🟢 ۶. درخشش نور قصر حضرت در بهشت
روایت ششم:
حسن بن زيد گويد: به امام صادق عليه السّلام گفتم: چرا فاطمه، زهرا ناميده شد؟
فرمود: زيرا او قصرى از ياقوت سرخ در بهشت دارد كه ارتفاع آن به اندازه يك سال راه است و آن به قدرت خدا در هوا معلّق مانده است، و آن قصر داراى صد هزار در است و بر هر درى هزار ملك ايستاده است. اهل بهشت اين قصر را چنان مىبينند كه شما ستارهها را، پس مىگويند: اين قصر درخشان به فاطمه تعلّق دارد.
الْحَسَنُ بْنُ يَزِيدَ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءَ قَالَ لِأَنَّ لَهَا فِي الْجَنَّةِ قُبَّةً مِنْ يَاقُوتٍ حَمْرَاءَ ارْتِفَاعُهَا فِي الْهَوَاءِ مَسِيرَةُ سَنَةٍ مُعَلَّقَةً بِقُدْرَةِ الْجَبَّارِ لَا عِلَاقَةَ لَهَا مِنْ فَوْقِهَا فَتُمْسِكَهَا وَ لَا دِعَامَةَ لَهَا مِنْ تَحْتِهَا فَتَلْزَمَهَا لَهَا مِائَةُ أَلْفِ بَابٍ عَلَى كُلِّ بَابٍ أَلْفٌ مِنَ الْمَلَائِكَةِ يَرَاهَا أَهْلُ الْجَنَّةِ كَمَا يَرَى أَحَدُكُمُ الْكَوْكَبَ الدُّرِّيَّ الزَّاهِرَ فِي أُفُقِ السَّمَاءِ فَيَقُولُونَ هَذِهِ الزَّهْرَاءُ لَفَاطِمَةُ ع
از شرح بی نهایت
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
روایت هفتم:
ترجمه بحار از ارشاد القلوب دیلمی نقل می کند : هنگامى كه خداوند اراده نمود تا ملائك را مورد آزمايش قرار دهد ابرى تاريك بر ايشان فرستاد طورى كه نتوانند يك ديگر را ببينند، در اين حال ملائكه گفتند: پروردگارا! از آن روزى كه ما را آفريده بودى هرگز چنين چيزى را نديده بوديم، تو را به حق اين نورها سوگند مىدهيم كه اين تاريكى و ظلمت را از ما دور نمايى؟ و در اين حال خداى متعال نور فاطمه را آفريد و آن را مانند قنديل بر كنار عرش آويخت و از آن نور آسمانها و زمينهاى هفتگانه را خلق كرد، و به اين جهت فاطمه را زهرا ناميدهاند.
ملائكه خدا را تسبيح و تقديس مىكردند، پس خداوند به ايشان فرمود: به عزّت و جلالم، ثواب تسبيح و تقديس شما را براى اينان- يعنى فاطمه، پدر، شوهر و فرزندانش قرار خواهم داد.
فَلَمَّا أَرَادَ اللَّهُ تَعَالَى أَنْ يَبْلُوَ الْمَلَائِكَةَ أَرْسَلَ عَلَيْهِمْ سَحَاباً مِنْ ظُلْمَةٍ وَ كَانَتِ الْمَلَائِكَةُ لَا تَنْظُرُ أَوَّلَهَا مِنْ آخِرِهَا وَ لَا آخِرَهَا مِنْ أَوَّلِهَا فَقَالَتِ الْمَلَائِكَةُ إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا مُنْذُ خَلَقْتَنَا مَا رَأَيْنَا مِثْلَ مَا نَحْنُ فِيهِ فَنَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَنْوَارِ إِلَّا مَا كَشَفْتَ عَنَّا فَقَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي لَأَفْعَلَن
فَخَلَقَ نُورَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءَ ع يَوْمَئِذٍ كَالْقِنْدِيلِ وَ عَلَّقَهُ فِي قُرْطِ الْعَرْشِ فَزَهَرَتِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ السَّبْعُ مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءَ وَ كَانَتِ الْمَلَائِكَةُ تُسَبِّحُ اللَّهَ وَ تُقَدِّسُهُ فَقَالَ اللَّهُ وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي لَأَجْعَلَنَّ ثَوَابَ تَسْبِيحِكُمْ وَ تَقْدِيسِكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لِمُحِبِّي هَذِهِ الْمَرْأَةِ وَ أَبِيهَا وَ بَعْلِهَا وَ بَنِيهَا
از شرح بی نهایت
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🟢 علت نام گذاری حضرت فاطمه سلام الله علیها به زهرا!
