْ نَذْرٍ فَمَشِیَّتُکَ بَیْنَ یَدَیْ ذَلِکَ کُلِّهِ فَمَا شِئْتَ مِنْهُ أَنْزَلْتَهُ یَکُونَ کَانَ وَ مَا لَمْ تَشَأْ مِنْهُ لَمْ یَکُنْ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی وَ تَجَاوَزْ عَنِّی اللَّهُمَّ مَنْ صَلَّیْتَ عَلَیْهِ فَصَلَوَاتِی عَلَیْهِ وَ مَنْ لَعَنْتَ فَلَعْنَتِی عَلَیْهِ کَانَ کَفَّارَةً مِنْ جُمُعَةٍ إِلَی جُمُعَةٍ
📚جمال الأسبوع ص227
امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : کسی که در روز جمعه وقتی نماز صبح را خواند، قبل از اینکه کلامی (غیر از ذکر إلهی) به زبان آورد این را بگوید، کفاره ای برای او از این جمعه تا جمعه دیگر می باشد :
اللَّهُمَّ مَا قُلْتُ فِی جُمُعَتِی هَذِهِ مِنْ قَوْلٍ أَوْ حَلَفْتُ فِیهَا مِنْ حَلْفٍ أَوْ نَذَرْتُ فِیهَا مِنْهَا نَذْرٍ فَمَشِیَّتُکَ بَیْنَ یَدَیْ ذَلِکَ کُلِّهِ فَمَا شِئْتَ مِنْهُ أَنْ یَکُونَ کَانَ وَ مَا لَمْ تَشَأْ مِنْهُ لَمْ یَکُنْ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی وَ تَجَاوَزْ عَنِّی اللَّهُمَّ مَنْ صَلَّیْتَ عَلَیْهِ فَصَلَوَاتِی عَلَیْهِ وَ مَنْ لَعَنْتَ فَلَعْنَتِی عَلَیْهِ
ترجمه دعا : ای اللَّه! هر گفتاری که من در این هفته گفتم یا هر قسمی که به آن سوگند خوردم یا هر نذری که نمودم، پس مشیت تو در برابر همه آنهاست. پس هر کدام را که بخواهی بشود، می شود و آنچه از آن را که نخواهی، نخواهد شد!
ای اللَّه! مرا ببخش و از من بگذر!
اي اللَّه! هر کس که تو بر او صلوات و درود فرستاده ای، پس درود و صلوات من بر او باد و هر کسی را که تو لعنت نموده ای، پس لعنت من هم بر او باد!
✅ البته در صورتی که لعنت کننده، از روی سهو و خطا یا فراموشی، فرد غیر مستحق را لعنت کند، مؤاخذه برداشته شده است :
5⃣عن أَبی عبداللَّه قال قال رَسُول اللَّه وُضِعَ عن أُمَّتِی تِسْعُ خِصَال الْخَطَأُ و النِّسْیَان...
📚كافي ج2ص463
امام صادق علیه السلام فرمود : رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود :(مؤاخذه یا عقوبتِ) نُه خصلت از امت من برداشته شده است : خطا و فراموشی...
در سوره نور آیه 31 اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فرموده است :
وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا.....
ترجمه : و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خويش فرو خوابانند و شرمگاه خود را نگه دارند و زينتهاى خود را جز آن مقدار كه پيداست آشكار نکنند......
در تفسیر عبارت ((ما ظهر منها)) و زینت هایی که نساء رخصت آشکار کردن آنرا دارند در کتاب 📚وسائل الشیعه جلد ١۴ صفحه ١۴۵ باب ١٠٩ چند مورد از جمله : انگشتر و سرمه از جانب اهل بیت علیهم السلام بیان شده است ولی زینت هایی مانند آرایش ابرو جزو موارد رخصت نیست و در صورت زینت آن قطعا طبق آیه و روایات هرگز نباید برای غیر محارم آشکار گردد.
در مورد کرم های ضد آفتاب هم در صورتی که مصداق زینت یا باعث زینت باشد(فی المثل سفید کننده زیاد پوست) مشمول این آیه است و در صورت استعمال باید پوشانده شود و به صرف نام ضد آفتاب از مصداق زینت بودن خارج نمی شود زیرا بسیاری از موارد این کرمها باعث زینت نیز هستند. موارد شبهه هم بر حسب دستور اهل بیت در پرهیز از شبهات لازم است پوشانده شود :
عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ فِي حَدِيثٍ قَالَ: وَ إِنَّمَا الْأُمُورُ ثَلَاثَةٌ أَمْرٌ بَيِّنٌ رُشْدُهُ فَيُتَّبَعُ وَ أَمْرٌ بَيِّنٌ غَيُّهُ فَيُجْتَنَبُ وَ أَمْرٌ مُشْكِلٌ يُرَدُّ عِلْمُهُ إِلَى اللَّهِ (وَ إِلَى رَسُولِهِ) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ حَلَالٌ بَيِّنٌ وَ حَرَامٌ بَيِّنٌ وَ شُبُهَاتٌ بَيْنَ ذَلِكَ فَمَنْ تَرَكَ الشُّبُهَاتِ نَجَا مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَكَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ هَلَكَ مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُ ثُمَّ قَالَ فِي آخِرِ الْحَدِيثِ فَإِنَّ الْوُقُوفَ عِنْدَ الشُّبُهَاتِ خَيْرٌ مِنَ الِاقْتِحَامِ فِي الْهَلَكَاتِ.
آیا جایز است ذکرهائی که حدیث ندارند را بگوییم مثلا هزار و ده بار یا الله برای پول دار شدن و مانند اینها؟
روایات زیادی در منع از امور اختراعی و ساختگی از اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده است. ما باید همه اعمال دینی خود را بر احادیث بنا کنیم.
و اما یک نمونه اصل روائی :
1⃣ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی إِسْمَاعِیلَ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْأَزْدِیِّ عَنْ أَبِی عُثْمَانَ الْعَبْدِیِّ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله لَا قَوْلَ إِلَّا بِعَمَلٍ وَ لَا قَوْلَ وَ عَمَلَ إِلَّا بِنِیَّةٍ وَ لَا قَوْلَ وَ عَمَلَ وَ نِیَّةَ إِلَّا بِإِصَابَةِ السُّنَّةِ
📚کافی ج١ص٧٠
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:هیچ گفتاری نیست مگر با عمل و هیچ گفتار و عملی نیست مگر با نیت، و هیچ گفتار و عمل و نیتی نیست (اعتبار ندارد) مگر با رسیدن از سنت.
✅طبق این روایت عملی که ما میخواهیم انجام دهیم باید مطابق با سنت و مأثور از ائمه اطهار علیهم السلام باشد. إن شاءالله
هدایت شده از ناصر سلطانپور
27.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوبی بر بدی غلبه میکنه 👌
https://eitaa.com/nsaaam
🌸🍃🌺🌱🌸🍃🌺🌱
هدایت شده از ناصر سلطانپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ای عشق...
♥️تو را دارم و
♥️دارای جهانم
#عاشقانه
https://eitaa.com/nsaaam