در این باره هفت روایت نقل شده است که علت این نام گذاری را بیان کرده اند:
۱. نورافشانی حضرت زهرا برای امیر المومنین.
۲. درخشش نور حضرت در محراب عبادت برای اهل مدینه
۳. نورافشانی نور حضرت در هنگام عبادت برای اهل آسمان
۴. خلقت نور حضرت از نور عظمت الهی و نورافشانی برای فرشتگان
۵. نورافشانی حضرت در لحظه تولد برای ملائکه
۶. درخشش نور قصر حضرت در بهشت
به نظر می رسد علت نام گذاری حضرت زهرا خلقت آن حضرت از نور الهی است که این نور در صحنه های مختلف زندگی آن حضرت از خلقت نوری پیش از خلقت مادی و سپس حین تولد مادی و بعد آز آن در صحنه های مختلف زندگی نمایان شده است.
در این نشانی و پیام های بعد این روایات بیان می شود.
از شرح بی نهایت
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
لقب های حضرت زهرا و معانی آن:
۱. زَهراء: درخشان و نورانی
۲. عَذراء: پاکدامن
۳. معصومَه: مصون از گناه
۴. حَوراء إنسیّه: حوریهای به صورت انسان
۵. حُرَّه: آزاد
۶. مُبارَکه: پربرکت
۷. بَتُول: جدا و ممتاز از دیگران،
بریده از مردم و متوجه به سوی خدا،
زنی که عادت ماهیانه نبیند.
۸. طاهِرَه: پاک
۹.حَصَان: پاکدامن ، زن پارسا و با عفت
۱۰.زََکیَّه: پاکیزه (از زشتیهای اخلاقی)
۱۱. مَریم کُبری: مریم بزرگ
۱۲. راضیَه: خشنود (به تقدیر الهی)
۱۳. صِدّیقَه: بسیار راستگو
۱۴. مَرضیَّه: کسی که خدا از او راضی و خشنود است.
۱۵. نوریَّه: نورانی
۱۶. رَضیَّه: مورد رضایت و خشنودی
۱۷. سَماویَّه: بانوی آسمانی
۱۸. سَیدة نِساء العالَمین: سرور زنان جهان
۱۹. حانیَه: بسیار مهربان
۲۰. مَنصورَه: یاری شده
۲۱. مُحَدَّثَه: کسی که فرشتگان با او و او با فرشتگان سخن گوید
۲۲. زاهِدَه: پارسا
۲۳.طَیّبَه: نیک، زلال، پاک
۲۴. اُمّ اَبیها: مادر پدرش
۲۵. تَقیَّه: پرهیزکار
۲۶. بَرَّة: نیکوکار
۲۷. مُطَهَّرَه: پاک
۲۸. شَهیدَه: بانوی شهید
۲۹. صادِقَه: راستگو
۳۰. رَشیدَه: فهمیده و خردمند
۳۱. فاضِلَه: با فضیلت
۳۲. نَقیَّه: خالص و ناب
۳۳. عَلیمَه: دانا
۳۴. مَهدیَّه: هدایتیافته
۳۵. صَفیَّه: صاف و خالص
۳۶. عابدَه: عبادتکننده
۳۷. مُتَهَجِّدَه: شبزندهدار
۳۸. قانِتَه: پیوسته در حال اطاعت از خدا
به نقل از سایت ویکی شیعه
از شرح بی نهایت
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🔴ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.
⭕️«پاسخ حضرت امام به القا کنندگان یأس بین نیروهای انقلاب»
🔸جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست؛ جنگ ما جنگ فقر و غنا بود؛ جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد. چه کوتهنظرند آنهایی که خیال میکنند، چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیدهایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بیفایده است! در حالی که صدای اسلامخواهی آفریقا از جنگ هشتسالهی ماست؛ علاقه به اسلامشناسی مردم در آمریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشتسالهی ماست.
🔻من در این جا از مادران و پدران و خواهران و برادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان بهخاطر تحلیلهای غلط این روزها رسماً معذرت میخواهم و از خداوند میخواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد. ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.
راستی مگر فراموش کردهایم که ما برای ادای تکلیف جنگیدهایم و نتیجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفهی خود عمل نمود؛ و خوشا به حال آنان که تا لحظهی آخر هم تردید ننمودند؛ آن ساعتی هم که مصلحت بقای انقلاب را در قبول قطعنامه دید و گردن نهاد، باز به وظیفهی خود عمل کرده است! آیا از این که به وظیفهی خود عمل کرده است نگران باشد؟ نباید برای رضایت چند لیبرال خودفروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیدهها به گونهای غلط عمل کنیم که حزبالله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولیاش عدول میکند. تحلیل این مطلب که جمهوری اسلامی ایران چیزی بهدست نیاورده و یا ناموفق بوده است، آیا جز به سستی نظام و سلب اعتماد مردم منجر نمیشود! تأخیر در رسیدن به همهی اهداف دلیل نمیشود که ما از اصول خود عدول کنیم. همهی ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفهایم، نه مأمور به نتیجه.
🔸اگر همهی انبیا و معصومین علیهمالسلام در زمان و مکان خود مکلف به نتیجه بودند، هرگز نمیبایست از فضای بیشتر از توانایی عمل خود فراتر بروند و سخن بگویند و از اهداف کلی و بلندمدتی که هرگز در حیات ظاهری آنان جامهی عمل نپوشیده است، ذکری به میان آورند. در حالی که به لطف خداوند بزرگ، ملت ما توانسته است در اکثر زمینههایی که شعار داده است به موفقیت نایل شود.
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🔰انگیزه دخالت غرب در مسائل مربوط به زنان
🔸انگیزهی دخالت سرمایهداران عالم و استعمارگران در مسئلهی زن، یک نگاه نظری و فلسفی نیست.
🔸... یک احساس انسانی هم نیست؛
🔸... انجام یک وظیفهی اجتماعی و مردمی هم نیست؛
🔻... انگیزه، دستاندازی سیاسی و استعماری است. وارد میشوند برای اینکه مقدّمهای باشد و پوششی باشد در جهت دستاندازی بیشتر، دخالت بیشتر، گسترش بیشتر منطقهی نفوذ خودشان.
🔹... این دروغگویی را، این ریاکاری را ما در مسائل گوناگونی، در عملکرد فعّالان سیاسی و اقتصادی غربی دیدهایم.
بخشی از بیانات رهبر انقلاب ۱۴۰۳/۹/۲۷
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🟢حدیثی که دوستداران زهرای مرضیه را خوشحال می کند!
"تفسیر فرات بن ابراهیم: به نقل از از جابر روایت میکند که گفت: به حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام گفتم: «فدایت شوم یا ابن رسول اللَّه! حدیثی راجع به فضیلت جده ات فاطمه برای من بگو که هر گاه آن را برای شیعیانت نقل کنم خوشحال شوند. »
امام محمّد باقر فرمود: پیامبر معظم اسلام صلی اللَّه علیه و آله فرمود: «هنگامی که روز قیامت فرا میرسد، منبرهایی از نور برای پیامبران نصب خواهد شد. در آن روز منبر من از منبر همه بالاتر خواهد بود و خدای سبحان میفرماید: «یا محمّد! سخن بگو! » من آن روز خطبه ای خواهم خواند که هیچ کس از انبیا، نظیر آن را نشنیده باشند.
سپس منبرهایی از نور برای وصیهای انبیا نصب خواهد شد که منبر وصی من علی بن ابی طالب علیه السّلام در وسط منبرهای آنان قرار خواهد داشت و بالاتر از منبر ایشان خواهد بود. آنگاه خطاب میرسد: «یا علی سخن بگو! » و علی خطبه ای میخواند که هیچ کس از اوصیا، نظیر آن را نشنیده باشند.
بعد از آن منبرهایی از نور برای فرزندان پیامبران نصب خواهند کرد. منبری از نور برای دو فرزندم، دو سبط من، دو نوگل من نصب خواهد شد و به ایشان گفته میشود: «سخن بگویید! » و ایشان خطبه ای میخوانند که احدی از فرزندان انبیا، نظیر آنها را نشنیده باشند.
پس از آن منادی که جبرئیل است ندا میکند: «فاطمه دختر حضرت محمّد صلی اللَّه علیه و آله کجاست؟ خدیجه دختر خُوَیلد کجاست؟ مریم دختر عمران کجاست؟ آسیه دختر مزاحم کجاست؟ام کلثوم مادر یحیی بن زکریا کجاست؟ » وقتی ایشان همه برخاستند، خدای رئوف میفرماید: «ای اهل محشر! امروز کرامت از کیست؟ » حضرت محمّد و علی و حسن و حسین علیهم السّلام میگویند: «از خدایی که یکتا و قهار است. » خدای توانا خواهد فرمود: «ای اهل محشر! من کرامت را برای محمّد و علی و حسن و حسین و فاطمه قرار دادم. ای اهل محشر! سرهایتان را به زیر بیندازید و چشم هایتان را ببندید تا فاطمه زهرا به سوی بهشت رود! »
در همین موقع جبرئیل ناقه ای از بهشت برای آن بانو میآورد که دو پهلوی آن را با دیبای بهشتی تزیین کرده اند، مهار آن از مروارید و جهاز آن از مرجان است. جبرئیل ناقه را میخواباند و فاطمه سوار بر آن خواهد شد. آنگاه خدای رئوف صد هزار ملک میفرستد تا طرف راست آن بانو بایستند، صد هزار ملک دیگر میفرستد تا در طرف چپ وی قرار بگیرند و صد هزار ملک دیگر میفرستد تا فاطمه را بر فراز پر و بال خود به سوی بهشت برند.
موقعی که به در بهشت رسیدند، فاطمه زهرا به پشت سر خود نگاه خواهد کرد. خطاب میرسد که «ای دختر حبیب من! برای چه به پشت سر خویش مینگری، در صورتی که من دستور دادهام که داخل بهشت شوی؟ » فاطمه میگوید: «پروردگارا! دوست داشتم در چنین روزی قدر و قابلیت من شناخته شود. » خدا میفرماید:
«ای دختر حبیب من! برگرد و ببین و دست هر کس که محبت تو یا یکی از فرزندان تو را در قلب دارد بگیر و او را داخل بهشت کن. »
امام محمّد باقر علیه السّلام فرمود:
«ای جابر! به خدا قسم که فاطمه در آن روز شیعیان خود را به گونه ای از میان اهل محشر جدا میکند و نجات میدهد که پرنده دانههای نیکو را از میان دانههای بی ارزش برمی چیند.»
هنگامی که او با شیعیانش به در بهشت میرسند، خدا به دل شیعیان فاطمه میاندازد که به پشت سر خود بنگرند. وقتی آنها به پشت سرشان نگاه کردند، خدای رئوف میفرماید:
«ای دوستان من! برای چه به پشت سر خویش مینگرید، در صورتی که من شفاعت فاطمه، دختر حبیب خود را درباره شما پذیرفتم؟»
می گویند: «پروردگارا ما دوست داریم در یک چنین روزی قدر و اهمیت ما شناخته شود. » خدا میفرماید:
«ای دوستان من! برگردید و هر کسی که شما را به خاطر دوستی فاطمه دوست داشته، هر کسی که به خاطر محبت فاطمه به شما غذا داده، هر کسی که بدن شما را به خاطر دوستی فاطمه پوشانیده، هر کسی که یک جرعه آب به خاطر محبت فاطمه به شما داده و هر کسی که به خاطر دوستی فاطمه در غیاب از شما دفاع کرده، دست همه آنان را بگیرید و داخل بهشت کنید. »
ادامه حدیث👇
بحار الانوار ج ۴۳
از شرح بی نهایت
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
ادامه حدیث بالا👆
حضرت باقر علیه السّلام میفرماید: «به خدا قسم که از آن جماعت، غیر از افراد شکاک و کافر و منافق کسی باقی نخواهد ماند. وقتی که ایشان، یعنی کفار در میان طبقات مردم آمدند، چنان که در قرآن خبر داده، میگویند: «فَلَوْ أَنَّ لَنا کَرَّةً فَنَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِین» -. شعرا / ۱۰۰ - ۱۰۲ -، ما شفیع و دوست مهربانی نداریم، {ای کاش ما نیز چاره ای میداشتیم و از مؤمنین محسوب میشدیم. }
حضرت باقر علیه السّلام گفت: «هیهات هیهات! آنان به خواسته خود نخواهند رسید و چنان که خداوند متعال میفرماید: «وَ لَوْ رُدُّوا لَعادُوا لِما نُهُوا عَنْهُ وَ إِنَّهُمْ لَکاذِبُون» -. انعام / ۲۸ -، {اگر بر میگشتند نیز مشغول آن کاری میشدند که نباید بشوند؛ آنان دروغگو هستند. }
بحار الانوار ج ۴۳
کانال «از شرح بی نهایت»
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🟢 نوشتن صلوات در شب جمعه و جمعه با قلم های طلایی
الخصال: امام صادق علیه السلام فرمود: چون شامگاه پنجشنبه و شب جمعه فرا میرسد، فرشتگان از آسمان نازل میشوند در حالی که با خود قلمهایی از طلا و صحیفههایی از نقره دارند و آنها شامگاه پنجشنبه و شب جمعه و نیز روز جمعه تا وقت غروب آفتاب، چیزی غیر از صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت او را نمی نویسند.
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِذَا کَانَتْ عَشِیَّةُ الْخَمِیسِ وَ لَیْلَةُ الْجُمُعَةِ نَزَلَتْ مَلَائِکَةٌ مِنَ السَّمَاءِ مَعَهَا أَقْلَامُ الذَّهَبِ وَ صُحُفُ الْفِضَّةِ لَا یَکْتُبُونَ عَشِیَّةَ الْخَمِیسِ وَ لَیْلَةَ الْجُمُعَةِ وَ یَوْمَ الْجُمُعَةِ إِلَی أَنْ تَغِیبَ الشَّمْسُ إِلَّا الصَّلَاةَ عَلَی النَّبِیِّ وَ آلِهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ [۱] .
[۱]: ۱. الخصال ج ۲ ص ۳۱.
کانال «از شرح بی نهایت»
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🔸عقوبت سریع سه گناه
پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود:سه گناه است كه كيفر آن به سرعت فرا مىرسد و به آخرت واگذار نمىشود:
عقوق والدين (ناسپاسی، قطع ارتباط یا اذیت پدر و مادر)،
ستم بر مردم،
ناسپاسى نيكى ديگران
عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) : ثَلاَثَةٌ مِنَ اَلذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُهَا وَ لاَ تُؤَخَّرُ إِلَى اَلْآخِرَةِ: عُقُوقُ اَلْوَالِدَيْنِ ، وَ اَلْبَغْيُ عَلَى اَلنَّاسِ، وَ كُفْرُ اَلْإِحْسَانِ.
کانال «از شرح بی نهایت»
https://eitaa.com/azsharhebinahayat
🔰خدای متعال به کدام بندگان افتخار می کند؟!
مباهات را به «مفاخره» معنا کرده اند.
در چند مورد در روایات ما نقل شده است که خداوند متعال به بندگان خود افتخار کرده است.
طبعا این اشخاص و این رفتارها باید اهمیتی فوق العاده داشته باشد که خالق هستی به آن افتخار کند.
بخشی از این روایات در ذیل می آید:
🔸 ۱. مباهات به فداکاری امیر المومنین در لیلة المبیت
در روایت آمده است: جبرئیل در شب لیله المبیت میگفت به به! چه کسی مثل توست ای پسر ابی طالب که خدای متعال در برابر ملائکه به تو افتخار میکند ...
آخَیْتُ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ مُحَمَّدٍ نَبِیِّی فَآثَرَهُ بِالْحَیَاةِ عَلَی نَفْسِهِ ثُمَّ ظَلَّ أَوْ قَالَ رَقَدَ عَلَی فِرَاشِهِ یَقِیهِ بِمُهْجَتِهِ اهْبِطَا إِلَی الْأَرْضِ جَمِیعاً فَاحْفَظَاهُ مِنْ عَدُوِّهِ فَهَبَطَ جَبْرَئِیلُ فَجَلَسَ عِنْدَ رَأْسِهِ وَ مِیکَائِیلُ عِنْدَ رِجْلَیْهِ وَ جَعَلَ جَبْرَئِیلُ یَقُولُ بَخْ بَخْ مَنْ مِثْلُکَ یَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ وَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یُبَاهِی بِکَ الْمَلَائِکَةَ قَالَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِی عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ وَ مَا کَانَ مِنْ مَبِیتِهِ عَلَی فِرَاشِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ
🔸۲. مباهات هر روزه به امیرالمومنین علیه السلام
در روایت دیگر آمده است رسول خدا فرمود:
همانا خدای متعال هر روز در برابر فرشتگان مقرب به علی بن ابیطالب افتخار میکند تا اینکه فرمود به به! گوارای تو ای علی!
الْمُسْتَدْرَکُ مِنَ الْفِرْدَوْسِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یُبَاهِی بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ کُلَّ یَوْمٍ الْمَلَائِکَةَ الْمُقَرَّبِینَ حَتَّی تَقُولَ بَخْ بَخْ هَنِیئاً لَکَ یَا عَلِیُّ [۳] .
🔸۳. مباهات هر روزه به خدیجه کبری
در روایت آمده است که پیامبر اعظم عمار را به نزد خدیجه کبری فرستاد و به او گفت به خدیجه بگو گمان مبر که دوری من از تو از روی قهر و خشم است بلکه خدای متعال به من دستور داده است که امر او را به تایید برسانم پس جز گمان نیک مبر که خدای متعال ر روز بارها در برابر ملائکه گرامی خود به تو افتخار میکند.
بَعَثَ إِلَی خَدِیجَةَ بِعَمَّارِ بْنِ یَاسِرٍ وَ قَالَ قُلْ لَهَا یَا خَدِیجَةُ لَا تَظُنِّی أَنَّ انْقِطَاعِی عَنْکِ (هِجْرَةٌ) وَ لَا قِلًی [۵] وَ لَکِنْ رَبِّی عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَنِی بِذَلِکَ لتنفذ (لِیُنْفِذَ) أَمْرَهُ فَلَا تَظُنِّی یَا خَدِیجَةُ إِلَّا خَیْراً فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیُبَاهِی بِکِ کِرَامَ مَلَائِکَتِهِ کُلَّ یَوْمٍ مِرَاراً
ادامه دارد ...
کانال «از شرح بی نهایت»
https://eitaa.com/azsharhebinahayat